maasstad Philharmonisch Orkest viert verjaardag Weill 'Als de emoties niet echt zijn, merkt het publiek dat meteen' Three Kings in de bizarre wereld van Desert Storm I J uitgaans theater agenda a/d schie HHHHH maasstad podium film preview theater de teerstoof Filmhuis Schiedam m Volkszanger Frans Bauer met 'Concert Special' in Zevenhuizen or! a door Maarten Ritman ZEVENHUIZEN - Bijna is het zover. Vrijdagavond treedt Frans Bauer op in sporthal de Zevensprong in Zevenhuizen met zijn Con cert Special. Een avondvul- lende show van drie en een half uur, met niet alleen de populaire volkszanger zelf. Want ook Hanny, die het voorprogramma verzorgt, en het acht man sterke showor- kest 'The First Showband' van Bauer zullen de avond muzikaal vullen. ROTTERDAM - In maart 1991 tekenden de geallieer- den en Irak een staakt-het- vuren verdrag. Daarmee kwam een eind aan wat be kend staat als 'de golfoor- log'. Succes voor de Ver- enigde Staten, dat vastbeslo- ten de strijd was aangegaan om Sadam Hussein te verdrij- ven uit Koeweit. Toch was de uitvoering van operatie De sert Storm niet perfect, zo laat filmer David O'Russell weten in Three Kings. Woensdag 8 maart 2000 ROTTERDAM - Vrijdag kun je in Baroeg terecht voor een tripple metal bill. Het uit Duitsland af- komstige Agathodaimon brengt waarschijnlijk veel nummers van hun pas verscheen cd 'Higher art of rebellion'Stemmige black me tal en gothic is de combinatie waarmee het Italiaanse Gra- veworrn het publiek zal verrassen en het Zweedse Siebenburgen is gespecialiseerd in atmosferische black. De entree voor deze tripple bill bedraagt 17,50 en het begint om 21.00 uur. Een dag later op het- zelfde podium de rockabillyband Frantic Flintstones. Vooraf het Dordtse Cenobites. De entree voor deze avond - die om 21.00 uur be gint - bedraagt 20,-. Donderdag in de Vlerk een optre- den van The Jammin' Arabs. Dit Engelse trio maakt een mix van ga- ragepunk, surf en skamuziek met af en toe een vleugje wachtkamer- muzak. Om 21.30 uur betreden ze het podium en voor 10,- kun je erbij zijn. Een dag later in de Vlerk een Nederlands dubbeloptreden. Speedboat FC maakt zogenaamde samplepop, en net als bij Beck val je van de ene verbazing in de ande- re. Telefunk maakt dromerige en poppy Lo-Fi juweeltjes, vergezeld door lieve meisjeszang. Aanvang van deze show is 21.30 uur en de entree bedraagt 12,50. Het duo Richard Fearless en Steve Hellier vormen Death in Vegas. De meest vuige en dopey under ground britrock gecombineerd met Britse clubsound. Zondag staat het Britse duo op het podium van Nighttown. Aanvang 21.00 uur en voor vijftien gulden kun je erbij zijn. In Rotown morgen - donder dag - een optreden van duizend- poot Ellen ten Damme. Om 22.00 uur betreedt ze het podium aan de Nieuwe Binnenweg en de entree bedraagt/ 12,50. ledere vrijdag in Nighttown Future... met Michel de Hey en guests. Aanvang 23.00 uur. ROTTERDAM - Het Rotterdams Philharmonisch Orkest viert de honderste verjaardag van Kurt Weill met een uitvoering van zijn vioolconcert. Op tien en twaalf maart zal naast dit concert ook de Veertiende symfonie van Sjostak- ovitsj uitgevoerd worden. Op 2 maart 2000 was het honderd jaar geleden dat Kurt Weill werd gebo- ren. Hij is bekend geworden door het schrijven van legendarische werken als Die Drelgroschenoper en musicals als Street Scene. Solist in het orkest is Frank de Groot, violist uit het Rotterdams Philhar monisch Orkest, mede-oprichter van het Doelen Ensemble en pri- marius van het Doelenkwartet. Naast het vioolconcert klinkt de Veertiende symfonie van Sjostak- ovitsj. Het werk wordt door het Rotterdams Philharmonisch Or kest voor het eerst uitgevoerd. Het bestaat uit een elftal liederen die door solisten worden gezongen op teksten van drie Westeuropese dichters (Garcia Lorca, Apollinaire en Rijke). De boventoon van