r
MaasposT
w.vvn
Januari 1997
Februari 1997
I
Maart 1997
A A.
April 1997
Mei 1997
THE
A
TER
LJJJjl
V
THEATER
Woensdag 22 januari 1997
MAASPOST SCHIEDAM XQ 58
THEATER
Get Teerstoofed!
mm—ml
24 en 25 januari 1997
Hans Visser and Friends
One night hot music III
Hans Visser zet in deze muziek-
theatershow zijn muzikale reis
voort. Een reis door het onuitputte-
lijke Black Music repertoire.
Zowel bekende als onbekende ar-
tiesten zullen de revue passeren.
Door Vissers vakkundige, geraffi-
neerde en verassende manier van
arrangeren, weet hij bestaande mu-
ziekstijlen als Gospel, Blues, Soul
en Motown op zeer eigenzinnige
manier uit te voeren. Ook in deze
theatershow speelt de Amerikaan-
se zangeres Marianne Rolle een
centrale rol. Een zangeres in hart
en ziel, die rauwe scherpte en ont-
roerende warmte op unieke wijze
combineert. Hans Visser and
Friends zorgen dat artiesten als
Billy Holliday, Mathalia Johnson,
Smokey Robinson, The Tempta
tions en vele andere weer tot leven
komen. Kortom, een muzikale
avond van de bovenste plank!
Kom dat zien!
Theater de Teerstoof 21252
fl. 19,50
31 januari en 1 februari 1997
Bram Vermeulen
Polonaise
De man hoste enthousiast mee, de
woorden volop meezingend, dat
hij niet merkte voorop te zijn ge-
raakt.
Het gevoel mee te doen veranderde
in voortgeduwd worden, voort.
Gelukkig lag de weg duidelijk
voor hem platgewalst en diep door
de voorgaande stoet
Bram staat voor blues, Neder-
landstalige blues. Maar dat niet al-
leen. Bram gaat verder. Na Achter
mijn ogen - zijn vorige solopro-
gramma en gelijknamige boek-
zingt zanger, muzikant, tekstdich-
ter Bram Vermeulen de blues in
Polonaise.
Over Achter mijn ogen: predi-
kaat van de enige Nederlandse
blueszanger. Maar als dit program-
ma iets aantoont, is het dat die be-
naming toch niet afdoende is om
zijn bijzondere theaterpositie aan
te duiden (Trouw).
de beste oerkreetstem van Ne-
derland (NRC Handelsblad).
Theater de Teerstoof 21312 en
22012 fl. 19,50
7 februari 1997
Jaap Mulder
De opmars van de Wilde
Artisjok
Zijn vorige soloprogramma Mijn
baarde al opzien. De pers was en
thousiast en hoe! Trouw noemde
hem een rasverteller, de Volks-
krant zelfs een kanjer. Ook het pu-
bliek waardeerde de spannende
mix van diepgang en hilarische
kolder. Mulder gaat binnen het ca-
baretgenre zijn eigen weg. Hij wil
niet als leukste moppentapper te
boek staan. Hij zoekt liever de on-
voorspelbaarheid en zet het pu-
bliek in een zin liefst twee keer op
het verkeerde been. Wie Mijn ge-
zien heeft vergeet niet het prachti-
ge toneelbeeld met Tibetaanse
vlaggetjes. Nu ook weer zal Mul
der zijn verhalen vertellen en zijn
liederen zingen. Hij zal vermaken
en ontroeren, zalven en zeiken.
Met heel zijn lijf, zijn sterke mi-
miek en veelkleurige stem sleept
hij het publiek mee in zijn wereld.
Een wereld vol gevaren: De Op-
mars van de Wilde Artisjok. Is dat
alles? Nee, het wordt nog mooier,
nog leuker. Twintig procent meer
Mulder voor dezelfde prijs!
