HUIZEN VILLAS FLATS ZAKEN
AMBONEZEN WWo
beieven een nieuwe
op nieuwe wegen
STILLE REVOLUTIE
„Paradijs vol armoe"
„Land vol welvaart"
HERENHll
HERENHUIZEN
GROOT BOSPERCEEL
Aantasting van
politiek idee
ÏS GOUD WAAB.P
gezinskrediet
Inwijding'": bezinning
op de voorlichting
Grapjes over dokter
koop in Eindhoven
TE HUUR
Riante 3-en4-KAMERW0NIKGEN
FLAT ANNADAL
MAASTRICHT
Hl ,p$'
VOORTHUIZEN
GROOT LANDHUIS BIJGEBOUW
/u\ J.MISPEIBLOM BEYER
TE KOOP
VEELUWE
f 2.85 per m2
ZATERDAG 3 MAART 1962
pagiNa
Troost der Bergre(^e
Ambonezen in Nederland: Witbrood met chocolade-hagelslag.
MONUMENT VOOR
MGR. DR. DE BROUWER
Tenëf„
ia,nov?r.
we werken wel in Nederland
NATIONALE VOLKSBANK
Vleeswaren en/of Groenten- en
Vruchfenconservenbedrijf
Inclusief Diepvries geen bezwaar.
maar we bleven Amoonezen
(hoekpand nieuwbouw)
eengezinswoning
vefdeeld over 12 verdiepingen en mooi gelegen
dicht bij het centrum. Zeer geschikt voor kleine
gezinnen, echtparen zonder kinderen en alleen
staanden. De woningen bieden ruim WOON-
GERIEF en woongenot. Voorzien van twee snelle
12-PERSOONSLIFTEN en van CENTRALE
VERWARMING. Goede GELUIDSISOLATIE
door toepassing van zwevende vloeren en
stapelwanderr. -
HUURPRIJZEN van 110.- tot 165.— per
maand vermeerderdmet een voorschot voor
service en warmtelévering, geraamd pp 30.—
per maand.
Huurverhoging 1962 niet vdn_ toepassing.
Desgewenst GARAGES beschikbaar.
Prospectus op aanvrage verkrijgbaar: INLICH
TINGEN en VERHURING:' Mondeling uitslui
tend in MODELWONING iedere woensdag en
vrijdag van 2—5 u. en tevens woensdagAVOND
van 7.30 u. tot 9 uur. Schriftelijk: N.V. Bèma,
Pres. Rooseveltlaan 156a, Maastricht, Telef.
04400 26871.
VLIJMEN
moderne
woonhuizen
met vrije
vestiging
VRIJWILLIGE
VERKOPING
HEKELVELD 2
worf
bosgrond
iMn MAKELAAR
J| ID bouwkundige
ADVERTEREN
ln dezr rubriek kunt U tlch richten tot onze Adyer-
GROOT CONCERN VRAAGT TE K00?
VOOR HAAR PERSONEEL
van de volgende indeling:
ËEN WOONKAMER, 3 4 SLAAPKAMË^-
dit
f< w
NS
H y
-w-v e titel "van dit'boek, dat Zeker l?e-
I I -fen 'zal interesseren, slaat op de
I f veranderingen, die in het leven
van de kerk bezig zijn zich te vol-
trékken.Eert;,Stilie reyoJj^ieV noenl'
hoef;
Dit is in wezen een boek va"0pit«r
geloof en vertrouwen. Hoe
j_ <ra*t PATvimicrfl U*
noeiit
de"s«hrvjver Sitproces. iOyër h®t gehe|J
gezien is Aezé karakteftirfen$g ?van wat
er aart- de tang is orfgetwfaf ld juist.
