UITGAANSSTAD
Scapino Rotterdam brengt voorstelling met
bijzondere aanpak van de
hniek
Stier blijkt genetisch gemanipuleerde koe te zijn
en de boer weet niet wat hij ermee aan moet
'Oude Grieken hebben iets van een soap'
UIT IN
DE REGIO
Margrith Vrenegoor gunt regio eerste blik op muzikale versie van antiek drama
MJ
i7i?i71 de Doelen
11'io 551 Theater de Evenaar
Jeugdtheater Hofplein
11 Lantaren/Venster
Nighttown
RO Theater
Rotterdamse Schouwburg
foto:Piet Vermuë
20.15 Jules Deelder, Cultureel cen
trum de Stoep, Spijkenisse
20.15 De Eetkamer, SCC de Goote,
Brielle
20.15 Jeroen van Merwijk, Theater de
Twee Hondjes, Hellevoetsluis
ZONDAG 11 FEBRUARI
Muziek
15.00-18.00 New Orleans
Syncopators, C5 Jazz, Rotterdam
16.00 Jaine Rodriguez Latin-Jazz
Band, Dizzy, Rotterdam
21.30 De zondag anders, Podium
Café, Schiedam
15.00 Sikulu, The Journey,
Stadsgehoorzaal, Vlaardingen
12.45 workshop; 14.30 concert He
Meander Gitaarduo, SCC de Goote,
Brielle
14.00 Wereldmuziek aan den Maas:
Cubaans ensemble, Theater de Evenaar,
Rotterdam
WOENSDAG 14 FEBRUARI
Jeugd
14.00 Behang, Jeugdtheater Hofplein,
Rotterdam
14.00 Dokter Doolittle, SCC de
Goote, Brielle
Muziek
12.45 Lunchconcert, Cultureel cen
trum de Stoep, Spijkenisse
Theater
20.15 Fred Delfgaauw, CC het Kruis
punt, Barendrecht
DONDERDAG 15
FEBRUARI
Muziek
22.00 Trio Hasjee, Stadsgehoorzaal,
zaal Harmonie, Vlaardingen
Theater
20.15 Stuffed Puppet Theatre, Cultu
reel centrum de Stoep, Spijkenisse
20.15 20.15 De Berini's, Stadsgehoor
zaal, Vlaardingen
Tel.nrs: Teerstoof 4269455; Ahoy
4104204; Harb.jazz 4114958; de Schuur-
kerk 01899-13700; Maritiem 4132680;
St.Droomth. 4778171; Pandemonium
4348966; Dizzy 4773014; Rotown
4362669; Stadsgeh. z. Vlaard. 4340500;
Het Kruisp. Bar. 01806-15958; bibliot.th.
2816262; Tejatro Populair 4364020; Po
dium 4260566; de Stoep 01880-24766;
Th.Hofplein 4662044; C5 Jazz 4760212;
2 Hondjes 01883-16488; SCC De Goote
01819-17264; Matrix 4123514; Floor
4045288; De Schenkelstee 4584782; Do-
dorama 4144818; De Unie 4141666.
VRIJDAG 9 FEBRUARI
Jeugd
19.00 Bulletje en Bonestaak,
Jeugdtheater Hofplein, Rotterdam
Muziek
21.30 Ritmo Caliente, Harbour
Jazzclub, Rotterdam
20.15 Labdakos, Het Kruispunt,
Barendecht
23.00 Nightclubbin, Nighttown,
Rotterdam
20.00 Andre Rieu, Sportpaleis Ahoy,
Rotterdam
20.00 Marten Putman Festival:
Finale, Stadsgehoorzaal, zaal Harmonie,
Vlaardingen
Theater
20.30 De Brug, Buurtcentrum 't
Steiger, Rotterdam
20.15 Marijke Boon/Harry Piekema,
Cultureel centrum de Stoep, Spijkenisse
20.30 Pro Memoire,
Stadsgehoorzaal, zaal Harmonie,
Vlaardingen
ZATERDAG 10 FEBRUARI
Jeugd
14.00 Department van Ongedane
Zaken, Theater de Teerstoof, Schiedam
Muziek
22.00 Freak Factory, De Vlerk,
Rotterdam
22.00 Spiritus Mundi, Podium Café,
Schiedam
21.00 Jazz in Popular, Popular,
Rotterdam
20.15 Frank Boeijen,
Stadsgehoorzaal, Vlaardingen
20.15 Gezongen poezie uit Turkije,
Theater de Evenaar, Rotterdam
20.30 Di Goyim, Theater de
Teerstoof, Schiedam
22.00 Cachito, Wereldmuziekcentrum
Matrix, Rotterdam
Theater
20.15 Seth Gaaikema, C.C. het
Kruispunt, Barendrecht
lied 'You'll never walk alone' in
de uitvoering van Mario Lanza
en fragmenten uit 'Music for
the Knee Plays' van David By
rne.