de teksten en de muziek wordt ge- voerd door diepe wanhoop, schreeuwende angst, huivering- wekkend sarcasme en een trooste- loosheid die zijn weerga niet kent. Het werk zit als geheel aan een overkoepelend thema vastgeklon- ken: tomeloze doodsangst. Het zou daarom ook wel Sjostakovitsj Re- quim genoemd kunnen worden. De componist zelf beschouwde het als zijn meesterwerk: „Alles wat ik tot nu toe geschreven heb is niet meer geweest dan een voorberei- ding op dit werk." Het concert staat onder leiding van Claus Peter Fjor, met wie het Rotterdams Phil harmonisch Orkest al jaren succes- vol samenwerkt. Solisten in Sjostakovitsj symfonie zijn de so- praan Elisabeth Meyer Topsoe en de vermaarde Nederlandse bas Ro berto Holl. Als iets in je vroege jeugd je zo heeft gegrepen dat je vanaf dat mo ment een ontembaar verlangen blijft koesteren, hoe noem je dat dan Verliefd, verkocht, verslaafd? Pas nadat je verschillende gevoelens in je leven kent en herkent, en deze een plaats hebt kunnen geven kun je met terugwerkende kracht zo'n bijzonder gevoel benoemen. Waar ik het over heb? Niet over de eerste keer verliefd zijn of over de eerste seksuele ervaring, nee, over mijn eerste Ip met klassieke muziek. Als kind van zo 'n 8 jaar was de platenspeler van mijn vader verboden terrein. Toen mijn oma een keer op mij paste beweerde ik prima met het apparaat overweg te kunnen, sterker nog, het altijd te mogen be- dienen. Dus ook nu. Ondanks mijn niet al te ontwikkelde technische inzicht liet het geluk me toen niet in de steek en lukte het mij om met een blik van: 'zie je nou wel oma, zo doe je dat, gewoon een plaatje opzettende platenspeler aan de gang te krijgen. Wat er toen met mij gebeurde heeft oma niet geweten, maar ik vergeet het nooit van mijn leven meer. Ik hoorde de klanken van een stuk muziek, en het was zo perfect, zo mooi, zo vrolijk, zo ontroerend en droevig tegelijk, zo com- pleet, dat ik maar din heftige reactie van binnenuit voelde: MEER! Meer van deze muziek alsjeblieft. Die kwam er. Zo vaak als maar mogelijk was zocht ik op de radio naar klassieke muziek. Ik bedelde bij mijn ouders om meegenomen te worden naar klassieke concerten; kocht van m 'n eerstverdiende op- pascenten de pianoconcerten van Mozart verstopte die vervolgens omdat ik wel doorhad dat het eigenlijk niet hoorde bij een 15-jarige); draaide gedurende de hele middelbare schooltijd de Peer Gynt Suite en het pianoconcert van Schumann, en al die tijd bleef ik verrast en ontroerd door die prachtige muziek, die ik allang kon dromen. Inmiddels op mezelf wonend in Rotterdam bleef de honger knagen. Ik werd lid van het Rotterdamse Toonkunstkoor, en breidde daar m'n repertoirekennis enorm uit. Opnieuw (en nog steedspasseerden re- gelmatig composities mijn lessenaar of oren waar ik heletnaal ver liefd op werd. Echt verliefd ja: midden in de nacht wakker worden en pas weer in kunnen slapen na niet een keer maar tien keer die ene aria uit Mozarts Requiem of dat 5e deel uit Mahlers 3e Symfonie be- luisterd te hebben. Zenuwachtig worden in de trein naar Rome van- wege hetfeit dat ik bij Dusseldorf al door m'n voorraad batterijen heen was. Alle kansen greep ik aan om de onbedwingbare honger naar meer klassieke muziek te stillen. Ik ging er na m 'n Heao-studie zelfs muziekwetenschappen voor studeren en kwam 7 jaar geleden in Concert- en congresgebouw de Doelen terecht. Inmiddels ben ik daar zo'n kleine 1000 bijgewoonde concerten verder, en nog altijd is het moment van verzadiging niet ingetreden. Een gelukkige relatie? Voor mij is klassieke muziek een fantastisch maatje in m 'n leven. 