14
Cabaretvader Wim lbo
heeft onverminderd de
pest aan 'kleinkunst'
Rotterdam Bericht
tULS8ASHJfflS
Gülke doet Gergjev
heel even vergeten
lain©-
De rubriek waar U
dé aanbiedingen vindt
Lachen om ervanaf te zijn
Techniek dient karakter
Concert Judge
Dread afgelast
Danser van
Nationale Ballet
valt in orkestbak
Alan Parsons
Live Project ook
in Nighttown
James Brown
moet afkicken
OT-opera over de
Afrikaanse prinsjes
Bekendmaking onteigeningsplan
Beatrix bij
Introdans
De Rotterdamse Keurslagers
4 Runderlapjes
10.- A
Happy Hour.
Knippen ƒ25,-
Wilt U informatie over deze
manier van adverteren?
Bel dan Tinie Outjes
010-40044 08
Konijnendijk
Rotterdams Dagblad
Donderdag 19 maart 1998
Rotterdam In verband met het
overlijden van ska-pionier Judge
Dread is het concert dat hij zater
dag zou geven in De Vlerk afge
last, Hij zou tiaar hebben opgetre
den met The Dreadnaughts. Jud
ge Dread was de eerste ska-rasta
die voor de hongersnood in Ethio
pië een benefiet-single uitbracht.
Hij heeft in zijn 25-jarige muziek-
carrière miljoenen platen ver
kocht.
Vanavond komt de Amerikaanse
band Make-up naar De Vlerk, dat
zijn muzikale oorsprong vindt in
de Amerikaanse gospelmuziek.
Morgenavond is de Nederlandse
hiphopband Bonecrushin" op het
podium aan de Westblaak te ver
wachten. Beide concerten begin
nen om 22.00 uur.
Amsterdam Een danser van het
Nationale Ballet is gistermiddag
gewond geraakt toen hij vanaf het
podium van de Amsterdamse Sto
pera de orkestbak in viel. Door het
ongeluk ging de voorstelling van
het stuk 'Romeo en Julia' gister
avond niet door.
De dansers van het Nationale Bal
let waren bezig met de middagre
petitie van het stuk 'Romeo en Ju
lia'. Tijdens de oefening struikel
de artistiek-directeur W. Eagling
en viel de orkestbak in. Danser A.
Money-Kyrie probeerde de direc
teur tegen te houden, maar kiep
erde na Eagling ook de twee me
ter lager gelegen bak in. Hij liep
verwondigen aan hethoofd op. De
directeur bleef ongedeerd.
Money-Kyrie is niet de hoofddan
ser in het stuk 'Romeo en Julia1.
De kinderen die in de balletvoor
stelling meespelen waren tijdens
het ongeluk niet aanwezig. De ar
beidsinspectie onderzoekt de toe
dracht van het ongeluk.
Rotterdam Alan Parsons Uve
Project komt in mei voor vier con
certen naar ons land. De band
rond studiofenomeen Alan
Parsons treedt achtereenvolgens
op in Groningen (Oosterpoort, 16
mei), Eindhoven (Muziekcentrum
Frits Philips, 17), Utrecht (Vre-
denburg, 18) en in Rotterdam
(Nighttown, 19). De voorverkoop
start zaterdag bij de bekende
adressen, waaronder het be-
spreekburo Rotterdams Dagblad.
Alken - De Amerikaanse zanger
James Brown heeft ingestemd
roet de eis van een rechter dat hij
een ontwenningskuur volgt om af
te raken van drugs. De 'Godfather
of Soul' kreeg deze week een boe
te van duizend gulden en twee
jaar gevangenisstraf opgelegd. De
rechter bepaalde datBrown de ge
vangenis kan ontlopen als hij in
stemt met een drugontwennings
kuur van negentig dagen in een
privé-kliniek, aldus zij n. advocaat
Lawrence Brown. De zanger ver
bleef in januari al zes dagen in
een ziekenhuis. De 64-jarige
Brown werd op 27 januari aange
houden op beschuldiging van hét
in bezit hebben van marihuana en
wapens. Hij had buiten, zijn huis
in Augusta, in de staat Georgia,
geschoten toen hij klaarblijkelijk
onder invloed van drugs was.
