r 'Id lie IDtiDSlr maasstad II i t 4: Komedie Mickey Blue Eyes is geslaaqde maffia-satire maasstad podium film preview uitgaans agenda ladder m r m theater theater Bijzonderpre-millenniumontbijt Willeke Alberti start nieuwe show in Luxor theater i EK ROTTERDAM - Willeke Al- berti, de 'koningin' van het Nederlandse lied, start op 18 november haar nieuwe tour nee in het Rotterdamse Luxor theater. Drie avonden lang kan het Rotterdamse publiek genieten van Nederlandse liedjes die niet vergeten mo- gen worden. In de nieuwe show 'Voor Altijd' laat Wil leke nummers van Annie M.G. Schmidt, Johnny Jor- daan en Wim Sonneveld de revue passeren. „Het gaat om de hoogtepunten uit 100 jaar muziek", licht ze toe. „Ik wil deze artiesten herdenken en ze op deze manier ook be- danken voor hun bijdrage aan de Nederlandse muziek." i ROTTERDAM - De maffia is altijd een dankbaar onder- werp geweest voor filmma kers. De bekendste maffta- film The Godfather kreeg ve- le navolgelingen, waaronder verschillende komische vari- anten. Ook in Mickey Blue Eyes draait het om de maffia. De hoofdrol in deze film wordt gespeeld door Hugh Grant en dat betekent dat we ook hier te maken hebben met een komedie. r-i.-- 'v4? I Jt- u, LACK W LAG* YJg BIA ■vm FL<V £MK0Si NRA ROTTERDAM - Anathema is mo- menteel een van de absolute toppers van het melodieuze metal-genre. Een aantal fantastische platen is hiervan het klinkende bewijs. Vrij- dag 19 november is de band te zien in Baroeg. In het voorprogramma Dark Rivers Flow, dat zich de laat- ste jaren steeds meer als blijver weet te profileren. Als extraatje boven- dien de vreemde Franse metal van Sup. Het belooft druk te worden op deze avond. Reserveren is dan ook niet overbodig: 010-419.12.32. Kaarten kosten 15 gulden. Een dag later op hetzelfde podium een optreden van het Duitse Troo pers. Wie denkt aan Duitsland en punk, dan komt al gauw Bohse Oh- nkelz om de hoek. De Troopers voegen daar nog een muurtje Mo- torhead aan toe. Wie ze als voorpro gramma meenemen is op dit mo ment nog niet bekend. Check voor de laatste informatie de internetsite van Baroeg: http://baroeg.nl. Aan- vang 21.00 uur. Entree: 15,-. In de Vlerk donderdag de cd-pre- sentatie van Raise Kain. In slechts twee jaar tijd heeft Raise Kain Rot terdam en verre omstreken plat ge- kregen met hun Spijkenisser variant op de Amerikaanse southwestcoast- punk. Wat Raise Kain werkelijk uniek maakt zijn de drie stemmen van de band. Tezamen vormen de vocalen een instrument dat aan elk nummer een extra melodieuze di- mensie toevoegt, waardoor Raise Kain nooit verveelt. Luister maar naar hun debuutcd, die vanavond voor slechts een tientje te koop is. De entree voor deze presentatie be- draagt vijf gulden. Een dag later drie bands waar veel over te vertellen valt. Eerst NRA dat vorig jaar te horen kreeg dat platen- boer Virgin het samenwerkingsver- band wilde beeindigen. NRA leek er niet van wakker te liggen. De nieu- we plaat 'New Recovery' is inmid- dels uit en sinds enkele maanden doet NRA het ook nog eens met een nieuwe drummer. Na vanavond gaat NRA drie weken op tournee met het uit Washington DC afkom- stige rockcombo Bluetip. In thuis- land Amerika heeft Bluetip het meeste opzien gebaard met hun tournee met niemand minder dan de Melvins en Tool. Het Utrechtse kwartet Pan Am sluit de avond af. Entree voor deze nu al legendari- sche avond f 12,50. Donderdag in Rotown de Chuck Prophet Band, The Hurting Busi ness Tour. Vernoemd