Naast dit nieuwe werk wordt
'Dangerous Choir' uitgevoerd,
een krachtig en humoristisch
danstheaterstuk van het Rotter
dams choreografenduo De Jon
ge/Voortman. Het stuk ging in
maart 1994 in première en was
een groot publiekssucces. Het
eigenzinnige gebruik van de
spitzentechniek en de grillige,
dynamische bewegingstaal zijn
door het duo optimaal benut bij
de klassiek en .modern getrainde
dansers van Scapino.
Het programma gaat op 14 fe
bruari a.s. in première in de Rot
terdamse Schouwburg.
Scapino Rotterdam presenteert
van 14 februari tot en met 3
april 1996 in diverse theaters in
het land een modern spitzen
programma Daarin is de we
reldpremière te zien van het
dansstuk 'Nothing Original'
van de Amerikaan Antony Riz
zi.
Rizzie is danser/choreograaf bij
het befaamde Frankfurter Bal-
lett van William Forsythe. Hij
staat bekend om zijn 'geheel
eigen toepassing van de spitzen
techniek, theatrale aanpak en
vaak humoristische benadering
van beladen onderwerpen zoals
naaktheid en sexualitiet. In
'Nothing Original' toont hij di
verse alledaagse of voor sommi
ge toeschouwers onalledaagse
sfeertekeningen die zich gelijk
tijdig op verschillende plaatsen publiek de keuze waar het naar
kunnen afspelen. Herkenbaar- wil kijken als een confrontatie
heid van situaties bepaalt bij het met de intimiteit van het ware
leven. Rizzi stelde voor dit stuk
een collage samen met muzikale
uitersten zoals het populaire
Veertig jaar getrouwd. Vijfentwintig jaar bij dezelfde baas. Drie
jaar trainer bij PSV. Een welgemeend Proficiat klinkt nog maar
zelden. Jammer. Je kan het na verloop van tijd juist zo leuk oneens
worden. Proficiat is alweer het zevende programma van Hans
Paulides, Rob Kampheus en Hans Riemens. Proficiat is een ander
programma dan dat we van ze gewend zijn. Het streven is dit keer
een doorlopend verhaal te maken. 'Naakt', het vorige programma
had weliswaar ook een verhaaltje, maar dat bestond uit vier scènes
met daar tussendoor allerlei uitweidingen, liedjes, absurde sket
ches en meer van dat soort uitstapjes.
Proficiat gaat over boer Kampheus die nog steeds nergens over
nagedacht heeft. De boer krijgt bezoek van een stier, Gerard
genaamd. Gerard kan praten, zingen en dansen en als je zijn zaad
drinkt, krijg je hef eeuwige leven. De stier blijkt uiteindelijk een
genetisch gemanipuleerde koe te zijn. Het abattoir lokt. Maar een
beest dat praat afmaken, is dat geen euthanasie?
Met dit programma wordt als het ware een jubiluem gevierd.
Tienduizend jaar mensheid en dan net als op een bruiloft, óp naar
de volgende tienduizend jaar. Het gaat over vooruitgang, zoals
euthanasie. De detentie van cabaret is volgens De Types breder
dan 'zoveel mogelijk aandacht van de meisjes krijgen'. Hoewel
Proficiat niet zo 'onzinnig' is en vol van zijsprongen, zoals we van
ze gewend zijn, is het geen avondvullend sociaalrealistisch toneel
stuk geworden.
