OVERLEEFDE
5HOOFDZONDEN
BIJ DANS
THEATER
rMLi
A VRO PODIUM
VOOR GESPREK
OVER PAUS
SSMSS!büBb
VLECHTMAT
^■s'i «ri:1 YfitfiGsr n
RADIO EN TV
Adamo's talent
niet boeiend
maar ook niet
vervelend
Hayley Mills gaat
trouwen mei film
regisseur Boni ting
Franse onderscheiding
voor Daniel Wayenberg
rail li
Dit
bracht
de t.v.
T v-documentaire
over kunstpagina
in een dagblad
Doek van Canaletto
in Londen geveild
voor een miljoen
Kees van Langeraad
benoemd bij NTS
PROGRAMMA'S
Vanavond: Radio
Televisie
Televisie
Duitse tv
Duitse tv
Zondag: Radio
Maandag: Radio
Televi<i<
Duitse tv
pag. 2 - raterdag 8 Jull 3967
He»na Melita
(links) en
Marian
S»r$tadt als
de zingende
en dantnde
Anna ln „De
zeven
hoofdzonden,"
ALS het Nederlands Danetheatêr al met „Dzeven hoofdzonden" een kru-
stuk in hula heeft oehaaUi, zal het noo land duren voordat dt koeten «ruit
zijn: aan de produfctie «ruan so bleek gisteren bij de succesrijke festival
première in Tilburg ie indrukwekkend ueel eorjj besteed. Maar daarmee
kreea de door Peter Erfo met kei 8flHetorJe«| goed gediendt opvoering nog
geen noodzaak. Want als «r «ets duidelijk werd dan was het wel dot dit soort
pamflettistisch theater nauwelijks bestaansrecht pehad «n riehzet/ overleefd
hee/t. tiet mag dan stammen uit die lecendarucne sfeer van sameniuerklnp
tussen componist Kurt WeiU en schrijver Bertold Brecht, hun -maatschappij
kritiek bedient zich zo uan xu>art-wit-«cHema's. hun manier uan de dingen
bt) de naam te noemen ie zo overtrokken, dat de aanklacht die *iJ dramatisch
wilden iUuetreren, onoprecht gaat klinken en het drama zet/ ongeloofwaardig
Wot n» dan nog ouerbty/t ie alleen nop maar een museumstuk, curieus om
rijn theater «j/ecten.
Zo heeft choreografe Anne SoVto-
low, die ermee uit New York over
kwam. het kennelijk ook opgevat. Ze
zorgde voor een beweeglijke miss
en-scène die de gedateerdheid van het
«tuk extra accentueerde. Op de gr*n«
tussen dam en pantomime ging het er
allemaal heel hefUg toe, maar de be-
weglngaregle van Anna Sokolow
bracht er geen dlmentle ln waardoor
die figuren lete meer konden worden
dan achablonen Ze dienen in «en
reeks (te) anekdotlache tafereeltje»
ala kapatokken vopr de Ideeën van
Brecht,
HIJ heeft hot hier gemunt op de
schijnmoraal en de ichljnvroomhtid
van een poenige maatschappij, waarin
een weerloze men» zich niet ataande
kan houden: wie niet onder wil gaan
moet het ipel grof meeipelon. Brecht
demonatreert dat aan het mali)*
Anna, dat de wereld in trekt om een
ITEfL toot chansonniers dia meer In
hun mars hadden rijn beruiken
voor de «maak van hef prof© publiek
dot zweert bij h«t chomon toaarin het
overbekend© en bif voorkeur eenti-
mentele zo welluidend mopeiljk kan
worden verklankt. De jonge Italiaanse
Belg Saloatore Adamo schijnt op het
tartte gehoor in die categorie te pat
een. Maar er ia een beduidend ver
schil.
Zijn «maak komt overeen met die
van zijn grote acharo bewonderaar»,
waartoe zoel» bekend het braafiU
deel van de Jeugd behoort. Het talent
dat hU beheert la pree ie# toereikend
om dat publiek op zijn wenken te be
dienen.