naar's mans laatste album. Wat moet er nog over hem gezegd worden? Dat hij gebo- ren is in California? Dat hij vroeger in de band Green on Red zat? Dat dit n van de twee exclusieve concer- ten in Nederland is? Dat hij met band komt? Dat dit misschien wel een van de meest invloedrijkste mensen in de muziekgeschiedenis is? Aanvang 22.00 uur. Kaarten kosten vijftien gulden. In Nighttown donderdag The Su- garhill Gang met een Rapper's De light Party. Ze waren de eerste rap- band die met hun nummer 'Rap per's Delight' doorbraken in de top 40. Dit nummer maakte de hiphop in een keer toegankelijk voor het grote publiek. Kaarten voor deze avond kosten 25 gulden. Een dag la ter ook een bekende naam - maar van recentere datum. De jongens van De Kast zijn in korte tijd zeer populair geworden. De zaal van Nighttown zal dan ook ongetwijfeld vol zitten als de Friese band om 21.00 uur het podium betreedt. ROTTERDAM - Op 20 november 1999 om 08.00 uur's ochtends zijn nog precies 1000 uren te gaan tot 2000. Het moment voor een prc-millen- niumontbijt, de aftrap van het Eeuwfeest Rotterdam. In restaurant Bazar presenteren Ted Langenbach, Hans Kombrink, Pirn Fortuyn, Sinterklaas, Joris Lutz en Jet Sol een ontbijt zoals zij dat graag nuttigen. Dan worden tevens de Eeuwfeestwens- en dumpkaarten gepresenteerd. De gasten zet- ten hun wens op de wenskaart en hun slechte gewoonte op de dumpkaart. Na de ontbijtgasten zullen duizenden Rotterdammers volgen die de kaar ten invullen en inleveren bij de Rotterdamse bibliotheken. Op 1 januari, tijdens het Millenniumfeest gaan alle wensen aan ballonnen de lucht in en worden de dumpkaarten tot ontploffing gebracht. Uitgaan in clubs en op feesten doet een select gedeelte van de bevol- king als de rest allang op din oor ligt. Ik vraag me nog wel eens afof dit Nederlands danceminnend publiek verwend is Fen vraag die ook oprijst bij menig collega party- en evenementenorganisator na ruim tien jaarmoderne dansmuziek. De stroming met zijn harde monotone ritme die een enorme ontwikkeling heeft meegemaakt, van acidhouse tot gabber en van drum 'n bass tot trance. Uiteindelijk met als uit- gangspunt 'escapefrom reality'. Hoeje het ook wendt ofkeert dans muziek is een uitstekende manier om aan het dagelijkse leven te ont- snappen. Het stelt je in de gelegenheid om mensen te ontmoeten en zo je sociale leven op peil te houden. Dansmuziek zal nooit kunnen verdwijnen. De drang om te dansen en te sjansen is een mens eigen. Als ik een lekkere Masters at Work plaat opzet dan staat mijn nichtje van anderhalfal te swingen. Dat wil niet per definitie zeggen dat je met het organiseren van een feestje met dansmuziek voile zalen en dansvloeren trekt. In de loop der jaren is er al zoveel georganiseerd en verzonnen dat het steeds moeilijker wordt je publiek te verrassen. De clubbers hebben zich inmiddels een zeer kritische mening gevormd met hunfavoriete sound en settings. Naast een grote dosis entertainment en variatie willen zij vooral kwaliteit met een hoofletter K en 100% plezier. Dit brengt mij bij het nieuwe zaterdagavondconcept van Nighttown. Na ruim twee jaar Tube, is er een einde gekomen aan het vaste stra- mien. Niet meer de Londense Underground, maar vier verschillende concepten die maandelijks terugkeren. (Life, Electronic, Nexus Moda) De muziek is de drijfveer voor een goede avond in een van de drie zalen, van house naar disco tot techno of loungemuziek. Alle- maal stijlen met