Rotterdam Het Onafhankelijk
Toneel brengt in het jaar 2002 een
opera-bewerking van Arthur Ja-
pin's boek over de twee West-Afri
kaanse Ashanti-prinsjes die ko
ning Willem Iin 1837 tengeschen-
ke kreeg. Het Rotterdamse gezel
schap is op dit moment in onder
handeling met een componist.
Voor het libretto moet OT ook nog
iemand vinder. Mirjam Koen en
Gerrit Timmers zullen de produc
tie regisseren. De uitvoering zal
zijn in de Rotterdamse Schouw
burg.
Timmers: „Omdat het een heel
aangrijpend verhaal is dat boven
dien alles te maken heeft met ons
houding vandaag tegenover bui
tenlanders en allochtonen. Het
boek is inmiddels een bestseller.
Japin neeft prachtig beschreven
hoe die prinsjes hier een West-Eu-
ropese opleiding kregen, hun ei
gen taal kwijtraakten en dus niet
terugkonden naar hun land. De
een werd pianist en pleegde zelf
moord, de ander was mijnbouwin-
genleur en stierf uiteindelijk in
Indië."
Het Nederlandse cabaret heeft alle reden om Wint lbo een warm hart
toe te dragen. Jarenlang was hij als producent en samensteller ver-
antwoordelijk voor talloze radio- en televisieprogramma's, grammo
foonplaten en tal van publicaties. De ruim honderdjarige geschiede-
nis van het cabaret der lage landen beschreef hij in zijn 'bijbel' en zon
der hem zou derecent uitgegeven doos mettwintigcd's vol opnamen
utt een eeuw Nederlands cabaret ondenkbaar zijn geweest. Op 10
april wordt lbo 80. Zondag al wordt hij in het Amsterdamse theater
Bellevue getrakteerd door de bloem van het cabaret.
Door Hans Visser
Amsterdam Door het vertrouwd
krakende geluid van een spette
rende grammofoonplaat heen
klinkt cle niet minder vertrouwde
en altijd weer opgewekte stem
van Heintje Davids. Voor een uit
zinnig publiek kondigt ze een
tekst aan van Wim lbo, 'die sym
pathieke jongen'. Zijn bewerking
van haar loflied 'Draaien, altijd
maar draaien', gemaakt voor de
viering van haar tachtigste ver
jaardag. Wim lbo zit zich te ver
kneukelen. En Heintje zingt:
'Tachtig, godallemachtig, een
mens is tachtig voor hij het weet.'
„Dertig jaar geleden was dat En
nu ik zelf bijna tachtig bén, moet
ik daar vaak aan denken. Ach,
Heintje Davids..., Max Tailleur
zou zeggen: '2e kon niet zingen,
ze kon niet acteren en ze was le
lijk. Maar ze wós er'. Maar het is
jammer dat iedereen denkt dat ze
nooit afscheid kon nemen. Een
misverstand. Ze heeft wel dege
lijk afscheid genomen. Maar toen
niet lang daarna haar man over
leed, is ze gelukkig niet in haar
eentje in die flat blijven zitten,
maar weer gaan optreden."
lbo werd geboren in Arnhem. Na
de HBS was hij enige tijd ambte
naar bij de PTT, maar al snel werd
hij bekend via het Cabaret der
Onbekenden van Henri "Wallig.
Radioregisseur S. de Vries jr. ont
dekte hem da ar op 7 november
1937 voor het nieuwe medium.
Maar na een jaar of wat bleek lbo
vooral tot zijn recht te komen als
producer. Een eigen carrière op
het toneel heeft hij sindsdien
nooit meer geambieerd. „Waarom
zou ik? rk heb me altijd via ande
ren waar kunnen maken."
Kontje
Zo produceerde hij in de jaren
vijftig de legendarische radioserie
'De familie Doorsnee', Vaak een
lastige positie, want de teksten
van Annie M.G. Schmidt waren
voor de in de jaren vijftig allesbe
halve 'progressieve' VARA te
grensverleggend. Zo moest ooit
het woord 'kontje' worden ge
schrapt. „Gelukkig hebben de ja
ren zestig veel veranderd."
Vaak ging hij met Annie op zoek
naar artiesten die haar zouden
kunnen inspireren. „Hoe langer
zy dood is, hoe meer ik haar mis.
Met haar teksten heeft ze in Ne
derland baanbrekend werk ver
richt."
