CONTACT Miller s Dood van een Ramblers met eigen SHOW woensdag voor de televisie VenhcJt KOEK DE SCHAT VAN SCHARLAKEN en DE VLAMMENDE Alfredo I IN DE 1 I GREEP VAN I I DE ANGST I BLACK WHITE DAGPUZZL? Bekend orkest bestaat 35 jaar r „Familie Doorsnee" wordt herhaald Xanqvond Wij kijken naar Ministers zullen het parlement inlichten V B VRIJDAG 17 FEBRUARI 1961 PAGINA 1 tnetttfivunp.- Jullie waren zeker de stimsten thuis, 3 is 'tniet?,,.Zieteens!...Drie centime ter lager..en'r werd over kapitein haddock niet meer gesproken Wet, eind goed al goed' ...En nu kapitein,ah^ we eensteruggingen- We weten nu dat t eiland onbewoond is g. Die fetiseh .Laten we dat prachtstuk hier Hagel en donder! 'k denkaan iets! TVÊl TEKST EN TEKENINGEN VAN HERCÉ ERIC DE NOORMAN Sabelsteek in Den Haag door KARL UNSELT SCOTCH WHISKY DEN HAAG, 16 febr. De belang stelling van de luisteraars voor de via Radio Luxemburg herleefde Familie Doorsnee" blijkt zo groot te zijn, dat de directie van de zender heeft besloten, de tweede aflevering in de nieuwe se rie nog eens herhalen. Dit zal geschie den zondag a.s. des morgens om 9.30 uur. HILVÉRSUM, 17 febr. In het te levisieprogramma van de KRO spelen vanavond Louis Borel als de 50-;jarige fedesillusioneerde scheikundeleraar rans van de Velde en Jenny van Maer- lant als de 45-jarige Ciska, lerares Ne derlands op een gemeentelijk lyceum, de derde éénacter van Jef Hevdendael in de serie „Poging tot gesprek". We derom wordt de kijker geconfronteerd met een levensprobleem van de tegen woordige tijd, dat wel wordt aangeroerd, maar niet opgelost, omdat het de be doeling is, de kijker te laten meeden ken en in de familiekring een discussie uit te lokken. In het daarna volgende „Magazine de Paris'' vertelt Joop Simons iets over het nachtwerk van de Parijse motor politie en over de parodisten „Les frè- res Jacques". Belangrijk in deze ru briek is het optreden van de actrice Edwige Feuillère, die dit seizoen drie rollen speelt in het Sarah Bernhardt- theater. Na de sportrubriek van Jan Cottaar behandelt Maria van der Eist de reac ties op haar laatste ,,Televitrine"-uit- zending, die was gewijd aan de manne quinopleiding. De groepstaal is het on derwerp van de vierde les in het Avond college Nederlands, waarmede de avond wordt besloten. In de vooravond (18.20 uur) zendt de KRO in zijn radioprogramma een klank beeld van Tom Bouws uit over de aca demiën van Maastricht en haar beteke nis voor taal en cultuur. Een totaal ontredderde Willy Loman weet niet meer waar hij het zoeken moet en krijgt even steun van zijn vrouw Linda. Richard Flink en Ida Wasser man in het televisiespel „De dood van een handelsreiziger", dat de V.A.R.A. gisteravond op het scherm te zien gaf. (Van onze radio- en t.v.-redactie) HILVERSUM, 17 febr. Voor het eerst in de lange Ramblersgeschiede- nis komt dit bekende dansorkest woens dag 22 februari in een eigen program ma voor de V.A.R.A.-televisie. Dit wil natuurlijk geenszins zeggen, dat het or kest nog nooit eerder in het beeld is geweest, doch tot een eigen t.v.-show heeft het het tot nog toe nog niet ge bracht. Dat men op deze manier de schijnwerpers wil richten op de Ram- Advertentie) ZATERDAG HILVERSUM I. 402 m. VARA: 7.00 Nws. 7.10 Gvm. 7.20 Gram. 8.00 Nws. 8.18 Gram. 8.50 V. d. huisvr. 9.00 Gym. v. d. vrouw. 9.10 Gram. 9.35-9.40 Wa- terst). VPRO: 10.00 Lezing. 10.05 Mor genwijding. VARA10.20 Gevar. progr. 12.00 Orgelspel. 12.30 Land- en tuinb. nieded. 