UIT IN
DE REGIO
Boogie Blues Festival in Waterstad bestaat 10 jaar
'Niets is zo saai als geluk; op het toneel!'
Dansers experimenteren als choreografen
UITGAANSSTAD
Eric Schneider speelt vol genoegen h acteur die zo ijdel is dat hij erin stikt
unicef
st
21-1002
VRIJDAG 24 MEI
Film
21.30 Heavenly creatures, Filmhuis de
Teerstoof, Schiedam
Muziek
20.15 Berliner Symphoniker, de Doe
len, Rotterdam
21.00 Ruud Bergamin Combo, Podi
um Café, Schiedam
20.15 Auftieg und Fall der Stadt Ma-
hagonny, Rotterdamse Schouwburg, Rot
terdam
Theater
20.15 Harry Jekkers, Luxor Theater,
Rotterdam
ZATERDAG 25 MEI
Film
19.30 II Conformista, Venster 2, cine-
matheek, Rotterdam
THEATER
20.15 Harry Jekkers, Luxor Theater,
Rotterdam
20.30 De Toneelmaker, Rotterdamse
Schouwburg, Rotterdam
ZONDAG 26 MEI
Muziek
Kamermuziek op zondagmorgen, De
Doelen, Rotterdam
15.30 Café Merz, Cultureel Centrum
de Stoep, Spijkenisse
MAANDAG 27 MEI
Muziek
20.30 Sterrengala 30 jaaar Josti
Band, De Doelen, Rotterdam
DINSDAG 28 MEI
20.15 Wereld-muziektheater festival,
De Doelen, Rotterdam
Theater
20.15 Harrie Jekkers, Luxor
Theater, Rotterdam
foto:PAN SOK
WOENSDAG 29 MEI
Muziek
12.45 Lunchconcert, De Doelen, hal
grote zaal, Rotterdam
20.00 Latin Jazz Jam Session,
Doelencafé, Rotterdam
Theater
20.15 Dantons Dood, Rotterdamse
Schouwburg, Rotterdam
20.10 Harrie Jekkers, Luxor
Theater, Rotterdam
DONDERDAG 30 MEI
Film
19.30 Vrouwen kiezen positie, Theater
de Evenaar, Rotterdam
Muziek
22.00 Jaws Interfall, Café Overstag,
Rotterdam
20.00 Paul's Jazz and Blues Café,
Theater De Schuurkerk, Maassluis
20.30 Stemmen uit Rusland, Zaal De
Unie, Rotterdam
Theater
20.15 Harrie Jekkers, Luxor Theater
Rotterdam
20.15 Dantons Dood, Rotterdamse
Schouwburg, Rotterdam
VRIJDAG 31 MEI
19.30, Culturele Salon, Vijftien kun
stenaressen uit de Islamitische cultuur,
Museum voor Volkenkunde
Theater de Teerstoof 010-4269455;
Stadsgehoorzaal Vlaardingen 010-
4340500; Het Kruispunt Barendrecht
01806-281626; Tejatro Popular 010-
4364020; Het Podium 010-4260566; De
Stoep, 01880-24766; Twee Hondjes, Hel-
levoetsluis 01883-16488; SCC De Goote,
Brielle 01819-17264; Matrix, 010-
4123514; Hoekstee Hoek van Holland
01747-84588; 48113155; RO Theater
010-4047070; Rotterdamse Schouwburg
010-4118110; Luxor Theater 010-
4138326; Theater Zuidplein 010-
4815844; De Doelen 010-2171717;
Alweer de tiende editie van het Dommelsch
Boogie Blues Festival in Waterstad vindt
plaats in de Oude Haven op 24 en 25 mei. Het
tweedaagse evenement is de opening van het
festival-seizoen in Rotterdam en heeft de afgelo
pen negen jaar bewezen een begrip te zijn in de
regio als ook voor liefhebbers in den lande.
Het festival is een van de vele evenementen in het
gebied Waterstad (het gebied tussen Tropicana
en de Euromast).
