'_r tfzfbukm.
Radioprogramma's
ANWEZIGEN
Luchtaanvallen!
ZONDAG, 8 Mei 1938.
Hilversum I, 1875 en 415,5 M.
8.30 KRO. 9.30 NCRV. 12.15 KRO.
5 NCRV. 7.45—11.30 KRO.
8.30 Morgenwijding. 9.30 Gewijde mu
ziek. 9.50 Nederd. Herv. Kerkdienst- Na
afloop: Orgel. 12.15 KRO-Orkest. 1 Lite
raire causerie. 1.20 Concert 1-45 Vra-
genbeantwoording. 2.30 Sportreportage
4.30 Ziekenhalfuurtje. 4.55 Gramofoon
5 Pakkerkkoor en Orgel. 6 GereL Kerk
dienst. (II.V.) Na afloop: Orgel 7.45
Sportnieuws. 7.50 Causerie. 8.10 Berich
ten. 8 23 Gram of eon. 830 Vreolijk pro
gramma. 10.30 Berichten. 10 40 Epiloog.
11—11.30 Esperanto.
Hilversum II, 301,5 M.
8.55 VARA. 10 VPRO. 12 AVRO.
5 VARA. 8—12 AVRO.
8.55 Gramefoon. 9 Berichten. 9.05 Tuirt-
bouwpraatje. 9.30 Gramofoon. 9.59 Be
richten. 10 Voor de kinderen. 10.30 Re-
moastr. Kerkdienst 11.50 Causerie. 12
Het woord van de week. 12.03 Film
praatje. 12.30 Gramofoon. 1.15 Schilde-
rrjbespreking, 1.30 Orgel. 2 Boekenhalf
uur. 2,30 Omroeporkest en solisten.
Sportreportage en gramofoon. 4 55 Sport
nieuws. 5 Kinderkoor. 5.30 Voor de kin
deren. 6 Noviteiten-orkest. 6.30 Sport
reportage. 6.50 Sportnieuws. 7 Tusschen
zeven en acht. 8 Berichten. Gramofoon.
8.20 Fragm. „Faust", opera. 9 30 Radio
journaal. 9.45 Kavocs Lajos, het duo
„JA" en Gramofoon. 11 Berichten. Hier
na: het AVRO-Dvinsorkest. 11.40—12
Gramofoon.
Droilvvicli, 1500 M.
12.35 Sextet. 1.20 Voor tuinliefhebbers
I.40 Mandoline-orkest en solist. 2.10 Or
kest. 2 50 Orgel. 3 20 Causerie. 3.40
Salonorkest. 4.20 Herd en k i n g sp rog ra m
ma. 4 60 Viool en piano. 5.20 Film-
pTaatje. 535 Harmonie-orkest en soliste
6.20 Tango-orkest. 6.557.10 Declama
tie. 7.15 Kerkdienst. 805 Liefdadigheids-
oproep. 8.10 Berichten. 8 25 Orkest. 8.55
Theaterorkest, J. Payne's negerkoor en
solisten. 9.55 Epiloog.
Radio Paris, 1648 M.
,7.10 en 10.45 Gramofoon. 10.50 Orgel.
II.40 Gewijde muziek. 11.50 Orkest. (Om
12.50 Zang). 2.50 Zigeimeremsemble. 4.20
Concert. 5.20 Zang. 5.50 Piano. 6.20
Volksliederen. 7.35 Zang. 7.50 'Concert
10.20—12.20 Orkest.
Keulen, 456 M.
5.20 Concert. 7.35 Mar.nenzangvereen
8.50 Gramofoon. 10.20 Solisten. 11.20
Orkest. 1.20 Populair concert 240 Gra
mofoon. 3.20 Gevar. concert. 5.20 Or
kest. 6.30 Amusementssextet. 7.20 Or
kest en koor en solisten, 9.50 Orkest,
pianoduo en orgel. 11.20—2.20 Concert.
Brussel, 322 en 484 M.
322 M. (Vlaamsch): 8.25 Gramofoon. 9.35
Orgel en zang. 10.20 Orkest 11.20 Gra
mofoon. 11.50 Orkest 12.50120 Gra
mofoon. 2.05 Piano en hoorn. 2.20 Zang.
2.35 Piano en hoorn. 2.50 Gramofoon.
5.20 Orkest. 5.50 Gramofoon. 6 20 Vo
caal kwartet. 7.20 „The Mikado", ope
rette. 9.30 Gramofoon. 10 20—11.20 Or
kest.