Theater de Teerstoof 22072
fl. 19,50
8 februari 1997
Jan Rot en Hans Breedveld
Dans met Mij
Na drie soloprogramma's sloot
zanger, cabaretier, publicist en pre-
sentator Jan Rot het drieluik over
zijn leven af. Alles is gezegd en het
is tijd voor uitbreiding. Daarom
vroeg hij acteur Hans Breetveld
ten dans voor zijn nieuwe pro-
gramma. Hans Breetveld is bekend
van het theaterprogramma Beste
Maatjes en speelt Rambo in de te-
levisie-comedy Wat schuift het.
Jan Rot is zanger, Hans Breetveld
acteur. Samen delen ze nu een po
dium. Als Jan zingt, houdt Hans zn
bek. Als Hans acteert, zingt Jan in
het donker. Als Jan acteert, gaat
Hans zingen. Als Hans zingt,
speelt Jan er doorheen. Wacht, nu
zingen ze samen. Maar ieder een
ander lied. Samen delen ze een po
dium. Eenmalig. Dans met mij.
nr.7, het gevecht tussen gevoel en
rede een lust voor oog en oor.
Theater de Teerstoof 22082
fl. 19,50
14 februari 1997
De Dulle Roeckers
Chickentales
In Chickentales gaan de Dulle
Roekers de boer op met hun eigen
bereide kippenverhalen. Ze gooien
de knuppel in het hoenderhok en
bezorgen elk haantje de voorste dat
te hoog van zijn kerktoren kraait
kippenvel. Want De Dulle
Roeckers staan garant voor ra-
zendsnel, brutaal, tweestemmig,
muzikaal, maniakaal, amicaal,
maar vooral niet kaal cabaret.
De Dulle Roeckers zijn Ingrid Dul-
lens en Hilde de Roeck. Zij zijn
uitstekende performers en ze kun-
nen prachtig tweestemmig zingen.
Bovendien staan ze hun mannetje
op de biihne. Hun grappen zijn
sterk, de timing perfect, het
Vlaams is tintelend. In Chickenta
les worden zij muzikaal begeleid
door een pianist, hun vierde pas.
Nummer vijf en zes weten nog niet
welk onheil hun boven het hoofd
hangt. Ga dus niet met de kippen
op stok want het belooft een vuig
en ruig avondje te worden. Niet
goed, helaas geen geld terug. Want
hier staat uw vernieuwde waspoe-
der: Belgisch hoop in vuile dagen.
Theater de Teerstoof 22142 fl.
19,50.
15 februari 1997
Robert Brouwer
De jam is op!
Er is een misdaad gepleegd. Een
man staat terecht. Maar de rechter
zal bepalen of de man terecht staat.
Een spreekbeurt over het parings-
gedrag van hamsters, snertversla-
ving. sex fnet Zorro, en strippende
wolf, een foetus-praatgroep, surfen
op de rode bloedlichaampjes. In
De jam is op! wordt alles aange-
wend als verzachtende omstandig-
heden.
In zijn vierde cabaretprogramma
dendert Robert Brouwer als een fy-
sieke en verbale trein langs talloze
onderwerpen. Hij moet wel, want
deze keer hangt zijn leven er van
af. Getuigen worden gehoord, de
waarheid komt boven water, de
veroordeling is nabij. Robert ver-
telt over zijn bijzondere leven. Zo-
lang er nog jam is, is er nog hoop.
Theater de Teerstoof 22152
fl. 19,50.
19 februari 1997
Els de Schepper
Aaibaarheidsfaktor nr.7
Na Konijnen, Schoenen en de
Schepper en Vlaamse Zeep komt
nu het derde theaterprogramma
van Els de Schepper, met in het
voorprogramma monsieur Leclerc,
starring Isomo en een gratis recept
ter verhoging van uw eigen aai-
baarheid. Men neme 3 muzikan-
ten, 1 Els de Schepper. een groot
blik muziek. evntueel absurditeit
en een emmertje vol vettigheid.
