r
'Id lie
IDtiDSlr
maasstad
II
i
t
4:
Komedie Mickey Blue Eyes
is geslaaqde maffia-satire
maasstad
podium
film
preview
uitgaans
agenda
ladder
m
r
m
theater
theater
Bijzonderpre-millenniumontbijt
Willeke Alberti start nieuwe
show in Luxor theater
i
EK
ROTTERDAM - Willeke Al-
berti, de 'koningin' van het
Nederlandse lied, start op 18
november haar nieuwe tour
nee in het Rotterdamse Luxor
theater. Drie avonden lang
kan het Rotterdamse publiek
genieten van Nederlandse
liedjes die niet vergeten mo-
gen worden. In de nieuwe
show 'Voor Altijd' laat Wil
leke nummers van Annie
M.G. Schmidt, Johnny Jor-
daan en Wim Sonneveld de
revue passeren. „Het gaat om
de hoogtepunten uit 100 jaar
muziek", licht ze toe. „Ik wil
deze artiesten herdenken en
ze op deze manier ook be-
danken voor hun bijdrage aan
de Nederlandse muziek."
i
ROTTERDAM - De maffia
is altijd een dankbaar onder-
werp geweest voor filmma
kers. De bekendste maffta-
film The Godfather kreeg ve-
le navolgelingen, waaronder
verschillende komische vari-
anten. Ook in Mickey Blue
Eyes draait het om de maffia.
De hoofdrol in deze film
wordt gespeeld door Hugh
Grant en dat betekent dat we
ook hier te maken hebben
met een komedie.
r-i.-- 'v4? I
Jt- u,
LACK W
LAG*
YJg BIA
■vm FL<V
£MK0Si
NRA
ROTTERDAM - Anathema is mo-
menteel een van de absolute toppers
van het melodieuze metal-genre.
Een aantal fantastische platen is
hiervan het klinkende bewijs. Vrij-
dag 19 november is de band te zien
in Baroeg. In het voorprogramma
Dark Rivers Flow, dat zich de laat-
ste jaren steeds meer als blijver weet
te profileren. Als extraatje boven-
dien de vreemde Franse metal van
Sup. Het belooft druk te worden op
deze avond. Reserveren is dan ook
niet overbodig: 010-419.12.32.
Kaarten kosten 15 gulden.
Een dag later op hetzelfde podium
een optreden van het Duitse Troo
pers. Wie denkt aan Duitsland en
punk, dan komt al gauw Bohse Oh-
nkelz om de hoek. De Troopers
voegen daar nog een muurtje Mo-
torhead aan toe. Wie ze als voorpro
gramma meenemen is op dit mo
ment nog niet bekend. Check voor
de laatste informatie de internetsite
van Baroeg: http://baroeg.nl. Aan-
vang 21.00 uur. Entree: 15,-.
In de Vlerk donderdag de cd-pre-
sentatie van Raise Kain. In slechts
twee jaar tijd heeft Raise Kain Rot
terdam en verre omstreken plat ge-
kregen met hun Spijkenisser variant
op de Amerikaanse southwestcoast-
punk. Wat Raise Kain werkelijk
uniek maakt zijn de drie stemmen
van de band. Tezamen vormen de
vocalen een instrument dat aan elk
nummer een extra melodieuze di-
mensie toevoegt, waardoor Raise
Kain nooit verveelt. Luister maar
naar hun debuutcd, die vanavond
voor slechts een tientje te koop is.
De entree voor deze presentatie be-
draagt vijf gulden.
Een dag later drie bands waar veel
over te vertellen valt. Eerst NRA dat
vorig jaar te horen kreeg dat platen-
boer Virgin het samenwerkingsver-
band wilde beeindigen. NRA leek er
niet van wakker te liggen. De nieu-
we plaat 'New Recovery' is inmid-
dels uit en sinds enkele maanden
doet NRA het ook nog eens met een
nieuwe drummer. Na vanavond
gaat NRA drie weken op tournee
met het uit Washington DC afkom-
stige rockcombo Bluetip. In thuis-
land Amerika heeft Bluetip het
meeste opzien gebaard met hun
tournee met niemand minder dan de
Melvins en Tool. Het Utrechtse
kwartet Pan Am sluit de avond af.