'484 M. (Fransch)8.22 Gramofoon. 9.20
Orkest en piano. 10.35 Orgel. 10.50 Or
kest. 11.35 Gramofoon. 12 Orkest. 12.30
Gramofoon. 2,15 Sportreportage. 3.0?
Gramofoon. 3.20 Sportreportage. 4.10
Gramofoon. 4.20 Orkest 5.05, 6.35 en
7.20 Gramofoon. 7.40 Eeuwfeest stichting
Conservatorium-concerten. 10.2011.20
Orkest.
Beutschlauebender, 1571 M.
6.30 Vrooljjb programma. 7.20 Concert.
9.20 Berichten. 9.50 Gramofoon. (Om
10.50 Berichten). 12.20—1.20 Gramofoon.
ONDER DE
Uit het Engelsch van Arthur Sotners Roche
MAANDAG 9 Mei 1938.
Hilversum I, 1875 en 415.5 M.
N CR V-nitz ending.
8 Schriftlezing, med,talie, gewijde mu
ziek. 8 30 Gramofoon. 9 30 Gclokwen-
scken. 9.45 Gramofoon. 10 30 Morgen
dienst. 11 Christ lectuur. 1130 Gramo
foon. 12 Berichten. 12.15 Gramofoon.
12.30 Orgel 1.30 Gramofoon. 2 School-
uiLend'ing 2 35 Gramofoon. 3 Causer e.
3.40 Gramofoon 3.45 Bijbellezing. 4.45
Gramo'o./n. 515 Kinderuur. 615 Gramo
foon. 6 30 Vragenuurtje. 77.13 Berich
ten. 7.45 Reportage 8 Berichten. 3.15
Open ine Intern. Ecumenisthe Conferen
tie. 9 30 Gramofoon. 1010 Berichten.
10.15 Zang, piano en gramofoon 10.15
Gymnastiekles. 11 Gramofoon. 11.05 Ver
vólg van 10.15. 1130 Gramofoon 1150
—12 Schriftlezing
Hilversum II, 301.3 M.
A'^emeen programma, verzorgd dooi
de0 VARA. 10—10 20 vm VPRO
8 Gramofoon. 10 Morgenwijding 10 20
Declamatie 10 40 Gramofoon 1110 De
clama'ie 1130 Ce'lo en piano 12 Gra
mofoon. 12 45 Septet 1.151.45 Orgel
2 Gra nofoon. 3 Causerie 3 20 Zang,
piano en gramofoon. 4 Gramofoon. 4.30
Voor de kinderen. 5 Gramofoon 5 30
Orgelspel 6 VARA-orkest 6 30 Muzikale
causerie met gramofoon. 7.05 Causerie
7.30 Zang. 8 Berichten. 810 De Ram
blers. 8 40 ReDoiiage. 9 Fantasia. 9 31
Fragm. „Het blauwe masker", operet'e
10 Berichten 10 05 VARA-orkest en so
list. 1112 Gramofoon
Droilwieli, 1500 M.
10 2510 50 en 1103 Gramofoon 11.20
Causerie 11 45 Orgel 12 20 Dansmuziek.
12 50—1 20 Orkest 2 202 50 Gramo
foon. 3 20 Orgel. 3 50 Viool en piano.
4.20 Trio. 4 40 Caylus Players. 5 20
Berichten 5 40 Zang. 6 Causerie. 6 '20
variété-programma. 710 Oreel 7 40 Cau
serie. 8 Radiotomoel 8 20 Berichten
8.40 Overzicht. 8 55 Sextet en solist
9.35 Strijkkwartet. 101511.20 Orkest
Radio-Paris, 1648 M.
7.108.05, 9.10 en 1135 Gramofocn
1250 Zang 105 Gramofoin 205 Piano
2.20 Zang 3 21 Piano 4.20 Orkest 7.33
Zang. 7 50 „Dl3 Zauberflóte", opera 9.55
10 05 Gramofonn.
Keulen, 456 M.
5.50 en 6 30 Gramofoon. 7.50 Orkest,
m. m v. solist 11.20 Orkest. 12 35 Sym
phonie-orkest en solist. 130 Populair
concert. 3 20 Kleinorkest en solisten.
5.50 Koor 6.30 Gramofoon. 7.20 Or
kest. 8.20 Orkest en solisten. 9 35 Gra
moSson 9.502.20 Orkest en sextet.
Brussel, 322 en 484 M.
