„Verzameling Will em van der Vorm in het Museum Boymans m 'ACHT DAGEN UIT DE KERSTTENTOONSTELLINGEN iVoorts: Jan van Heel, Gesina Boevé en de collectie Regnault D Mannequins van Ven us Rijke collectie grafiek Aan Vijf eeuwen dr Domela Nieuwenhuis penningkunst zeer fantastische wereld Harry van Tussenbroek Sprookjes, opgebouwd met lapjes en takjes Sïïa 15 k»- r='è"3S SSi §a ««- ssmrvs ratesE»s!f-.?JS» in Rotterdam Hoogtepunt: twee Rembrandts IN HET JAAR 2000: 'TUSSenbraek mE" M^aKeeHl TiSST^ f Skolts voorspelden laatste oorlog SSfWS fsi: Sïï4t8=„de MIJOSi,fe SS Zaterdag 23 December 1950 5 I MH poosje in. dit intieme zaaltje te toe ven, Naar welk schilderij zal men bet eerst zijn schreden richten? De keu ze is moeilijk. Misschien, die twee Campigïi's met de aan elkaar ver wante compositie of dat prachtige landschap in de Rivièra met het sterke blauw van Raoul Dufy? Men moet zich beheersen: het is beter bij Severini te beginnen, streng van tekening, voornaam van stijl, koel van kleur, met daarnaast Bra que, de kompaan van Picasso, emotioneler, desondanks spaarzamer in de ge bruikte middelen, Lur?at is verte- E TEMPELS DER SCHONE KUNSTEN letten in deze «as*»® «ta.gm WtogMd doSfe dagen hun deuren wijd open. Hoogtepunt m de tradltio- sporen draagt van ham: vroegere (êéo. gouache)1 met een surrealistisch nele kersttentoonstellingen zijn de drie en zestig schilderijen uit expressionistische opvattingen. de verzameling Willem van der Vorm in het Museum Boyraans. khSt hSidïïk STO BeLangrijk hierin is het overwegende aantal doeken van de kan men nochtans bezwaar maken ft d°°r de beste vertegemvoordigers onzer 17e eeuwse schilderkunst, Defttsnu l«kt temres mit een waaronder twee Rembrandts. Voeg hier aan toe de exquise haar sterkste kant, het is krachtig vurige geest. Het stilleven en de expositie van moderne schilderkunst in 't Venster en het is gebouwd en laat ons echte, levende Kruisafname branden van kleur, met zeker, dat met het oog op zoveel klassieke schittering de Kerst- JSf dagen goed besteed zullen zijn. Vermelden wii tenslotte nog rij haar mededogen voor de lijdende een zeer fraai portret. Na hem is het - -- - - - J - mens. hoewel dit, los van een relt- Ê°ed mijmeren voor de sereniteit gieuze voorstelling, veel minder ge- van Bauchant's landschappen, zorg- richt lijkt Maar hoe verschillend vuldig, biina zakelijk geschilderd, en men ook over het werk van Gesina toch doortrokken van poëzie. De ex- Boevé moge denken, dat zij het vak positie wordt besloten met de voor kent, sentiment heeft en in staat te mij onbekende Hugo. Niet groots. van Euisdael en "Willem van de Vel de de Jonge. En dan mag men ze ker niet vergeten het kostelijke pa neeltje „De zieke vrouw" van Jan Steen of „Dienstmaagd aan het ven- Gabriel Metsui, Interieur met clavecymbel spelende vrouw V yier verenigingen in liet Stedelijk Museum •wij hoezeer ook in ons eigen sraaak- gevoel veranderingen zijn ingetre den. Vergelijkt met hun werk met VrH Reel- j,,6,5 "T. V -j t j puitere 01 nootschap* del£«ke aabqheid hangt, dan treft midden van „Ned. Kunstenaarsgenootschap* „De Keerkring" zullen van 22 Se- cember tot 15 Jan. as ben toon stel- fiaafdhcid en diepte. toch wei het enorme verschil in be- De kerstdagen brengen veel mu- zaterdag so December: 'a Avonds in. ziek en weinig toneel, nu het Rot- de Schouwburg „Moeder Courage", terdamse gezelschap zijn voorstel- DaepH1k,. ™>»»tnn«»«»..im.M«. «-> Izngere van Zaterdag en Zondag deriancfce en Franse meesters (iïe en 19e heeft moeten laten vervallen en