de krachtige monotone vierkwartsmaat als uit gangs- punt. Wekelijks staan er klinkende namen uit het clubcircuit achterde draaitafels in een decor dat per avond verschilt. De ene week kun je terechtkomen in de overblijfselen van een orkaan, ofDJ Ronald Mo- lendijk die zijn eigen Nexus avond dirigeert, terwijl een week later VJ's hun electronic video-artwork laten gelden. Een totaalconcept dat enigszins teruggrijpt naar het prille begin van de house. House is nog altijd springlevend. Na een week hard werken kan in het weekend alle frustratie eruit op de dansvloeren van Nighttown! Leon Brouwer Dance Promotor Nighttown door Karin van Rooyen Om deze reden is de naam van de show dan ook 'Voor Altijd'. „De nummers die ik op zo'n avond zing zijn voor iedereen en voor altijd", legt de zangeres uit. „Het repertoi re is voor veel Nederlanders her- kenbaar. Het doet mensen met vreugde of met weemoed denken aan vroeger en haalt herinneringen naar boven die eigenlijk al lang diep weggezonken zijn." De foe- passelijke naam van de show is be- dacht door Herman van Veen. ,,Deze naam sprak me vrijwel me- teen aan omdat het kort en krachtig weergeeft waar het uiteindelijk om draait", aldus de zangeres. De 54-jarige Willeke Alberti be- gint haar 'Voor Altijd'-tour in het Luxor theater in Rotterdam. Dat lijkt vreemd omdat Willeke in hart en nieren een Amsterdamse is. Het is echter een weloverwogen beslis- sing geweest om de tour in de Maasstad te beginnen. ,,Ik vind het Rotterdamse publiek altijd bijzon- der enthousiast. Voor mijn gevoel zijn Rotterdammers makkelijker en minder kritisch dan Amster- dammers. Ik hoef me hier minder te bewijzen omdat het niet 'mijn stad' is. Toen ik hier vroeger met mijn vader optrad merkten we al dat de mensen veel sneller meezin- gen en minder lang de kat uit de boom kijken." In deze nieuwe show geeft de zan geres van het levenslied haar eigen 'swing' aan liedjes van artiesten als Tom Manders, Doris en Wim Kan. In haar vorige shows maakte ze enkel gebruik van haar eigen re pertoire. „Ja, dat instuderen vergt wel veel van m'n hersencellen", stelt Willeke. „Toch merk ik dat ik veel nummers al kan dromen. Het is frappant om te zien hoe lang de ze nummers overeind blijven. Ik ben ontzettend blij dat ik hier mijn steentje aan kan bijdragen." Willeke Alberti: vroeger. Naast haar nieuwe tournee is Wil leke ook druk bezig geweest met het maken van een cd die bijna de- zelfde naam draagt als de tournee. Op de cd 'Liedjes voor altijd' staan duetten van Willeke met andere bekende Nederlandse artiesten. De opbrengst van de cd gaat naar de Nederlandse Kan- kerbestrijding, waarvoor de zange res al jaren actief is. „Op de cd zing ik 'oude' nummers met artiesten van nu. Samen met Paul de Leeuw zing ik 'Diep in mijn hart', Acda en de Munnik hebben zich verdiept in 'De glimlach van een kind' en met Karin Bloemen zing ik 'Telkens Weer'". Dit 'Telkens Weer' zal Willeke tijdens de theatershow niet zingen. „In de aankomende show zing ik wel liedjes van mezelf maar 'Telkens Weer' sla ik deze keer toch echt over. Tenminste, dat is de bedoeling." Eigenlijk is zowel de show als de Het repertoire doet mensen met vreugde of met weemoed denken aan foto: Maarten Schets cd een knipoog naar de millenni- umwisseling. „Ik bibber niet zo van dat millenniumgedoe", zegt Willeke terwijl ze uitlegt wat haar komende werk met het millennium te maken heeft. „Je kan dit werk zien als een terugblik. Een terug- blik