UITGAANSSTAD Joop zelf over Miss Saigon, succes, geld, drijfveren en alle bijbehorende emoties UIT IN DE REGIO Lekker Belangrijk schuift vanaf 't Camerettenrandje stiekem maar kansrijk het podium op 70i7i7| de Doelen 46-1002 Vrijdag 15 november Muziek 20.15 Pater Moeskroen, SCC De Goote, Brielle 20.30 Annie De Formica's, Theater De Teerstoof, Schiedam Theater 20.15 Het Muziektheater, Cultureel Centrum De Stoep, Spijkenisse 20.15 Colette, Theater Twee Hondjes, Hellevoetsluis Zaterdag 16 november Muziek 20.00 uur, BZN concerttournee 'A Symphonic Night, Ahoy, Rotterdam 19.00 Cantatedienst, Grote Kerk Vlaardingen 20.00 Pater Moeskroen, Stadsgehoor zaal Vlaardingen 20.30 Annie De Formica's, Theater De Teerstoof, Schiedam Theater 20.15 Marlies Helder, theater Twee Hondjes, Hellevoetsluis Fris cabarettalent in Het Kruispunt Barendrecht: Rick Lorenzo Dros en Ern- sto Marcellino. 20.15, De Minnaar: Rick Engelkes en Isa Hoes, Cultureel Centrum De Stoep, Spijkenisse Zondag 17 november Muziek 12.00 Bart Schneemann en Ellen Cor- ver, Het Kruispunt, Barendrecht Maandag 18 november Muziek 22.00 Quick and The Dead, Rotown Dinsdag 19 november Muziek 20.15 Strijkkwartetten, De Doelen, kleine zaal Woensdag 20 november Muziek 20.15 De Budapester Klezmer Band, Cultureeel Podium De Stoep, Spijkenisse 20.00 Robert Jan Stips, Stadsgehoor zaal, Vlaardingen Lunchconcert, 16.00 Carillonconcert, Grote Kerk Vlaardingen 20.00 Zenga, Stadsgehoorzaal Vlaar dingen Theater 20.15 Cameretten 1996, Luxor Thea ter, Lakmoes, Tom Sligting, Plien en Bianca, Lekker Belangrijk, gastoptreden Niet Schieten, presentatie Frank van Pa melen. Donderdag 21 november Muziek 12.45-13.15 Lunchconcert, Grote Kerk, Vlaardingen 21.00 Oorsmeer, Podium Café, Schie dam Theater 20.15 Stuffed Puppet Theatre, Cultu reel Centrum De Stoep, Spijkenisse 20.00 Een goed ontbijt, Stadsgehoor zaal, Vlaardingen Cameretten cabaretfestival, Luxor theater Rotterdam, Marjet Huiberts, Arie Sylvester, Joost Llaterveer, gast optreden Thomas Acda en Paul de Mun nik, presentatie Basterd. 'Stop in godsnaam met acteren, dat kunnen jullie niet'. Lekker opbouwend vonden de oudere dorpsjongeren uit Roelofarends- veen die opmerking van Camerettenregisseur Roel Twijnstra. Maar de schrik maakte al snel plaats voor opluchting. Want ei genlijk deden ze altijd al niet veel anders dan klieren met z'n vieren. Pas toen deelname aan Cameretten een feit dreigde te worden, kwam bij de heren van 'Lekker Belangrijk' het idee op vooral een professionele indruk te moeten maken. Dat blijkt nou juist het enige dat -met nog één weekje te gaan- weer moet worden afgeleerd. Gelukkig lukt dat aardig, blijkt tijdens een sneak-preview in Te- jatro Popular. „We waren altijd al een uit grappenmakerij ont staan akoestisch bandje, 's Zo mers lekker met z'n allen op vakantie en muziek maken in de straten van Avignon en Barcelo na: dé ultieme vakantie voor een muzikant, dé jongensdroom. Omdat we altijd ook allemaal cabaretfans waren die veel voor stellingen zien, kwamen we als foyerband op het Cameretten te staan. Na twee jaar dachten we: Dat kunnen wij toch ook?" Het