r
maasstad
Musicus doet zijn eigen ding
MAXIMA
The Insider toont gewone
mensen onder extreme druk
c
maasstad
podium
Kandidaten gezocht voor
festivals in Alexandrium
film
preview
uitgaans
agenda
theater
schie
Filmhuis
Schiedam
0 OXQ
Internationaal jazzquartet en
Eric Vloeimans in Nighttown
rdams Dagblad
ROTTERDAM - Op zijn
achttiende kwam hij voor het
eerst in zijn leven naar Rot
terdam om toelatingsexamen
te doen voor het conservato-
rium. Nu geldt Eric Vloei-
mans (37) als een van de
meest getalenteerde jazz-
trompettisten in Nederland.
Hij ontving vorig jaar op het
North Sea Jazz festival de
Edison Award voor zijn cd
'Bitches and Fairy Tales'. Op
5 april staat hij met het inter-
nationaal gezelschap Trans
atlantic Quartet' in Night
town Theater. Het geheim
achter zijn succes.
GLITTER GLAMOUR PARTY
METWIPNEUSEN PIM
ROTTERDAM - Geheel in
de lijn van films die momen-
teel te zien zijn, is ook The
Insider een behoorlijk lange
film. Weliswaar zijn The
Green Mile (182 minuten) en
Magnolia (190 minuten) nog
iets langer, maar met zijn 159
minuten ben je ook bij The
Insider een tijdje onder dak.
In deze film van regisseur
Michael Mann - onder meer
Heat en The Last of the Mo
hicans - draait het om de
moeizame strijd van twee
mannen tegen de machtige
tabaksindustrie.
EEN BOS?
IN CAPELLE?
firif
Urban Conflict
ROTTERDAM - In Baroeg is ook
deze week weer van alles te bele-
ven. Zo staan komende vrijdag mi-
nimaal twee bands op het podium.
Merauder uit Brooklyn is de
hoofdact. Maar zij worden vooraf
gegaan door twee opwarmertjes.
De eerste is Masterkiller en de
tweede moet nog opgetrommeld
worden. Wie benieuwd is moet ze-
ker langskomen vanaf 21.00 uur.
Kaarten kosten 17,50. Op 1 april
- geen grap - een Alternatieve
Dansavond. Wie op bijzondere
wijze verkleed komt, krijgt 66n
consumptie gratis. Thema is Ball
Masquee. De zaal gaat om 21.00
uur open en voor drie knaken ben
je welkom. Zondagmiddag tenslot-
te Grind over Rotterdam part III.
De oordoppen kunnen in want
Aberration, Godless en Inhume
zorgen voor flink wat herrie. De
entree is 15 gulden.
In Nighttown zaterdag Life
Nighttown met dj's Dimitri, Edwin
Bazen, Evert Roel en Fly. Aan-
vang 23.00 uur en kaarten kosten
twee tientjes. De veteranen uit de
Belgenpop van Metal Molly staan
zaterdag in Rotown. Wie erbij wil
zijn is vanaf 22.00 uur welkom.
Kaarten kosten een tientje. Een
dag later om 22.00 uur een Stone
Temple Pilots Sessie. De toegang
hiervoor is helemaal gratis.
Voor jonge hardcore-bands kun je
donderdag terecht in de Vlerk,
waar I Scream Records New Lea
gue of Hardcore presenteert. Uit
Belgie komt Hard Resistance. Uit
Nederland zijn Urban Conflict,
Age of Panic, $400 Suits en Hard
sell aanwezig. Om dit alles te zien
en te horen betaal je vijf rijksdaal-
ders. De aanvang is 21.30 uur. Sa
me time, same place op vrijdag At
The Drive-in en Sunshine. Ook de
ze keer bedraagt de entree
12,50. Het optreden wordt gevolgd
door een Late Night Special van
Fridayzz— Kaarten daarvoor kos
ten 5 gulden.
Ook Hollywood Music Hall heeft
weer een aantal party's. Donder
dag vanaf 22.00 uur is er een Dj
Convention met dj Patrick. Kaar
ten kosten een tientje en studenten
mogen gratis naar binnen. Een dag
later Hurricane met negen ver-
schillende dj's. Tot half een is de
toegang gratis, daarna 15 gulden.
Mental Theo komt langs voor op-
namen voor zijn TMF-show. Za
terdag in Hollywood Megadance.
