IT Ro Theater begint seizoen met Bedrog CAJtOUNf KAAL IMAM WHIP! UITGAANSSTAD UIT IN DE REGIO Samenwerking tussen Boeijen en List moet bijna voorbeschikt zijn geweest 2i7°i7171 dö Doelen Nighttown 38-1002 VRIJDAG 20 SEPTEMBER Dans 20.30 De Rotterdamse Dansgroep, Rotterdamse Schouwburg foto: Leo van velzen Film 21.30 Smoke, Filmhuis in de Teerstoof 20.00 Gergiev Festival, Zaal De Unie Muziek 20.15 Rotterdam Philharmonic Phi lips Gergiev Festival, de Doelen, grote 00.30 The OK Club, De Vlerk 20.15 Evita, Luxor Theater 22.00 DEAF, Popular Theater 20.00 Mylene d'Anjou Wim Boor, Stadsgehoorzaal, zaal Harmonie Vlaar- dingen ZATERDAG 21 SEPTEMBER film 20.30 Smoke, Filmhuis in de Teerstoof Muziek Jazz in Popular, Rotterdam, The Dewey Redman Quartet 15.00 Davo van Peursen en Christine Kamp, Grote- of St. Laurenskerk 20.15 The Deep River Quartet, 'As time goes by', Het Kruispunt, Baren- drecht 22.00 Speeluh, Nederlandstig semi- akoestisch, Podium Café, Schiedam 20.30 Leonie Jansen Fernando La- meirinhas. Theater de Sehuurkerk, Maassluis Theater 20.15 Cabarestafette, Cultureel Cen trum De Stoep, Spijkenisse 20.00 De Minnaar, Stadsgehoorzaal, Vlaardingen 20.15 Kiki Heessels, Theater Twee Hondjes, Hellevoetsluis ZONDAG 22 SEPTEMBER Muziek 15.00 Henk Bakker Frans Friede- rich, zang, Dodorama 21.30 De zondag anders, Podium Café, Schiedam Theater 15.30 Road te Heil, Rotterdamse Schouwburg MAANDAG 23 SEPTEMBER Muziek 20.15 Bachcantates/Beroemde baro- korkesten, de Doelen 20.15 De verloving in het klooster, Rotterdamse Schouwburg DINSDAG 24 SEPTEMBER Muziek 20.15 Evita, Luxor Theater WOENSDAG 25 SEPTEMBER Film 14.30 The seven samurai, Venster 2 Muziek 20.15 Rotterdams Philharmonic, Phi lips Gergiev Festival, De Doelen grote zaal 20.00 The Shooting Party, Stadsge hoorzaal, Vlaardingen Theater 20.15 Bedrog, RO Theater DONDERDAG 26 SEPTEMBER Film 22.00 Himiko, Venster 2 Muziek 12.45 Rotterdam Philharmonic Phi lips Gergierv Festival, De Doelen 21.30 Mark Ritsema, Podium Café, Schiedam Theater 20.15 Elsinore, Rotterdamse Schouw burg 20.30 Bram Uil en Marianne de Brui ne, Theater de Teerstoof 20.15 Bedrog, RO Theater door ELS NEIJTS Zij staat bekend als 'La Grande Dame De La Chan son', hetgeen toch niveau, klasse en kwaliteit suggereert. Hij geniet een ongekende po pulariteit bij -vooral- vrouwen van 14 tot 50 maar intellec tueel Nederland wil er z'n neus nog wel eens voor opha len. Waar 'chansonnière' geldt voor List, is het 'senti mentele dweil' voor Boeijen. Liesbeth List, doet dergelijk arrogant onbenul af met een licht optrekken van haar wenkbrauwen. „Ik had nooit durven dromen nog eens met hem te kunnen samenwer ken", luidt haar onbetwist baar oordeel. Naast haar cd- speler prijkt als prettig corpus delicti 'De Storm': Frank Boeijen uit de periode '80- '90'. Wie durft haar tegen te spreken? Sinds zo'n drie jaar gelden haar pad dat van Boeijen kruiste, maakt haar carrièrre een over tuigende opleving door. Van haar cd List(september '95) zijn inmidddels zo'n 30.000 exempla ren verkocht en het daaraan ge koppelde theaterconcert-toernee trok 50 keer goed gevulde zalen. En daar bovenop ontvangt ze op 28 september uit handen van staatssecretaris Nuis van Cul tuur de Visserneerlandiaprijs. 