gesprek flitst van de één naar de ander. Precies zoals in het programma de taakverdeling naadloos verglijdt. Ieder zingt z'n eigen lied en doet z'n eigen ding. En toch zet Lekker Belang rijk voor een aankomende groep een coherent, muzikaal goed, ge waagd én 'toch leuk' program ma neer. Vooral de close harmo- ny/a capella zangpartijen klin ken perfect, glad als hel hoort en toch moetje er -onverklaarbaar- om lachen. Volgens de heren zelf komt dat doordat ze hebben le ren omgaan met vier ego's op één kussen. Ook op het podium wordt het bed dan ook broeder lijk gedeeld. Er vier eieren in kwijt kunnen „Als het botst tussen ons, is dat ego", wordt eerlijk toegegeven, „daar hebben we mee om moe ten leren gaan. Tegenwoordig praten we, leggen we uit, accep teren we van elkaar dat de één z'n idee soms gewoon leuker is. Dat klinkt heel braaf maar je móet leren die struggle te accep teren, eerlijk zijn over wat je frustreert maar je erbij neer kun nen leggen ais jouw ding niet doorgaat." Roel Twijnstra reikte het viertal een, naar zijn idee noodzakelij ke, rode draad aan. In eerste instantie vonden de vier Kezen dat zelf niet zo noodzakelijk maar sinds gekozen werd voor dezelfde dorpsachtergrond, blijkt dit zowel een vondst a|s een verbindende, achterliggende factor. „We zijn geen boeren maar we kunnen er wel vier eieren in kwijt", bleek al snel uit ervaring. „We kennen allevier het drome rige van een dorpssfeer. En nu we terugkeren op onze eerste im pulsen, blijken die het beste te zijn én uit onze gezamenlijke jeugd voort te komen. Eigenlijk hebben we dit programma in een week in elkaar gestampt. In de vakantie zouden we er hard aan werken maar het is gebleven bij in de zon liggen en wijven kij ken." Zwangere vrouwen, boeh! Bij wat Lekker Belangrijk doet, dringen zich hier en daar verge lijkingen op met andere groepen. Zoals Enge Buren. Maar dan met veel meer tekst en sketches, blijkt bij nadere beschouwing. En daar loopt iedere vergelijking steeds opnieuw op stuk: hel blijft anders, dus origineel. Alleen als er weer eens incest over tafel moet, bekruipt je de twijfel. Het Roelofarendsveen-betoog luidt dat dit keer voor de dader als invalshoek is gekozen, maar als hel dan toch moet is de muzikale scheldkannonade op zwangere vrouwen een veel origineler hei lig huisje: Zwangere vrouwen zijn lelijk, zwangere vrouwen zijn dik, zwangere vrouwen zijn vervelend, en hebben nooit zin in... De heren leggen zich zonder morren bij dit oordeel neer zon der ook maar enigszins van plan te zijn nog maar iets te verande ren. Want, je eigen ding doen en daarin geloven tot het tegendeel bewezen is, geeft blijkbaar de juiste dosis overredingskracht. Niets tegen in te brengen. Ook niet tegen het door Lekker Be langrijk onomstotelijk bewezen feit dat jarenlange vriendschap en een onbekommerde jeugd op een dorp wel degelijk tot origine le, creatieve uitingen kan leiden. Het Cameretten cabaretfestival vindt van 20 tot en met 23 novem ber plaats in het Rotterdamse Luxortheater. Lekker Belangrijk staat woensdag 20 en wie weet op de finale-avond op zaterdag. In het Scheveningse Circus theater