UITGAANSSTAD
ZATERDAG 31 JANUARI A.S.
Peter Delpeut-san zorgt voor stijlvolle start van veelbelovendfilmevenement
The Cruel Cinema
Rol van beschermheer
Tiger Awards Competition
Hubert Bals Fonds
Oude bekende
Kannibalen
Bibliotheektheater
Bonheur
de Doelen
Jeugdtheater Hofplein
Lambertuskerk
Lantaren/Venster
Nighttown
404*7070 1 RO THEATER
n08i io I Rotterdamse Schouwburg
Zaal de Unie
Theater Zuidplein
Stadsgehoorzaal Vlaardingen
"De Doelen", ingang Kruisstraat, Rotterdam. OPEN: 10.00-17.00 uur.
5-1002
Zaterdag 31 januari wordt in sporthal De Bakwetering in Lekker-
kerk het 4e Schlager Festival gehouden. Optredens van onder
andere Dennie Christian en Peter Orloff. De organisatie is in
handen van De Witte Brug. Vip kaarten kosten fl. 125,-. Tribune
plaatsen fl. 50,- (inclusief 2 consumpties).
Op vertoon van dit artikeltje 10 gulden korting op de prijs van een
tribuneplaats. Kaarten verkrijgbaar bij De Witte Brtig, Kerkweg
138, Lekkerkerk.
Met de wereldpremière van de Nederlandse film 'Felice... Feli
ce...' werd de 27ste editie van het International Film Festival
Rotterdam gisteravond officieel geopend. Geen very important
persons met officiële woorden. 'Dat is maar zonde van de tijd'
zegt persvoorlichter Paul Verstraeten. Film, daar draait het de
komende anderhalve week om. Tweehonderdtwintig avondvul
lende films en documentaires en 180 korte films, videoproduc
ties, installaties en cd-roms en vertoningen in vijftien theaters.
Ondanks de concurrentie van een festival als Berlijn toch altijd
nog 52 films die in wereld- of in Europese première gaan.
Toegankelijke grote publieksfilms en kleine juweeltjes door
goudzoekers opgespoord in alle uithoeken van de wereld.
Ooit begonnen als een kleinschalig festival van Bals en Visbeen
(Van Nelle zorgde toen nog voor gratis koffie voor de bezoe
kers) waar de Nederlandse 'provinciaal' voor het eerst kennis
kon maken met films van Fassbinder, Duras, Wenders of Dari
us Mehrzui, nu, enkele generaties van directeuren en bezoekers
later, uitgegroeid tot iets wat wel het 'grootste culturele evene
ment van Nederland' genoemd wordt. Gemikt wordt op een
kwart miljoen bezoekers.
'Ieder stuk zee heeft z'n goede en z'n slechte tijden' zegt de oude visser
in de schitterende openingsfilm 'Felice... Felice...'. Hij heeft het over
de vis, die allang verdwenen is. Hij zal nog slechts één keer uitvaren,
maar dan om niet meer terug te komen. ('Je stapt gewoon uit je boot
en de zee neemt je op'). Toegepast op de zee van films die de stad aan
de Maas zal overspoelen, heeft het er alles van weg dat we in een
'goede tijd' zitten. De zee kolkt van de vis. Het programma is
veelbelovend en prikkelend. Dus: laat je overspoelen, maar zorg wel
dat je niet verzuipt.
In de meer dan een kwart eeuw die sinds de eerste editie verstreken is,
is er nogal wat veranderd. Onbekende namen van toen zijn intussen
soms gesettelde filmers geworden. Wenders, om er maar eens één te
noemen, is niet meer de beginnende Neue Deutsche Welle-filmer (op
dit festival aanwezig met 'The End of Violenceeen aanklacht tegen
gewelddadige scenes in films), Almodóvar is al lang niet meer de
geperverteerde outcast, maar wordt op handen gedragen als het
paradepaardje van de Spaanse cultuur met een groot effect op de
Spaanse betalingsbalans (op het festival draait zijn uitermate curieuze
soap-film 'Live Flesh).
dat er programmawijzingen optreden.
Veertien films van nieuw, veelbelovend filmtalent zijn geselecteerd
voor de competitie om de VPRO Tiger Awards. Drie films kunnen
bekroond worden met een Award, elk van 10.000 dollar.
