Rijnmond wil beheer
over haven Rotterdam
naar zich toe trekken
ROTTERDAMS DAGBOEK
Herdrukken
Bekker is speels op
nieuwe, stoere manier
Jubilarissen van deze krant
GOUZY
Sandleben: eenzijdige liedkunst
R OTT ERDA M RIJN MOND
Echtgenote van
wethouder opent
voorlichtings
centrum GEB
Kans gering dat
dolfinarium met
Pinksteren open is
VOORRONDE VAN
VERKIEZING
NAALDPRINSES
Notities
H.vli:i:nü,- kur.stir. Rijnmond j
DOOR CEES VAN DER GEER -
Jacob Pins
Nu of nooit
Start
Bijenkorf
DRAAGBARE TV-APPARATEN
pagina 4 - donderdag 14 mei 1970
(Van een oirzer verslaggevers)
ROTTERDAM, donderdag
De Rijnmondraad heeft gisteren
met 47 tegen 11 stemmen beslo
ten de „Nota-Fibbe" over de toe
komstige structuur van het open
baar lichaam, zij het zwaar g
mendeerd, te aanvaarden. Deze
nota, plus discussie daarover, zal
aan de minister van binnenland
se zaken worden gezonden, opdat
hij er zijn voordeel mee kan doen
bij het ontwerpen van een nieuw
wetsvoorstel over Rijnmond.
Na een proefperiode van ruim vijf
-jaar met de huidige wet op Rijnmond,
.zaj.de minister worden gevraagd de
ÜRijiunondraad (van. 65 en niet van 81
leden) viarechtstreekse verkiezingen
tot stand te laten komen, de raad aan
merkelijk meer bevoegdheden te ge
ven» het openbaar lichaam van een ei
gen financieel .(statuut te voorzien en
een in de wet geregeld College van
Advies en Samenwerking (CAS) in te
stellen.
-*Tot nu toe. werd de raad direct ook
gekozen, heeft het lichaam zeer be
perkte bevoegdheden, heeft het geen
financieel statuut en geen bij de wet
•geregeld College van Samenwerking.
-•Bij de behandeling van de „Nota-
Flbbe" zijn gisteren 22 amendementen
ëh'vier moties ingediend;
Een van de belangrijkste besluiten
die de raad nam was dat hij zich uit
sprak vóór de suggestie van Rijn-
mohd-voomttér W. A. Fibbe om het
havenbeheer na een periode van zes
jaar na inwerkingtreding van de nieu
we .wet onder Rijnmond te brengen en
niet. langer onder Rotterdam te laten
ressorteren., pat geldt ook voor de
aanleg,, het onderhoud en de exploita
tie.-, van zeehavens en zeehaventerroi-
nen.
TEen motie'van PvdA-afgevaardigde
mr-H. Versloot tc eniger tijd te komen
tot opheffing van de 23 gemeenten en
tc.:.'werken in de richting van één
stadsgewest, werd met 27 tegen 30
stemmen verworpen.
Over de vraag of de voorzitter van
Rijnmond voortaan gekozen of be
noemd moet worden, werd men het
"niet eens. De stemmen staakten bij
een motie van de heer Versloot: 29-29.
ïnde volgende vergadering zal over
ditpunt worden overgestemd.
•Vóórts zal aan de minister van bin
nenlandse zaken worden geadviseerd
hëï: openbaar lichaam straks niet
„Groot-Rotterdam" le noemen maar
.„Gewest Rijnmond".
'.'.'Tegen, de ;,Nota-Fibbe" stemden A.
j':;van den Bérghe, Hi van der Stoel
ën;G. Z- de Vos (allen KVP), mevr. J.
Timmer-Kroef, mr A. J. Jansen en mr
M.\ A, B. L. van Meetelen (allen
FCÖ), H. G. Barendregt en drs C. H.
lüeinbloesem (beiden SGP), B. E.
Collé en mevr. H. de Vos-Krul (bei
den'CPN) en de heer A. Snoek (BP).
De Marinierskapel gaat van 15
t/m 25 mei naar Engeland ter gele
genheid van de' „Mayflower" herden
king. Op 16 mei zal de kapel o.l.v.
■majoor J. P. Laro, optreden bij de
opening van de „Dutch Fortnight" in
■Plymouth. De burgemeester van Lei
den zal deze opening verrichten.
