Architect Van den Broek heeft zijn
sporen in Rotterdam nagelaten
Jonge zeeotter
komt naar Blijdorp
MaasstaD
Orkaters speelt 'Relapsus'
van Wim T. Schippers
De 'Fijne Nuances' van
cabaretier Bert Visscher
Angelo Branduardi in Luxor
Kloosterboer op solotoer
MaasstaD
Rotterdamse
Vlooienmarkt
Spanning rond
zwangere
olifant
Jonge giraffe
geboren
Behoeften van de samenleving uitgangspunt in zijn ontwerpen
Piet Romer uitstekend in vorm
ROTTERDAM Een van
de architecten die nadrukke-
lijk zijn stempel gedrukt
heeft op de architectuur in
Rotterdam is J.H. van den
Broek (1898-1978). In 1924
behaalde Van den Broek
zijn diploma aan de Techni-
sche Hogeschool te Delft.
Zijn studie was nogal streng
academisch van aard: teke-
nen van antieke gipsafgiet-
sels, kennis van diverse stij-
len en de kenmerken daar-
van, en een conservatieve
ontwerpleer. Over de mo-
derne architectuur en haar
voorlopers had de student
weinig gehoord.
Plattegrond
Woonhuis Snoek
ROTTERDAM Na onder
meer 'Kutzwagers' (1984) en
het geruchtmakende, uitslui-
tend door honden uitgevoer-
de 'Going to the dogs',
schreef Wim T. Schippers
een nieuw toneelstuk voor
Orkater. Voor het eerst sinds
lange tijd is hij daarin ook
weer zelf op het podium te
zien naast onder meer Olga
Zuiderhoek, Piet Romer en
Aat Ceelen. In 'Relapsus'
ontspint zich een thrillerach-
tig verhaal rond een rijke
grijsaard (een mooie rol van
Piet Romer), zijn zoon en
kleinzoon. Een orkest onder
leiding van Jakob Klaasse
verzorgt de muziek in
'Relapsus' dat op maandag 6
en dinsdag 7 maart te zien is
in de Grote Zaal van de Rot
terdamse Schouwburg.
J MMM
m
Woensdag 1 maart 1995
CX9.56
ROTTERDAM De winter was
kletsnat en vermoeiend. Nu breekt,
tegelijk met het waterige voor-
jaarszonpetje, de tijd aan om weer
fris en vrolijk aan de dag te begin-
nen. Waar kan dat beter dan op de
halfjaarlijkse particuliere Rotter
damse Vlooienmarkt die nu 2 da-
gen lang, zaterdag 25 en zondag 26
maart, plaatsvindt in Ahoy' Rotter
dam.
Op de particuliere vlooienmarkt
kun je samen lachen en je slag
slaan, je amuseren voor een prik-
kie. Het leukste is dat je na een ver-
moeiende dag met een dikke beurs
en een heleboel karrevrachten lich-
ter naar huis kunt gaan. Wat mag je
nu eigenlijk verkopen op die Rot
terdamse Vlooienmarkt? In princi-
pe alles wat je mee kunt nemen,
maar let op: de Rotterdamse Vlooi
enmarkt is alleen voor particulie-
ren, Dus geen stapels nieuwgoed,
geen opgekochte partijen en geen
hap en snap. Daar zorgen wij wel
voor. Op de Rotterdamse Vlooien
markt is dus plaats voor iedereen
behalve voor handelaren.
De Rotterdamse Vlooienmarkt
wordt gehouden op zaterdag 25 en
zondag 26 maart in Ahoy' Rotter
dam. Op dit moment zijn er nog
kramen b^schikbaar. De dagprijs
per kraam is fl.67,50 (hoekkramen
fl. 10,- extra). Gei'nteresseerden
kutinen telefonisch contact opne-
men met Bureau de Vlooienmarkt
in Den Haag, telefoonnummer 070
- 324 44 84. Bij het plaatselijke
VVV-kantoor op de Coolsingel
liggen informatiefolders klaar.
BLUDORP - Olifant Irma uit
Diergaarde Blijdorp is nu al bij-
na 22 maanden zwanger. Maar
wanneer de bevalling nu precies
zal plaatsvinden is nog steeds de
grote vraag.