Dit lijkt een gemla, of ln leder ge
val een beperking, maar zijn optreden
giateravond ln aë goed bezette grote
zaal van de Rotterdamse Doelen be-
weei dat het ook voordelen heeft. De
aenümentilltelt van Adamo laat zich
beter pruimen omdat hU er eerlijk
achter staat, en zijn voordracht zon
der pose l». HIJ li muzikaal, heeft een
prettige item en ook door deze be
langrijke bijzaken la zijn kleine na
tuurtalent acceptabel; niet werkelijk
boelend, maar ook niet vervelend. De
aardigste nummer» waren m,l. „Ton
Nom", Tenez-vou» blen", „Tombe la
nelge", „Mea maln» aur te» hanchea"
en „Inch' Allah", Zijn vrij korte öp»
trwon was zonder inzinkingen, maar
bood niet veel afwisseling, al zong hij
ook nog even ln het Italiaans „Dolce
Paola". Dat zijn populariteit vooral bij
het Jonge publiek groot la bleek df2e
avond door het meezingen en mee
klappen, het applaus bij iedere Inret
van een bekend nummer en de bloe
men die bewonderaarster# tijdens zijn
optreden op het podium gooiden Dat
leek van het brave teveel, maar Ada
mo vond hel wel beat; wat nn een
chanson aU „Quand les Itoscs" ook
niet verbaast.
Wat voor de pauze geboden werd
week beduidend af van dc mmkondi-
Ringen in het programma Allen de
prille Belgische chansonnlOrc Arm
Christie wa» met Adumo meegeko
men. Zij znng Franse en Engelse lied
jes. niet al te zuiver van toon. maar
haar >ordracht was redeliik Door
het wegblijven van haar Belgische
collega's kroeg men behalve The Hel
ling Stars »ok de grnppige N'pdprïartdse
muzikale clown Frank Hexis te zian.
C B, DOOLAARD
HOIXYWOOD zaterdag (Reuter).
De 31-jarig© Xngelee actrice Hsy-
ley MUI» en de 34-Jarig» filmregisseur
Roy Boulttns hebben plannen om nog
voor het eind van dit J**r te trouwen
Dtt vertelden *U gilleren tijdens «en
persbijeenkomst in de Warner Bro
ther! Studio'» In Hollywood
Boultlng I* op hel ogenblik nog ge
trouwd, maar hU hoopt binnenkort te
kun»en sohelden van xijn tegenwooc-
dlge vrouw.
Roy BouUlng en Haylcv Mills lijn
op hed ogenblik ui Amerika ter gele
genheid van de vertoning vin de door
BouUlng geregisseerde film „The Fa
mily way waarin Hayley Mills een
hoofdrol «peelt Andere films wsarln
Hayley MilU optreedt *Un „Tlgc
8©y", „Polysnna" en „The Parent
Trap"
FAIIÏJS, ll'lril! (ANP). - Dl
F ra nee minister van ataat belast met
cultured* MbgelMenheden. André
Malrëux, heeft oe pianist Daniel
Wayenberg tot Chevalier de» arts et
dee iettree benoemd.
huia voor haar ouder» te verdtenen. Ir.
zeven tcèn«a leert ze dan de mensen,
vla hun hoofdzonden, wel kennen en
ze doet er haar voordeel mee Want In
die Anna leven twee trouwen- do ene
praktlach en nuchter en tot elk com
promis bereid, de andere emotioneel,
dromend van geluk maar gsuw dupe
van de werkelijkheid
Die traglache Anna ia een densrol,
door Msrlan SUretédt mot veel gela
denheid en expressief vertolkt, Haar TYTIET alleen ln die „Zeven hoofd-
teaenapeelster, de andere Anna. danai 11 zonden" kwam een gespleten per-
niet maar zingt. Die parut hoeft Weill
niet geachreven voor een zangeres,
majr voor zijn vrouw Lotte I.cnya,
cabaretière In eon grote traditie Iloa-
na Mcllta kwam ln rioze Dansthea
ter-voorstelling wel met boelende vo
cale prestaties, maar bij alle Ironie
had ze sarcasme te weinig, het beet
nergens, en zo miste deze centrale rol
nu juist de „uitstraling" waardoor het
karakter contour moest krijgen.