M. J. Schelling
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM; donderdag
Dezer dagen 15 mei is bet
25 jaar geleden, dat de chef van
de advertentie-afdeling van deze
ltrant, de heer M. J. Schelling
(60) in dienst trad van Het Rot
terdams Parool. Gisteravond
werden hij en zijn echtgenote in
„Continental Inn" in de
Leeuwenstraat bij het Rodezand
gehuldigd;
Veel collega's, nog veel meer rela
ties, zomede personeelsleden van Het
Rotterdams Parool brachten hulde en
cadeaus variërend van gevoelige
toespraken tot een schommelstoel en
Kostbare envcloppcn-mefc-inhoud.
(Eerder deze week werd Rlen Schel
ling, met ruim veertig andere Parool
medewerkers gehuldigd vanwege hun
lange staat van dienst die dateert van
uit of vlak na dc Tweede Wereldoor
log),
Voor het feest want daar is de
receptie op uitgelopen begon,
bracht het majorettecorps „Prins
Alexander" dc heer en mevrouw
Schelling in dc Leeuwenstraat een se
renade.
Een dag of wat geleden hebben we
in ..De Plasmolens" even zitten praten
mot do heer Schelling. Hij noemt
zichzelf „een doorgewinterde krante
jongen", die zich „nooit heeft kunnen
losmaken van de pers". Tot onze ver
rassing zei hij ook meer waarde te
hechten aan „trouw- aan het bedrijf"
dan aan een benoeming tot mededi
recteur van een reclamebureau.
Gisteravond bleek duidelijk, dat de
door de heer Schelling opgebouwde
relatiekring ei' een van niet te onder
schatten waarde is.
Vóór en in de oorlog werkte de heer
Schelling bij Voorwaarts, dat later
Het Vrije Volk zou worden. In 1945
H. Gutteling
werd hij door ondergronds werkende,
inmiddels gepensioneerde, Parool-di
recteur B. de Vries uitverkoren de ad-
vertentiehandel op poten te zetten.
Dat De Vries' oog op Schelling viel,
was geen kwestie van vriendjespoli
tiek, maar een zaak van kijk hebben
op kwaliteit
Schelling geeft toe dat hel 25 jaar
lang „hard werken is geweest". Zijn
lijfspreuk: „Je moet niet eerst je arti
kel verkopen, maar jezelf. Daarna
gaat het artikel vanzelf".
Dc heer Schelling kon gisteren in
„Continental Inn" zelf ook nog cadeaus
uitreiken en met name aan twee
dewerkers-sinds-1945 aan Het Rotter
dams Parool. De ene: de heer A. Aai-
berts (60), die achtereenvolgens in
specteur en administrateur was en nu
kassier van Het Rotterdams Parool is.
Over vroeger zegt hij: „Ontelbaar vele
stunts. Een uitermate drukke, maa:
heerlijke tijd".
De andere: de heer H. Gutteiing
(59), in vroeger jaren mr Parolus.
Daarover: „Ik verscheen in de jaren
'48'50 bij belangrijke voetbalwed
strijden, feestavonden van verenigin
gen, enz. Er werd dan van mij en de
omstanders een foto gemaakt, die in
dc krant verscheen. De persoon mei
een kringetje om zijn hoofd kreeg oen
beloning van vijf gulden".
Terecht kregen ook deze noeste Pa-
roolwerkers enveloppen-mct-inhoud.
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM, donderdag
De echtgenote van de wethouder
van. openbare Nutsbedrijven, me
vrouw C. Jettinghof-Schoenma-
kers, heeft gistermiddag het.
nieuwe voorlichtingscentrum van
het Gemeente Energiebedrijf in
het gebouw aan de Rochussen,-
straat geopend.
In dit centrum, waar de vroegere
gastoonzalen en elektro toon zaal zijn
samengevoegd, wordt de consument
ingelicht over het toepassen van elek
triciteit en gas.
Het centrum bestaat uit een grote
toonzaal en een ruimte waarin le
zingen en diavoorstellingen kunnen
worden gegeven. In haar toespraak
merkte mevrouw Jettinghof op dat
het gebruik van gas, water en elektri
citeit in 12 jaar is verviervoudigd, en
het niet voor mag komen dat de buis
vrouw in hot duister tast ten aanzien
van de prijzen.