'Voor haar jarenlange inspan ning het Nederlandstalige lied van kwalitatief hoog gehalte ten gehore brengen', luidt het offi ciële oordeel. Hetgeen niet staat voor 'dom doorgaan'. Er komt nogal wat kijken voor hardnek kig pogen het Nederlandstalig chanson in leven te houden. Zo als het aandurven van een origi neel Nederlandstalige musical - Eindeloos- waarin List in april '97 debuteert. Liesbeth List: „Ik kan liederen zingen die anderen groot hebben gemaakt Kom maar terug Daar wil het alter ego van Ram ses Shaffy het nog even niet over hebben. „Kom daarvoor maar terug als alle dozen zijn uitge pakt", lacht ze en wijst om zich heen. Behalve attributen van een erkend verhuizer leveren smette loos nieuwe banken het bewijs voor een onlangs uitgevoerde move. Niks uit je handen laten vallen dus. Bij de koffie vertelt Liesbeth List hoe het kon gebeuren dat ze Boeijen tegen het lijf liep. „Via, via eigenlijk. Ik bewonderde zijn liederen al en zijn prachtige stem niet minder maar ik had echt nooit durven dromen nog eens met hem samen te werken. Bij die ontmoeting zei hij een num mer voor me te willen schrijven. Nadat we eikaars concerten had den bezocht, veranderde dat plan in het produceren van een hele cd. Vorig jaar heb ik uitge probeerd of er in Nederland nog belangstelling was voor het gro te. dure werk. En nu komt eind van de maand alweer de tweede cd èn een nieuwe theatertoernee, met opnieuw de band van Frank. Als er belangstelling blijkt voor de teksten die List op Noali gaat zingen -de platenmaatschappij kon of wilde nog geen tape leve ren- gooit ze een handjevol losse vellen op tafel en begint num mers op haar eigen tape te zoe ken. Een vlugge blik door de papierwinkel vol muzikale aan wijzingen in potlood, levert na men van tekstschrijvers en com ponisten op als Frank Boeijen, T. de Rest. Annie Schmidt, Leo nard Bernstein! in vertaling), Jacques Brel(in een vertaling van Henk Hofstede van The Nits), Maarten Peters, Freek de Jonge en Hennie Vrienten. Het eerste nummer dat na naar stig zoeken vol door de kamer klinkt is Het is mooi geweest, een nummer van Boeijen: En wat ik nu zou willen zeggen met pijn in mijn luirt kan voor jou geen geheim zijn ik heb niemand meer zo lief ge had! Toch G-mineur Het is een vreemde sensatie: haar stem bij een toch typisch Boeij- enlied en -band. Hoewel Boeijen voor een hoog drama-gehalte wordt geacht te staan, vindt List zelf het nummer helemaal niet zo'n tearjetker. „Het kan toch fijn maar genoeg geweest zijn? Waarom er dan toch G-mineur boven staat?" Ze schiet in de lach. „Dat moet je aan Frank vragen." (Hetgeen helaas onmo gelijk bleek. Zijn impressariaat meldde desgevraagd dat de heer Boeijen ernstig van plan is een wereldreis te gaan maken.) Het compromis wordt gevonden in verlangen in je stem kunnen leggen. List: „Dat kunnen bijna alleen zangers uit de 'Franse school'. Die hébben dat bom bastische, dat blóót met die ge voelens en die mogen het ook van iedereen, daar valt niemand over. Shaffy heeft het ook en Boeijen ligt daar weer in het na tuurlijk verlengde van. Omdat mannenstemmen meestal ge woon anders zijn. kan ik liederen zingen die anderen groot hebhpn gemaakt. Een man die een cover zingt; dat