De Types staan op zaterdag 10 februari in Theater Zuidplein in
Rotterdam, tel. 010-4816628.
'De klassieken' zijn er weer
helemaal. Het ene theaterge
zelschap na het andere neemt
vanuit moderne invalshoek
maar weer eens een antiek
drama onder handen. Vooral
de oude Grieken, met name
Oedipus, zijn in trek. „Lo
gisch", vindt regisseur Mar
grith Vrenegoor die er ook
weer tot over haar oren is in
gedoken. „Bijna alles heeft
een cyclus, Brecht ligt ook
weer goed in de markt. Bij de
Grieken denken mensen al
tijd: saai, de ver-van-mijn-
bed-show, voer voor gymnasi
asten. Maar dat is juist niet
zo, daarom zijn het klassieken
geworden.
Klassieken hebben meestal
een groot en een klein, per
soonlijk thema. Daardoor
heeft zo'n stuk iets van een
soap, is het vaak net Dynasty:
een mooi paleis, papa blijkt je
broer te zijn, iedereen gaat
dood maar later blijkt dat
weer niet waar te zijn."
Vrenegoor zette haar tanden in
Oedipus. Vanuit de fascinerende
vragen of er naast overleven- de
dagelijkse strijd om brood op de
plank- ook nog zoiets als leven
kan bestaan èn hoever het men
selijk aanpassingsvermogen
gaat.
Het Engelse koningshuis
Het verhaal van Oedipus die -
weliswaar in volledige onwe
tendheid- met zijn moeder
trouwt en ook nog vier kinderen
met haar maakt stelt volgens
Vrenegoor hedendaagse levens
vragen aan de orde.
„Als je hoort dat je vader ook je
broer is, doet dat wel wat met je
als kind", voert ze als voorbeeld
aan. „Als je bij Spoorloos ziet
hoeveel mensen op zoek zijn
naar hun echte ouders, weet je
genoeg. Wie na tientallen jaren
nog de confrontatie wil met de
Canadees waar zijn moeder ooit
een avond mee gedold heeft,
lovende kritieken weet te oogs
ten en tijdens haar werk en in het
gesprek een uitermate gedreven
en prettig levende indruk wekt.
„Ik kan het goed verbergen",
reageer' ze laconiek op deze con
statering. „Dat dergelijke mo
menten zelden voorkomen hoeft
ook niet zo erg te zijn. Ene me
neer Pannekoek heeft een boek
over zijn concentratiekampver
leden geschreven omdat hij die
periode als zijn beste tijd heeft
ervaren, op de toppen van zijn
kunnen leefde. Veel mensen den
ken dat alles hen maar overkomt
maar als je een beetje bewust
leeft, weet je dat je altijd een
keus hebt. Zelfs met een mes op
je strot kun je nog kiezen voor
gillen of flauwvallen. Nee, daar
spreek ik geen waarde-oordeel
over anderen mee uit. Ik weet
van mezelf nog maar nauwelijks
hoe het werkt. Dat is zo aardig
aan toneel: je weet hoe het af
loopt. In het echt natuurlijk niet.
In dit stuk komen alle keuzes
voorbij: van doodgaan tot be
vriezen vanuit de instelling Mij
krijgen ze niet gek. Als toeschou
wer kun je kiezen bij wie je past.
Zelf heb ik maar één groot credo
in het leven: Of ik nou doodga
op mijn 100e, mijn 80e of mijn
50e, op dat moment moet er
geen Had ik maar...zijn."
Kunt u weer weggaan?
Margrith Vrenegoor regiseerde
groots opgezette produkties als
het Koekoeksnest met in de
hoofdrol een indrukwekkende
Peter Faber, Gijsbrecht in eigen
zinnige versie en Kees de Jongen,
het klassieke literaire jongens
boek. Allemaal even succesvol.
