„De muziek moest
dramatisch
worden gebruikt"
Hollywood
John Huston
wil meer
dan hij kan
DE Q HAVENLOODS
Clint Eas
houdt m
films het
in eigen
mwm
Liz Taylor
favoriet
Ml LOS FORM AN MAAKTE „AMADEUS"
De Tsjech Milos Forman was toevallig in New York om zijn
eerste Amerikaanse film te bespreken, toen de Russische troe
pen Praag binnenvielen. De regisseur die toen al internationale
faam had opgebouwd met films als „Liefde van een blondje",
besloot aan de andere kant van de plas te blijven. Na een moei
zame start volgde in 1971 „Taking off", een prachtige flower-
powerkomedia die helaas geen „boxoffice" maakte. „One flew
over the cuckoo's nest" schreef daarop echter filmgeschiedenis
in goud op snee. Na „Hair" en „Ragtime" is Forman nu terug
met de superproduktie „Amadeus", waarin Mozart zich ontpopt
zoals weinigen hem kennen. Een gesprek over de film en het
Amerikaanse filmen.
„Het is moeilijk te overzien
wat me het meest aansprak in
Amadeus. Het verhaal is prach
tig, zelfs al zou het niet over Mo
zart en Salieri gaan. Dat het
daar wel over gaat maakt het
nog aantrekkelijker, want het
geeft enorme mogelijkheden met
muziek. Het karakter van Mo
zart verraste me zeer toen ik het
toneelstuk zag. Ik wist ook be
slist niet meer van hem dan dat
wat ze op school vertellen. Het
kostte geen moeite om Peter
Schaffer over te halen om het
scenario te schrijven. Wat wel
moeilijk ging, was hem te over
tuigen van de procedure die we
volgens mij moesten volgen. Hij
had slechte ervaringen met an
dere scenarioschrijvers vóór
„Equus". Om „Equus" te be
schermen deed hij het zelf maar.
Ook daarover was hij tot zijn ei
gen verbazing teleurgesteld. Het
bleek dus dat er meer kwam kij
ken bij zo'n adaptatie dan voor
zichtigheid en bescherming. We
gingen dus terug naar de basis
van Amadeus, om vandaaruit
iets nieuws te maken. Het heeft
tijd gekost om hem te overtuigen
dat daarbij risico's genomen
moesten worden. We hebben
maanden bij elkaar opgesloten
gezeten. Al het researchmate-
riaal dat hij verzameld had voor
zijn stuk is opnieuw bekeken en
daaruit hebben we onze filmvi
sie gedestilleerd.
muzTëk
Antonio Salieri (F. Murray
Abraham) met Milos Forman tij
dens de opnamen van „Ama
deus".
DOOR TJERK LAMMERS
Regisseur Ken Russel heeft
weer eens problemen met de
Amerikaanse filmkeuring. De
keuring wil dat hij zijn nieuwe
film „Crimes of Passion" niet
uitbrengt, als hij er niet een
aantal pikante scènes uitknipt.
„Ik heb er al zoveel uit moeten
halen. Nog een keer de schaar er
in, en het enige dat we overhou
den is twee kinderen die sinaas
appelsap drinken bij hun ont
bijt", brieste de ziedende Rus
sel... Dennis Hopper acteert
sinds lange tijd weer eens in een
film. De controversele ster uit
„Easy Rider" is momenteel be
zig met de opnames voor „My
Science Project", een rolprent
ivoor Walt Disney's nieuwe
ouchstone studio's. John
histine" Stockwell en Barry
0 Scène uit „Amadeus"
„Alle muziek die we gebruikt
hebben, stond van te voren in
het script. We hadden besloten
om van de muziek de derde ster
in de film te maken. De muziek
moest dramatisch in plaats van
atmosferisch gebruikt worden.
Dus geen melodietjes die een
scène in een bepaalde sfeer
brengen. De muziek moest het
verhaal voortstuwen, met de
plot te maken hebben, en scènes
verbinden. We schreven dus al
les, van notenbalk tot noten
balk, in het scenario. Voor de
scène waarin Mozart een stuk
uit zijn blote hoofd aan Salieri
dicteert, zijn we naar dirigent
Neville Marinier gegaan. Die
vertelde ons hoe een componist
dit zou doen. Toen zijn alle af
zonderlijk orkestsecties, violen,
drums, etc., opgenomen. Beide
acteurs hadden een klein ont-
vangertje in hun oor, zodat ze
terwijl ze dialogen „componeer
den" konden horen wat ze aan
het doen waren. Zo konden ze
praten en toch synchroon mee-
neuriën, terwijl wij horen hoe de
muziek ontstaat."
