m
KRONIEK
Een ambitieuze Vandernoot
Televisie Radio
Tom Poes en de Maanblaffers
5*
Omroepwet
heeft haast
1
Bernard Haitink dirigeert Honeggef
D
Je
v SORRY -
WE. GEBRUIKEN
HET
JOAN HAANAPPEL
Genoeglijk kijkspel
er
m
„Ik heb ontslag
aangeboden"
VRIJDAG
VRIJDAG
ZATERDAG
ZATERDAG
TV-studio in gebruik
Donau-wals-fcest
in Wenen
constante kwaliteit
\Wl/U/ui\]l
Uoo*c> joaxJ&Jt, 4*AjCr~
DE TIJD
VRIJDAG 17 FEBRUARI 1967
JOAN HAANAPPEL
Gedeconfessionaliseerd
gaan wij het spel weer spelen.
Ik weet al wie er straks regeert:
de de-confessionelen.
CHRONOS
Nederland I
Hilversum I 402 m.
Nederland II
België Nederlands
België Frans
Duitsland I
Duitsland II
Brussel 324 m.
Nederland I
België Nederlands
België Frans
Duitsland I
Hilversum 1402 m.
Hilversum II 298 m.
Hilversum III 240 m.
Duitsland II
Bnvieel 324 m.
ADVERTENTIE
neem nu
Maak dromen waar!
-
5971. Wammes
Waggel bedankte
recht hartelijk en
huppelde weg,
terwijl hij krach
tig in de rubber
bal van de toeter
drukte. Heer
Bommel keek
hem glimlachend
na.
„Het is een
mooi gevoel om
iemand gelukkig te maken", mompelde hij. „Dat ding was oud en
vergeten. En hoor nu eens aan, hoe blij die eenvoudige figuur er
mee is!"
Inderdaad was dat duidelijk te horen. Niet alleen door de ge
knepen tonen uit het instrument, maar ook door het luide gezang
dat de bespeler had aangeheven.
„Hier loop ik", zong hij met kwakende stem. „Hier loop ik vrij
en blij, met m'n toeter, met m'n toeter op zij!"
Zo musicerende bewoog hij zich in de richting van een oploopje
dat bij een kromming van de weg zichtbaar was. Het was een heel
normaal opstootje, dat veroorzaakt was doordat het verkeer op de
MINISTERS:
hoofdweg wederom zijn tol had geëist. Het valt dan ook h
pen, dat de geluiden die de muzikant uitstiet storend op de
scholing werkten. j<loPJ
„Jij wil er een lolletje van maken, huh?" gromde de aSe!1ijji XP'
pers die de orde bewaarde. „Ik ken jouw soort! Vrij cn 1 '^eé'
Maar daarvan zijn we nog steeds niet gediend! Maak, dat .1
komt!"
el0
Zo sprekende trok hij zijn gummistok en liet die con'
neerdalen. Heer Ollie, die nog steeds vergenoegd voor zip
stond, zag de zanger dan ook even later ontredderd terugl<el
de flarden van de eöns zo fraaie autotoeter in de hand.
ADVERTENTIE
spaarsysteem
IK WIL D»T HARNAS KOPEN
volgens het AFBETALINGS
SVSTEEM
MIJN WOORD
IS NET ZO
GOED ALS JOUW
harnas»
DAAROM GEBRUIKEN
we OOK HET SPAAR
SYSTEEM
VARIANTEN
-. .-.w.-. .v<.v
Joan Haanappel (26) heeft de afge
lopen weken in de krant kunnen lezen
wat haar toekomstplannen zijn. De ene
dag las ze dat ze de Wiener Eisrevue
de rug toe zou keren, de volgende dag
dat ze zou blijven, de derde dag dat
ze toch weg zou gaan. Vanachter de
krant kwamen dan corresponderende
opmerkingen als ,,Hé, ik blijf" en „Hé,
ik ga".
Anders dan de meeste krantelezers
is Joan Haanappel er niet door in de
war gebracht. Ze weet hoe de vork in
de steel zit en wil dat best verder
vertellen: „Ik heb mijn ontslag aange
boden. Het is nog niet schriftelijk be
vestigd. Er wordt nog onderhandeld,
maar ik geloof niet dat ik blijf. Het is
voor negenennegentig procent zeker
dat ik ermee ophoud". Dus bijna zo
zeker als met dr. Jelle Zijlstra.