'Wat is nou je lievelingsstuk', wordt mij vaak gevraagd. Ik kan het niet zeggen, het zijn er zoveel, voor zoveel verschillende momenten. Er is wel een componist in mijn leven die mij sneller en vaker ontroert dan de anderen: Johann Sebastian Bach. Van hem was deplaat die ik als kind stiekem opzette en die zo 'n betoverende werking had. Met het jaar 2000 als Bachjaar en het Bach Festival in de Doelen in het voor- uitzicht besef ik dat ik tussen 12 en 20 maart aanstaande weer vaak dat onrustige maar o zo lekkere gevoel van: meer!! zal ervaren. Evelien Masselink, Marketing en Communicatie Concert- en congresgebouw de Doelen „De bedoeling is om er een avond- vullend programma voor de men- sen van te maken. Ik geef zelf een concert van anderhalf uur waarin ik niet alleen mijn hits zal zingen maar ook liedjes van mijn meest recente album 'Samen met jou'. Ik treed op met een band en in het voorprogramma staat Hanny, dus het gaat een echte, gezellige Ne derlandse avond worden", vertelt de zanger. Dit jaar staat hij niet in Ahoy terwijl hij daar in twee jaar elf maal een voile bak haalde. Deze keer reist hij door het land met zijn Concert Special. Dat heeft niet te maken met gebrek aan pu bliek, maar waar ligt het dan wel aan? „Dit jaar doe ik geen Ahoy, omdat ik te gast ben bij de af- scheidstoernee van Lee Towers. Daarom sta ik er zelf niet, want ik wil het afscheid van Lee zo exclu- sief mogelijk houden. In plaats daarvan hebben we nu de Concert Specials waarmee we door heel het land toeren. Volgend jaar sta ik wel weer in Ahoy", legt hij uit. Na al die jaren van succes zou gemak in het werk van Bauer kunnen slui- pen, maar daar wil hij niets van weten. „Optreden is altijd span- nend, altijd nieuw, elke avond weer. Je moet hard werken voor je succes, je best blijven doen. An ders wordt het een kunstje." Een paar jaar geleden had hij het nog aan de stok met de commerci- ele radiozenders, die weigerden zijn muziek te draaien. Daar heeft hij nu niet meer zo'n moeite mee: „Het stoort me niet meer. In het begin wel, maar ze hebben mij er niet mee maar de luisteraars. Die verloochenen ze op deze manier. De mensen die naar die zenders luisteren zitten heus wel op mijn muziek te wachten. Kijk maar naar Frans Bauer:,, Mijn werk is nu een cadeau voor mijn fans. de waardering voor een televisie- special van een optreden van mij. Die trok 1,8 miljoen kijkers. Maar gelukkig komt er begin april een Nederlandse zender bij voor Ne derlandse muziek." zijn drijfveer, vertelt de volkszan ger. ,,'Samen met jou' is al dubbel platina, dat is een mooie waarde ring. De mensen houden hier van, dat is mijn drijfveer. Het publiek erkent mijn werk, ze zien me voor Of je nu fan van zijn muziek bent of niet, de mens Frans Bauer wordt door velen gewaardeerd. Vooral door zijn omgang met geestelijk gehandicapten. „Ik denk er nooit bij na op zo'n moment, het is dan ook moeilijk om zoiets van jezelf te zeggen. Wat ik doe komt uit mijn hart. Ik heb geen medelijden, ik vind het leuk. Gehandicapte kin- deren hebben een apart plekje in mijn hart. Daarom ben ik ook am- bassadeur van een gehandicapten- club uit Veghel, het doet me ge woon veel", legt Bauer uit. De waardering van zijn publiek is vol aan. Het blijft natuurlijk wel persoonsgebonden, want er is geen goede of slechte muziek. Het is maar waar je van houdt. Het is een grote markt, maar zingen in je ei- gen taal is wel de moeilijkste mu- zieksoort. De emoties moeten echt zijn, als dat niet zo is merkt het pu bliek dat meteen." Hij eist alles van zichzelf om de mensen waar voor hun geld te ge ven. „Het is moeilijk om jezelf el ke keer te overtreffen, maar ik ben een perfectionist. Dat is met platen maken zo en ook bij mijn optre- dens. Ik was de jongste zanger die foto: Rob Kamminga ooit in Ahoy stond. Mijn werk is nu een cadeau voor mijn fans. Mijn show kan zich meten met het bui- tenland. Bij mij is Ahoy geen sportpaleis, maar een theater. Men- sen kunnen lekker zitten, er ligt ta- pijt op de vloer. Mensen moeten waar voor hun geld krijgen en niet als vee behandeld