Toch verklaart ze naar eer en
geweten niet vooraf te kunnen
inschatten hoe publiek en pers
zullen reageren en ook niet het
gevoel te hebben daar zelf het
grootste aandeel in te leveren.
„Je hebt er als maker echt geen
idee van wat mensen vanuit hun
eigen ervaringen en belevingswe
reld zien. Het uitvergroten van
één klein aspect kan op het juiste
moment voor herkenning zor
gen. Het is iedere keer weer een
soort wonder dat zo'n zaal je
duidelijk maakt dat je iets ge
maakt hebt dat leeft."
De eerste keer dat een stuk
wordt gespeeld, heeft Vrenegoor
er moeite mee. „Na alle wroeten
in zo'n hol met z'n allen -lekker
kleffen met de deur dicht- heb ik
bij de eerste voorstelling altijd
moeite niet te roepen Kunt u
weer weggaan? Je moet de inti
miteit van daarvoor opgeven.
Margrith Vrenegoor heeft maar
heel af en toe behoefte zelf het
podium op te stappen. Zoals ze
wel deed, met andere vrouwen
onder de noemer The Good, The
Bad and The Fat', 'lekker klie
ren!' Soms valt ze voor iemand
in. „Toen ik 14 was, was ik zo
verlegen dat ik altijd onder de
tafel zat. Toen ik mijn moeder
vertelde naar de kleinkunstaka-
demie te willen, viel die dan ook
van haar stoel van 't lachen.
Toen dacht ik helemaal Ja dus,
dat wil ik! Ik wilde iets met thea
ter maar niet acteren. Er was
toen nog geen regie-opleiding, ik
dacht trouwens ook altijd dat
mensen op een toneel alles uit
zichzelf deden. Regie is een to
taalpakket, dat vind ik leuk. Ik
bewerk bij voorbeeld veel ro
mans: lekker achter je eigen ty
pemachine knippen en plakken
en ik bemoei me overal tegen
aan: licht, muziek, geluid. Daar
om is het heel belangrijk dat je
eikaars taal spreekt, alles en
iedereen moet met elkaar klop
pen. Zulke dingen zijn niet uit te
leggen maar als het werkt is het
een warm bad. Het maakt het
werk minder eenzaam want je
moet toch wel gek zijn om in
Nederland nog toneel te willen
maken tegen alle oprukkend ca
baret in."
De voorstelling Labdakos is beel
dend, muzikaal en spannend. De
muziekcomposities zijn van Bou
dewijn Tarenskeen en worden uit
gevoerd in de bijzondere combina
tie van altviool, cello, viool en
contrabas. In de regio zijn er try-
outs op 9 februari(Het Kruispunt,
Barendrecht), 14 februari(Vlaar
dingen, Stadsgehoorzaal), en 17
februari(De Bonkelaar, Slie-
dreeht).
Bert Klunder solo is op woensdag 14 februari in Theater
Zuidplein Rotterdam. Klunder is regisseur van gevestigd en
aankomend talent zoals Brigitte Kaandorp en Vincent Bijlo.
Solo is hij Henk Zwakjes die de puinhoop overziet die hij er
zelf van gemaakt heeft, foto: Iris Römer
moet daar veel betekenis aan
hechten. Of neem Fokker... Dat
is toch een klassiek koningsdra
ma: de directeur vliegt eruit
maar de redder uit Duitsland
laat de zaak ook weer uit zijn
poten vallen. En het Engelse ko
ningshuis...? Zó actueel en uni
verseel zijn de thema's van de
oude Grieken nou."
Prettig aan de Grieken vindt
Vrenegoor bovendien dat ze niet
zo psychologiseren. Een 'shame
and scandal in the family-gege-
ven' dat je vader ook je broer
blijkt, wordt gebracht als een
'fact of life': zoek het maar uit!
„Ik speel het stuk niet als een
soap", verduidelijkt Vrenegoor
haar voorgaande uitspraken.
„Maar ik laat het in twee uur wel
van 100 naar 0 gaan, van hele
grote emoties naar huis-tuin-en-
keukenscènes. Met steeds als
achtergrond die vraag Overleven
of leven? En Hoever gaan mensen
in overleven? Ik zie maar weinig
mensen die aan leven toekomen.
