li Liever in een washok dan in een vast huis Schmieren speelt Gershwin, compleet met bakjes pelpinda's Schieten op blote meid genda Oproepcentrale zoekt Cantatedienst Grote Kerk Archeologische vondsten Eigen modeltrein mee Spreekuur van wethouder Rotterdams Dagblad Vrijdag 26 februari 1999 Als kind bestond er voor mij geen mooiere tijd als verkiezingstijd. Ik sliep in 'de nacht van Schmelzer', maar smulde korte tijd later van de vruchten. Het getimmer buiten klonk als muziek. De gordij nen voorzichtig open, een eerste blik en ja hoor, ze stonden er weer, de verkiezingsborden. Ma, ik ben naar buiten! De voetbal ging na tuurlijk mee. In mijn. herinnering was het een immens groot en hoog bord, daar op het Wibautplein in de Schiedamse wijk NIeuwlancL Op rare tij den kwamen mensen in open bestelbusjes met ladders, die vervol gens posters ophingen. Het was in de jaren dat er nog goede lijm wei;d gebruikt en de posters bleven zitten. In mijn eerste puber-op rispingen besloot ik spontaan PSP'er te worden. Die club had een affiche met een blote meid tussen een paar koeien. Ik ben het altijd heerlijke beesten blijven vinden. De plaatselijke jeugd was in die tijd, eindjaren zestig/begin zeven tig, ontzettend inventief. Was iedereen in de ban van het WK schaatsen (met idolen als Kees Verkerk, Ard Schenk en Jan Bols) dan gingen wij op rolschaatsen het met stenen afgebakende gras- ve!dyop het plein rond. Compleet met wissel van binnen- naar bui tenbaan tussen twee bankjes aan de lange zijde. Op het andere rechte eind was het altijd weer link omdat daar toen nog volop win kelend publiek,rondliep. Werd het slalommen. Die inventiviteit bereikte in verkiezingstijd ongekende hoogtepun ten, Als eenmaal al die mannetjes met hun ladders waren langs ge weest konden we pas echt aan de slag. Squash moest toen nog wor den uitgevonden, maar wij stuk voor stuk fanatieke voetballer tjes speelden het al. Met de bal tegen het bord schieten. Eenmaal raken, een keertje stuiten toegestaan, en volgens een vooraf over eengekomen volgorde proberen het bord te raken. Miste je drie maal dan lag je eruit. Missen was al helemaal geen pretje, want dan kon je zelf de bal gaan halen en moest je je tussen de stronthopen op het grasveld begeven. Later, toen het rekenen op school ook weer wat ingewikkelder was geworden, besloten we het spelletje een beetje .uit te bouwen. Je kon mikken op affiches en kreeg daar punten voor. De PvdA lever de het meest op. Dat was de grootste partij en die zat helemaal in de bovenhoek. In de kruising, zeg maar. Die PSP-meid ergens in het midden. Ik'moest er de afgelopen weken vaak aan denken toen burgemees ter en wethouders de verkiezingsborden wilden afschaffen. Geluk- -BSgfis het niet doorgegaan. Met dank aan de partij, die uit de PSP is 'voortgekomen: GroenLinks. jDe Schiedamse PvdA-fractie was tegen de borden. Misschien wel Ötodat daar mensen zitten met dezelfde jeugdherinneringen. Die -het'niet kunnen verkroppen dat hun affiche bij de verkiezingen 'voor'Provineiale Staten, ergens in het midden van het bord geplakt, wèfheel makkelijk