t
maasstad
'Het is een echte familiefilm'
Arnold Schwarzenegger geeft
millennium-angsthazen hoop
maasstad
podium
preview
laansl
HBHBBBHiagenda
theater
a/d schie
theater
de teerstoof
gehoorzaal
H
C A
Regisseur Maria Peters over de
Nederlandse film Kruimeltje
ROTTERDAM - In 1923
verscheen het boek Kruimel-
tje van Chris van Abkoude.
Kruimeltje werd een groot
succes en is inmiddels toe
aan de zeventigste druk. Het
is niet verwonderlijk dat re-
gisseur Maria Peters het ver-
haal van de Rotterdamse
straatjongen koos voor haar
nieuwste film. Kruimeltje is
namelijk tijdloos, of zoals Pe
ters zelf zegt: „Het is ons ei
gen Alleen op de were Id."
m mm
Prijsvraag
ROTTERDAM - De angst
voor de overgang naar een
nieuw millennium zit er bij
een heleboel mensen in. Zal
het allemaal wel goed gaan,
straks op 31 december? Ar
nold Schwarzenegger haakt
in End of Days in op deze
millenniumvrees. In dit geval
geen computers die crashen
of vliegtuigen die neerstoren,
maar Satan die het voortbe-
staan van de aarde bedreigt.
Maar gelukkig geeft Schwar
zenegger de mensheid hoop.
ft"
Geoff Farina
ROTTERDAM - The Urn uit Rot
terdam en Schiedam presenteerde
onlangs de tweede cd 'Smithfield
Bargain'. De stem van frontman
Rini van Willigen is huivering-
wekkend, hij speelt geen noot te
veel en zijn liedjes snijden diep in
de ziel. Tel daarbij het subtiele sli-
degitaarspel van Livin' Blues Wil-
lem van der Wall op en je hebt een
meeslepend geluid dat beweegt
tussen rock, blues en roots, zonder
dat het een van deze stijlen imi-
teert. Ook uniek, maar minder uit-
gekristalliseerd, is de muziek die
eenmansformatie The Scars uit gi-
taar en keel tovert. The Scars heeft
een stem die afwisselend melan-
cholisch is a la Cave, doorleefd als
Waits en gestoord als Beefheart.
Als tweede stem jankt, fluistert en
schreeuwt zijn gitaar. Het resultaat
is een duet op het scherpst van de
snede. Dit dubbeloptreden vindt
plaats op 9 december in de Vlerk.
Het begint om 21.30 uur en kaar-
ten kosten tien gulden.
Op vrijdag 10 december op het po
dium van de Vlerk Geoff Farina.
Hij speelt uiterst gevoelige liedjes
gewapend met slechts een gitaar,
waarop hij de prachtigste loopjes
ten uitvoer brengt. Zijn karakteris-
tieke stem zorgt ervoor dat het ze-
ker de moeite waard wordt. Die-
zelfde avond een optreden van
Mark Ritsema Trio Raskolnikov.
Zoals de bio het verwoord; Raskol
nikov heeft 'onbetwist de blues.
Dat dit niet altijd tot een poel van
somberheid en verderf hoeft te lei-
den bewijzen zij met hun muziek,
waar de intensiteit en het speelple-
zier van afdruipen.' Aanvang
21.30 uur en kaarten kosten vijf
rijksdaalders.
In Rotown morgen - donderdag -
om 22.00 uur het tweede optreden
in Nederland van Witness. Eerder
hadden zij een succesvolle show
op het Crossing Border Festival in
Den Haag. Deze viermansformatie
uit Engeland brengt ons melancho-
lische gitaarpop in de trant van
R.E.M. en de Counting Crows.
Met hun debuutalbum 'Before The
Calm' wisten ze al een plek te sco-
ren in het voorprogramma van the
Charlatans en dat is niet voor niets.
Live is het zeker een verademing
voor de oren en daarom mogen ze
zich oprecht een van de nieuwe be-
loftes voor het komende jaar noe-
men. Kaarten kosten 12,50.
Gelukkig bestaan ze nog, gitaar-
bands uit Belgie. Vooral de band
Nova Star, die nu hoog genoteerd
staat in de hitlijsten met hun eerste
single 'Wrong'. Rotown heeft ze
voor hun grote doorbraak nog we-
ten te strikken voor een show in
Rotterdam, waarna ze zeker de
grote festivals zullen bezoeken.