De verschillende buitenpodia van het Dom
melsch Boogie Blues festival zorgen voor een
natuurlijk, gezellig rondtrekkende beweging van
het publiek en samen met de vele als binnenpodia
omgetoverde horecazaken wordt een echte festi
valsfeer gecreëerd. Het festivalprogramma is
uniek in Nederland door de combinatie van de
stijlen van blues, rhythm blues en boogie
woogie wat tot uiting komt door onder meer
optredens van internationale artiesten als Otis
Grand, Al Copley, Angela Brown en Calvin
Jackson.
Ook dit jaar kent het festival een extra attractie;
de mogelijkheid een echte Dommelsch Boogie
Blues Waterstad Cruise te maken op zaterdag 25
mei met afvaarten om 21.00 en 23.00 uur vanuit
de Oude Haven
Informatie via telefoonnummer 010-4126482
-J
Acteurs spelen graag slechte
mensen. Ómdat die boeiender
zijn dan brave. „Niets is zo
saai als geluk op het toneel",
verklaart Eric Schneider. In
'De Toneelmaker' van Tho
mas Bernhard kan hij zijn
hart ophalen. Als Bruscon -
een 'afgezakte' en ontluister
de acteur met een ziekelijke
eigenliefde- mag hij meedo
genloos èn heel lang straffe
loos iedereen in zijn directe
omgeving terroriseren en als
citroenen uitknijpen. Alles om
hen te dwingen tot slechts één
levensdoel: HEM bewonde
ren.
Het decor voor al deze ellende is
het theater maar eigenlijk draait
het verhaal niet om de toneelwe
reld. Hoewel Bruscon de indruk
wil wekken zijn acteurschap als
instituut overeind te willen hou
den, is hij in feite krampachtig
bezig te voorkomen dat hij als
persoon uit elkaar valt.
Schneider: „De Toneelmaker is
geen toneelstuk over toneel
maar over een gezin dat een vie
ze nareist de ruimte laat zich
ernstig te misdragen. Bruscon
gebruikt zijn vrouw en kinderen
om zijn eigen onvermogen onder
tafel te houden. Schande!!!,
maar toch houden ze van hem.
Hoe groter de rampen, des te
sterker de banden. Dergelijke si
tuaties houden, in eerste instan
tie onschuldige, mensen onvol
wassen waardoor ze reddeloos
verloren zijn. Verslaafd aan hun
ongeluk en onvermogend om
andere banden aan te gaan."
De totale mislukkig
Schneider is niet vies van de man
die hij speelt maar dat heeft na
drukkelijk te maken met zijn af
finiteit voor Thomas Bernhard.
Hoewel deze erom bekend staat
uitsluitend over ziektes, psycho
paten, misdadigers, zelfmoorde
naars en stervenden te schrijven,
vindt Schneider hem geen cyni
cus, meer een ironicus.
„Er zit altijd humor bij. Hij zegt
de vreselijkste dingen maar dat
accepteer je van hem, héél knap.
Van Bruscon heeft hij iemand
weten te maken die toch nog
sympathie oproept: in eerste in
stantie een wanhopig mens en
daardoor in tweede instantie een
wanhopig kunstenaar. Daar
komt al die misplaatste ijdelheid
en machtswellust vandaan waar
hij dan weer niet van geniet. Hij
lijdt er zelfs onder.
Toch is de lach nooit weg, ook
bij het publiek niet. Dat laat zich
uitdagen hem hardop uit te la
chen. En als helemaal aan het
eind van het stuk de totale mis
lukking een niet meer te vermij
den gegeven is, hoor je in de zaal
spontaan gemompel als Ach, Je
zus...Dan heeft het publiek toch
met dat gezinnetje te doen. Ei
genlijk is het zo'n verhaal van
een vader en moeder die met hun
kinderen op reis zouden. O, je
begrijpt het al: Ze gingen niet,
nee."
