Deze pagina is per persoon 10.50 waard! Projectontwikkelaars, hoeren en corrupte politici Fortis Theater a/d Schie LolaLola Theater van Vlaardingen Sjaak Bral - Vaarwel 2003 Gesluierde Monologen David Munnelly Friends Musis 380 Lola Lola van 'Het Vervolg' is een broeierig melodrama over liefde en leugens in een kleine stad naar de beroemde film van Rainer Fassbinder. In een milieu van projectontwikkelaars, ambtenaren, hoeren en corrupte politici vinden nachtclubzangeres Lola en gemeenteambtenaar Von Boom elkaar. Maar de flamboyante bouwondernemer Schuckert houdt alles en iedereen in zijn greep. Léon van der Sanden, regisseur, weet de sfeer van Fassbinder prachtig naar het toneel te vertalen met de grimmige humor, de boosaardigheid van het leven en de desillusie dat het ooit nog eens goed komt met deze wereld, ondersteund door een spectaculair draaitoneel dat het decor beheerst. In Lola Lola is de wereld een bordeel. De rode draad is de relatie van Lola, met twee mannen die eikaars tegenstander zijn, maar in de zwarte komedie van Fassbinder het via de lust en het vlees op een akkoordje weten te gooien. Lezers van Musis kunnen op woensdag 10 december extra voordelig naar deze broeierige zwarte komedie in het Fortis Theater a.d Schie in Schiedam. Indien u reserveert met de code 'Project Lola' krijgt u maar liefst 7,50 korting op de normale toegangsprijs van 19,50. U betaalt dus slechts 12,00 (inclusief een pauzedrankje en garderobe). Reserveren is mogelijk via (010) 2 467 467. Het bespreekbureau is geopend van dinsdag t/m vrijdag van 11.00 16.00 uur en op zaterdag van 12.00 15.00 uur. Zaterdag 20 december, 20.15 uur, Grote Zaal Toegangsprijs 17,00 - Kortingsprijs 16,00 Wat is-ie Haags. Sjaak Bral, de lefgozer de na een wedden schap met de jarenlange reputatie van grappigste jongen van de klas het toneel opstormde en daar zijn stad aan zijn voeten vond. Hij is schrijver, stand-up comedian en cabaretier tegen wil en dank. Bral neemt absoluut geen blad voor de mond en dat is zacht uitgedrukt. Gelukkig maar, want wat is een oudejaarsconference zonder een kritische, originele blik op de dingen des levens. Vanuit het decor van een radiostudio - waar hij als nieuws lezer de inmiddels beruchte nieuwsberichten van het afgelopen jaar leest - geeft hij zijn mening over alle gebeurtenissen die 2003 onvergetelijk maakten. Je kan er maar beter om lachen - huilen kan nog altijd. Woensdag 7 januari, 20.15 uur, Grote Zaal Toegangsprijs 18,00 - Kortingsprijs 17,00 De in Nederland wonende vrouw met islamitische achtergrond staat, gewild of ongewild, veel in de belangstelling. Maar wat weten we nou wérkelijk van haar? Dat is wat theatermaker Adelheid Roosen zich afvroeg. Tolereren kunnen we in Nederland, maar wanneer verdiepen we ons in hun verhalen, hun rituelen, hun schoonheid en hun pijn? Roosen ging in Nederland op pad en interviewde vele vrouwen die allen in een islamitisch land zijn geboren, maar wonen in Nederland. De tien indringende en intieme monologen worden vertolkt door vrouwen van onder andere Marokkaanse, Somalische, Nederlandse en Turkse komaf, bekend van literatuur, politiek en theater, zoals oa. Oya Capelle, Nazmiye Oral, Meral Polat, Funda Müjde, Rachida Iaallala en Kaltoum Boufangacha. Zij worden muzikaal begeleid door een Turkse saz-speelster. Donderdag 8 januari, 20.15 uur, Grote Zaal Toegangsprijs 18,00 - Kortingsprijs 17,00 Zoveel enthousiasme. Zoveel passie. Zoveel energie. Accordeonist David Munnelly is wellicht één van de meest gedreven folkmuzikanten die er op dit moment in Ierland rondlopen. Een concert van David Munnely is een gebeurtenis waar lang over nagepraat wordt. Hij kan een zaal volkomen plat spelen met zijn Ierse jigs en reels, zigeunermuziek, oude jazz en Joodse klezmer. Met z'n 25 jaren is David Munnelly een uitzonderlijk talent in de wereld van de Ierse volksmuziek. Hij is een meester op de accordeon en probeert daarmee de Ierse dansmuziek uit de jaren twintig te laten herleven. Als geen ander weet hij de sfeer van lang vervlogen dagen te laten herleven en waant het publiek zich binnen de kortste keren in een ouderwetse danshal, waar de tijd geen enkele rol speelt en waar het alleen maar draait om dansplezier.

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Musis | 2003 | | pagina 380