Om deze twee Anna's heen werd ©r
heel levendig getypeerd, maar levend
werd b©: daardoor nog niet Wel wer
den knap da dankbare effecten uitge
speeld die Brecht en Weill onmisken
baar mei booiaardlg plezier hadden
aangebracht Zoal* bijvoorbeeld het
mannenkwartet da' do vröme geld
zuchtige familie voorstelt, met een ba*
ln de bezorgde moederrol. Jan van
der Wal had het allemaal suggestief
ln de stijl van do Jaren der'la aange
kleed. me' veel kleurigheid, effect vo
lop, al had zwart-wB er beter bij ge
past.
soonlijkheld op hut toneel Ook ln wit
eraan voorafging kwamen dan*rcllen
voor die samen één mens vormen: ln
Hens van Manen# reeds bakende
„Dualis" het beate stuk van de
avond en in Benjamin Harkavy's
nieuwe „Dubhelduet" (eveneens op
muziek van Bartok), Dc spanning
ebde er af en toe wat in weg. maar
wat Harkarvy er deed met twee pa
ren. wa* plastisch vaek geweldig vin
dingrijk HU achlep binnen elk auo en
ook tussen die twee duo's ipanntngs-
situatlcs met verschillende „lagen":
door een lyrlach contact kon dan dra
matlek heenbreken; het ene pöar be
leefde zijn eigen werkelijkheid, het
andere bleek dat op l< vatten als het
droombeeld van het eerste, zijn verle
den of zijn onvervuld verlangen. In
dit bijna abstracte apei op thema'»
van menselijke eenzaamheid kregen
vooral do twee vrotiwenrollon dank
zij Wllly de La Bye en Ann Hyde
grote Intensiteit, zonder dat, zoals
verder nogal eens, de inhoud werd
overspeeld door dc vorm
A. T. KAMPHOFF
~D ÖND «ik getal moot «én. woord vsji 4 ietter* worden
11 IngevuM. De beginletter komt boven h« getal te «taan,
terwijl de woorden La rechtse richting moeten worden ge
plaatst. De omschrijving luidt
1 alge; a groent*; 3 landman: 4. hetzelfde; 3 grondsoort;
fl. vermaak; 7. snoepgoed; 8. afloop; 0. koker, 10 droog
oven; U. deel v«n een klim werktuig; 12. «ast; 13 verharde
huid; 14, ereteken; 13 bledader; 18 asvaas. 17 zijrivier
van de Moezel; 18. Oudllalanda prozawerk; 10, zwemvogel;
20. bergplaat*; 21, dagtekeningen; 22. tablet; 23 ongaarne,
24 rivier in ItaJlö; 23 aangezien; ïfl atumloze moera*palm;
27, overjas; 28. getal; 20, plaats in dc Betuwe; 30 mikpunt,
31. aarvïuldlng vsn bot miljardste deel, 32 meisjesnaam,
33, boomvnirht; 34 vliegenlave; 35 rivier m Spanje;
30 knevel; 37 ferlard; 38 afschéKlirbg.sorgaan, 30 .smelting
van ils; 40. dua; 41. ingang; 42, r.llplaatt>; 43 zwanrrtwulvis,
44. rivier ln Dultaland; 45. delfetof; 46 nv.er i-> DmWu-d,
47. betaalmiddel; 48 verbond, 49 Iop«n
Inzendingen op een briefkaart, gcfrankt-prd met ec
poetzegel van 13 cl, binnen één week stmen am Puzzel-
redactie, Postbus 3Ö3, Amsterdam De redactie Melt weer
één prijs van 10— en twee prijzen vnn b beschik
baar voor goede oplossingen.
Oplossing RUT IN DOORLOPKK
In de ruilt bed, gerei, bekken*, vérko. ner. Deenaen.
Inner,, sen.
In do doorloper horiaonUal: I. balkon, Turken, Ems;
2. raar, porlérv lét, OT; 3. orgaan, ollén, vete; 4. moea,
Ie», nédéTlng; 5. toraén. pol», en; o. orden, risee; 7, laan,
geit; 8 hor. met; 9. nrts, giro; 10 sders, ja. bed; ll. rollen,
alla, Ni; 12 slée, dam, «rvaren; 13 om, NV, eagle. Europa;
14 neder laag. nimmer: 13. snert, vis taal, eens.
Verticaal: 1. bromtol, baar», on»; 2. aar, oor. aard. olmen:
3. lager, dartelen, dc, 4. kraaien, sr.. lev, er, 3. opalen,
-criTt. o' (>n k - naald, 7 tros, mg as. 8. uil. Jat; fl reu.
eega; 10 kneep. art.nu. 11 einder, J.I., vuil, 12. nevelig,
gal, anne, 13. elers, s^ihl, ba, Rtune, 14, motie, eieren.