Hélemaal mis
Thomas Bernhards eigen ge
schiedenis is er ook één die van
enge ziektes en alle gevolgen
vandien aan elkaar hangt. Dieu-
wertje Blok informeerde voor
Ontbijt-tv bij Schneider of hij
ook dacht dat Bernhard zichzelf
porttretteerde. „De meeste
schrijvers doen dat in meer of
mindere mate", verklaart Eric
Schneider in de herhaling. „Ac
teurs en alle andere kunstenaars
hebben altijd iets te klagen, alle
maal masochisme." Onwillekeu
rig schiet hij bij die uitspraak
eerst in de lach voor hij vervolgt:
„Dat doen we onszelf aan. Daar
leidt nou ons talent en de daaruit
voortvloeiende bewijsdrift toe.
Als iets lukt begint de ellende
pas, dan is het hélemaal mis.
Verlangen mag niet bevredigd
worden."
De Toneelmaker staat voorna
melijk in kleine zalen. Voor gro
te is het volgens Schneider vol
komen ongeschikt. „Het is een
sleutelgatstuk, een vorm van
voyeurisme. Ik hoor alles als ik
speel. Opmerkingen als Nee, Je
zus, het zal je vader maar wezen...
Nee, dat leidt niet af al is een
monoloog van tweeëneenhalf
uur erg zwaar. Gelukkig zijn er
ook vier andere acteurs continu
op. Die zeggen bijna niks maar
werken wel sterk nonverbaal
mee. Dat voel ik en daar blijf ik
op gaan. Want, al leef ik me vrij
vakmatig in, toch ontkom je niet
aan identificatie. Na vijf minu
ten is het al gebeurd."
Bernhard staat voor moeilijke
teksten, dé nachtmerrie van
iedere acteur. Toch heeft ieder
een hem gelezen. Schneider ook:
„Jaaaaa, veel! Hij is voor toneel
spelers een begrip vanwege het
hoge drama- èn schrijversgehal
te. Zijn teksten zijn dóódsimpel
maar juist daardoor zijn ze zo
moeilijk. Berucht vanwege de
vele herhalingen die iedere keer
wel net iets anders moeten."
Schneiders voorkeur gaat boven
alles naar goed geschreven rol
len, ongeacht het genre. Hij
speelde -met voorkeur voor klas
siekers als Virginia Woolf, Ham
let en stukken van Tjechov- tien
jaar(van 1962 tot 1972) vrijwel
alle repertoirestukken bij het
Rotterdams Toneel.
Hij glimlacht bij de herinnering:
„Ik heb De Doelen nog zien
bouwen. Toen ze klaar waren
gingen we vaak met alle acteurs
in de vijvers ervoor zitten. Dat
was me wat toen."
De Toneelmaker staat op zater
dag 25(20.30) en zondagmiddag
26(15.00 uur) mei in de Rotter
damse Schouwburg. Op zondag
middag vanaf 14.30 is er een gra
tis toegankelijke voorbespreking
met Aus Greidanus, regisseur van
de voorstelling en artistiek leider
van toneelgroep De Appel.
Een choreografie maken, of
hem als danser uitvoeren; al
lebei een vak apart. Kathy
Gosschalk, artistiek leider
van de Rotterdamse Dans
groep, vindt het belangrijk dat
jonge mensen een kans krij
gen om hun choreografische
ambities te ontwikkelen. Door
hen ieder seizoen de mogelijk
heid te geven om in een work
shop een eigen dansstuk te
maken, hoopt zij de dansers te
stimuleren in hun kwaliteiten.
Tijdens de presentatie van het
workshopprogramma op 24
en 25 mei zijn er vijf choreo
grafieën te zien, waaronder
'Standard' van Gaby Allard
en 'Chasing Tornados' van
Raymond Esterhuizen.
Ze zijn moe, want ze maken de
laatste maanden lange dagen.
Maar ze zijn ook tevreden, om
dat het hen weer is gelukt om een
choreografie met een geheel
eigen stijl te maken.