Entree voor deze nu al legendari-
sche avond f 12,50.
Donderdag in Rotown de Chuck
Prophet Band, The Hurting Busi
ness Tour. Vernoemd naar's mans
laatste album. Wat moet er nog over
hem gezegd worden? Dat hij gebo-
ren is in California? Dat hij vroeger
in de band Green on Red zat? Dat
dit n van de twee exclusieve concer-
ten in Nederland is? Dat hij met
band komt? Dat dit misschien wel
een van de meest invloedrijkste
mensen in de muziekgeschiedenis
is? Aanvang 22.00 uur. Kaarten
kosten vijftien gulden.
In Nighttown donderdag The Su-
garhill Gang met een Rapper's De
light Party. Ze waren de eerste rap-
band die met hun nummer 'Rap
per's Delight' doorbraken in de top
40. Dit nummer maakte de hiphop
in een keer toegankelijk voor het
grote publiek. Kaarten voor deze
avond kosten 25 gulden. Een dag la
ter ook een bekende naam - maar
van recentere datum. De jongens
van De Kast zijn in korte tijd zeer
populair geworden. De zaal van
Nighttown zal dan ook ongetwijfeld
vol zitten als de Friese band om
21.00 uur het podium betreedt.
ROTTERDAM - Op 20 november 1999 om 08.00 uur's ochtends zijn
nog precies 1000 uren te gaan tot 2000. Het moment voor een prc-millen-
niumontbijt, de aftrap van het Eeuwfeest Rotterdam. In restaurant Bazar
presenteren Ted Langenbach, Hans Kombrink, Pirn Fortuyn, Sinterklaas,
Joris Lutz en Jet Sol een ontbijt zoals zij dat graag nuttigen. Dan worden
tevens de Eeuwfeestwens- en dumpkaarten gepresenteerd. De gasten zet-
ten hun wens op de wenskaart en hun slechte gewoonte op de dumpkaart.
Na de ontbijtgasten zullen duizenden Rotterdammers volgen die de kaar
ten invullen en inleveren bij de Rotterdamse bibliotheken. Op 1 januari,
tijdens het Millenniumfeest gaan alle wensen aan ballonnen de lucht in en
worden de dumpkaarten tot ontploffing gebracht.
Uitgaan in clubs en op feesten doet een select gedeelte van de bevol-
king als de rest allang op din oor ligt. Ik vraag me nog wel eens afof
dit Nederlands danceminnend publiek verwend is Fen vraag die ook
oprijst bij menig collega party- en evenementenorganisator na ruim
tien jaarmoderne dansmuziek. De stroming met zijn harde monotone
ritme die een enorme ontwikkeling heeft meegemaakt, van acidhouse
tot gabber en van drum 'n bass tot trance. Uiteindelijk met als uit-
gangspunt 'escapefrom reality'. Hoeje het ook wendt ofkeert dans
muziek is een uitstekende manier om aan het dagelijkse leven te ont-
snappen. Het stelt je in de gelegenheid om mensen te ontmoeten en zo
je sociale leven op peil te houden.
Dansmuziek zal nooit kunnen verdwijnen. De drang om te dansen en
te sjansen is een mens eigen. Als ik een lekkere Masters at Work plaat
opzet dan staat mijn nichtje van anderhalfal te swingen. Dat wil niet
per definitie zeggen dat je met het organiseren van een feestje met
dansmuziek voile zalen en dansvloeren trekt. In de loop der jaren is er
al zoveel georganiseerd en verzonnen dat het steeds moeilijker wordt
je publiek te verrassen. De clubbers hebben zich inmiddels een zeer
kritische mening gevormd met hunfavoriete sound en settings. Naast
een grote dosis entertainment en variatie willen zij vooral kwaliteit
met een hoofletter K en 100% plezier.