worden. Het moet gewoon een mooie sfeer zijn waar ze in terecht komen." De toekomst zal hem zeker weer naar Ahoy brengen, maar eerst is zijn Concert Special tour nog aan de beurt. „Nu ga ik door het land met deze tour, daarna komt er aan het einde van dit jaar weer een nieuw album van me uit. Dan ga ik weer toeren en ben ik helemaal klaar voor 2001." Kaarten voor de Concert Special in Zevenhuizen zijn nog beperkt verkrijgbaar via: Jubas Concert- lijn, telefoonnummer 0900- 3330303 of Reisbureau de Zwa- luw/VW, telefoonnummer 0180- 632131. De zaal gaat om half acht 's avonds open, de Concert Special begint om acht uur. door Vincent Wernke Want waarom waren de geallieer- den in Koeweit? Om het Koeweit- se volk te bevrijden van de agres- sor Sadam Hussein of omdat de bezetting van de oliestaat de we- reldeconomie in gevaar bracht? O'Russell weet het wel: ,,Ik zag dat George Bush de Irakese bevol- king aanmoedigde tegen Hussein in opstand te komen. Wij zullen jullie helpen, voegde hij daaraan toe. Het volk kwam in opstand, maar wij lieten hen in de steek", zo laat hij in de persmap van Three Kings weten. De media kregen de 'mooie' kant van de oorlog volop te zien, maar de keerzijde bleef on- derbelicht. Die paste niet in het pr- beleid van de geallieerden. Deze boodschap is het uitgangs- punt van zijn film. Het is maart 1991, net na het verdrag tussen de geallieerden en Irak. De Ameri- kaanse grondtroepen staan op het punt om naar huis te gaan. Dat wordt prima gevonden, al vinden ze het toch ook wel jammer dat de oorlog voornamelijk via high-tech wapens is gevoerd. Als een Ameri- kaan 'toevallig' een Irakese sol- daat doodschiet, verzucht hij dat het toch zonde is dat dit de eerste vijand is die hij raakt. Oorlog als een real life videogame. Voor hun terugkeer naar de Ver- enigde Staten hebben vier soldaten een plannetje. Ze weten dat Sadam Hussein goud heeft weggehaald uit de schatrijke oliestaat Koeweit. Als ze per toeval een kaartje in handen krijgen, waarop een aantal De drie koningen van Desert Storm: George Clooney, Ice Cube en Mark Wahlberg. geheime bunkers staat aangege- ven, bereiden ze een toetje voor: ze gaan op zoek naar de schatten van Sadam, om zo nog iets aan de oor log over te houden. Archie Gates (George Clooney) is min of meer de leider van het stel. „Sadam heeft het van de sjeiks gestolen, en van operatie Desert Storm. In een van de bunkers vinden ze namelijk een groot aantal Irakezen die door aanhangers van Hussein gevangen worden gehouden. De vele man- nen, vrouwen en kinderen werpen een iets ander licht op de oorlog, de rol van de geallieerden en niet te ik heb er geen probleem mee het van Sadam te stelen", is zijn nuch- tere stelling. Troy Barlow (Mark Wahlberg), Chief Elgin (Ice Cube) en Conrad Vig (Spike Jonze) doen met hem mee. De laatste zal de zoektocht naar goud niet overleven, vandaar dat er maar three kings zijn, in plaats van vier. Op hun zoektocht naar goud, worden de soldaten ge- confronteerd met de andere kant vergeten: de goudzucht van de vier Amerikanen. De boodschap die O'Russell wil overbrengen, ligt er duidelijk bo- venop. Toch heeft Three Kings meer te bieden dan dat. Zo is de film een bizarre mengeling van di verse filmgenres. Er zitten elemen- ten in van komedie-, satire-, actie-, splatter-, oorlogs- en dramafilms. Daarbij maakt de regisseur gebruik van grofkorrelig filmateriaal en bijzondere camera-instellingen. Sanne Wallis de Vries Zin Na het winnen van het Leids Cabaretfestival werd Sannes debuutprogram- ma Sop met veel be wondering ontvangen. In het besef dat vele ogeri op haar gericht zijn gaat Sanne Wallis de Vries gretig de uitdaging van het program ma na het droomdebuut aan. De titel van Sannes nieuwe programma is Zin en het motto: 'the time has come', 'the walrus said', 'to take off many things'Haar uitdaging is: je staande houden tussen de mensen, hoewel het tactvoller is om te gaan liggen, soms. Zo hard klinkt een gespreksonderwerp bij de kapper, of bij de rij-nstructeur, dat je in totaal stilzwijgen vervalt. Of erger, dat je maar iets vertelt dat zelfs je beste vrienden niet van je weten. Maar ook het fenomeen dikke oksels en het causale verband daarvan met de vluchtelingenstroom en kiezen voor beweging als constante. Kortom: San ne praat! Dinsdag 14 maart, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 35,-/fl. 32,50, tweede rangfl. 