„Het was geen enkel probleem
er mensen van te overtuigen dat
we onbekende acteurs moesten
nemen. We hadden namelijk
niks te maken met de grote stu
dio's. De producent, Paul
Saents, had het geld zelf bij el
kaar gekregen, dus alle beslis
singen werden alleen door hem
en mij genomen. Hij is een van
de zeldzame producenten die
gelooft dat het gaat om de kwa
liteit van de film en niet om de
namen van de sterren als je
mensen naar de bioscoop wilt
halen. Ik ben helemaal niet te
gen grote sterren hoor. Ik heb
zelfs screentests gedaan voor
bepaalde rollen met hele grote
namen. Maar het zat ons beiden
dwars dat je in deze film een ge
zicht zou zien als Mozart, dat je
kende van andere rollen. We
wilden dat men onmiddellijk ge
loofde dat dit Mozart was.
Een opiniepeiling door het
Amerikaanse onderzoeksbu
reau „Louis Harris" heeft uit
gewezen, dat de meeste yanks
de, sinds haar ontwennings
kuur (voor alcohol en medicij
nen) weer zeer slanke Eliza
beth Taylor, de mooiste vrouw
ter wereld vinden. Op de twee
de plaats eindigde Sophia Lo-
Het onderzoek wees uit, dat
de schoonheidsidealen nogal
uiteenlopen als je de mannen
van de vrouwen scheidt, en de
werkenden van de werklozen.
Zo vonden da dames La Liz het
mooiste en gaven de heren de
voorkeur aan het topmodel
Christie Brinkley. Bij de wer
kende vrouwen bleef Taylor
nummer één, maar de werkende
mannen kozen voor Sophia Lo-
„Taking Off" was mijn eerste meer te werken om te kunnen
Amerikaanse film, maar ik had leven dus ik werk alleen maar
die ook al proberen op te zetten als ik een goed project vind. Ten
in Tsjchoslowakije. Eerst heb ik tweede krijg je in Amerika dan
zelf het scenario geschreven, meteen het beste materiaal aan-
toen zijn er steeds meer mensen geboden dat er is. Als je dan zelf
bijgekomen. Ik heb toen het be- een initiatief wilt nemen, dan
sluit genomen voortaan vertrou- gaan de deuren heel snel open.
wen te hébben in materiaal van Weet je, al die bureaucratie
andere schrijvers. Mensen die waar je doorheen moet voordat
hun Amerikaanse lëvènsêrva- iemand je een film laat maken,
ring toch veel beter kunnen ver- is zo slecht nog niet. Kijk, als je
werken in scenario's dan ik, om- in een land als Tsjechoslowakije
dat ik die achtergrond mis. Het werkt, dan is de filmindustrie
is een voedingsbodem die ge- een monopolie. Er is een studio,
zaaid is in de belangrijkste pe- en als je binnenkomt met een
riode van je leven en ik was toen project en ze zeggen „nee", dan
in het verkeerde land. Het los- is het ook nee! Je kunt nergens
laten van het schrijven was niet anders naar toe. In Amerika is
erg makkelijk. In Praag heb ik dat heel anders. Iemand zegt
scenario gestudeerd op de film- „nee" en jij zegt „dankjewel",
school en nu regisseer ik alleen Vervolgens klop je gewoon bij
nog maar. Het auteurschap de volgende studio aan. Als die
moest ik dus verloren laten je weer weigeren, ga je weer
gaan." naar een ander in de hoop dat
die het neemt. Je kunt best je
hele leven op hoop baseren om
bepaalde film te maken. Ik
DOOR TJERK LAMMERS
Clint Eastwood is zonder
twijfel de meest succesvolle
filmster van de laatste vijftien
jaar. De acteur, regisseur en
producent heeft sinds 1971
achttien films gemaakt, waar
van er niet één een commer
ciële flop werd. Zelfs een te
genvaller als Honky Tonk Man
trok nog genoeg bezoekers om
de produktiekosten ruim
schoots terug te verdienen.
Eastwoods vier Dirty Harry-
films brachten samen meer dan
200 miljoen dollar in het laatje,
en ook zijn nieuwste film Tigh
trope trok in Amerika ruim tien
miljoen bezoekers. Clint weet
zelf ook niet precies waar hij al
dat succes aan te danken heeft.
