Musis 146
Dindi van der Hoek maakt naast haar foto's, waarmee ze
eerder in galerie 300Procent exposeerde en waarin ze zichzelf
en haar innerlijke verlangens verbeeld, ook tekeningen. Deze
tekeningen lopen qua thema naadloos over op fotografie. In
haar pentekeningen laat zij kwetsbare vrouwen zien.
Sarah van der Pols is geïnteresseerd in de veranderingen van
het mensehjk gedrag als gevolg van de snelle technologische
ontwikkelingen. In haar laatste werken concentreert ze zich
voornamelijk op de communicatie. In haar werk hjken de
personen te zoeken naar contact en sluiten ze zich op in
chatrooms.
Arend Roelink legt in zijn schetsboeken vaak het fundament
voor zijn driedimensionale werken. Deze bestaan meestal uit
hout, karton en afval. In Draw! toont hij een selectie schetsen
en aantekeningen die aangeven wat hem beweegt.
Annette Scheer is oorspronkelijk beeldhouwer. In haar recente
werk heeft het tekenen echter de overhand gekregen.
Wat begon als schetsen voor ruimtelijke werken eindigde als
een grote verzameling tekeningen die los staan van haar werk
als beeldhouwer. Ze laat zich leiden door wat haar alledag
overkomt en zet dit om in projecten.
Het werk van Inez Smit gaat over de invloeden die de
menselijke keuzes bepalen. Dit kan de pose zijn die een
fotomodel aanneemt om een wasmachine aan te prijzen, maar
ook de herhaling van producten in reclamefolders om ze
geloofwaardig te maken. Veel van dit soort presentatiesystemen
worden in haar werk verwisseld en aangepast om zo tot een
nieuwe invloed te komen. Haar beelden hebben de overzich
telijkheid van gebruiksaanwijzingen waarin het ene moment
van invloed is op beslissingen en handelingen in het volgende.
Nathan van der Veer zegt niet zoveel met kunst te hebben,
ondanks dat tekenen zijn lust en zijn leven is. Naast het
illustreren is hij ook druk bezig met het maken van
videoprojecties tijdens festivals. Recentelijk waren zijn werken
te zien tijdens het Rotterdams filmfestival. Uit zijn werk is
voor Draw! een kleine selectie gemaakt van schetsen uit zijn
schetsboeken en enkele uitgewerkte illustraties.
Jetske de Boer: Zonder titel