gaat volgende week één van de grootste theater productie van start die Neder land ooit heeft gekend. Met Miss Saigon, eerder succesvol in onder andere London, New York, Tokyo, Stuttgart en Sydney, laat Joop van den Ende nog eens duidelijk blij ken dat niets hem te gek is. De beursgang met zijn zakelijk partner John de Mol, een week eerder, leek vorige week al verge ten. Er staat een spannender avontuur voor de deur. Enkele cijfers: de productiekosten van Miss Saigon bedroegen 29,5 mil joen gulden, terwijl het draaien van de voorstelling wekelijks meer dan een half miljoen gul den kost. Geen wonder, want Van den Ende stond een totaal productie voor ogen. Het com plete theater werd in negen we ken door tweehonderd man ver bouwd. De inhoud van 32 trai lers werd gebruikt in de decors. Die zijn volledig geautomati seerd en computergestuurd. De 65 electrische en 12 hydraulische motoren achter de schermen kunnen op het enorme - in ver band met het diepte-effect hel lend gebouwde - podium meer dan 1100 geautomatiseerde be wegingen aansturen. Opvallende decorstukken zijn een Ameri kaanse Huey helicopter, een Ca dillac uit 1959 en een zes meter hoog beeld van Ho Chi Minh. Het geheel wordt belicht met 350 schijnwerpers, terwijl in de de cors nog eens vijfhonderd licht bronnen zijn verwerkt. Omdat in de musical, die speelt in de Viet- nam-oorlog, vele wapens wor den gebruikt, moest zelfs een speciale wapenkamer worden gebouwd, die onder toezicht staat van de Haagse politie. En dat zijn allen nog maar de tech nische details. Speciaal 'n hotel gekocht De casting is een verhaal apart. Zo werden van de vierhonderd spelers en speelsters die opdraaf den voor audities, 120 geselec teerd voor een intensieve dans en zangcursus. Daarvan moch ten er later weer zestig op audi tie. Van de 51 rollen in het stuk worden dertig gespeeld door Aziatische spelers, die met name werden gerecruteerd uit de Filip pijnen. Van de mensen die in Manilla werden geselecteerd werden er dertig naar Neder landse les gestuurd. Uiteindelijk werden vijftien van hen aange nomen en overgebracht naar een speciaal voor dat doel aange kocht hotel, waar ze nog steeds intensief onderricht krijgen in de Nederlandse taal. Een groot aantal Nederlandse kunstenaars gaf gehoor aan de oproep van Van den Ende, werk te vervaar digen dat aansluit op het thema van de voorstelling. Dat thema is „de realiteit, een verhaal over de waanzin van de oorlog. Een verhaal dat me sterk aansprak," vertelt Van den Ende in een zaaltje van het door de voorbereidingen op de première hectische Circustheater. Een theater dat hij sinds kort overi gens zijn persoonlijk bezit kan noemen. Miss Saigon is het ver haal van een onmogelijke liefde tussen de Amerikaanse soldaat Chris en het Vietnamese meisje Kim. Het speelt tegen de achter grond van de laatste jaren van de Vietnamoorlog en de politieke ontwikkelingen die op het voor de Amerikanen desastreuze ein de ervan volgden. Tijdens de plotselinge ontruiming van Sai gon raken ze elkaar in de chaos en de paniek kwijt. Chris, die de hoop opgeeft zijn Vietnamese vriendin ooit weer terug te vin den. trouwt uileindelijk in Ame rika met Ellen. Enkele jaren later echter traceert een oorlogsvriend van Chris Kim. die een kind van hem blijkt te hebben. Via de 'Regelaar' (gespeeld door Wil lem Nijholt), de nachtclubeige naar die hen ooit in Saigon bij eenbracht. wordt in Bangkok een ontmoeting geregeld. Wan neer Kim duidelijk wordt dat Chris inmiddels getrouwd is, volgt een dramatische ontkno ping. 