te raken zou zijn geweest, Als-tie er, met betere lijm, nog zouden hangen tenminste. JOHNBUNTE Waterweg De Oproepcentrale Nieuwe Waterweg Noord is naar stig op zoek naar vrijwilligers, die een paar uur per week kunnen bijspringen. De centrale biedt hulp aan mensen, die de zorg heb ben voor een thuiswonende lichamelijk zieke of de menterende oudere. Vrijwilligers zouden af en toe eens bij kunnen sprin gen, zodat de verzorgenden even op adem kunnen kunnen komen of ontspannen. De vrijwilligers wor den begeleid door medewerkers in deze regio van Thuiszorg, het maatschappelijk werk en de stichting- Verpleeghuizen, Zeer binnenkort start een basiscursus voor nieuwe vrijwilligers. Meer informatie is verkrijgbaar (op werkdagen tus sen negen en twee uur) bij coördinator Annemarie van Leeuwen van de Oproepcentrale, telefoon 4278177. Vlaardingen De derde Cantatedienst van het seizoen in de Grote Kerk van Vlaardingen staat morgenavond in het te ken van het door Jo'nann Sebastian Bach geschreven 1 Tnvocabit'. In deze cantate, bedoeld als onderdeel van. een eredienst, staat het volgen van Jezus cen traal Medewerking aan de dienst, die om zeven uur be- gïrft," wordt verleend door het kamerkoor Magister Cantat, het Westnederlandsch Bach Orkest, Martine vanger Meiden op het koororgel en de solisten Carla RÏeuer, Hans van Dijk en Martijn Sanders. De algehele muzikale leiding is in handen van Arie Eikelboom, terwijl Aad Zoutendijk achter het hoofd- orgelplaatsneemt. De archelogische werkgroep Helimum houdt woens dagavond weer een bijeenkomst in Boerderij Hoog stad aan de Westlandseweg in Vlaardingen. Er wordt een lezing gehouden door drs. Nokkert, die vertelt over de opgravingen van resten uit de Mid den- en Nieuwe Steentijd, die in Hardinxveld-Gies- sendam (in het tracé van de Betuweroute) zijn ge daan. Verzamelaars van modeltreinen worden morgen door vereniging Schiespoor in de gelegenheid ge steld hun treinen in het clubhuis aan de Westerkade 21 te laten rijden. De modelspoorvereniging heeft daar eigen baan opgesteld staan. Een stuk groter en met veel meer 'omgeving' dan thuis op tatel, leert de erVariiig. Ménsen die hun treinen eens ergens anders willen laten rijden kunnen morgen van tien tot vier uur te recht.' Voorwaarde is wel dat de treinen op gelijkstroom rij den en in de schalen HO (16,5 mm) of n (9 mm) zitten. Maassluis Wethouder Keijzer houdt woensdagmiddag weer zijn maandelijkse spreekuur. Plaats van handeling is ditmaal het Maassluise dien stencentrum De Vloot. Keijzer is vanaf twee uur aanspreekbaar over onder werpen als sociale zaken en maatschappelijk werk, wijk- en buurtbeheer, doelgroepenbeleid, samenle vingsopbouw. woonruimteverdeling en sociale werk voorziening. Een afspraak maken is niet nodig. Redactie Waterweg: John Bunte, Edwin Cornelisse, Marc Floor, Benvan Haren, Danielle Hermans, Mariëtte Olsthoom, Sander Sonnemans Over de Vesten 3, 3116 AD Schiedam Postbus 373, 3100 AJ Schiedam Telefoon 2732700 Telefax 4265227 Sportredac tie: Bart Boerop Telefoon 2732700 4004310 Het kleine woonwagenkamp in Maassluis heeft vijf