Verschil realiteit en toneel
vervlieqt door videoscherm
Geen breed gedragen verzet
tegen sloop Brandersbuurt
BERGWEG110
ROTTERDAM
n
i mmmm
La la la la la mysterytour
in De Blauwe Brug
Beatlesdag in Schiedam
Brandersbuurt weer even tot leven door SCHAT
'Jan Schaper heeft verloren van Jan Schaper'
TEL.: 0104.618.600
I BERGWEG110 ROTTERDAM
STEREO WALKMAN
MICR0SYSTEEM MET CD-SPELER
PORTABLE
CD-SPELER
CROSS TRAINER
RADIO/
WALKMAN
I Mr- Art.nr. 26673
ALLEENZATERDAG
^t/AN 17.00-18.00 UUR
Breuk
DE NIEUWE CORRECT
PERSONALAUDIO
AFDELING
Nu de zomer voor de deur
staat is de personal audio
afdeling, na een
ingrijpende verbouwing geheel opnieuw ingericht.
Daar vindt u stuk voor stuk juweeltjes van personal
audio apparaten waarmee u, zowel binnen als buiten
op het strand of in de tuin kunt genieten van uw
favoriete muziek. MiniDisc spelers, Walkmans, stereo
radio-cassettespelers met of zonder CD,
wereldontvangers, Discman's alles staat
demonstratieklaar opgesteld om beluistert te worden.
ami/a
T4T-
CORRECTPRIJS
a i Ufa
499T-
CORRECTPRIJS
aiu/a
CORRECTPRIJS
CORRECTPRIJS
1 ^Tgg^iuJfciiiinigr^^
Woensdag 13 mei 1998
wx54
CORRECT
PORTABLE
AUDIO
IaasposT (Phis
The Beatles in 1965, tijdens een concert in Italie. Door de
gebrekkige versterkers hadden John, Paul, George en Ringo net
zo goed Stonesnummers kunnen spelen. Niemand die het had
gemerkt.
SCHIEDAM - The Beatles zijn in
Schiedam geweest, echt waar. In
1962. Eventjes, maar toch. John,
Paul en George: in een gehuurd
busje reden ze via de Koemarkt
naar Duitsland, nadat het vijftai
(dus nog met Pete Best en Stewie,
en zonder Ringo) in Hoek van
Holland aan land was gekomen.
Onderweg zouden ze in Arnhem
stoppen, waar John Lennon
spontaan een mondharmonica
'leende', later nog gebruikt bij
Love me do. Het was in hun Duit-
se periode, toen The Beatles hun
geld voornamelijk verdienden
met het geven van concerten in de
ruige nachtclubs van Hamburg.
„Ik heb het zelf gehoord van Paul
McCartney toen ik hem sprak in
1976", zegt Schiedammer Robert
S witser die het grootste Beatlesvi-
deo-archief van Europa bezit.
„Paul kon het zich nog echt herin-
neren."
Zaterdag 16 mei wordt in De Blau
we Brug een Beatlesdag gehouden,
op initiatief van Robert Switser. Het
is de eerste keer dat zoiets in de re-
gio wordt georganiseerd. De hele
dag worden bijzondere Beatles- en
McCartneyvideo's gedraaid, soms
nooit eerder in Europa vertoond; en
verder zijn er verscheidene fan-
clubs en platenzaken vertegen-
woordied. Kom je hier niet dat ene
bijzondere ep-tje tegen van Lady
Madonna, dan slaag je nergens.