Door ervaring is geleerd dat olifan-
ten zich niet gemakkelijk laten uit-
rekenen. Uitgaande van de dek-
kingsdatum van 6 mei 1993 zou de
bevalling ergens tussen nu en half
maart moeten geschieden. De ma
kers van een documentaire door de
NPS over olifanten wachten deze
blijde gebeurtenis in grote span
ning af, want daarmee is hun re
portage compleet. De vrijdag na de
geboorte wordt de documentaire
dan al op televisie uitgezonden.
Enige maanden geleden zijn de
verzorgers van de olifanten al met
de voorbereidingen begonnen. Al-
le kleine openingen en doorgangen
zijn zoveel mogelijk afgezet met
boomstammen of kabels om te
zorgen dat het 'nieuwe olifantje'
binnen bereik van Irma blijft. Er is
een draaiboek gemaakt en via een
beeldtelefoon wordt Irma conse
quent in de gaten gehouden. Bij
toerbeurt nemen de verzorgers het
'elektronische koffertje' mee naar
huis. Om de twee uur - dus ook's
nachts - bekijken ze thuis op de
monitor hoe het ervoor staat met
de olifanten. Ook elke gedragsver-
andering bij Irma wordt nauwlet-
tend gevolgd. Wordt haar mest al
kleiner en komt er al vocht uit haar
oogklieren? Volgens de verzorgers
wordt Irma ook steeds 'dromeri-
ger' en begint haar moederinstinct
nu duidelijk de overhand te nemen.
Dit laatste uit zich vooral in een
'overdreven' beschermende hou-
ding ten opzichte van haar jongste
dochter Yasmin.
BLIJDORP - Giraffe Frederica is
op maandag 13 februari in alle
vroegte bevallen van een zoon, Ba-
ringo genaamd.
Toen de verzorgers arriveerden,
was de bevalling net achter de rug
en lag het natte jong nog op de
grond. Met wat hulp stond het jong
anderhalf uur later al overeind.
Hoewel Baringo met zijn 1.80 me
ter niet bepaald klein is, is hij in
vergelijking met zijn moeder
(lengte circa 4,5 meter) en zijn va-
der van meer dan vijf meter een
ukkepuk.
Baringo is het vijfde jong van Fre
derica en Como en sinds 1956 het
48e giraffejong dat in Diergaarde
Blijdorp is geboren. Niet voor niets
komt de giraffe al vele tientallen
jaren voor in het beeldmerk van de
Diergaarde. Voorlopig tot het wat
warmer weer wordt blijft het jong
met zijn moeder binnen. 's Avonds
slapen ze uit voorzorg in een apar-
te 'kraamruimte'.
De aanleg van de jonge Van den
Broek ging echter uit naar een za-
kelijke architectuur, waarbij de
constructie beslissend is voor de
vormgeving.
In 1928 reisde hij met Van Tijen
(ontwerper van het clubhUis van
de 'Rotterdamsche Zeilvereni-
ging' aan de Kralingse Plaslaan)
naar het architect May in Frank
furt. Sindsdien was hij gewonnen
voor de moderne architectuur.
Voor hem betekende dit meer dan
het ovememen van vormen, het
betekende voor hem het ontdek-
ken van eigen wezen in het werk
van anderen.
Zijn uitgesproken doel: 'De con
structie laten uitkomen in het
bouwwerk' bereikte hij in sterke
mate in het ontwerp voor het
wooncomplex aan de Vroesen-
laan. In de vele biografien van
Van den Broek neemt dit half-
open bouwblok steeds een be-
langrijke plaats in. Waarschijnlijk
is het ook het meest geciteerde
project van hem, vooral omdat
het een centrale plaats inneemt in
het betoog over de overgang van
het gesloten naar het open bouw
blok. Dit project was een poging
de Duitse bijdrage aan de discus-
sies over het 'Nieuwe Bouwen'
toe te passen in de Nederlandse
en in het bijzonder de Rotterdam
se woningbouw.
Dit Vroesenlaanproject was -
evenals het Bergpolderproject -
onderwerp van discussie tussen
de conservatief genoemde stede-
bouwopvatting van de dienst Ste-
debouw en aan de andere kant ar
chitecten die zich 'verzetten' te-
gen dit conservatisme, gegroe-
peerd in een vereniging genaamd
'Opbouw'. De architecten van
deze vereniging streefden naar
•V
De woonvertrekken van het woonhuis 'Snoek' liggen verhoogd om een maximaal uitzicht op de plas te garanderen.
een nieuwe bouwwijze, waarbij
men uitging van de behoeften in
de samenleving. Het ging er niet
om mooi te bouwen, maar func-
tioneel. Hoewel Van den Broek
pas na de Tweede Wereldoorlog
lid wordt van de 'Opbouw', is
zijn werk toch sterk verwant aan
dit 'Nieuwe Bouwen'. Dat het
Vroesenlaancomplex over het al-
gemeen als onderdeel van het
'Nieuwe Bouwen' wordt om-
schreven, komt voornamelijk
door de functionalistische archi
tectuur waarmee Van den Broek
heeft geexperimenteerd.