'Ik moet eerlijk zegggen' „Het is een verhaal met een heel hoog werkelijkheidsgehalte. Dat kun je ook zien aan het feit dal er héél bijzondere emoties los kwamen tijdens de repetities. Daarnaast is het natuurlijk een liefdesverhaal waarin we dingen kunnen herkennen die we alle maal dagelijks kunnen meema ken. Het heeft te maken met zaken als jezelf wegcijferen en het nemen van verantwoorde lijkheden," aldus Van den Ende. Wat zijn eigenlijk de drijfveren van Van den Ende om, na pro ducties als 'Les Miserables' (1991/92), 'Cyrano' (19921994), 'My Fair Lady' (1994-1996), de Phantom of the Opera (1993-1996) en 'Evita' (1995-1997), opnieuw zo'n enorm spektakel op poten te zet ten? Van den Ende: „Ik moet je eer lijk zeggen dat ik me dat zelf ook vaak afvraag. Wat zit er in me dat ik zulk soort dingen doe? Het antwoord is dat ik het ge woon móet doen. Niet om meer geld te verdienen, want dat heb ik al. Bovendien zijn de risico's veel te groot, je kunt op veel eenvoudiger manieren geld ver dienen. Nee. ik heb het gevoel dat ik het moet doen omdat ik er begeesterd van ben. Ik zie in het buitenland dingen waarvan ik denk 'Dat moeten we hier ook hebben'. Ik vind het ontzettend leuk om hier iets te kunnen bren gen dat er anders nooit zou zijn. Misschien zou je het kunnen ver gelijken met de Verenigde Oost- indische Compagnie die eeuwen geleden naar de West voeren om specerijen, kunstvoorwerpen en bouwmaterialen hierheen te brengen. Waarmee ze iets be langrijks toevoegde aan onze cultuur." De reden waarom juist Miss Sai gon werd gekozen ligt voor Van den Ende voor de hand. „Er zijn niet zo ontzettend veel wereld successen die ervoor in aanmer king komen hier in Nederland net zo succesvol te kunnen draaien. Driejaar geleden waren de twee belangrijkste grote pro ducties Phantom of the Opera en Miss Saigon. Het creative team van Miss Saigon was toen niet beschikbaar, dat van de Phan tom wel. Die hebben we eerst gedaan, nu komt Miss Saigon aan de beurt." Moet het voor hem dan perse een monsterproductie zijn? Van den Ende: „Nee hoor, ik heb ook genoeg kleine producties ge daan. Van Annie M.G. Schmidt bijvoorbeeld. Groot of klein is niet belangrijk, het gaat om de inhoud. Maar de moeilijkheids graad is bij dit stuk enorm groot. En ik bespeur bij mezelf een waanzinnig drang: ik wil dit kunnen. Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom een diri gent voor honderste keer in het Concertgebouw een symfonie van Beethoven ten gehore brengt. Als je er zo tegenaan kijkt kun je er net zo goed niet aan beginnen. Het is het zoeken naar een topprestatie. Je gaal het gevecht aan om een internatio naal niveau te halen. Daar draait het om." Weer 700 miljoen meer Van den Ende's opvatting over zijn taak als producent sluit daar op aaft. „Als producent heb je de taak talenten bij elkaar te bren gen. Maar daarnaast heb je na tuurlijk ook de eindverantwoor delijkheid. Jij bent degene die de juiste beslissingen moet nemen. Naast initiatiefnemer ben je ook troubleshooter." De totaalaan- pak - aankoop en verbouwing van theater, recruteren en oplei den van de cast, een nieuw reser veringssysteem, kunst in de foy ers - is voor Van den Ende een manier om succes af te dwingen. „Als het ene aspect, bijvoorbeeld de aankleding, goed is, heb je meer zin in en sta je meer open voor het spel op het podium. Waar het uiteindelijk allemaal omdraait." Is er dan reden voor zorg? Wil len Nijholt was afgelopen week ziek en zijn stand-in raakte ge wond door een val in de orkest bak. Maar anderzijds: Miss Sai gon heeft wereldfaam verwor ven, er zijn al meer dan vierhon derdduizend kaarten verkocht en de producent heeft onlangs met zijn gang naar de beurs zijn vermogen vergroot met, naar verluidt, 700 miljoen. Van den Ende: „Kijk, zo'n gang naar de beurs, daar ben ik ontzettend trots op, maar dat is absoluut niet spannend. Geld is een mid del om de zaak verder uit te bouwen en het bedrijf een lange re adem te geven. Niet meer en niet minder. Ik ben er niet door veranderd. Ik voel me nog net zo, of zelfs nog meer verant woordelijk voor medewerkers, publiek en aandeelhouders. Maar zo'n productie als deze blijft spannend. Nee, de risico's zijn niet zo geweldig groot, maar we moeten wel slagen. Niemand kan dat garanderen. De stoom komt me bijna uit de oren van de spanning die dat geeft." Is dat misschien de drijfveer van Joop van den Ende? Van den Ende: „Ik denk dat dat er alles mee te maken heeft. Zonder die spanning zou ik niet kunnen le ven." ti°i8551 Theater de Evenaar Jeugdtheater Hofplein Messiaskerk Nighttown O.T. Theater a/d Müllerpier RO Theater Rotterdamse Schouwburg Theater Zuidplein Stadsgehoorzaal Vlaardingen 'Hoezo foyerband, wij willen ook!' door ELSNEIJTS Lekker Belangrijk: „Maar joh, als jij waar gelukkig wordt, blijf ik we! zitten met de pijn Foto s JANSSEN DE KIEVITH Ook kandidaat en ook vanuit de gezamenlijke jeugd: Driehuis Ver door EDO BEERDA In de hoofdrollen ondermeer: Willem Nijholt, Frans van Deursen en Linda Wagenmakers 281°62 62 I Bibliotheektheater Hoogstraat 110. Telefonisch reserveren Ma. t/m Vr. 9.00-12.30 Za.16 Mark v.d. Veerdonk. 20.30 uur» Zo.17 ER KOMEN ANDERE TIJDEN lezing door Magda Sosef over de jaren '60, 14.00 uur Schouwburgplein 21.00 uur. Tevens Vr.15 GZ 20.15 Vr.15 KZ 20.15 Za.16 9.30-17.30 Za.16 15.00 Za.16 Zo.17 GZ 20.15 14.15 Za.16 KZ 20.15 Zo.17 GZ 11.00 Zo.17 KZ 11.00 Zo.17 KZ 14.30 Zo.17 DC 15.30 Zo.17 GZ 20.15 Di.19 KZ 20.15 Wo.20 12.45 Do.21 GZ 20.15 Vr.22 Zo.24 GZ 20.15 14.15 Zo.24 GZ 11.00 Zo.24 KZ 11.00 Zo.24 KZ 14.00 en 16.00 Zo.24 DC 15.30 Zo.24 GZ 20.15 Ma.25 GZ 20.15 Ma.25 KZ 20.15 Di.26 en Wo.27 20.15 GZ Wo.27 12.45 50. Kaartverkoop en reserveren: dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr. tot tel: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, KZ=Kleine Zaal, DC=Doelencafé RADIO