Dit brengt mij bij het nieuwe zaterdagavondconcept van Nighttown.
Na ruim twee jaar Tube, is er een einde gekomen aan het vaste stra-
mien. Niet meer de Londense Underground, maar vier verschillende
concepten die maandelijks terugkeren. (Life, Electronic, Nexus
Moda) De muziek is de drijfveer voor een goede avond in een van de
drie zalen, van house naar disco tot techno of loungemuziek. Alle-
maal stijlen met de krachtige monotone vierkwartsmaat als uit gangs-
punt. Wekelijks staan er klinkende namen uit het clubcircuit achterde
draaitafels in een decor dat per avond verschilt. De ene week kun je
terechtkomen in de overblijfselen van een orkaan, ofDJ Ronald Mo-
lendijk die zijn eigen Nexus avond dirigeert, terwijl een week later
VJ's hun electronic video-artwork laten gelden. Een totaalconcept
dat enigszins teruggrijpt naar het prille begin van de house. House is
nog altijd springlevend. Na een week hard werken kan in het weekend
alle frustratie eruit op de dansvloeren van Nighttown!
Leon Brouwer
Dance Promotor Nighttown
door Karin van Rooyen
Om deze reden is de naam van de
show dan ook 'Voor Altijd'. „De
nummers die ik op zo'n avond zing
zijn voor iedereen en voor altijd",
legt de zangeres uit. „Het repertoi
re is voor veel Nederlanders her-
kenbaar. Het doet mensen met
vreugde of met weemoed denken
aan vroeger en haalt herinneringen
naar boven die eigenlijk al lang
diep weggezonken zijn." De foe-
passelijke naam van de show is be-
dacht door Herman van Veen.
,,Deze naam sprak me vrijwel me-
teen aan omdat het kort en krachtig
weergeeft waar het uiteindelijk om
draait", aldus de zangeres.
De 54-jarige Willeke Alberti be-
gint haar 'Voor Altijd'-tour in het
Luxor theater in Rotterdam. Dat
lijkt vreemd omdat Willeke in hart
en nieren een Amsterdamse is. Het
is echter een weloverwogen beslis-
sing geweest om de tour in de
Maasstad te beginnen. ,,Ik vind het
Rotterdamse publiek altijd bijzon-
der enthousiast. Voor mijn gevoel
zijn Rotterdammers makkelijker
en minder kritisch dan Amster-
dammers. Ik hoef me hier minder
te bewijzen omdat het niet 'mijn
stad' is. Toen ik hier vroeger met
mijn vader optrad merkten we al
dat de mensen veel sneller meezin-
gen en minder lang de kat uit de
boom kijken."
In deze nieuwe show geeft de zan
geres van het levenslied haar eigen
'swing' aan liedjes van artiesten
als Tom Manders, Doris en Wim
Kan. In haar vorige shows maakte
ze enkel gebruik van haar eigen re
pertoire. „Ja, dat instuderen vergt
wel veel van m'n hersencellen",
stelt Willeke. „Toch merk ik dat ik
veel nummers al kan dromen. Het
is frappant om te zien hoe lang de
ze nummers overeind blijven. Ik
ben ontzettend blij dat ik hier mijn
steentje aan kan bijdragen."
Willeke Alberti:
vroeger.
Naast haar nieuwe tournee is Wil
leke ook druk bezig geweest met
het maken van een cd die bijna de-
zelfde naam draagt als de tournee.
Op de cd 'Liedjes voor altijd' staan
duetten van Willeke met andere
bekende Nederlandse artiesten. De
opbrengst van de cd gaat naar de
Nederlandse Kan-
kerbestrijding,
waarvoor de zange
res al jaren actief is.