Zelf heb ik ook maar zelden zo'n
moment dat het hier en nu goed
is zoals het is."
Met het mes op je strot
Een verbazingwekkende opmer
king voor een vrouw die steeds
11.00
KZ
14.30
KZ
20.15
GZ
20.15
KZ
20.15
KZ
Schouwburgplein 50. Kaartverkoop en reserveren: dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr.
tot 21.00 uur. Tevens tel.: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, KZ=Kleine Zaal, DC=Doelencafé
Do.8 en Vr.9 ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
20.15 GZ o.l.v. Gennadi Rozdjestvenski. Kon. Mannenkoor Die Haghesanghers.
Zo.11 14.15 Martinu Ve/dm/s; Górecki Symfonie nr3» f55,-tot f22,50
20.15 STELLA CHIWESHE Mbira-koningin van Zimbabwe
KZ f20,- Met reductie f 12,50
RONAN O'HARA piano Kamermuziek op zondagmorgen.
Schubert Impromptu in BesBrahms Sonate nr 3 f 10,-
ORLANDO KWARTET m.m.v Sjef Douwes, klarinet. Haydn
Lerchen-QuartettSchnittke; Brahms Klarinetkwintet f 27,50/f 20,-
Zo.11 15.30 DC CARMEN GOMES INC. Toegang gratis
CARMINA BURANA(Cari Orff) door MDR Chor en Orchester
Leipzig o.l.v. Neeme Jarvi m.m.v. o.a. Claron McFadden, sopraan.
Schumann Symfonie nr3 'Rheinische' f 40,- Met reductie f 30,-
ENSEMBLE R'DAMS CONSERV. o.l.v. Henk Guittart.
Rosemary Hardy, sopraan. O.a. Schönberg f 15,-/f 10,-
NIEUW SINFONIETTA A'DAMo.l.v. Lev Markiz. Phyllis
Cannan, sopraan, Folke Nauta, piano. Schönberg: Haydn Pianoconcert
in D; Beethoven Grosse Fuge f 35,- tot f 15,-
01.13 20.15 KZ ARTIS QUARTETT (Wenen) f 42,50 f 30,-117,50
Wo.14 12.45 LUNCHCONCERT Dopo Emilio Toegang gratis
Wo.i4t/mvr.io ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
20.15 GZ Gennadi Rozdjestvenski. Victoria Postnikova, piano, Nicola Ferner-
Waite, sopraan. Beethoven o.a. Pianoconcert nr 5 f 55,- tot f 22,50
Do. 15 20.15 CAOUTCHOUC en het PIANODUO Werken van
KZ Cage, Martland, Pachon en Langenhuljsen f 20,- Met red. f 15,-
Zo.18 11.00 GZ ROEMEENSE OCHTEND o.a. Dansgroep BalutaM 16,-
ELS VAN ZUNDERT fluit Jan Gruithuyzen, piano.
Kamermuziek op zondagmorgen. Poulenc, Debussy, Fauré f 10,-
SWINGMAATJES: Jazz for kids Bernard Berkhout
f 17,50 Met reductie (en jeugd tot 14 jr) f 12,50
Zo. 18 15.30 DC ERASMUS JAZZPRIJS (voorronde) Toegang gratis!