12.33 Vers van de pers 13.00 Nws. 13.15 VARA-Varia. 13.20 Sportmvs. 13.45 Gram. 14.40 Promenade-ork. en so list. 15.50 Omr. ork., klein koor en solist. 16.40 Wereldkamp. hardrijden op de schaats in Gotenburg. 18.50 Praatje. 17.05 Jazzmuz. 17.35 Act. 18.00 Nws. en comm. 18.20 Lichte rauz. 18.35 Zigeunerork. en soliste. 19.00 Artistieke Staalkaart. VPRO 19.30 Praatje. 19.40 Lezing. 19.55 Praat te. VARA: 20.00 Nws. 20.05 Gevar. nrogr. 21.15 Socialistisch comm. 71.30 Lichtp muz. 22.00 HnorsD. 32.21 Gram. 22.30 Nws. 22.40 Cabaret. 73 05 Opsnoring ver zocht. 23.25 Gram. 23.55-24.00 Nws. HILVERSUM IT. 298 m. KRO: 7.00 Nws. 7.15 Gewilde muz. 7.30 V. d. jeugd. 7.40 Grant. 7.45 Mnrgengpbed en over weging. 8.DO Nws. 8.18 Grant. 8.50 V. d. vrouw. 10.15 Gram. 11.00 V. d. zieken. 11.45 Gram. 13.00 Middagkink- noodklok. 12.04 Gram. (Om 12.30-12.33 Land- en niinb. mededl. 12.50 Act. 13.00 Nws. 13.15 Zonnewijzer. 13.20 Gevar. muz. 1,3.50 V. de. jeugd. 14.00 Amateursmuz. 14.25 Lich te muz. 14.50 Gram. 15.10 Franse les. 15.30 Amateursprogr. 18.00 Gregoriaan se zang 18 30 Instr. octet. 18.50 Sport- uitz. 17.00 V. d. jeued. 18.00 Kunstbron, 18.30 Gram. 18.45 Vraeenbpqntwa. 18.55 Wereldkampïnensch. hardrijden op de schaats te Gotenburg. 19.00 Nws. 19.10 Act. 19.25 Memciandum. 19.30 Wereld- kamoioensch hardrildpn op da schaats te Gotenburg 19 40 Gram. 19.50 Lezing. 70 00 Omr. ork. en solist 21.00 Lezing. 31.10 Gevar oroer 22.25 RöpkbefiDr. 32,30 Nws. 22.40 Wil 'luiden de zondag in. 23.00 Meesterwerken v. d. religieuze muz. muzik lezing. 23.55-2.4.00 Nws. ENGELAND. BBC Home Service 330 m: 12 00 Ork r0nc 13.30 Lichte muz. 14.40 Gram 17 Pianorecital. 19.45 Pari. overz. 20.00 GeVar muz 20.30 Gevar. progr. 0.06-0.38 Pianoduo. ENGELAND. BBC Light progr. 1500 en 247 m. 11 00 Gevar. progr. 14.00 Fan- faremuz. 19.00 Sammizane 19.30 Gevar. nrogr. 21.00 Gram. 21.31 Ork. conc. 23.40 Popul. muziek. NDR-WDR 309 ni 12.00 Lichte muz. 1.3.15 Gevar muz. 15,30 Duitse volkslie deren. 16.30 Gevar. muz. 18.00 Dansmuz. 19.30 Koormuz. 20.10 Muzik. wedstr. 22.10 Ork. conc. 22.35 Dansmuz. 0.05 Dansmuz. 1.00 Dansmuz 1.30 Gevar. muz. FRANKRIJK 3 280 en 235 m.12.10 Ork. conc. 13.05 Gram. 14.40 Kamermuz. 23.05 Gram. BRUSSEL 324 m: 12.02 Gram. 12.45 Gram. 14.30 Gevar. progr. 16.00 Zang en piano. 16.10 Pianospel. 16.20 Zang on piano. 16.20 Gram. 17.15 Gram. 17.20 Marsmuz. 18.00 Orgelspel. 18.30 V. d. sold. 19.40 Gram. 20.00 Cabaretprogr. 21.00 Gram. 21.15 Amus. ork, 22.15 Verz. progr. 23.05 Gram. 484 m: 12.17 Lichte muz. 12.52 Gram. 13.15 Operamuz. 14.03 Filmprogr. 14.50 Vrije tijd. 16.02 Imaginair concert 17.10 Gram. 18.02, 18.38 en 18.55 Gram. 21.30 Lichte muz. 22.10 Jazz. 224.5 Gram. 23.00 Gevar. muz. AVRO: 17.00-17.30 V. d. kind. NTS: 20.00 Journ. en weeroverz. AVRO: 20.20 Muzik. progr. 20.35 Televizier. 20.45 Amus progr. 21.20 Muzik. show. 21.40-22.20 Te levisiefilm. DUITSE TELEVISIEPROGRAMMA 13.30 Duitse Alpijnse ski-kampioenschap pen. 14.30 TV-film. 15.00 Documentair progr. 15.50 IJshockey-kampioensehap. 18.00-18.30 Gevar. progr. (Regionaal progr.: 18.35 NDR: Progr.-overz. 18.45 NDR: Die Nordschau. WDR: Hier und Houte. .19.25 NDR: Dat zou ik willen zien. WDR: Vader weet het beter) 20.00 Journ. en weeroverz. 20.20 Wedstr. progr. 21.45 Het woord voor de zondag. 21.55 Int. Danstoernooi. Daarna: Laatste nws. VLAAMS BELG. TELEVISIEPROGR. 14.55-16.30 Rugbywedstr. 16.35 Euro visie: Rep. inhuldiging nieuw vliegveld te Orly. 17.35-18.35 V. d. jeugd. 