eeuw) mt de collectie w, v, d. Vorm De wer verenigingen van Beeldende dprarnifTbii*Overschie"*in deonmid- P£r&ti™lrUSl tn,win iBiïSLt'M «nu RerfnM Ttrerht'* Mnericr kring), poppen, vogels en vissen van NN-Nz -. öre^f f ,jaoeaer Harry vaa Tussenbroek €n penning- Courage en haar kinderen'. De kunst (V.tl.j, ig schilderijen uit de col- volgend-,; döp speelt hef mei ,Het lectie-Regoauit ft Venster), Joh. Wind- wederzijds huwelijksbedrog' en ,De ilorst, (Kunst. Koch tot 27 Dec.), schii- VreJc*. Voor de ieuod treedt Zon.Botterdam" (R'darcse Ge— évmmae ^joA^atproy is, in ae Schouwburg op, de volgende 25, 26 Dec.). middag de jonge toneelgroep J>uck> (met ,Als ik "koning was"). De Nederlandse Comedte herhaalt Woensdag de aantrekkelijke voor stelling van Shakespeare's ,Leer om Leer', In Boymans is uüumid- dag de Kersttentoonstelling van 63 schilderijen van 17e en 19e eeuw- se Nederlandse en Franse meesters jr< uit de collectie W. v. d. Vorm ge- xVi." opend. I71 Luxot de revue ,Copa- cobana'. een tentoonstelling van Jan van Heel in de Kunstkring en een van Gesina Boevé in het Schi elandshuis om de overtuiging te schenken, dat Rotterdam met het stellen van een culturele daad niet is achtergebleven. DE COLLECTIE van Willem van der Vorm in Boyxnans richt al direct onze aandacht op de ontwik- ïeltag van dieps smaakjevoeL Da OTtTOV-u eerste schilderijen, waarmede aeze van geboorte, Haagse schilder is een verzamelaar begon een collectie aan uitgebreide tentoonstelling van zeer te leggen, kwamen mt de Haagse recent werk (1949 en '50) ingericht en Barbizonse school, misschien met jn de Kunstkring. Treffend is het zo merkwaardig ais men bedenkt, onproblematische karakter va» zijn, dat deze scholen in de eerste decen- 0p de Fransen geïnspireerde kunst, ma van onze eeuw zeer hoog ston- waarvan men kan houden, omdat den aangeschreven. Geconfronteerd ze zo charmant is met de landschappen van Gabriel, Het werk van Jan van Heel Roelofs, Weissenbach e.a. bemerken spreekt gemakkelijk aan, ontroeren, staat buiten twijfel. Collectie Regr ault *t Venster heeft voor een l .st een. goed bestede middag 16 schilderijen uit de eollee nault en aangezien, deze c r__ tt^i van prominente kunst JCtH t>(tn Heel klasse zyn, is het i Van deze, hoewel Rotterdammer wel vol humor. Als men even tijd heeft, moet men zeker niet vergeten, 't Venster binnen te lopen. Schm. RembrandtPortret van Alotte Adriaans (1639)J daarom, otndat er zoveel doodgewo ne gebeurlijkheden zyn in dit aard ie ven, die hem interesseren. Hy V .1 1 U'L I'* JlliLCI-acDCIClJ. Hl] dat van Jongkind, van wre het schildert frêle danseresjes, of een voortreffelijke schilderij „Ztmspn- hoedje a ia dernière mode, een ka- pelletje of een bazige juffrouw te~ 1JJ'" hoeveelheid feest- artikeien, maar ook een kerstbout sans gêne of een niet van navrante - r, ^1-" M1CL v 4itiVii3»iCC len in het Steri. Museum te Amsterdam. Jongkind, net Dlykt opnieuw, was humor gespeend tafereeltje vaneen zijn tijd ver vooruit; hy overvleu- outje haan met katten, geit met glans zyn. tijdgenoten Dau- Op 25 December wordt de schil- bienv Pr- CTl_T Woctprm bmti 7li juar \Ttry -- - Ml&KAJ 15*" VVUiUt, VCiU.oa^, CC- L ÏSK1'Vï.r'.™ü der het gezelschap van de later le, v- - Al deze onderwerpen zet hij in Courbet en verdraagt eer- een poëtische grijs-groene toon met n ,",T> een spaarzaam gebruik van paarsen ven de Van Gogh, van wiens hand of gematigde roden. Men krijgt de een bkiemriuk aanwezig is uit diens neiging er by te gaan zitten mij- Parijse tijd. Zijn het meren, want hij weet wat sfeer is vakkundige adviseurs en hij kan ongemeen vlot tekenen. ODESHOWS in vliegtuigen, zo pas nog het nieuw ste wat de grote hui- Vanavond, Zaterdag 23 December: Het Z&tl konden beöcn.