322 M. (Vlaamsch). 1120 Gramofoon
11.50 Salonorke«t. 12 501 20 Gramo
foon 4.20 Salonorkest. 5 50 en 6.20 Gra
mofoon. 7 20 Symphonie-orkesf. 8 20 Om
roeporkest. 9 3010 20 Gramrfoon.
484 M. (Fransch). 11.20 Gramofoon. 12
Orkest. 12 501.20 Gramofoin. 4.20
Danaorkest. 5 35 Viool. 6 05 Zang. 635
en 7.20 Gramofoon. 7.50 Orkest, m.
m. v. solisten. 9.30 Gramofoon. 9.50
10.20 Dansorkest.
Deutsehlandscnder, 1571 M.
6.30 Orkest en solisten. 720' Orkest.
9.20 Berichten. 9.50 Cembalo. 10.05
Berichten. 10 20 Orkest. 12 201.20
Giamofoon.
SCHiEDAMSCHE RADIO CENTRALE
Zondig, 8 Mei.
Programma 3.
Brussel (Vlaamsch) 8.30. Keulen 11.20,
Brussel (Vlaamsch) 12.20. Brussel (Fr.)
1.20. Brussel (Vlaamsch) 1.35. Radio
P.TT 2 05. Parijs Radio 2.50. Keulen
3.20 Brussel (Vlaamsch) 5 20. Regional
6.05. Diversen 7,10. Keulen 7.20. Brus
sel (Vlaamsch) 9.20. Keulen 10.20.
Programma 4.
Brussel (Fransch) 8.30, Broitwich 10.05
Diversen 1.20. Droitwich 1.40 Regional
3.20. Droitwich 3.40. Regional 4 20.
Droitwich 5.35. Diversen 10.05, Parijs
Radio 10.20.
Programma 5.
Luxemburg 8 Concert. Brussel (Fransch)
10.50. Luxemburg 11.20 Concert. Brus
sel (Vlaamsch) 7.20. Luxemburg 8.20 Con
cert. Diversen 11.2012.
„Maar wat kan er dan nog verder zijn,
Lacy V Je drinkt met, je bent niet ver
slaafd aan bedwelmende middelen..."
„Dat is wel de opgewekste muziek,
die ik in maanden heb gehoord, Alice"
zei ik. 5
-, Zji kaalde- even haar schouders op en
■lacht, clat ik haar boorde zuchten.
a'e,?- fÜ ,er dan in ieder geval op
dansen, stemde zij in,
ik-t0h? Zij miJ haar arm gaf, voelde
r.' f kaar spieren gespannen waren.
fcuflen WnSt<>rS Staarde ziJ "aar
de"arjk toch er*ns' Lacy," schreeuw-
„Wat is er?" vroeg ik
Zij wees.
„Daar bij de heg kijk - hij zet
bet op een hollen.
Ik beek het veld) over, zag scherp toe
zoo goed' als ik maar kon, bij het maan
licht, naar de heg vol schaduwen.
R, z'e mete> Alice. Wat was er, dacht
„Een man," zei zij, „die zich voorover
boog*, op een loopen..."
„De schaduw vau een boom," zei ik.
Zij iaente.
„\v aarschijnlijk. In ieder geval zou geen
inbreker orobeereu in een huis te komen
dat zoo goed verlioht en bewaakt is als
dit Ik denk, dat wij te lang over ern
stige onderwerpen hebben gepraat. Ik ben
schrikachtig Zullen wij naar binnen
gaan?"
Even later waren wij aan het dansen
en Alice was haar oogenschijnhjken schrik
blijkbaar vergeten. Maar ik niet. Slavini
wist, dat Jeanne haar smaragden naar de
partij aan huis van de Wetheralls had
meegenomen. Had men een man gepos
teerd'. om het huis te bespieden? Was
men reeds bezig voor den beraamden aan
val op .learrne zijn krachten te verzame
len voor het geval, dat ik het collier
niet rechtstreeks te pakken kreeg?
Iedeie keer, dat ik Jeanne voorbijging,
betrapte ik mij er op, dat ik naar ham
smaragden keek, en niet naar h.iar. Ik
betrapte mij er op, dat ik de steenen
taxeerae, niet* volgens den maatstaf van
bun waarde, in geld of hun schoonheid,
maar naar den prijs, dien Slavini en zijn
chef ze waard' zouden achten.