Om 22.00 uur gaan de deuren open
en kaarten kosten 15 gulden.
IWWS3
At.the. drive, in
SIM
Spannende tijden voor de medewerkers van het Maritiem Museum
Rotterdam. We zijn namelijk bezig met de laatste loodjes van de op-
bouxv van de tentoonstelling 'Het schip van de eeuw - de toptien van
uw keus'. Op I april gaat die bijzondere tentoonstelling open voor
het publiek.
De titel zegt het al, zo 'n tentoonstelling organiseer je maar een keer
in honderd jaar. Heel belangrijk is ook dat de keuze van het publiek,
dus uw keuze, bepalend is geweest voor de samenstelling van die top
tien en dus van de expositie. Zo'n kleine 2000 readies kreeg 't Mari
tiem. Er werden ons spannende of hartverscheurende verhalen, fo-
to's, tekeningen en kaarten toegestuurd. Zo ontstond een tentoonstel
ling die naar wij hopen een groot publiek zal aanspreken.
En dan nu de toptien. Wat dacht u van de 'Rotterdam (V)', het groot-
ste ooit in Nederland gebouwde passagiersschip, het passagiersschip
'Willent Ruys', de tragische 'Titanic', de zeesleper 'Furie' uit de tv-
serie 'Hollands Glorie', de marinereus 'Karel Doorman (II)', de In-
dievaarders 'Johan van Oldenbarnevelt' en 'Oranje', het actieschip
'Rainbow Warrior (I)' en de vermaarde Holland-Amerika Lijn-sche-
pen 'Statendam (IIIen 'Nieuw Amsterdam II)Zij alle komen aan
bod en geven tezamen een goed beeld van de scheepvaart in de twin-
tigste eeuw. Oh ja, welk schip op nummer een staat wordt pas in het
museum verklapt.
De tentoonstelling heeft, zoals ons museum gewoon is, een bijzondere
vormgeving. De bouw van zo'n expositie is dan ook een hele klus.
Onze technische dienst, perfectionisten trouwens, is daaral maanden
tevoren mee bezig. In de werkplaats wordt dan volop getimmerd en
geschilderd. Voor de opbouw in het museum trekken we meestal twee
weken uit, opdat het publiek zo min mogelijk overlast ondervindt. De
tien gekozen schepen worden (letterlijk) in een oplopende reeks ge-
presenteerd. Daardoor blijft de winnaar tot het laatst toe geheim.
Voor elk schip is een andere invalshoek gekozen, waardoor de bezoe-
ker steeds in een andere wereld stapt. Bij de 'Rainbow Warrior' van
Greenpeace stapt uzode wereld van het actievoeren binnen, met de
'Willem Ruysmaakt u een cruise door tropische gebieden en bij de
'Rotterdam (V) bent u nauw betrokken bij het ontwerpproces.
Wie nog meer over zijn of haarfavoriete schip wil weten, moet ook de
evenementenkalender van het museum in de gaten houden. Op zon-
dag 9 april bijvoorbeeld wordt een Holland-Amerika Lijn dag geor-
ganiseerd over de 'Nieuw Amsterdam'de Rotterdam' en de 'Staten
dam Maar er is ook een 'Karel Doorman '-dag en ga zo maar door.
'Het schip van de eeuw - de toptien van uw keusis te zien van I april
tot en met 17 September 2000. Welkom in 't Maritiem.
Marijke Cometh
Maritiem Museum Rotterdam
Woensdag 29 maart 2000
foto: Danielle van Ark
door Karen Kwikkers
„Om de chemie te laten ontstaan
die nodig is voor sprankelende mu-
ziek, moet je een beetje muzikaal
verliefd zijn op je medespelers.
Dat ben ik op deze mensen", ver-
klaart Vloeimans zijn enthousias-
me voor de tour die hij samen met
John Taylor (piano), Furio Di Cas-
tri (bas) en Joe LaBarbara (drum)
in maart en april gaat maken. „In
feite kan iedere muzikant een plaat
maken met topmusici als waar ik
nu mee speel, als je maar betaalt.
De kunst is daar een vervolg aan te
geven. Dat is me gelukt. Normaal
zijn deze musici niet te betalen en
ik maak er een tour mee."