bewoners. Maar die mogen er niet blijven, omdat ze in gewone toercara- vans leven. Twee zijn inmiddels begonnen aan de bouw van een legale stacaravan. Maar de overi ge drie hebben daar het geld niet voor. Een kort geding waarin ze van de gemeente eisten drie sta caravans te mogen huren, verlo ren ze deze week. Maar: „In een huis wonen, dat nooit meer!" Door Marc Floor Maassluis Aan de dr. Albert Schweizerdreef ligt nog steeds een stapel zware betonplaten. Ooit versperden ze de toegang van het Maassluise mini-woonwa genkamp, maar sinds Cherry Mi- chielsen besloot daar weer met een caravan te gaan staan is dat anders. Ze hield een passerende shovel aan, duwde de bestuurder wat geld in handen, en vjjf minu ten later kon het woonwagen kamp weer open worden ver klaard. Want Cherry Michielsen houdt je niet lang in een flat. „In een huis wonen doe ik nooit meer," zegt ze. „Dan zit ik nog liever in een tent je. Ik wil buiten zijn. En hier sta ik al in de openlucht als ik naar de wc loop." Cherry rolt sjekkies op het per- zisch kleedje dat de tafel van haar toercaravan bedekt. Vloeitjes gaan achter el kaar in het plastic appa raatje, shag er in, filtertje er bij, en er kan een nieuwe si garet op de sta pel worden ge legd. Haar 74- jarige moeder P. Rotman en neef Jochem Scholten zijn uit hun eigen cara vans gestapt, en aangeschoven bij Cherry. „In een flat voel je je zo opgeslo ten. met al die muren," vindt ook neef Jochem. Moeder knikt in stemmend. „Dit is ons leven," zegt ze. .Al van generatie op gene ratie. We kennen niet anders." Rotman kan zich nog herinneren dat ze rondreisde met paard en wagen. Haar man had de huifkar zelf getimmerd. Ja, het leven in een woonwagen zit de familie in het bloed. „Mijn ouders deden het, hun ouders, en ga zo maar door." Maar als het aan de gemeente Maassluis ligt, komt aan de eeu wenlange traditie een einde. Want de familie staat met drie gewone toercaravans op het lokale woon wagenkamp, terwijl ze verplicht zijn grote stacaravans aan te schaffen. „Maar wij zijn Jochem Scholten, Cherry Michielsen en haar moedervoor de rij verwaarloosdesanitaireumtsophetterrein van hetwoonwagenkamp Maassluis. Rechts de toercaravans waarin ze illegaal wonen. Foto Roei Dijkstra lijk heb ik zelf een brief bij het huis van burgemeester Sterken- burg gepost. Die woont hier 50 meter vandaan. Of ze bij ons een kopje koffie wilde komen drinken om zo de boel eens te bekijken. Nooit wat van gehoord." Ook de rechter bood geen uit komst. 'f.e week kreeg het drie tal een neg. ;eve beslissing in een kort geding dat ze tegen de ge meente hadden aangespannen om de woonwagens te moegen hu ren en om de units te laten op knappen. „Dat we nou die wagen' niet krijgen is een ding," vinu. Cherry. „Maar dat ze die units in zo'n staat duiven te laten. Je kan wel brand krijgen met de losse stroomdraden die erin hangen. Ja, dat zouden ze wel willen. Zijn ze in een keer van dat geteisem af. Want zo denken ze over ons!" steuntrekkers," verklaart Cherry. „Dan kun je toch geen woonwa gen van 80.000 piek uit je mouw schudden?" Om toch legaal op