Epen; 15. steg. netto, dinars
Prijswinnaars- Mcj. I. G J Ko-rng, Adm, d« Ruytor-
weg 137 I, Amsterdam (W 10.—. F. H. Kutsch er-reu ter,
BolHotkarle 8, loeiden, 5M L de Groot, Dolfüaauw-
■draat 43B Rotterrlain II. f 5.
KltA Air.MIOVK
DOOR WII.I.Y I.CIHMAiNN
WStjN LMrSTr
rH£T (DetOTH'J
snSTfUFeiOx
■o*DH<MNOöOLarntf-
M0ae*6N4-V«N-TB
sécrrs MöOtfrr
GS onare
«ROatlHÖIN
ceivAxr
Mrws
TOS. MA NOU
èf\
h>t Z6.I Dcrr i«mimdriLMi(T
6,-raaofc how t% dr»«sAr^,.
HIJISi OOX D*T HO Sttrg
cx-iö«H OiéuaoiH tesw
4C0W* eo dao oemAvo,
Ti JDEMt HST OlDrRTOS*
aiWSRCH Bi 5
iw vRnflG HSM
Mijh ooawwra
OOLI»
aiwiMT*.
zoh ticoni.
osminrtT?
HHOMMY E,N TOMMY
DOOR J. I). VAN KATER
91-33 Het wa» preclr» aoals Jan Rap had trxegd: al
om ars uur 's morsen» daverden motoren over de h«i en
vraeht-iuto'i knorden sf en ud.
Vlugge handen aetten een winkel tn elkaar, terwijl daar
niet ver vandaan de onderdelen van een wei-gelegenheid
werden afgeladen.
Jan Rap keek er mei welwillende belangstelling naar.
Jams» Bond
rwf XA-4 U-MirJG
>HUHO| HftlHO
MOT» I,
aowo >a
l«wuar vevj
»^oa«vijKHeip
hix iUuh
LvPn»-V*L"rKfU,T
„Gaat ailea naar wen»?" vroeg h|j af en toe. ►Alles O.K
meneer!" riepen de werklui. „Qo«d so", luchtte Jan Rap
dan. Tot avond» laat ging het werk door en de twee
daarop volgende dagen ook nog, maar toen de maan op
kwam aan het einde van de derde dag, waa hel oude atuk
helde veranderd ln de moderne oamplngi Jlei Old© Bi
vak"!
j» WHoowasJoo
jsoot
WH élCCOuQ
e*us«47
H'i>< ".uw
SWOUTSS.HIJH
en
Dc Ntderlandse provincie van. de ktrh van Rome
is opntcwtü op weg naar de voórpagina's in de
iLereldpers, Voor het ene deel daarvan dankzij het
kerkelijk gesloten en gefotógrafeerde huwelijk tus
sen twee homofielen. Voor het andere deel door
reacties op de laatste encycliek van pa Us PaulusVI
over de handhaving van het c«lfbaat vóot de pries
ter.
Eigenlijk moe-t tk zeggen de reacties
op een reactie. Het begon met een In
de Volluk rant geplaatst IftgMOndtn
stuk van zevmtlen priester-studenten
d.e met een heel spits geslepen pen
netje de paus Uetén weten het oneens
te z:jn met hem. Het heeft een lawine
van ingezonden «tukken losgemaakt;
voorop een van twee Nederlandse bis-
mmoppen die excuses eisten, van an
deren met heimwee naar het rijke
Roomse leven van waleer. maar ook
van enkelen die de studenten bijvie
len
G.steravond voor d© tv.v, niet
d'jor de KRO, die wol uitzond, maar
m AVEO's Tclèvizier - werd de dis
cussie buiten de Roomse Kring ge
bracht Aanleiding: een verklaring uit
de katholieke studenten-wereld
Links van de presentator zaten ver
tegenwoordigers van de Katholieke
S'.u ienten Unie en het Studenten con
cilie en rechts van heo, omdat kardi
naal Alfrink verhinderd waa, prof.
Fortumann van het Groöt~«eminarie
Dr.obergen
De studenten: Déze encycliek werd
geschreven door een primaat (de
paus) die met uitkomt boven de Ita
liaanse seksuele moraal en. de kloof
tussen bet kerkelijk denken en den-'
ken dat zich geïnspireerd weet door
het evangelie wordt dagelijks groter.
Prof. Fortmarm: hét stuk van
paus behelst een praktischs beslissing.
Het li, geen leerstuk. Er is dus wel
discussie toegestaan, mits deze met
bescheidenheid wordt gevoerd.