Zaterdag is Nova Star te zien op
het podium aan de Nieuwe Bin-
nenweg. Het optreden begint om
22.00 uur. Voor tien gulden kun je
erbij zijn.
The Urn
■hhhmi
Als ik een stukje over Rotterdam in een reisgids zou schrijven op de
volgende manier: 'Rotterdam. Erasmusbrug. Mathenesserlaan. Kop
van zuid. Zou u dan denken: Ja, hier krijgt de toerist voeling met m 'n
maasstad. Ik denk het niet.
Toch ben ik iemand die elke week z.ulke stukjes schrijft. Niet in een
reisgidsmaar in bijna alle kranten. Niet over Rotterdam, maar over
het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Sinds maart werk ik als pu-
bliciteitsmedewerker bij dit orkest, na een studie waarin ik meer naar
cd's geluisterd heb, dan in boeken gelezen. Ik had reuze geluk dat er
bij een van mijn favoriete orkesten een plekje voor mij vrij was. Ik kon
uren gaan klokken met wat ik aljaren voor de lol deed: anderen over-
tuigen van de schoonheid van 'mijn' muziek. Het kan zijn dat ik
enorm bord voor mijn hoofd heb, maar ik ben daar volgens mij bijna
altijd in geslaagd. Het is nog nooit voorgekomen dat mijn vrienden of
familieleden niet sterk onder de indruk waren van hun eerste concert
of opera. Mijn ouders zijn vooral Stones en Beatles, maar ik heb aan-
gehouden en lieve Jagger-mama en goede Lennon-pa hebben hebben
dus wel mooi uit eigen beweging een abonnementserie. En een goede
vriend van me signaleert een nieuw cd nu vaak nog eerder dan ikzelf.
Ik wil u graag allemaal meenemen, maar ja hoe doe je dat. Vaak
spreek ik voor een concert af in het Doelencafe. Maar hoe herken ik u
dan En als u nog niet zeker weet ofu wel mee wilt dan wil ik u bij het
telefonisch afspreken al met heel mijn energievoorraad overtuigen.
Binnenkort speelt het orkest bijvoorbeeld Das Lied von der Erde van
Mahler. Een zestal liederen voor twee zangers die worden begeleid
door zo'n honderd musici op het podium achter zich. Het is een van
de meest ontroerende muziekstukken die ik ken.
Alle emoties zitten erin, maar een weemoed over de komst van de
herfst en het verwelken van de levensbloem overheerst. Het mooiste
zijn de momenten waarop de honderd musici tegelijk zo zacht zingen,
strijken, blazen en drummen dat het hele publiek gespannen mee-
zwijgt. Ditalles wil ik u vertellen. Op mijn discman wil ik u stukjes la-
ten horen. Ook van dat wat aan Mahlers werk voorafgaat: The Sha
dows of time, dat is opgedragen aan Anne Frank en alle onschuldige
kinderen. Maar ja, hoe antmoeten wij elkaar?
Om het u toch te kunnen vertellen schrijf ik stukjes in de krant. Elke
week, in de uitgaansladder. Maar ik moet dit doen als reisleider: ge-
kortwiekt. Geketend aan de omvang van twee regeltjes. Ik schrijf '17
en 19 december. Dutilleux The Shadows of Time. Mahler Das Lied
von der Erde. Rotterdams Philharmonisch Orkest. De Doelen. Rot
terdam.
Serge van Veggel
Marketing en publiciteit Philharmonisch Orkest
Woensdag 8 december 1999
xq57
door Vincent Wernke
„Na De Tasjesdief was ik op zoek
naar een leuk nieuw project", ver-
telt Maria Peters. „Ik werkte aan
twee scenario's - Kladwerk en
Kruimeltje. Tijdens het schrijven
kreeg ik steeds meer zin om Krui
meltje te maken. Kruimeltje is een
jongen met een enorme levens-
kracht. Hij wordt telkens wegge-
stuurd, maar gaat overal tegenin.
Dat maakt hem tot een soort held."
De film speelt zich af in Rotterdam
1921. Het 10-jarige straatschoffie
wordt door zijn verzorgster vrouw
Koster - waar hij als baby is achter-
gelaten - de straat opgestuurd. Hij
haalt kattenkwaad uit, maar is ook
eenzaam. Hij verlangt naar een
ontmoeting met zijn vader.