Tussen de kanshebbers ook een Nederlandse film: de wereldpremière
van 'Vive Elle' van Miriam Kruishoop. Met het geld van een
bekroonde korte film 'Da Silva', (Tuschinski Award en de Citroën
Award tijdens de Nederlandse Filmdagen), draaide ze in tien dagen in
Parijs met hoofdzakelijke Franse acteurs haar debuutfilm Vive Elle,
75 minuten, kleur. Op basis van een door haarzelf geschreven
scenario (Ruud Monster en Henk Pauwels regelden gratis filmappa
ratuur voor haar), regisseerde ze, stond achter de camera en deed zelf
de montage. De vijfenwtintigjarige Agatha (gespeeld oor Agathe de
la Boulaye) is geobsedeerd door een drietal vrouwen in haar omge
ving, haar nichtje, haar vriendin en het denkbeeldige idool Vivelle.
Haar bewondering voor deze vrouwen groeit tot een obsessie, die
haar tot waanzin drijft.
Gelukkig zijn er dit jaar ook relatief veel Nederlandse films die deel
uitmaken van het programma. Zo zijn er de wereldpremières van
'Temmink' van Boris Pavel Conen, van 'Felice... Felice..' van Peter
Delpeut (de openingsfilm), 'fl. 19,99' van Mart Domicus, 'Riviera
Hotel' van Bernie IJdis, Paula van der Oest met 'De trip van Teetje',
'De Weg' van Frank Scheffer, 'De Poolse Bruid' van Karim Traïdia.
Ben van Lieshout is vertegenwoordigd met zijn laatste film: 'De
Verstekeling
In het programma-onderdeel Filmmakers in Focus staan dit jaar drie
filmers centraal. De eigenzinnige Russische filmmaker Alexandr
Sokurov wordt geëerd met een overzicht van van zijn recente en
zelden vertoonde video werk. Er is een speciaal programma rond de
Amerikaanse experimentele filmer Ernie Gehr, en een zeer uitgebreid
programma met films van de Japanner Mochizuki Rokuro.
Simon Field, directeur van International Film Festival Rotterdam.
Archieffoto -Havenloods
Met de stormachtige opkomst van de nieuwe media staat ook de
bestendigheid van medium film zelf meer dan ooit ter discussie. Het
festival besteedt hier aandacht aan onder de noemer Exploding
Cinema.
In het voorwoord van de ieder jaar dikker worden catalogus (nu al
368 pagina's op A4 formaat) zegt directeur Simon Field, die voor de
tweede keer voor een festivaleditie tekent: 'Het International Film
Festival Rotterdam zet zich in voor een nieuw soort festival, voort
bordurend op de eigen sterke traditie van ondersteuning en interven
tie'. Met andere woorden de fundamenten waarop het festival
destijds neergezet is, zijn er nog steeds. Producties uit landen waar de
film onder vuur ligt, waar filmmakers dissidenten zijn of waar het
Hollywood-imperialisme de strijd voor goed gewonnen lijkt te heb
ben, kunnen nog steeds rekenen op een warme belangstelling en waar
mogelijk op concrete (financiële) ondersteuning. Het jubilerende
Hubert Bals fonds is daar een voorbeeld van, maar ook de Cinemart
is uitgegroeid tot een onderdeel van enorme internationale betekenis,
en heeft zeker bijgedragen tot het 'warme' imago wat dit unieke
festival bij alle filmmakers ter wereld heeft.
De doelstellingen van het festival zijn terug te vinden in de elementen
waaruit het programma opgebouwd is. Overigens, daar hoef je je als
bezoeker natuurlijk niets van aan te trekken. Met behulp van de
programmakrant en de catalogus, op papier of via internet, kun je
gewoon je eigen plan trekken en je kaartjes kopen. De festivalorgani
satie is inmiddels dermate geolied dat het nauwelijks nog voorkomt
Chen Kaige's filmproject voor Life on a String was in 1989 een van de
eerste projecten die steun ontvingen van het Hubert Bals Fonds. Het
was de verwezenlijking van een Tang gekoesterde droom van Kaige,
die toen in New York de kost verdiende met allerlei bijbaantjes de
kost verdiende, zoals het aan Amerikaanse huisvrouwen leren om
met stokjes te eten. Mede dankzij de Nederlandse ondersteuning is de
filmgeschiedenis, zo zou blijken, een klassieker rijker.
