msm*:
mtsm
I:;lf|Bill#l:
tBilllBiS
lpl|-
l*&;$WÊÊ$ÊS^ÊÈ!w
7
o
E^1
387 Musis
ruimte, die juist door hun
transparantie de aandacht
opeisen.
Als fotograaf bedient Gerard
van Soest zich van uiterst
eenvoudige middelen. Hij
registreert slechts. Zijn
fotograferen is kijken. De
onderwerpen zijn bedrieglijk
eenvoudig en evenzo de
wijze van vastleggen; wars
van onderwerp- en
beeldmanipulatie.
'Eigenlijk', zegt Van Soest
steeds opnieuw, 'heb ik
weinig te vertellen'. En aan
deze woorden zou zonder
bezwaar de indertijd op
gelijke woorden volgende
uitspraak van Freddy
Mercury kunnen worden
vastgeknoopt; 'Maar wat we
zeggen, zeggen we zo mooi'.
Als toeschouwer bij het werk
van Van Soest bekruipt je
onwillekeurig het spijtige
gevoel misschien dezelfde
dingen te hebben
waargenomen, maar er
achteloos aan te zijn
voorbijgegaan.'Kijken', dat is
de mededehng die Belzer en
Van Soest aan de bezoeker
van Pand Paulus doen.
'Kijken en anders niets'.
Pand Paulus, Korte Haven
Schiedam, van 24 november
t/m 10 december 2000.
Ut: :t;t:tt :t.t; vt -.git
CD
3
o
00
00