2ij sprak de hoop uit dat in bet
centrum veelzijdige en betrouwbare
voorlichting gegeven zal worden en
opende het centrum met het zetten
van een vlaggetje op een maquette,
waardoor de echte gehesen werd.
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM, donderdag. Eind
mei wordt het dolfinarium in de Leu-
vehaven officieel geopend maar de
C'70-organisaUe blijft druk uitoefenen
de eerste voorstellingen al met de
pinksterdagen te laten geven.
De kans hierop is evenwel niet zo
heel groot omdat dc dolfijnen in het
algemeen zo'n drie weken nodig heb
ben om te wennen aan een nieuwe om
geving.
De verzorgers van de dolfijnen
staan dan ook vooralsnog sceptisch te
genover de plannen van C'70. Geven
zij wel toestemming voor openstelling,
dat wordt de eerste voorstelling zon
dagmorgen om tien uur gegeven. De
aanvangstijdstippen van de andere
dagelijkse voorstellingen zijn om
twaalf, twee, vier en acht uur.
Het cafe met terras e.n de drie sou
venir, winkelt) es zijn op het ogenblik
op de dekschuiten in aanbouw.
(Van een onzer verslaggevers)
ROTTERDAM, donderdag In het
gebouw „Palace" in de Zomerhof
straat is gisteravond de Rotterdamse
voorronde van de wedstrijd „wie
wordt Naaldprinses van Europa 1970"
gehouden. De ongeveer 30 deelneem
sters toonden in een amateurmodo-
sbow hun zelfgemaakte kleding.
De winnaressen van de eerste en
tweede prijs. mej. M. H. J. A. Gebui3
en mevrouw J. Schillemans-Franken.
gaan naar de nationale finale op 13
juni in Amsterdam. De beste acht van
die finale komen uit in de internatio
nale eindstrijd op 18 juli in Luzern.
De hoofdprijs van de nationale finale
is een Pa nam-vliegreis. Mejuffrouw
Gebuis won de eerste prijs (een Sin-
gernaaimachine) met een gypsy-look
jurk met midi-lengte en veel paillet-
jes. De tweede prijs (een waardebon
van 100) was voor een complet, be
staande uit een jurk met mantel, die
aan twee kanten gedagen kan worden.
ËR komt ge eneind aan de
„■stroom publikatïes over
Rotterdam. Uitgeverij Gysbers
Van Loon in. Arnhem is op
de.markt gekomen met een se
rie- van acht boekjeswaarvan
ér-inmiddels drie zijn verscho
nen.
Het zijn: „Het voormalige
Chariots en Katendrecht als
mede het verdwijnend lande
lijk schoon in en om den
Charloisschen polder te Rot
terdam", „Oostelijk Rotterdam
Kraliupseheueer en Capelle
aan den IJsel met verdwenen
en bestaande merkwaardighe
den aan Scftielond's Hoepen
Zeedijk'' en „De Rotterdam-
sche Schie 1340-1940 en de
voormalige bebouwing aan de
Schiekaden". Alle drie. boekjes
zijn geschreven door J. Ver
heul Üzn met een voorwoord
van Leen Molendijk. Het zijn
herdrukken wan hoekjes die
kort voor het uitbreken van de
oorlog verschenen. -
De boekjes zijn niet goed
koop. De twee eerstgenoemden
kosten veertien gulden per
stuk, de derde twaalf. Geble
ken is echter, dat voor de ver
koop uan een boek over Rot
terdam de prijs vrijwel nooit
een belemmering is. Boeken
over Rotterdam zijn bestsel
lers.
Ter perse zijn de volgende
herdrukken: „Merkwaardige
oude bouwwerken aan het
Jaagpad van Over schie naar
Delft", „Kralingen en 's-Gra-
venweg alsmede oude merk
waardige buitenhuizen en boe
renhofsteden aan dien weg",
„De Rotte met dc Bleiswijk-
sche meren en de omliggende
gemeenten HiUegersberg,
Berpschen/toefc, jBieiswjjk,
Moercapelle en Zevenhuizen",
„Ysclmohdc, Ridderkerk en
Barendrecht alsmede yerdwe-
nen en nog bestaande merk
waardigheden in het oostelijk
gedeelte van het eiland Ysel-
monde", „Pernis, Hoogvliet
Poorlugaal en Rhoon alsmede
verdwenen en nog bestaande
merkwaardigheden in het
westelijk gedeelte van het
eiland Yselmonde".
