UITGAANSSTAD
am
t
Spijtoptanten verzamelen! Waardenberg en de Jong in tweeweekse aanbieding
UIT IN
DE REGIO
n
Bibliotheektheater
de Doelen
Jeugdtheater Hofplein
Lantaren/Venster
413°83 26 I Luxor Theater
io Nighttown
404^/0 RO THEATER
Rotterdamse Schouwburg
Zaal de Unie
Theater Zuidplein
Stadsgehoorzaal Vlaardingen
Pathé Cinemas
wenst
haar bezoekers
'n voorspoedig 1998
en veel filmplezier!
0900.202 S3 SO
Air Force One
Alien 4:
Resurrection
Double Team
Facê/Off
George Uit
De Jungle
Hercules
Home Alone 3
L.A.
Confidential
My Best
Friend's
Wedding
Night Falls
On Manhattan
Seven Years
In Tibet
Spiceworld
e Movie
The Full
Monty
The
Game
The Lost
World
The
Peacemaker
Tomorrow
Never Dies
13.00-16.00 Filmmidag, Hel
Konijn en andere knaagdieren,
d'Oude Koestal, 's Gravenzande
Muziek
21.30 Op zondag kan het an
ders, Podium Café, Schiedam
Theater
15.00 Zwanendons, Cultureel
Centrum De Stoep, Spijkenisse
20.15 Geert Hautekiet met
'De Held', Theater Twee Hond-
jes, Hellevoetsluis
Maandag 5 januari
Muziek
20.00 Golden Earring, thea
tertournee 97/98, Stadsgehoor
zaal, Vlaardingen
Theater
20.15 Geert Hautekiet met
'De Held', Theater Twee Hond-
jes, Hellevoetsluis
Dinsdag 6 januari
Theater
9 20.15 Geert Hautekiet met
'De Held', Theater Twee Hond-
jes, Hellevoetsluis
Woensdag 7 januari
Theater
20.15 Geert Hautekiet met
'De Held', Theater Twee Hond-
jes, Hellevoetsluis
Donderdag 8 januari
Theater
20.15 Thomas van Luyn solo
in Fanfare, Cultureel Centrum
De Stoep, Spijkenisse
Vrijdag 2 januari
9 20.15 Geert Hautekiet met
'De Held', Theater de Twee
Hondjes, Hellevoetsluis
9 19.00 Martin Mens speelt de
familievoorstelling 'De Tranen
van Tijl Uilenspiegel' (Poppen
theater, vanaf 6 jaar), Theater De
Goote, Brielle
zaterdag 3 januari
14.00 Klokkenluider van de
Notre Dame, Disney, Theater de
Schuurkerk, Maassluis
Muziek
22.00 My little Sister, Podium
Café, Schiedam
Theater
20.15 Jane Eyre, Cultureel
Centrum De Stoep, Spijkenisse
20.15 Geert Hautekiet, Thea
ter Twee Hondjes, Hellevoetsluis
20.15 Cabaretier Job Schu
ring brengt programma 'Einde
lijk', Theater De Willem, Papen-
drecht
Zondag 4 januari
1-1002
Aida is de indrukwekkende
liefdesgeschiedenis van een
Ethiopische koningsdochter,
die niet mocht leven met haar
geliefde Ramadès en daarom
besluit samen hem te sterven.
De gelijknamige opera, die
de Italiaanse componist Ver
di eind negentiende eeuw
schreef in opdracht voor de
onderkoning van Egypte, is
binnenkort te zien in Ahoy.
Onderuit gezakt op het plu
che kijken en luisteren naar
een dame op het toneel is er
hier niet bij. Massale scènes
en spectaculaire decors hou
den de bezoeker op het puntje
van de stoel. De hele Arena
van Ahoy is nodig om ruimte
te bieden aan de ruim 240 fi
guranten als Ethiopische sla
ven, militairen, priesters, ar
chitecten en hofdansers.
Het verhaal speelt zich af in het
Thebe en Memphis ten tijde van
de Farao's. Aida is een Ethiopi
sche koningsdochter die als sla
vin leeft aan het Egyptische
Hof. Ze is verliefd op de hoofd
man van de wacht Ramadès, die
ook wordt bemind door Amne-
ris, de dochter van de Koning
van Egypte.