Het belangrijkste was het vinden
van een goede Kruimeltje, vertelt
Peters. „Het was heel lastig. We
hebben een he-
leboel jongens
gezien, maar
Ruud Felt-
kamp bleef als
allerbeste
over. Hij is he-
lemaal Krui
meltje, met zijn verschillende kan-
ten. Hij is ontroerend, soms boos,
maar ook humoristisch. Ruud kon
al die registers van wisselende
emoties opentrekken." Ze is zeer
tevreden met de prestatie van de
10-jarige Feltkamp. Zelfs tegen-
over gelauwerde acteurs als Rick
Engelkes, Hugo Haenen en Jan
DeCleir hield hij zich moeiteloos
staande. „Ik heb geboft met hem,
zonder een goede hoofdrolspeler
had ik deze film niet kunnen ma
ken. In die zin rustte er heel veel
druk op zijn schouders."
Naast het zoeken naar een goede
hoofdrolspeler, was ook het vinden
van juiste locaties belangrijk. „We
hebben allerlei filmbeelden bestu-
deerd van hoe Rotterdam er voor
mf-
Regisseur Maria Peters (rechts) op de set van Kruimeltje, met naast haar hoofdrolspeler Ruud
Feltkamp „de ster van de film
het bombardement uitzag. Het
grappige is dat het heel erg op Am
sterdam leek, alleen die haven. Die
vind je nergens meer. Dat vond ik
heel jammer, want het was een
droom om zoiets in de film te heb
ben. We hebben nog overwogen
om in Polen of Rusland te gaan fil-
men, maar dat was veel te duur.
We hebben uiteindelijk veel ge-
filmd in Dordrecht, maar ook in
gedraaid, gelooft Peters dat de
sfeer van het boek en haar film de-
zelfde zijn. ,,Iedereen die het boek
kent, zal de sfeer herkennen. Zo
waren er vroeger veel meer men-
sen op straat, en ze deden daar ook
veel meer. Sjouwden met van alles
en nog wat. Dat zit ook in de film.
We hebben heel veel aandacht be-
steed aan goede figuranten. We
zochten geschikte, klassieke hoof-
den. Het mocht
er niet uitzien
alsof we een
middelbare
school hadden
leeg getrok-
ken."
Delfshaven en andere steden."
Bovendien werd gebruik gemaakt
van computeranimatie. „Als kind
heb ik nog op de Holland-Ameri-
kalijn gevaren. Het is moeilijk om
zo'n schip te zoeken, en als het al
bestaat om het hierheen te halen.
Voor die scenes hebben we daar
om gebruik gemaakt van compu-
tertechnieken. Sommige dingen
zijn echt, maar anderen zijn met de
computer gemaakt. Zo zijn de
Amerika-scenes opgenomen in
Volendam. Daar ligt de straat die
je ziet. Het lijkt allemaal echt,
maar New York is tegen de achter-
grond aan geplakt."
Ondanks dat het grootste deel van
Kruimeltje buiten Rotterdam werd
„Ik heb heel erg de lijn van het
boek vastgehouden", vertelt Pe
ters over de verschillen tussen
boek en film. „Er zijn wel dingen
veranderd. Zo speelt een heel stuk
van het boek in Amerika, waar de
vader van Kruimeltje verblijft. In
de film zit hij daar ook, maar wat
hij daar doet speelt zich vooral in
de fantasie van Kruimeltje af. Een
boek bewerken tot film is niet
makkelijk. Je moet er een filmst-
ructuur in aanbrengen. Zo zit de
beginscene uit het boek in de film,
maar pas nadat je wat meer over
Kruimeltje te weten bent gekomen.
Dat heeft puur met filmwetten te
maken", aldus Peters.
De laatste jaren worden steeds
meer Nederlandse jeugdboeken
verfilmd. Bovendien zijn Neder-
foto.MSVP
landse jeugdfilms zeer succesvol.
„Nederlandse films voor volwas-
senen hebben veel concurrentie
van Amerikaanse films. Daar kun
nen we niet tegenop. Bij jeugd
films is dat veel minder. Naast de
films van Disney zijn er hier niet
zo veel buitenlandse jeugdfilms te
zien. Dat komt doordat die films in
het Nederlands moeten worden in-
gesproken en dat is kostbaar. Ge
zien het succes van Nederlandse
jeugdfilms, is daar behoefte aan.