Huub Bals, de in 1988 overleden eerste directeur van het festival was
er van overtuigd dat de toekomst van de filmkunst eerder uit
onontgonnen filmculturen als China, Afrika en het Midden Oosten
verwacht kon worden, dan uit Hollywood of Europa. Het naar Bals
genoemde fonds heeft jaarlijks zo'n 1,2 miljoen gulden te besteden,
danzij bijdragen van Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking,
Hivos, NCDO en particulieren. In de afgelopen tien jaar werden 180
filmprojecten financieel ondersteund, waarvan nu 87 films gereed zijn
gekomen. Dit jaar worden er zestien tijdens het festival gepresen
teerd.
Kijkend naar het programma zien we films uit Argentinië, Bangla
desh, China, Columbia, Bosnië, Cuba, Mexico, Zimbabwe, India,
Vietnam en Marocco. En, een bekende uit de beginjaren van Huub
Bals: Dariush Mehrjui uit Iran, waarvan op 'e'en van de eerste
festivals de films De Koe (uit 1969) en De Postbode (1970) draaiden,
waarvan de kopieën van Film International helaas tijdens een brand
verloren gingen. Een film van Mehrjui staat voor altijd in je geheugen
gegrifd. Hij wordt gezien als één van de meest intelligente filmmakers
uit Iran. Zijn films gaan zonder uitzondering over man-vrouw
relaties. Tijdens het festival draait de film 'Leila102 minuten, kleur.
Leila is-een vrouw uit een gegoed milieu die geen kinderen kan
krijgen. Haar man zit daar niet zo mee maar anderen uit haar
omgeving denken daar anders over. Haar man zal een andere vrouw
moeten kiezen en zij zal die moeten gedogen.
De onderwerpen van de films die met behulp van het Hubert Bals
fonds geproduceerd worden zijn vaak in het land van produktie
controversieel. De film 'East Palace, West Palace', van de Chinese
filmmaker Zhang Yuan, gaat over homosexualiteit in Peking, een
volgens de autoriteiten niet existent fenomeen. Uit protest tegen het
feit dat deze onafhankelijk geproduceerde film in Cannes draaide
trokken de Chinese autoriteiten een andere film uit de competitie
terug: de film 'Keep Cool' van Zhang Yimou. Deze draait wel in
Rotterdam in het hoofdprogramma.
In het hoofdprogramma is er een selectie te zien van de beste en meest
vernieuwende films uit alle hoeken van de wereld. In Iran blijkt
Gouden Palmwinnaar Kiarostami succesvolle opvolgers te hebben.
Iran is in het hoofdprogramma vertegenwoordigd met 'Paper Airpla
nes' van Farhad Mehranfar, 'Traveller from the South' van Parviz
Shahbazi en 'The Mirror' van Jafar Panahi. Uit Japan werd gehaald
'Postman Blues' van Sabu, 'Labyrinth of Dreams' van Ishii Sogo en
ook Kitano Takeshi heeft alweer een nieuwe film: 'Fireworks'.
Behalve uit Europa zijn er films uit Zuid-Korea, Taiwan, Hong
Kong, Chili, USA, Rusland, Nieuw Zeeland, Uzbekistan en Canada,
om maar eens een greep te doen. Alejandro Agresti werkt weer onder
Argentijnse vlag 'La Cruz), Woody Allen is er met een film, ja zelfs
is er een film van Claude Chabrol Rien ne va plus). Andere
bekenden: de Duitser Herbert Achternbusch, uit Egypte Youssef
Chahine, Raymond Depardon uit Frankrijk ('Paris), Robert Frank
('Me and my brother), Jim Jarmusch ('Year of the Horse'), Clemens
Klopfenstein, Elfi Mikesch, Mark Rappaport, Ruiz, Sayles, Sokurov.
In fa Vie de Jèsus' geeft Bruno Dumont :ijn visie geweld en
discriminatie.
De Rotterdamse Schouwburg functioneert als publiekscentrum. Hier
is de centrale festivalkassa, het Grolsch festivalcafé en worden de
dagelijkse talkshows gehouden.
Het festivaipaleis is het Path'e theater op het Schouwburgplein (7
zalen, 2700 zitplaatsen). Andere festivallokaties: Lantaren/Venster,
Luxor en De Unie en het Rexane theater (Erotische films op zondag 1
februari).
Speciale programma's in Museum Boijmans van Beuningen, Neder
lands Architectuur Instituut, Centrum voor Moderne Kunst Witte de
With. Telefonische informatie: 010 - 2331401. Telefonische reserve
ringen: 010 - 2331400.