Beatlesfan voor het leven werd
Switser in 1969, toen was hij een
jaar of tien. Hij leerde The Fab Four
kennen dankzij zijn broer. Vaak
luisterden ze samen naar Engelse
piratenzenders: Radio Caroline,
Veronica, Radio Noordzee. Noem
maar op. Zijn eerste Beatle-single-
tje? Dat moet Penny Lane zijn ge
weest. Vlak daarna kocht hij Abbey
Road. En nu puilt het huis uit van de
bijzondere singletjes. Maar de mu-
ziek blijft voorop staam, hij geeft
niet zoveel om afwijkende Japanse
hoesjes. Niettemin heeft Switser ge-
noeg interessante singles, ep's en
lp's. The butcher's cover bijvoor-
beeld, berucht indertijd. The Beat
les wilden nu wel eens een minder
brave platenhoes en portretteerden
zich als slagers met onthoofde pop-
pen en stukken vlees. EMI kon het
idee niet waarderen en floot The
Fab Four terug. Of die picture disk
metdaarop het laatste interview van
John Lennon, gesigneerd doorCyn-
thia Lennon, zijn eerste vrouw, die
is ook bijzonder. En verder heeft hij
de handtekening van Pete Best, de
eerste drummer van The Beatles.
Het is nog steeds niet helemaal dui-
delijk waarom Best vervangen
werd door Ringo Starr. Lennon kon
het niet verkroppen dat Pete Best
zo'n succes bij de vrouwen had,
vermoed Switser. En verder was
zijn drumwerk ook niet echt fantas-
tisch. Het vreemde is dan ook dat
ook aan Ringo Starrs drumkwalitei-
ten is getwijfeld. Op het eerste Beat-
le-nummer is Ringo dan ook niet te
horen. Producer George Martin wil-
de liever iemand anders op het
drumkrukje, een beslissing waar-
over Ringo nog steeds verontwaar-
digd is.
Zijn favoriete Beatle is en blijft Paul
McCartney, vooral zijn carriere
heeft Switser gevolgd. Wat hem zo
in McCartney aanspreekt is zijn ma-
nier van zingen, zijn songs die ten
onrechte -zeker wanneer je ze ver-
gelijkt met die van John Lennon-
worden afgedaan alssimpel'Maar
natuurlijk vindt hij Lennon ook
goed. Imagine, dat was een goede
plaat, staat buiten kijf. Over Yoko is
Switser minder enthousiast. Eens
zag hij een concert van haar, samen
met Sean Lennon, verschrikkelijk.
Maar, toegegeven, ook Paul heeft
niet altijdgoede lp'sgemaakt. Press
to play bijvoorbeeld, een van zijn
Via het kabelnet kunt.u het pro-
gramma van RDTV op uw televi-
sie ontvangen. RDTV, ofwel Rot-
terdams Dagblad TV, is een ka-
belkrant die elke dag 24 uur lang
te zien is. Ze bevat het laatste ac-
tuele nieuws uit uw omgeving.
Elke maandag en dinsdag krijgt u
via RDTV extra veel informatie
over onroerend goed en wonen.
eerste solo-platen, en McCartney II.
In 1976 heeft Switser een van Pauls
beste concerten gezien, in de
Ahoy', en na afloop van het optre-
den heeft hij nog even kans gezien
Macca te spreken. Aardige man.
Eeuwig zonde dat hij de livetape
van dat concert kwijt is, maar hij
spoort hem vast wel weer op. Vroe-
ger nam hij wel eens concerten van
Paul op, illegaal, natuurlijk. Het
was altijd weer spannend om de op-
name-apparatuur naar binnen te
smokkelen. Nu doet hij dat niet
meer, maar via zijn contacten over
de hele wereld kan hij aan elk con-
certkomen. Grappigdaarbij isdatje
dan kan horen hoe de set verandert:
welke nummers afvallen, welke
worden toegevoegd. Ook de sound-
checks zijn altijd leuk, die soms
meer dan een uur kan duren. Of hoe
Paul met zijn publiek omgaat. Swit
ser heeft een opname van een con
cert in Gent in 1993, toen Macca een
kwartier lang probeerde in het
Vlaams te praten. In Duitsland praat
hij regelmatig in het Duits, dat hij
over heeft gehouden aan zijn perio
de met The Beatles in Hamburg.