op de afgelopen eeuw." Op de avond van 31 december staat Wil leke met haar band op een groot podium op de Dam in Amsterdam. „Eigenlijk werk ik dus gewoon op die spannende avond. Het heeft voor mij dan nog een extra span nende lading omdat 50.000 men- sen daar met mij het nieuwe jaar inluiden. Een nieuw jaar, een nieuw begin." De show 'Voor Altijd' ziet Wille ke in tegenstelling tot haar vorige shows niet helemaal als een nieuw begin. Dat komt omdat het concert gevuld is met 'liedjes van toen'. „Toch bekijk ik deze show ook een beetje als een geboorte. Het blijft immers een uitdaging om met een nieuwe show te beginnen." De zangeres is blij dat ze weer begint met een theatershow. „Optredens op feesten en partijen hebben ook z'n char- me maar bij een thea tershow besef ik toch dat het publiek speci- aal voor mij komt. Ik mag dan geen mo ment verslappen. Paul de Leeuw zei zelfs: besef je wel dat die men- sen vijftig piek neerleggen om jou te horen zingen?" Willeke Alberti 'Voor Altijd' is van 18 tot en met 20 november te zien in het Luxor theater. Informatie: 010-413.83.26. Daarna ook nog te Zien op 22 januari 2000 in de Stadsgehoorzaal in Vlaardingen (010-434.05.00) en op 11 maart 2000 in Theater a/d Schie in Schie dam (010-246.74.67). door Vincent Wernke Engelsman Hugh Grant zette zijn carriere recent weer helemaal op de rails met de sucesvolle komedie Notting Hill. Met Mickey Blue Ey es zet Grant deze lijn voort. Hij speelt in deze komedie de rol waar hij zich het best in thuisvoelt: een stuntelige knuffelbeer, die zichzelf door zijn onhandigheid steeds ver- der in de problemer. weet te bren- gen. In Notting Hill was dit nog niet zo bedreigend omdat zijn gro te liefde toen een filmster was. In Mickey Blue Eyes is zijn onhandig heid heel wat gevaarlijker, want zijn vriendin komt uit een Italiaan- se maffiafamilie. In het begin van de film is Michael Felgate (Hugh Grant) daarvan nog niet op de hoogte. Hij is al drie maanden gelukkig met zijn vrien din Gina Vitale (Jeanne Tripple- horn) en besluit haar ten huwelijk te vragen. In plaats van een vol- mondig 'ja', barst zij in tranen uit. Pas later komt de aap uit de mouw: ze onthult de ware aard van haar familie. Ze kan niet met hem trou- wen omdat ze wil voorkomen dat haar familie zich met het leven van Michael gaat bemoeien. Op dat moment is het echter al te laat. Per Hugh Grant en Jeanne Tripplehorn in de komedie Mickey Blue Eyes. toeval maakt hij kennis met een aantal familieleden van Gina, waaronder haar vriendelijke vader (James Caan). Michael belooft Gi na nog dat hij zich niet te veel met haar familie in zal laten, maar voor hij het weet zit hij tot over zijn oren in de maffia praktijken. Op leuke wijze steekt regisseur Kelly Makin in Mickey Blue Eyes de draak met elementen die we kennen uit andere maffiafilms. Als Michael en Gina's vader midden in de nacht een lijk gaan begraven, blijken aan de andere kant van de heuvel nog twee maffiosi met het zelfde bezig. Alsof het de nor- maalste zaak van de wereld is heb ben ze een kort gesprek, waarna beide duo's verdergaan met hun 'werk'. Ook de moeilijk verstaan- bare 'godfather' komt terug in Mickey Blue Eyes. In dit geval praat hij zo onduidelijk, dat een handlanger de teksten moet 'verta- len'. Bovendien probeert Grant zelf ook zo goed als hij kan Itali- aans-Amerikaans te praten. Mickey Blue Eyes is een zeer geslaagde komedie, waarin Grant gewoon doet waar hij goed in is. Aanstaande