19.00 Religieus progr. 19.30 De week in beeld. 20.00 Nws. 20.30 Quizprogr. 21.00 Gevar. progr. 21.45 TV-spel. 22.30 Feuill. 23.00 Nws. FRANS BELG TELEVISIEPROGR. 15.00 Amateursprogr. 15.30 Belgische biljartkampioenschappen. 16.00 Avontu renfilm. 17.00 V. d. rijpere jeugd. 18.00- 18.20 Engelse les. 19.30 Feulll. 20.00 Nws. 20.30 Tekenfilm. 20.45 Wedstr. progr. 2130 Licht progr. 22.45 Nws. AMSTERDAM, 16 febr. Na veel voorbereidende vijven en zessen kon de VARA dan gisteravond eindelijk „Dood van een handelsreiziger" op het beeldscherm brengen. Men kent het stuk van Arthur Miller dat ook ten onzent wel tot de moderne „klasieken" gerekend mag worden. Men kent dus het ver haal van Willy Loman, de van waan denkbeelden en illusies levende han delsreiziger, die voor zichzelf een vrij wel geheel op zelfbedrog berustend ro se verleden heeft opgebouwd, dat nu bij stukjes en beetjes wordt afgebro ken door toedoen vooral van overigens toch wel naar vermogen meelevende medemensen. Tenslotte blijft er van hem niets anders meer over dan een menselijke ruïne, een totaal ontredderd en tot op de draad gedesillusioneerd man, voor wie de dood de enige uit komst betekent. Ziehier een staal van „keihard realisme" dat in Amerika opgeld schijnt te doen, maar dat bij Miller verzacht wordt door een diep doorvoelde menselijkheid, die bij vla gen zelfs resulteert in een waarachtig pathos. Deze „Dood van een handelsreizi ger" heeft genoeg aan zichzelf en het stuk kan slechts winnen bij een sobere en strakke regie. Het wil ons voorko men dat Willy van Hemert dat niet helemaal begrepen heeft. Hij werkte gisteren althans met allerlei vreemde „filmische" achtergrondmuziekjes, die alleen maar stoorden, en hij laste bij tiid en wijle een op effect berekende flash-back in, die eerder verwarrend werkte dan verduidelijkend en die de bouw van het stuk geweld aan deed. Hij zal dat wel gedaan hebben in zijn behoefte er „televisie" van te maken. Maar, naar onze smaak, liep dat af en toe falikant uit. Men kreeg nu soms te maken met vreemdsoortige en iet wat vals aandoende accent-verschui vingen. Dwars door dit alles heen bleef het stuk in zijn geheel gisteravond tóch overeind, door de voortreffelijke ma nier waarop de acteurs en actrices zich van hun zware taak kweten. De bezetting was tot in alle de gering ste details welhaast volmaakt. Slechts aan Richard Flink kon men af en toe bespeuren dat hij kennelijk tegen de regie moest opwerken. Maar zijn Willy Loman bleef een fascineren de vertolking. En dat gold in niet min dere mate voor Ida Wasserman, in de even aangrijpende als geraffineerd ge nuanceerd gespeelde rol van Linda, voor Coen Flink als Biff hij trof in zijn crisis precies de juiste toon en voor Maxim Hamel ais Happy. En ook in de bijrollen werd schitterend werk afgeleverd. Een bepaald schokkende toneelavond die in menige huiskamer ontroering en misschien wel beroering zal heb ben gewekt. Want gemakkelijk te ver teren is deze Miller zeker niet. H. Hn. T2E 9 bij Uitg. Casterman 20. Als aan de grond genageld staart Eric naar de plek, waar hij zo juist de nomade zag. Dan gaat hij snel achteruit en maakt zich gejaagd uit de voeten. Ieder ogenblik verwacht hij alarm te zullen horen, maar het blijft stil en dat verontrust hem eigenlijk nog meer dan het wildste krijgsgehuil. Weggedoken in het donker tussen het ge bladerte, luistert hij scherp. „Waar is die nomade gebleven?" mom