De breuk tussen The Beatles, daar-
over was Switser eigenlijk niet eens
zo heel erg verrast. Dat zag hij aan-
komen. Je ziet het ook op sommige
bijzondere video-opnamen die
Switser heeft van de Let it Be stu-
dio-opnamen. Yoko die zich overal
mee bemoeide en de geergerde re
adies van Paul, George en Ringo,
hun verzuchtingen: Paul was al be-
zig was met wat later zij n eerste sol-
oplaat zou worden. En The Beatles
waren uit elkaar gegroeid. Het was
gewoon geen groep meer, eerder in-
di viduen die soms niet eens meer de
nummers gezamenlijk in de studio
opnamen. Vaak krijgt Paul de
schuld van de breuk van The Beat
les, maar dat vindt Switser niet hele
maal terecht. Het was een natuurlijk
proces.
Lennon probeerde in 1974 weer in
contact te komen met McCartney.
Samen met Stevie Wonder jamden
ze in de studio: Switser heeft een
mooie opname van Superstitious,
en, afgaande op de tape, werd er
door de heren flink geblowd: „Hey
Stevie, would you like another
spliff?'Het zou de laatste keer zijn
dat Paul en John samen met elkaar
in de studio zouden spelen.
Het is niet zo dat Switser alleen The
Beatles goed vindt. Eigenlijk houdt
hij van alle muziek uit de jaren zes-
tig. Clapton, The Kinks, The Ani
mals, Stones en Jimi Hendrix. Ook
de 'moderne' muziek blijft Switser
volgen. Ja ook Oasis, al vindt hij de
broertjes Gallagher maar een stelle-
tje poseurs die denken dat ze al heel
wat voorstellen. Switser, een beetje
verontwaardigd: „Oasis is gewoon
een copy van The Beatles. Hebben
zij al 25 nummereen hits gehad? En
weet je wat het voordeel is van
Oasis en The Spice Girls? Je kunt bij
hun clips gelukkig het geluid afzet-
ten. The Spiee Girls zijn dan nog
leuk om te zien, dat kan je van Noel
en Liam niet zeggen."
McCartney is weer op de goede
weg, vindt Switers. Denk aan Fla
ming Pie, echt een heel goede cd,
verschenen na de Anthologyreeks
waarmee The Beatles voor de zo-
veelste keer weer terug in de be-
langstelling kwamen, en waarop
Ringo Starr een paar nummers heeft
ingespeeld. Heel mooi is ook het
concert voor Montserrat, vorig jaar,
waarop McCartney en een All-Star-
band geld hebben ingezameld voor
de getroffen bevolking van het klei-
ne vulkaaneilandje. En vanzelf-
sprekend heeft Switser er de video
van, die zaterdag voor het eerst in
Europa wordt vertoond. „Hey Jude,
dat Paul geschreven heeft voor zijn
zoon Julian, in een versie met Phil
Collins op drums en Paul en John
Lennon samen op de piano." Voor
de rest zijn er tal van Beatlesopna-
mes te zien van obscure tv-shows en
shows begin jaren zestig. En het
laatste concert dat The Beatles ga-
ven, in een honkbalstadion.
The Beatles Internationale cd-vi-
deo-platen-collector itemsbeurs.
Zaterdag 16 mei, van 12.00 tot
22.00 uur. Entreefl. 10,-. Kaartver-
koop bij De Blauwe Brug, Bach-
plein 590.
JALMAR TEUNISSEN
SCHIEDAM - Sjaal om, muts
op, winterjas hoog gesloten. Het
publiek bij Breken zat tijdens de
voorpremiere op woensdag 6
mei te kleumen van de kou. Hoe
koud hebben de acteurs het niet
gehad in hun zomerjurkjes en T-
shirts met korte mouwen? Het
weer bepaalde de eerste pu-
blieksvoorstelling van SCHAT
produkties. De harde wind zorg-
de voor problemen. Regisseur
Bernard Bredero was genood-
zaakt het publiek mee te delen
dat niet alles volgens plan zou
verlopen. Hij legde aan het pu
bliek uit dat het moeilijk was ge
weest in de herfstige weersom-
standigheden het decor op te
bouwen en de technische appa-
ratuur aan te sluiten. De beweeg-
bare achterwand zou deze avond
helemaal niet worden gebruikt.