„Op de cd zing ik
'oude' nummers
met artiesten van
nu. Samen met Paul de Leeuw zing
ik 'Diep in mijn hart', Acda en de
Munnik hebben zich verdiept in
'De glimlach van een kind' en met
Karin Bloemen zing ik 'Telkens
Weer'". Dit 'Telkens Weer' zal
Willeke tijdens de theatershow niet
zingen. „In de aankomende show
zing ik wel liedjes van mezelf maar
'Telkens Weer' sla ik deze keer
toch echt over. Tenminste, dat is
de bedoeling."
Eigenlijk is zowel de show als de
Het repertoire doet mensen met vreugde of met weemoed denken aan
foto: Maarten Schets
cd een knipoog naar de millenni-
umwisseling. „Ik bibber niet zo
van dat millenniumgedoe", zegt
Willeke terwijl ze uitlegt wat haar
komende werk met het millennium
te maken heeft. „Je kan dit werk
zien als een terugblik. Een terug-
blik op de afgelopen eeuw." Op de
avond van 31 december staat Wil
leke met haar band op een groot
podium op de Dam in Amsterdam.
„Eigenlijk werk ik dus gewoon op
die spannende avond. Het heeft
voor mij dan nog een extra span
nende lading omdat 50.000 men-
sen daar met mij het nieuwe jaar
inluiden. Een nieuw jaar, een
nieuw begin."
De show 'Voor Altijd' ziet Wille
ke in tegenstelling tot haar vorige
shows niet helemaal als een nieuw
begin. Dat komt omdat het concert
gevuld is met 'liedjes van toen'.
„Toch bekijk ik deze show ook een
beetje als een geboorte. Het blijft
immers een uitdaging om met een
nieuwe show te beginnen." De
zangeres is blij dat ze weer begint
met een theatershow. „Optredens
op feesten en partijen
hebben ook z'n char-
me maar bij een thea
tershow besef ik toch
dat het publiek speci-
aal voor mij komt. Ik
mag dan geen mo
ment verslappen. Paul de Leeuw
zei zelfs: besef je wel dat die men-
sen vijftig piek neerleggen om jou
te horen zingen?"
Willeke Alberti 'Voor Altijd' is van
18 tot en met 20 november te zien
in het Luxor theater. Informatie:
010-413.83.26. Daarna ook nog te
Zien op 22 januari 2000 in de
Stadsgehoorzaal in Vlaardingen
(010-434.05.00) en op 11 maart
2000 in Theater a/d Schie in Schie
dam (010-246.74.67).
door Vincent Wernke
Engelsman Hugh Grant zette zijn
carriere recent weer helemaal op
de rails met de sucesvolle komedie
Notting Hill. Met Mickey Blue Ey
es zet Grant deze lijn voort. Hij
speelt in deze komedie de rol waar
hij zich het best in thuisvoelt: een
stuntelige knuffelbeer, die zichzelf
door zijn onhandigheid steeds ver-
der in de problemer. weet te bren-
gen. In Notting Hill was dit nog
niet zo bedreigend omdat zijn gro
te liefde toen een filmster was. In
Mickey Blue Eyes is zijn onhandig
heid heel wat gevaarlijker, want
zijn vriendin komt uit een Italiaan-
se maffiafamilie.
In het begin van de film is Michael
Felgate (Hugh Grant) daarvan nog
niet op de hoogte. Hij is al drie
maanden gelukkig met zijn vrien
din Gina Vitale (Jeanne Tripple-
horn) en besluit haar ten huwelijk
te vragen. In plaats van een vol-
mondig 'ja', barst zij in tranen uit.
Pas later komt de aap uit de mouw:
ze onthult de ware aard van haar
familie. Ze kan niet met hem trou-
wen omdat ze wil voorkomen dat
haar familie zich met het leven van
Michael gaat bemoeien. Op dat
moment is het echter al te laat. Per
Hugh Grant en Jeanne Tripplehorn in de komedie Mickey Blue Eyes.
toeval maakt hij kennis met een
aantal familieleden van Gina,
waaronder haar vriendelijke vader
(James Caan). Michael belooft Gi
na nog dat hij zich niet te veel met
haar familie in zal laten, maar voor
hij het weet zit hij tot over zijn oren
in de maffia praktijken.