Ramadès wordt door de God
Isis uitverkoren als aanvoerder
van het Egyptische leger in een
krijgstocht tegen de Ethiopiërs.
Hij keert in triomf weer terug
met krijgswagens, banieren en
oorlogsbuit. Een scène die in de
Arena van Ahoy groots wordt
uitgevoerd.
Onder de gevangenen die de
Egyptenaren hebben meegeno
men bevindt zich ook de Ethio
pische Koning Amonasro. Met
een list gebruikt hij zijn dochter
om belangrijke strategische in
formatie over het Egyptische le
ger aan Ramadès te ontfutselen.
Ramadès is zo ontsteld dat hij
zijn land ongewild verraden
heeft dat hij zich overgeeft aan
de priesters. Die veroordelen
hem om levend begraven te
worden. Het vierde en laatste
bedrijf speelt zich af in de tem
pel van Vulcanos. Ramadès
wordt opgesloten in de crypte
waar hij moet sterven. Wanneer
de steen verzegeld is, ontdekt hij
dat Aida beneden op hem
wacht. Terwijl Amneris on
troostbaar weent in de tempel
boven, omhelzen de geliefden
elkaar en wachten op de dood.
Egyptische onderkoning
De geschiedenis van de Opera
Aida is al bijna net zo roerig als
het verhaal zelf. De opera werd
Aida werd gecomponeerd op
verzoek van Ismail Pasja, de
Egyptische onderkoning. Over
de aanleiding lopen de menin
gen uiteen. Sommige bronnen
vermelden dat de opera was be
stemd om de opening van het
Suez kanaal luister bij te zetten,
anderen beweren dat Aida was
bestemd voor de opening van
het nieuwe Operagebouw van
Khedive. Beide gebeurtenissen
vonden in 1869 plaats, maar de
opera werd bijna een jaar te laat
uitgevoerd. Door de Frans-
Duitse oorlog was het namelijk
Operacultuur
Aida is de volgende poging van
producent The Companions om
een echte operacultuur op te
bouwen in het Rotterdamse
Ahoy. Op de burelen van de
Gemeente Rotterdam en het
Fonds voor Podiumkunsten ligt
een voorstel voor een speciaal
fonds om de decors te financie
ren. Elke nieuwe productie
vraagt namelijk een investering
van een slordige 1,2 miljoen gul
den. De bedoeling is dat dit
fonds in 1999 van start kan
gaan met een planning van drie
jaar zodat de eerste productie in
2001 kan plaatsvinden, het jaar
waarin Rotterdam Culturele
hoofdstad wil worden.
De Opera Aida is te zien in Ayoy
van 23 t/m 25, 30 en 31 januari
en zondag 1 februari. Lezers van
deze krant kunnen tegen inleve
ring van dit artikel tien gulden
korting krijgen op plaatsbewij
zen van f55,- tot f155,-.
Voor kaartverkoop: Ahoy 010-
29.33.333 en de Nationale Thea
terkassa 0900-9203.
onmogelijk om de decorstukken
uit Parijs te laten komen.
Aida betekende wereldwijde
roem voor de Italiaanse compo
nist Verdi. Na de Europese
prmière in 1972 in Milaan, werd
Aida over de hele wereld ge
speeld. In zijn eerdere opera's
had Verdi zich voornamelijk ge
richt op de vocale elementen
maar met Aida wilde hij bewij
zen dat hij tot grote verschei
denheid in staat was.
Aida kent dan ook spectaculai
re momenten met massale scè
nes maar ook zeer gevoelige
stukken, zoals de slotscène
waarin Aida en Ramadès le
vend zijn begraven in een tombe
en samen een indrukwekkend
lied zingen van liefde en af
scheid van het leven.
Muziek
21.00 Podium Café, Schiedam
Theater
20.15 De vliegende panters
met 'Sex', Theater Het Kruis
punt, Barendrecht. Een bonte
aaneenschakeling van absurde
maar prachtig gezongen liedjes,
sketches, opmerkelijke poppen
kast en pre-puberale fantasieën.
Maarten van Roozendaal
Met z'n duizenden naar de
zelfde voorstelling of concert
willen, vraagt om zelfkastij
ding. Voor dag en dauw je
bed uit, de straat op en uren
tegen elkaar aan leuteren om
de stemming erin te houden,
was vroeger voor popconcer
ten iets dat er bij hoorde. Te
genwoordig geldt bijna het
zelfde voor theaterbeesten.