Overvloedig overgieten met een
sausje van mieren en ontroering,
goed schudden. bestrooien met hu
mor et voila: Aaibaarheidsfaktor
Theater de Teerstoof 12142
fl. 19,50
21 februari 1997
Mylene d'Anjou en Wim Boor
Platina
De Comedy Explosion is inmid-
dels een van de meest succesvolle
stand-up formaties. Naast ruim
twintig Nederlandse stand-uppers
maken sinds een jaar ook enige
Amerikanen, Engelsen, Australiers
en zelfs een Nieuw Zeelander deel
uit van de Comedy Explosion. Al-
tijd bezig met nieuwe en bijzonde
re produkties lanceerden Frans
Ruhl en Wim Visser vijf jaar gele-
den als seizoensopener van het
Nieuwe de La Mar Theater een
eerste theaterproduktie met vier
stand-up comedians onder de titel
New York Comedy Nights. In kor-
te tijd waren zij ongekend popu-
lair. Als u houdt van improvisaties
en goede grappen die elkaar in snel
tempo opvolgen is het zeer de
moeite waard deze avond naar de
Teerstoof te komen.
Theater de Teerstoof 22282
fl. 19,50
1 maart 1997
Postbank Kleinkunstfestival
14 maart 1997
Maarten van Roozendaal
Platina is een pijnlijk hilarische
voorstelling over een hitzangeres
die weigert mee te doen aan het
verstrijken van de tijd. Drie perio-
des van een succesvoil duo passe
ren de revue. Het succes heeft hen
niet veel veranderd. Hoewel de
roem genoeg problemen met zich
meebracht. Toch laden zij zich tel-
kens weer op en zijn ze zo jong als
ze zich voelen. Al dertig jaar lang.
Hun muzikale legbatterij kan niet
leeg zijn. Hun show must go on!
Van het supergladde levenslied via
spetterende rock n roll naar rauwe
blues. Zon succesvol duo kan niet
uiteen gaan. Toen niet, nu niet. Ne
ver Nooit. So let the music play.
Platina is een bijzondere show, die
geen moment verveelt. Gegaran-
deerd genieten.
Theater de Teerstoof 22212
fl. 19,50
22 februari 1997
Marcel Boon
Stengelvrees
Wij maken ons natuurlijk ook dit
seizoen weer op voor het Postbank
Kleinkunst Festival. Dit zonder
meer de meest ambitieuze van alle
cabaretfestivals is in de Teerstoof
te zien. Deze landelijke try-out om
de Wim Sonneveld-prijs is een
jaarlijks terugkerend onderdeel
binnen het Postbank Kleinkunst
Festival en viert alweer het twee
lustrum. Het concours biedt suc
cesvolle artiesten de gelegenheid
zich te presenteren en daarbij de
kans om door te breken naar een
breder publiek. Een avond Post-
bank Kleinkunst bestaat uit vier
optredens van elk ongeveer twintig
minuten. De avond wordt op ge-
paste wijze aangekleed. Naast lek-
kere hapjes en drankjes kunt u in
de pauze smullen van een span-
nenede act. Bevindt zich onder de
ze lichting wellicht een nieuwe
Deelder of Brigitte Kaandorp? U
neemt het risico en wij zullen er
voor zorgen dat deze cabaretmara-
thon een feestelijke avond wordt.
Theater de Teerstoof 23012
fl. 19,50
Met piano, sigaret, zijn zondagse
kloffie en vooral Kim Soepnel op
bas slingert Maarten van Roozen
daal zijn met Hollandse blues
doorweekte poezie de zaal in. Kom
genieten van deze bijzondere voor
stelling.
Theater de Teerstoof 23142
fl. 19,50
15 maart 1997
Moeders in nood!!
Smartlappenfestijn
Deze avond wordt echt fantastisch!
Eerst een optreden van Moeders en
Nood en na de pauze een bonte
verzameling zangers en zangeres-
sen die dingen naar de prijs die
wordt uitgereikt aan de origineel-
ste, meest bewogen smartlap. De
avond wordt gepresenteerd door
Bas Grevelink, bekend van de Co
medy-Train.