30,-/fl. 27,50. Het Groot Niet Te Vermijden Tour Unlimited Het Groot Niet Te Vermijden staat vanavond met de nieuwe show Tour Un limited in VSB Theater a.d. Schie. Inmiddels uitgegroeid tot een zesmans- formatie nemen de heren het publiek mee op een fantastische muzikale reis rond de wereld. Verschillende muziekstijlen wisselen elkaar af. Afrikaans drumgeweld, Napolitaanse canzones, Amerikaanse musicalklassiekers, Griekse melancholie, bigbandjazz of gewoon een lekker in het gehoor lig- gend melodietje, voor niets draaien deze rasmuzikanten hun hand om. Maar de show bestaat uit meer dan muziek alleen. De unieke presentatie met veel humor en parodistisch raffinement is een handelsmerk geworden. Het Groot Niet Te Vermijden verzekert u van een plezierige en swingende avond vol kijk-en luistergenot. Donderdag 16 en vrijdag 17maart, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rang fl. 45,-/fl. 42,50, tweede rangfl. 40,-/fl. 37,50. Di Gojim Oost West Virtuoze, onnavolgbare muziekthema's worden afgewisseld met emotio- neel geladen ballades, komische slapstick gecombineerd met fraaie visuelfe vondsten, met als inspiratiebron de Oost-Europese etnische muziek, Jiddi- sche klezmer, Griekse rembetika, a capella zang en chansons. De mooiste nog onbekende melodieeen worden van Nederlandse teksten voorzien door het puikje van de Nederlandse tekstdichters: Robert Long, Joost Nuissl, Ivo de wijs en Frans Mulder. Daarmee vormt de muziek die zo verbonden was met de klezmer een inspiratiebron voor een misschien wel typisch Neder landse vorm van wereldmuziektheater. Di Gojim, zes muzikanten die goed bij stem zijn, bespelen samen 25 instrumenten. Zondag 19 maart, aanvang 14.00 uur, toegang eerste rang fl. 30,-/fl. 27,50, tweede rangfl. 25,-/fl. 22,50. Het Volk Gebakken Meeuw Bij Het Voik manifesteert zich vanavond de onbedwingbare behoefte om, in eigen keuken, te gaan werken aan een brouwsel van geheel originele make- lijDitmaal weer bereid met de van Het Voik bekende ingredienten, waaraan toegevoegde grondstoffen en bestanddelen waaraan men zich voorheen nog niet durfde wagen. Een en ander resulteert in het recept voor Gebakken Meeuw. Gebakken Meeuw, het recept voor een gezellige theateravond vol treurnis, waarbij een troosteloze kastelein en drie filosofisch ingestelde vas- te jongens u alles aan de weet zullen laten komen omtrent zelfkant, lotge- nootschap en overleven. Vrijdag 17 maart, aanvang 20.15 uur, toegang fl. 26,-. Marcel de Groot Solo-programma Naast de twee theaterprogramma's Manen kweken en Open boek met zijn Marcel de Groot Groep, probeerde Marcel de Groot in diverse kleine zaal- tjes en cafd's solo-optredens uit. Marcel heeft deze experimenten verder ont- wikkeld tot een bijzonder theaterprogramma, speciaal voor kleine zalen waar sprake is van een direct contact met het publiek. Marcel wordt in dit soloprogramma ondersteund door een van zijn grote muzikale maatjes, S ven Figee (Anouk), die net als Marcel zelf, meerdere instrumenten de baas is. De liedjes komen recht uit het hart, zijn breekbaar als glas en horen in het theater thuis. Marcel weet als geen ander een intieme sfeer te creeren op het podium. Zaterdag 18 maart, aanvang 20.15 uur, toegang fl. 23,-. Toegangskaarten voor Theater a.d. Schie en Theater