De centrale kassa is in de Rotterdamse Schouwburg. De catalogus is
via Internet te raadplegen: www.iffrotterdam.nl. Of: City on Line
Rotterdam, www.city.nl, waar via een speciale button veel informatie
voorhanden is.
Het exploiteren van de fascinatie voor het afschrikwekkende, het
geweld als vermaakselement, de grenzen van het toelaatbare, de
ethiek van de filmmaker als het om geweld gaat, dat zijn een aantal
elementen die in dit themaprogramma The Cruel Cinema aan de orde
komen. Er draaien een aantal klassiekers, zoals de film 'Mondo Cane'
van Gualtiero Jacopetti (in de jaren 60 goed voor zeer veel ophef,
zelfs leidend tot een boekje 'De zaak Jacopetti'), 'Peeping Tomvan
Micheael Powell (1960) of het meer recente Pentimentovan Frans
Zwartjes (1979) waarin hij de ware barbaarse aard van de mensheid
onderzoekt. Ook de spraakmakende film van Michael Haneke ('Fun
ny Games') en de laatste Wenders ('Endof Violence').
Vier Italiaanse B-filmers, die naam gemaakt hebben met films in een
genre waarin zombies, kannibalen en vampiers een prominente rol
spelen en die de weg gebaand hebben voor soortgelijke films uit
Hollywood, staan centraal in een speciaal programma-onderdeel:
Italian Exploitation Movies. De kannibalistenfilms van Joe d'Amato
(tegenwoordig hoofdzakelijk in de porno actief), de horror fantasy
films van de inmiddels 88-jarige Ricardo Freda, de zombiefilms van
Lucio Fulci en de bloedstollende horror van Dario Argento.
Het zijn films van mensen met een enorme vakkennis, die nu vaak
dienen als leermateriaal en inspriratiebron van nieuwe generaties.
010
281 62 62
Hoogstraat 110. Telefonisch reserveren. Ma. t/m Vr. 9.00-12.30
Vr.30 WURRE WURRE Tahiti. Vlaamse humor die droger is dan
20.30 scheepsbeschuit
010
404 67 16
Eendrachtsstraat 81 4 t/m 7 feb 20.30 uur co-prod. Bonheur/Huis a/d Werf
STILLE WELT door Reinder, regie Ine te Rietsap, decor Trudi Maan
010
217 17 17
Schouwburgplein 50. Kaartverkoop en res.: dagelijks van 10.00-18.00 uur, vr. tot 21.00
uur. Tevens tel: 010-2171717. GZ=Grote Zaal, JZ=Jurriaanse Zaal, DC=Doelencafé
ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
Zo.1 14.15 o.l.v. Claus Peter Flor; Sjef Douwes, klarinet; Arno Bornkamp,
GZ saxofoon. Haydn, Weber, Martin M 54,- totf 20,-
Vr.30 20.15 JZ FRA FRA BIG BAND Afrikaanse, Surinaamse en Caraïbische
ritmes met een rijk big band-geluid en bruisende solo's f 25,-/f20,-
Zo.1 JZ KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Hexagon Ensemble
11.00-12.00 (blazers en piano) Caplet Kwintet, Poulenc Sextet >1 10,-46,-
zo.i 15.30 dc FRANCIEN VAN TUINEN TRIO -gratis
Zo.1 17.00-18.00 ORGELCONCERT door GEERT BIERLING
GZ Beroemde soloconcerten van o.a. Bach, Haydn en Mozart - gratis
M..2 20.15 GZ HONVÉD FOLKLORE DANCE ENSEMBLE
Hongaars folklore-en zigeunerprogramma - f 59,-/f49,-
Ma.2 20.15 jz NIEUW SINFONIETTA AMSTERDAM o.l.v Gérard
Korsten; Eliane Rodrigues, piano. o.a. Gerhard Pianoconcert, Piazzolla
Tango's voor strijkers, Ginastera Concert voor strijkers - f 40,-/f 15,-
jz BELCANTO STRINGS m.m.v. Lisa Smimova, piano. o.a.
Pianokwartetten van Mendelssohn (op.3); Brahms (op.25) f 42,50/30,-/ 20,-
DI.3 20.15
Wo.4 12.45 GZ LUNCHCONCERT Geert Bierling op het Doelenorgel - gratis
tüZi NEDERLANDS BLAZERS ENSEMBLE
20.15 GZ o.l.v. Reinbert de Leeuw. Schönberg Blaaskwintet op.26; Suite voor
piano op.25 (bew. Van Vlijmen), Rihm De Coloribus - f 25.-/F 15,-
S3 2ÖÏ5 ROTTERDAMS PHILHARMONISCH ORKEST
Zo.8 14.15 o.l.v. Ernst van Tiel; Rita Reys, zang; Edwin Rutten, zang, verteller.