Men werd het er over eens. dat het
in diepste wezen meer nog dan oth
het hanihaven van het celibaat gaol
om de gezagscrisis die zich aftekent,
waarbij de studenten het zware
woord schisma met u:t de weg gingen.
Het i» de grote verdiénste van
AVEO's Televizler podium te zijn ge-
wee?» vTór het grootst denkbare pu
bliek voor dit gaaprek.
De kijker werd er oog- en oorgetuige
door van e^n ontwikkeling op ren weg
waarvan niemand nog weet waarheen
hfj voert.
Hierns overschakelend naar de
KRO voor de Geschiedenis van Rit
meester Scheel» van Wuthertow heb Ik
helaas de reportage uit Egypte moeten
m!«en Ritmeeater Schach la voor de
SUdfunk in Stuttgart geproduceerd
door de Bavarlastudlo'a, Het la «eti
naar e^n novelle van Theodor Fontsne,
in het Pruisen van 1806 gealtueerd
t.v.-spel. Belangrijk omdat het Iets
zichtbaar maakte van de tradities
waarin bet Prulelache Jonkerdom
heefi geworteld.
Voortreffelijk leek mij de manier
waarop men de novelle voor t.v. had
bewerkt (de functie van de verteller).
De rolbezetting voldeed aan zeer hoge
eisen. En de faciliteiten waarover men
In Duitsland voor dergelijke produk-
tlea kan beschikken maken dat «en
zekere Jaloezie moeilijk kan worden
onierdrukt.
Van Schach naar Knokke. Ik kwam
AMSTERDAM, zaterdag. De laat
ste aflevering van de serie AVRO-do-
cumentaire» onder do titel „Hoe ont
staat een.zal op donderdag 13
juli zijn gewijd aan de kunstrubriek
in de krant
Samensteller en regisseur Will Si
mon zal laten zien aan walke eisen
een kunstpagina van een modern dag
blad most voldoen. Voor deze docu
mentaire zijn opnamen gemalikt op da
redacties van De Volkskrant en Het
Parool. Het scenario is van A. T.
Kamphoff, chef van de kunstredactie
van Hat Parool. Ruud van Buuren
maakte de filmopnamen.
LONDEN, zaterdag, ln Londen
is op «en veiling 100.600 pond (Mn
miljoen gulden) betaald voor ©en
schilderij van d© Italiaan#© ma©i-
ter Canaletto. Hot waa het hoogat© be
drag dat ooit voor een werk vin deze
schilder 1» betaald.
Het achütterU. dat getiteld is „Regat
ta op Canal Grande", Is een van de zes
in opdracht van de hertog van Bue-
cieugh geschilderde gezichten op Ve
netië. dia do.ter©n vso 173ft—1742.
Een tweede Canaletto, gesloht op de
Compo Santa Margaritha, ls door een
L 3tvden.se kunsthandelaar gekocht
voor 600.600 gulden, Deae zelfde han
delaar betaalde 380.000 gulden voor
ten andere Canaletto .Aactaht op het
Canal Or*nd© vanaf d« Rlilto-brug."
PARUS, vrijdag (AP) De ParÜ
sc filmstudio van Jean-Pierre Melvil
le js gisteren door brand hevig be-
achadigd, enkele ur©n voor men #r
met de opnamen voor een nieuw© film
zou beginnen. Er zijn geen slachtof
fers te betreuren, maar de materiele
achsde la groot. De brand werd be
streden door ©cht brandw««rkorpiSn,
Melville, die in de studio woont, kon
zich bijtijds ln veiligheid brengen. Hij
la een van de weirjjg# filmproducen
ten dtc een eigen studio bezitten.
KERKELIJKE BEROEPEN
*Se?'JUlT- - Beroepen te Sellia-
sw J. Burghfraef <St#<U*m).
Chr. Oer.
—Tweetal te
et als «en verlate gaat binnen waar
door ik een aantal léden van de Ne
derlandse equipe heb moeUen missen.
Maar in Knokke voel je je meteen
thuis. We waren er weer allemaal:
prins Hendrik aan de vibrafoon en de
snarenstrelers op het podium en in de
zaal, te dikke vrouwen die „we zijn
nog niet zo oud" spelen, de argeloze
staarder met zijn böiknak tussen de
lippen, d© tafeltjes die aarzelden tus
sen wel of niet klappen, en Jan Thijs
II die om ondoorgrondelijke redenen
viertalig aankondigde: Volgen© mijn
gegevens nam noch België Frans.