Ze zit superslank en gracieus op de
bank in de ouderlijke huiskamer, drie
hoog in de Haagse Vondelstraat, pittig
in str&kke rode broek en witte trui,
zwart haar hooggestoken. En zegt: „Ik
kan nu beter gaan, dan over een paar
jaar, als de prestaties minder worden.
Dan ben ik 29. Nu zijn mijn prestaties
nog goed, maar verslechtering is op
de duur niet teger te houden, je ziet
het in alle takken van sport".
De andere reden voor haar besluut
is niet, zoals veel mensen schijnen te
denken, van amoureuze aard ze is
NIET verloofd, en heeft GEEN trouw
plannen. Het is een kwestie van gezond
heid. Joan is nogal eens ziek. „Het
is een erg zwaar beroep. Elke dag
moet je een goede prestatie leveren,
de mensen hebben ervoor betaald. Het
hele jaar moet je in conditie zijn, an
ders dan bij de amateurs, dan werk je
voor een topconditie in de winter."
VEERTIEN JAAR, van 1946 tot 1960,
is Joan amatrice geweest, zeven jaar
prof. Het beroepsrijden heeft de mees
te voldoening geschonken. „Ik geloof
dat ik hier meer bereikt heb. Ik geloof
niet dat ik in dit vak verder komen
kan. Bij de amateursport was ik op de
beslissende momenten niet sterk ge
noeg, begaven mijn zenuwen het. Daar
ben ik driemaal derde in de Europese
kampioenschappen geweest, eenmaal
vierde op de wereldkampioenschapen,
nooit hoger."
„Ja, ik kan me heel goed de gedach
ten van Ard Schenk voor de geest ha
len." Joan heeft de heldendaden van
Ard .en Kees gevolgd. „En hoe! Bij de
matinee rende ik tussen de nummers,
door naar de kantine waar de televisie
stond. Ik heb de Nederlandse ploeg
een telegram gestuurd." Ze noemt
geen voorkeur voor Kees Verkerk of
Ard Schenk, ze heeft wel met afgrijzen
geconstateerd dat twee kampen zich
hebben gevormd, de Keessie-fans en
de Ard-aanhangers. En dat roept wel
enkele herinneringen op.
„Schandalig", zegt ze vurig, „dat er
een soort vete tussen die twee wordt
gekweekt. Ik heb precies, hetzelfde ge
had met Sjoukje. Ik las in één krant
dat zij dit had gezegd en zij las in een
ander blad dat ik dat had beweerd.
En als we dan bij elkaar gingen zitten
bleek dat we geen van tweeën wat ge
zegd hadden, maar op die manier komt
er op de duur toch ruzie."
NA DEZE UITSCHIETER over de
toekomst: „Wat ik precies ga doen
weet ik niet. Het lijkt me verschrikke
lijk moeilijk op een kantoor te werken
met vaste tijden. Ik kan niets con
creets zeggen".
Het wordt, waarschijnlijk, geen car
rière als zangeres. In dit jaargetijde
wil haar grammofoonplaatje „ik hou
van de winter", of de andere zijde
„wie wordt mijn partner" nog wel eens
gedraaid worden, maar dat zit 'm, geeft
Joan toe, eerder in het jaargetijde
dan in de kwaliteit van het plaatje.
„In oktober '65 is het door Phono
gram opgenomen. Een enorm gehaaid
business. In een dag waren muziek en
tekst gemaakt en de volgende morgen
moest ik al opnemen. Ik kan geen
muziek lezen, had nog nooit gezongen.
Ik had bovendien angina. Ik wil niet
zeggen dat ik mooi kan zingen, hele
maal niet, maar het had beter kunnen
zijn. Er was een contract voor twee
jaar. Het contract bestaat niet meer,
het plaatje is het enige gebleven. Joan
zegt dat ze het niet eens meer heeft.
Ze kent de liedjes nog wel, maar zingt
ze nooit.
Tot 7 juli bij de Wiener Eisrevue,
aan de top. Eerste soliste, show, span
ning, applaus, nooit voor twee uur
naar bed, trainen, conditie. Nog één
procent kans dat dit leven geconti
nueerd wordt. Ijskoninginnen treden
niet gemakkelijk af.