pelt hij, steeds minder op zijn gemak. Dan ritselt het achter hem en instinctmatig wendt de Noorman zich om. Vlak bij hem ziet hij de donkere vorm van een nomadenhelm door het gebladerte schemeren e hij neemt zich grimmig voor zijn huid zo duur mogelijk te vprkopf®' als hij plotseling het gezicht ziet, dat onder dit krijgshaftig hoofd" sel schuilgaat. Een dwerg... schiet het hem door het hoofd, vermom als nomade. De vreemde verschijning komt onbevreesd op hem toe- „Gij niet weglopen, gij niet bang zijn," fluistert het mannetje. „GU bespieden samenzweerders, ik zien dat. Ik denken, gij helpen mij moedige vreemdeling, gij goede meester Bleda redden." ylüé' blers vindt wellicht een oorzaak in het feit, dat het orkest dit jaar 35 jaar be staat, dat het 25 jaar voor de V.A.R.A. optreedt en dat de leider Theo Uden Masman dit jaar zestig wordt. Het zijn voor de Ramblers drie belangrijke ge tallen en zij kunnen zich met recht Nederlands oudste dansorkest noemen. De enige veteranen in het orkest zijn nog Theo Uden Masman zelf, de drum mer Kees Kranenburg en dan nog Mar cel Thielemans, die sedert 1933 mee doet. Uit de „Resonance Seven" for meerde Theo Uden Masman in 1926 de Ramblers. De eerste uitvoering was in het toentertijd beroemde Tuschinskica- baret „La Gaité" te Amsterdam. Het werd een grandioos succes en er volgde een stortvloed van aanbiedingen, zoals van het destijds vermaarde amuse mentscircus „Alkazar" te Hamburg, waar gages van duizend mark niets bij zonders waren. Vele buitenlandse contracten werden getekend en de musici vertrokken naar Engeland, Frankrijk, Denemarken, Zwitserland enz. Overal brachten zij muziek van eigen bodem en maakten zij de liedjes tot een succes, zoals „Het sprookje is uit", „Zij zong zo mooi de tweede stem", „Mijnheer de Baron" en „Die avond in mei". De Ramblers genoten de eer vele buitenlandse gasten te mogen begelei den. Coleman Hawkins was geruime tijd de gast van het orkest. Anderen waren Feddy Johnson, Jack Smith en Benny Carter. Zelfs Louis Armstrong speelde eenmaal bij het orkest, en niet te ver geten de vermaarde Boswell Sisters en de Mill Brothers werden door de Ram blers begeleid. Het is een indrukwekkende staat van dienst, die de Ramblers hebben. Na hun zevende lustrum komen zij voor de eer ste maal met een eigen show voor de televisiecamera's. Wie weet is ook hier Theo Uden Masmans traditionele zinnetje „maarrr... wij komen terug" van toepassing. lililUlumJUil^ (©PIB capfNHsr.tM Het dansorkest De Ramblers komt met, een eigen tv.-show voor de camera's. Het orkest bestaat dit jaar 35 jaar, speelt 25 jaar voor de V.A.R.A. en leider Theo Uden Masman vierde van links op de bovenste rij) viert dit jaar zijn zestigste verjaar dag. Helemaal rechts zittend Jany Bron. naast haar staand Kees Kranenburg en helemaal links staande Marcel Thielemans. DEN HAAG, 17 febr. De ministers Toxopeus en Beerman zullen cle Twee de Kamer inlichten over de resultaten van het onderzoek naar het politie-op- treden in Den Haag, waar op oudejaars nacht een scholier door een sabelsteek om het leven kwam. Het onderzoek is echter nog niet voltooid, aldus de be windslieden in hun antwoord op vragen van het Tweede Kamerlid Bakker (CPN.) Afschaffing van de sabel als wapen voor de politie wordt niet wenselijk ge acht. De agenten zouden dan bij orde verstoringen, wanneer het gebruik van de gummistok onvoldoende resultaat heeft, geen andere keus hebben dan ge bruik