Die grootste steen hoeveel jaren in
de gevangenis zouden in gemoede worden
doorgebracht, wanneer men maar in het
bezit was van dit enkele juweel? Welke
aanwending van geweld zou men er voor
over ..ebben om den minsten steen van
dit snoer te bezitten? En ik kende de
antwoorden op deze vragen zonder ze t©
behoeven te overdenken. Voor den kiein-
ONZE TUIN
Azalea's overhouden.
Menigeen heeft thans wel een uitgebloei
de Azalea in zijn bezit, en daar lang niet
iedereen er raad mee weet, belanden er
heel wat exemplaren in den vuilnisbak.
Natuurlijk is het niet mogelijk alle Aza
lea's over te houden, gedeeltelijk omdat
zij niet allemaal even goed behandeld wor
den tijdens den bloei, en gedeeltelijk om
dat met sterk geforceerde exemplaren, die
in December of Januari verkrijgbaar zijn,
geen resultaat verwacht mag worden. Al
leen van vrijwel normaal in bloei gekomen
Azalea's zuilen we genoegen kunnen Le
ieven.
We zorgen er allereerst voor dat alle
uitgebloeide bloemen meteen verwijderd
worden met inbegrip van de vruchtbegin
sels, waardoor we de plant voor uitput
ting behoeden. Vervolgens nemen we haar
uit de huiskamei weg en zetten haar in
een koel vertrek, waar we slechts zeer
matig water geven, alleen om te voor
komen dat de potkluit uitdroogt.
Na halt Mei, als het weer het tenminste
toelaat, brc-ngen we de plant buiten, als
we er een tuin op na houden, en anders
laten we haai' in het koele vertrek of des
noods in een kistje op een balcon of in
een bloembak. Vinden we, dat do aarde
er vrij uitgeput uitziet, dan geven wc eerst
nieuwen grond, b.v. grove bladaarde met
turfmolm, ouden mest en wat scherp zand.
Daarna graven we den pot in den tuin op
een zonnig plekje in, dus liefst niet bo
ven de aarde laten staan, het grondmeng-
sel zal dan te veel uitdrogen en eei Aza
lea heeft tijdens den groei vóór alles vocht
noodig. We bespuiten of besproeien dus
de plant bij droog weer dagelijks, vooral
de bladerkroon, en daarbij geven we eens
in de 14 dagen vloei- of kunstmest. Tot
eind September zetten we deze behande
ling voort, en dan wordt het langzamer
hand tijd om haar binnen te halen en dan
vooral niet meteen in de warm© kamer,
dan zou al onze zorg voor niets zijn ge
weest. Voor het raam van een ongestookl
vertrek is de beste plaats, waar we haar
geregeld blijven hespuiten om de bloem-
vorming te bevorderen. Als de knoppen
zich kleuren, houden we er mee op en
dim eerst gaat de plant naar de huiskamer,
waar zij zoo licht mogelijk wordt gezet
en zoo ver mogelijk van de kachel, daar
bij zorgen we er voor, dat do potkluit
nooit geheel uitdroogt.
A. C. MULLER—IDZERDA.
Maandag, 9 Mei.
Programma 3.
Keulen 8. Parijs Radio P.T.T. No-rd 11.05.
Keulen 11.20. Brussel (Vlaamsch) 12.20.
Keulen 1.20. Parijs Radio 2.20. Radio
P.T.T. Nord 2.35. Parijs Radio 4.20. Re
gional 5.20. Keulen 6.20. Brussel (Fr.)
7.20. Parijs Radio 7.50. Keulen 1005.
Programma 4.
Brussel (Vlaamsch) 8. Diversen 8.20. Re
gional 9.35. Droitwich 12.35. Regional
1.20. Droitwich 2.20. D versen 2 55.
Droitwich 3.20. Regional 3.50. Droit
wich 4.20. Regional 7.40. Droitwich 8.
Danmarks Radio 11.20.
Programma 5.
Luxemburg 8 Concert. Radio Norman
die 8.20. Luxemburg 9.35 Concert. Droit
wich 10.35. Deutschlandsender 10.50.
Brussel (Fransch) 11.20. Deutschlandsen
der 1.20. Pauze 2.20. Deutschlandsender
2.35. Luxemburg 2.50 Concert. Brussel
(Vlaamsch). Deutschlandsender 10.20
Wachtende op de nieuwe vruchten.
Door MARTIN E WITTOP KONING.
Het dagelijksch gebruik van vruchten is
gedurende do laatste jaren bepaald' toege
nomen: hoe langer hoe meer dringt bij
het giooto publiek de overtuiging door,
dat men in fruit niet enkel een versnape
ring heeft te zien, maar dat het gerekend'
moet worden tot de onmisbare voedings
middelen.