het terrein te kunnen staan, willen de drie graag elk een woonwagen huren van de gemeente. Gewoon dezelf de wagens waarin ze vroeger ook hadden gewoond, voordat ze een tijdje een flat betrokken. Die had de gemeente sindsdien toch onge bruikt op stal laten staan. Maar het feest ging niet door: volgens Maassluis waren de wagens zoda nig verouderd, dat ze onverhuur- baar waren geworden. „Ik had enkele jaren ervoor nota bene zelf nog in die wagens ge woond!", roept Cherry, terwijl ze een biertje opentrekt. „Ik zei te gen die gemeenteambtenaar: ik ga zelf wel kijken bij die wagens. Wat denk je? Bij een moeten er nog even wat nieuwe ruitjes in, maar voor de rest: in prima staat!" Maar de huurwagens waren niet de enige eis die het drietal aan de gemeente stelde. Toen ze vorig jaar juni met hun caravans het verlaten woonwagenpark betrok ken, bleken de vjjf units met dou che, toilet en stroomvoorziening ernstig te zijn toegetakeld. Het werk van baldadige jeugd, ver moeden ze. Cherry wil wel even laten zien hoe slecht de hokken er aan toe zijn. Ze loopt naar buiten, richting het zwartgeblakerde gat waar ooit een deur had gezeten. Waar eerder sa nitaire voorzieningen en een ka chel waren te zien, prijken nu nog slechts de resten van een afge brande puinhoop, „Er is nog maar een hokje dat het doet," zegt ze. „We moeten hier met z'n allen naar een wc. En ik krijg een reke ning voor kabeltelevisie terwijl ik niet eens in kan pluggen." De hokken waren aanvankelijk door de gemeente dichtgespij kerd. Dus hebben de nieuwbak ken kampbewoners zelf de platen er voor weggetrokken. „Maar we hebben daarna nog twee maan den zonder water gezeten," ver telt Cherry. „Moest ik iedere dag bij m'n schoonzus in huis gaan douchen." Dat is nu nog steeds de uitwijk plaats in de winter. Want dan is het veel te koud in het douche- hok. „Maar m'n moeder wast zich dan gewoon hier met een emmer tje water. Verschrikkelijk toch, hoe de gemeente ons aan ons lot overlaat?" Cherry heeft inmiddels de nodige stappen ondernomen omverbete ring in de situatie te krijgen. Ver schillende brieven heeft het Maassluise college van b en w mo gen ontvangen, maar tot actie heeft het nooit geleid. „Uiteinde- Het drietal heeft nu de laatste hoop gevestigd op het bezwaar schrift dat ze hebben ingediend bij de commissie Bezwaar en Be roep. In april zal die uitspraak doen. „Ik hoop niet meer," zegt Cherry. „Dat is nu wel voorbij. Maar ons zullen ze hier niet weg- krijgen. We betalen 190 gulden per maand voor een standplaats. Ze kunnen ons hooguit uit deze caravans sturen. Maar dan ga ik wel m het washok wonen." Door Mariëtte Olsthoom VlaardingenWat voorde één een 2ak drop is, waren pinda's voor George Gershwin. Zakken vol met pelpinda's joeg hij erdoor heen. Het zal een geknisper en ge kraak zijn, vanavond en morgen avond tijdens de muzikale voor stelling T love Porgy' van de Vlaardingse Theatergroep Sch mieren in de eigen Harmonie. Want Schmieren zou Schmieren niet zijn als zij dit gegeven niet zou aangrijpen om mensen het idee te geven dat zij onderdeel van de voorstelling zijn. De hele zaai is speelvlak en het publiek zit er middenin. Weliswaar met een gesloten bar, maar wel met een bakje pelpinda's op tafel. 