Pure pech.
„Als we vanavond de achterwand
zouden gebruiken, zou deze bin
nen de kortste keren tegen de Sin-
gelkerk aanvliegen. Daarom leg ik
u uit wat het publiek vanaf morgen
ziet. Enkele acteurs zullen de wand
omhoog duwen. U ziet dan niet dat
daarachter de volgende scene
wordt opgebouwd." Bredero
vroeg het publiek net te doen alsof
ze het gesjouw met attributen niet
zagen. Geen probleem. De weers-
omstandigheden deden niet veel af
aan de voorstelling Breken. En de
overige avonden speelde het zelfs
geen rol meer. Het verhaal was
overwegend vermakelijk, al had
het hier en daar iets kruidiger ge-
mogen.
Breken handelt over het katholieke
en daardoor kinderrijke gezin
Houtzager. Zij zijn verhuisd van
de vervallen Brandersbuurt naar
het steriele Nieuwland. Vader
Houtzager en zoon Wim werken
bij Wilton Fijenoord. Vader bidt
dan ook: ,,Wij danken de Heer en
Wilton Fijenoord voor deze rijk
gevulde tafel." In het katholieke
gezin is vader Houtzager de baas,
moeder de vlijtige huisvrouw, de
zonen richten zich op werk of stu-
die en de dochters helpen hun
moeder in de huishouding. Wim
maakt zijn opleiding af, trouwt en
betrekt een nieuwbouw woning.
Zijn broer Hans houdt er andere
idealen op na. Hij wil studeren en
meer van de wereld zien. Zijn
Op een nieuw lederen zadel indruk maken op je meisie. Zo werkte het kennelijk in de jaren zestig
in Schiedam. Foto Roger van der Kraan
vriendin neemt hem mee op sleep-
touw. Zij doet hem inzien dat er in
Schiedam ook dingen gebeuren die
de moeite van het protesteren
waard zijn. Hans bezoekt op haar
initiatief de bijeenkomsten in het
Zakkerdragershuisje, onder leiding
van Jan Schaper. Later volgt een
teach-in in De Korenbeurs en een
protestactie tegen de sloop van de
Brandersbuurt. Het hoogtepunt
van de voorstelling zou toch de
sloop van de Brandersbuurt moe-
ten zijn. Of anders was het mooi
geweest het vertrek van Hans
Houtzager naar Eindhoven samen
te laten vallen met de nederlaag
van de sloop. Maar het eind van de
voorstelling blijft een beetje in de
lucht hangen.
De prestatie van de amateurs is er
niet minder om. Vooral vader en
moeder Houtzager (Cor Teensma
en Natscha Dielemans) en Hans
(John van Sliedregt) spelen hun rol
met overtuiging. De attributen uit
de jaren '60 zijn prachtig. De spe-
lers rijden op ouderwetse fietsen
en brommers over het nieuwe plein
aan het Stadserf, in snackbar Blue
Bell staat een jukebox, de Beatle-
jongeren dragen donkere noncha-
lante kleding en de vetkuiven een
leren jas met spijkerbroek of ge-
tailleerde jurk. Op zondag komt
een hele schare gelovigen uit de
kerk. De pastoor staat bij de uit-
gang en de kerkklokken luiden.
Tegen de achtergrond van het ka
tholieke geloof klinken de vele
vloeken in het gezin Houtzager.
Daar zijn niet alle toeschouwers
even blij mee. Het publiek sist of
spreekt haar verbazing uit over zo
veel grove wobrden.