„Het heeft te maken met de uit-
„CUCKOO'S NEST"
„Het succes van „One flew zeg je dat dat helemaal niet
over the cuckoo's nest" was na- slecht is. Men kan leven van
tuurlijk heerlijk. Zoiets geeft je hoop. Het is heel moeilijk om
een enorme vrijheid. Allereerst Ven „nee" te leven als er geen
het geld, want ik kreeg een deel hoop is."
van de opbrengst. Ik hoef niet MIKE VAN DIEM
over een sterke screen presen
ce".
Clint Eastwood verkreeg zijn
eerste bekendheid door zijn rol
in de tv-serie Rawhide, waarin
hij acht jaar lang als Rowdy Ya
tes over het scherm galoppeer
de. Zijn eerste grote speeltiim-
rollen werden hem geboden
door de Italiaanse regisseur Ser
gio Leone, die Eastwood via
spaghetti-westerns als A Fist-
full Of Dollars en The Good, The
Bad and The Ugly in Europa al
vast tot superster maakte. In
zijn vaderland was het aanvan
kelijk nog sukkelen geblazen
met Clints filmcarrière, maar na
rollen in Hang 'Em High en Coo-
gan's Bluff vestigde hij ook daar
definitief zijn naam. Het jaar
1971 heeft een speciale beteke
nis voor Clint Eastwood.
„De eerste film waarin ik de
hoofdrol speelde terwijl ik ook
zelf de regie voerde, was Play
Misty For Me uit '71. Die thriller
was een commercieel succes,
maar wat mij vooral goed deed
was, dat het ook artistiek een
zeer geslaagd produkt was. In
datzelfde jaar kwam ook Dirty
Harry uit. Ik hoef daar verder
weinig aan toe te voegen. Die
film en de opvolgers Magnum
Force, The Enforcer en Sudden
Impact hebben van de figuur
Dirty Harry Callahan zo onge
veer de beroemdste politie-in-
specteur uit de geschiedenis van
het witte doek gemaakt", fluis
tert Eastwood glimlachend. Hij
begrijpt best waarom Dirty Har
ry zo populair is: Harry is een
fantasiefiguur, die de dromen
over macht die ieder mens heeft,
tot filmwerkelijkheid brengt.
Men bewondert zijn doortastend
optreden, de recht-door-zee ma
nier, waarop hij zijn problemen
oplost. Men heeft wel eens geop
perd, dat Harry's botte geweld
mensen aan zou zetten tot ge
welddadig optreden. Ik geloof
daar niet in. Het publiek is wel
slimmer dan dat. Vergeet niet,
dat het geweld in de Dirty Har-
iy-films met een forse dosis hu
mor gebracht wordt. Dat werkt
relativerend. Maar Harry is een
klassieke filmheld, groter dan
het leven zelf".
In zijn nieuwste film Tightro
pe speelt Eastwood weer de rol
van een politiedetective. Deze
keer betreft het echter een man
die boordevol twijfels, frustra
ties en onzekerheden zit. Het gaf
Clint de gelegenheid weer eens
echt goed te acteren. „Ik mag
graag via mijn gezichtsexpres
sies laten blijken wat er aan de
hand is. Ik ben daarom een groot
voorstander van het beperken
van de dialoog. Je bereikt vaak
meer met het optrekken van een
wenkbrauw, dan met het op
dreunen van tien zinnen. Toch is
het .niet zo, dat ik telkens be
wust even met mijn linkeroog
trek. Vaak weet ik niet eens dat
ik dat doe en wordt zo'n bewe
ging uitgevoerd als reactie op
wat er op dat moment gaande
is", licht Eastwood zijn acteer-
techniek toe.