te maken van hun pistool. Het dragen van wapenen door de po litie is zorgvuldig met waarborgen om geven, aldus het antwoord van de mi nisters. Die waarborgen kunnen echter nooit zover gaan dat betreurenswaar dige gebeurtenissen, die het gevolg zijn van menselijke actie en reactie, onmo gelijk worden. In een dergelijk geval zal het treffen van maatregelen aan de burgemeester en de justitie moeten wor den overgelaten. |lllfllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll| (Vertaling van Jean H. P. Jacobs) r 80 Intussen was Wilhelm Braun, vergezeld van zijn zwager, om de toonbank heengelopen en beiden be keken nu de zak zo argwanend, alsof het een blind ganger was. Toen gaf Braun er een schop met zijn voet tegen. Het klonk alsof men tegen hout getrapt had. Daar er geen ontploffing volgde en overigens ook niets anders op een gevaarlijke inhoud wees. bukte hij zich en maakte de zak open. Zijn blik vie: op een pakje in courantenpapier. De krant was de „Markische Volksstimme", zoals Braun constateerde. De lettergreep „Volk" kon hij er zich alleen maai bij denken, want die was helemaal verdwenen in ge stold bloed. Streng keek hij de vreemde man aan. Dat is bloed. Deze haalde de schouders op. Maar niet van mij. Ik bedoel het pakje. Ik weet trouwens niet, wat er in de zak zit. Haal het er toch eens uit, spoorde Vandrey zijn zwager aan. Daarop nam Braun het pakje uit de zak en woog het op zijn hand. Nieuwsgierig stonden Tru de en haar moeder toe te kijken. Ik heb niet veel tijd, mijn wagen staat op de hoek van de straat, zei de vreemde man ongeduldig. Het ene stuk papier na het andere werd nu door haastige handen van het pakketje dat op de toonbank- lag afgewikkeld, totdat er eindelijk een vette gans tevoorschijn kwam. Donnerwetter, liet Vandrey zich ontvallen en zette grote ogen op. Die Buschmann schijnt wel een Wij hebben met een Buschmann niets te maken, onderbrak zijn schoonzuster hem vinnig. Merkwaardigs, mompelde Vandrey, ging weer naar de zak en maakte hem open. Er zit hout in en nog een doos. Hij haalde de doos uit dc zak tevoor schijn en zette ze naast de gans. Dat is geen Buschmann, maar een Kerstman. De inhoud van de doos bleek te bestaan uit twee pakje? boter een halve zij gerookt spek en een zakje maanzaad. Met een hoofd als vuur wendde Trude zich tot de chauffeur en zei, dat de situatie voor haar als politieambtenaar erg pijnlijk was: Pakt u alstublieft alles weer in en geeft u de zak aan meneer Buschmann terug. We kennen hem niet, en bovendien is hij aan het verkeerde adres. Ik ben bij de volkspoli tie, zoals u wel zien kunt. De mannen wierpen nog eens een meewarige blik op de schatten en begonnen ze toen weer in te pak ken. Jammer, jammer, fluisterde Braun zijn zwager toe. Waar is die meneer Buschmann? vroeg Trude nu op diensttoon. Als hij er irtussen niet vandoor gegaan is, zit hij buiten in de wagen, antwoordde de man knorrig. Maar misschien is het goed, als u het weet, onder weg zijn wij door collega's van u aangehouden, en toen Buschmann zich even met hen verwijderd had en een praatje met hen gemaakt, waren ze erg be leefd en hebben zij ons meteen laten doorrijden. Hij moet wel iets heel bijzonders zijn. Trude dacht aan de waarschuwende woorden van de hospita van Buschmann en Hintertür en aan Ilse Barenbrook en werd onzeker. Haar oom vond, dat men toch misschien eerst eens met die pdele eever kor. kennismaken en hem vragen, waarom hij als ge- geheimzinnig