UI ttOLir „c ---ra-- - -
De Kerk op nieuve wegen luidt de
verklarende ondertitel. Daarmee .is be
doeld het streven naar een volwassen
Christendom, zoals dat tegenwoordig
als ideaal Wordt gèli'en Vén de waar
achtige Evangeliebeleving - vanuit - het
voornaamste gebod: de liefde. De
schrijver V Hans Wirtz, een leek, die
op dit terrein zijn sporen reeds rijke-,
lijk heeft verdiend. Hij heeft dit boek
Samengesteld in d- vorm van een schrif
telijke dialoog met een priester, m
brief-vorm, als u wilt, en zo isi .het ge
worden tot een uitstekend leesbare sa
menvatting van alles, wat in de tegen
woordige tijd onder de katholieke le
ken leeft aan. wensen en verlangens
betreffende ,e zuivering 'en de Verdie
ping van het geestelijk „en kerkelijk le
ven. Het is hem er vooral om te dqen
duidelijk in hét licht te stellen, dat pries
ters en léken samen de Kerk .vormen
en. dat iedere groep, zijn eigen verant
woordelijkheid draagt om de Kerk haar
taak tegenover de wereld zo efficient
mogelijk te doen vervullen. Daarvoor
echter is het vó6r alles nodig, dat er
éérst binnenkerkelijk een „Stille revo
lutie" wordt voltrokken waardoor een
grondige vernieuwing tot stand kan ko
men, die zo Hoog' fiodig is. Met grote
vrijmoedigheid, maar tevens met een
eerlijke, voelbare liefde voor geloof en
Kerk, geeft Wirtz blijk van een mede
leven, dat ieder tot voorbeeld magi ge
steld worden. Vooral ook met tiet oog
op het komende Concilie is zijn jboek
zeer waardevol, omdat Het op bevatte
lijke wijze- zo oijgeveér |lles behandelt,
wat de huidige lekenwereld beweegt.
Men hoeft het niet in alles met de au
teur eens te zijn, maar ook daar, waar
njenmét hem zou wilier discussiëren,
rnenjng althans dit voordeel,
onszelf aan het denken heeft
Dit lijkt óns trouwens de gro-
waarde van dit boek. Het dwingt de
zich bezig te houden met de vele
en velerlei problemen, die de huidige
katholieke wereld bezig houden. Een
zeker radicalisme kan men Wirtz niet
ontzeggen. Waarom zou dat verkeerd
zijn? Is „terug naar het Evangelie"
niet het parool van de huidige vernieu-
:wingstendenzen? Al met al verdient
Wirtz' boek een ruime lezerskring, om
dat het de stof aandraagt, die om be
zinning vraagt en bij die bezinning over
het algemeen zeer gezonde leiding geeft.
De vertaling door Jean H. P. Jacobs is
;oed, maar niet steeds vrij van dui
delijke Germanismen. „Stille revolutie"
is, verschenen in de reeks: „Nieuwe
%éluidèn" Van de firnia Lannoo, Den
-Haag.
.jJELi
TILBURG maart -- Het dagelijks
bestuur van de stichting „Brabantia
Nostra", een sociaal-culturele instelling
in Noord-Brabant, heeft het initiatief
genomen tot de oprichting van een mo
nument ter nagedachtenis van mgr. dr.
P. C. do Brouwer.
Mgr. dr. De Brouwer was o.m. stich
ter en rector van het eerste r.k.-gym-
nasium in Tilburg en was betrokken bp
het middelbaar onderwas in Noord-Bra
bant. Daarnaast, was hij werkzaam op
cultureel terrein. Gedurende een aantal
jaren was mgr. dr. De,. Brouwer voor
zitter en later ere-voorzitter van „Bra
bantia Nostra". Hu' overleed in 1961.
de inhoud van sommige ;s V
lijk vele bladzijden offpft hief
schrijver, J. van Haaren pr., fe,e
zijn ervaringen neergelegd piet ,n c<>\
sen, met wie hij als zielzorger
tact kwam. Hij speurt naar de h()0p
van hun moedeloosheid en wan {ga
ontdekt, dat deze dienst gezocht w
in een tekort aan echte men?® ;:st m
aan echte innerlijke vrijheid HU Whrew,.
-bevrijding 18
op Gods Woord, dat
wanneer men de moed
wanneer men ue mueu
leven. Dat eist ware medemensen)^
heeft
revcu. i—'fx l ciai oy
gefundeerd in de liefde. Alleen jJjej'
wijze kan de nood worden °Yfi0e
onder welke 't gros van de huidis
heid gebukt gaat. Dit boek vraag ye
dachtige overdenking. Pas dan z HS
zijn rijke inhoud. Zeer aanbevo [li
is een uitgave van Paul Brand
versum.
DEN HAAG, 2 maart
van kolendampvergiftiging .s
in het ziekenhuis aan de Zuidw»g0ptii
leden de 61-jarige mevrouw .jgjr
ms
leden de 61-jarige mevrouw
Krijgsman uit de Kepplerstraat.
dnvmoreen werd de vrouw in D
dagmorgen werd de vrouw
loze toestand aangetroffen
ziekenhuis opgenomen.