- Chnstellj k mannen- en dameskoor ken, zijn al weer oud „Vreewijk" geeft onder leiding uan nieuws Vergeleken Barrens van Wingerden" een Kersteon- vji wat z;ci, 0n p_n cert in. de Hreepleinkerk. Medev/erWng verlenen Jan v. d. Engel, orgeM en C. yvona, -in aeze^week van Dorp, declamatie. De première van te Hot tern am "heeft A'oedcr Courage" in de Schouwburg afgespeeld, is uitgesteld tot Eerste Kerstdag. Daar werd (in hui- zondag 24 December: De Scapmo-bal- ?s Klerk) door letgroep danst 's middags in de Schouw- jongedames van Ger- burg voor de jeugd (maar volwassenen zon een modeshow zullen zich stellig niet hoeven te ver- op de planeet Venus velen). Na een inleiding tot de dans- nnnn kunst c.a. internationale volksdansen. ge- solt en pas de deux, pantomime, wordt houden. Voor de ver- het ballet .De kast van de oude Chi- baasde ogen van de nees" uitgevoerd. Het Graalkoor ol.v, feestende collega's Marthe van der Putten zmgt Engelse, kwamen uit een me- Franse, Duitse. Spaanse Kerstijederen m t hans hart vijf de Rivièrahal (eveneens 's middags om hart vijf half drie). Medewerking verlenen: Mar- oevatuge Venusoe- go T. Broeders, harp. leden van het WOonsters te VOOb- RPh.O.. Paul van der Putten, orgel en schijn, gehuld in rui- Tiny Weber; plano. 5ende rose dromen Eerste Kerstdag, Maandag 25 Decern- avondtoiletten, ber: De toneelgroep „Puck" speelt Vorstelijke creaties 's middags in de schouwburg „Als ik van lichtend taf, koning was" van Jaap Hoogstra. De fantastisch. van, regie beeft Cruys Voorberg s Avonds ni0fn-Privai ,ran de première van .Moeder Courage en Y Yüel Vaa haar kinderenvan Bertold Brechi door COUpe, geiubu en ge- B,T, Regie: Ruth Berlau, décor: Theo smockt in oneindige Otto, naar Brechi. muziek: Paul Des- variaties. Dromen, sau, vertaling: Anna Blaman. voor vrouwen, nacht- Tweede Kerstdag Diasdag 26 Decern- merries voor man- t fter: Talrijke concerten. 2.30 uur: Jan Den. Smeterlin geeft in de Koniaginnekcrk Dat laatste valt nncal moo een Chopm-recital. Rotte's mannenkoor vaic nogal mee, ver- o.l.v. Jos. Vranken en hei Rotterdams telde ons later de ontwerper van Kamerkoor geven om 3 uur een Kerst- jp./p vw,i<c„tr,.'to*+av, w„+ - concert in de Remonstrantse kerk. 7.30 venus-toiletten. Wat u zo- uur; de organist Feïke Asma in de Wil- juist daar Op het toneel zae krist helroinakerk, 8 uurr bij bet R.Ph.O. tre- h-; den de violisten Theo ölof en Herman 1 elkaar ongeveer Krebbers als solisten op. Het program- heer C. Akkennans, ma vermeldt het concert voor twee vio- len van J. S Bach, het vioolconcert van van het modemagazijn, bedoelde Beethoven (Theo Olof) en dat van uiteraard de toiletten. Dromen' Brabtns (Herman Krebbers): 8 uur: Piet v, d. Kerkhoö brengt met de Amerl- JaweT van papter. Doodgewoon kaanse banton Arthur Schoep Wassieke ïos€ crèpe-papier a f 0.20 per rol en moderne werken, Engelse Kerstlie- T deren en orgelimprovmati& in de Nieuwe J-h lange geknipte repen op een ,lij«e Dat =n«. van Pieter Langendijk en 's avonds „De Dat is natuurlijk niet alles. Want IW» d«r **- op dat knippen en tamt ■Woensdag 27 December: De Nederland- ^eman<^ me® Hlg stukje courantenly- se Comedie geeft nog een voorstelling eerL goed-geceicna coupeursoog en riek gewijd en inderdaad, fin de schouwburg) van Shakespeare's ook wat artistiek bloed in de ade- men ontkomt daar moei- Mee«ter0mverlliiigrToVaGe™rdandcn kan zich wagen aan zulke aa° 8J> e.nip Brabander, in 't'Venster twee voorstel- fantasieën in crêpe, die zelfs or» wonderlijke linaen (2 uur en 3 30 uur) door de to- u.e zeus OP droomwereid van de EéJ u - -"-U ..