levert vaak teveel van hetzelfde op. Dan moet je niet moe zijn Liesbeth List kiest de heren wiens werk ze wil zingen zelf uit. Daar mag niemand zich mee be moeien, ook de platenmaat schappij niet. Toch was Frank Boeijen de baas bij het opnemen van Noah. „Van de 20 nummers die we hadden zijn er een paar gesneuveld omdat ze te abstract waren, vloekten met de rest. Ge lukkig vond Frank vaak hetzelf de als ik maar hij heeft me ook een country westernnummer laten opnemen. Nou hou ik van veel maar country wester- n...Dat is me te veramerikan- seerd. dat zeikt maar door: wèh, wèh, wèh. Gelukkig had hij door dat ik niet kan wat ik niet wil. Dan moet ik me aanstellen." Zich aanstellen wil ze dus niet en dat impliceert: uitsluitend recht streeks uit eigen ziel. „Ik roep steeds een beeld op van iemand waar voor mij een lied over gaat. Soms is dat moeilijk. Op mijn vorige cd stond een lied -ook van Frank- over de dood van mijn beste vriendin. Als ik dat moest zingen, moest ik niet moe zijn. Een traan mag maar echt snik ken verbreekt de magie. Als je je niet kunt inleven, is dit een vre selijk beroep. Zo gauw ik niks meer voel, laat ik een lied dan ook akuut vallen. Na verloop van tijd had ik bij Brussel en Laat me niet alleenJongens, weg d'r mee!" Regiobewoners kunnen de rest van Nederland te vlug af zijn door op vrijdag 27 september haar con cert bij te wonen in de Willem in Papendrecht. De première is op de 28e in Den Haag en later in het seizoen komt ze alleen nog naar het Rotterdamse Luxor Theater. door ELS NEIJTS 'Ik heb er zin in', fleemt Emma dubbelzinnig terwijl ze een slok wodka neemt. Met haar heupen draaiend gaat ze tergend langzaam boven op Jerry zitten. Hij blijft op z'n rug liggen, ook als ze langzaam een straaltje drank vanuit haar mond in de zijne laat lopen. De dialoog die ze voeren moet de spanning nog hoger opvoeren: 'Zou ze het weten van ons?' Het vreemd gaan van henzelf en - moge lijk - anderen lijkt nog hitsi- ger te maken. Tot Emma ab rupt meldt: 'Ik ben zwanger. En het was niet iemand an ders, het was mijn man'. De bedrieger bedrogen? of Wie bedriegt wie? Het RO Theater begint het nieu we theaterseizoen met Bedrog, In Bedrog liggen humor, pijn, passie en ontroering dicht hij elkaar de moderne klassieker van Ha rold Pinter. Over een driehoeks verhouding, tussen de oude vrienden Jerry en Robert en diens vrouw Emma. DUITSE PRINS SlIEPT HW WIER DOOR DEPRESSIE1'— liefdesbrieven DE RELATIE WE WILLEM NUHOLT Jarenlang VERZWEEG... IEDERE KEER ZATEN ZUN OVERHEMDEN VOL MET UPPENSTIFT! Praten over Pinter moetje eigen lijk niet doen. Lezen of zien is genoeg. Pinter zelf gaf ook nau welijks interviews. Peter de Baan wel. Als regisseur van Bedrog wil hij wel vertellen hoe Pinter met een minimum aan middelen 'het dagelijks leven wist te betrap pen!' „Pinter was een heel geëmotio neerd schrijver. Hij kon grote passie gestyleerd en gecontro leerd vormgeven. Het was ie mand met een natuurlijk gevoel voor dialoog. Alles klinkt vol strekt natuurlijk maar toch zijn het zinnen die je nooit zegt. Ook nooit zware zirlnen zoals bij oude schrijvers. Het komt neer op 'n gevoel héél gecomprimeerd neerzetten en daar dan nog eens het scherpe mes langs halen. Wat je