Maar een film als Kruimeltje
spreekt ook volwassenen aan. Het
is een echte familiefilm."
Maasstad weekbladen heeft een
aantal mooie prijzen klaarliggen
van de film Kruimeltje. We heb
ben onder meer kaartjes voor de
film, echte Kruimeltje fleecemut-
sen, stripboeken van Kruimeltje en
de cd-single van Ruth Jacott met
de titelsong van de film. Wie kans
wil maken op een van deze mooie
Kruimeltje-prijzen hoeft alleen
maar antwoord te geven op de vol
gende vraag: Rick Engelkes speelt
in deze film de vader van Kruimel
tje. Eerder was Engelkes te zien in
een bekende Nederlandse soapse-
rie, waarin hij de rol speelde van
dokter Simon. Wat is de titel van
deze soap? Stuur uw antwoord
naar Maasstad weekbladen, post-
bus 1685, 3000 BR Rotterdam.
Arnold Schwarzenegger in de millennium-thriller End of Days.
door Vincent Wernke
Bijna aan het einde van End of
Days - als de wereld op het punt
staat, het nieuwe millennium bin-
nen te gaan - staat Jericho Cane
(Arnold Schwarzenegger) oog in
oog met een beeltenis van de ge-
kruisigde Jezus Christus. Satan
dreigt een einde te maken aan de
beschaving. Met alle mogelijke
moeite heeft Jericho geprobeerd
dit te voorkomen. Nu de hoop op
een goed einde definitief verloren
is, ziet hij nog maar een uitweg:
back to basics. Hij bidt om een
goede afloop, terug naar het geloof
dat hij eerder had afgezworen.
Het is niet geheel onlogisch dat
Hollywood is ingehaakt op de
angstgevoelens die het einde van
een millennium bij sommige men-
sen oproept. Het onderwerp mil-
lenniumwisseling houdt de mens
heid al maanden - en wellicht zelfs
langer - in de ban. Wat moeten we
straks doen, als we overgaan van
31 december 1999 op 1 januari
2000? Kunnen we nog wel wat
doen of laat de vele apparatuur
waar we inmiddels niet meer zon
der kunnen ons in de steek?
In End of Days gaat de angst nog
een stapje verder. Want erger dan
de terugkeer van het ultieme
kwaad kan het niet. De antichrist
heeft zich verscholen in het li-
chaam van een zakenman. Hij
heeft zijn zinnen gezet op de
mooie Chistine (Robin Tunney),
die jaren eerder werd geboren met
een 'brandmerk' van de duivel op
haar lichaam. Als de twee op oude-
jaarsavond tussen 23.00 en 0.00
uur gemeenschap met elkaar heb
ben, zal dit het einde betekenen
van onze beschaving.
Door stom toeval raakt de aan la
ger wal geraakte, ex-politieman Je
richo Cane met zijn partner Chica
go (Kevin Pollack) betrokken bij
dit alles. In eerste instantie begrijpt
Jericho helemaal niets van de bi
zarre gebeurtenissen die om hem
en Christine heen gebeuren. Maar
na een ontmoeting met Satan zelf
wordt snel duidelijk dat iets heel
bizars staat te gebeuren. Hij zet al
les op alles om te voorkomen dat
de jonge vrouw in de armen van
Satan terechtkomt.
Schwarzenegger kennen we vooral
van films als Terminator en Total
Recall, films waarin hij menselijke
machines speelde die voor niets of
niemand opzij gingen. Ook in End
of Days speelt hij zo'n soort perso
nage. De ex-politieman is aan lager
wal geraakt na de moord op zijn
vrouw en dochter. Hij houdt zich-
zelf met detectivewerk en drank in
leven. Het lijken cliches, maar ze
passen prima in het plaatje van de
man die de wereld moet gaan red
den van de ondergang. Hij is im-
mers niet alleen een vechtmachine,
maar ook gevoelig en kwetsbaar.
End of Days haakt zoals gezegd
handig in op de angst voor de mil-
lenniumwisseling. De film intri-
geert, mede door de vorm - met
heel veel symbolen - waarin regis-
seurs Peter Hyams de film heeft
gegoten. End of Days had makke
lijk weer zo'n handige actiefilm
kunnen worden, waarvan er der-
tien in een dozijn gaan. Hoewel
Schwarzenegger nog steeds geen
geweldig acteur is, levert hij met
End of Days toch een van zijn be-
tere films tot nu toe af. Gezien het
feit dat 'het einde' steeds dichterbij
komt, zal deze film de komende
weken ongetwijfeld veel publiek
gaan trekken.