„i, v.ifituittÉl 1Uu ICACUCIJ, geweest, die de coüectionneur van Soms, vooral in enkele portretten, der Vorm de weg hebben gewezen wat al te vlot, zo zelfs, dat zij dé naar de 17e eeuwers of werd by schijn wekken alleen te zijn ge- daartoe opgewekt door de herent- maakt om het spel met de verf en dekking van het landschap door de de kleur. Een ander bezwaar is het schilders van Barbizon? Het een eendere van al deze doeken bijel- 20wel als hot ander is mogelijk, kaar; ik kreeg dikwyls het gevoel, vast staat,* dat de verzamelaar de dat er tezeer is gewerkt volgens een hand heeft weten te leggen op bui- manier, tengewocm waardevolle doeken. Wy vinden er de toppen van deze voor de schilderkunst zo vruchtbare pe riode met als culminatie-punt de uit Gesina Boevé In het Schielandshuis is i de verzameling van Sir Herbert positie ingericht van, de thans bijna Cook_ afkomstige Rembrandts. Het 70-jarige schilderes Gesina Boevé, ene is het zeer "edele portret van sinds enige jaren woonachtig In de Dordtse burgemeestersdochter Doom. Men mag gerust ontzag heb- Aiotte Adriaans uit 1639; het ande- ben voor haar productiviteit en haar re, karakteristiek voor onze schil- durf. In vele schilderijen heeft zij derkunstige reus, prachtig gescha keerd in de donkere partijen, dat van. de blinde Tobias en zijn vrouw uit 1659. De verzameling Cook heeft trou wens nog meer aanwinsten opgele verd voor Nederland. Wij denken hierbij aan het „Interieur met cia- vecimbel spelende vrouw" van Ga briel Metsu, voornaam van toon en meesterlijk afgewogen in de compo sitie. En nog zeer onlangs werd hieraan een zevende schilderij uit deze zelfde collectie toegevoegd, een stilleven van Abraham van Beyeren, Eveneens in Boymans .ta0J" 'naminttiiiicndr, Een bescheiden, TkTt T- - veelzijdigheid tach laarujuwenaenae mans. JNaax aanleiding van het collectie penningknnst, wordt op In 1523 srljnnV rf- A T ri„ teit' dal het dit iaar honderd ™er overiichldak» wU,e geloond fonkelend van gJoed. En een ander t- «nonK or A. J, Uo- geledere was dat nn 27 eerste verdieping van het hijzonder fraai stilleven is dat van mela Nieuwenhuis, danjs zij de .fSn 5 P Y-N'-^!,5»' ?d...is «anvargesteld Kalf, waarmede deze schilder eï bemiddeling vaa rijn vriend Maart 1850 de verzamaia»'- 3,« r wel zeer sterk getuigenis heeft afge- - -s— - -J Maart 1850 de verzamelaar als door het Koninklijk pennrngkabinet dr H. J. M. Weve (thans hoog- da thTe°'°°g f" aWt'M loraar to» TT+TO/.Bft tUStoriCUS F. J. Domela Nieu- beslaan herdacht met ecu grote ten- wenhuis te Amsterdam werd *®oaste,,lne i" Amsterdam, waar ««v. - - a - deze expositie aan ontleend is. géboren, is lil dG zalen van list Het is goed, dat hier weer eens prentenkabinet een tentoon.- aandacht gevestigd wordt ap een - W,BU. nm - - w stelling inswirht var» Bof kunst die nog steeds met genoeg van der Neer, Jakob en Salomon mêllo S en enige beeldhouw- schoolste bekend, maar _ai_ te vaak miskend bevat. lcgd van zijn talent. Aangezien het in dit bestek oa- leraar te Utrecht), ziin Gehele mogelijk is elk schilderij afzonder- -• lijk te bespreken,, zouden wij ten slotte voor een aantal uitnemende "land schappen van Jan van Goyen. Aërt rijke verzameling grafiek, aan- aandacht willen vragen gevuld door een aantal teke- ningen, Emaux