Voor Gaby Allard, vanaf 1988
verbonden aan de Rotterdamse
Dansgroep, was dansen al van
jongs af aan haar passie. Ray
mond Esterhuizen kwam er op
zijn twaalfde jaar terloops mee
in aanraking, en hield er niet
meer mee op. Zes jaar geleden
maakte hij z'n entree bij de Rot
terdamse Dansgroep. Beiden
maken ze al jaren van de gele
genheid gebruik om aan de
workshop deel te nemen.
„Kijk naar de choreografen die
veel bereikt hebben in de dans-
wereld. De meesten zijn net als
wij begonnen", zegt Gaby. „Het
leuke is dat je je er in kunt
uitleven, zonder dat het al te veel
consequenties heeft. We kunnen
er iets van leren en er mee experi
menteren."
Raymond: 'Normaal gesproken
zijn we continu met dans bezig.
Door aan de workshop deel te
nemen krijg je de mogelijkheid je
eigen creatieve vaardigheden te
ontplooien, 't Is leuk, als jij eens
dingen uit de mensen mag ha
len.'
Stuk klei
Het stuk van Raymond, getiteld
'Chasing Tornados' wordt door
zeven dansers uitgevoerd, "t Is
voor het eerst dat ik met zo'n
grote groep werk. In het begin is
het best vreemd als je ineens
vóór de klas staat. Tijdens de
eerste repetitie voel ik dat 't bor
relt. Als danser werk ik al lang
met deze mensen, en in mijn
choreografie hebben zij een be
paalde inbreng.' Symboliseer-
t:'Ik zie het als een stuk klei dat
je boetseert, totdat het een eigen
leven gaat leiden. Gaandeweg
verandert het, dat is heel verras
send. Soms sla je ineens een an
dere weg in. Het eindresultaat is
ook altijd anders, dan hetgeen je
in je hoofd had.' Gaby ervaart
dit ook. 'Voor mij begint het met
het zoeken naar de taal die ik ga
gebruiken. Dat gebeurt in de eer
ste repetities. Heb ik die eenmaal
gevonden, dan kunnen de dan
sers en ik het stuk inhoud gaan
geven.'
Zijn inspiratie haalt Raymond
uit het dagelijks leven. 'Doodge
wone situaties, die we allemaal
meemaken, daar leg ik het ac
cent op. Muziek inspireert mij al
enorm. Tijdens het beluisteren
komen de beelden in mijn hoofd.
De sfeer die ik er*bij voel, pro
beer ik in de dans vorm te geven.
Vaak gebruik ik de muziek van
Arvo Part, daar ben ik helemaal
weg van. In 'Chasing Tornados'
loopt de muziek van David Dar
ling en Rough Assemblage door
elkaar heen Arvo Part heb ik
daar doorheen geweven.'
Explosie na stilstand
Voor Gaby stond het direct vast
dat Raymond de solo zou gaan
doen in haar stuk voor vier dan
sers, getiteld 'Standard', op mu
ziek van George Onslow en Wim
Mertens.
Met een verlegen wegkijkende
Raymond naast zich:'Ik ben he
lemaal Raymond-minded. Hij
heeft vaak in mijn stukken ge
danst. Door de band die we heb
ben, werken we heel prettig sa
men.' Hij vindt het moeilijk van
zichzelf te zeggen, wat zijn kwa
liteiten zijn. Dat moeten anderen
maar doen, vindt-ie. Na enig
aandringen:'Ik kan vrij abstract
en strak bewegen. Maar ik vind
het ook een uitdaging om iets
lyrisch te doen.' Gaby:'Ray
mond heeft een heel groot inle
vingsvermogen. Een danser
moet zich kunnen identificeren
met zijn rol, en hij doet dat uit
stekend. Daarnaast heeft-ie een
enorme energie. Bij hem zie je
explosies na complete stilstand,
dat vind ik heel mooi. 'En,' veert
ze op. 'Hij kan tegen kritiek, en
dat is één van de belangrijkste en
beste eigenschappen van een
danser.'