NORDDEUTSCHE PHILHARMONIE o.l.v. Gerard
Oskamp m.m.v. Sergio Tiempopiano. Haydn, Chopin Pianoconcert
nr. 1 Dvorak Symfonie nr.9 Uit de Nieuwe Wereld" f 30,- tot f 15,-
JAMES BOWMAN en THE KING'S CONSORT
D.l.v. Robert King. 'Handel at the opera'. Handel-aria's f 32,50/f 22,50
Wo.21 12.45 KZ LUNCHCONCERT Boussu Trio, Schubert 'Die Forelle'
Wo.21 20.15 GZ WILLY DEVILLE f 50,-f 47,50 f 42,50
2ÖT5~ ROBERT HOLL bas RUDOLF JANSEN piano
KZ (Schubertiade) Schubert Die schóne Müllerin f 35,- Met red, f 25,-
Za.10
Zo.11
Zo.11
Zo.11
Zo.11
Ma.12
Zo.18 11.00
KZ
Zo.18
13.30+16.00 KZ
Zo.18
Ma. 19
Wo.21
20.15
GZ
20.15
GZ
Museum voor Volkenkunde, Willemskade 25 e Za. 10 GEZONGEN POËZIE UIT TURKIJE
door Ali Ekber Qigek (Turkije) Nahim Avci, 20.15 uur Zo. 11 WERELDMUZIEK AAN DE
MAAS: Cubaans ensemble i.s.m. het Rotterdams Conservatorium, 14.00 uur
010
466 20 44
Benthemstraat 13. Tel. res. dagelijks van 10.00 tot 16.00 uur.
Kassa geopend wo. t/m zo. 12.00-14.00 uur en 1 uur voor aanvang van de voorstelling.
Vr.9t/mZo.11 BULLETJE EN BONESTAAK de Jeugdtheater Hofplein
19.00 (Zo.14.00) Kerstproduktie 1995. Voor iedereen vanaf 4 jaar
BEHANG door Gerard Pillen.
Foyervoorstelling voor peuters van 2-3 jaar
Wo.14
14.00
010
436 13
Gouvemsestraat 133. Kassa/reserveren 4361311infolijn 4361331
Nu ook op Internet http://www.ipr.
Di.i3t/mZa.i7 HET PERIODIEK SYSTEEM DER ELEMENTEN
20.30 door Alex d'Electrique. Chemie, kolder en geweld in familiedrama.
Zo.18 SYMPHONIE IN E MOTION sprankelendelive-muziek
15.00 met een prachtige compilatie van fragmenten uit zwijgende films door
Film- en dansorkest Max Tak
Dl.20 t/m Za.24 GLO I IISDANS door Leine/Roebana/Norton
20.30 uur
3°83 26 Luxor Theater
Kruiskade 10. Kaartverkoop ma. t/m za. 11.00-19.00 uur. Indien geen voorstelling tot
18.00 uur. Tel.res. ma. t/m za. 10.00-17.00 uur. Aanvang 20.15 uur (tenzij anders vermeld)
t/m Za.10 CARMEN musical naar de opera van Bizet. Met Janke Dekker,
Joke de Kruijf, Mario van Duimen, Edwin de Jongh e.v.a.
Zo. 11 AL STEWART in concert
Di.13t/m Za.17 ROBERT LONG met zijn nieuwe soloprogramma NU
010
436 35 34
West Kruiskade 28 Aanvang optredens 21.00 uur Elke vrijdag vanaf 24.00 uur
Nightclubbin' Za.17 SUGAR RAY Zo.18 INDOOR SKATEBOARD FESTIVAL Vr.23
MIND WARP III, met o.a. Psychic Warriors ov Gaia Do.29 STEEL POLE BATH TUB
Vr.2/3 LUCKY PEOPLE CENTER Zo.3/3 RAEKWON, SUNZ OF MAN E.A.
010
404 70 70
William Boothlaan 8. Kassa open 11.00-17.30 uur.
vr.9 24.oo-7.oo EDDA, een midwinternachtdroom usiandse nacht
vot verhalen, muziek en brandewijn, live uitgezonden op de VPRO Radio
010
411 81 10
t/m Do.8
KI. Zaal
20.30
Wo.7 en Do.8
Gr. Zaal 20.15
Vr.9 en Za.10
Gr. Zaal 20.15
Vr.9 en Za.10
KI. Zaal 20.30
Za.10 15.00
Kleine Zaal
Di.13 en Wo.14
Kl.Zaal 20.30
Schouwburgplein 25. Kaartverkoop en reserveren, ook telefonisch, ma. t/m za. van
11.00-19.00 uur. Avondkassa en op zondag vanaf een uur voor aanvang.