Een voorproefje van dit festijn
vindt op zaterdag 1 maart plaats in
cafe Van Diggelen op de Grote
Markt in Schiedam. Vanaf 22.00
uur vinden de voorrondes plaats
van de Van Diggelen Smartlappen
Trofee. Iedereen die vindt dat hij
een respectabele smartlap kan pre
senteren, kan zich inschrijven. U
kunt u opgeven onder vermelding
van naam, adres, telefoonnummer
en onderwerp bij de Schiedamse
Theaterkassa: tel. 4269563. Vier
losgeslagen huismoeders brengen
avond aan avond op geheel eigen
wijze een selectie uit de spelonken
van het Nederlands repertoire ten
gehore. Zij zingen overal; van pop-
[[Ho Mr
Waar je bang voor bent gebeurt
niet. Met deze gdachte heb je een
zorgeloos leventje. Totdat je er
achter komt dat er vervelende din
gen gebeuren, die je van te voren
niet hebt verzonnen. Je gaat je suf
prakkizeren wat je zou kunnen
overkomen, met als resultaat...een
cabaret-programma. Op deze ma
nier maakt Marcel Boon een weer-
galoze Come Back! Zoals ge-
woonlijk zit de voorstelling
boordevol half-geengageerde la-
riefarie, onwaarschijnlijk flauwe
tot zeer harde grappen.
Maar de allergrootste kracht van
de Groninger is zijn direkte pu-
blieksbenadering. Het enthousias-
me waarmee hij op het podium
staat doet menig criticus verstom-
men. Na een periode eruit te zijn
geweest was men even bang dat hij
nooit meer te zien zou zijn in het
theater. Maar waar je bang voor
bent...
Na een klein half uur waan je je in
een gezellige huiskamer waar ge-
praat, gelachen en gezongen
wordt. Boon reageert op alles wat
er in de zaal gezegd wordt en hangt
de nuchtere jongen uit.
Theater de Teerstoof 22222
fl. 19,50
28 februari 1997
Comedy Explosion
7 maart 1997
Henk van Ulsen
Tekstbeeld
Henk van Ulsen is een oude beken
de van de Teerstoof en terug van
weggeweest. Zijn programma
Tekstbeeld is een licht-literaire
blik op beeldende kunst in een
theatrale vorm. Op basis van tek-
sten van Ida Gerhardt, Liselore
Gerritsen, Rutger Kopland, Kees
Schippers en andere. Teksten
(zowel proza als poezie) over beel
dende kunst, lichtvoetige anekdo-
tes, voorvallen op schippersate-
liers, kortom van alles wat indruk
kan geven van de relatie tussen
woordkunstenaars en beeldende
kunstenaars komt aan bod. Het
geheel wordt doorvlochten met
muziek in een verassende vormge-
ving.
Door de eeuwen heen worden
woordkunstenaars en beeldende
kunstenaars door elkaar beinvloed,
bewonderd en verguisd. Er heerst
al zo lang een bijzondere band tus
sen de ogenschijnlijk tegengestel-
de kunstuitingen. Meer nog dan in
hun eigen kunstvorm vinden kun
stenaars hun grote voorbeelden en
inspiratie in andere disciplines.
Henk van Ulsen als solo-speler bij
uitstek, die zelf ook nog een bedre-
ven schilder is en groot liefhebber
en kenner van beeldende kunst
maakt deze bijzondere voorstelling
Tekstbeeld tot een mooie theater-
avond. Wie anders?
Theater de Teerstoof 23072
fl. 19,50
8 maart 1997
Internationale Vrouwendag
Bloeiende Maagden
Muts
festival tot Tupperware-party,
hierbij vakkundig begeleid door
een voile achternicht van onze ar
tiest Johnny Woodhouse. Deze
Rotterdamse stembandprinsessen
worden aanbeden tot ver buiten
onze landsgrenzen en toch zijn ze
allemaal bescheiden gebleven.
De Bloeiende Maagden. Ze ko
men. En ze blijven. En ze gaan
nooit meer weg. Muts is gezellig,
ontroerend en verpletterend. Een
ondragelijke uitbarsting van nood-
zakelijk leed. Voor drie kleine
meisjes is een droom werkelijk-
heid geworden. Ze schreeuwen. ze
vechtenen ze worden er nog voor
betaald ook. Het zijn de dansma-
riekes van het Nederlands cabaret.
De gezegende onder de vrouwen.
Mensen die in Eindhoven wonen
kunnen altijd mee terug rijden.