Even niet opletten en je kunt
geen kaartje meer krijgen. Na
zo'n honderdtachtig van de
bijna tweeëneenhalf honderd
voorstellingen 'Bandkaai',
biedt het Rotterdamse duo
Waardenberg en de Jong spij
toptanten in de regio een her
kansing. Twee weken Luxor
moet het mogelijk maken met
één simpel telefoontje geleden
schade in te halen.
decor. Altijd te ingewikkeld voor
kleinere zalen, dus brood op de
plank voor techneuten en tim
merlui. Iets verzinnen doen ze
wel zelf.
'Het toneelbeeld is altijd het eer
ste dat we bedenken', meldt de
Jong. 'Eerst denken dan schooi
eren, heel soms andersom. Mate
rialen zoeken we ook zelf. Over
al vandaan, van de haven tot de
rommelmarkt.'
Wat zich tegen dat decor af
speelt, heeft veel weg van vere
delde, gevaarlijke jongensspelle
tjes.
'Nou', klinkt vergenoegd de be
vestiging. 'Spektakel is er bij ons
altijd. Wij willen de lucht wel in.
Boven is namelijk ook heel veel
ruimte. Eng hoor! Als je goed
hoog weggetrokken wordt, hang
je toch zomaar op rij tien. Daar
krijgen de mensen het ook be
nauwd van. Op zulke trucs oefe
nen we maanden.'
Werd in de eerste programma's
nog flink gezongen, in Bandkaai
is zelfs tekst tot een weloverwo
gen minimum teruggebracht.
'Maar als we dan tekst hebben,
zul je het weten ook', refereert de
Jong aan de scene Karei en Ge
rard: een fikse dosis literair geze
ver. 'Dat gaat niet echt over de
Reve's', verduidelijkt hij. 'Het
eigenlijke, oorspronkelijke idee
was een bral-acteur. Zo één die
veel tekst nodig heeft omdat'ie
niks is. Daar mee spelen, ont
aardde in eerste instantie in ein
deloze reeksen vieze woorden en
hele middagen laghen.'
Sufferd of zuiger
Verandering nastreven blijkt een
open mind te vereisen.
'Er moet wind door je geest blij
ven waaien', formuleert Wilfried
de Jong. 'Alle luiken open! Ra
dio, tv, vakantie, één woord op
een schutting: met alles wat erin
komt, kun je iets doen.
Neem nou een voetbaltribune,
alle zinloos geweld, expres en
zonder reden. Dat biedt veel
pijngrenzen. Als je 'n dikke punt
wil zetten op het gebied van
rammen, moet je dat vooral niet
laten.
Ook aardig vanwege de contras
ten zijn mensen die emotioneel
absoluut niet met elkaar uit de
voeten kunnen. Zoals een schut
terige vent die een onwillig meis
je wil versieren. Daar hoef je
niks bij te zeggen. Netzomin als
bij 'n afscheid. Dat vult iedereen
zelf wel in.'
Hoewel op het oog de Jong vaak
de sufferd is en Waardenberg
een geniepige zuiger, wordt er
naar eigen idee wel degelijk van
rol gewisseld.
'Mensen leiden zoveel af, relati
veert Waardenberg. 'Het is to
neel! Hoe dat in het echt zit? Dat
wil ik best zeggen.'
Hoewel er gepaste stilte in acht
wordt genomen komt er echter
niets meer. Het onderwerp
wordt afgesloten met 'n 'Doen
we toch maar niet.'
Wel over tafel gaat de constate
ring dat tot op heden nog niets
slaande ruzie heeft gegeven. Wel
vraagt de jarenlange samenwer
king steeds meer om heel lang
piekeren. 'Elkaar nee leren ver
kopen is moeilijk', bekent Mar
tin van Waardenberg uiterst
menselijk. 'Je hebt gezelschap
pen die het zichzelf makkelijk
maken door in twee weken iets
in elkaar te draaien. Dat willen
we niet dus zijn wij minstens een
half jaar bezig. Het streven is
hoog tempo, snelle overgangen,
gejaagdheid zelfs! Daarom is er
ook geen pauze. Dat heeft behal
ve voor de horeca geen enkele
zin. Dan gaan mensen halverwe
ge al praten over wat jij nog aan
het doen bent.'