dan overhoudt is koningin- nengel - de honing die alleen de bijenkoningin geeft-, het drab dat overblijft na de bereiding van cognac. Dat wordt altijd nog één keer. geperst en geeft het lekkerste van het lekkerste. Zo is ook Pinter: terug naar de essen tie en de smaak blijft nog heel lang in je mond hangen." Gruwelijk èn geestig De Baans bewondering voor Pinter is duidelijk. Hij koos voor Bedrog omdat het stuk zowel op gruwelijke als geestige wijze laat zien hoe je 't binnen relaties 'uil de klauwen kunt laten lopen'. De Baan kan en wil er wel van- Zover meepraten. Hij verwoordt de persoonlijke noot met: „Ik wil mijn eigen ervaringen best ten dienste stellen van dit stuk. Me ontdoen van theatrale hoog standjes." Herbeleving met opluchting? Hij grijnst. „Misschien wel. Het to neel laat zien wat mensen mee maken. Dat ontroert en emotio neert èn geeft opluchting: Geluk kig dat ik het niet ben. Hoe gro ter de opluchting des te harder de lach. De basis van humor is pijn en angst en lachen daar weer de beste remedie tegen. Daar moet je wél bij kunnen. Dat is in het dagelijks leven vaak gruwelijk moeilijk maar bij to neel, boeken en muziek kun je het ook halen." Het fenomeen bedrog is De Baan persoonlijk ook al niet vreemd. „Naarmate je ouder wordt sluipt het vaker je leven binnen. Vanuit de dodelijke angst dat het leven voorbij is, begint opeens toch weer de jacht naar avontuur. Vroeger hadden alleen mannen dat, tegenwoor dig ook steeds meer vrouwen. Ik heb dat ook geleefd ja, maar ik heb het omgedraaid. Ik ben heel lang niet echt gebonden geweest- ...geen huwelijk, geen kids. De consequenties van mijn bedrog waren alleen voor mezelf, soms ook voor met wie ik te maken had. Ik heb nu een kind, dat maakt het anders'. Hoewel die indruk zwaar wordt gewekt, gaat Bedrog niet alleen over overspel en de vervreem ding die dat met zich meebrengt. „Het is ook een stuk over waan zinnig verlangen naar hartstocht en liefde, je leven betekenisvol maken. Dat lukt vaak maar heel moeizaam en nooit helemaal. Het leven is streven, dat blijft zo en dat is maar goed ook. Als het verlangen weg zou zijn... Als ik dan ook iets wantrouw zijn het mensen die zeggen dat ze gelukkig zijn. En mensen die wel 'zonder' kunnen. Dat vind ik een van de meest troosteloze oplos singen voor een groot probleem. Voor wie denkt niet te kunnen zijn hele goeie artsen." Hoewel De Baan precies weet wat hij wil met Bedrog gaat hij heel erg mee in wat zijn acteurs - Stefan de Walle, Victor Löw en Kathelijne Verbeke - aandragen. „Natuurlijk mogen die invloed hebben. Wat ik heb en ben neemt toch niemand me af. Ik heb ervaring en daarbij zeg ik dat ik regisseur ben. Toch? Ik wil iets maken waar ontroering en humor, pijn en passie vlak bij elkaar liggen. Daarin kan ik alle drie partijen uit het stuk soms goed begrijpen maar ook haten. Er zijn momenten dat ik denk: shit, verdomme, ja, dat ken ik. Dat gevoel ligt dicht bij zelfhaat en dat wil ik zo scherp en onge censureerd mogelijk laten zien. Zelfhaat? Wie weet nou niet wat dat is, dat is toch een glashelder woord. Iedereen heeft toch van die momenten. Dat houdt je aan het sleutelen en toch zullen die momenten er blijven. Maar ja... een leven zonder sleutelen