De Bloeiende Maagden zijn Min-
ou Bosua. Anamoon Langenhoff
en Ingrid Wender.
Theater de Teerstoof 23082
fl. 19,50
Theater de Teerstoof 23152
fl. 19,50
21 maart 1997
Anti Racismedag
De Sphinx
Op Huwelijkse Voorwaarden
In de voorstelling Op Huwelijkse
Voorwaarden ontmoet de jonge
Egyptenaar Karim de veertigjarige
Hollandse Miranda. Zij is net een
paar maanden van haar tirannieke
echtgenoot gescheiden. Ze ont-
moeten elkaar in de shoarmatent
waar Karim werkt voor een hon-
gerloontje en waar hij ervan
droomt papierea te krijgen en niet
langer illegaal in Nederland te zijn.
Miranda valt voor zijn ongecom-
pliceerde charme en na enkele we-
ken aftasten komt het tot een im-
pulsief huwelijk. Maar, en daar zit
de de angel, ook weer niet zo im-
pulsief dat Miranda in gemeen-
schap van goederen wil trouwen.
Gewaarschuwd door haar achter-
dochtige moeder wil ze uitsluitend
op huwelijkse voorwaarden trou
wen, dat wil zeggen: niet bij voor-
baat allesdelen. Ook Karim heeft
een geheime agenda: hem gaat het
meer om de papieren dan om de
passie. Daarmee is wederzijds zaad
van wantrouwen gezaaid en ont-
staan langzaam breuken in de jo-
mantisch gestart relatie. Karim
houdt zoveel mogelijk vast aan
zijn cultuur, maar komt daarmee in
botsing met de vrijgevochten Mi
randa. Dit huwelijk is dan ook ge-
doemd om te mislukken. Het thea-
terstuk gaat over vertrouwen en
wantrouwen, begrip en onbegrip.
Een bitterzoet verhaal waarin met
enige humor de boodschap wordt
gebracht.
Theater de Teerstoof 23212
fl. 19,50
22 maart 1997
Job Schuring
Eindelijk
Het leven is een ramp. Maar geluk
kig komen daar altijd veel mensen
naar kijken.
De cabaretier Job Schuring was de
eerste winnaar van de Wim Sonne
veld-prijs in 1988 en de Pall Mall
Exportprijs in 1992. Job Schuring
wordt beschouwd als een van de
zeldzame maatschappij-kritische
cabaretiers van zijn generatie. Na
zijn vijf theaterprogramma's zet
hij met zijn voorlaatste programma
Net Niet de eerste stap in een
nieuw ingeslagen weg. Hij zal nu
wel dwars door de voordeur van de
theaters binnenvliegen met zijn
nieuwe show. Komend seizoen
presenteert hij Eindelijk. Nog mu-
zikaler, met veel liedjes en iets
minder met verhalen. Maar wel
heel anders dan voorheen. Job
Schuring laat zich niet meer voe-
den door cabaretwoede. maar door
persoonlijke kwaadheid! Pardon?
Als u uitgesnikt bent kunt u zich te
pletter lachen. Of andersom. Stap
de wereld in die Schuring heet.
Theater de Teerstoof 23222
fl. 19,50
Theater de Teerstoof 23042
fl. 19,50
5april 1997
Basterd
Wild Vlees (try-out)
17 t/m 19 april 1997
Amateurgezelschap Apollo
*61
28 maart 1997
Yvonne Keuls
Theatraal Verhaal
Yvonnen Keuls is een van Neder
lands meest bekendste schrijfsters
en columnistes. Daarnaast schrijft
zij ook toneelstukken, film- en te-
levisie-scenarios. Haar verhalen
brengt ze nou al ruim twee seizoe-
nen op het podium. Keuls procede
lijkt eenvoudig: eigenlijk zijn het
beeldende vertellingen over onder
werpen die uit het leven zijn gegre-
pen. Bovendien verstaat Keuls de
kunst om haar zware onderwerpen
met grote humor voor het voetlicht
te brengen zonder daarbij aan de
essentie voorbij te gaan. Yvonne
Keuls zal onder meer iets voordra-
gen uit Meneer en mevrouw zijn
gek. Hiervoor bracht zij een jaar
lang regelmatig een bezoek aan
een psychiatrische inrichting. Om
het geheel compleet te maken kunt
u in de foyer, vooafgaand aan de
voorstelling, genieten van de Poe
zie Jukebox.