Op de vraag waarom Vloeimans
gekozen heeft voor de jazzrichting
volgt een nuchter antwoord: „Ik
ben niet iemand met een roman-
tisch verhaal over een trompet die
ik op mijn vierde verjaardag kreeg
en daarna ontdekt werd. Niemand
in mijn familie doet iets aan mu-
ziek, op mijn twaalfde begon ik
pas met spelen en ik werk er nu
nog steeds keihard voor. Op het
conservatorium deed Ik twee stu-
dierichtingen (jazz en klassiek) en
zat daarnaast in verschillende
bandjes. Door die diversiteit werd
ik me op een gegeven moment be-
wust van het feit dat ik een keus
moest maken tussen jazz en klas
siek. Jazz trok me meer."
Na het conservatorium kreeg
Vloeimans de kans via Eurojazz
radio een plaat te maken. Zo'n
doorbraak paste echter niet bij zijn
Eric Vloeimans: „Het belangrijkste blijft voor mij dat ik mijn
eigen ding kan doen. Dat mensen me vragen om wie ik ben en
om wat ik speel.foto: Dick Sluijter
typisch eigen stijl. „De producer
gaf aan dat het zo'n gezellig swin-
gend plaatje moest worden. Werkt
het dan zo?, was de vraag die di
rect bij me opkwam. Moet ik ge
woon 'niks aan de hand muziek'
zich wachten. Een album met zes
stukken van eigen hand. Bassist
Hein van de Geyn raakte door 'No
Realistics' en twee volgende pro-
ducties gei'nspireerd en nodigde
Vloeimans uit voor zijn maat-
maken om door te breken? Vanaf
dat moment wist ik zeker dat dat
voor mij niet zo werkt. Ik moet
mijn eigen ding kunnen doen sa
men met mensen die zich niet ge-
conditioneerd opstellen.
Na die eye-opener liet zijn eerste
plaat 'No Realistics' niet lang op
schappij een internationale plaat te
maken. „Toen hij me voorstelde
dat met John Taylor te doen,
sprang ik een gat in de lucht. John
behoort in mijn ogen tot de top drie
van de wereld." Deze samenwer-
king resulteerde in het album 'Bit
ches and Fairy Tales' met een All
starbezetting, John Taylor, Marc
Johnson en Joey Baron. De cd
werd op het North Sea Jazzfestival
1999 onderscheiden met een Edi
son Award.
Wat kunnen bezoekers verwachten
in Nighttown Theater? „Mensen
die nieuwsgierig zijn moeten voor-
al komen, en van de magie genie-
ten. Het is heel melodieuze, lyri-
sche en intieme muziek, maar ik
kan en wil er eigenlijk niet te veel
over zeggen. Op die manier plaats
je de muziek in een hokje en ont-
staat een verwachtingspatroon
waar je aan moet voldoen. Dat
werkt in mijn ogen beperkend. Er
wordt in ieder geval veel gei'mpro-
viseerd en de karakters van alle
musici komen naar voren."
„Onder meer door 'Bitches and
Fairy Tales' ontstaat er weer een
wisselwerking met andere musi
ci", vertelt Vloeimans over zijn
toekomstplannen. „Zo ga ik bin-
nenkort naar culturele hoofdstad
Bergen in Zweden, eind april naar
Helsinki en van de zomer staat er
een tour met Jasper van het Hof ge-
pland. Over het algemeen is mijn
doel gewoon zo doorgaan en gelei-
delijk aan mijn bereik en netwerk
vergroten. Maar het belangrijkste
blijft voor mij dat ik mijn eigen
ding kan doen. Dat mensen me
vragen om wie ik ben en om wat ik
speel. Ik zal nooit een broodmuzi-
kant worden. Ik kan gewoon niet
alles spelen wat je me vraagt. Daar
word ik niet gelukkig van."
Het Transatlantic Quartet speelt
op woensdag 5 april 20.30 uur in
Nighttown Theater aan de West
Kruiskade 28. Kaarten kosten f
20,-. Informatie: 436.12.10.
EN DR. FR0BEL
(KONINGINNEDAG)
Prinsestheater
Zaterdag 29 april 2000
zaal open 22.00 uur
Kaarten 20,-<»/2,sov.v.k.)
VerkrIJgbaar bij:
ma. t/m vr. 09.00-17.00 uur
zaterdag 09.00-14.00 uur
Westblaak 180 Tel 010-4004206
ROTTERDAM - Woonmall Alexandrium presenteert op 7 mei een song-
festival met in de jury Jac d'Ancona. Ook op 4 juni vindt in Alexandrium
een muziekfestival plaats, deze keer met Ernst Daniel Smid in de jury.