Waardenberg en de Jong staan
van 6 tot en met 17 januari 1998
in het Luxor Theater in Rotter
dam.
Gevaarlijke
jongensspelletjes
Wat gebleven is, is de keuze voor
'n bijzonder, multifunctioneel
Tien jaar geleden hadden Waar
denberg en de Jong de reputatie
vies en gevaarlijk te zijn. Als
publiek was je je leven niet zeker.
Het minste dat je kon verwach
ten was een klodder op je ogen
of een bal naar je hoofd. Maar
het kon ook gebeuren dat de
heren de hele garderobe leeg
haalden. Of dat de Jong als wild-
geworden, niet meer in de hand
te houden aap de brandspuit op
je zette.
Maar, das war einmal. Nu, zes
programma's later, kan het pu
bliek hooguit nog een pijpscene
verwachten.
'Met provoceren zijn we vier jaar
geleden al opgehouden', ver
klaart Waardenberg naar eer en
geweten. Dat moest! We hebben
ons meer spelmatig ontwikkeld
omdat we willen blijven veran
deren. Alleen kunstjes doen is te
gemakkelijk. Vroeger speelden
we ook Hop, recht op de zaal.
Da's meer cabaret. Wat we nu
doen, is een zaak van kruisbe
stuiving. En van weglaten. Met
minder toe kunnen, is beter.'
Cinemas
010
281 62 62
Hoogstraat 110. Telefonisch reserveren. Ma. t/m Vr. 9.00-12.30
Zo.4 14.00 EN NOG EEN GELUKKIG 1998 Nieuwjaarsprogramma
met Carla Bogaards, Carrie, Peter Goedhart, Arie v.d. Krogt, Jacques
Oerlemans, DJ La Linea e.a.
010
217 17 17
Schouwburgplein 50. Kaartverkoop en res.: dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr. tot 21.00
uur. Tevens tel: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, JZ=Jurriaanse Zaal, DC=Doelencafé
Do.1 en Vr.2 NIEUWJAARSWENSCONCERT R'dams Opera Koor
20.15 GZ o.l.v. Aad van der Hoeven m.m.v. diverse solisten f 37,50/f 30,-/f 22,50
Za.3 en Zo.4 GZ RPhO WENSCONCERT o.w. Jurjen Hempel; Igor Roma,
20.15; Zo. 14.15 piano. Mozart, Grieg, Saint-Saëns, Offenbach en Liszt f 25,-
za.3 2200 DC JAZZMER ELEVEN AND ONE gratis
Zo.4 1100 JZ KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Nieuwjaarsconcert door
Salonorkest Dom Pérignon f 10,-; met red. en jeugd tot 16 jr f 6,-
Zo.4 15.30 DC THE ANN THOMAS QUINTET gratis
zo.4 7.00-18.00 ORGELCONCERT door GEERT BIERLING An
GZ American in Paris' met o.a. Gershwin, Ravel, Debussy, Vierne gratis
RIGOLETTO Van VERDI (concertant) door de Vlaamse
GZ Opera o.l.v. Lawrence Renes met o.a. Timothy Noble (Rigoletto),
Cyndia Sieden (Gllda), Marcus Haddock (Duca) f 60,-/f 45,-/f 30,-
gz DON KOSAKENCHOR RUSLAND en het Moskou
Festival Ensemble 'Spirit of Russia'. f 42,50/f 37,50
ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
o.l.v. Philippe Herreweghe; Sonja van Beek, viool. Mozart
Vioolconcert KV219, Mendelssohn Symfonie nr.5 f 54,- tot f 20,-
DE JONGSTE GENERATIE STELT ZICH VOOR
JZ Mariene Hemmer (viool), Derrick Hemmer (piano), Isabeau (blokfluit),
Melisande Corriveau (cello, harp). O.a. Debussy, Vivaldi. f 20,-/f 12,50
Za.10 15.00 INLOOPCONCERT o.a. Erasmusica, Koor R'damse Opera
za.10 20.15 gz RADIO FILHARMONISCH ORKEST o.l.v. Jaap van
Zweden; Joanna MacGregor, piano. Schumann Ouverture 'Manfred',
MacMillan Pianoconcert 'The Berserking' (Nederlandse première),
Beethoven Symfonie nr.5 f 40,- tot f 15,-
Zo.11 11 00 JZ KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Eeva Koskinen, viool;
Martin Kaaij, gitaar. Paganini, Schubert en De Sarasate f 10,-/f 6,-
zïJïPHILHARM. BLASERQUINTETT BERLIN Mozart
14.30 JZ Andante in F KV616, Reicha Kwintet in C, Ibert Trois Pièces brèves,
Beethoven Kwintet op.4 f 35,- met red. f 25,-
Zo.11 15.30 DC JAZZ-ENSEMBLES Rotterdams Conservatorium
Zo.11 20.15 GZ RADIO KAMERORKEST o.l.v. Arnold Östman; Ronald
Brautigam; piano. o.a. Part Wenn Bach..., Vivaldi Concerto funebre, C.Ph.E.