Andrè Vandernoot leidt het Bra
bants Orkest in het vierde abonne
mentsconcert van de serie B. Het pro
gramma, dat donderdagavond voor
het eerst in de Tilburgse Stads
schouwburg te beluisteren was, ver
raadde heel wat ambities. De hoofd
moot bestond uit „Le Sacre du Prin-
temps", waarmee Strawinsky in 1913
heel de muziekwereld schokte. Het
was te verwachten, dat Vandernoot de
razend moeilijke partituur knap zou
leiden. In grote lijnen werd het werk
goed gerealiseerd, maar in Tilburg
speelden de premiére-weeën nogal
parten. Ook had men meer kunnen
verwachten van de uitvoering van
Schuberts Unvollendete, waarin de
vloeiend leidende Vandernoot soms
slordige volgers vond. De mooie pia
niste Ingrid Haebler kan trouwens in
Den Bosch en Breda een exacter or
kest verwachten bij het geestige Pia
noconcert in Bes gr. KV 450 van Mo
zart, dat in Tilburg nogal eens in on
duidelijkheden verzandde. Het grote
publiek had er overigens niet zoveel
hinder van.
N.
NTS: 18.45 Pipo de Clown. 18.50 Journ.
AVRO: 19.00 Popeye. 19.05 The Thun-
derbirds. NTS: 20.00 Journ. AVRO: 20.20
AVRO's Televizier. 20.45 The Fugitive.
21.35 Voor de vuist weg. 22.45—22.50
Journaal.
18.00 Nws. 18.15 Amerika in termijnen.
18.20 Zendtijd pol. partij. 18.30 Jazz. 18.50
Inform, over inform. 19.00 Ronduit: progr.
voor Jonge mensen. 19.30 Verstaan of mis
verstaan. 20.00 Nws. 20.05 Gesprek over
act. muz. 20.50 Experiment en godsdienst.
VARA: 21.00 Radio Filharmonisch orkest.
22.30 Nws. 22.40 Act. 22.55 Licht pi.progr.
23.5524.00 Nieuws.
NTS: 20.00 Nieuws in 't kort. VPRO:
20.05 Patrouillewagen '54antwoord
20.30 Muzen in spijkerbroek. 20.55 Jazz Hilversiim TT 90S m
uit Haarlem. 21.25 Een mens is maar iA"verbUin 11 ZVö m.
een mens. 21.55 Blik op morgen, ballet.
NTS: 22.15 Journ. 22.30—23.00 Teleac:
Kernfysica.
19.00 Uitz. voor filatelisten. 19.15 Ver
gane grootheid, filmreport. 19.40 Cult. act.
20.00 Nws. 20.25 The naked and the dead,
speelfilm. 22.15 Nws. 22.25—23.15 Ballet.
18.27 Nws. Aansl. Schooltel. 18.55 Act.
interviews. 19.25 Kleuterprogr. 19.30 Une
mère pas comme les autres. TV-serie.
20.00 Journ. 20.30 Kiss me Kate, musical.
22.10 Letterkundige uitz. 23.00 Journ.
18.0018.05 Nws. NDR: 18.05 Act. 18.16
Das Freitagsmagazin. 18.50 Klaas Vaak.
19.00 Act. 19.21 Katy. tv-film. WDR:
18.0o Nws uit Nordrhein-Westfalen. 18.10
Detective-film. 18.25 Hier und Heute.
18.50 Guten Abend. 19.00 Hier und Heute
19.10 tv-film. 19.40 Muz. 20.00 Journ. 20.15
Act. 21.00 Detective-film. 21.45 Journaal.
22.00 Report, uit Bonn. 22.15 Stalingrad,
tv-spel. 24.00 Nws.
18.05 Wintersport, lg.10 Nws. 18.20 Act.
18.55 TV-film. 19.30 Nws. 20.00 Die Te-
lefonnummer, detective-spel. Aansl. Nws.
21-15 Meine kleine grosse Welt. show.
22.15 Nws. Aansl. wintersport. 22.45 Drie
intern, korte films.
18.00 Gevar. pl.progr. 18.55 Op het
woord af, praatje. 19.00 Nws. 19.10 Ra
diokrant. 19.30 R.V.U.Onderweg. NRU:
20.00 Operafragm. 20.55 Twee generaties.
21.15 Muz. uit musical. 21.35 Radiorama.
22.05 Parlem. weekoverz. 22.25 Humanis
tisch Verhond. 22.30 Nws. 22.40 Volks-
muz. 23.00 Omroep dubbelkwartet. 23.55
—24.00 Nws.