Het Vroesenlaancomplex. bevat
feitelijk een hele reeks experi-
menten. Een ervan is het experi
ment met een alternatieve con-'
structiewijze, de betonskelet-
bouw, welke nog nooit eerder
voor normale woningbouw was
toegepast. Nieuwe materialen en
technieken werden gretig toege
past om snel en goedkoop te
bouwen, zodat de huren niet te
hoog hoefden te worden. Het
meest opvallende is het hoftype
dat door Van den Broek is ge-
bruikt. Midden in het complex
ligt een siertuin. Door aan de zij-
de van het Vroesenpark het blok
open te maken ontstond een rela-
tie tussen de woningen en het
park. Zo werd aan de eis van het
'Nieuwe Bouwen', namelijk
'licht, lucht en zon' ruimschoots
voldaan.
Opzienbarend was ook dat het
Vroesenlaantype een flexibele
plattegrond kent. Er is geen ver-
schil tussen voor- en achterkant.
Op die manier kan men zo een
vrije woonruimte van 42 vierkan-
te meter bijeen schuiven. Dit af-
wijkende woonmodel leverde
problemen op bij de verkoop en
de verhuur. In die tijd richtte de
woningvraag zich op een woning
met een gescheiden woon- en
slaapetage en een eigen voordeur
aan de straat. Het complex dat in
1934 tot stand kwam heeft van-
wege zijn experimentele karakter
voor een groot gedeelte leegge-
staan - tot 1940 - ondanks het feit
dat de gemiddelde huur lager was
dan die van de omliggende hui-
zen en men bij de huur van de
woning de vloerbedekking ca-
deau kreeg. Zo heeft lange tijd
een medewerker van het bureau
aan de Vroesenlaan gezeten om
eventuele huurders te interesseren
door middel van een ingerichte
modelwoning.
De 'woonmachine' Vroesenlaan
blijft binnen het werk van Van
den Broek op zjchzelf staan. Het
is een experiment geweest met
een zeer rijke architectonische
verzorging zoals de siertuin, de
doorlopende bovenramen, de ge-
velindeling en de glazen pui op
van de koppen van het park.
Ook in Hillegersberg zijn huizen
van de hand van Van den Broek
te vinden. Tussen de ingang van
Plaswijckpark en Van der Valk
staat het woonhuis Snoek. Dit
woonhuis voor een gezin ont-
wierp hij voor de heer Snoek, een
van de bouwondernemers waar
hij veel ntee samenwerkte. Het is
riant gelegen aan de Bergse Plas.
De woonvertrekken liggen ver
hoogd om een maximaal uitzicht
op de plas te garanderen. Opmer-
kelijk is het gebogen dak. Wel-
licht een modeverschijnsel, want
ook het gebouw van de Rotter
damsche Zeilvereniging kent de
ze typische dakvorm. De draag-
constructie is een combinatie van
een staalskelet en dragende bak-
steen wanden. De buitenkant
wordt bepaald door gepleisterd
metselwerk. houten kozijnen en
een stalen balkon met matglazen
hekjes. Het intqrieur zijn enkele
glazen schuifpuien en en open
spiltrap aanwezig.
Een tweede huis is te vinden aan
het Liduinaplein. Het is waar
schijnlijk het eerste huis dan Van
den Broek zelfstandig ontworpen
heeft. Het is een traditioneel land-
huis dat vooral opvalt door de
vorm van de kap en een over twee
verdiepingen doorlopende erker.
Onlosmakelijk met Van den
Broek is de naam Bakema ver-
bonden. In 1947 biedt Bakema
hem een compagonschap aan en
sinds 1948 heet het bureau dan
Van den Broek en Bakema. Deze
twee architecten vullen elkaar uit-
stekend aan. Van den Broek cor-
rigeerde de dikwijls buitenspori-
ge fantasie van Bakema en zo
ontstond een unieke samenwer-
king.