GZ Cole Porter, Duke Ellington, George Antheil en Kurt Weill f 25,-
Za.7 20.15 JZ TURKSE MUZIEK dpor Erol Parlak en Erdan Erzincanli
(baglama) en Necdet Yasar (tanbur) f 25,- Met red. f 20,- tot 12 jr f 6,-
Zo.8 JZ KAMERMUZIEK OP ZONDAGMORGEN Simone Otto, saxofoon;
11.00-12.00 Fred Oldenburg, piano. O.a. Milhaud, Debussy - f 10,- Met red. f 6,-
PRAKASH YADAGUDDE bhatnatyamdans, Indiase rituele
Zo.8
14.30
JZ tempeldans, begeleid door ensemble f 25,- Met red. f 17,50
IHó D'WIJS VOICES OF SOUL
gratis
Wo.11 20 15 GZ HARLEM GOSPEL SINGERS slechts 1 concert in Ned.
Wo.11 SCHUBERTIADE Liederen door Robert Holl (bas); Ellen van
20.15 JZ Lier (s); Christa Pfeiler (a); Nico van der Meel en Bernard Loonen (t);
Geert Smits (bas); Rudolf Jansen (piano) f 40,- Met reductie f 25,-
010
243 50 50
Benthemstraat 13. Tel. res.Di. t/m Zo. 10.00-16.00 uur. Kassa geopend Wo. t/m Zo.
12.00-14.00 uur. Kaarten t/m 16 jaar f 12,50, volwassenen f 17,50
Vr30/Za.31 19.00 ROBIN HOOD Jeugdtheater Hofplein Kerstproductie
Zo.1 14.00 Familievoorstelling vanaf 4 jaar. Backstage tour
Oostzeedijk-beneden 3. Entree: uw gift
vr.30 J.S. BACH: ALLE MOTETTEN
20.15 Koorproject Rotterdam o.l.v. Maarten Michielsen
010
436 13 11
Gouvernestraat 133. Raadpleeg voor uitgebreide programma-informatie onze L/V
programmakrant. De kassa is geopend ma. t/m vr. van 10.00-22.00 uur, za van 13.00-
22.00 uur en zo. 13-15.00 uur en van 18.00-22.00 uur. www.lantaren-venster.nl
HARD HART door De Aantocht, met een dansende actrice en
een acterende danseres
DUETTEN door dansgroep Krisztina de Chdtel, 20.30 uur
Vr.13 en Za.14 COUNTDOWN een voorstelling van en met de Franse
21.00 performance-danseres Desirée Delauney
41383 26 Luxor Theater
Wo.11 en Do.12
21.00
Do.12 t/m Za.14
Do.29 t/m Zo.8
Di.10 t/m Do.12
Kruiskade 10. Kassa ma. t/m za. 10-18 uur. Aanvang 20.15 uur
27th INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ROTTERDAM
ROBERT LONG Meer dan ooit!
Vr.13 t/m Za.21 TINEKE SCHOUTEN S-miles cadeau. Niet op Zo en Ma.
010
436 12 10
West Kruiskade 28 «Wo.11 FOOLMOONBAND Do.19 I AGAINST I Vr.20 USHER
W0.25/D0.26 MOJO-RO THEATER Vr.27 JUNKIE XL Vr.13/3 SHANE MacGOWAN
Za.14/3 ANOUK Vr.3/4 DE KAST Zo.5/4 BAROEG PRESENTEERT Do.28/5 VAN
DIK HOUT «WK GROTERE POSTKANTOREN NIGHTTOWN CAFÉ
William Boothlaan 8. Kassa ma. t/m za. 11.00-17.30 u. Aanvang 20.15
Vr.30 en Za.31 CRYPTOGRAM (David Mamet) regie: Peter de Baan. Met
Reprise Geert de Jong, Joop Keesmaat en Bruno Vieyra. Aansluitend De
Laatste Dichter en de Stad. Joop Keesmaat brengt aan de bar een ode aan
voorstellingen! Cornelis Vaandrager. Arrangement maaltijd en voorstelling: f 45,-
Do.29 t/m Zo.1 HET NEERSTORTEN VAN DE HINDENBURG. ro
Gr.zaal 20.15 THEATER Tekst/regie: Koos Terpstra. Met Niels Croiset, Linda van Dijck,
Zo. 14.30 Herman Gilis, Rogier in 1 Hout, Tom Jansen, Joost Prinsen e.a.