'I love Porgy' is alweer de derde muzikale theatervoorstelling van Theatergroep Schmieren. Ge schreven en geregisseerd door de Vlaardingers Ger van Veen en Dirk Tempelaar. Succesvolle voorstellingen als 'Frédérik' over het leven van Chopin en 'De laat ste kroeg naar Schubert' gingen aan deze laatste voorstelling in het muzikale drieluik, vooraf. Drie componisten, allen vroeg ge storven: Chopin aan longkanker, Gerswhin aan een hersentumor en Schubert aan de drank. En, 'ze hadden alledrie wel wat', vertelt regisseur Dirk Tempelaar. „Cho- pm hield van de schrijfster Geor ge Sand, die hij niet kon krijgen. Schubert wilde eigenlijk een vriendje en Gerswhin had weer een droommeisje. Ze hadden het gedurende hun leven niet makke lijk, maar Jjn later wereldbe roemd geworden." Pijpen dansen 'I love Porgy' speelt in de jaren dertig en veertig in de Verenigde Staten en gaat over het leven en (b muziek van de gebroeders Ira en George Gershwin. Een tijd waarin rassendiscriminatie aan de orde van de dag was en 'zwar ten' werden geweerd uit bussen, bars en theaters. Maar zingen, dat konden ze. .Amerikanen als Al Jolson gingen zich zwart verven," vertelt regisseur Dirk Tempelaar over die tijd. ..Gershwin weigerde met nep-negers te werken, ook al keerde iedereen zich daarom te gen hem. Daarin was hij zijn tijd ver vooruit." Berry Lussenburg, die ook de rol De groep acteurs van Theatergroep Schmieren met bovenaan egisseur Dirk Tempelaar en rechts onderaan acteur en schrijver Ger van Veen. Foto Roei Dijkstra van Schubert vertolkte, speelt de arrogante George Gershwin, Ger van Veen zijn onderdanige en stil le broer Ira. „Iedereen moest naar zijn pijpen dansen," omschrijft Tempelaar het karakter van Gershwin. Zijn broer, zijn meisje, iedereen om hem heen. Hij was de beste, de man van de hits. Zijn broer was zijn rechterhand, die schreef de teksten, waar Gersh win vervolgens mee aan de haal ging." Maar de Amerikaanse componist wordt door schrijver Ger van Veen ook neergezet als een man die on der zjjn ziekte lijdt. Die probeert door te gaan als hij eigenlijk niet meer kan. Het publiek krijgt te zien wat een rotvent Gershwin kon zijn, maar ziet hem ook als hij even wegzakt in zijn rolstoel en fantaseert over znn droommeisie. een rol van Aneella van Mersber- gen, voor wie hij altijd maar wei nig tijd vrij kon maken. Naast veel live muziek (Een band onder leiding van Barend Peter sen speelt bekende songs als Dr. Jesus, Summertime, Sonny Boy en The man I love) is de voorstel ling opgebouwd uit verschillende scènes die zich afspelen op uit eenlopende locaties: een café, een huiskamer, een terras en een zie kenhuis. 