Versch fruit staat natuurlijk in ver
schillend© opzichten bovenaan; blijkt ech
ter zooals in dezen tijd van het jaar
de oude oogst uitgeput, terwijl d ©nieuwe
nog op zich doet wachten, dan aanvaar
den we dankbaar de tijdelijke hulp van de
gedroogde vruchten en we geven die b.v.
graag een plaatsje onder de gerechten, die
oer ons middagmaal een aantrekkelijk
slot vormen.
Tijdrc-ovend is do bereiding van zoo'n
nagerecht niet. Weet u al, dat koken
geheel o\eibodig is en dat zelfs zonder
die verhitting de gedroogde vrachten veel
smakelijke! op tafel komen?
Het eenige wat we te doen hebben be
staat uil het zorgvuldig wasschen liefst
in lauw water en zóó, dat elke vrucht af
zonderlijk „door de handen" gaat; daar
na gieten we er zooveel koud water op,
dat de vruchten juist onder staan en we
iaten zo daarin 24 k 48 uur weeken, af
hankelijk van hun mindere of meerdere
taaiheid.
Hebben ze ten slotte hun normalen
vorm en hun oorspronkelijk weekheid
teruggekregen, dan worden ze in de com-
póie-schaal overgeschept.
Wie het overtollige vocht wat meer
gebonden zou wenschen, die kan do vloei
stof afzonderlijk even aan de kook bren
gen en dan hinden met een ietsje aange
mengde sago: noodig is dit echter niet.
Ook de kwestie van het ill of niet toevoe
gen van suiker (tijdens het weeken b.v.)
kan aan den persoonlijken smaak worden
overgelaten; een feit is het, dat de onge
kookte vluchten aanmerkelijk minder zuur
zulien zijn dan de gekookte.
Trouwens, wie den misschien te zuren
smaal wal wil verzachten, die kan dit,
belialve door het toevoegen van suiker,
ook met veel succes bereiken door do com
pote te combineeren met wat geslagen
room. fk geef toe, dat er dan niet langer
sprake zal zijn van een nagerecht in uiterst
eenvoudigen vorm, maar voor zon- en
feestdagen is mijn raad toch zeker het
opvolgen wel waard. Afzonderlijk hij de
vruchten gepresenteerd, of wel gebruikt als
garneering van de schaal met compote,
komt do geslagen room zoowel aan den'
smaak als aan het uiterlijk van het vruch
tengerecht ten goede.
Iets eenvoudiger kan het óók wel: u
maakt dan wat vanillevla klaar, laat dief
door en door koud worden en spreidt ze
over de vruchten; öf wel u giet ze in een
sauskom of in een vlaschoteltje, zoodat
kder er zichzelf van lean bedienen bij zijn
portie vruchten.
Terwijl we wachten op de aardbeien, de
kersen en de diverse besseasoorten, be
hoeven wo zoodoende niet ons dagelijksch
vruchtenrantsoen te missen: de gedroogde
abrikozen, pruimen, perziken ©n zelfs vij
gen ook het mengsel, dat we „tutti
frulü" noemen zijn in dien tijd ge
schikte plaatsvervangers voor de versche
producten.
sten smaragd' in de snoer van de Sedey's
zou Slavini niet opgewektheid' den elec-
trischen stoel nskeeren.
Thans loerde er een man buiten, ge
reed ex op af te gaan, indien ik in ge
breke bleef, of zelfs misschen om mij
vóoi te zijn.
Al had ik in de drogisterij na mijn
g.-sprek met Slavini in een diiiemma ver
keerd, thans was ik nog meer verbijsterd.
Plotseling meende ik te begrijpen. De
loerendi schaduw op het veld ivas niet
uitgezonden om aan het werk te gaan,
waar ik te kort schoot, evenmin om mij
voor te zijn. Zij was daar om mij te bc-
spieuon. Inden verzet mij tot een plotse
linge vlucnt mocht drijven, dan was hier
iemand om vast te stellen, waarheen die
vlucht mij voerde, tnissdien die vlucht
met een kogel te verijdelen.