Amateurtalent kan zich aanmelden. Elke act die meedoet ontvangt voor
50 gulden kadobonnen van Alexandrium. Voor elk festival kunnen tien
acts meedingen. Het songfestival op 7 mei is bedoeld voor hen die met een
geluidsdrager zangkunsten kunnen vertolken. Muzikanten die ook zingen
kunnen zich aanmelden voor het muziekfestival. Voor inschrijfformulie-
ren: Ruud van der Heijden, postbus 5214,2900 EE Capelle aan den IJssel.
Fax 010-442.79.71Zet erbij naar welke datum de voorkeur uitgaat.
door Richard Schoonenberg
Na Leaf on a pillow vorig jaar was
dit jaar The Insider de openings-
film van het International Filmfes-
tival Rotterdam. Festivaldirecteur
Simon Field betitelde deze krachti-
ge Hollywoodfilms als een prach-
tig docudrama. The Insider kan ze
ker onder deze noemer geplaatst
worden, want met Al Pacino en
Russell Crowe als hoofdrolspelers
heeft Michael Mann een zeer
hoogstaande film afgeleverd.
The Insider is een film die zich laat
vergelijken met de beroemde rol-
prent All The president's men. In
die film ging het om het Watergate
schandaal en de verslaggevers
Woodward en Bernstein van de
Washington Post die dit aan het
licht brachten. In The Insider gaat
het om de extreem gevoelige be-
drijfsinformatie van de tabaksin-
U
Russel Crowe in de rol van Jeffrey Wigand in The Insider.
Het Schollebos in Capelle is
een van de mooiste stukken natuur
in de Randstad. "Maak ermee
kennis op een smakelijke en
voordelige manier."
KOFFIE MET APPELGEBAK
MET SLAGROOM
Met deze bon van 5^"
dinsdag t/m vrijdag
RESTAURANT SCHOLLEBOS
Bermweg 133
Aan de rand van het Schollebos
in Capelle a/d IJssel.
Open di. t/m zo. 10-21 uur.
Bij mooi weer terras aan het water.
dustrie. Voormalig werknemer van
tabaksgigant Brown Williamson
Jeffrey Wigand (Russel Crowe) en
Lowell Bergman (Al Pacino) van
CBS trachten dit naar voren te
brengen.
Het op een aantal vlakken gedra-
matiseerde, maar waar gebeurde
verhaal, draait om Jeffrey Wigand
die is ontsla-
gen als hoofd
van de re
search en ont-
wikkelingsaf-
deling bij ta
baksgigant Brown Williamson.
Bij zijn vertrek wegens 'gebrek
aan communicatieve vaardighe-
den' wordt hem op het hart gedrukt
de geheimhoudingsplicht die het
bedrijf kent zeer ter harte te ne-
men. Maar door zijn voormalige
positie en kennis van zaken is hij
de ultieme Insider voor de staat
Mississippi die een rechtzaak had
aangespannen tegen de tabaksin
dustrie. Vooral dankzij de verkla-
ringen van Wigand werd die indu-
strie uiteindelijk gedwongen om de
zaak te schikken voor 246 miljard
dollar.
Daarnaast draait de film om Lo
well Bergman van het CBS pro-
gramma '60Minutes'. Hij spoorde
Wigand aan zijn verhaal te doen,
regelde diens justitiele achterban
en filmde het verhaal voor CBS. Al
deze moeite ten spijt besloot de lei-
ding van CBS het item uit angst
voor de macht van de tabaksindu
strie tegen te houden. Dit uiteraard
zeer tegen de wil in van onder-
zoeksjournalist Bergman. Vooral
omdat hij erachter komt dat de
macht en wil van grate industriele
bedrijven blijkbaar vo6r journalis-
tieke principes gaan.