Op leuke wijze steekt regisseur
Kelly Makin in Mickey Blue Eyes
de draak met elementen die we
kennen uit andere maffiafilms. Als
Michael en Gina's vader midden in
de nacht een lijk gaan begraven,
blijken aan de andere kant van de
heuvel nog twee maffiosi met het
zelfde bezig. Alsof het de nor-
maalste zaak van de wereld is heb
ben ze een kort gesprek, waarna
beide duo's verdergaan met hun
'werk'. Ook de moeilijk verstaan-
bare 'godfather' komt terug in
Mickey Blue Eyes. In dit geval
praat hij zo onduidelijk, dat een
handlanger de teksten moet 'verta-
len'. Bovendien probeert Grant
zelf ook zo goed als hij kan Itali-
aans-Amerikaans te praten. Mickey
Blue Eyes is een zeer geslaagde
komedie, waarin Grant gewoon
doet waar hij goed in is.
Aanstaande maandag 22 november
geen Preview, maar een Grolsch
Maandag Review. Een oude kas-
kraker opnieuw op het grote doek.
Deze keer is de film Seven Years
in Tibet met Brad Pitt nogmaals te
zien. Dit is het verhaal van de Oos-
tenrijkse bergbeklimmer Heinrich
Harrer, die een reis maakt door het
Himalaya gebergte ten tijde van de
Tweede wereldoorlog. Samen met
landgenoot Peter Aufschnitzer
maakt hij de reis, die uiteindelijk
leidt tot de mysterieuze Tibetaanse
hoofdstad Lhasa. Als eerste wes-
terling maakt Harrer daar kennis
met de dan vierjarige spirituele lei-
der van de de boeddhisten, de hui-
dige Dalai Lama.
Prijsvraag: Maasstad weekbladen
verloot drie pakketten - bestaande
uit 6en kaartje voor de review van
Seven Years in Tibet op 22 no
vember en een videoband van de
film - onder de inzenders die het
antwoord weten op de vraag: Hoe
heet de nieuwste film van Brad
Pitt? Stuur uw antwoord zo snel
mogelijk naar Maasstad weekbla
den, postbus 1685, 3000 BR Rot
terdam. Zorg ervoor dat uw inzen-
ding maandag bij ons binnen is en
vermeld even een telefoonnummer
waar u te bereiken bent.
The Original Five Blind Boys of Mississippi
De wereldberoemde gospelgroep The Original Five Blind Boys of Missis
sippi werd in 1943 opgericht aan de Piney Wood Schoolfor the Blind in Mis
sissippi. In 1946 kwam hun eerste album uit, dat meteen een van de best ver-
kochte gospelplaten van die tijd werd. Sindsdien staan The Original Five
Blind Boys of Mississippi bekend als den van de beste live gospel-acts. De
bezetting van de Original Five Blind Boys of Mississippi is in de loop der
jaren enigszins veranderd. Op dit moment zingen er nog drie 'blind boys',
samen met een leadzanger en twee tenoren. De ritmesectie bestaat uit vier
jonge muzikanten die zich op swingende wijze aanpassen aan de overweldi-
gende stemmen van de senioren. Een avond met The Original Five Blind
Boys' of Mississippi is een explosie van soul .Woensdag 24 november, aan
vang 20.15-uur, toegangfl. 45, -/fl. 40,-.