Bach Pianoconcert Wq43/2, Mozart Symfonie nr.40 f 35,- tot f 15,-
m.,12 20.15 gz FREIBURGER BAROCK ORCHESTER o.l.v.
Gottfried von der Goltz, viool. Bach Ouverture BMW 1066;
Vioolconcerten BWV1041 1042, Goldberg Sonate in c f 45,- tot f 20,-
di.13 20.15 gz NEDERLANDS STUDENTEN ORKEST o.l.v.
Nicolette Fraillon; Bart v.d. Roer, piano. Stravinsky Jeu de cartes, Van
Onna Wheatfield with Lark, Tsjaikovski Symfonie nr.6 f 22,50/f 15,-
Wo.14 12.45 GZ LUNCHCONCERT Blaasensembles R'dams Conservatorium
wo.14t/mvr.16 ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
20.15 GZ o.l.v. Hans Vonk; D^mitri Sitkovetski, viool. Beethoven Symfonie nr.7,
Brahms Vioolconcert f 54,- tot f 20,-
010
243 50 50
Benthemstraat 13. Tel. res.Di. t/m Zo. 10.00-16.00 uur. Kassa geopend Wo. t/m Zo.
12.00-14.00 uur. Kaarten t/m 16 jaar f 12,50, volwassenen f 17,50
Vr.2 t/m Zo.4 ROBIN HOOD Jeugdtheater Hofplein Kerstproductie 1997!
14.00 en 19.00 Familievoorstelling vanaf 4 jr. Zo. alleen 14.00 uüY
010
436 13 11
Gouvernestraat 133. Raadpleeg voor uitgebreide programma-informatie onze L/V
programmakrant. De kassa is geopend ma. t/m vr. van 10.00-22.00 uur, za van 13.00-
22.00 uur en zo. 13-15.00 uur en van 18.00-22.00 uur. www.lantaren-venster.nl
Di.6 t/m Za.10 HEDEN STAD een co-productie van Hotel Modern en
Di.13 en Wo.14 Lantaren/Venster Werkplaats. "Een portret van een miljoenenstad"
Première donderdag 8 januari aanvang 21.00 uur
Kruiskade 10. Kaartverkoop voor het gehele seizoen ma. t/m za. 10-19 uur Indien geen
voorstelling tot 18 uur. Reserveren ma. t/m za. 10-18 uur. Infolijn 010 - 413 62 14.
Aanvang 20.15 uur (tenzij anders vermeld)
Di.6 t/m Za.17 WAARDENBERG DE JONG Bandkaai (reprise)
010
436 12
West Kruiskade 28 Zo.4/1 DE SOCIALE WERKPLAATS Vr.16 JOHN CALE- Za.24
DEFTONES Zo.25 MANOWAR Ma.2/2 POPA CHUBBY Do.19 I AGAINST I Vr.27
JUNKIE XL Za.14/3 ANOUK Vr.3/4 DE KAST Zo.5 BAROEG PRESENTEERT
Do.28/5 VAN DIK HOUT WK GROTERE POSTKANTOREN NIGHTTOWN CAFÉ
William Boothlaan 8. Kassa Ma. t/m Za. 11.00-17.30 u. Aanvang: 20.15
Vr.9 en Za10 CRYPTOGRAM het nieuwste stuk van David Mamet
reprise Regie: Peter de Baan. Met Geert de Jong, Joop Keesmaat en Bruno
Vieyra. Neem een arrangement. Maaltijd en voorstelling: f 42,50
010
411 81 10
Za.3
Café Floor
Zo.4
Café Floor
FLOORSHOW Actualiteiten, kunst en cultuur met een
16.00 Rotterdams accent. Presentatie: Maria heiden, Fred v.d. Hilst
Floor op Zondag RICCIOTTI ENSEMBLE Bruisend
11.30 ensemble voor iedereen vanaf 6 jaar
KLEINE SOFIE EN LANGE WAPPER - RO Theater/Fa
t/m Zo.4
Gr.zaal 14.30 en/of Rieks Swarte.De familievoorstelling naar de jeugdklassieker van Els
19.30 Pelgrom en Thé Tjong-Khing met acteurs, muzikanten, poppenspelers en
meer dan 75 poppen. Vanaf 8 jaar
TEN OORLOG af 1.1 In de naam van de Vader en de Zoon
Blauwe Maandag Compagnie, Luc Perceval en Tom Lanoye
LA MUSICA II van Marguerite Duras Het Tij, de Bakens.