'Geen grandioze decors', zegt Tempelaar. ,Als een scène zich afspeelt in een tuin, dan staat daar een tafel en een stoel. Bij Schmieren gaat het om de func tionaliteit van iets. De spelers moeten het doen. Ten tweede hebben we daar gewoon geen mensen voor. We zijn maar met z'n tweeen, Ger en ik." Schmieren staat voor eigenzinnig theater. Voor zelfgeschreven stukken waann het publiek zich thuis moet voelen. Niet een zo veelste "Wijze Kater' of 'een stuk dat al 35 keer op de televisie is ge weest'. Want, wat moet de Vlaar dingse theatergroep daar nu nog aan toe voegen. „Wij maken to neelstukken zonder dat iemand achterafkan zeggen: nou dat was lullig vergeleken met." En boven dien: Alles wat er in Vlaardingen aan talent rondloopt, hebben wij." Lange dag 's Avonds om half negen druppe len de spelers één voor één het re petitielokaal binnen. Allen een lange dag achter de rug, en al een training of een balletles. Berry Lussenburg heeft nog niets gege ten en haalt een zak pelpinda's uit zjjn sporttas. Begint hij daar maar vast aan. De laatste dingetjes voor de voorstelling worden geregeld. Eén van de figuranten regelt ter plekke een smoking voor Berry. En dat ziekenhuisbed, deelt een ander medé, kan op de zesde eta ge van het Holy Ziekenhuis wor den opgehaald. De repetitie begint met een scène in het ziekenhuis als George Gershwin al ver heen is en zijn broer Ira trouw naast zijn bed z'n hand vasthoudt. Het is een scène die er de afgelopen tijd wat bij in is geschoten en Aneella van Mers- bergen wil hem nog een keer doorlopen. Tempelaar geeft van te voren aanwijzingen en tijdens de repetitie zit hij ijverig te schrij ven. „Het ging prima hoor, maar,.," Ondertussen heeft ieder een zich op de pelpinda's gestort „Ik had ze jaren niet gegeten, maar de laatste tijd," grapt de hoofdrolspeler. De groep gaat ver der met de eerste scène. Het be gin moet staan, houdt de regis seur zijn spelers voor. Want als dat niet klopt, is het hele stuk ver ziekt. Tempelaar begint een repetitie zonder te weten waar die eindigt Hij ziet wel hoe het loopt. Een ge nerale repetitie gaat er bij hem niet in, er moet ruimte blijven voor improvisatie Als pen speler vindt dat hij op een bepaald mo ment moet gaan staan omdat hij dat thuis ook zou doen, dan moet daar ruimte voor zijn, vindt de re gisseur. En tegen Aneella van Mersbergen, die nog nooit od de muziek van Gershwin heeft ge danst, zegt hij: „Laat maar eens zien waarom je 17 jaar op balletles hebt gezeten." Net een circus Ook de figuranten m het stuk Iaat hij hun eigen gang gaan, „De be heerder van de zaal geef ik vijftig kilo pinda's en dan moet hij maar zien wat ie ermee doet." Het is net een circus, zegt de regisseur, de kaartenverkoopsters zie je later weer terug in een andere rol, dat is in een circus ook altijd zo." Hoe lang het stuk precies duurt, weet hij ook nog niet. Er is nog nooit geoefend met de band erbij. „Ik schat een uur of twee. Dat mag ook best, er is pauze bij." Als hij koude rillingen krijgt, weet hij dat het goed zit. „Ik wil in alle scènes één keer iets moois zien," zegt de regisseur. „Ik moet een keer gezien hebben of de emotie klopt. Dan weet ik dat het in de ac teur zit en hoef ik het daarna al leen nog maar m het theater terug te zien. De kunst is, vertel ik mijn spelers altijd, om alle dingen uit de repetitietijd tijdens de voor stelling naar boven te halen." ffwv Porpy' is «cmaynnd en mor genavond te zien in zaal de Har monie in de Stadsgehoorzaal aan de Schiedamseweg in Vlaardin gen. Kaarten, nog verkrijgbaar aan de kassakosten 17.50 gulden. Vrijdag 26 februari SCHIEDAM Openbare Bibliotheek. Schryversavond met Maria Stahlie. 