NTS: 14.00 Wereldkampioenschappen
ychaatsen - dames, te Deventer. 14.50
Nws in 't kort. NTS: 14.54 Weekjourn.
voor slechthorenden NTS: 15.20—16.45
wereldkampioenschappen schaatsen - da
mes te Deventer. VARA: 16.45 Vrouwe
lijkheden. 17.20—17.55 Ja zuster, nee zus
ter kindermusical.
16.0017.20 Volksuniversiteit.
17.00 Toneelstuk.
10.00 Nws. 10.05 Journ. 10.20 Fiilmreport.
U.10 Bal. amus.progr. 12.00—12.30 Euro
visie: Ski-wedstrijd vanuit Chamrousse.
12.30—13.00 Act. kroniek. 13.55 Nws. 14.00
Speelfilm. 14.30 Document. 15.00 Film
report. 15.40 Discussie. 16.25 Muz. amus.
progr. 17.45 Sportjoum.
18.00 Nws. 18.03 Voor de soldaten.
18.28 Paardesport. 18.30 Tips voor het
weekendverkeer. 18.45 Sport. 18.52 Taai-
wenken. 18.57 Gramm.muz. 19.00 Nws.
19.40 Orkestmuz. 20.00 Lichte muz. 20 35
Licht progr. 21.57 Gramm.muz. 22.00 Nws
22.15 Dansmuziek. 23.55-24.00 Nieuws.
VARA: 7.00 Nws. 7.23 Gramm.muz.
VPRO: 7.55 Voor de kinderèn. VARA:
8.00 Nws. 8.10 Gramm.muz. 8.50 Weg
wijs: vakantietips. 9.00 Lichte gramm.
muz. 9.40 Vrouwenkoor. 10.GO Z.O. 135:
gevar. progr. 11.00 Nws. 12.15 Loon naar
weken, lezing. 12.30 Act. sportnws. voor
beschouwing wereldkamp. hardrijden op
de schaats voor dames In Deventer. 13.00
Nws. 13.10 VARA-Varia. 13.15 Tijd voor
teenagers. 14.15 Uitlaat, progr. voor twin
tigers. 14.55 Jazz. 15.25 Kunst of vlieg
werk? 16.00 Nws. 16.02 Jazz. NRU: 16.30
Franse les. VARA: 17.00 Amus.muz. 17.30
Radioweekjournaal.
KRO: 7.00 Nws. 7.1.0 Het levende woord.
7.15 Mod. muz. 7.30 Nws. 7.32 Geéstel.
liederen. 7.55 Overweging. S.00 Nws. 8.10
Djinn. 3.30 Nws. 12.30 Nws. 12.40 Overh.
voorlichting. 12.50 Zonder grenzen. 13.00
Vliegende schijven. 14.00 P.M.. familie-
progr. met van 15.45 en 15.50 en tussen
16.3517.00 Wereldkampioenschap hard
rijden op de schaats voor dames in De
venter. 17.00 Progr. voor tieners.
NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Orkestraal al
lerlei. 9.30 Leger des Heilsmuz. 10.00
Nws. 10.02 Amus.muz. 10.30 Lichte muz.
11.00 Nws. 12.00 Nws. 12.02 Variant. 13.00
Nws. 13.02 Tienerama. 14.00 Nieuws. 14.02
Velvet voices. 14.30 Toppers van toen.
15.00 Nws. 15.02 Kiosk. 15.30 Lagelanders
16.00 Nws. 16.02 Licht ensemble. 17.00
Nws. 17 02-18.00 Sportshow: report., uitsl.
comment, en lichte plaatjes.
15.00 Reisreport. 15.25 Voor de Jeugd.
15.55 TV-film. 16.20 Progr. over auto
races. 16.40 Vakantievoorstellen. 17.10 Muz.
voor de jeugd. 17.55 Nws.
12.00 Nws. 12.03 Orkestmuz. 12.45 Gi-
taarmuz. 12.52 Gramm.muz. 12.55 Buitenl.