FILHARM. ORKEST O.l.v. Yan Pascal Tortelier Roman Trekel, bariton. Hindernith Symfonie 'Mathis der Maler', Mahler/Berio 6 frühe Lieder, Sibelius Symfonie nr.2 f 50,- tot f 15,- ENSEMBLE EL HOUARI met zangeres Hayat Boukhriss: klassieke Marokkaanse suites (nuba) f 20,- f 15,- f 6,- NED. KOORFESTIVAL Klassieke muziek f 7,50 INLOOPCONCERT 03 R'dams Jeugd Kamerorkest gratis ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST o.l.v Hartmut Haenchen m.m.v. Barbara Kilduff, sopraan; Graciella Araya, mezzo. Werken van Richard en Johann Strauss f 27,50 ISONGA BALLET VAN RUANDA Indrukwekkend schouwspel met muziek, dans en zang f 25,-, tot 12 jaar gratis ZONDAGOCHTENDCONCERT Int. Folkl. Danstheater KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Zadkine Strijkkwartet. Brahms Kwartet nr.2: Schubert Quartettsatz f 10,-ff 6,- G.S. SACHDEV bamboefluit, begeleid op tabla en tanpura (serie Muziek en dans uit India) f 22,50, met reductie f 15,- BIGBAND R'DAMS CONSERVATORIUM gratis THE BERT KAEMPFERT ORCHESTRA f 35,- f 27,50 SKAMPA KWARTET o.a.Haydn, Dvorak f 42,50 tot f 17,50 LUNCHCONCERT Rotterdams Saxofoonkwartet gratis BENEFIETCONCERT t.b.v. Danièl den Hoedkliniek met Jan Vayne, Janke Dekker en Ernst Daniël Smid f 55,- tot f 42,50 ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST o.l.v. Bernard Haitink m.m.v. Susan Chilcott, sopraan. Britten Les Illuminations, Sjostakovitsj Symfonie nr.4 f 55,- tot f 25,- ZONDAGOCHTENDCONCERT Deep River Quartet KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Mark Nixon, piano. Bach, Debussy, Chopin Scherzo nr.3, Prokofjev f 10,- MUZIEK EN THEATER VOOR KINDEREN ikwii,e wel, ik wil je niet, een theater-recital over de liefde f 17,50/ f 12,50 MARTINEZ MOVE vrij entree RADIO KAMERORKEST o.l.v. Frans Brüggen Sabina Meyer, klarinet, o.a. C.Ph.E Bach Sinfonia in Bes, C. Stamitz Klarinetconcert nr. 1\ Kraus Symphonie funèbre f 35,- tot f 15,- ANIMA ETERNA o.l.v. Jos van Immerseel, fortepiano. Schubert Symfonie nr. 1 in d en nr.5 in Bes, Beethoven Pianoconcert nr.1 in C f 45,- tot f 20.- KAMERORKEST VAN MOSKOU o.l.v. Constantino Orbelian; Karin Lechner, piano. o.a. Arenski Variaties op.35a, Sjostakovitsj Pianoconcert nr. 1, Tsjaikovski Serenade f 40,- tot f MARINIERSKAPEL der Koninklijke Marine o.l.v. majoor Maurice Hamers, o.a. Kodély Hêry Jénos Suite met jazzformatie The Brazz Bros. Voorverkoop 010-4539306 f 32,50 f 30,- f 27,50 LUNCHCONCERT Finalisten R'damse Pianodriedaagse '95 Museum voor Volkenkunde, Willemskade 25 Do. 14 Lezing over 'Het Verzamelen' door drs. Cees van den Meiracker bij de tentoonstelling MADE IN THE PACIFIC. HOOGTE PUNTEN UIT DE COLLECTIE OCEANIË en bezichtiging van de gelijknamige tentoonstelling, 20.15 Za.16 MURADIAN ENSEMBLE (Armenië) speelt Armeense volksmuziek, zeer divers repertoire, 20.15 Do.21 Inleiding door drs. Charlotte Huygens en drs. Liane van der Linden bij de tentoonstelling HET BADHUIS. BADCULTUUR IN OOST WEST en bezichtiging van de gelijknamige tentoonstelling, 20.15 010 466 20 44 Benthemstraat 13. Tel. res. dagelijks van 10.00 tot 16.00 uur. Kassa geopend wo. t/m zo. 12.00-14.00 uur en 