is het saaiste wat er is." Korting voor gelukkigen Naar Baans idee redt de vrouw zich uiteindelijk het beste uit de situatie wanneer die uit de hand loopt. „Ze is de sterkste van de drie. Zij lost haar zaakjes wel op, de mannen zijn toch hulpelozer. Dat herken ik in het dagelijks leven ook. Mannen blijven lan ger in hun verdriet hangen, vin den zichzelf ook zieliger. Een vrouw lijdt, constateert dat maar gaat door'. Peter de Baan acht Bedrog niet zo geschikt voor de gelukkigen onder ons, maar iedereen die probeert het leven met passie te leven zal er waanzinnig veel in herkennen. De Baan: „Wie ge lukkig is en geen problemen heeft, heeft er niets aan. Dan is de leugen zó groot, daar helpt geen Pinter aan. Wie er dan nog gelukkiger uitkomt, krijgt van mij zijn geld terug. Of misschien moet het nog anders: korting voor CJP-ers en gelukkige men sen. Bedrog gaat op donderdag 3 ok tober in première in het RO Theater, waarna er nog voorstel lingen' zijn t/m zaterdag 28 sep tember en opnieuw in zowel okto ber als november. 11"Io 551 Theater de Evenaar (6* 13111 Lantaren/Venster 3083 26 Luxor Theater io°o3 971 Messïaskerk m°8?io| Rotterdamse Schouwburg i4°™7o RO Theater Stadsgehoorzaal Vlaardingen 11M7171 Theater Zuidplein Emma en Jerry: „Zou ze het weten van ons?" Foto: JANSSEN DE KIEVITH 16 O 'Echt snikken verbreekt de magie' "V„;j Foto JANSSEN DE KIEVITH Foto: JANSSEN 8 DE KIEVITH MIS DIT NIET! •"PM WKANTÏ *839 asmvMt# WMC IS NIET1 PE ENIG* —'II. Schouwburgplein 50. Kaartverkoop en reserveren: dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr. tot 21.00 uur. Tevens tel.: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, KZ=Kleine Zaal, DC=Doelencafé ROTTERDAM PHILHARMONIC PHILIPS GERGIEV FESTIVAL Do. 19 12.45 LUNCHCONCERT: Marieke Schneemann, fluit; Marietta Petkova en Ivo Janssen, piano. Prokofjev en Debussy GRATIS VICTOR TRETJAKOV (viool) en ALEXANDER SLOBODJANIK (piano): Debussy, Prokofjev en Stravinsky f 35,- tot f 20,- 12.45 LUNCHCONCERT: Ensemble en Suite. Debussy Sonate voor cello en piano, Stravinsky Septet, Prokofjev Kwintet. ►GRATIS 20.15 RPHO o.l.v. Valery Gergiev. Victor Tretjakov, viool. Debussy La mer, en Zo.22 14.15 Prokofjev Vioolconcert, Stravinsky De Vuurvogel f 52,50 tot f 20,- KINDERPROGRAMMA: Children's Corner in de Hal GRATIS STRAVINSKY'S PIANO Vachtang Kodanasjvili, Maxim Moguilevsky, Svetlana Smolina en George Vatsjnadze, piano f 40,- tot f 20,- 22.00 EXTRA CONCERT Solisten, koor en orkest van de Kirov Opera o.l.v. Valerie Gergiev. Stravinsky Le Rossignol f 30,- 23.00 NACHTCONCERT: Peter de Grote Ensemble o.l.v. Valery Gergiev O.a. Prokofjev: delen uit Romeo en Julia ►GRATIS 11.00 GOSPODI, POMILUJ (Zondagochtendconcert). Koor van de Kirov Opera o.l.v. Valery Borissov. O.a Sergej Rachmaninov f 16,- REX LAWSON, pianola. O.a. Debussy Prélude a l'après-midi d'un faune, Stravinsky Suite uit De Vuurvögel GRATIS DOELENENSEMBLE o.l.v. Arie van Beek. Werken van Skrjabin, Popov, Roslavets, Caplet en Mossolov f 20,/12,50 LUNCHCONCERT met o.a. Rex Lawson, pianola. Debussy, Prokofjev Cinq poësies, Stravinsky Madrid GRATIS 19.30 PROKOFJEVS PIANO o.a. George Vatsjnadze, Maxim Moguilevsky. Prokofjev Pianosonates nrs 1 tot 9 f 25,- tot f 