JYankrljJc, Duitsland Of Engeland dit
programma over.
Eerder 0p de avond gaf Oom Wil
lem ons een warmimg-up voor al het
heerlijks dat later Op de avond inder
daad kwam. Een paar van zijn pupil
len stoeiden w-atvoor de camera en of
u ze een kaartje wil sturen, vroeg hij.
W,J.
(Von onae radio- en tv-redactte)
AMSTERDAM, saterdag, Regis
seur-producer Kees van Langeraad
van de NCRV la met ingang van 1 no
vember as. benoemd tot chef van de
afdeling Informatieve Programma's
van deNTS.
De heer Van Langeraad is bij de
NCRV regisseur-producer •voer docu
mentaire programma's, waar hij In
1958 zijn eerste documentaire maakte.
In de loop der jaren maakte hü o.m.
documentaires over ontwikkelinffstan-
den, de dienstplicht en de T®llem»ex-
peditie. Hij werkte bovendiên mee
aan vele team-produkties en had de
regie van diverse grote reportages,
waaronder die van het huwelijk van
prinses Beatrix.
De uitzending van het Kn-Okke-
festtVal zondagavond op Nederl-and-2
wordt met een kwartier vervroegd tot
21.33 (Voor verder© wijziging aan
vangstijden zie programmaschema).
(ADVERTENTIE)
leakproof
zeer lange
levensduur
HILVERSUM I 18.00 Licht
muz.progr. (18.301B.35 Kanjer Ko
ning Kompetitie). 19.00 Nieuw». 18.10
Actualiteiten. 19.30 Stereo: Lichte
gramrrt.muz, 20.30 Varzoekplatenpro-
gramma. 22.30 Nw». 23.40 Overwe
ging. 22.45 Verknipt. 23.35—24.00
HILVERSUM JL 16.00 Nws. ©n
Commentaar. 18.20 8toreo: Spelender
wijs met d© Lichte Mus©. 16.45
Rep. Wlmbtedón. 16.60 Stereo: Vibra
to:. 16.20 Artistiek© Staalkaart. 20.00
Nws. 20.03 Stereo: Metropols ork, ©n
solialon. 20.40 Een schelm genaamd
Lucifer, hoorspel. 21-30 Stereo: Imtr.
eneemble. 33.30 Nab«»ch, Ronde van
Frankrijk. 22J30 Nws. 22.40 Swing ©n
sweet, 23,10 Stereo; Lui luisteren,
23.55—24.00 Nws.
NEDERLAND I. 15,30-10.15 Tour
de France; 6e et, 10,00 Int. Concours
Hippique te Aken, 17.QÓ-17.30 Rot-
neeregatta te Luzern, report van de
intern, roeiwedstrljden. 18,40 Kerk-
concert van mod. jazz. 19 05 Bijbel-
vertellinig voor de kinderen. NTS:
19.10 Thierry, TV-feulll«ton. tefl. 24).
19.35 Sport, io.25 Journ. KRO: 20,30
Weena Uedjesprögr, met Instrumentale
begeleiding 21.00 Plicht ls plicht,
TV-épel. 22.20 Epiloog. NTS: 22.25—
22.30 Jöurn.
NEDERLAND 2 NTS; 20.00 Journ,
20.05 Die goede oude tijd, varlété-
proa, van de BBC - Eurovisie. 20.45
Wofeck; tv-ftlm, 21.35 Knokke Song
Festival. 22.30 Actie Zwarte Zes - Ver
bond voor Veilig Verkeer. 22.45 Journ.
NEDERLAND L 18.45 Ds Mini-
molen. 18.30 Journ. 16.55 Reel. 16.00
Ja zuster, nee suiter (herh.) 19.30
Leeft een fossiel? 19.30 Reactie op
reactls». 19.58 Reel. 20,00 Journ. £0.16
Ree. 20.30 VARA-ra-boem-TV. 20.60
Variété uit de Sowjét Unie. 21.35
Knokke Song Feitlval '87: Bel*të-En-
fleland. 23,30 RaWhld©. 33,a(M3.25
Journ,
NEDERLAND U 20.00 Nieuws.
20.01 Reel. 20.50 Progr. voor amalfil-
mere, 20,20 PolLlémuseum. 21.30
Klass. cello-recital. 31,40 Denken-
met-de-handen Ovèr de toekomst.