OP een terrein aan. de Mo
lenvliet Splnozaweg
(Lombardijen) staat een ko
lossale tent. Daarin worden de
komende maanden allerlei
„dingen" gedaan onder het
motto Manifestatie .;70, een-
soort alternatieve C70;
T)EZE rubriek zal steeds
kond doch van dc tentac
tiviteiten. Morgenavond Is er
om zullen we treuren ,de bajes
is zogroof.Begrep en!
CPARTANEN, hebt gij het
J lied „Kessler ha-ha-ha" al
ingestudeerd?
Amerikaans ballet door de
groep van Ineke Sluiter. Ebo
nies en Connection zijn er ook.
Zaterdagavond is er een
bloessjoo (dit is alternatieve
spelling) met Big Wheel en
donderdagavond komt Djet
Soul Formation.
Het kan natuurlijk stom
toeval zijn, maar ook
mogelijk is dat de func
tionaris die dit kenteken
uitreikte het er gewoon
om gedaan heeft, Dit Is
overigens niet de enige
ambulance met'au'erop.
A LS er geen bijzondere acti-
vlteiten in de tent zijn is
hij geopend als jeugdsoos.
Men meldt ons dat een ieder er
van harte welkom is en dat
men mag doen en laten wat
men wil. Het doen interesseert
ons meer dan het laten.
PA naar C70, haast, u want
Yde tyd is kort cn boven
dien dringt h(j. Trouwens, hue
lang houden we dit mooie
weer nog?
/GENOTEERD uit de mond
van een achtenswaard
persoon -ik begin zo langza
merhand terug te komen op
mijn bedenkingen tegen C70,
T)E kok van De Turk aan de
-*~r Schicdamsevest is een
ocr-Spartaaft, Hij komt wel-
eens bij ons aan en veelal is
hij wat triest gestemd. Maar
gisteren had hij het hoogste
lied. Hij galmde „en waar-
gaat staan, benen recht,
rug gestrekt. Nu plaatst u
beide handen met de rugzijde
tegen de wangen, zodat uw ar
men de vorm van een drie
hoek aannemen. Vervolgens
vraagt u het verbasterde pu
bliek wat dit alles beduidt.
Het antwoord ik heb te
dicht bij de cup gestaan.
JONGEREN van zeventien
jaar cn ouder, die goed met
kinderen kunnen omgaan en
die een middelbare school
opleiding hebben gevolgd of
aan het laatste studiejaar be
zig zijn, kunnen medewerker
worden van Jeugdland, dat
van 4 tot en met 31 juli in de
Encrglehal aan de Abraham
van Stolkweg wordt gehouden.
Vooral in de laatste periode
(van 20 tot en met 31 juli)
zijn er nog mcdewerkersplaat-
sen vakant. Voor het leiding
geven aan de kinderen wordt
een redelijke vergoeding gege
ven.
De Rotterdamse Stichting
voor de Lichamelijke Opvoe
ding. gevestigd in het EN-Ge-
bouw (derde verdieping, ka
mer 370) aan de CooJsingcl
geeft alle Inlichtingen. Men
kan ook bellen: tel. 14.77.44,
toestel 404.
Werk van Kor Bekker, geëxposeerd in De Doelen
Moerasloper, Bergenkoning, Watermuzikaht.
Zomaar wat romantische titels voor speelse
metaalplastiekjes, die Kor Bekker in '64 nog
maakte.
Sindsdien is er in het werk van Bekker wel
het een en ander veranderd. De grappige
beestjes, de vreemde vrouwtjes maakten
plaats voor werk dat duidelijk door techniek
en machines geïnspireerd was. Beelden oi' ob
jecten, die in. Rotterdam passen, stoer en stevig
als de slepers in de haven, eerlijk als het ijzer
zelf.