Nagekomen familiebericht.
Enige en algemene kennisgeving
Heden overleed tot onze grote droefheid, zeer on
verwacht, nog gesterkt door de Genademiddelen
der H. Kerk, mijn lieve vrouw, onze onvergetelijke
moeder en onze dierbare schoondochter, zuster,
behuwdzuster en tante, mevrouw
ALDEGONDA THRESA MARIA RUDING
Echtgenote van Dr G. H. W. L. Sloot
op de leeftijd van 47 jaar.
Dr G. H. W. L. SLOOT
MARIE CLAIRE
JOSÉE
Familie RUDING
Familie SLOOT
Nijmegen, 1 maart 1962
Batavierenweg 76.
De plechtige H. Mis van Requiem wordt opgedra
gen a.s. maandag 5 maart v.m. om 11 uur in de
parochiekerk van O. L. Vrouw Geboorte, Maria-
plein, waarna de begrafenis op het R.K. kerkhof te
Berg en Dal. Voor haar zielerust wordt zondag
4 maart om 6.15 uur een avondmis opgedragen in
de kapel van het St. Radboudziekenhuis (Heijen-
daal).
De overledene is opgebaard in de De Profundis-
kapel van het St. Canisiusziekenhuis (ingang verl.
Groenestraat), waar de bezoektijden zijn a.s. zon
dag des n.m. van 3.30 tot 4.30 uur en van 5.456.30
uur. In aansluiting aan de H. Mis van Requiem is
er gelegenheid tot condoleren in de pastorie.
artibtenaren en werknemers in vaste
Üienst. Wettelijk geregelde voorw.,
geen lopncessle. RESTANTSCHULD
VERVALT BIJ OVERLIJDEN. Lich
te aflossing. Vlug, zakelijk, diskreet.
Tauran keek gelukkig toen hij don
derdag met de groep van tweehon
derd Ambonezen op weg naar In
donesië Zjj keerden terug naar hun
paradijsachtige land, hun vierhonderd
landgenoten achterna die al eerder aan
gekomen zijn. De Nederlander kan het
bijna niet begrijpen. Tauran zelf bij
voorbeeld, de voorman van deze derde
groep, was hier betontlmmerman, een
pracht van een kerel die het hier goed
had. Elke week kwam hij met 120 gul
den thuis. En straks? Hij beseft, net als
de anderen wat ze voor de beog heb
ben. In Ambon, als ze daar uiteinde
lijk toegelaten worden, wacht hen de
armoede. De mannen zullen moeten vis
sen en de vrouwen zullen sago moeten
kloppen om in leven te blijven. Er zul
len weken zijn dat er nergens ryst te
krijgen is. Maar ze zijn vol goede moed.
Tauran heeft voor zestienhonderd gul
den een aggregaat gekocht en een elek
trische zaag, omdat hij denkt daar aan
de slag te kunnen, net als de anderen
die voor hun spaargeld gereedschappen
hebben aangeschaft. De gezinnen i nde
groep hebben naaimachines bij zich.
bromfietsen, pick-ups. Op Ambon zijn
deze dingen onbruikbaar, maar ze den
ken er wat aan te hebben als ruilob
ject. Ambon biedt voor hen geen andere
mogelijkheden dan wat oriëntaals tuinie
ren en dat levert bil voorbaat een hon
gerig bestaan. Vroeger waren ze onder
officier, behoorden ze van vader op
zoon tot de kaste van beroepsmilitairen,
- maar dat is nu voorbij.
Ze vinden ook zelf dat ze in Neder
land een goed leevn hebben gehad, ook
al woonden ze soms in kampen die men
nóg niet aan varkens overlaat. Die Pi-
geleefde. slonzige barakken in de vroe
gere DUW-kampen hebben ze echter al
tijd geaccpeteerd, omdat ze het als een
tijdelijke behuizing wilden zien en om
dat ze met hun familieleden en hun
dorpsgenoten uit hun vroegere „nego
rij "wilden blijven. Niettemin zijn er nu
al meer dan duizend gez'nnen in wonin
gen getrokken van speciaal voor Ambo
nezen neergezette wijken. Dit jaar gaan
weer duizend gezinnen van de woonoor
den naar de woonwijken. Want ondanks
de wens van de grootste van hun be
langengroepen, de Badan Perwaknan
Ra.jat Maluku Selatan (BPRMS), die
tegen versnippering van de groepen ge
kant is, blijkt het wonen in een kleine
wijk, in keurige huizen, velen zeer aan
te trekken.