15,- LUNCHCONCERT Orkest Rotterdams Conservatorium o.l.v. Arie van Beek. O.a. Stravinsky Ebony Concerto DEBUSSY'S PIANO door Jean-lves Thibaudet Debussy Préludes, L'isle Joyeuse, Estampes, Etudes f 35,- tot f 20,- LUNCHCONCERT Concerto Rotterdam o.l.v. Heinz Friesen. Stravinsky Concert in D, Prokofjev Visions fugitives ►GRATIS KOOR en ORKEST v.d. KIROV OPERA o.l.v. Valery Gergiev m.m.v. diverse solisten. O.a. Stravinsky Les Noces f 52,50 tot f 20,- 20.15 RPHO en Koor van de Kirov Operao.l.v. Valery Gergiev m.m.v. diverse solisten. Stravinsky Zvezdoliki, Debussy Prélude, Prokofjev Ivan de Verschrikkelijke f 52,50 tot 20,- 20.15 RUSSISCHE ROULETTE Valerie Gergiev presenteert een bonte Hal GZ Do. 19 KZ Vr.20 Hal GZ Vr.20 Za.21 Za.21 GZ Za.21 GZ Za.21 Hal GZ Zo.22 GZ Zo.22 Hal GZ Zo.22 KZ Ma.23 Hal GZ Ma.23 KZ Di.24 Hal GZ Di.24 KZ Wo.25 Hal GZ Wo.25 GZ Do.26 Hal GZ 20.15 14.00 20.15 12.45 20.15 12.45 12.45 20.15 20.15 Vr.27 GZ avond met optredens van festivaldeelnemers f 20,- tot f 12,50 Ma.23 GZ STRIPBEURS div. tekenaars signeren eigen werk f 5,- tot f 3,- BACHCANTATES The Amsterdam Baroque Orchestra Choir o.l.v. Ton Koopman m.m.v. diverse solisten. J.S. Bach o.a. Cantate Schleicht spielende Wellen f 45,- ZONDAGOCHTENCONCERT met Marco Bakker f 16,- ALARMELVALLI bharatnatyamdans, gestileerde Indiase tempeldansen met begeleiding f 22,50 totT 15,- THE DUBLINERSM60, ,f55,- NEUES BERLINER KAMMEROCHESJER met diverse solisten. Mozart o.a. Divertimento KV334, Fagotconcert KV191, Sinfonia concertante KV364 f 40,- tot f 15,- LUNCHCONCERT Zigeunerorkest Youchka Gratis ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST o.l.v. Sian Edwards. Pamela Frank, viool. Beethoven Vioolconcert, Wagner Siegfried Idyll, Tsjaikovski Francesca da Rimini f 52,50 tot f 20,- Zo.29 14.30 KZ Ma.30 GZ 20.15 Ma.30 '20.15 KZ Wo.2 t/m Vr.4 GZ 20.15 Museum voor Volkenkunde, Willemskade 25 Zo.22: HET ZINGENDE GEHEUGEN VAN DE MEDINA. Malhounconcert door Abderrahim Othmani Ensemble (Marokko), 14.00 Gouvernestraat 133. Kassa/reserveren 4361311infolijn 4361331 Wo. 18 t/m Zo.29 R96, de nieuwe verleiding met Lantaren/Venster als festivalcentrum. O.a. DEAF-festlval, De Avonden van... en Future Moves, verkenningen in de wereld van dans en de nieuwe media/ technologieën. Uitgebreide informatie in de Vrij Nederland-bijlage en Magazijn (met programma Lantaren/Venster-katern) Kruiskade 10. Kaartverkoop voor het gehele seizoen ma. t/m za. 11-19 uur. Indien geen voorstelling tot 18 uur. Res. ma. t/m za. 11-18 uur. Infolijn 413 6214. Aanvang 20.15 uur (tenzij anders vermeld) Wo.19 t/m Zo.29 EVITA musical van Andrew Lloyd Webber en Tim Rice met in ^Je hoofdrollen Bill van Dijk en Doris Baaten Wo.2 t/m Zo 6okt CARLIE de musical met Joke de Kruijf, Joep Onderdelinden, Elsje de Wijn e.v.a. Di.8 t/m Do. 10 WILLEKE ALBERTI Orkest o.l.v. Edwin Schimscheimer Debussylaan Hillegersberg. Geen Voorverkoop. Deuren open om 19.30 Za.21 20.15 AGNES HOUTSMULLER, viool; THOMAS KANTER, cello; SANDER SITTIG, piano. Muziek van Mendelssohn, Van Beethoven en Mozart f 15,- Pas 65/CJP f 12,50. Donateurs f 5,- 010 436 35 34 West Kruiskade 28. Aanvang optredens 21.00 uur Vr.20 JACOB'S OPTICAL STAIRWAY, HUMAN BEINGS e.a. Di.24 