Theater de Teerstoof 23282
fl. 19,50
29 maart 1997
De Vliegende Panters
Sex
Het debuurprogramma Sex waar
mee de Vliegende Panters vorig
jaar op overtuigende wijze het
Amsterdamse Kleinkunstfestival
wonnen, is nu uitgebouwd tot een
avondvullende voorstelling.
De heren; Remko Vrijdag, Rutger
de Bekker en Diederik Ebbinge,
nemen u in hun premiere naar or-
gieen van puberale jongensfanta-
sieen. Dit resulteert in een bonte
aaneenschakeling van absurde
liedjes, opmerkelijke poppenkast,
een stukje Sesamstraat en nog veel
meer. Hun show is tegelijkertijd
gruwelijk, ontroerend en hilarisch.
Hun grootste fan is Youp van 't
Hek.
Theater de Teerstoof 23292
fl. 19,50
4 april 1997
Schudden voor gebruik
Geschud
De Jong en Van Santen vullen het
podium met beeld, mime, fysieke
kunsten en zweet. Tekst wordt niet
gemeden, maar deze heren spreken
het liefst de taal van hun lichaam.
Tijdens hun eerste programma Ge
schud doen twee jonge honden een
poging tot het vasthouden van het
korte moment dat leven heet.
In 1994 wonnen zij de jury- en pu-
blieksprijs op het Groninger Stu-
denten Cabaretfestival. Later ver-
worven zij zilver op het Camaret-
tenfestival.
Wild Vlees is niet voor niets het
vierde avondvullende programma
van het cabaretduo Basterd, alias
Onno Innemee en Robert Saapen.
Wild Vlees woekert, gloeit, jeukt,
een programma over vrouwen dus.
In Wild Vlees wordt de appel defi-
nitief geweigerd en de overbodig-
Keid van vrouwen wordt eindelijk
op hoog niveau en genuanceerd
besproken. Dat vrouwen bijvoor-
beeld geen humor hebben zal in de
zaal worden bewezen.
Door visueel verbaal geweld ont-
poppen deze fysieke theatermakers
zich als kwelgeesten van de lach-
spieren en redders van de manne-
lijke ziel. Beide heren hebben al ja-
ren geen vaste vriendin kunnen
krijgen, maar benadrukken dat dit
geen invloed heeft gehad op de in-
houd van Wild Vlees.
Algemeen Dagblad: ...Complex.
Valt moeiteloos te rangschikken
onder de betere cabaretvoorstellin-
gen van dit seizoen.
Theater de Teerstoof 24052
fl. 19,50
11 april 1997
Mark van de Veerdonk
Boem Beng Kabam!
Zijn oren vangen bijna alles op.
Het roeren in de koffie klinkt oor-
verdovend hard. Hij hoort zelfs het
schiften van de melk. het trillen
van de pudding en het bederven
van het vergeten bakje kipsalade in
de koelkast. Doodsbenauwd ver-
schanst de man zich in zijn bed. Je
hoort zijn zenuwen knappen! Mark
van de Veerdonk bracht als Odys
seus zelfgemaakte filmbeelden en
cabaret samen in het theater. Sa
men met Rene Spierings, slagwer-
ker bij Percossa Percussion, de
Afrikaanse groep Anumadutchi
Percussion en de Japanse groep
Circle Percussion betreedt Van de
Veerdonk de wereld van het ge-
luid. Boem Beng Kabam!