De krachtige tentakels van de grate
industriele bedrijven reiken in The
Insider zo ver dat Wigand op een
gegeven moment zelf wordt aan-
geklaagd, het doelwit is van een
Het Nationale Toneel
Misery
Misery is een toneelbewerking van de gelijknamige rornan van Stephen
King, de meest succesvolle auteur van het moment. De verfdming door Rob
Reiner betekende de grate doorbraak van Kathy Bates. Zij kreeg een oscar
voor haar rol van Annie Wilkes. Lodewijk de Boer, die ook de regie doet,
schreef een geheel nieuwe toneelbewerking met hoofdrollen boor Geert de
Jong en Eric Schneider. Misery gaat over de succesvolle schrij ver Paul Shel
don (Eric Schneider) en zijn 'number one fan de verpleegster Annie Wilkes
(Geert de Jong). Zij heeft hem, hartje winter in een autowrak gevonden. In
een sneeuwstorm is zijn auto geslipt en van de weg geraakt. De buitenwereld
wordt niet ingelicht. Nog belangrijker dan Paul Sheldon zelf is Misery voor
Annie Wilkes, de heldin uit Sheldons gelijknamige romancyclus. Wanneer
ze erachter komt dat Sheldonhaar Misery wil laten doodgaan in het laatste,
nog te verschijnen deel, is ze woedend. En ze dwingt hem Misery in een
nieuw boek weer tot leven te wekken. Paul Sheldon schrijft voor zijn leven.
Dinsdag 4 april, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 37,-/fl. 34,50,
tweede rangfl. 32,-/fl. 29,50.
Niet Schieten!
Noodlot
Niet Schieten! Tekent met Noodlot voor het vijfde avondvullende theater-
programma in haar carriere. Na Taboe dat door de pers en het publiek als
'klaar voor de doorbraak werd aangemerkt, kan Noodlot die grate door
braak zijn. Naast hun theatervoorstellingen, zoals ook de cabareteske win-
terspecial Petrov, ontplooit Niet Schieten! Zich verder in de richting van de
televisie. Samen met de Vlamse cabaretiere Els de Schepper, zijn zij als co-
presentatoren te zien in de serie 5 Hoog. Dit programma dat gedurende het
huidige seizoen, twintig afleveringen lang, elke zondag te zien is bij RTL 5,
ademt een vrolijke Late Night-sfeer uit. Een geslaagd project, waarvan het
effect niet onopgemerkt blijft bij het publiek.
Woensdag 5april, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl. 27,50/fl. 25,-,
tweede rangfl. 22,50/fl. 20,-.
De Berini's
Negerzoenen
Negerzoenen is een nieuwe voorstelling die de Berinfs op het lij 1 geschreven
is; veel pret en hier en daar een sprankelende traan. Annie en Harrie hebben
het joch van drie huizen verder in huis gehaald. Die hield het thuis niet meer
uit. Maar ja, ze hebben nooit kinderen gehad en deze komt ook nog eens uit
een heel andere cultuur. Gewoon een warm nest is wat dat jong nodig heeft.
Dick van den Heuvel schreef deze voorstelling speciaal voor de berinfs;
Marjolein Meijers en Hans Kemeling. De muzikanten mogen niet onver-
meld blijven: Joost Belinfante en Walter Kuypers.
Vrijdag 7 en zaterdag 8 april, aanvang 20.15 uur, toegang eerste rangfl.
39,-/fl. 36,50, tweede rangfl. 34,-/fl. 31,50.
Olbe Producties
Home
Na het grate succes van de familievoorstelling GillyKomt Olbe Producties
dit seizoen met de nieuwe voorstelling Home. Waar bekende musicals als
Fame en Rent zich uitermate succesvol spiegelen aan de Amerikaanse sa-
menleving, zo gaat deze productie met dezelfde kleur en durf over Neder
land en zijn (multiculturele) jongeren. Het is het allesbehalve zielige verhaal
van Tiss, zeventien jaar oud en al sinds haar derde woonachtig in pleegge-
zinnen en gezinsvervangende tehuizen. Ze heeft daar intussen tabak van. Ze
wil nu ook wel eens dat wat iedereen lijkt te hebben. Een gewoon gezin.
Maar een gewoon gezin is er niet voor Tiss, en dus heeft ze al haar creativiteit
nodig om iets te maken wat daar heel erg op lijkt. Home is een voorstelling
voor de hele familie. Een muziektheaterproductie waarin jongeren niet al-
leen in achterstandssituaties zitten. Maar vooral talent hebben om te dansen
en zingen.
Zondag 9 april, aanvang 14.00 uur, toegang kinderen fl. 17,50, volwasse-
nenfl. 25,-.