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Vr.15, Za.16 19 00 SNEEUWWITJE Jeugdtheater Hofpleinproduktie uit de serie Zo.17 14.00 Sprookjes van Hofplein. Familievoorstelling 436°13 11 Lantaren/Venster Gouvernestraat 133. reserveren 4361311, infolijn 4361331 Za.16 21.00 ROMEO JULIA een Toneelschuurproduktie bewerking van het drama van Shakespeare en Orgie van Pasolini Di.19 t/m Za.23 TRUST dansduet van en met Dries van der Post en Kristin de 21.00 Groot. Een Lantaren/Venster werkplaatsproduktie Wo.20 t/m Za.23 DE REIS 4: Ca va pas door RAZ. Chor: Hans Tuerlings. 20.30 "De RAZ-reis is adembenemend mooi" (Trouw) Di.26, Wo.27 21 u DEMONEN III door De Roovers (België) naar Joseph Conrad DI.26 t/m Za.30 KLEINE TEUN door Orkater regie: Alex v. Warmerdam 20.30 41383 26 I Luxor Theater Kruiskade 10. Kaartverkoop voor het gehele seizoen ma. t/m za. 11-19 uur. Indien geen voorstelling tot 18 uur. reserveren ma. t/m za. 11-18 uur. Infolijn 413 62 14. Aanvang 20.15 uur (tenzij anders vermeld Wo.13 t/m Za.16 ROBERT LONG Nu Wegens succes geprolongeerd Wo.20 t/m Za.23 CAMERETTEN '96 Gastoptreden: Wo.20 Niet Schieten Do.21 Thomas Acda en Paul de Munnik Vr.22 Theo Maassen Za.23 Boudewijn de Groot Di.26 t/m Za.30 SINGIN' IN THE RAIN Nederlandse musical naar de filmklassieker met in de hoofdrol Fred Butter Wo.27 première 010 420 03 97 Debussylaan, Hillegersberg. Geen voorverkoop. Deuren open em 19.30 uur Zo 16 20 15 JOB TER HAAR cello en VAUGHAN SCHLEPP piano. Muziek van Mendelssohn, Van Beethoven en Schumann f 15,- Pas 65/CJP f 12,50 Donateurs f 5,- 010 436 35 34 West Kruiskade 28. Aanvang optredens 21.00 uur»Vr.15 R B SWING PARTY Za.16 ISRAEL VIBRATION Zo.17 Le Monde Du Maghreb met oa CHEB MAMI Vr.22 GAY SURPRISE PARTY Zo.24 Kracht van Cultuur met King Taky African Roots, Young Cosje, Quimbra Di.26 ZUCCHERO FORNACIARI Di.26 HORSEPOWER (basement) Za.30 LA PAT OOK WK BIJ DE GROTERE POSTKANTOREN 010 476 90 29 St. Jobsweg 3. Reserveren Ma. t/m Vr. 12-17 u. Kassa open v.a. 1 uur voor aanvang Za.16 t/m Ma.18 Onafhankelijk Toneel speelt HEDEN TOEKOMSTMUZIEK 20.00 (Zo. 17.00) (Wagner, Cosima, Nietzsche) van E.W. Geerlings. Regie: Mirjam Koen 010 404 70 70 William Boothlaar Vr.15 Za.16 i 8. Kassa Ma. t/m Za. 11.00-17.30 u. Aanvang: 20.15, BEDROG van Harold Pinter. Regie: Peter de Baan. Spel: Victor Löw, Kathelijne Verbeke en Stefan de Walle. 'Genadeloos demasqué' (Volkskrant) 010 411 81 10 Schouwburgplein 11.00-19.00 uur. Do.14 t/m Zo.17 Gr. Zaal 19.30 Zo.17 14.30 Do.14 20.30 Kleine Zaal Vr.15 en Za.16 KI. Zaal 20.30 Zo.17 11.30 Café Floor Zo.17 15.00 Kleine Zaal Di.19 en Wo.20 KI. Zaal .20.30 Wo.20 20.15 Grote Zaal Do.21 en Vr.22 KI. Zaal 20.30 Vr.22 en Za.23 Gr. Zaal 20.15 Za.23 20.30 Kleine Zaal Di.26 try out Wo.27 première 20.15 25 Kaartverkoop en reserveren, ook telefonisch, ma. t/m za. van Avondkassa en op zondag vanaf een uur voor aanvang. CORIOLANUS van William Shakespeare. RO Theater. Bewerking/regie; Koos Terpstra. Een voorstelling over een wereld die in brand staat WAT IK GRAAG ZOU ZIJNhoofdstuk2 Solo door Benjamin Verdonck Theatergroep Hollandia i AY, CARMELA