persoverz. 12.57 Gramm.muz. 13.00 Nws
13.15 Radiomatinee. 14.00 en 15.00 Nws.
16.57 Gramm.muz. 17.00 Kleinkunstprogr.
17.35 Dansmuz.
JAAP MOLENAAR bewerkte voor
de NCRV en dus ook voor de televi
siekijkers van gisteravond de Ameri
kaanse musical „Kiss me Kate". Het
werd na alle praatavonden die voor
al de verkiezingen ons de laatste tijd
gelaten hebben, een genoeglijk kijkspel
letje, ook al kunnen we dan niet
juichen over de vrij zorgeloze tekst
vertaling. Het was bepaald niet de
musical waarmee het Nieuw Rotter
dams Toneel vier jaar geleden zo
succesvol voor het voetlicht trad. Steye
van Brandenburg ontnam aan het vro
lijke gevalletje wel het een en ander
door een al te serieuze tekstbenade
ring. In Achter het Nieuws op Neder
land II voerde Herman Wigbold een
discussie met de verkiezingsoverwin
naar mr. Van Mierlo, lijsttrekkervan
D'66, burgemeester Thomassen van
Rotterdam, en de katholieke hoogle
raar Jeukes, waarbij vooral het ac
cent werd gelegd op de noodzakelijke
hervorming van het partijstelsel in
Nederland. De heer Thomassen ziet
de tijd rijp voor een terugkeer tot de
doorbraakgedachte maar prof. Jeukes
vindt dat de hervormingsgedachte zich
allereerst binnen de bestaande partij
en moet doen gelden. Mr. van Mierlo
wil zich het predikaat rechts noch
dat van links toebedacht zien: „Wij gaa
alleen af op onze programmapunten en
die zijn niet aan een traditioneel be
doelde rechtse en linkse koers gebon
den."
E. U.
U vindt geen tweede fornuis (gas of
electrisch), dat zo prachtig en zo
practisch is. Waarom? Dat vertellen
wij U uitvoerig in onze folder NE-
Vandaag nog aanvragen!
n"*' C.J. van den Broek Haarlem
V-Vt'7 Technische Handelsonderneming N.V.
''Jilj Cruquiusweg 25 Heemstede
tel. 02500-84350
Vt
WWiTrlfo-iaiiMtii
(Van onze verslaggever)
DEN HAAG, 17 febr. De minis
ters Klompé en De Quay zijn in te
genstelling tot enige Eerste Kamer
leden niet bang, dat de snelle be
handeling van de omroepwet de
zorgvuldigheid van die behandeling
in gevaar heeft gebracht. De minis
ters zeggen dit in hun memorie van
antwoord aan de Kamer. Zij stellen
dat het gaat om een bekende mate
rie, die reeds twee maal in de vorm
van een wetsontwerp aan de Staten-
Generaal is aangeboden.
4 -1 TVITW
De bewindslieden menen, dat lang
durig uitstel van de omroepwet niet
gewenst is. Zij achten het uitermate
waardevol, dat het nieuwe bestel meer
recht doet wedervaren aan de belang
rijke beginselen van openheid en sa
menwerking dan mogelijk was onder
de regelingen vóór het overgangsbe-
stel.
Naar het oordeel van de ministers
zijn de omlijsting van reclamebood
schappen en de programma's, waarin
deze boodschappen kunnen worden in
gepast, twee wel te onderscheiden za
ken, zodat zij niet zonder meer kunnen
aannemen, dat de wet bij de huidige
tekst van artikel 32 de invoeging van
reclameboodschappen in platenprogram-
ma's verbiedt. Bij aanvaarden van dit
systeem zouden de bewindslieden er de
voorkeur aan geven, dat andere zend
gemachtigden dan de STER de bewus
te platenprogramma's zouden samen
stellen en uitzenden.
De integratie Avro-RTN brengt
voor wat betreft de wettelijke regelin
gen geen wijziging in de bestaande si
tuatie, volgens welke de Avro moet
worden beschouwd als de houdster van
een zendmachtiging, aldus de ministers
Klompé en De Quay in de memorie
van antwoord.
(Van onze verslaggever)
HILVERSUM, 17 febr. De tele
visiestudio van de NTS in net Hilver-
sumse omroepkwartier is in gebruik
genomen. De tweede studio met een
vloeroppervlakte van duizend vierkan
te meter "zal in mei gereedkomen. In
de loop van het volgend jaar en 1969
zullen ook de studio's 3,4, 5 en 6, met
de daarbij behorende werk- en leef
ruimten worden voltooid. Dit televisie-
centrum dat in fasen boven de grond
verrijst zal dan ongeveer vijftig
miljoen gulden hebben gekost. Er be
staan overigens nog tal van proble
men rond dit omroepkwartier, dat ook
in vergelijking met het buitenland zeer
groot genoemd mag worden. Aan- en
afvoer van personeel, publiek en mate
riaal vereisen tal van bijzondere ver-
keersvoorzleningen. Men verwacht dat
het centrum een belangrijke toeristi
sche trekpleister gaat worden. Bij de
studio's zal men daarom een parkeer
terrein voor meer dan vierduizend
auto's aanleggen. Er bestaan ook plan
nen voor het stichten van een radio-
en televisiemuseum.