Scapino Ballet Rotterdam
Nico
De popmuziek heeft reeds vele legendes opgeleverd. Een van hen is Nico, in
de jaren zestig zangeres bij de cultrockgroep The Velvet Underground. De
in 1988 overleden vocaliste staat vanavond centraal bij Scapino Ballet Rot
terdam, waar artistiek leider en huischoreograaf Ed Wubbe een choreogra-
fie wijdde aan haar leven en werk. Voor het ballet Nico schreef John Cale,
samen met Lou Reed indertijd de muzikale leider van The Velvet Under
ground, elf werken. Ed Wubbe voegde er nog zes toe van enkele soloplaten
van Nico zelf. Nico is een pure dans voorstelling, die wordt gedanst door ne-
gen mannen en evenzovele vrou wen, onder begeleiding van een speciaal sa-
mengesteld muziekensemble. De voorstelling is door pers en publiek zeer
enthousiast ontvangen.
Vrijdag 26 november, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rang fl. 39,-/
fl.36,50, tweede rangfl. 34,-/fl. 31,50.
Purper
XX
In het jaar 2000 bestaat Purper twintig, 20, XX jaar! Twintig jaar lang gega-
randeerde gekte in muzikale hoogstandjes, prachtige close harmony-zang
en kolder-samenspraken. Steeds verrassend en vernieuwend doorde wisse-
lende samenstelling. In Purper XX zal Hans van der Woude terugkeren bij
Purper. Na de programmes En dat is negen! En Purper 10 verliet Hans de
groep, naar nu blijkt tijdelijk. Verder zijn Frans Mulder, Alfred van den Heu
vel, Perry Dossett, Martin van Dijk en Tom Barlage weer van de partijPur
per XX is 'still going strong'.
Zaterdag 27november, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 43,50/fl.
41,-, tweede rangfl. 38,50/fl. 36,-.
Salonorkest Da Capo
Speculaasconcert
De sfeervolle klassieke tonen van het salonorkest Da Capo zorgen voor een
fantastisch familiespektakel rondom Sint Nicolaas. Bijna twee uur uniek
vermaak met acterende musici, een musicerende acteur en een zingende
Sint. Boeiend van de eerste tot de laatste minuut. Sinterklaas komt enorm in
de problemen wanneer zijn hoofdpiet die ene rode knop op zijn computer
intoetst. Met als gevolg, terug naar 1900. Het millenniumprobleem heeft
rampzalige gevolgen voor de pakjesbezorging. Ouderwets speelgoed,
vreemde verkleedpartijen, paniek bij Sint en het salonorkest dat zich muzi-
kaal doorde eeuw spoedt, vol verwachting uitziend naar het jaar 2000. Span
ning en humor rijgen zich aaneen, het publiek wordt doorlopend betrokken
bij de voorstelling. Een concert zoals er elk jaar maarddn is... Niet missen
dus!
Zondag 28 november, aanvang 14.00 uur, toegang volwassenenfl. 25,-, kin-
deren fl. 17,50.
Then Nijland zingt
Theo Nijland
Theo Nijland heeft een zeeruiteenlopende artistieke loopbaan. Dusjuist als
je denkt hem te kunnen inzien, plaatsen, zit je er naast. Hij componeerde de
muziek voor films als Bij nader inzien. Hij schrijft theatermuziek voor Het
NationaleToneel, dansmuziek voor Anne Affourtit en liedjes voor Mathilde
Santing. Lange tijd was hij zanger van de Shooting Party, edn van de leukste
en vreemdste bandjes van Nederland, waarvoor hij het hele repertoire
schreef. Vanavond kruipt hij zelf achter de vleugel, spelend en zingend, van
snoeihard tot fluisterend zacht. Theo Nijland zal erg aanwezig zijn: venijnig
en aanbiddelijk, ijdel en ironisch, malicieus, poetisch en bovenal zeer muzi-
kaal. Hij is alleen en zal zijn meest persoonlijke teksten tot nu toe laten horen.
Vrijdag 26 november, aanvang 20.15 uur, toegangfl. 25,50.
Toegangskaarten voor Theater a. d. Schie en Theater de Teerstoofzijn ver-
krijgbaar bij de Schiedamse Theaterkassa, Stadserf 1, van maandag tot en
met vrijdag van 11.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur.
tel. 2467467.