22.10 Reel. 22.15-22.30 Journ.
DUITSLAND L 17.00-16.30 Sport
(Reg. prol.) 30,00 Journ. «n wur-
over». 30.15 Gever, progr. 31.45 Trek
king van lottonummers. 21.60 Journ,
weercer. en H«t Wftrod voor de Zon
dag. 22.05 Krimas.
DUITSLAND IL - 14.30 Progr.
overzicht voor de komende week. 14.53
Nws. 15.00 Film. 15,30 Studio voor
Jonge kijkars. 15.55 TV-film. 16.20 In
ternationals tenntekamp op Wimble
don. 17.05 Nw» en weerber. 18.00 Ber,
en commentaar uit de Bondsstaten.
16.30 Fllmnwa. 18.65 Modedansen ©O
tophits. 18.27 Wserber, 19.30 Nws ©n
we«kkr. 20.00 Ust Tr©ln from Gun
HtU, film, 21.30 Commentaar. 31.40
Sport en lottaultsl. 33.00 Nw» ©n
weerber. 23.05 Voordracht.
HILVERSUM 1 KRO: 8.00 Nw».
8.15 Stereoi Klaas, kamermua. ft.55 In
laid. Hoogmis. 9.00 Hoogmis. 9.00
Hoogmis. 10.00 Audio. ia!O0 Coutry
and Western Expraei. 12.30 Nws. 12.37
Bultenl. commentesr, 12,30 Operamu
ziek. 14.00 Everybody happy]!! 15.00
Stereo: Holt. Fait. 1987: NiS. Kamer-
orkest «n zangïollste; klass. ©n mod.
mus. 16 40 Stereo: Jazzmui. CVK:
17.00 Gerei, kerkkdleost. 18.00
Schrlftnoien: gewijde mua.: 18.30
Kerkmuz. rubrtsk. 18.45 Kerk veraf
en alontby. 19.00 Nw» en wterprittjt.
19.07 Stereo: Klass, gewüdt mus-
19.00 Nwa en weerprtttjs. 19.07 Ste
reo: Klass. g«wljd© mus. 19.36 Brussel-
kanttekeningen. 19.30 0«est«l. lie
deren. 20.00 De christ. to©kom»tv»r-
wacht'mg. 20.13 Amoterd. Kamerork.
•n solist: mod. mus. ai.OO Pavlljo«n.
22.00 Zin ln liedjes. 22.30 Nws. 22.40
Geloven ln morgen. 23.00 Zle^lkzee.
23.30 Stereo: Licht» gr a mm. 23.53*
24.00 Nws,
HILVEMCM n, VARA: 1.00
Nieuws. 8.15 Sportmededellngên en
strijdlied. 8.18 Voor het platteland.
6.30 Wear of geen w©er: 9.45 Nw«.
10.00 H©t geladen schip, 10.30 Evang.
Luth, kérkd. 11.30 Balans. 12.00 Mus.
onthaal. 13.00 Nyvs. 13.07 Ds toestand
In de wereld. 13.20 lUdir. 14.00 Wl*
waagt, die zingt. 14.30 Langs d* Ulo,
17.00 Zondagclub. 17.30 Vobrdraoht ©n
muziek. 17,50 Nws. 18.05 Langs d© lijn
(2). 18.30 StorMi Wateork. 19.00 H©t
Lclds zolder cabaret. 1B.23 Lichte or-
kestmuz. 19.30 Liberalisme. 20.00
Nw», 30.05 ltits. 21,15 Manneke Bit.
21.30 Stereo: Schatten der toenkunit.
22.10 Liehl kwartet. 22.30 Nw». 33.Q0
Actualiteiten. 33.55 WedatrUdprCgr.
23,85*34.00 Nwi,
HILVERSUM S - 9.00 Nws, 9.03
Pyainlsalmo. 10,00 Nw». 10.03 Weien»
vakantie gsalotsn. 11.00 Nw». 11,00
Nws, 12.02 Ned, artiesten revu» op de
plaat. 13.00 Nw». 13.07 Ringo. 14,00
Nw» 14.03 Rome - Athene. 14.63 Ko-
OUITSLAND I. 10.00 Nws. 10.05
Journ. 10.30-10.60 Fernseh-Ettérn-
schule. 11 00 Progr.-ovorz. voor de lo
pende week 11-30 Jeugd van van
daag. 12.00 Intern. FrÜnachóppen.