2015u. Theater a.d. Schte. NieuweShowvan Urbanus, 20.15u. Filmhuis, bar, the ideal suspect, 21.00u. Total Music. One ^ight Stand. 22.00 u. VLAARDINGEN Stadsgehoorzaal. Hans Dorrestijn Viert oud en nieuw, onvervuld verlangen. 20.00u. Grote Kerft. Orgelconcert Leo van Boeselaar, 20.15u ROTTERDAM Ahoy' Rotterdam 19.00-22.30 Binnenhuis '99. de Doelen grote zaal 20.15-19.30 Rot terdams Philharmomsch Orkest Blauwe Vis 2400 Club Vïscious. De Vlerk 00 30 New Tncks. 21.30 The lapse Da lek. Maasthea ter 22.00 TMF "The DJ's". Nighttown 23.00-05,00 The Future. Nighttown Thea tercafé 20.00 Pitchcontrot. TexMex Wereld muaek concert TheaterZuldplein grote zaal 20.15 Hair. Lantaren/Venster 20,30 Alex d'Elecinque, Luxer Theater 20.15 Lenette va n DongenRotte rda mseSchouwburg klei ne zaal 20.30StnndbergVerkeervan eengek, PO theater 19.30 try-out Anna Karenina. SCC De Goote 20.15 Hier gebeur nooit wat TheaterZuldplein kleine zaal 20.30 Jan ten Hc»pen&Eltjo Clepton. Theater't Kapelletje 20.30 Monologenfesttval. Vertrek Coobin- gel (Stadhuis) 19.00 tot 21.00 Uchqestour. Zaterdag27 februari SC'1 rDAM Sporthal Margriet Vlooienmarkt, 10.00- 17 OQu. Sporthal Groenoord. Judo kampi oenschappen. 10.00-23.00u. Schiespoor. Schsespoordag, 10.00-16.00u. Theater a.d. Schle. Urbanus met Nieuwe Show. 20„15u. Dc. de4Mo!ens. Dansavond, 19.30u. De Tamboerijn, Solistenconcours Har pe Davids, 13.00-22.00 u. VLAARDINGEN Grote Kerft. Cantate Jesus nahm zu Sich die 2wötfe, 19.00-20.00u. Stadsgehoorzaal Ruth Jacott, 20.00u. Podhim Gallery X. Club Mad: dj's Lacroix, Ron en Andrew. HOEK VAN HOLLAND Chevy bar. Kinkynsght, 22.00-04.00u. v u ROTTERDAM Ahoy' Rotterdam 11.00-17.00 BinnenhtfP '99. Wij kgebouw Ca stagnet 10.00-15.00 Spullenbeurs. Dansateliers 21,00 Dubbel, programma. Witte de With il.00-18.Obj Film Festival. Maritiem Museum 12.00-'. 16.00 125-jang bestaan, de Doelen grofe" zaal l9.30Musicforthemillions,hal grotezaal; 15.00-16.15 Inloopconcert. Jumaanse zaal- 20,15 Afncan roots. ActMteftencentnan Zjaak 21.00 30+ Disco. L'Esprit 22.00 Bluesscatters. C5 Jazz 22.00 Reunion Jazz band. De Vlerk22.00Soul Ska Alfniter. The Uttle Cave 22.00 Forabsentfnends. Jonge rencentrum Baroegl5.30BenefietPunx. De Buurman 21.00 Jamsessie. Nighttown 23.00-05.00 The Tube. RimiO. Nighttown Theatercafé 21.00 Jazz in popular. Grote kerft 15 00 Erasmusica. Paradijskerk 16.00-16.45 Orgelconcert. R'dams Con servatorium 10.00-17.00 Masterclass. 