Het werk voor radio en later ook
televisie met talloze artiesten
maakte hem tot een eminent ca
barethistoricus. „Ach, dat ging
vanzelf. Ik presenteerde ooit voor
de VPRO een cabaretkroniek. Uit
brieven van kijkers bleek dat ik
sommige dingen niet precies wist.
Daarom besloot ik mij daar wat
verder in te verdiepen. Zo merkte
ik dat de geschiedenis van het ca
baret nooit op papier is gezet en
ontstond het idee dat zelf maar te
gaan doen. Ik heb er tien jaar aan
gewerkt en in 1970 was het klaar.
Maar het was voornamelijk een
kwestie van het aan elkaar schrij
ven van citaten. In een latere ver
sie ben ik meer 'de schrijver'."
Kleinkunst....1 Hij heeft 'de pest'
aan het woord. „Het moet een
equivalent zijn voor cabaret. Maar
wat is nou 'kléfnkunst'. In Zwe
den spreken ze van literair varié
té. De acteur Cees Laseur zei
eens: 'Kunst is niet groot of klein,
maar goed of slecht'. Er is te lang
op het cabaret neergekeken. Het
heeft jaren gekost om Den Haag
ervan te overtuigen dat er naast
een toneelschool ook een oplei
ding voor het amusement zou
moeten bestaan."
Finale
Maar de naam van die school is
pijnlijk genoeg Academie voor....
Kleinkunst. Zeventien jaar gaf hij
er les. „Tot ik 65 werd. Ik heb te
veel oude artiesten gezien die hun
eigen 'finale' hebben verpest om
dat ze te lang doorgingen. Ik weet
nu dat die grens van 65 jaar er niet
zomaar is. Maar ik heb nog wel
heel lang alle voorstellingen die
ze daar gaven gevolgd. Nu niet
meer.11
Met de hand maakt hij de schelp
van zijn rechteroor wat groter.
„Een gehoorprobleem, Moeilijk te
accepteren, maar ik ben wel 80,
dus ik moet niet zeuren. Al blijft
De burgemeestervan Rotterdam maakt bekend:
het plan tot onteigening van een onroerende zaak waarover de gemeente de
beschikking behoeft ten behoeve van de uitvoering van een bouwplan aan de
Koningsveidestraat in de wijk Liskwartier.
Het onteigeningsptan in het belang van de ruimtelijke ontwikkeling en de volkshuis
vesting heeft betrekking op een onroerende zaak die is gelegen in het gebied dat
begrensd wordt door de Koningsveldestraat 11 29.
De onteigening geschiedt ten name van de gemeente, ter realisering van de
bestemmingen woonbebouwing(+ aantal lagen) en tuin.
De onteigening vindt plaats ter realisering van woningen (in het midden van het
bouwblok wordteen poort gemaaktterontsluiting van hel binnenterrein), buitenber
gingen en tuin.
Het plan ligt met ingang van 23 maart tot en met 22 april 1998 voor een ieder ter
inzage bij:
OntwikkeüngsBedrijf Rotterdam
Galvanistraat 15, toren EPif, kamer 18.68
Openingstijden; 09.00 uur-16.00 uur.
Belanghebbenden kunnen, gedurende de periode dat het plan Ier inzage ligt, huil
zienswijze- omlrent het plan schriftelijk en gemotiveerd naar voren brengen bij:
Burgemeester en wethouders van Rotterdam
p/a OntwikkeüngsBedrijf Rotterdam
Postbus 6575
3002 AN Rotterdam
onder vermelding van nr. 588.
Belanghebbenden die hun zienswijze mondeling naar voren willen brengen of
nadere inlichtingen wensen kunnen terecht bij het Bureau Onteigeningen van het
OntwikkeüngsBedrijf Rotterdam, aan hetzelfde adres waar het plan ter inzage ligt,
tel.010-489.69.38.
N.B. Het OntwikkelingsBedrijf Rotterdam is op 10 en 13 april gesloten.
Rotterdam, 19 maal 1998
.ONTWIKKELINGSBEDRfJFROTTERDAM
het jammer."
Enthousiast zag hij
op de academie op
eenvolgende genera
ties cabaretiers opgroei
en. Waarderend spreekt
hij over het duo Aeda en
De Monnik. En bij Lenette
van Dongen gaat hij rechtop
zitten: prima repertoirekeuze
en prima uitvoering. Iets van
de geest van het oude cabaret
zegt hij, ondanks het gemis aan
liedjes, terug te vinden bij de hui
dige stand-up-comedians.