maandag 22 november geen Preview, maar een Grolsch Maandag Review. Een oude kas- kraker opnieuw op het grote doek. Deze keer is de film Seven Years in Tibet met Brad Pitt nogmaals te zien. Dit is het verhaal van de Oos- tenrijkse bergbeklimmer Heinrich Harrer, die een reis maakt door het Himalaya gebergte ten tijde van de Tweede wereldoorlog. Samen met landgenoot Peter Aufschnitzer maakt hij de reis, die uiteindelijk leidt tot de mysterieuze Tibetaanse hoofdstad Lhasa. Als eerste wes- terling maakt Harrer daar kennis met de dan vierjarige spirituele lei- der van de de boeddhisten, de hui- dige Dalai Lama. Prijsvraag: Maasstad weekbladen verloot drie pakketten - bestaande uit 6en kaartje voor de review van Seven Years in Tibet op 22 no vember en een videoband van de film - onder de inzenders die het antwoord weten op de vraag: Hoe heet de nieuwste film van Brad Pitt? Stuur uw antwoord zo snel mogelijk naar Maasstad weekbla den, postbus 1685, 3000 BR Rot terdam. Zorg ervoor dat uw inzen- ding maandag bij ons binnen is en vermeld even een telefoonnummer waar u te bereiken bent. The Original Five Blind Boys of Mississippi De wereldberoemde gospelgroep The Original Five Blind Boys of Missis sippi werd in 1943 opgericht aan de Piney Wood Schoolfor the Blind in Mis sissippi. In 1946 kwam hun eerste album uit, dat meteen een van de best ver- kochte gospelplaten van die tijd werd. Sindsdien staan The Original Five Blind Boys of Mississippi bekend als den van de beste live gospel-acts. De bezetting van de Original Five Blind Boys of Mississippi is in de loop der jaren enigszins veranderd. Op dit moment zingen er nog drie 'blind boys', samen met een leadzanger en twee tenoren. De ritmesectie bestaat uit vier jonge muzikanten die zich op swingende wijze aanpassen aan de overweldi- gende stemmen van de senioren. Een avond met The Original Five Blind Boys' of Mississippi is een explosie van soul .Woensdag 24 november, aan vang 20.15-uur, toegangfl. 45, -/fl. 40,-. Scapino Ballet Rotterdam Nico De popmuziek heeft reeds vele legendes opgeleverd. Een van hen is Nico, in de jaren zestig zangeres bij de cultrockgroep The Velvet Underground. De in 1988 overleden vocaliste staat vanavond centraal bij Scapino Ballet Rot terdam, waar artistiek leider en huischoreograaf Ed Wubbe een choreogra- fie wijdde aan haar leven en werk. Voor het ballet Nico schreef John Cale, samen met Lou Reed indertijd de muzikale leider van The Velvet Under ground, elf werken. Ed Wubbe voegde er nog zes toe van enkele soloplaten van Nico zelf. Nico is een pure dans voorstelling, die wordt gedanst door ne- gen mannen en evenzovele vrou wen, onder begeleiding van een speciaal sa- mengesteld muziekensemble. De voorstelling is door pers en publiek zeer enthousiast ontvangen. Vrijdag 26 november, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rang fl. 39,-/ fl.36,50, tweede rangfl. 34,-/fl. 31,50. Purper XX In het jaar 2000 bestaat Purper twintig, 20, XX jaar! Twintig jaar lang gega- randeerde gekte in muzikale hoogstandjes, prachtige close harmony-zang en kolder-samenspraken. Steeds verrassend en vernieuwend doorde wisse- lende samenstelling. In Purper XX zal Hans van der Woude terugkeren bij Purper. Na de programmes En dat is negen! En Purper 10 verliet Hans de groep, naar nu blijkt tijdelijk. Verder zijn Frans Mulder, Alfred van den Heu vel, Perry Dossett, Martin van Dijk en Tom Barlage weer van de partijPur per XX is 'still going strong'. Zaterdag 27november, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 43,50/fl. 41,-, tweede rangfl. 