Ivo de Wijs en Pieter Nieuwint
Literair variete
Ivode Wijs schrijft, presenteertenmaaktradio-entelevisieprogramm&s. En
zal vanavond een literair uitstapje naar de theaters maken. Hij wordt bege
leid door zijn muzikale maat uit zijn vroegere cabarettijd, pianist en zanger
Pieter Nieuwint. Van 1965 tot 1979 maakten Ivo en Pieter deel uit van het
Kabaret ivo de Wijs. Los van elkaar zijn beiden het podium trouw gebleven.
Ivo geeft lezingen en voorlezingen, Pieter treedt op met liedjes van eigen
makelij. Af en toe vervlechten zij hun repertoire tot een literair variete met
raadselrijmen, oogrijmen en stuntrijmen (door Ivo), nieuwe gezangen en
gloedvol pianospel (door Pieter) en een enkel nostalgisch duet als Goed
Nieuws, Tristoireof Het Muurtje (door beiden). Het incidentele literair vari
ety van Ivo en Pieter is een liefderijk en vreugdevol eerbewijs aan het ge-
sproken en gezongen woord.
Woensdag 15 december, aanvang 20.15 uur, toegangfl. 25,50/fl. 23,-.
Erik Brey
Dolores
Erik Brey is een muzikale amuseur die stijlvol en intelligent entertainment
brengt. Na zijn eerste soloprogramma komt hij nu met de nieuwe voorstel-
ling Dolores. In zijn nieuwe programma Dolores blijkt Brey nog heel wat
noten op zijn zang en in de vleugel te hebben. Muziek is een onuitputtelijke
bron en met zijn pianospel, maar evenzeer met zijn stem, tovert Erik Brey in
In theateravond een brede waaier aan muzikale stijlen tevoorschijn. Als the-
ma zal dit programma het verdriet in de muziek belichtenOpera, Hongaarse
Zigeunermuziek, Spaanse flamenco of de Nederlandse smartlap. Want wat
ligt er dichter bij de lach dan de traan? Kort en goed: een avond muzikaal en
humoristisch vermaak zoals alleen Erik Brey dat kan!
Vrijdag 17 december, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 35,-/fl.
32,50, tweede rangfl. 30,-/fl. 27,50.
Ballet van de staatsopera Tatarstan
Sneeuwwitje
Het Zwanenmeer, Copelia, De Schone Slaapster, De Notenkraker, het zijn
alien sprookjes die ons in de vorm van ballet regelmatig worden voorge-
schoteld. Ook Sneeuwwitje, het beroemde sprookje van Grimm, leent zich
uitstekend voor een avondvullende dansvoorstelling. Het jonge prinsesje,
het hof, de kwade stiefmoeder, de prins en natuurlijk de komische dwergen:
allemaal karakters die zich prachtig in dans laten vertalen. De inmiddels be
roemde balletgroep van de Staatsopera Tatarstan heeft laten zien uitstekend
in staat te zijn sprookjes om te zetten in schitterende theaterproducties.
Sneeuwwitje is een balletsprookje voor het hele gezin met prachtige decors
en uitmuntende dansers. De muziek wordt live vertolkt door het orkest van
de Staatsopera.
Zaterdag 18 december, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 55,-/fl.
52,50, tweede rangfl. 51,-/fl. 48,50 (kinderenfl. 40,-).
Slagwerk-ensemble
Music for drums!
De foyer van het VSB Theater a.d. Schie zal deze middag op haar grondves-
ten schudden. Het Slagwerk-ensemble van het Rotterdams Conservatorium
onder leiding van Richard Jansen (onder meer Slagwerkgroep Amsterdam)
maakt haar opwachting! Een spectaculair optreden, met werken van onder
meer O' Hana, Miki en Loevendie, waarbij een caleidoscoop aan instrumen-
ten valt te beluisteren en te bekijken; een oog en trommelvlies strelend con
cert!
Zondag 19 december, aanvang 14.00 uur, toegangfl. 18,50/fl. 16,-.
Frank van Pamelen
Voorspel
De champagne staat koud. De klappers liggen klaar. De zaal is besproken.