Uitdaging
Een geheel ander soort uitda
ging dan zijn veeleisende rol in
Tightrope waren de opnames
voor zijn volgende film City
Heat. Voor het eerst in vele ja
ren treedt Eastwood daarin op
met nog een grote ster, Burt
Reynolds. Bovendien produ
ceerde noch regisseerde hij deze
prent. „Tightrope betekende
veel en hard werk. Het idee om
weer eens een film te maken,
waarbij ik geen bal zou hoeven
doen, behalve acteren, lacht mij
wel toe. Vandaar dat ik „ja" ge
zegd heb tegen City Heat", ver
klaart de ster. Toch kon hij het
niet laten zich nadrukkelijk met
het scenario van City. Heat te
bemoeien. Zozeer zelfs, dat sce
narioschrijver en regisseur Bla
ke Edwards briesend van woede
opstapte. „Ik wilde een paar
veranderingen, waarvan ik
dacht dat het het karakter dat ik
speel ten goede zou komen. Toen
we het niet eens konden worden,
heb ik nog aangeboden dan
maar op te stappen. Het is uit
eindelijk Edwards geweest, die
er mee stopte. Zo'n duur project
met twee grote namen brengt nu
eenmaal veel spanningen met
zich mee. De verwachtingen zijn
zo hoog gespannen. Daarom zal
ik me niet gauw weer in een der
gelijk project storten. De film
waar ik binnenkort mee aan de
slag ga, staat weer geheel onder
mijn supervisie. Het wordt een
western. Het is hard werken,
maar ik heb het in ieder geval
weer geheel in eigen hand"
„Wargames" Corbin doen ook
mee... Morgan Fairchild heeft
een boek geschreven. Het heet
„Super Looks" en bevat een
aantal oefeningen die de moder
ne vrouw van nu jong moeten
houden... Twee mannen die be
weren dat ze Mr. T. geholpen
hebben in het begin van zijn
carrière, hebben de oersterke
ster voor het gerecht gesleept.
Ze wensen 4 miljoen te ontvan
gen van Mr. T. omdat ze menen
dat hij hen beloofd had dat ze
zijn leven lang z'n managers
mochten zijn...
Na veel vijven en zessen (en
vooral veel onnodige uitgaven)
is de verfilming van de musical
„A Chorus Line" eindelijk van
start gegaan. Richard Attenbo-
rough regisseert het spektakel,
Audrey Landers en Alyson Reed
acteren er in... „Baby Doll" is
grootmoeder geworden. Carroll
Baker, de actrice die de kleine
verlijdelijk Baby Doll speelde in
de gelijknamige film uit 1956
heeft een kleinkind gekregen.
De moeder heet Blanche Baker
en is ook al actrice van beroep.
De tijd vliegt... Zo vader zo
zoon: Charlie Sheen acteert in
de film „Red Dawn" en gaat bin
nenkort beginnen met de opna
mes van „Killers". Zijn papa
heet Martin („Apocalypse Now",
„Kennedy")... De Amerikaanse
tv-maatschappij NBC gaat een
mini-serie maken over het be
ruchte Wallenbergincident. Ri
chard Chaimberlain gaat er de
hoofdrol in spelen... Brigitte
Bardot vindt het vreselijk om 50
te worden. „Dat is een halve
eeuw. Welkom in de oude men
sen club", zeurde BB... Robert
Ludlum's bestseller „The Hol-
croft Covenant" wordt verfilmd.
len, maar die liet zonder opgaaf
van redenen verstek gaan. De
producenten eisen nu, via de
rechter, een substantiële scha
devergoeding van de onbe
trouwbare acteur... Henry „The
Fonz" Winkler heeft een video-
casette geproduceerd voor kin
deren. In zijn 42 minuten duren
de programma „Strong Kids,
Safe Kids" waarschuwde Henry
tegen kindermishandeling... Pa
tricia Hearst heeft haar tweede
kind gekregen. Het is een meis
je, en ze heet Lydia Marie...
Zanger en songschrijver Steve
Goodman is op 36-jarige leeftijd
aan leukemie overleden.
Hij schreef de klassieke popsong
„City of néw Orleans", waar Ge
rard Cox in de Nederlandse ver
taling „Het is weer voorbij die
mooie zomer" ooit een dikke hit
had.... In New York is de pro-
duktie begonnen van de speel
film „Desperately Seeking Su-
Arquette speelt er de
hoofdrol in, popzangeres Ma
donna vervulg een belangrijke
bijrol.... Jane Fonda gaat de
hoofdrol spelen in 'Agnes of
God". De speelfilm wordt gere
gistreerd door Norman Jewi-
John Huston is Hollywood's „grand old man", een levende le
gende die meer dan dertig films maakte, waarvan zeker de helft
klassiekers. De 78-jarige regisseur debuteerde in 1941 met „The
Maltese Falcon". Briljante films als „The Treasure Of The Sier
ra Madre", „the Asphalt Jungle" en „The African Queen" lever
den hem meer Oscar-nominaties op dan enige andere filmmaker
ooit heeft mogen ontvangen.