'Complimenten zijn leuk, maar
van kritiek groei je,' haakt Ray
mond daar op in. 'Hoe meer
kritiek, hoe beter, 't Moet na
tuurlijk wel opbouwend zijn.'
Het groeiproces vinden beide
dansers het allerbelangrijkste in
het maken van dansstukken.
Raymond:'Als ik de choreogra
fieën die ik de afgelopen jaren
gemaakt heb naast elkaar leg, zie
ik een opwaartse lijn. 't Is vallen
en opstaan. Een vergissing ma
ken is niet erg, want we kunnen
het uitproberen. We hoeven niet
iets waanzinnigs te presteren,
dat is het prettige van de work
shop.'
Ze bewonderen wel meer chore
ografen, maar toch hebben ze
alletwee een favoriet. Voor Ray
mond is dat William Forsythe.
Gaby, in superlatievem'Ik vind
onze huischoreograaf Ton Si
mons geweldig. Die man heeft
mijn hart gestolen.' Beiden mer
ken dat er vaak een misvatting
bestaat over het maken van een
choreografie, 't Is niet iets dat je
er zo maar even bij doet. Ray-
mond:"t Zijn twee aparte vak
ken, die je onmogelijk alletwee
fulltime kan doen. Veel jonge
choreografen moeten na verloop
van tijd die switch maken. Het
maken van een dansstuk kost
veel energie. Je bent dan wel
minder fysiek bezig, maar met je
hoofd des te meer. Daarbij
draag je de verantwoording voor
het hele gebeuren.'
Is de toon nu gezet voor een
carrière als choreograaf? Ray-
mond:'Ik zie het wel zitten om er
mee door te gaan, maar ik wil
vooral lekker dansen. Totdat ik
merk dat het niet meer lukt.'
Ook voor Gaby is dansen nog
nummer één, al kruipt het chore-
ografenbloed waar het niet gaan
kan. Tk heb mijn eerste echte,
betaalde opdracht binnen, echt
een uitdaging. Voor de work
shop denk ik: we mogen weer.
Maar nu moét ik! Toch, als ik nu
zou moeten kiezen, zou het dan
sen absoluut voorgaan.'
Behalve de dansstukken van Al
lard en Esterhuizen zijn er chore
ografieën te zien van Jack Gal
lagher, Joke Zijlstra en Kory Pe-
rigo. Het workshopprogramma
van de Rotterdamse Dansgroep
wordt gepresenteerd op vrijdag
24 mei en zaterdag 25 mei om
20.30 uur in het Studio Theater,
's Gravendijkwal 58a in Rotter
dam.
i4°6? ie Bonheur
i7°l?i7 de Doelen
n°io551 Theater de Evenaar
Jeugdtheater Hofplein
"ui Lantaren/Venster
Nighttown
Oude of Pelgrimvaderskerk Delfshaven
404°70 70 1 RO Theater
ii°8?io| Rotterdamse Schouwburg
Rotterdamse Zomerfestivals
Zaal De Unie
Theater Zuidplein
De nieuwe UNICEF wenskaarten,
spellen en geschenken zijn er!
U steunt met uw aankoop de kinderen in de wereld.
f
door ELS NEIJTS
KpM
Eric Schneider: Verlangen mag niet bevredigd worden.
Foto: JANSSEN DE KIEVITH
door EMMY FONS
Gaby Allard over Raymond Esterhuizen.-'Hij heeft een heel groot
inlevingsvermogen.
Foto JANSSEN DE KIEVITH
Eendrachtsstraat 79. Wo.22/5 t/m Za.8/6 TUSSEN MOSKOU EN DECEMBER door
BONHEUR (niet op Zo. en Ma.) 20.30 uur f 17,50/f 15,-
Schouwburgplein 50. Kaartverkoop en reserveren; dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr.
tot 21.00 uur. Tevens tel.: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, KZ=Kleine Zaal, DC«Doelencafé
O.a. Mendelssohn Vioolconcert, Orff Carmine Burana f 20,-/f 17,50
BERLINER SYMPHONIKERo.l.v. TamósGéi. Saskia
Viersen, viool; Quirine Viersen, cello; Niek van Oosterum, piano.