20.30 Regie: Ivar van Urk. Spel: Isabella Chapel, Frank Meijers.
KUNST van Yasmina Reza Teneeter Regie: Matthijs Rümke. Met
20.30 Rob Beumer, Rinus Knobel, Chris Tates. Vanaf 16 jaar.
üfoö TEN OORLOG marathon uitverkocht
Wo.7 t/m Vr.9
19.30
Do.8
KI.zaal
010
433 35 34
Mauritsweg 34. Res. ma. t/m vr. 11.00-17.00 uur. tel. 010-4333534 Aanvang 20.30
Wo.7 Niet Schieten e.a. in NCRV VOLGSPOT-LIVE
010
481 65 00
Zuidplein 60. Kassa: ma. t/m za. van 10.00-18.00 uur en op avonden van voorstellingen,
(evt. reserveren via de Nationale Theaterkassa (tot 22.00 uur) tel: 0900-9203).
Aanvang: Grote Zaal 20.15 uur Kleine Zaal 20.30 uur (tenzij anders vermeld)
Do.8 en Vr.9 WAT TE DOEN MET TWEE MILJOEN? nieuwste
klucht van Ray Cooney met o.a. Diana Dobbelman Guldo Jonckers
Za.10 19.00 DE RODE BALLON musical van Jeugdtheaterschool ZH. De
bijzondere vriendschap tussen de eenzame Pascal en een 'Rode Ballon'
Di.13 KALINA Folkloredans- en muziekgezelschap uit de Oekraïne.
HET BELANG VAN ERNST van Oscar Wilde door het
Noord Nederlands Toneel met o.a. Pleuni Touw Trees van der Donck
KLEINE ZAAL
Do.8 t/m Za. 10 jan HESTER MACRANDER Drift cabaret
Do.15 t/m Za.17 jan MAARTEN VAN ROOZENDAAL met Egon Kracht op contrabas
Do.22 t/m Za.24 jan PIETER DE RIJK De Wederafbraak cabaret
010
434 05 00
Schiedamseweg 51. Kassa: Di. 13.00-17.00 uur; Wo. t/m Za. 13.00-20.00
Ma.5 20.00 GOLDEN EARRING; onweerstaanbare Rock Roll van eigen bodem
Wo.7 20.00 VAN HOUTS DE KET slaan door in hun programma ALLES MAG
Do.8 20.00 OCHO! onvervalste TANGO gecombineerd met moderne dans
«TICHTINO VVV ROTIIRDAM O* ISO >pai)
Nieuw: de Rathe
bioscoopreserveringslijn
SOct/pm
Eén telefoonnummer voor
alle Pathé bioscopen in
Rotterdam:
Cinerama, Lumière en Sa
Pathé Schouwburgplein. IR
Raadpleeg de V
plaatselijke
bioscoopagenda I
voor het
filmaanbod en ||||L
aanvangstijden. n'l-JWJI m
U vindt alle II\PV/im
adressen van J - 11
Pathé Cinemas /fl\\ y
in de if^V
GOUDEN GIDS.
PROGRAMMA
T/M 7 JAN. '98
Film
foto: Chris Goeken
Film
door Els Neijts
Liefdesgeschiedenis Aida in Ahoy
foto:Meijnard Scheers
Wie een hekel heeft aan voor dag
en dauw in de rij liggen, boft maar