De aankleding van Breken is mooi.
De verschillende podia maken de
voorstelling tot een levendig ge-
heel. Ook de videoprojecties aan
weerskanten van het podium ver-
fraaien het stuk. Het verschil tus
sen realiteit en toneel vervaagt op
het witte doek. Welke zwart-wit
fragmenten zijn 'echt'-dat wil zeg
gen uit de jaren '60 - en welke zijn
speciaal voor de voorstelling in
scene gezet? Geinig was de scene
waarin een ambtenaar van de bur-
gerlijke stand optreedt om Wim
Houtzager en z'n meisje in de echt
te verbinden. Dan klinkt verbaasd
gefluister door het publiek: „Kijk,
burgemeester Scheeres.
SCHAT produkties heeft het maar
weer voor elkaar gekregen. Vijf
avonden lang was de voorstelling
Breken te zien. De 750 plaatsen op
de tribunes waren niet iedere
avond uitverkocht, maar het
scheelde niet veel. De voorstellin-
gen van 7 tot en met 10 mei verlie-
pen zonder noemenswaardige te-
genslagen. De grote brandweerwa-
gen die bij de voorpremiere niet
wilde starten, was op deze avon
den wel van de partij. Wonder bo-
ven wonder is geen van de acteurs
na de koude voorpremiere ziek ge-
worden. Het is toch ook veel te
leuk om aan zo'n goed verzorgde
voorstelling mee te kunnen doen.
Tijdens de voorstellingen maakte
Neon Film/TV opnamen. SCHAT
produkties wacht het resultaat met
spanning af. Het ligt nog altijd in
de lijn der verwachting deze beel-
den aan een televisiestation te slij-
ten. Of dit een regionale of zelfs
een landelijke uitzending wordt, is
nog onbekend.
MARGREET FEENSTRA
SCHIEDAM -Zoals de voorstel
ling een beetje uitging als een
nachtkaars, zo ging het eigenlijk
ook bij de demonstraties random
de sloop van de Brandersbuurt.
Wat dat betreft vond publicist en
historicus Hans Van der Sloot, de
SCHAT-productie geslaagd. Be-
nieuwd was hij of Bredero nog
wat had gebruikt van de gesprek-
ken die hij had gevoerd met Van
der Sloot en Han van der Horst,
die de jaren zestig in Schiedam sa
men intens hebben beleefd. En in-
derdaad: vooral in het begin van
de voorstelling vond hij elemen-
ten van zijn verhaal terug.
Van der Sloot was 24 in 1967 en
journalist. Het velletje, uitgedeeld
tijdens de voorstellingen van
SCHAT, waarin werd opgeroepen
naar de Korenbeurs te gaan voor de
Teach-Inn, bestempelt hij als au-
thentiek. De naam 'Brandersbuurt'
komt er niet een keer in voor en dat
klopt ook wel, want het gebied heet-
te toen nog Schienoco. Branders
buurt werd het pas veel later. 'Red
de Brandersbuurt!' heeft dan ook
niemand in '67 geroepen.
Werd het verzet tegen de sloop van
de Brandersbuurt breed gedra
gen?
Nee, dat is dus het punt en dat werd
bij de voorstelling niet duidelijk.
Uiteindelijk had het geen draagvlak
in de Schiedamse bevolking. Pas la
ter zou de Brandersbuurt een feno-
meen worden. De Brandersbuurt
was verkrot, stond er heel slecht bij
en dan met name in het centrum. Het
had een betrekkelijk geringe bewo-
nersdichtheid. Ik weet nog wel toen
dat manifest verspreid werd: Schie
dam heeft mooie panden en grach-
ten. Maar dat is natuurlijk de Bran
dersbuurt niet. En vergeet niet dat
veel Schiedammers nou niet echt
dankbare herinneringen hadden aan
die buurt.
Schiedam in de jaren zestig. Op-
standige jongeren. Wat zat daar
achter?