12.45 Weekjourn. 13,15 Regionaal
week jöurn. 14.30 Voor d* kinderen.
15.45 Autoraces formute Il-wagena.
17.05 Filmrubr. 17.35 Spörtjouro.
19,00 Woreld»plege!. 10-30 Sportjourh.
30.00 Journ en weerber. 20-15 TV*
spel, 22.15 Das Profil. 22.45 Nw» en
weérb&r.
DUITSLAND II. 12.30 Prögr.-
bvfcrc. voor de lopen.de week, 13.00
Amus. progr 13-45 Europees dagboek.
14.30 Die Drehscheibe. 14 55 Nws en
weerber, 15,00 Gevar. progr. voor de
kinderen. 16.20 Film. 17.45 Nws.
weerber. en spOrt. 18.00 Dè Griêkse
Goden. 18,30 De mastschapp. plaats
van de kerk- 19.00 Sportjourn. 19 37
Weerber. 19.30 Nws. 10.40 Inform, en
meningen over Midd.-Duitsl. 20.00
Cabaretprogr. 20.45 Portret van de to
neelspeler Willy Maertens. 21.15 Tv-
spel. 21.45 Klass. muz.
HILVERSUM L 7.00 Nw». 7-10
Dagopening. 7.15 St&rêo: Lichte
ork.mua. 7.30 Nws. 7.32 Radiokrant.
7,50 Stereo: Licht laatr, ensemble. 8.00
Nws. 8.10 NCRV-Ued. 8.15 Gewijd©
mus- 8.30 Nws. 8 32 Touringdub. 8.48
Lichte gremm.mus. 9.00 Voor de
zieken. 9,35 Waterstanden. 0.40 Voor
d© huisvrouw, 10.10 Klass.
grsmm.muz. 10.25 D© hervorming en
de vernieuwing van Europa. 11.00
Omroepork. 11,20 Steroo: London©
nlng i
ll.i
00
Symf. ork. 11-45 Stereo: Radio Kame
rork. en solist: klses. «n mod. muz.
13.23 Voor boer en tuinder. 12.37 Me
dedel. voor land- en tuinbouw. 12 30
Nws. 12.40 Transistor. 14.00 Steréo:
Strjjkork. en vocaal ensemble.
(14.05*14-10 Reportage Ronde v«n
Frankr. 1967). 14.30 Pianorecital.
14.55 Stereo: Lichte oHt.muz. 15 05
Reportage Ronde van Frankr. 1967.
15.10 Stereo: Klass. gramm.muz. 16.00
BUbeloverd. 18,30 Ucht initrumen-t.
trfo. 17.00 Ov©rh«ldsvoorl. 17.10 Vbor
de kinderen, 17.35 Schoolkoor. 17.40
Stereo: Lichte ork.muz,
HILVERSUM II. 7.00 Nws. 7.10
Ochtendgymn. 7.20 Lichte
gramm.muz 7.65 Des© dag. 8.00 Nws.
8-10 Actualiteit. 8,15 Lichte
gramm.muz. (Om 6.30-8.35 De groen
teman). 8.80 Morgenwijding. 6.00
KUm. ork.mus. 10.00 Voor de kleu
ters. 10.10 Ar bitdavit. (11.00-11.02
Nws). 11 85 Btursbar. 12.00 Licht Ork.
13.37 Midadel. t.h.v. Und- en tuin
bouw. 12.80 Mod, platteland, 13.85
jtereo: Metropole ork. 13.00 Nw«.
13.10 Actualiteit, 13 30 Stereö: H Mu-
likantenuur. 14.25 M©t het bof op d*
toekomst, doc. 15.08 Hollsnd Festival
1967: Koorjan a «n harpspel. 16.00
Nwa. 16.02 Staree: Ljeht ensemble-
16.15 Volksmuz. uit Griekenland. 16.45
Stereo: Klaas, hoornconc. 17,00 Né-
Oiteardsien 1967: mod. mus.
17,30 Brabants Journaal.
HILVERSUM in. 9,00 Nw».
9.02-18.00 Wsgene vakantie gesloten
(elk uur: nws. Asnsl. actualiteit.).
NEDERLAND L 16.00-16.18 Tour
de Franc» - 10» at.
DUIT3LAN& I. 10.00 Nwr I0.0S-
Journ. 10,80 Sportjourn. 1Ö.M Mui.