José Sarichis Sinisterra De Nieuw Amsterdam Regie: Nilo Berrocal. Met o.a. Felix Burleson VONDELONTBIJT Jules Croiset en acteurs uit Jozef in Dothan vertellen over Vondel en toneel. Vanaf 10 jaar DE MEIDEN van Jean Genet Theatergroep Maccus Regie; Jos van Kan. Geschikt vanaf 10 jaar TOSCA van Puccini Opera Zuid UITVERKOCHT LE BEAU MARIAGE naar Eric Rohmer. Limelight Regie: Guy Cassiers. Komedie over trouwplannen zonder echtgenoot. JOZEF IN DOTHAN Vondel Het Toneel Speelt Regie: Hans Croiset Tijdloze vertolking van eeuwige emoties' (ZieVondelontbijt Zo.17) WIE... van Oscar van Woensel. Dood Paard. Met o.a. Kuno Bakker, Manja Topper. Afgelopen september in 'De Keuze' met 2Skin NEDERLANDS DANSTHEATER 1 ndtKopstukken Choreografie: Hans van Manen, Jirf Kylién. Mmv. Ned. Balletorkest CYRANO van Edmond Rostand Blauw Vier Humor en romantiek met 3 spelers en hoorspeltechniek. Vanaf 14 jaar SCAPINO ROTTERDAM danst Stravinsky-programma 'Le Sacre du Printemps' chor. Ed Wubbe live beg. Amsterdams Pianokwartet 'Les Noces' chor. Voortman de Jonge live beg. ensemble o.l.v. Jurjen Hempel 433°35 34 I Zaal De Unie Mauritsweg 34. Res. ma. t/m vr. 11.00-17.00 uur Aanvang 20.30 tenzij anders vermeld. Do.14 Jan van de Putte Festival Un Ratatouille, blokfluiten, Thom Janssen, piano Za.16 Paradijskerk, Binnenweg 25: Jan van de Putte Festival Terra voor orgel en slagwerk; In Hora Mortis; Es Schweigt Radio Kamerorkest en solisten Zo.17 De ivoren deur (kinderprogr.) Paul Middellijn leest Paul Biegel in het Sranantongo (11.00); Kijk Lujsler (kinderprogr.) Uitgestorven (14.30) Di.19 De nieuwe directeur: Kristin Feireiss (NAi) met Neelie Kroes Wo.20 Volgspot-Live met Margriet Eshuijs e.a 010 434 05 00 Schiedamseweg 51Kassa wo. t/m za. 13.00-20.00 u. Aanv. 20.00 tenzij anders vermeld Do.14 THEATER MALPERTUIS met DE TROJE TRILOGIE Za.16 PATER MOESKROEN met WILDE LIEFDE Wo.20 ZENGA met MUSICA ANIMALIS Do.21 EEN GOED ONTBIJT (o.a. Peter Faber Catherine ten Bruggencate) 010 481 65 00 Zuidplein 60. Kassa: ma t/m za 10.00-18.00 uur en op avonden van voorstellingen. Evt. via de Nationale Theaterkassa (tot 22.00 uur) 06-9203. Aanvang: Grote Zaal 20.15, Kleine Zaal: 20.30 (tenzij anders vermeld) Do.14 LEBBIS EN JANSSEN Lange Halen Gauw Thuis Vr.22 HARRY SACKSIONI The Roaring City Tour Concert Za.23 NIET UIT HET RAAM afgeragd. Cabaret Zo.24 14.00 JUNGLE BOOK Opus One Mix van dans-en musicalstijlen Di.26 COMEDYTRAIN Nederlandse stand-up comedians Wo.27 SULTANS OF SWING Louis van Dijk, Cor Bakker. Frits Landesbergen, Edwin Corzilius Do.28 STEF BOS Schaduw in de Nacht Liedjesprogramma KLEINE ZAAL ASTRID VAN HELDEN muz. progr. m.m.v. Mark Lovenstein (piano) PIETER DE RIJK Mag ik eens met je praten. Cabaret JETTY MATHURIN Taante komt. Cabaret BASTERD Complex met Innemee en Spaapen. Cabaret SPIROS Timon Moll (solo). Hilarisch en ontroerend toneel MARCEL BOON Stengelvrees. Relativerend volkscabaret I VVV BOTTIBDAM 04 340 340 6» (SO Do.14 Vr.15 en Za.16 Wo.20 en Do.21 Vr.22 en Za.23 Wo.27 en Do.28 Vr.29 en Za.30

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Het Nieuwe Stadsblad | 1996 | | pagina 5