Het grote breekpunt was dat er een
generatie opkwam die op niet meer
voetstoots de tradities van de oude
generatie wilde overnemen. Boven-
dien werkte er een aantal verster-
kende factoren mee. Het is een
Herinneringen aan de Brandersbuurt zijn nog steeds te zien in
Schiedam. Foto Roger van der Kraan
enorm verschil of je als samenle-
ving je moet behelpen met lopen,
fietsen en openbaar vervoer of je
hebt ineens allemaal een brommer-
tje. Je wereld werd ineens enorm
verruimd. En dan krijg je de andere
functie van de radio, en een heel
snel verder stijgend pijl van onder-
wijs. Voor de'Tweede Wereldoor-
log was het voor arbeiderskinderen
bijna niet mogelijk om voortgezet
onderwijs te volgen. En dat zag je
ook gisteren wel, maar dat kwam er
niet zo erg goed uit. Maar die figuur
Hans is dus een jongen die op een
heel andere wijze is ontwikkeld. In
plaats van binnen zijn eigen kring te
trouwen en kinderen te krijgen ge
woon omgaat met de dochter van
een huisarts. Ze zit op de HBS, heeft
een andere focus op de samenle-
ving.
Het stuk was niet bedoeld als een
historische voortstelling van zo en
zo is het gegaan. Maar zijn er toch
punten waaraan u zich gestoord
heeft? Burgemeester Roelfjema
bijvoorbeeld...
Als je gaat zeggen Roelf^fema is in
alle gevallen abject, had geen oog
voor de historische waarde van
Schiedam dan doe je niet alleen de
persoon onrecht maar ook de tijdEr
was zo verschrikkelijk veel dat ge-
restaureerd, aangepast moest wor
den. Het Oude Kerkhof is maar op
het nippertje gered en de Noord-
wand van de Grote Markt is maar
net behouden. En de Kerkstraat: dat
waren gebieden waar om flink ge-
vochten werd.
En de conflicten tussen de rockers
en Beatlejongeren?
Ik weet daar niets van. Er kwamen
inderdaad wel wat jongeren bij The
Bluebell en er is ook een keer brand
geweest. Het enige cafe waar wel al
tijd twee keer in de week werd ge-
vochten was cafe Oud-Holland en
daar kwam je niet..Maar dat is leuk
voor het verhaal, je moet de historie
ook niet naspelen, het is openlucht
voorstelling. Maar je bent natuulijk
gestoord als je Jan Schaper een pijp
laat roken want dat heeft ie never
nooit gedaan. Hij was anti-roken.
anti-alcohol, anti-lingerie, hij was
geloof ik anti-alles.
Schiedam zat betrekkelijk 'snel' in
de jaren zestig. Verklaring?
Weet je wat de grap is. Schiedam
heeft in wezen een besloten karak-
ter, maar infrastructureel profiteert
het van Rotterdam. Schiedam is niet
bepaald een mooie stad, maar als je
het op de keper beschouwt leef je
onder een heerlijke paraplu. Als je
de zaken omdraait en het begrip
Rotterdam weglaat en alleen kijkt
wat de infrastructuur Schiedam te
bieden heeft, dan heeft Schiedam
hoge scholen en universiteiten, de
grootste haven van de wereld, eigen
vliegveld. Dus wat krijg je dan: een
heleboel kunstenaars uit Rotterdam
die waren op een gegeven moment
in Schiedam terechtgekomen. Er
was dus veel beweging. Een prima
klimaat om bijvoorbeeld een eigen
kabouterpartij te hebben.
En nu. Mist de 'jeugd van tegen-
woordigengagement, een verwijt
dat de generatie van de jaren zestig
vaak maakt?
Ik vind dat geen terecht verwijt.