Beethoven Symfonie nr.5; Tripelconcert f 35/f 22,50 Studenten f 15,-
Do.23
20.15
GZ
Vr.24
20.15
GZ
Zo.26
11.00
KZ
Ma.27 GZ 20.30
Wo.29
12.45
Vr.31
20.15
GZ
20.15
KZ
LUNCHCONCERT Ensemble R'dam Conservatorium: Tango
ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
o.l.v. Valery Gergiev. Beethoven Symfonie nr.6 'Pastorale';
Stravinsky Le sacre du printemps f 55,- tot f 22,50
PONDA O'BRYAN Ibro, Fode en Diarra Konaté. Stem van
de Malinke: percussie, zang en dans (Suriname/Gulnée f 20,-/f 12,50
Museum voor Volkenkunde, Willemskade 25 e Themamaand OpPositleel Programma's
bij de gelijknamige tentoonstelling e Do.23 In de filmcyclus 'Vrouwen klazen
positie' de film Zerda et les Chants de l'Oubll Assia Djebar, Algerije 1982. Frans
gesproken met Nederlandse beeldtekst. Inleiding: Assia Djebar (Frankrijk), 20.15 uur
e Vr.24 en Za.25 Ma'Rabia Theatervoorstelling van Malika Al Houbach en Rabia El Wali
Over jonge Marokkaanse vrouwen in Nederland, 20.15 e Do.30 In de filmcyclus
'Vrouwen kiezen positie' het drieluik Femmes d'islam over moslimvrouwen in
Frankrijk, Algerije, Egypte, Iran, Mali, Indonesië en Yemen (Yamina Benguigui, Frankrijk
1994, Fr. gesproken/Ned. beeldtekst), inleiding: Yamina Benguigui, 19.30
010
466 20 44
Benthemstraat 13. Tel. res. dagelijks van 10.00 tot 16.00 uur. Kassa geopend wo. t/m zo.
12.00-14.00 uur en 1 Uur voor aanvang van de voorstelling.
Vr.24 t/m Zo.26 SNEEUWWITJE Jeugdtheater Hofpleinproduktle uit de
19.00 (Zo. 14.00) serie Sprookjes van Hofplein. Familievoorstelling bewerkt door Jules
Deelder met 36 leerlingen van de Jeugdtheaterschool. Vr. en Za.
Première. Zo. backstage tour.
010
436 13
Gouvernestraat 133. Kassa/reserveren 4361311infolijn 4361331
Nu ook op Internet http://www.ipr.
Wo.22 t/m Za.25 COLLODI'S WAANZIN charmante muziektheatervoor-
20.30 stelling van Orkater. Pleidooi voor de verbeeldingskracht (NRC)
413°09 OO De Laurenskerk
Grotekerkplein 15
Za.25
15.00
Za.25
20.15
I
JOHANN TH. LEMCKERT Pinkster-orgelconcert met
werk van Bach, Reger, Lemckert en Messiaen e f 7,50
HET REQUIEM VAN MICHAEL HAYDN
en de Vesparae de confessore van MOZART
DE NEDERLANDSE BACHVERENIQINQ
koor, barokorkest en vocale solisten o.l.v. Jos van Veldhoven
3°83 26 Luxor Theater
Kruiskade 10. Kaartverkoop ma. t/m za. 11.00-19.00 uur. Indien geen voorstelling tot
18.00 uur. Tel.res. ma. t/m za. 10.00-17.00 uur. Aanvang 20.15 uur (tenzij anders vermeld)
t/m Za.1 HARRIE JEKKERSuitv.rkocht
Di.4 t/m Za.15 KARIN BLOEMEN Lal On Tour
DE SEIZOENSBROCHURE 96/97 IS VERKRIJQBAAR BIJ HET THEATER
010
436 35 34
West Kruiskade 28 e Aanvang optredens 21.00 uur e Vr.31 DE DIJK SPECIAAL
e Za. 1 VOF DE KUNST Kinderconcert Dag Giraf (14.00 uur) e Za. 1 DRUM-N-BASS met
o.a. LTJ BUKEM (23.00 uur) e Zo.2 VOLLE MAANSFEEST e Zo.2 BRAINIAC
e Di. 11 FRANK BLACK Soulwax e Za.15 ASH e Zo.23 THE HUMPERS GAS HUFFER
eDI.25 SHELTER
Kaartverkoop aan de kassa van de Doelen en op de avond zelf aan de kerk
Za.25 CONCERTO ROTTERDAM o.l.v. Heinz Frieeen m.m.v.