Dat stoere en eerlijke heeft hij in zijn nieuwe werk
nog. Het blijkt onder andere heel duidelijk uit zijn
materiaalgebruik: het gepolijste, roestvrije staal heeft
plaats moeten maken voor staal (nu vaak niet roest),
hout en zeildoek. Maar vreemd genoeg is er ook iets
van die vroegere speelsheid, uit de tijd dus van de
vrouwtjes en de beestjes, teruggekomen. Geen speels
heid die cr duimendik bovenop ligt weliswaar, maar
zijn blokken met scharnierende luiken, zijn als een
treintje aan elkaar gekoppelde, scharnierende'buisjes
en zelfs zijn met hoezen toegedekte blokken, dagen de
kijker op zijn minst uit even in actie te komen door
de luiken in een andere stand te zetten. Dat diezelfde
kijker daardoor de relatie van het object ten opzichte
van dc ruimte mede verandert en aldus doende bezig
is aan een praktisch stukje ontwikkeling in de- beel
dende kunst beseft hij wellicht niet eens. Maar feit is
het wel.
Met zijn huisjes, met name het grote, houten huisje
en de daardoorheen lopende baan van zeildoek gaat
Bekker de kant van het speelobjekt uit. Uitvoering op
groter schaal zou dc bruikbaarheid bewijzen en te
vens aanleiding kunnen zijn voor verdere ontwikke
ling van het idee.
Hetzelfde geldt voor de balken met bouten. Nu al,
op niet eens zo groot formaat, geven ze een goed idee
van ds gevolgen van de botsing tussen kracht en ma
terie. Groter uitgevoerd (en kans daarop bestaat van
wege een opdracht) is een overtuigender illustratie
van kracht nauwelijks denkbaar.
Weliswaar ligt galerie. De Cycloop wat terzijde van
het communicatieve hart van Rotterdam, maar deson
danks wil het echtpaar Kloosterman een steentje bij
dragen aan de festiviteiten rond C'70.
Ze doen dit met twee tentoonstellingen, beide ge
wijd aan Israël, Tot en met 6 juni presenteren ze het
werk van Jacob Pins en daarna noteert u het al
vast maar „bijbelse bodemvondsten": een collectie
archeologie, waaruit vrijelijk gekocht kan worden.
De reeks houtsneden die Pins in De Cycloop toont,
zijn van een sterke, expressionistische zeggingskracht.
Bovendien is er eer» uitstekend gebruik gemaakt van
de mogelijkheden van de houtsnede. Een effectief la
ten meespelen van de nerf van het hout en sterke,
goed. afgewogen tegenstellingen in zwart-wit. Jam
mer, dat Pins' prijzen niet zo Nederlands zijn. Voor
een bezoek: het is aan de burg. Meineszlaan gemak
kelijk te vinden. Daar waar dc Israëlische vlag uil-
hangt.
delram. Hij heeft tenminste het voordeel dat de route
slof genoeg biedt.
Lekker ronduit primitief en daardoor hartverove-
rend (de haag van marechaussees of ander soort sol-
dalen, zo plat als een dubbeltje!) is Nccrvoort in schil
derijen van plechtige gebeurtenissen. Nieuw voor mij
was hot Werk van Johannes Smits. Hoolepunt bij
hem: „Beterschap", vader kust het popje van zijn ge
nezende dochtertje. Goed voor op zijn minst een
glimlach.
Fenna de Vries heeft momenteel twee exposities in
huis: het werk van Cornells Roggre en dat van Geert
Voskamp.
Over deze laatste wil ik het even met u hebben.
Zijn werk geeft er volop aanleiding toe. Litho's on
zeefdrukken, waarin de werkelijkheid naar eigen in
zicht opnieuw is samengevoegd. Aanleiding extra
echter zijn cle prijzen. Voor slechts vijfenveertig gul
den komt u in het bezit van een prent op fors for
maat (70x100 cm). Jonggehuwden, aarzelaars, stu
denten, kamerbewoners, geschenkengevers dit is de
kans, maar grijp hem dan ook!
In dc vergadering van 20 januari 1966 heeft de ge
meenteraad van Utrecht het besluit genome»» om:
„over te gaan tot het doen inrichten van een educa-
lieve expositie van blijvende aard van hedendaagse
ku»»st".
Het staat er wat ambtelijk (doen inrichten) maar
het gebeurt toch maar eventjes. Een voor Nederland
vrij unieke zaak dach ik, de moeite waard in deze
.Rotterdamse kolommen even te signaleren.