de Limoges, deze collectie is. Men heeft de leerzame mogelijk- lingen (2 tiur en jou uur» uwr uc iu- - - neelgroep „De Gong" ven Jan Klapsen Kone aisiana nog ae indruk van en de zieke Kon mg, naar een boefF van echte, kostbare weefells Seven Leonard Roggeveen. De regie heelt CaTO c '-10 t,e\en. van Eyk, uet is niet de eerste keer, dat Donderdag 28 December: 's Middags in de heer Akkermans met deze los- 't Venster voorstellingen van „De Gong", opgespelde creaties werkt- Voor m. De eerste zaal toont bladen van |j Italiaanse graveurs uit de XVe en. XVIe eeuw, waaronder -Follaiuolo's beroemde „gevecht der naakte mannen" en prenten door Manteg- na, Marc Antonio Raimondo en meesters uit hun school. In het tweede kabinet is een, keuze gemaakt uit het werk van Dürer, die buitengewoon rijk in de A AN de poppen en l*«v_er laPJe voor lapje en derlijkste gewrochten de velden vindt ziin verzamelinS Domela Nieuwenhuis x andere fantastische takje voor takje op te niets anders biijken te voor hem de gerede vertegenwoordigd is, Martin Schon- SSS.I - "J van M-n"Vinrjj w ®Jn twuwmaterialcn, die ha Poer en Nederïandse meesters uit ontdekiien dat de grond- Voor van Tussenbroek ratieve toepassing riet n' "^rans krabbe en Dirk Veïlert. V is tai- ^eel De Die zin voor het decora- T" het laatste kabinet vindt men if oid t? kom- materialen, die hy op tieve bespeurt ge ook Nederlandse en buitenlandse ctrOQt™ PJ- r JTÏ Fn zwerftochten door 't wei heel duidelijk in hef kunstenaars uit de XVTIe eeuw met bergland en langs de arrangement van de ten- hoogtepunt een aantal etsen van sommige van zijn won- zeekusten, in het bos en toonstelling, die thans Rembrandt. Piranesfs titelblad voor tijdens de Kerstweek in "e reeks der „Kerkers", evenals Vrijdag 29 December: Idem. ja wat? kunstenaar heeft rondgedwaald. Want het is even moeilijk als nutteloos het werk van Van Tussenbroek te ru briceren in ééo van de bekende, afgepaalde kunstgenres. Het heeft eigenlijk van alles wat, van schilder- en piasti- de amateurtoneel-parade by het vorstelijke bezoek aan Den Haag in de Kon. Schouwburg bekleedde hjj op verzoek ven de regisseur sche kunst, van muziek Ad. Noyons (van Rotterdams To- en to.0501' van kunstnïj- neel) reeds twee figuren „Tijd" en 00 decoratie- De Frans-Zwitser Robert Crottet „Toekomst» op deze wijze. Daar- Shtte^Soe- heeft Donderdagavond in de winkel voor werd weliswaar nog geen pa- lige fantasie, die u zowel van Voorhoeve en Dietrich bij bet pier maar stof gebruikt, maar het aan Edgar A1,en Poe als SSrvon'Sn ^'YMrtel T dKe meth0<Je EnC°Sottedt vartal ng van zijn liosk M 11 ,Sj dat men na hel gebruik geheel het... wei... Harry van ia Lune (vertaald als Betoverde ongeschonden coupons overhoudt. Tussenbroek zelf. Men Bossen) over zijn ervaringen met Of dit perspectieven opent voor behoeft er zich dan ook de Skolts gesproken. toepassing bij toneel, revue, caba- niet over te verbazen, Deze stam leeft 300 km benoor- V°S te .,zeSgeP- Het zijn poppen steeds den de noolcirkel en komt waar- *?aakl°on ,vei^a^ uiteraard, aan in zyn eigen milieu houdt, «bhiiref iv i TL! r, ,t de andere kant zijn de mogelykhe- er niet van scheidt, om- schijniyk uit Thibet. De Skolts zijn den van het gebruik van papier dat ze nu eenmaal de rijk aan Innerlijke beschaving en Voor costuums beperkt. Voor een wereld uitmaken, waarin natuurlijke kennis. Zij hebben bijv. show aïs deze echter, waarin men hij wenst te leven, Een de gave van het tweede gezicht en Y00jr een bepaald? scè"e yankSrie luxe, zaj men zeggen, van