20.15 Rian de Waai, piano. Werken van Mendelssohn, Bloch, Uszt en Suk
f 32,50 Pas 65/CJP f 27,50 Met dank aan Unilever
William Boothlaan 8. Kassa Ma. t/m Za. 11.00-17.30 u. Aanvang: 19.30 u.
Do.6t/mza.8/6 OVIDIUS' METAMORPHOSEN
19.30 Klassieke mythen doorverteld. Acteurs van het RO Theater
vertellen verhalen tijdens een klassiek gastmaal f 30,- Incl. maaltijd
Schouwburgplein 25. Kaartverkoop en reserveren, ook telefonisch, ma. t/m za. van
11.00-19.00 uur. Avondkassa en op zondag vanaf een uur voor aanvang.
Do.23 en Vr.24
Gr. Zaal 20.15
Za.25
Zo.26
20.15
14.30
MAHAGONNY Kurt Weill. Nationale Reisopera. Regie: Peter
te Nuyl. Muzikale leiding: Anne Manson
SCAPINO ROTTERDAM Richard Wherlock Curver; Itzik
Galili Ma's Bandage. M.m.v. Muzikantencollectief Yens Yens
DE TONEELMAKER Thomas Bernard. Toneelgroep De
Appel. Regie: Aus Greidanus. Met o.a. Eric Schneider
HO LO TAIWANESE OPERA TROUPE Het vtise
Vonnis. Uitvoering in de traditie van de fameuze Peking Opera
IZTOK KOVAC EN-KNAP Sting and itrtng-first touch.
Enerverend danstheater in Kovacs nieuwe groepsprod. Première
Wo.29 en Do.30 DANTONS DOOD van Goorg Büchner. Do Ttuat/KVS.
Gr. Zaal 20.15 Regie: Theu Boermans. Met o.a. Anneke Blok, Sylvia Poorta
Do.30 en Vr.31 MARC VANRUNXT Dlea Irae. Choreografie: Mare Vanrunxt.
KI. Zaal 20.30 Dans: Rosa Hermans, Eric Raeves, Mare Vanrunxt Première
Za.25 20.30
Zo.26 15.00
Di.28 20.15
Grote Zaal
Di.28 en Wo.29
KI. Zaal 20.30
1 t/m 2 juni
14 t/m 23 juni
30 juni
DUNYA FESTIVAL park bij de Euromast/Veerkade
toegang gratis e info 010 2330910
THEATERPARK HOBOKEN Museumpark
toegang gratis o info 010 4361234
DAG VAN DE ARCHITECTUUR diverse lokaties
toegang gratis e info 06-34034065 (50 ct p.m.)
010
433 35 34
Mauritsweg 34. Res. ma. t/m vr. 11.00-17.00 u. Aanvang 20.30 tenzij anders vermeld
e Do.23 Ensemble Igitur: Sjostakovitsj e Di.28 Debat: biogenetica en productvorming,
met Ronald Wall, Jan Velthuijzen, Guus Vreeburg e.a. e Wo.29 Modekafee
010
481 58 44
Zuidplein 60-64.
BEL VOOR ONTVANGST NIEUWE SEIZOENBROCHURE
t STICHTING VVV BOTTIRDAM 06-340340BS (SO