Jane
bon tin
0 Anthony Andrews, John Huston, Jacqueline Bisset en Albert Finney op de set van Under The Vulcano.
Zijn nieuwste film „Under
The Vulcano" is wederom een
meesterwerk, en Huston is nu al
weer bezig met de opnames van
„Prizzi's Honor", een komedie
met Kathleen Turner, zijn eigen
dochter Anjelica Huston en
diens levenspartner Jack Nicol-
son. Huston is dus nog steeds
zeer actief, hoewel het hem wat
dag rook. Ik antwoordde „zoveel
mogelijk", grapt de grijze emi
nentie, wiens gegroefde gelaat
een zwaar leven verraadt. De
man heeft altijd een flinke bor
rel gelust, hoewel hij daarover
zegt: „Ik ben nooit een alcoho
list geweest, maar heb altijd
voor m'n plezier gedronken
Huston was in zijn jeugd
minder makkelijk afgaat dan bokskampioen, en ging later
vroeger. Als hij spreekt, wordt
bijna elke zin gevolgd door een
akelige hoestbui. „Iemand vroeg
mij eens, hoeveel sigaren ik per
0 Albert Finney
z'n leven een flinke knokpartij
ook nimmer uit de weg. „Het
was tijdens w.o.2 dat ik op een
feestje in Hollywood ruzie kreeg
met Errol Flynn", herinnert
Huston zijn beroemdste gevech-
t: „Hij beledigde een mij be
vriende dame, waarop ik hem
voor „hoerenzoon" uitmaakte.
We hadden beiden een klein
borreltje op, dus we nodigden
elkaar maar al te graag uit om
mee naar buiten te komen. Errol
was ook bokser geweest, dus hij
kon er wel wat van. We hebben
meer dan een uur lang zwaar ge
vochten. Niemand wist ervan,
dus we konden ongestoord onze
gang gaan tot het feestje ten ein
de liep, en de eeste gasten naar
buiten kwamen en ons opmerk- weren dat speelfilms het belang-
ten. Het was een heerlijke knok- rijkste in mijn leven zijn. Ik heb
partij. We eindigden beiden in net zoveel interesse in andere
het ziekenhuis, ik met een paar kunstvormen, of in paarden, of
snijwonden, Errol met twee ge- nog een groot aantal zaken. Zo'n
broken ribben. Hij belde me de film als „The Barbarian And
volgende dag om te vragen hoe The Geisha" met John Wayne
het met me ging. Ik vertelde hem heb ik alleen maar gemaakt om
dat ik erg van ons gevecht geno- dat het me in de gelegenheid
ten had, en zouden we het spoe- stelde eens naar Japan te gaan.
dig nog eens over kunnen doen?" Ik ben niet te beroerd om toe te
geven dat ik „A Walk With Love
And Death" maakte om de car
rière van mijn acterende doch-
Plezier
Huston heeft er duidelijk ple- ter Anjelica op gang te helpen,
zier in terwijl hij het verhaal, Ik heb verschillende films ge-
misschien wel voor de duizend- maakt, simpelweg omdat ik er
ste keer, vertelt. Het is geen veel geld mee kon verdienen,
wonder dat hij „Fat City", zijn M'n sigaren worden ook niet
film over een bokser, als een van gratis aan mij uitgedeeld, weet
zijn beste werken beschouwt, je!"
Hoewel de regisseur vele uit
muntende films maakte, geeft
hij ook grif toe, dat hij ook een „under the Vulcano
stelletje slechte rolprenten afge- Maar ook John Huston is van
leverd heeft. „Er zit niet één mening, dat „Under The Vulca-
groot, alles omvattend idee ach- no" tot zijn beste films gerekend
ter mijn films. Daar is het alle- moet worden. De regisseur
maal veel te onbelangrijk voor. wilde Malcolm Loury's gelijkna-
Ik ben geen bezeten filmmaker mige boek over de laatste 24 uur
die helemaal opgaat in zijn van de Engelse ex-consul in Me-
werk. Ik zou zelfs niet willen be- xico al lang geleden verfilmen,
maar niemand wist het ingewik
kelde verhaal tot een verfilm-
baar scenario te verwerken.