p'PiiaoVifr.wduur een maximaal luisterrijk om zich in deze harde, ^cnoverbrengmg en heb- beeldeffect wil bereiken, dat met grimmige tijd terug te een in iuj« ae komende oorlog costuums van eehtf stoffen nu trekken achter de sluiers voorspeld. Anno 1950 zijn zij, wat eenmaal onmogelijk te verwezen- van bet sprookje, in de Europa betreft, optimistischer. Crot- -^en ia, lijkt de crêpe-rol een schemer van de irreali- tet heeft zijn lezing voor een uiter- ui^omstj. teit? Ja en nee. Want het mate dankbaar rmht;„v 1)026 Venus-dochters hadden er is Van Tussenbroek ge- j p 'ek iroet emSe m ieder geval ongelooflijk succes geven die wereld zelf Zeer goede films geïllustreerd. mee. steen voor steen of Johannes VÏII Palöeologus, By zantijns keizer, de beroemde penning van de eerste mêdaii- leur Pisanello f eerste helft lie eeuw). .ui gehouden. Met een Waden uit. de .Wattel de Ia 1 ffSewSJSik eK' klein stukje gaas hier, fe,j"a bewijzen. hoe ook later allereerst een beknopt overzicht van toefje immortellen beiangstcUing van de de 4 technische methoden van ver vaardiging: gieten, slaan, graveren en drijven of gieten van. twee aï- daar, met bezwamde vejzam<riaar hadden, t vrij gen en exotische Deze tentoonstelling, die uïter- vruchten schept hij een. a?rd slechts -een aantal der belang- sfeer, waarin de tentoon- rijkste facetten van de verzameling gestelde poppen, vissen Domela Nieuwenhuis kan belichten, vogels zo prachtig tot tegelijk met de Kersttentoon- hun recht komen. De be- helling van schilderijen uit de ver- zonderüjke plaquetten. Te vaak denkt men bij penningen alleen aan de gebeurtenis, ter ge legenheid waarvan zij ontworpen zyn, te weinig aan., de penning "als perkte ruimte, die deze zata«hng van de heer W. van der artistiek abject. Daarom is het Ti: 1t - VrtTm (a f lallrdlnTfft l,fl„ a.. keer beschikbaar is, heeft ^0rm bezichtigen zijn. de opsteller wel veel hoofdbrekens gekost en verdeelde opstelling is Amateur-fotografen ook niet zo gunstig als enkele jaren her, toen de expOSCreil V.U. een ietwat uitge- 1 breidere expositie van De Amateur-Fotografen Vereni- zyn werk in de -• zaal had. Toch zal men ook deze collectie niet mogen mis sen. Er zijn enkele,nieu we figuren, o.a. De Gees ten, de prachtige rode tcekkelijke van deze expositie, dat aat zij het accent vooral op deze laaiste kwaliteit legt, al worden natuurlijk ook de historische ont wikkeling, die in bet jaar 1439 by de Italiaanse meester Pisanello aan vangt, en enkele bijzondere curieuze specimina getoond. Zo Is de moderne penningkunst, vooral de Nederlandse, ruim ver grote ook dit jaar tegen woordlgd en er is ook een vrij n? ,van. het groot aantal penningen, die speci- Yan ^aar- loden m het gebouw aal voor Rotterdam interessant zijn: De drie Geesten, van Tussenbroek1 s nieuwste^ creatie "vr v. vuur nuueruaai mceressanï zyn: T- de Academie van Beeldende die van Ouinten. MGtsit«? Rrscmnc Deze tentoonstelling zal op 24, 25 B- Iftgen Housz (Erasmus 1938), Vuurvogel, Love in Mex- en 23 December van tien tot vier vs" K- Richters e.a. Al kent ons ico. Herinnering om een F81". S®opend zyn. De toegang is l?nd nagenoeg geen medailleura in balboekje, en sommige foste(°os- Als resultaat van het ge- d® strikte zin van. het woord hef grote tableaux, zoals het werk zVn de volgende be- rijn meestal in het algemeen beel- Knekelballet en het Zee- r^ ^frn toe8ekend: Hoofdklasse: dende kunstenaars, die zich af en

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Rotterdamsch Parool / De Schiedammer | 1950 | | pagina 5