Theater de Teerstoof 24112
fl. 19,50
12 april 1997
Kees Torn
Als ik het niet dacht
Met zijn eeuwig sigaar en zijn ij-
zersterke debuut Laat maar laaien
wist Kees Torn (1967) het niets-
vermoedende publiek steeds op het
verkeerde been te zetten. Want in
werkelijkheid heette het al die tijd
De wonderen der natuur. terwijl de
titel Als ik het net dacht afkomstig
is van zijn derde programma waar
mee hij reeds in 1992 zijn debuut
had willen maken. Tijdens de
dwaaltochten door zijn gedachten
verwondert hij zich over het van-
zelfsprekende. Het vanzelfspre-
kende dat hij liefst op een zo om-
slachtig mogelijke manier zou wil
len inpassen in de vertrouwde
wanorde. Kees Torn schrijft muzi
kaal veelzijdige en vormelijk em
inhoudelijk uitstekende teksten.
Daarnaast vormen die originele.
veelal absurde visuele vondsten
eem wezenlijk bestanddeel voor
zijn show.
Theater de Teerstoof 24122
fl. 19,50
Theater de Teerstoof 24172,
24182 en 24192
24 april 1997
Erik van Muiswinkel
Nieuw Programma
Het spelen van typetjes kun je wel
aan Van Muiswinkel overlaten.
Daarin hoeft hij alleen maar Van
Kooten en De Bie boven zich te
duiden. Dat schreef de Volkskrant
eens over Van Muiswinkel. Gedre-
ven door de Wens om nooit meer
alleen op het podium te staan om-
ringt de cabaretier zich nu met een
bonte stoet personages; kinderen,
ooms, buurtgenoten, cricketclub-
bestuurders, dominees en leuke
vrouwen. Hij heeft met elk het bes
te voor. Zijn enige probleem is dat
niemand naar hem luistert.
Erik van Muiswinkel zorgt voor
anderhalf uur aangenaam vermaak
met een hoog amusementsgehalte.
Theater de Teerstoof 24242
fl. 19,50
25 en 26 april 1997
Harry Sacksioni
Lopend vuur
Harry Sacksioni trekt al jarenlang
voile zalen. En is ook dit jaar we-
derom in de Teerstoof te zien. De
grote stad en voetbal, dat zijn
Sacksionis passies. Via zijn gitaren
en ondersteund door percussie,
saxofoon, viool, mandoline en bas
vertolkt Sacksioni zijn ideeen over
de uitersten in de grote stad. Zo ko
men we de New Yorkse baglady
tegen, de zwerfster die altijd met
tassen loopt rond te zeulen en de
verdwaalde toerist. De voorstellin-
gen van The Roaring City Tour
zijnakoestisch.
Theater de Teerstoof 24253 en
24262 fl. 19,50
1 mei 1997
Stef Bos
Schaduw in de nacht
Stef Bos, enige jaren geleden door-
gebroken met de hitsingel Papa, is
inmiddels breed erkend als zanger,
componist, tekstschrijver en verta-
ler. Zijn laatste programma werd
door pers en publiek geprezen. Op-
vallende elementen in zijn werk zijn
de ingetogenheid van zijn repertoi
re, de poetische kracht van zijn tek
sten en de strijd tussen gevoel en
verstand. De emotie is hierbij het
sterkste.
Theater de Teerstoof,
fl.19.50
2 mei 1997
Sense
Jiddische verhalen en muziek
Muziek (verhalen en liedjes) waar-
bij gepraat. een glas wijn gedron-
ken of gegeten mag worden. Zo
luidt de geruststellende program-
matitel van het Nederlandse duo
Ilona Cechova en Rolindha Kross.
Je mag bijna alles bij een optreden
van Sense: praten, eten, dansen of
je mond houden en luisteren. Doe
maar en geniet! Mazzel en broche
(als je maar gezond bent).
Theater de Teerstoof 25022
fl. 19,50
3 mei 1997
Trio Hasjee
Hasjee Show
Het supergladde saxwerk van Joh
nny, de diepgravende bas van Cor
en het optimistische gitaarspel van
Nico vormen samen een pittig ge-
recht waar u uw vingers bij zult af-
likken. Door hun zoete samenzang
brengen ze elke menigte tot een
kookpunt. Volgens onmiskenbaar
Rotterdams recept bereiden zij in
eigen keuken Nederlandstalig re
pertoire. Van sappige smartlappen
tot hartige meezingers.
Theater de Teerstoof 25032
fl. 19,50