Er was geen ridderlijkheid in de ziel
van Pots Salivini, noeti hoofschhe'd' in het
hart van Jimmy Greco, of denkbeelden
van dolend ridderschap m het brein van
Andy Hom. Evenmin kon hun aanvoer
der bezwaard zijn met een van zulke
verouderde begrippen. Daarom konden ze
mij hol bezit van een zekere weerbasbg
heid! toekennen om het meisje te beste
len, waar zij van dachten, dat ik van
hield; dat mij zelfs tot het punt van
weigeren kon brengen, maar dat ik met
die weigering mijn huid in gevaar zou
brengen, dal zouden zij niet golooven.
Daarom zouden zij mijn panisch vertrek
uit het huis van de Wetheralls kunnen
voorkomen. Dat ik bier zou kunnen blij
ven om te probeeren hun den loef af te
steken dat washet eenige, waarop
ze met zouden zijn voorbered.
Daarom, omdat ik zou blijven, en om
dat ik 'ou probeeren nen te bedrcgen, t
U2d ik een licht voordeel van poaife. liet*
was nnar een klein voordeel, maar, met
het andere in mijn nadeel, verwarmde
het mijn verkild' zelfvertrouwen, te den
ken, dat ik tenminste in een licht detail
een streepje op hen voor had'.
Billy Brodbeck vroeg zijn gastvrouw om
een dan=, daar men met bridgen had op
gehouden. en ik liet haar aan hem over.
ik lamt* met Betty cn een keer met
Jeanne. Eu daarna, omdat de pret bijna
den hooien vorieen nacht had voortge
duurd, en Dick Wetherall mopperde, om
dat niemand op zijn plan voor een mor
genrit was ingegaan, en zei, dat wel n e-
mand no? een tweeden nacht zou willen
doordansen, voiklaaide Alice den avond
voor aEfploopen.
In de ineen ine, dat wat frïssche lucht
nel go»d zou zijn om de dofheid, die de
zorgen in mijn hoofd' hadden gebracht,
te i rdr.jven, wandelde ik met den jon
gen Marston naar de voordeur. Hij was
b ieefd, maar met een zekere nuance van
stijfheid. Ik vermoedde, dat hij misscnien
ook net voorwerp van kleine hatelijkheden
was geweest Want al had' ik mijn hart
op een presenteerblaadje gedragen, het
zijne was op zijn voorhoofd' vastgespijkerd
geweest, en de hedendaagsche wereld is,
ongelukkigerwijs, niet geneigd' tot terug-
Icudendheid. Ik zag hem m zijn wagen
wegrijden en ging naar binnen, toen ik
plot; cling Jeanne hoorde gillen. Het was
Jeanne's stem. Ik was onmiddellijk in do
vestibule. Onder aan de trap we lelde ik,
toen ik het gegrom van Dck's antwoord
>n - aar gil hoorde. Het ging vergezeld
van een sticrachtig gebrul, dat ik her
ken lx Ms afkomstig van den velgeplooi
den n k van Billy Brodbeck.
Zij bevonden zich op het trapportaal
boven m waren wel twintig treden dich
ter 1 ij Jeanne en vier meter van de ves
tibule Wat den afstand naar de hal be
trof, die a kon ik schatten. En ik vermeld
dit al!en otn aan te toonen, waarom ik
aan Vn drang om te barer bevrijding
toe te «nellen geen gehoor gaf.
Billy en Dick waren dichter bij. Zij kon-
don wM een inbreker voor hun rekening
a emeu zonder hulp mijnerzijds; terwijl,
als ik naar buiten rende, ik den man m
zijn schuilplaats zou kunnen pakken. Want
ovenals ik zou uitrekenen hoeveel tre
den het nam om de tweede verdiep ng
te bereiken, zoo wist ik ook pree es, boe
een nachtelijke inbreker indien hij net
een hopelooze amateur was uit Jeanne's
kanier zou ontsnappen. Zulke dingen wa
ren mij een tweede natuur geworden, hoe
beschamend' deze bekentenis ook moge
klink<"'11, zelfs in huizen, ten opzichte
waarvan de restanten van mijn fatsoen
mij verboden, dat zij ooit operatic-terrein!
voor mij zouden worden.
Wordt vei üjljd).
23
je?
Beschermt U tegen de gevolgen van
Gij neemt voorzorgen tegen
brand, ziekte en natuurrampen.
Waarom dan niet tegen het
zooveel ernstiger gevaar uit
de lucht Doe het nog
„Wat is dèi een verschil mef de
vorige keer! Maar nu heb ik
ook weer Persil gebruikt. Bens
heb ik me lalen verleiden tof een
goedkoop zelfwerkend wasch-
middel... daf gebeurt me nooit
meer! Voor de wasch gaat er
niets boven Persill"