De derde groep van thuisvaarders, cue
donderdag vertrokken is, had het hier
in velerlei opzichten goed. Hun kinde
ren hebben hier het gewone onderwijs
kunnen volgen, dat door de Ambonezen
altijd hoog aangeslagen is als een vol
waarde om te slagen in het leven. Er
was hier van alles voor de Molukkers,
maar alleen in hun onuitsprekelijke
heimwee naar hun paradijsachtige land
kon niet voorzien worden. Het was nog
niet eens om de beroemde Ambonese
zeetuinen, hoewel er in de wereld nau
welijks iets schoners schijnt te bestaan,
maar het was vooral om de familie die
daar achter is gebleven, er om het dorp
waarin men met 'lkaar optrok in een
warm-menselijke, blijmoedige samen
leving vol hulp, zon, muziek en vrolijk
heid. Als de sterke, hier voortreffelijk
geslaagde Tauran over Ambon sprak,
stonden onvermijdelijk de tranen in zijn
donkere ogen, werd zijn stem door
gloeiende emoties verstikt.
Toen de Ambonezen hier in 1951
aankwamen, telde de verdreven ge
meenschap ongeveer 12.500 leden. Er
zijn sindsdien in Nederland vele kin
deren geboren, zodat men de Ambo
nese groep in ons land nu op een klei
ne twintigduizend mensen kan schat
ten.
De Nederlandse episode zou met
lang duren, hebben ze van het begin ge
meend. De kisten waarin ze hun bezit
tingen hadden meegenomen, werden
zorgvuldig bewaard. Niemand haalde
het bijvoorbeeld in zijn hoofd om ze voor
bijvoorbeeld kolenopslag te gebruiken,
want ieder ogenblik kon het nodig zijn
dat de goederen weer ingepakt moesten
worden voor de thuisvaart. Ze kochten
tropenkleding, hoewel ze die hier niet
konden gebruiken, en spaarden zilveren
guldens. Nadat ze eerst volledig b« het
Rijk in de kost waren, vonden gaande
weg de meesten een baan zodat ze zelf
in hun onderhoud konden voorzien. De
ouderen namen meestal niet de moeite
zich voor een baan cm te scholen, zo
dat men ze meestal vindt als onge
schoolde krachten in de industrie. Maar
veel zijn ook helemaal tot hun recht ge
komen in de scheepvaart, als boekhou
der of winkelbediende, kapper of taxi
chauffeur. En juist bij de jongeren heb
ben velen de kans aangegrepen om zich
in een goed vak te bekwamen. Heel
vaak werd .ien ingeprent dat ze iets
moesten leren, waar ze later, thuis in
Ambon, wat aan zouden hebben.
Verreweg de meesten waren protes
tant. Hun predikanten Hadden ze in de
groep. Hun merkwaardige, met magie
vermengde geloofsopvatting, hun kerk
diensten met fluitorkesten, met de
zwarte pakken der mannen, dc witte ka
baja's der vrouwen, konden gehand
haafd blijven. De kleine groep der mo-
hsmmedanen kreeg ha r moskee en de
iets grotere groep der katholieken
kwam onder de zorg van de geestelij
ken uit de omgeving van de kampen.
In nauwe verbondenheid hebben de
Ambonezen hun politieke Idee willen be
waren, de gedachte aan een vrije re
publiek van de Zuid-Molukken. Volgens
deze politieke gedachte moesten ze bij
elkaar blijven, zodat de jongeren kon
den opgroeien in dezelfde verwachting.
De politiek achtte het .«gewenst dat
men ging verhuizen naar de kleinere
woonwijken. De politiek \an de BPMRS
zag biykbaa. liever de Ambonezen in
een var. alles geïsoleerde ghetto-sfeer.
Ook kan zij zich moeilijk verenigen
met de terugkeer van nu al zeshonderd
mensen. De politieke idee wordt zwaar
aangetast, want er zijn er nu enkele
duizenden die terugwillen, ook van de
leden van de BPRMS. Hoewel de thuis
vaarders tot nog toe zorgvuldig gese
lecteerd zijn, vindt men onder lien lang
niet altijd Soekarno-aan' angers. Moge-
lók zijn hun gedachten dienaangaande
nogal onbestemd, maar alles wordt
overheerst door hun onduldbaar heirti-
wee.