Marcelien van Eijnsbergen
BLIJDORP - Binnenkort arri-
veert in Diergaarde Blijdorp wel
een heel bijzondere kostganger,
namelijk een zeeotter. In geen
enkele Europese dierentuin zijn
zeeotters te zien, alleen in dieren-
tuinen in Japan, Canada en
Amerika zijn deze dieren aan te
treffen. De zeeotter ziet er heel
anders uit en is veel groter.dan
bijvoorbeeld de Europese otter.
Begin dit jaar spoelde het diertje
op de kust van Alaska aan, waar
een plaatselijke dierenarts zich
over hem ontfermde. Het groot-
brengen van een jonge zeeotter is
een buitengewoon intensief kar-
wei, omdat het dier de eerste
maanden gedurende 24 uur per dag
moet worden verzorgd. Om dat
voor elkaar te krijgen is een heel
team van verzorgers nodig. Alle
pogingen om permanente opvang
te vinden liepen spaak, omdat ook
de Noordamerikaanse dierentuinen
en aquaria met zeeotter-ervaring
geen mensen beschikbaar konden
stellen.
In een laatste poging om het dier te
redden, klopte de US Fish and
Wildlife Service bij Diergaarde
Blijdorp aan. Na intensief overleg
met alle betrokkenen besloot
Blijdorp het dier op te vangen. De
hoofdreden voor dit besluit was
natuurlijk de redding van dit spe-
ciale dier, maar een zeker zo be-
langrijke overweging was ook de
al lang bestaande wens om in het
toekomstige Oceanium (dat rond
de eeuwwisseling klaar moet zijn)
een zeeottergroep op te nemen. Nu
kan Blijdorp alvast een onschatba-
re hoeveelheid ervaring en kennis
opdoen. Bovendien zegde de US
Fish and Wildlife Service toe, dat
de eerstvolgende otter die aan-
spoelt en niet meer terug kan wor
den gezet, ook aan Blijdorp wordt
toegewezen.
De directe consequenties van het
besluit zijn voor Blijdorp veelom-
vattend. Op dit moment zijn twee
dierenverzorgers in Alaska om in
enkele weken alle kneepjes van de
verzorging van de zeeotter te leren.
Vooral de verzorging van de pels
van een jonge zeeotter is een hei-
dens werk. Met 140.000 haartjes
per vierkante centimeter is de zee
otter het dichtst begroeid van alle
zoogdieren. Een goed onderhou-
den pels is letterlijk van levensbe-
lang voor een zeeotter, want in te-
genstelling tot andere zeezoogdie-
ren beschikt dit dier niet over een
speklaag. De uit twee lagen be
staande vacht moet hem bescher-
men tegen de kou en in staat stellen
om te blijven drijven. Diezelfde
vacht was er oorzaak van dat de
zeeotter omstreeks 1911 vrijwel
was uitgeroeid vanwege de grote
vraag. Op dit moment is er een
nieuwe bedreiging in de vorm van
de enorme vervuiling op en in zee
met als voorbeeld de ramp met de
olietanker Exxon Valdez in Alas
ka.
In de diergaarde wordt thans alles
voor de komst van de otter gereed
gemaakt. Dat heeft nogal wat voe-
ten in de aarde. Voor de eerste op-
vangperiode wordt op dit moment
het voormalige giraffenhuis ver-
bouwd, waardoor de plannen voor
een theehuis daarin enigszins wor
den verschoven. De tijdelijke ver-
zorgingsruimte voldoet aan alle
voorwaarden. Zo komt er aircondi-
tioning, schoon zeewater en een
waterbed om in te slapen. In de be-
ginperiode zijn vier mensen nodig
om de otter dag en nacht de nood-
zakelijke verzorging te geven. In
afwachting van het definitieve ver-
blijf in Oceanium wordt een bui-
tenverblijf van de gorilla's (die de
ze toch nauwelijks gebruiken) om-
gebouwd tot een passend semi-per
manent verblijf voor de zeeotter(s)
De opvang van de zeeotter is ove-
rigens mogelijk geworden dankzij
het VSB-fonds. Dit fonds verleent
financiele steun aan projecten van
maatschappelijk belang met een
sociale, culturele of educatieve
strekking.