En toch. „Ik ben niet gelukkig
met de huidige situatie. Eind ja
ren vijftig kreeg je die bloei met
de ensembles van Sieto Hoving,
Paul van Vliet, Ramses Shaffy en
Liesbeth List, Ivo de Wijs, Lurelei,
Jaap van de Merwe, Don Quishoc-
king.... Maar in de jaren zeventig
werden ze opgevolgd door solis
ten. Helaas hadden de meesten te
weinig in huis om een hele avond
te kunnen boeien. En in je eentje
kun je geen dialogen spelen, geen
ensemblenummers. Sieto Hoving
legde me laatst uit hoe dat kwam:
economisch is een ensemble te
duur om te runnen en daarnaast
is het een kwestie van egotrippe
rij. Een Amerikaanse producer zei
me: Overal is een soloprogramma
de bekroning van een carrière,
maar hier beginnen ze ermee."
Vrouwtje
Zijn ogen glijden naar een klein
schilderij aan de muur. Vanuit de
coulissen is een conferencier aan
het werk te zien: Wim Kan. „Hij
was de grootste," zegt lbo. En in
de schaduw van een zijdoek zit
een klein vrouwtje te breien: zijn
vrouw, Cony Vonk.
„Ik bewonder de manier waarop
zij de carrière van Wim heeft op
gevangen. Ze noemden hem een
politiek cabaretier, maar hij was
veel meer een artistiek filosoof,
een wijsgerig cabaretier. En wat
viel de kritiek over hem heen toen
hij als oud-krijgsgevangene van
de Japanners, écht stelling nam
toen keizer Hirohito hier op be
zoek kwam,"
Cabaret, intiem theater, heeft zijn
voorliefde al heeft hij ook bewon
dering voor de shows van bij voor
beeld Karin Bloemen. En Ramses
Shaffy in 'De man van La man-
cha'.... „Onvergetelijk. In Ameri
ka heb ik ooit prachtige shows ge
zien. Maar op de terugweg hoorde
ik in Lissabon een wijf in een café
fado's zingen: zonder microfoon,
het hart uit haar lijf."
Eind vorig jaar verscheen 'Ik zou
je 't liefste in een doosje willen
doen', twintig cd's met een greep
uit 100 jaar Nederlands cabaret
„Er zijn 10.000 van die dozen ver
kocht, voor meer dan driehonderd
gulden per stuk."
Zelf is hij met één bijdrage verte
genwoordigd, het 'Kermisbed'
van Annie M.G. Schmidt. „Ik
hoorde dat voor het eerst in caba
ret De Inktvis en vroeg haar of ik
het op mijn repertoire mocht ne
men." Het is een terugblik op het
leven door iemand die plezier
heeft gehad en af en toe wat ver-
Arnhem Koningin Beatrix
woont vrijdag 3 april in de Arn
hemse Schouwburg het zevende
Intro Dans Gala bij. Het benefiet
gala is georganiseerd door het
plaatselijke balletgezelschap In
trodans. De opbrengst van de
avond is bestemd voor het kinder
fonds Unicef van de Verenigde
Naties. Beatrix is beschermvrou
we van het Nederlands Comité
Unicef. Naast Introdans en het In
trodans Ensemble voor de Jeugd
doen aan het programma solisten
mee van Les Ballets de Monte
Carlo, het Wiener Staatsopembal-
Jet, het Finnish National Ballet en
Het Nationale Ballet, Ook het vol
ledige Internationaal Danstheater
is bij de uitvoering betrokken. Uit
Zuid-Aftika heeft Vincent Sekwa-
ti JVIantsoe van Moving Into
Dance zijn medewerking toege-
Wim lbo over
Annie M.G-
.Schmidt,met
wie hij onder
meersamen
werkte bij 'De
familie Door
snee 'Hoe
langer zij
dood is, hoe
meer ik haar
mis. foto gpo
driet. Het werd zijn lied. De 'sym
pathieke jongen' glimlacht guitig
en zingt de laatste zin:
„Maar alles bij elkaar was het jofel
evengoed."