Kerstmannetje wilde optreden. Er moet toch iets achter schuilen. Misschien ken u hem toch wel. Nee, wees zijn schoonzuster op barse toon af, van die Buschmann, waar wij van gehoord hebben, moeten wij juist helemaal niets hebben, wat jij, Trude? Ik zou toch graag even met hem spreken, zei Trude zachtjes. Misschien is dat de dank, omdat ik die dame zo netjes behandeld heb. Dat moet jij weten. Daar heb ik niets mee te maken. Nog liever doodvriezen en gebakken aardap pelen eten, maar geen gemene zaak maken met zul ke mensen. Hoe ziet hij er dan uit? wilde Vandrey weten. Oud, jong, groot, klein? Jong en zo groot als ik, zei de chaulleur mop perend, terwijl hij de doos weer in de zak stak. Hij is slank en heeft een pleister onder een oog. Vandrey staarde hem verwezen aan. Wat zegt u? Toen keek hij wild om zich heen, en zijn zwager knikte hem toe en stak zijn witte duim en wijsvinger voor zich uit. De luis. Waar is die kerel? riep Vandrey ineens uit en stelde zich aan als een amokmaker. De chauffer greep het bloederige pakketje en schudde verwon derd het hoofd. Hij begreep niets van die mensen hier en voelde zich in hun gezelschap niet helemaal op zbn gemak. Kom mee, zei Vandrey tegen zijn zwager, die echter weinig neiging toonde om haast te maken en veeleer er voor waarschuwde geen domheden uit te halen, die hem misschien zouden opbreken. Tenslot te gingen zij toch de straat op en Trude volgde hen, nadat zij haar zaklantaarn had gehaald. Zij was nieuwsgierig naar die Buschmann. Zou het die zijn, waar die aardige juffrouw Barenbrook mee samen werkte? De straat was donker en er was geen mens te zien. Op de hoek brandde een zwakke lantaarn. De wind huilde en deed stof en as uit de puinhopen omhoog waaien. De lucht zat vol zanddeeltjes, zoals boven een woestijn. Een venster hoog aan een be schadigde muur van een huis zwaaide met klagelijk geluid heen en weer in zijn roestige scharnieren. Een troosteloze omgeving, dacht Trude en haastte zich haar vader en oom in te halen. Niet ver van de lantaarn stond de vrachtauto. De motor liep zacht jes. Een jongeman leunde onverschillig tegen het portier van de chauffeurscabine, met zijn handen in zijn broekzakken. De brede rand van zijn wat ouder wetse hoed beschutte zijn gezicht voor het licht van dc lantaarn. Wat wil ik hier toch eigenlijk, dacht Trude een beetje geërgerd en vond haar nieuwsgierigheid eigen lijk belachelijk. Maar vlak daarop overlegde zij weer dat het heel gewoon was, te willen weten, waarom die man haar ouders die zak gezonden had. (Wordt vervolgd 1 Advertentie H»" Alleenverkoop voor FRANS VERBUNT Co. N.V., TILBU Levering uitsluitend vla wederverkopers MAGISCHE VIERKANTE^ 10 12 13 U 15 16 Horizontaal en verticaal o<-. woorden invullen. L reservoir» 0ïgp van een opera; 3. inwendig p'3 j() 4. soort kuip; 5. weerklank: 'jap; 7. gast; 8.- vogeltje; 9. nu en jZ .V. plaats in N.-Afrika; 11. 'arV u„iffc>i0 keping; 13. ongesteld: 14. 15. nobel; 16.maalstroom. Oplossing :an 16 februMd-^r 2 11 v' Horizontaal: 1. ach, bast; 'e\(e. iut: 3. helaas, dra: 4. eva 0 peut; 3. helaas, dra; "JU-tóto, ia. stuiter; 6. sla. ëd„ opa;^7; se*1 et- 8. etui, Nias; 9. aren. koude men; 11 interim. Verticaal: 1. atheïst, ami, - laako, 3. Hela, attest; 4. rans. ouncfj,.'8 hr; 6 pseudo, kei; -. be, e"orL,gSen- tori iir 9 streep, ade1-; 10- MACH lü

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Nieuwe Schiedamsche Courant | 1961 | | pagina 2