Jaarlijks trekt de gemeente Utrecht.eer» bedrag uit
voor de aankoop van hedendaagse vooral nieuw-
figuratieve kunst. In een voormalig postkantoor
(Achter de Dom 14) kunt u deze aankopen gaan be
kijken. Het zal dan daarbij uw hart goed doen te
merken, dat cle Rijnmond met werk van Kees Sper-
mon, Age Klink, dat de Rijnmond met werk van Kees
Soerraon Age klink, Maria Carlier en Jakob Zekveld
goed vertegenwoordigd is. Daarnaast is er werk van
Lucebert, Raveel, Pol Mara, Breyten, Lucassen, Segui
en Segal. Een kollektie waar Utrecht ook ciders
best mee voor den dag komen. Een col lekt ie ook,
waar menig mager gebudgetteerd museumman jaloers
op zal zijn.
Zondagsschilders zijn In. Zo langzamerhand vormen
ze op dc toch al niet zo grote kunstmarkt een aardige
concurrentie voor de professionele kunstbroeders.
Zo stilletjes weg rijst 2elfs de vraag, of deze naleven
in hun produktie niet al te veel gestimuleerd worden.
De Bijenkorf de laatste tijd niet meer zo in het
nieuws met zijn „kunstkoop-kollektie" heeft via
dj*. Louis Gans vijf naleven in huis gehaald, die het
wel doen op de markt.
Toch dreigt misschien bij deze mensen de commer
cie enigszins de overhand te krijgen. In ieder geval
geldt dit voor het werk van Adrianus Sllngeland die
met zijn vogeltjes in een wat monotone herhaling
gaat vervallen. In veel mindere mate geldt het voor
Pieter Hagoort, altijd nog trouw bezig met het in
beeld brengen van de route van zijn stilgelegde paar-
Jacob Pins: zelfportret
IJAl'PEL mag veertien dagen
XJ- liet celtic shirt dragen.
(ADVERTENTIE)
GROTE KEUZE UIT VELE GOEDE MERKEN BIJ
AERTV. NESSTRAAT 38
TEL. 010-118811
ANDER auspiciën van het Rotter-
dams Philharmonisch Orkest
„Toonkunst" werd gisteravond in de
redelijk bezette kleine Doelen zaal een
zangrecital gegeven door de bas-bari
ton Ernst Sandleben, een kunstenaar
met een prachtige stem en een voor
beeldige vocale techniek maar helaas
een manco aan fantasie en uitdruk
kingsvermogen. Sandleben lijkt een
typische misschien zelfs wel ideale
oratoriumzanger. Snel wisselende
stemmingen worden in de aria's van
oratoria of. Passionen niet gelancee»*d
en de gevraagde expressie is meesten
tijds van een ernstige, gedragen soort,
vooral wanneer het om basaria's gaat.
In het Üed valt aan een meer uitge
breide scala van voordrachtsmanieren
niet te ontkomen, zelfs niet ai stelt
men, zoals Ernst Sandleben heeft ge
daan, zijn programma op de meest
eenzijdige wijze samen. Het merk
waardige van Sandlebens keuze was
tevens dat hij van grote componisten
(Schubert, Schumann, Dvorak.
Strauss en Ravel) in het algemeen de
minst interessante liederen vertolkte.
Met name Schumanns Liederkreis op.
39 de enige cyclus, waarbij de
dichter, Josei von Eiehendorff, stond
vermeld en de vier Bibliche Lïeder
op. 99 van Dvorak bevatten vele min
der geslaagde werken, om niet te
zeggen, dat Dvorak in deze reeks een
stijl hanteert, die als volslagen verou
derd moet worden gekwalificeerd.
Nu zou dat alles nog niet zo bp-
zwaarlijk zijn geweest, als Sandleben
üe kansen tot expressieve differentiatie
ten volle had bon ui, maar dat was
niet het geval, Tot cn met Ravels
drinklied hoorde men een prachtig ge
luid, fraai gecultiveerd en ordelijk ge
bruikt. Van musiceervreugde was ech
ter geen sprake. Incidenteel, b.v. in
Schuberts „Der Musensohn" en in
Strauss" „Ach weh' mir
unglückshaftem Mann", leek or iets op
te 'lichten in Sandlebens dictie. Mari
nas Flipse, de attente begeleider aan
de vleugel, stimuleerde op zulke ogen
blikken de zanger waar hij maar kon.
Echter, ook hij kon niet verhinderen,
dat de saaiheid ai te spoedig werd
hervonden. Jammer. Vocaal verdient
Sandleben zijn reputatie ten stelligste,"
maar een liederen zanger is hij 'niet.
ELLY SALOMÉ