Wo.28 t/m Zo.8 27E INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ROTTERDAM
Zo.1 11.30 DE LA MUSIQUE POUR MARCHER Floor op Zondag.
Café Floor Liederen v/d Groupe des Six met o.a. tenor Anthony Heidweiller
Ma.2 20.15 NA DE REGEN Sergi Belbel Art Pro Regie: Frans Strijards
Grote Zaal Met o.a. Leny Breederveld, Han Römer, Debbie Korper, Dries Smits
DI.3 en Wo.4 DE KUS VAN DE SPINVROUW Het Zuidelijk Toneel
20.15 GZ Regie: Dora v/d Groen. Met Johan van Assche, Steven van Watermeulen
Ma s t/m wo n SCAPINO BALLET ROTTERDAM - NICO
Grote Zaal Chor: Ed Wubbe. Exclusieve muziek: John Cale en songs van Nico.
20.15 Succesvol avondvullend dansstuk live begeleid door Ice Nine
010
433 35 34
Mauritsweg 34. Res. ma. t/m vr. 11.00-17.00 uur. tel. 010-4333534 Aanvang 20.30
Do.29 t/m Za 7 INTERNATIONAL FILM FESTIVAL ROTTERDAM
Zo.1 KINDERFILMFESTIVALDAG
010
481 65 00
Zuidplein 60. Kassa: ma. t/m za. van 10.00-18.00 uur en op avonden van voorstellingen,
(evt. reserveren via de Nationale Theaterkassa (tot 22.00 uur) tel: 0900-9203).
AanvaVig: Grote Zaal 20.15 uur. Kleine Zaal 20.30 uur (tenzij anders vermeld)
Wo.28 en Do.29 JANE EYRE Glansrol Pia Douwes in klassieker van C. Brontë
vr.3o THE DEEP RIVER QUARTET Jazz, blues en ballads
Za.31 JENNY AREAN Muzikaal theaterprogramma met Lucretia v.d Vloot
Zo.1 14.00 HABBAKUK Humoristisch en muzikaal sprookje. Vanaf 4 jaar
Wo.4 DAVID COPPERFIELD Engelstalige voorstelling
Vr.6 LARRY Musical over de bekende Amerikaanse songwriter Lorenz
Hart. Met Lou Landré, Joke de Kruijff e.a.
ONTKOPPELDE HITTE Komedie van Paul Haenen
KLEINE ZAAL
Do.29 t/m Za.31
Do.5 en Za.6
Do.12 t/m Za.14
Do.12 t/m Za.21
AC DA DE MUNNIK cabaret. Uitverkocht
JEROEN VAN MERWIJK Het podiumbeest is terug. Cabaret
ANDRE MANUEL Braaf. Cabaret
ROB KAMPHUES 1 Kale Vlakte. Cabaret
010
434 05 00
Schiedamseweg 51. Kassa: Di. 13.00-17.00 uur; Wo. t/m Za. 13.00-20.00
Do.29 20.00 ADELE BLOEMENDAAL in haar COMEBACK NR.1 BRUISEND
Vr.30 20.00 LARRY, this funny world Joke de Kruijff, Sylvia de Leur e.a
Za.31 20.00 ONTKOPPELDE HITTE Nieuw toneelstuk met OLGA ZUIDERHOEK
Wo.4 20.00 JEANS 7 Een geheel nieuwe en feestelijke zang- en dansshow
e STICHYINO VVV ■OTTIBDAM O* OO «O 340 (30 «pa)
door PIETER KERSTEN
I U'T
Trekje plan of laat je gewoon verrassen
Voor reserveringen:
Nationale Pathé Bioscoopreserveringslijn 0900.202 53 50 soct/pm
Raadpleeg de plaatselijke bioscoopagenda voor het filmaanbod.
Pathé bioscopen in Rotterdam:
Cinerama. Lumiere en Pathé Schouwburgplein
U vindt alle adressen van Pathé Cinemas in de GOUDEN GIDS.
Felice...Felice...Johan Leysen als de fotograaf Felice Beato
foto: NEDERLANDS FILMMUSEUM DISTRIBUTIE
Foto: JANSSEN DE KIEVITH
Foto: CONTACT FILM CINEMATHEEK