„Het boek leent zich erg moei
lijk voor verfilming. Op een ze
ker moment bestelt de hoofd
persoon zijn zoveelste tequila,
als hij boven de bar plotseling
een afbeelding van twee wolven
opmerkt. Dit inspireert hem tot
een eindeloze uiteenzetting over
wolven en herinneringen aan
een wolvenjacht uit „Oorlog en
Vrede", wat leidt tot overpein
zingen over jeugd, liefde, en ook
nog eens z'n moeder. Uiteinde
lijk drinkt hij de tequila. Ik heb
tientallen filmscenario's gezien,
die alle onsuccesvol probeerden
het verhaal voor de film te be
werken. Het was niet zo dat het
mijn grootste wens was om ooit
nog eens dit boek te verfilmen,
maar ik was wel blij dat het Guy
Gallo uiteindelijk lukte er iets
verfilmbaars van te maken. Hij
bracht het aantal hoofdpersonen
terug tot drie: de dronken ex-
consul, zijn vrouw en zijn half
broer. Guy heeft toen een paar
maanden bij mij thuis in Las
Caletas, Mexico, gelogeerd. Sa
men hebben we er toen een goed
scenario van gemaakt.
De hoofdrollen in „Under The
Vulcano" worden gespeeld door
Anthony Andrews als de half
broer, Jacqueline Bisset als de
vrouw en de onwaarschijnlijk
sterk acterende Albert Finney
als de beschonken consul. Hus
ton heeft niets dan bewondering
voor Finney. „Albert had bijna
geen regie nodig. We communi
ceerden in een soort gebaren
taal. Ik hoefde maar te knikken,
en hij glimlachte als antwoord,
en dat was het wel zo'n beetje.
Het is duidelijk dat Albert zich
erg goed kan inleven in de bele
vingswereld van een dronkaard.
In tegenstelling tot wat veel
mensen denken is hij tijdens de
opnames nooit dronken geweest.
Albert drinkt als een vis, maar
altijd na z'n werk. Ik beschouw
Albert's spel tot het beste wat ik
ooit gezien heb. Het staat op de
zelfde eenzame hoogte als Gre
gory Pecks Ahab in „Moby
Dick". Alle lof voor Albert!
John Huston werkt alweer
aan zijn volgende film, maar de
hoogbejaarde meester beseft
zich maar al te goed, dat de tijd
voor hem begint te dringen. „Ik
hoop dat „Under The Vulcano"
een commercieel succes wordt.
Het zou tragisch zijn als Holly
wood alleen nog maar succesvol
zou kunnen zijn met al die
schooljongenssekscomedies van
tegenwoordig. Helaas zal ik niet
meer de tijd hebben om alle din
gen te verwezenlijken die nog in
mijn grijze hoofd zitten. Niet
dat ik verwacht spoedig het tij
delijke met het eeuwige te ver
wisselen, maar ik heb nog wel
meer dan 200 jaar werk op sta
pel staan!"
Ook Mary Tyler Moore heeft
zich op laten nemen in het Betty
Ford Centrum tegen verslaving
aan alcohol. Te veel drank is ex
tra gevaarlijk voor de actrice,
omdat zij ook aan suikerziekte
lijdt....Rachel Ward („The thorn
birds", „Against all odds") en
haar man Bryan Brown (die ze
op de set van „The thorn birds"
ontmoette) hebben hun eerste
kindje gekregen. Het meiske
heet Rosie Claire... Sylvester
Stallone gaat waarschijnlijk
filmgeschiedenis maken, door
voor Rocky IV" een salaris van
vijftien miljoen dollar op te
strijken. Een absoluut recordbe
drag, zelfs voor Hollywood be
grippen, waar toch al graag te
veel voor te weinig talent be
taald wordt. James Brown, ook
wel bekend als „The Godfather
of Soul", is in het huwelijk ge
treden met Adrianne Modell Ro
driguez. Hij is 51, zij is 34 jaar.
Frederico Fellini's volgende film
wordt „Ginger and Fred".
De rolprent gaat over een stel
letje oude dansers, maar Frede
rico beweert dat de achterna
men van zijn hoofdpersonen niet
Rogers en Astaire zullen zijn.
Zijn vrouw Giulietta Masina en
Marcello Mastroianni gaan de
titelrollen spelen... Sigourney
Weaver trad in het huwelijk met
Jim Simpson. Zij is filmster, hij
doceert acteren aan de Yale uni
versiteit.... De legendarische ac
teur Walter Pidgeon is in zijn
woonplaats Santa Monica, Cali
fornia, overleden. Hij werd 87
jaar. Net als president Reagan
was Pidgeon enkele jaren presi
dent van de acteursvakbond
SAG, een positie die tegenwoor
dig door Ed Asner vervult
wordt... Boks-promotor en orga
nisator van The Jackson's Victo
ry tournee door Amerika, Don
King, gaat een klein rolletje spe
len in de speelfilm „Head Offi
ce". De hoofdrollen in die prent
worden vervuld door Jane Sey
mour en Danny De Vito.