Het verjaardagsfeest van Wim
lbo, zondag in theater BeUevue,
is tevens de openingsavond van
het elfde Amsterdams Klein
kunst Festival. Van maandag tot
en met donderdag worden in het
zelfde theater in het kader van
het Festival de halve finales ge
houden van het concours om de
Wim Sonneveld Prijs. De finale
daarvan is op maandag 30 maart
in het Amsterdamse Nieuwe de
la Mar Theater.
De geplande voorstellingen van
het progTanuna 'En nu de mo
raal', een hommage aan Wim lbo,
is wegens de kosten komen te
vervallen. Vorig jaar nog kon het
festival steunen op een financië
le bijdrage van de Postbank.
Voor dit jaar kon niet op tijd een
andere geldschieter worden ge
vonden,
9^:10uur. Lijnbaan 56, R'dam, tel. 4131653
8-10 uur. Rulterlaan 428, Capelle a/d IJssel
tel. 4425444
Door Willem Jan Keizer
Rotterdam - Het is misschien maar
goed dat Vaieri Gergjev geveld is
door een armblessure. In het re
pertoire rond Mozart en Brahms,
zoals het Rotterdams Philharmo-
nisch Orkest dat deze week tame
lijk fantasieloos op de lessenaars
heeft gelegd, heeft Gergjev niet
echt overtuigende papieren.
Meermalen klonk Mozart bij hem
als een verdwaalde Bruckner en
lag Brahms daar evenmin ver
vanaf. Wat dat betreft was vervan
ger Peter Gülke bepaald geen
slechte keuze, zij het dat dit con
cert, aangevuld met de 'Vier letzte
Lieder' en 'Tod und Verklarung'
van Richard Strauss ook in Am
sterdam in het Concertgebouw
wordt uitgevoerd, alwaar de Vara
tv-opnamen zou maken. Omdat
Gergjev echter niet dirigeert gaat
de opname voor tv niet- door.
Flauw, provinciaals en een kolos
sale misser, zoals gisteravond in
de Doelen al gauw bleek.
Gülke zette direct de toon in
Brahms' 'Tragische Ouvertu
re'; in slechts 3 repetities
kwam dit werk goed voor het
voetlicht. Mozart's pianocon
cert KV 491 werd geheel in de
geest van Brahms ingezet,
doch pianist Stefan Vladar trok
dit werk vanaf de eerste inzet te
rug tot Biedermeier-proporties,
en imponeerde met een piekfijne
interpretatie waarbij het uitste
kende samenspel met de houtbla
zers in het tweede deel de meeste
aandacht trok. De beide werken
van Strauss vertegenwoordigen
de twee Duitslanden: dat van voor
en dat van na de oorlog. In 'Tod
und Verklarung' rende Strauss
aan achter de Wagneriaanse nei
ging de duistere trekken van de
mens uit te vergroten en tot pube-
raai-overdreven proporties op te
biazen - tot ver over de rand heen.
In de 'Vier letzte Lieder', Strauss'
echte zwanenzang ('Tod und Ver
klarung' was daadwerkelijk pube
raal in de poging van een jonge
man om oud en riek over te ko
men) bleek dat Strauss hard met
beide benen op de aarde terug
was aangeland na een zeer foute
periode in de oorlog. De interpre-
tatie van Gülke en sopraan Inga
Nielsen was niet geheel zonder
missers, maar wel sterk van zeg
gingskracht door de wat droge
vertolking zonder poespas waar
door het zicht op de structuur van
deze werken kraakhelder werd.
Zo wierp Gülke zich op als een
goed musicus mèt een scherp in
zicht in deze materie die, ondanks
de korte repetitietijd, Gergjev
heel even deed vergetenEn dat is
een prestatie op zich.
De Doelen, grote zaal: Rotter
dams Philharmonisch Orkest
o.Lv. Peter Gülke m.m.v. Stefan
Vladar-piano, Inga Nielsen-so-
praan. Werken van Brahms, Mo
zart, Strauss. Gehoord: woens
dagavond. Herhalingen: van- en
morgenavond. Ook nog zaterdag
middag in het Concertgebouw en
dinsdagavond in Muziekcen
trum Vredenburg.
DoorHanGeurts
Rotterdam Even in vertrouwen
vooraf: het is interessanter om ie
mand te vermoorden die je goed
kent dan iemand die je niet kent.