Toegangskaarten zijn verkrijgbaar bij de Schiedamse Theaterkassa, Stad-
serf 1, van maandag tot en met vrijdag van 11.00 tot 16.00 uur en op zater
dag van 12.00 tot 15.00 uur, tel. 2467 467.
enorme lastercampagne, door de
druk en bedreigingen moet schei-
den en achter de tralies dreigt te
belanden. En dat terwijl het er naar
uitziet dat zijn verhaal niet eens in
de openbaarheid komt. Gelukkig
zijn de twee belangrijkste karak
ters, Bergman en Wigand, mensen
met een enorm gevoel voor integri-
teit, want het
zijn 'maar' ge
wone mensen
die onder extre
me druk staan.
Al met al is The
Insider een uitstekende film vooral
ook omdat het een waar gebeurd
verhaal is. Russel Crowe levert
echt een prachtig staaltje acteer-
kunst en het is dan ook niet vreemd
dat hij een Oscarnominatie kreeg.
Jammer voor hem en de rest van de
crew was de concurrentie dit jaar
enorm sterk. Zo moest Crowe
wedijveren met onder meer acteer-
kanon Kevin Spacey die er dit
weekend -terecht overigens- van-
door ging met het felbegeerde
beeldje.
Fight Club
Regie: David Fincher
De hoofdpersoon van de Fight club (Edward Norton) heeft genoeg van zijn
veilige,knusseleventje.Genoegvanzijnstate-of-the-artdesignappartement
en zijn negen tot vijf baantje als schade-expert. Hij heeft al heel lang niets
meer gevoeld. Een tijd lang leeft Norton zich uit in praatgroepen, maar ook
dat lijkt niet de oplossing te zijn. Totdat hij de viriele, onaangepaste, span
nende Tyler Durden (Brad Pitt) leert kennen. Met een goed gerichte vuist-
slag leert hij Norton weer voelen. De illegale Fight clubs die zij opzetten
worden een griezelig succes. Hele meutes jonge mannen vechten en vinden
hun waardigheid terug. Ze vechten omdat ze dat willen, niet uit lijfsbehoud.
Het 'vechten voor de lol bezorgde de Fight club al snel zijn controversiele
status. Na het indrukwekkende Seven en The Game levert David Fincher
opnieuw een indringende film af, die je gerust twee keer kunt gaan zien en
waar je na afloop nog lang over kunt discussieren.
Donderdag 30 en vrijdag 31 maart, aanvang 21.00 uur, toegang tien gul
den.
Harem Suare
Regie: Ferzan Ozpetek
Een jonge vrouw, op de vlucht naeen verbroken relatie, raakt in een stations-
wachtkamer in gesprek met een oude vrouw. Deze vertelt haar over haar
grate jeugdliefde toen ze deel uitmaakte van de laatste harem in het Yildiz-
paleis in Istanbul. Haar naam is Safiye. Als een van de vele concubines van
de sultan probeert ze zijn favoriet en officiele echtgenote te worden. Ze
krijgt daarbij steun van de eunuch Nadir, die meer dan een goede vriend van
haar wordt. Wanneer Safiye een zoon van de sultan baart, lijkt haar strijd om
de voornaamste positie zo goed als gewonnen en als enige krijgt ze een eigen
woonruimte in het paleis. Maar binnen de kleurrijke groep vrouwen die hun
dagen slijten met baden en het vertellen van verhalen, heeft Safiye vijanden
gemaakt. Onder verdachte omstandigheden sterft haar kind en daarna slaat
het noodlot ook op een andere manier toe; het eens zo machtige Ottomaanse
Rijk komt in 1922 door een revolutie ten val. De sultan wordt afgezet en in
het nieuwe Turkije is voor een harem geen plaats meer. Met het vertellen van
haar verhaal zet Safiye een oude haremtraditie voort: het vertellen van ver
halen. 'Belangrijk is niet hoe je je leven leeft maar hoe je het navertelt, aan
jezelf en aan anderen. Alleen zo geef je zin aan vergissingen, aan lijden en de
dood. Opnieuw een hele mooie film van Ferzan Ozpetek, die zijn debuut
maakte met Hamam, II Bagno Turco, de filmtheaterhit van 1998.
Zaterdag 1 april, aanvang 21.00 uur, toegang tien gulden.
Toegangskaarten kunnen worden gereserveerd bij de Stadsgehoorzaal in
Vlaardingen, van dinsdag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en van
19.00 tot 20.00 uur, tel. 434 05 00. Het reserveren bij de Schiedamse Thea
terkassa komt te vervallen.