De wisseling van het millennium wordt de climax van de eeuw. We lijken er
allemaal klaar voor. Maar is dat ook zo? In zij n derde programma haast caba-
retier Frank van Pamelen zich door de laatste voorbereidingen. Als een be-
zetene rekent hij af met het verleden, waist hij bestaande ideeen plat en ver-
klaart hij de toekomst. En alles lijkt voorspelbaar, behal ve hijzelf. In een on-
navolgbare woordenstroom verlicht hij de duistere gedachtengangen in de
doolhof van zijn eigen logica. Rappend, zingend, rennend en springend. Zo
ontstaat een adembenemende aanloop, een prikkelende proloog, een tinte-
lend voorspel op weg naar het ultieme hoogtepunt: de climax van de eeuw.
Vrijdag 17 december, aanvang 20.15 uur, toegangfl. 23,-.
Andre Manuel
DeKluts (try-out)
In zijn zesde programma is het dan eindelijk zover; Manuel neemt geen blad
voor de mondMiddels een raamvertelling van het dunste glas neemt Manu
el u mee langs diepe afgronden en duistere doorkijkjes die de hulpeloze
mens van de twintigste eeuw in een totaal ander daglicht plaatsen. Hij vraagt
zich af hoe het komt dat de mensen tot de gru welijkheden in staat zijn, waar-
over we dagelijks horen. Door het publiek te confronteren met de ernstige
feiten, laat hij zien waarom het leven voor hem toch de moeite waard is.
Want Oof we nu in een vluchtelingenkamp terechtkomen of getuige zijn van
folteringen, de eerste vraag zal altijd zijn: Valt hier nog wat te lachen? Na
tuurlijk!
Zaterdag 18 december, aanvang 20.15 uur, toegangfl. 25,-.
Toegangskaarten voor Theater a.d. Schie en Theater de Teerstoofzijn ver-
krijgbaar bij de Schiedamse Theaterkassa, Stadserf 1, van Maandag tot en
met vrijdag van 11.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur,
tel. 2467467.
Het Chukotko-Eskimo Ensemble
Ergyron
Tot nog toe onontdekt in Europa: de fascinerende, warmbleodige dans en
muziek uit Chukotko in Oost-Siberie, op twaalf uur vliegen vanaf Moskou
De emotie, krachten mystiek, die deze muziektheatervoorstelling volritue-
len uitademt, voert ons naar de ongewone cultuur van de noordelijkste toen-
drastreken. Het maakt de voorstelling tot een belevenis, waarbij de lichtheid
en de kracht van het pure, nog uren voelbaar blijft. Het repertoire bestaat uit
authentieke dans, folkloristische Chukchi en Eskimoliederen. Mythische
vertellingen met natuurtitels als Feeding the Sea, Sacrifice of Reindeer en
Shaman song typeren het programma. Het beste zijn de mythische vertellin
gen uit het culturele erfdeel van de noordelijke volksstammen die uni verseel
en herkenbaar zijn voor elk publiek. De muzikanten gebruiken eeu wenoude
instrumenten zoals de yayara en de vanny-yayara (bijzonder grote trom
mels) en imiteren op wonderlijke wijze de klanken van de fauna: vogels,
zeehonden, rendieren en andere dierengeluiden.
Woensdag 15 december, aanvang 20.00 uur, toegangfl. 42,50/fl. 40,-.
Tim van der Sluis
Oudejaarsconference 1999
Een echte oudejaarsconference van een uniek talent. Tim van der Sluis is de
afgelopen jaren uitgegroeid tot politiek en geengageerd cabaretier en laat
zich moeilijk vergelijken met zijn collega's. Geen banaliteiten en inhoudlo-
ze grappen, maar met een hoge grapdichtheid en ijzersterke liedjes. De
hoogte- en dieptepunten van 't afgelopen jaar vliegen aan u voorbij. Tims
oudejaarsconference is een terugblik op het nieuws en de actualiteit van het
afgelopen jaar met een accent op de Nederlandse politiek. Een actueel over-
zicht in het perspectief van de eeuwwisseling en het millenniumprobleem.
Een klassieke cabaretvorm in een moderne jas in de traditie van de echte ou
dejaarsconference.
Donderdag 16 december, aanvang 20.00 uur, toegangfl. 27,50/fl. 25,-,