Ook aan de andere kant wordt de
idee van Ambon moet vrij" aangetast,
nu er steeds meer jonge Molukkers
worden opgenomen in de Nederlandse
maatschappij en 'daar een goeae toe
komst te verwachten hebben. De Am
bonezen ervaren thans de nieuwe trage
die, geplaatst te zijn tussen twee werel
den. Ontstellend duidelijk treedt dit
aan de dag bij het gezin uit Delftijl,
waarvan de vader nu, teruggegaan is
naar. Indonesië en de ntpodar met ne
gen kinderen achterblijft m dé l'.oqp hen
een zekere, evenwichtige tóekomst in
ons land te schenken. henK SUÊR
desgewenst'eeheel schriftelijk.
OPGERICHT laas
ROTTERDAM - MAURlfSWEG 45 - TELEFOON 13 57 43
Aangeboden FINANCIËLE DEELNAME In, of eventuele f
hele overname van
Uitvoerige opgave met vermelding van welk bedrag «»etfe
gemoeid is, plaats der vestiging etc. worden onder disc
verwacht onder no. 81366, bureau van dit blad. Geen tuss
personen.
Het boek: „Inwijding" van Jan
Meeuwsen draagt als ondertitel
de aanduiding: Bezinning óp de
voorlichting. Het zou ens met
verbazen, dat. menigeen daardoor een
beetje kopschuw wordt. Alweer 'een
boek over dat onderwerp! Inderdaad is
daaraan geen gebrek. Maar lang „niet
alles, wat als 'voorlichtingslectuur Wordt
aangeboden, kan dé toets van een ge
zonde kritiek doorstaan. Integendeel!
Wat hier geboden wordt is een poging
tot een bijdrage aan de oplossing van
de problematiek, die, naar 'aller over
tuiging, met goede voorlichting verbon
den is. Meeuwsen heeft zijn Boek ge
schreven als vader, als katholieke va
der, die evenals ieder ander met dit
vraagstuk geconfronteerd wordt. In sa
menwerking met zijn vrouw, bevriende
ouders, onderwijspersoneel en priesters,
die hem allen hun ervaring op dit ter
rein ten dienste hebben gesteld, is dit
boekje tot stand gekomen. Het ls ge-
schreven in een causerietoon; de schrij
ver richt zich direct tot zijn lezers, die
zich op deze manier persoonlijk in een
gesprek voelen betrokken. Naar onze
mening ls dit een goede meihode, die
zeker de belangstelling gaando houdt.
Daar komt nog bi), dat Meeuwsen in
deze zaak een zeer gezond standpunt
inneemt, dat men gerust kan aanbeve-
len. Als men zich daarbij maar be,
wust blijft van het feit dat hn slechts
algemene richtlijnen, of misschien be-
ter nog, een uitgangspunt heeft willen
aangeven, zeer beslist geen kant on
klare recepten. Daarvoor is een ver
antwoorde voorlichting teveel afhanke
lijk van het persoonlijk milieu het ge
zin in kwestie, de behoeften der betrok
ken personen enz. De schrijver herhaalt
zichzelf vrij dikwijls; dat zal .wel hggen
aan de opzet van zijn boek, dat als een
„praatje" bedoeld is. Drie hoofdstuk
ken bevat het. In het eerste betoogt de
auteur, dat de ouders over het alge
meen m.b.t. de voorlichting van hun
kinderen verstek laten gaan. Tbch zijn
zij juist de aangewezen personen. Ver
volgens spreekt hi) over het samenle
ven als man en vrouwen de betekenis
daarvan voor een goed aanknopings
punt t.a.v. voorlichting. Hoe hij zich de
inwijding" van het kind in het volwas
sen leven voorstelt komt expliciet in
het laatste hoofdstuk ter sprake. Naar
onze smaak is dit een geslaagd boek,
dat men zeker kan aanbevelen. Het ui
verschenen bij de N.V Uitgéversmaatf-
schappil Pax te Den Haag.
In de Zwarte Beertjes-serie is een
tweetal boekjes uitgekomen van
die Engelse schrijver Richard Gor.
don, dat voor de iiefhfbbers van
Engelse humor welkome lectuur, voojr de
lange Winteravonden zal zijn. Na het
succes da. Richard Gordon heeft ge
had met o.a. „Doctor at sea" vérvolgt
hij nu zijn doktersverhalen met de lot
gevallen van de nogal vrij gevocht,en
jonge'dokter Grimsdyke in „Dokter op
fluweél" eb „De dokter en zijp zoon"
Hoewël de situaties waarin deze dok
ter komt te verkeren sóms Wel Wat
gechargeerd zijn, is het vlotte en gé
noegelijke lectuur. De vertrling is rede
lijk.