Dan: we krijgen meteen even te
zien hoe zoiets zou gaan. Kleine
woordenwisseling, langzaam op
gefokt raken, volkomen door het
lint gaan en dan raggen met dat
mes van onder tót boven, van
links naar rechts, van achter naar
voren in de dierbare bekende.
Geen mes in de hand, maar wel
rollebollend over de grond alle
grote geweldfilms naspelen, dat
geeft inderdaad een indruk van
de staat van gekte waarin je je
moet bevinden.
Mensen als wolven. Met "What
you see is what you get' van Paul
Mennes laat de Vlaamse theater
groep Victoria de onderhuidse
driften zien van psychisch ge
stoorde, maar in wezen doodnor
male mensen. Licht gebracht,
maar aangrijpend door het voort
durende gevoel van onveiligheid
en de suggestie dat er van alles op
een ongelooflijke manier niet
deugt, een gevoel dat veel Belgen
sinds Dutroux vermoedelijk heb
ben, Duidelijk is dat de wolven
niet buiten, maar binnen zitten.
Gemeen gegrinnik en steelse
blikken naar het publiek. De
grootste lachebek verandert nu
en dan in een huistiran en het la
chen van de anderen wordt dan
een lachen in de luwte, voorzich
tig wachten tot de bui weer over
waait. Hoe dit viertal bij elkaar is
gekomen blijft volstrekt onduide
lijk maar de verhoudingen zijn
die van een incestueus gezin. De
oudere vtouw wordt aangespro
ken met koosnamen als rimpel
verzameling en knobbelkop, de
jongere wordt over de keukenta
fel gelegd en genomen. De voor
stelling begint gezellig om de
elektrische open haard en eindigt
daar ook weer. Af en toe een wilde
revue met wapperende gordijnen.
Dan weer naargeestig gekras van
lepels op de borden. Wolven zijn
dolende dieren en hier wordt
huisraad dwangmatig van kamer
naar kamer gedragen. Vooral Eu
gene Bervoets speelt prachtig,
schakelt moeiteloos van een ge
ïmproviseerd onderonsje met het
publiek naar het beleven van een
droom. Dun is het laagje vernis
van z(jn beschaving.
Een bizarre, boeiende voorstel
ling die het statement van de
schrijver volstrekt waarmaakt:
mensen als wilde beesten, die van
tijd tot tyd de botjes kluiven van
hun eigen soortgenoten. In Bel-"
gië, in Nederland, overal.
'Wysiwyg' van Paul Mennes door
Victoria. Gezien: -woensdag
avond in Lantaren/Venster. Her
haling: vanavond.
artiest
Ivo Janssen
Goldberg
Variations JS
Bach
duur
78:23 min.
Advertentie
„coikfrew»*'»-#*# tam m k y M l m
l'.M-. -de .andere
-rt keuken
Industriestraat 31
NUMANiSDORP
Tel. 0186-653700
r t. ft 5 "ty 5
„Het wezen van muziek zit niet zozeer in de klank van een instrument
als wel in de diepere intentie van de muziek, van de noten," schrijft Leo
Samama in het booklet van deze in eigen beheer uitgegeven nieuwe op
name. Wat Bachs Golberg Variaties betreft is de juistheid van deze con
statering al eerder in de praktijk aangetoond door een aantal pianisten,
onder wie Glenn Gould de prominentste plaats inneemt. Dat er ook na
Gould nog leven is voor een pianoversie van deze geniale muziek be
wijst pianist Ivo Janssen.
Niet dat de in Venlo geboren pianist de even kristalheldere als eigenzin-
nige benadering van zijn Canadese voorganger doet vergeten. Dat is ook
haast onmogelijk; het eigenzinnige van Gould bepaalt juist in hoge ma
te de attractiviteit van zyn aanpak. Wel is Janssen erin geslaagd de die
pere intentie van de muziek duidelijk te maken: zijn soepele technische
vaardigheden staan steeds in dienst van karakterisering en sfeersehü-
dering, vooral in de snellere, dansante delen. Ze komen door de natuur
lij ke cadans in zijn spel heel overtuigend over. In de langzame, wat meer
beschouwende delen mis ik soms die haast mystieke diepte die Goulds
benadering - speciaal die uit rijn laatste jaren - zo pakkend maakt.
Over de opname kan ik maar matig tevreden zijn, omdat de vleugel in
de discant wel erg nadrukkelijk 'nazingt'.
Jos Frusch