en Wo.25 D:U:M:B GLOBAL GATHERING Vr.27 THE MIX: SPEEDY J, THE ALOOF e.a. Za.28 MTC PARTY Zo.6/10 LE MONDE DU MAGHREB SHOWS VA 1 -9 OOK IN DE VOORVERKOOP BIJ DE GROTERE POSTKANTOREN 25. Kaartverkoop en reserveren, ook telefonisch, ma. t/m za. van Avondkassa en op zondag vanaf een uur voor aanvang DE ROTTERDAMSE DANSGROEP met nieuw werk van Gaby Allard, Rica Blunck, Emma Diamond, Samuel Wuersten. ROADTOHELL No Theater (USA). Met o.a. Roy Faudree (Wooster Group). Een combinatie van video, film, tekst, geluid. Wereldpremière. R96 festival DE VERLOVING IN HET KLOOSTER van Prokofjev Kirov Opera muz. leiding Valery Gergiev ELSINORE (variations on Shakespeare's Hamlet) Ex Machina (Canada). Tekst, regie/spel: Robert Lepage. Do.26 prem. R96 festival ANGELIKAOEI COMPANY Every night i put to sea in my dreams Choreografie Angelika Oei. Film: Anthony Seek. R96 festival DIMBU Een 'conferentie' van Harald Thys, Erik Thys en Jos De Gruyter Video, dia's, fax, telefoon en muziek. R96 festival Schouwburgplein 11.00-19.00 uur. Di.17 t/m Vr.20 20.30 Kl.Zaal Za.21 20.30 Zo.2215.00+20.30 Zo.22 &Ma.23 Do.26 t/m Za.28 Gr. Zaal 20.15 Do.26 en Vr.27 Kl.Zaal 20.30 Za.28 KI. Zaal 20.30 William Boothlaan 8. Kassa Ma. t/m Za. 11.00-17.30 u. Aanvang: 20.15 Vr.20 t/m Wo.2 BEDROG van Harold Pinter. Regie: Peter de Baan. Spel: Victor try out Low, Kathelijne Verbeke en Stefan de Walle. Een moderne klassieker en vanaf Do.3 opnieuw uitgebracht: over passie en vervreemding I3°35 34 I Zaal de Unie Mauritsweg 34. Res. ma t/m vr 11.00-17.00. Aanvang 20.30 tenzij anders vermeld Do. 19 t/m Zo.22 Gergiev festival Do. 19 John Drummond over Djaghilev Vr.20 film: Ivan de Verschrikkelijke (20.00) Za.21 film: Alexandr Nevski (20.00) Zo.22 Oleg Prokofjev (17.00) Di.24 Orkest De Volharding, premières van Koolmees, Sauer en Van Ulsen Wo.25 R96 Sounds from outer Space, presentatie Huib Emmer 010 434 05 00 Schiedamseweg 51Kassa Wo. t/m Za. 13.00-20.00 uur. Aanv. 20.00 tenzij anders vermeld Vr.20 MYLÈNE D'ANJOU met Platina Za.21 DE MINNAAR van Pinter door Rik Engelkes Isa Hoes Wo.25 SHOOTING PARTY met The Greatest Hits Vr.27 JENNY AREAN FRITS LAMBRECHTS in Tip Top Zuidplein 60-64. LOSSE KAARTVERKOOP SEIZOEN '96'97 IS BEGONNEN! Ma t/m Za 10.30-18.00 of via Nationale Theaterkassa 06-9203 Aanvang Grote Zaal: 20.15, Arlecchino: 20.30 (tenzij anders vermeld) Vr.27 en Za.28 THE OFFICIAL TRIBUTE TO THE BLUES BROTHERS m.m.v. The Bluettes Wo.2 okt. BUDAPESTER KLEZMER BAND Volksmuziek Vr.4 en Za.5 okt. SACCO VANZETTI Gloednieuwe musical van Koninklijk Ballet van Vlaanderen met o.a. Vera Mann. Regie: Stijn Coninx ïEërtt HAKIMTRAIDIA&RENÉ GROOTHOF inde 14.00 muzikale kindervoorstelling De kapitein en de kannibaal Di.i6&Wo.i6 okt ISA HOES RICK ENGELKENS (GTST) in gewaagde moderne interpretatie van "De Minnaar" van Harold Pinter ARLECCHINO (Kleine Zaal) GEERT HOSTE Geert Hoste Oranje. Cabaret HORSE AND BAMBOO THEATRE Visions ofHildegard Britse poppentheatergroep TIM VAN DER SLUIJS Ik b.v. Cabaret ANNIE DE FORMICA'S Musicale ode aan de Fouryo's riCHTING VVV ROTTIKDAM O6-34O 3O 6 5 3O pm Do.3 Vr.4 Vr.11 en Za.12 Wo.16 en Do.17

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Het Nieuwe Stadsblad | 1996 | | pagina 5