38,50/fl. 36,-. Salonorkest Da Capo Speculaasconcert De sfeervolle klassieke tonen van het salonorkest Da Capo zorgen voor een fantastisch familiespektakel rondom Sint Nicolaas. Bijna twee uur uniek vermaak met acterende musici, een musicerende acteur en een zingende Sint. Boeiend van de eerste tot de laatste minuut. Sinterklaas komt enorm in de problemen wanneer zijn hoofdpiet die ene rode knop op zijn computer intoetst. Met als gevolg, terug naar 1900. Het millenniumprobleem heeft rampzalige gevolgen voor de pakjesbezorging. Ouderwets speelgoed, vreemde verkleedpartijen, paniek bij Sint en het salonorkest dat zich muzi- kaal doorde eeuw spoedt, vol verwachting uitziend naar het jaar 2000. Span ning en humor rijgen zich aaneen, het publiek wordt doorlopend betrokken bij de voorstelling. Een concert zoals er elk jaar maarddn is... Niet missen dus! Zondag 28 november, aanvang 14.00 uur, toegang volwassenenfl. 25,-, kin- deren fl. 17,50. Then Nijland zingt Theo Nijland Theo Nijland heeft een zeeruiteenlopende artistieke loopbaan. Dusjuist als je denkt hem te kunnen inzien, plaatsen, zit je er naast. Hij componeerde de muziek voor films als Bij nader inzien. Hij schrijft theatermuziek voor Het NationaleToneel, dansmuziek voor Anne Affourtit en liedjes voor Mathilde Santing. Lange tijd was hij zanger van de Shooting Party, edn van de leukste en vreemdste bandjes van Nederland, waarvoor hij het hele repertoire schreef. Vanavond kruipt hij zelf achter de vleugel, spelend en zingend, van snoeihard tot fluisterend zacht. Theo Nijland zal erg aanwezig zijn: venijnig en aanbiddelijk, ijdel en ironisch, malicieus, poetisch en bovenal zeer muzi- kaal. Hij is alleen en zal zijn meest persoonlijke teksten tot nu toe laten horen. Vrijdag 26 november, aanvang 20.15 uur, toegangfl. 25,50. Toegangskaarten voor Theater a. d. Schie en Theater de Teerstoofzijn ver- krijgbaar bij de Schiedamse Theaterkassa, Stadserf 1, van maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur. tel. 2467467. Bioscoopagenda 18 november tot en met 24 november: Arcaplex, Groene Kruisweg 19, Spijke- nisse: Star Wars Episode 1The Phan tom Menace. Dagelijks: 13.30, 18.45, 21.30 uur; vr. za. zo. wo. ook 16.15 uur. Tarzan (originele versie). Dagelijks (Beh. Za.) 14.00 19.00 21.30 uur; Za. 14.00 16.15 18.45 20.45 uur; Vr. Zo. Wo. ook 16.15 uur. Mickey Blue Eyes. Dagelijks (Beh. Za.) 13.45 19.00 21.30 uur; Za. 13.45 16.15 18.45 20.45 uur; Vr. Zo. Wo. ook 16.15 uur. The Gener al's Daughter. Dagelijks (Beh. Ma.) 21.45 uur; Ma. 19.00 uur. Tarzan (Ne derlandse versie). Dagelijks 14.00 uur; Vr. Za. Zo. Wo. ook 16.15 uur; Za. ook 19.15 uur. Deep Blue Sea. Dagelijks (beh. Za. Di.) 21.30 uur; Za. 18.45 22.30 uur; Di. 19.00 uur; Vr. Za. Zo. Wo. ook 13.45 16.15 uur. The Haunting. Dage lijks (beh. Za. Ma.) 19.00 uur; Za. 19.00 22.45 uur; Do. Ma. Di. ook 13.45 uur. The Blair Witch Project. Dagelijks (beh. Za. Di.) 19.00 uur; Za. 20.45 uur. Notting Hill. Dagelijks (beh. Za. Di.) 19.00 uur; Za. 21.20 uur. Fight Club. Dagelijks (Beh. Za.) 21.30 uur; Za. 22.30 uur. Waking Ned. Di. 13.30 19.15 21.30 uur. Sneak Preview. Ma. 21.30 uur. Inspector Gadget. Vr. Za. Zo. Wo. 13.45 15.45 uur. Imax, Leuvehaven 77, Rotterdam: Co- cos, island of the sharks. Dagelijks 13.00 15.00 uur. Whales. Za. Zo. 12.00 uur. Wildfire Feel the Heat. Do. t/m Za. 