Bioscoopagenda 18 november tot en
met 24 november:
Arcaplex, Groene Kruisweg 19, Spijke-
nisse: Star Wars Episode 1The Phan
tom Menace. Dagelijks: 13.30, 18.45,
21.30 uur; vr. za. zo. wo. ook 16.15 uur.
Tarzan (originele versie). Dagelijks
(Beh. Za.) 14.00 19.00 21.30 uur; Za.
14.00 16.15 18.45 20.45 uur; Vr. Zo.
Wo. ook 16.15 uur. Mickey Blue Eyes.
Dagelijks (Beh. Za.) 13.45 19.00 21.30
uur; Za. 13.45 16.15 18.45 20.45 uur;
Vr. Zo. Wo. ook 16.15 uur. The Gener
al's Daughter. Dagelijks (Beh. Ma.)
21.45 uur; Ma. 19.00 uur. Tarzan (Ne
derlandse versie). Dagelijks 14.00 uur;
Vr. Za. Zo. Wo. ook 16.15 uur; Za. ook
19.15 uur. Deep Blue Sea. Dagelijks
(beh. Za. Di.) 21.30 uur; Za. 18.45 22.30
uur; Di. 19.00 uur; Vr. Za. Zo. Wo. ook
13.45 16.15 uur. The Haunting. Dage
lijks (beh. Za. Ma.) 19.00 uur; Za. 19.00
22.45 uur; Do. Ma. Di. ook 13.45 uur.
The Blair Witch Project. Dagelijks
(beh. Za. Di.) 19.00 uur; Za. 20.45 uur.
Notting Hill. Dagelijks (beh. Za. Di.)
19.00 uur; Za. 21.20 uur. Fight Club.
Dagelijks (Beh. Za.) 21.30 uur; Za.
22.30 uur. Waking Ned. Di. 13.30
19.15 21.30 uur. Sneak Preview. Ma.
21.30 uur. Inspector Gadget. Vr. Za.
Zo. Wo. 13.45 15.45 uur.
Imax, Leuvehaven 77, Rotterdam: Co-
cos, island of the sharks. Dagelijks
13.00 15.00 uur. Whales. Za. Zo. 12.00
uur. Wildfire Feel the Heat. Do. t/m
Za. 16.00 uur. Extreme. Zo. t/m Wo.
16.00 uur. Africa's Elephant Kingdom
Dagelijks 14.00 uur. Deep Blue Sea.
Dagelijks 19.30 21.45 uur.
Lantaarn/Venster, Gouvemestraat 133,
Rotterdam. Vel: Mifune's Last Song.
Dagelijks 19.30 21.45 uur (Ma. niet
21.45 uur); Vr. ook 15.00 uur; Wo.
15.00 uur. Sneak Preview. Ma. 22.00
uur. Kirikou en de Heks. Zo. 13.00
15.00 uur; Wo. 15.00 uur. Ve2: La Peti
te Vendeuse du Soleil en La Vie sur
Terre. Do. 19.30 en Vr. 15.30 uur. The
Shining. Zo. 15.00 uur; Ma. Di. Wo.
19.30 uur; (Zo. Di. in Venster 4) Kain
en Artim. Zo. 15.00 uur. Breaking the
Waves. Di. 20.00 uur. Ve3: Aimee und
Jaguar. Dagelijks 19.30 uur; Vr. 15.00
uur. Buena Vista Social Club. Dage
lijks 22.00 uur; Zo. ook 13.00 uur. De
Bal. Zo. Wo. 15.00 uur. Ve4: Kurt
Courtney. Vr. 15.30 uur. Dis-moi Que
je Reve. Dagelijks (Beh. Di.) 20.00 uur;
Zo. ook 13.00 uur; Wo. ook 15.00 uur.
Sombre. Dagelijks (Beh. Di.) 22.00 uur;
Di. 22.15 uur.