weekbladen
Westblaak 180
Postbus 1685
3000 BR Rotterdam
Het 'muziektoneelstuk' van Wim
T. Schippers draagt het motto 'Life
is hard and then you die' dat Orka
ter toeschrijft aan enen John Whi
tehead. Deprimerende diepzinnig-
heden, getoetst aan platte alle-
daagsheid, onbenul en common
sense, leiden tot vrolijke taferelen
vol onbeantwoorde vragen. Terug-
blikkend stelt een schatrijke we-
duwnaar vast dat zijn leven anders
is verlopen dan hij zich dat in zijn
jonge jaren als arme sloeber voor-
stelde. Bezoek van zijn nietsnut-
tende zoon en een confrontatie met
zijn ambitieuze kleinzoon en diens
doortastende vriendin maken hem
weer eens goed duidelijk dat er
weinig terecht is gekomen van zijn
hemelbestormende plannen. Ru-
zies op een culturele bijeenkomst
leiden tot een uitbarsting bij hem
thuis.
Het eigen Wim T. Schippers-idi-
oom vol taalgrappen en creatieve
zinswendingen krijgt de ruimte in
'Relapsus'. Dit levert niet alleen
prachtige grappen op over de ka-
rakters van zijn personages, maar
ROTTERDAM Bert Visscher
speelt zijn nieuwe programma 'Fij
ne Nuances' in het Luxor Theater
Rotterdam van dinsdag 28 februari
tot en met zaterdag 4 maart 1995.
Een beetje druk is Bert wel. Geen
moment op dezelfde plek. Hoewel,
in zijn nieuwste cabaretprogram-
ma bevindt zich een groot bed op
het podium en jawel, hij gaat er
warempel een ogenblik op liggen.
'Zo, nu hebben we een momentje
rust', klinkt het meteen. En daar
mee verwoordt Visscher precies,
wat de zaal ademloos denkt. Maar
ja, de Groninger is iedereen na
tuurlijk wel weer te snel af.
Bert Visscher jongleert twee uur
lang met zijn publiek en put gena-
deloos hun lachspieren uit. 'Fijne
Nuances' is zijn zesde theater-
show. Visscher is een sublieme,
overrompelende nar, die een onuit-
puttelijke opeenvolging van half
verstaanbare teksten en praatjes
houdt, zowel
in Frans, Ja
pans, Rus-
sisch, Gro-
nings als Ne-
derlands.
Graag zet hij
het publiek op
het verkeerde
been; eigenlijk
weet je vante-
voren nooit
waar hij naar
toe wil. Hij
haalt daarbij
alles uit de
kast, de zotheid
kent bij Bert
geen grenzen, naar volledige tevre-
denheid van zijn vele fans.
'Fijne Nuances' begint om 20.15
uur. De toegangsprijs voor de
voorstelling bedraagt fl.30,- of
fl.25,-, met CJP/Pas 65/Rotterdam
Pas fl.5,- korting, niet geldig op
Bert Visscher komt met zijn nieuwe programma
naar het Luxor Theater (Foto: Sjors Visscher).
vrijdag en zaterdag. Kaartverkoop
van maandag tot en met zaterdag
aan de kassa tussen 11.00 en 18.00
uur. Telefonisch reserveren tussen
12.00 en 16.00 uur op nummer 413
83 26. Ook bij alle VVV bespreek-
buro's.
Orkater speelt Relapsus met onder andere Piet Romer, Olga Zuiderhoek, Wim T. Schippers en
Frank Schaafsma. (Foto: Ben van Duin).
ook talloze wetenswaardigheden
over in Nederland maar al te be-
kende readies en kneuterigheid.
Zo zullen vooral liefhebbers van
Wim T. Schippers eerdere creaties
zoals het VPRO-radioprogramma
Ronflonflon en de VPRO-'drama-
dy' 'We zijn weer thuis' veel ple-
zier beleven aan deze voorstelling.
Wim T. Schippers schreef een aan-
tal stukken voor toneelgroep Cen
trum, waaronder 'Kutzwagers'.
Werktheater voerde in 1987 zijn
Altijd wat' uit in een regie van
Shireen Strooker. 'Sansrancune 1'
en 'Sans rancune 2' werd met on
der meer Sjoerd Pleysier en Mark
Klein-Essink uitgevoerd in 1985.
De voorstellingen op maandag 6
en dinsdag 7 maart beginnen om
20.15 uur. Telefonisch reserveren
is mogelijk: telefoonnummer 411
81 10.