De boekjes zijn uitgegeven bij Uitg:
my. Bruna - Utrecht.
Te koop gevraagd:
event, m. garage, in otmet
omgeving van Utrecht
2 a 3 slaapkamers. tte
met opgave ligging, &°,te
perceel, indeling en u'» u
prijs onder no. 81524. bure*
van dit blad.
L'L;
L'.:L
met o.a. doorsiiiiJtanÖMjpÖ x -3150 m; royale hall; toilet;
garderobekast; modefng! vkeüken 3,26 x 2,50 m met in
gebouwde .koelkaöt; .TMWY'tóMt met legplanken; over-
fopp,;badcel ;ïö.et jw^stgï?! en, 2 verwarmingsarmaturen;
nSipkamere1 w'a^rvab,f 'nfeLastg wastafel; zoider (bevloerd
ov^jeheJe»L#»
over tiet geneienuis,,'
(2.00 x 5.00 m), voorzien varf kqlenberglng en legplanken.
Voet boLtlchtiging en bespreking
BOUWMIJ. COPPflMANS N.V.
Postbus 100, Eindhoven
Telel-: 04MQ-27777
6 km vanaf Den
Bosch
Koopsommen vanal
21.500.— k.k. Finano
mog. tot f 21.000.
Inl. dl., do. en zat. van
13.30— i6.30 uur op het
bouwplan a. d. Hoog
straat en bij
N.V. UMACO, Malie
baan 63, Utrecht, Tele
foon 030—11877. Na
19.00 uur; 02950-45982
Op maandag 19 maart ln
des avonds na zes uur'„niS'
het Verkooplokaal „3H
CATI" ten overstaan „0.
notaris MARIA L. A. ot-
MER in veiling gebracht w
den: l«
Het WINKELHUIS
bovenwoning en ®fz', efl
huurd vrij bovenhui»
erve, aan het
nabij de Nieuwendijk. t
Kad. Sectie F, nr. 051, 8»
29 centiare, geheel beb°u
Lasten 289.58 per Jaar. t.
Het vrije bovenhuis jjj
tiet vrije üuvbbuuw -
stoffeerd verhuurd voor i
per maand.
pci uiaauui -•(
Het winkelhuis met le B"
huis is onverhuurd fj^ppcO'
nin gen ONTRUIMD °Pg
bij de betaling der koop
verd- j-rfs e"
Te bezichtigen: dinsdag je
donderdags, alsmede °P
verkoopdag, des middag»
2 tot 4 uur. -trek®
Nadere Inlichtingen vers
de directie-makelaar;
3. 3. H. SCHMIDJ
Blauwburgwal 18, A da
Telefoon 243792 -
TE KOOP:
met opstand ligging
den-Limburg. Brieven
der no. 81361, bureau
dit blad.
gelegen langs rijksweg Amersfoort—Apeldoorn
tot. opp. 6000 m2, zeer geschikt voor internaat, rusthuis,
pension. O. d. parterre: 4 gr. kamers, hall, garderobe,
keuken,. 2 toiletten, 4 kelders, le Verd.; 5 gr. slaapka-
mere, royale overloop, badkamer, toilet, balkon- 2e
Verd.: 6 slaapkamers, zolderruimte. Diverse parketvloe
ren, 12 wastafels met k. en w. water. Geh. pand vn.
c.v. volautom. oliestook. Aan voorzijde gr tuin roet
gazon en omzoomd door bospartij. In overleg leeg te
aanvaarden.Koopsom 160.000.
ANNA PAUIOWNAIAAN I - AM ER5F00RT- TEI.(03''iV013097
Voor inlichtingen i betreffende het
tentie-«fdëling Telefoon 22.13.35. toestel 87. A dam
KEUKEN, BADKAM, C.V. OLIE en GARA0*
a. Rotterdam en omgeving: tot 70/90.00&
b. Rotterdam en omgeving: tot 50.0CM
c. Rotterdam'Voorburg/Breda: tot 70/80.00
d. Utrecht en omgeving: tot 50.00o.
Brieven onder nummer 81543 bur. van dit bla
mét bouwvergunning voor zomerbunga'0
Brieven onder no. 81555, bur. van