Pathe Cinerama, Westblaak 18, Rotter
dam: Cinl: Star Wars Episode 1: The
Phantom Menace. Dagelijks (beh. Ma.)
18.00 21.20 uur. Grolsch Review: Se
ven Years in Tibet. Ma. 20.00 uur.
Tarzan (Nederlandse versie). Dage
lijks 13.00 15.30 uur. Cin2: Random
Hearts. Dagelijks 13.30 16.15 19.00
21.35 uur. Cin3: Celebrity. Dagelijks
15.10 18.20 21.10 uur; Do. Vr. Ma. Di.
ook 12.20 uur. De Koning en Ik. Za.
Zo. Wo. 12.45 uur. Cin4: Runaway
Bride Dagelijks 12.30 15.20 18.10
21.20. Cin5: Notting Hill. Dagelijks
12.15 15.15 18.00 21.00 uur.
Pathe Lumiere, West Kruiskade, Rotter
dam: Lul: Deep Blue Sea. Dagelijks
12.15 15.15 18.15 21.15 uur; Vr. Za.
ook 00.15 uur. Lu2: Do Not Disturb.
Dagelijks 13.00 (Di. niet 13.00) 16.00
18.45 21.30 uur. The Rainmaker. Di.
13.00 uur. Blue Streak. Vr. Za. 00.30
uur. Lu3: Big Daddy. Dagelijks 13.00
15.30 18.00 uur. The 13th warrior. Da
gelijks 21.00 uur. The Matrix. Vr. Za.
00.15 uur. Lu4: The Blair Witch Pro
ject. Dagelijks 19.00 21.45 uur. Do. Vr.
Ma. Di. ook 14.00 16.30 uur. Inspector
Gadget. Za. Zo. Wo. 13.45 16.00 uur.
Pathe Schouwburgplein, Schouwburg-
plein 101, Rotterdam:
Pal: Mickey Blue Eyes. Dagelijks
(Beh. Di.) 11.20 13.50 16.20 18.55
21.40 uur; Di. 11.50 14.35 17.00 uur.
Pa2: Tarzan (originele versie). Dagelijks
11.10 13.20 15.30 17.40 19.50 22.00
uur. Pa3: The Haunting. Dagelijks
15.50 18.30 21.20 uur; Do. Vr. Ma. Di.
ook 11.40 uur. De Rode Zwaan. Za. Zo.
Wo. 11.10 13.30 uur. Pa4: The Gener
al's Daughter. Dagelijks 16.00 18.40
21.30 uur; Do. Vr. Ma. Di. 11.40 uur.
Inspector Gadget. Za. Zo. Wo. 11.20
13.20 uur. Pa5: Fight Club. Dagelijks
(Beh. Di) 15.20 18.15 21.15 uur; Di.
11.00 14.00 17.00 uur. Tarzan (Neder
landse versie). Za. Zo. Wo. 11.00 13.10
uur. Pa6: The Blair Witch Project. Da
gelijks 15.20 17.30 19.40 21.50 uur (Di.
geen 21.50 uur); Do. Vr. Ma. Di. ook
11.00 13.10 uur. Sneak Preview: 'Ne
derland was er niets als de apen bij'.
Di. 21.50 uur. Kabouter Plop. Za. Zo.
Wo. 11.00 13.10 uur. Star Wars Episo
de 1: The Phantom Menace. Dagelijks
11.00 14.00 17.00 20.00 uur.
Rexane, le Middellandstraat 115, Rot
terdam. Dagelijks geopend van 12.00 tot
en met 01.00 uur. Doorlopende voor
stelling.
Filmhuis Schiedam, Nieuwstraat 12,
Schiedam. Deconstructing Harry. Do.
Vr. 21.00 uur. Nettoyage A Sec. Za.
21.00 uur.
Filmtheater Het Zeepaard, Schiedamse-
weg 51Vlaardingen: Nettoyage A Sec.
Vr. 21.00 uur. Deconstructing Harry.
Za. 21.00 uur.