•'Wij' hadden in onze tijd, ik kan dat
niet genoeg benadrukken, een dui
delijk zichtbare merkbare en zich
verwerende tegenpartij. Ik had in
die tijd lang haar en ik werd gewei-
gerd door de politie om mijn ver-
slaggeverswerk te doen. Eerst mijn
haar eraf. Het is makkelijk om van
deze tijd te zeggen 'de jeugd mist
enganement'Ik denk niet dat dat
het geval is. De jeugd heeft verder te
maken met een generatie van oude-
ren die maar niet oud willen wor
den. Het feit dat ze blij ven tennissen
is tot daaraan toe, maar ze weigeren
met pensioen te gaan. En dat is waar
de Brandersbuurt uiteindelijk ge-
struikeld op is. Jan Schaper gedroeg
zich als een goeroe. Maarje moet als
goeroe ook weten waar je grenzen
liggen, en weten wanneer je een
stap terug moet doen. De vader die
eigenlijk het probleem is, maar van
zichzelf denkt dat hij de oplossing
is. In het conflict Schaper-Roelffce-
ma heeft Schaper uiteindelijk niet
"van Roelf&pia verloren maar van
Schaper.
JALMAR TEUNISSEN
AIWA HS-PX 257 STEREO
WALKMAN MET AUT0REVERSE
Dolby B, Super Bass en autoreverse.
Dat zijn de kenmerken van deze
solide uitgevoerde walkman. Een
anti-rolmechanisme geeft een strakke
bandloop. Voorzien van
tiptoets bediening en
compleet met stereo
oortelefoon. 13 uurafspeelduur.
Afm.11x7.5x2.5cm.
Art.nr.
26676
voorkeuze en RDS/E0N. De
CD-speler heeft een programmeer-
mogelijkheid tot 20 nummers. Incl.
2 luidsprekers en afstandsbediening.
In zwart. Geschikt voor 12/220 Volt.
Art.nr.
53120
AIWA LCX-330 MICROSYSTEEM
MET CD-SPELER EN SPEAKERS
Microsysteem met autoreverse
cassetterecorder en een ingebouwde
equalizer met 3 instellingen. Geschikt
voor FM/AM ontvangst met 30x
AIWA XP-272
PORTABLE CD-SPELER
Deze hitte bestendige portable
CD-speler is uitgevoerd met
oplaadbare batterij en het AIWA DSL
"Dynamic Super Linear Bass systeem^
voor een voile lage tonenweergave.
Bijzonder geschikt voor gebruik
buiten en in de auto. Incl. stereo
oortelefoon, accu, en lader.
Art.nr.
55655
BEREIKBAARHEID: Met de tram: lijn 4,6 en 9. Metde bus: 170,171 en
stoppen praktisch voor de deur en bus 35,39 en 40 stoppen bij
on Noord. Met de auto: volg de diverse aanwijsborden.
OPENINGSTIJDEN: maandag t/m donderdag 9.00-18.00 uur,
vrijdag 9.00-21.00 uur, zaterdag 9.00-18.00 uur. Iedere eerste
zondag van de maand geopend van 12.00-17.00 uur.
4 .1
Zetfouten en prijswijzigingen onder
voorbehoud.
Het laatste uurtje van de week is bij
Correct een super-uurtje.
Op deBergweg 110 kunt u van 17.00
iiB.uu* 4-4 4f%nn
i yy .r, (0( j gog uur iedere zaterdag profiteren
I van een super-aanbieding. Voor deze aanbieding geidt: zoiang de voorraad
strekt en geen telefonische reserveringen of bestellingen mogelijk.
EUULTEI
I AIWA HS-SP 500 CROSS
TRAINER RADIO WALKMAN
I Spatwaterdichte radio cassette-
speler. Digitate tuner met 18 voor-
Ikeuze zenders voor FM/MG en een
autoreverse cassettegedeelte met
Ibandkeuze schakelaar. Dit alles
uitgevoerd in een sportieve metallic
ikleurige behuizing met een modem
marine kleur accent.