de Teerstoof zijn ver krijgbaar bij de Schiedamse Theaterkassa, Stadserfl, van maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur, telefoon (010) 246 74 67. Ook daarin brengt hij veel variatie aan. Voorspelbaar is Three Kings niet. Als ergens in de film een tankwagen tot ontploffing wordt gebracht, verwacht je een tweede explosie. In plaats van een zee van vlammen, komt echter een golf melk uit de wagen gestroomd. Ook leuk zijn de visuele toevoe- gingen die O'Russell aan sommige verhalen toevoegt. „Wat zou jij er van vinden als jouw vrouw en kind werden gebombardeerd", vraagt een Irakees aan soldaat Troy. Ver volgens zie je een beeld waarin dit ook werkelijk gebeurt. En als een andere Amerikaan verhaalt over een schietincident waarbij hij een Irakees diens hoofd afschoot, krij gen we ook dat te zien. Het zijn cartoonachtige elementen, die pri ma passen in de bizarre wereld van Desert Storm. Dat O'Russell geen keuze heeft gemaakt voor een be- paald genre, doet aan Three Kings geen afbreuk. Gevolg is wel dat de film vooral opvalt vanwege de vorm en niet vanwege de inhoud. Three seasons Regie: Tony Bui Three seasons bestaat uit vier parallel lopende verhalen. In een ervan speelt Harvey Keitel een oorlogsveteraan die zijn in Vietnam verwekte dochter probeert op te sporen. Een volgende verhaallijn draait om een aan lepra lij- dende dichter die hulp krijgt van een meisje bij het uitschrij ven van zijn ge- dichten; een ander richt zich op de relatie tussen een prostituee en een taxi- chauffeur en tenslotte wordt een straathandelaar gevolgd wiens schamele koopwaar wordt gestolen. De drie seizoenen uit de titel slaan hierbij op ge- boorte, leven en dood. Three seasons werd geregisseerd door de 26-jarige Vietnamese Amerikaan Tony Bui, die hiermee de eerste Amerikaanse film heeft gemaakt die zich geheel afspeelt in het naoorlogse Vietnam. De Viet namese overheid had overigens nog wel een vinger in de pap... De film won bijna alle prijzen op het Sundance Festival voor onafhankelijke films. Donderdag 9 en vrijdag 10 maart,,aanvang 21.00 uur, toegang tien gulden. O primeiro Dia Regie: Walter Salles en Daniela Thomas Rio de Janeiro bestaat uit twee totaal verschillende werelden. Bovenop de heuvels ligt de arme, nog bijna middeleeuwse stad. Beneden aan dekust, be- vindt zich de moderne middle-class metropool vol hoogbou w. In O primeiro Dia brengen de twee hoofdpersonen deze universums in de nacht van 31 de- cember 1999 op 1 januari 2000 per toeval bij elkaar. Joao zit in de gevange- nis maar is niet van plan daar het begin van de nieuwe eeu w te beginnen. Met medewerking van een ebwaker slaagt hij erin te ontsnappen maar als tegen- prestatie dient hij iemand te vermoorden en dat blijkt zijn beste vriend te zijn. Wanneer zijn opdrachtgevers ook zijn uitgebroken, proberen zij Joao te ver moorden. Na een lange achtervolging door de nauwe straten van de oude stad, weet hij te ontsnappen en komt's nachts terecht op het platte dak van een appartementencomplex met uitzicht op het Copacabana strand. Maria is spraaklerares. Met haar man Pedro heeft zij nog geen plannen voor de jaarwisseling, maar Pedro heeft uitgerekend deze dag uitgekozen om haar te verlaten. Maria probeert hem de hele dag te bereiken maar komt niet verder dan het antwoordapparaat. In de loop van de avond besluit ze met een fles champagne naar het dak van haar appartement te vertrekken. Zaterdag 11 maart, aanvang 21.00 uur, toegang tien gulden. Toegangskaarten kunnen worden gereserveerd bij de Stadsgehoorzaal in Vlaardingen, van dinsdag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 20.00 uur, telefoon (010) 434 05 00. Het reserveren bij de Schie damse Theaterkassa komt te vervallen.

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Maaspost / Maasstad / Maasstad Pers | 2000 | | pagina 29