WENEN, (DPA) Wenen staat de
ze dagen in het teken van het hon
derdjarig jubileum van de wals „An der
schonen blauen Donau" van Johan
Strauss. Op 15 februari 1867 is deze
wals, die als het onofficiële Oosten
rijkse volkslied wordt beschouwd, voor
het eerst gespeeld.
Het Weens symfonie-orkest en het
Weens mannenkoor gaven ter gele
genheid hiervan een feestconcert. Ver
der is in de Oostenrijkse hoofdstad
een tentoonstelling „Honderd jaar Do-
nauwalsen" geopend, waarbij dr. Jo
sef Strauss, achterneef van de wal-
senkoning, de familie vertegenwoor
digde. De expositie geeft niet alleen
een overzicht van de Donauwalsen,
maar ook van de Weense walsen van
Schubert tot Weber.
■mum?:?.*
.V
25 STUKS f 1.50-EEN LAURENS P
Toneelspeler en TV-acteur Wil van Seist
DE TERUGKEER VAN Bernard
Haitink voor zijn orkest heeft hij don
derdagavond in het Concertgebouw te
Amsterdam gevierd met een tragische
symfonie, de Vijfde van Arthur Ho-
negger. Men kan zeggen ,dat Haitink
met zijn lezing van dit werk de meest
opvallende daad op deze avond heeft
gesteld. Men hoorde in de uitvoering
iets van de inspirerende oerkrachten
die soms in de musicus Honegger los
braken en die hij met groot meester
schap in vorm en lijn bracht. In zijn
dialoog met Strawinsky bekende Ho
negger zich onbevreesd tot cle macht
van de inspiratie, die hem overviel en
uit zijn evenwicht bracht; Strawinsky
antwoordde door steeds te wijzen op
de noodzaak van een structuur, een
reglement, een programma. Terwijl
Strawinsky bevreesd was voor de on
begrensde mogelijkheden op het lege
muziekpapier vóór hem, kende Ho
negger die vrees niet. Zijn creatie-ac
tiviteit ontsnapte aan 'zijn wil. Elk
reglement moest een doel hebben bui
ten zichzelf en mocht bij hem nooit
een dictatuur worden. Daarom ook
verafschuwde hij het dodecafonische
systeem.
Van deze geesteshouding is Honeg-
gers Vijfde Symfonie, naar het mij
dunkt, een getuigenis. Het werk is
hecht geconstrueerd, maar ontspringt
aan èèn en dezelfde bron. Een na
vrante klacht, een sombere angst die
nergens wordt opgeheven of verlicht.
Zelfs de doorzichtige lineaire allegret
to-passages van het middendeel ver
sterkten door hun contrast de geeste
lijke duisternis van het geheel. De op
windende ritmiek van de finale dient
slechts om de angst er nog dieper
te hameren. Het Concertgebouworkest
volbracht deze taak met felheid en
overtuiging; de aanhef was klem
mend, het einde niet minder. Haitink
toonde zich hierin een meester die het
stuk begreep en in zijn ee[e
Nuanceringen zijn niet zijn - ggji (ol
de, maar het boetseren v ,ijfl y,
duidig klankmonument is y
kracht.
MAGISCHE VIERBAN
vertic3
Horizontaal en
woorden invullen. z- ,fov
1. zaad van de peulvrucn
- sm
dei
bare plaats in die woestijn-
hoofdstad. 4. edelgas.
grootmoeder. 7. interval- il- ^cP
9. plezier. 10. evenredige®, vaf
sel tot zich nemen. 12. aa^'ne
13. grote plaats. 14. meis)e r jtiïU5
afzienbare tijdruimte.
weging.
OPLOSSING van '5>0S'
Horizontaal: 1. mast, sjeS- t q,
poide; 3. rariteiten; 4. 1
keren, we; 6. Nasser, j-j-ief'
sor; 8. even, Eist; 9-
Ate, snik; 11. katterig- 'tgf- jj,
Verticaal: 1. markant. trjrP gOKf,
fabeet; 3. straks, vrek; t; ytf1
OT, reünist; 6. spelers, jtfe,
serie; 8. bits, bol, Kr.,
10. rennen, telg.
c' i n*
an