ROTTERDAM Een bijzonder
concert zal op zondag 19 maart
1995 plaatsvinden in het Luxor
Theater: de Italiaanse troubadour
Angelo Branduardi treedt dan een-
malig op in Rotterdam.
De zanger, componist, arrangeur
Branduardi maakt al tien jaar tour-
nees door vele landen van Europa,
waar hij een geheel eigen publiek
heeft opgebouwd. Hij brengt luis-
terliedjes, gedreven songs en poe-
tische teksten, soms van de hand
van zijn vrouw Luisa, soms op mu
ziek gezette gedichten.
Angelo Branduardi werd in 1950
geboren op een boerderij in Lom-
bardije, even buiten Milaan. Hij
studeerde klassiek viool in Genua,
verhuisde naar Milaan, waar hij fi-
losofie ging studeren en een carrie-
re begon als folkzanger. In 1974
werd hij ontdekt door RCA die
hem in staat stelde zijn eerste offi-
ciele plaat te maken. Zijn populari-
teit is in Italie zeer groot, maar
sinds een aantal jaren wordt hij
ook in de rest van Europa en in de
V.S. steeds meer gewaardeerd. Hij
treedt op in televisieprogramma's,
hij componeert voor films, vertaalt
en schrijft eigen teksten. Hij trad
op met Stephen Stills, Richie Ha
vens en Jorma Kaukonen. Hij
maakte vele albums en is steeds op
zoek naar nieuwe muziekstromen,
naar nieuw repertoire.
Angelo Branduardi in concert,
zondag 19 maart 1995 om 20.15
uur. Toegangsprijs: fl. 45,-/fl.
37,50, met CJP/Pas 65/Rotterdam
Pas fl. 5,- korting. Kaartverkoop
van maandag t/m zaterdag aan de
kassa tussen 11.00 en 18.00 uur.
Telefonisch reserveren tussen
12.00 en 16.00 uur op nummer
010-4138326. Ook bij alle VVV-
bespreekburo's.
ROTTERDAM 'Kloosterboer
op solotoer' is een cabaretesk con
cert met Arno van der Heyden,
Rob Elzenga en Jan Veldman. Het
muzikale programma gaat over de
alledaagse dingen van het leven als
de geur van een kopje koffie, de
voordelen van het geautomatiseer-
de betalingsverkeer, de herinne-
ring aan de Mobylette en het vrijen
in de caravan.
Eigentijdse humoristische liedjes
in een warm bedje van swingende
muziek, waarin stijlen van The
Ramblers, Django Reinhardt, Ed
dy Christiani en Dorus doorklin-
ken. Maar ook wordt de beroemde
spaghettiwestern Once Upon a Ti
me in The West van een nieuwe
muzikale interpretatie voorzien.
Jan Veldman schreef de teksten.
Samen met Rob Elzenga compo-
neerde hij een aanzienlijk deel van
de muziek, waarbij af en toe wordt
geciteerd uit het naoorlogse popu
late muziekrepertoire. Tevens
wordt muziek van Django Rein
hardt, Duke Ellington, Hoagy Car-
michael en Antonio Carlos Jobim
gebruikt.
Arno van der Heyden is cabaretier.
In 1992 won hij tijdens het Came-
retten Festival in Rotterdam de pu-
blieks- en de persoonlijkheidsprijs.
Hij speelt op dit moment met zijn
zus Margreet zijn cabaretprogram-
ma 'Het Duet'. Van der Heyden
was jarenlang als acteur/muzikant
betrokken bij Theater te Water. Bij
de KRO presenteerde hij een aan
tal televisieprogramma's. Rob El
zenga is muzikant en componist.
Hij speelde in groepen als White
Honey en Splitsing en was als ac-
teur en muzikant o.a. in produkties
van Theater te Water te zien.
Jan Veldman schreef toneelstuk-
ken voor o.a. het Ro Theater, Het
Zuidelijk Toneel, de Theaterunie
en Orkater. Daarnaast levert hij re-
gelmatig tekstbijdragen (en lied
jes) aan diverse televisieprogram
ma's. Ook treedt hij op met een ei
gen liedjesprogramma,.
'Kloosterboer op solotoer', Thea
ter Zuidplein, woensdag 8 en don-
derdag 9 maart. Voor informatie/
kaarten: 010-481.58.44.
MM'
Kloosterboer met Arno van der Heyden, Rob Elzenga en Jan
Veldman.