16.00 uur. Extreme. Zo. t/m Wo. 16.00 uur. Africa's Elephant Kingdom Dagelijks 14.00 uur. Deep Blue Sea. Dagelijks 19.30 21.45 uur. Lantaarn/Venster, Gouvemestraat 133, Rotterdam. Vel: Mifune's Last Song. Dagelijks 19.30 21.45 uur (Ma. niet 21.45 uur); Vr. ook 15.00 uur; Wo. 15.00 uur. Sneak Preview. Ma. 22.00 uur. Kirikou en de Heks. Zo. 13.00 15.00 uur; Wo. 15.00 uur. Ve2: La Peti te Vendeuse du Soleil en La Vie sur Terre. Do. 19.30 en Vr. 15.30 uur. The Shining. Zo. 15.00 uur; Ma. Di. Wo. 19.30 uur; (Zo. Di. in Venster 4) Kain en Artim. Zo. 15.00 uur. Breaking the Waves. Di. 20.00 uur. Ve3: Aimee und Jaguar. Dagelijks 19.30 uur; Vr. 15.00 uur. Buena Vista Social Club. Dage lijks 22.00 uur; Zo. ook 13.00 uur. De Bal. Zo. Wo. 15.00 uur. Ve4: Kurt Courtney. Vr. 15.30 uur. Dis-moi Que je Reve. Dagelijks (Beh. Di.) 20.00 uur; Zo. ook 13.00 uur; Wo. ook 15.00 uur. Sombre. Dagelijks (Beh. Di.) 22.00 uur; Di. 22.15 uur. Pathe Cinerama, Westblaak 18, Rotter dam: Cinl: Star Wars Episode 1: The Phantom Menace. Dagelijks (beh. Ma.) 18.00 21.20 uur. Grolsch Review: Se ven Years in Tibet. Ma. 20.00 uur. Tarzan (Nederlandse versie). Dage lijks 13.00 15.30 uur. Cin2: Random Hearts. Dagelijks 13.30 16.15 19.00 21.35 uur. Cin3: Celebrity. Dagelijks 15.10 18.20 21.10 uur; Do. Vr. Ma. Di. ook 12.20 uur. De Koning en Ik. Za. Zo. Wo. 12.45 uur. Cin4: Runaway Bride Dagelijks 12.30 15.20 18.10 21.20. Cin5: Notting Hill. Dagelijks 12.15 15.15 18.00 21.00 uur. Pathe Lumiere, West Kruiskade, Rotter dam: Lul: Deep Blue Sea. Dagelijks 12.15 15.15 18.15 21.15 uur; Vr. Za. ook 00.15 uur. Lu2: Do Not Disturb. Dagelijks 13.00 (Di. niet 13.00) 16.00 18.45 21.30 uur. The Rainmaker. Di. 13.00 uur. Blue Streak. Vr. Za. 00.30 uur. Lu3: Big Daddy. Dagelijks 13.00 15.30 18.00 uur. The 13th warrior. Da gelijks 21.00 uur. The Matrix. Vr. Za. 00.15 uur. Lu4: The Blair Witch Pro ject. Dagelijks 19.00 21.45 uur. Do. Vr. Ma. Di. ook 14.00 16.30 uur. Inspector Gadget. Za. Zo. Wo. 13.45 16.00 uur. Pathe Schouwburgplein, Schouwburg- plein 101, Rotterdam: Pal: Mickey Blue Eyes. Dagelijks (Beh. Di.) 11.20 13.50 16.20 18.55 21.40 uur; Di. 11.50 14.35 17.00 uur. Pa2: Tarzan (originele versie). Dagelijks 11.10 13.20 15.30 17.40 19.50 22.00 uur. Pa3: The Haunting. Dagelijks 15.50 18.30 21.20 uur; Do. Vr. Ma. Di. ook 11.40 uur. De Rode Zwaan. Za. Zo. Wo. 11.10 13.30 uur. Pa4: The Gener al's Daughter. Dagelijks 16.00 18.40 21.30 uur; Do. Vr. Ma. Di. 11.40 uur. Inspector Gadget. Za. Zo. Wo. 11.20 13.20 uur. Pa5: Fight Club. Dagelijks (Beh. Di) 15.20 18.15 21.15 uur; Di. 11.00 14.00 17.00 uur. Tarzan (Neder landse versie). Za. Zo. Wo. 11.00 13.10 uur. Pa6: The Blair Witch Project. Da gelijks 15.20 17.30 19.40 21.50 uur (Di. geen 21.50 uur); Do. Vr. Ma. Di. ook 11.00 13.10 uur. Sneak Preview: 'Ne derland was er niets als de apen bij'. Di. 21.50 uur. Kabouter Plop. Za. Zo. Wo. 11.00 13.10 uur. Star Wars Episo de 1: The Phantom Menace. Dagelijks 11.00 14.00 17.00 20.00 uur. Rexane, le Middellandstraat 115, Rot terdam. Dagelijks geopend van 12.00 tot en met 01.00 uur. Doorlopende voor stelling. Filmhuis Schiedam, Nieuwstraat 12, Schiedam. Deconstructing Harry. Do. Vr. 21.00 uur. Nettoyage A Sec. Za. 21.00 uur. Filmtheater Het Zeepaard, Schiedamse- weg 51Vlaardingen: Nettoyage A Sec. Vr. 21.00 uur. Deconstructing Harry. Za. 21.00 uur.

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Maaspost / Maasstad / Maasstad Pers | 1999 | | pagina 17