EEN DOODNORMALE VROUW(Troubieyn) Tekst,
vormgeving, regie: Jan Fabre. Monoloog door Els Deceukelier
TOSCA (Puccini) door de Nationale Opera van Letland.
Regie: Jan Bouws. Muzikale leiding: Alexandrs Vilumanis
MAAT VOOR MAAT (Shakespeare). Het Zuidelijk Toneel.
Regie: Pierre Audi. Met o.a. Steven van Watermeulen, Chris Nietvelt
MY GREY SUIT Korzo Produkties. Popmuziek en Eigentijdse
Dans. Choreografie: Johan Greben. Muziek: Hans Vandenburg
DAG MONSTER (Pauline Mol) door Stip Produkties
Een sprookje voor iedereen vanaf 8 jaar.
Zo.11 11.30 FLOOR OP ZONDAG SENSE, Sjmoesmuziek
DE VERHUIZING Chantal Akerman Laagland Produkties.
Regie: Jürgen Gosch. Met Josse de Pauw
Wo.14enDo.15 SCAPINO RO I I ER DAM Spitzen. Dangerous Choir
Gr.Zaal 20.15 Voortman/De Jonge; Nothing Original Anthony Rizzi (première)
Do. 15 t/m Za.17 DE RIJ Vladimir Sorokin Theatergroep Carrousel.
Kl.Zaal 20.30 Bewerking en regie: Marlies Heuer. Met o.a. Dik Boutkan
Vr.16 20.16 VOORTMAN DE JONGEïhe Mythomanias
Grote Zaal Choreografie: Maria Voortman en Roberto de Jonge (première)
481°58 44 Theater Zuidplein
Zuidplein 60-64. Kaartverkoop en reserveringen voor alle voorstellingen ma. t/m za.
van 10.00-18.00 uur. 's Avonds en op zon- en feestdagen v.a. 1 uur voor de voorstelling.
Aanvang Grote Zaal: 20.15 uur, Arlecchino: 20.30 uur (tenzij anders vermeld).
DETYPES Proficiat. Cabaretprogramma met Hans Paulides,
Rob Kamphues en Hans Riemens
ERIK VAN MUISWINKEL De Mensenvriend
Cabaretprogramma. Tekst: Justus van Oei. Regie: Genio de Groot
KAT OP EEN HEET ZINKEN DAK
(Tennessee Williams). Theater Antigone. Regie: Ignace Cornelissen.
Katelijne Verbeke, Dries Smits e.a.
WALTERS HEMEL schrijversdebuut van Martine Bijl. Regie:
Berend Boudewijn. Ingeborg Elzevier, Huib Broos, Wil v/d Meer e.a.
GRANT FORSYTH Country Love Night m.m.v. orkest
'Daylight Superband'
CANTABILE A Tribute to the Great Vocal Groups
Vijf heren brengen eigenzinnig a-capella
Za.10
Di.13
Wo.14
Vr. 16 en Za.17
Zo.18
14.00
ARLECCHINO (Kleine Zaal)
Wo.7 en Do.8 THEATER MAATWERK Paris. Try out
Vr.9 en Za.10 LEBBIS EN JANSEN Lange halen gauw thuis. Cabaret
Wo. 14 BERT KLUNDER Vette jus. Cabaret
Do. 15 DE TROUPE Titus Andronicus. Toneel
Vr. 16 en Za. 17 BART STULTIENS De vijfde van Stultiens. Cabaret
Di.20 HET VOLK Golden Fiction. Absurdistisch toneel
Wo.21 en Do.22 COMEDY EXPLOSION Stand-up comedians uit binnen- en buitenland
Vr.23 en Za.24 ERNESTO en MARCELLINO Van de straat. Cabaret
Wo.28 en Do.29 REINDER VAN DER NAALT Pendelen. Cabaret
Vr. 1 en Za.2 BERT SCHUILING Geen Idee. Cabaret
STICHTING VVV ROTTIBDAM 0*-340 340*5 (SO
door ELS NEIJTS
foto Suzan van de Roemer
Labdakos, Oedipus/Antigone
foto JAAP VRENEGOOR