10.00-16.00 Open dag. TexMex !n2 ïba Groove Rockdance Avond. Theater de Schuurkerk 20.30 Daniel Wayenberg. Thea ter Zuidplein grote zaal 20.15 Hair. Bridge- socleteft Schoppenvrouw 13.45 Bndge- drwes. Margriethal 10.00-23.00 kampi oenschappen. ScheUinffB 19,00 Zzep. Lan- tareiWenster20-30Al ex d'Eectnque. Luxor Theater 20.15 Lenette van Dongen. Mach 20,00 Verse Walvis. Prinses Theater 19.00 De Prinses Revue. Rotterdamse Schouw burg grote zaal 14.30 Ja, ja da Liefde, kleine zaal 20.30StnndbergVerkeervaneen gek. RO theater 18.00 premiere Anna Karenina. SCC De Goote 20.15 Reinder van de Naait, Thea terZuldplein kfeme zaal20,30 Jan ten Hoop en&Eiqo depten. Arboretum Trompenburg 14.00 Zwaan-Weef-aan wandeling. Dans- academie Open dag. Seniorensoos Wilie- brord zaal open 19.00, klaverjassen 20.00 Pn/skJaverjassen voor 55+. Sporthal Mar- grfethal 10.00-17.00 Vlooienmarkt Thea ter 't Kapelletje 20.30 MonologenfestivaJ, Wljkgebouw De Hoekstee 08.00-13.00 Kinderrommeimarkt. Van da.25 febr. t/m wo.3 maa. ROTTERDAM Cinerama lïTouVegOtmair (al) dag. 13.15- 18.45-21.30. do.vr.ma.di. ook 16. Cin.2: 'Shakespeare in love' (al) dag. 15.15-18.15* 21.15, do.vr.ma.di. ook 12.15. Cin.3: 'Ever' after'(ai) dag. 15.25-18.20-21,20, do.vr.nra" .diook 12.25. Cin .4: 'Maskof Zorro' (12) dag.. 13.30-17. The horse wisperer" (12) dat, 20.30. Cin.5: 'Psycho' <16) dag, 12.30- 18.45-21,30. The pnnce of Egypt' (al) degr 15. ImaxTheater Whales' (al) dag. 14-16. {beh., za.), za 11-14, do.vr.ma,di.wo. ook 18)30: 'Everest' (al) dag. 15. Thnll Ride' (al) dag. 13. 'Amazone' (al) dag. (beh. za.zo.) 17•30,®1' .zo.wo. 12. 'Star trek insurrection' (12) dag? 19.30-21.45. Venster 1: 'Festen' (16) dag, 19.30-22 (ma- .r.ict 22), aT.ZQ.nO. (.-er,.4) ook 15, za. ook 12.30, Sneak previewma22. Ven .2: 'Lavitaè bella' (al) dag. 19.30, vr. ook 15, zo.ook 12.30 (ven.4). Vetvet Goldmine' (16) dag. 22. Ven.3: 'Lola ren nt' (16) dag.20-22vr. ook 15. Ven.4: "State of dogs' (16) dag. 21.45. Cine- matheek: '1001 nacht' (16) do.vua.zo. 1980. Klassieken reeks cinema 2000: 'De tuin van de Fina-Conöm's' (16) ma.di.wo. 19.30 zo. 15. Mcwezone: Turks fruit' (16) vr. 15.30. Lumière 1: "Very bad things' (16) dag. 16- 18.45-21.30. do.vr.ma.di. ook 13.15. Lum, 2: 'Startrek insurrection'(12) dag. 16-18.30- 21,15,do.vr.ma.tiiookl3.15.Lutn.3: 'Urban Legend" 16)dag. 16.15-19-21.45, do.vr.ma- ,dr. ook 13.30. Lum. 4: 'Roron' tl6) dag. 18- 21. do vr.ma dt. ook 12.30-15.15. Rexane: Tien verschillende adult films (18) dag. 12 t/m 01 Pa thé 1: You've got mati' (al) dag. 11-13.35- 16.10-18.50-21.40 <zo.metom 11). Pat2: 'MeetJoe Black' C12)dag. 16.10-20.30do.w- .ma.di. ook 11.40. Pat3: 'Lola rennt' (15) dag. 19.30. 'A simple plan' (16) dag. 11.30- 14.10-16.50-21.30. Pat 4: 'Shakespeare in love' (al) dag. 11.40-15.50-18.30-21.10. Pat5: The thm red kne' (16) dag. 11.50- 15 40-20. Pat.6: 'Antz' (ai) dag. 15,30- 22.05(di.metom22.05)*A bug's life' (al) dag. 11-13.15-17.35-19.50. Sneak preview: 'Don'ttake iteasy(16) dt. 22.05, Pat7: 'Enemy of the state' (16) dag. 18.25-21.20, do.vr.ma.di. ook 11.50-15.30. Nachtvoorstellingen: Lum.1: 'Payback' (16) vr,za.00.30.Lum.2: "Enemy of the state' (16) vr.za. 00.15. Uim.3: 'Urban Legend' (16) vr- ,za. 00.30. Lum. 4: The siege' (16) vr,za 00.15. Kindermatinees: Cln.l: "Een luizenleven'za- ZO.wo. 16. Cin.2:'Madeline'za .zo.wo. 12.45, Cin.3: 'Mulan'za.zo.wo. 13. Imax: 'Abeltje'za, 17, zo. 10-17. Ven^: 'Sitentkds: Buster kea- ton' zo. 15. Ven.3: 'Pt.'Vkeltje' zo. 15, wo. 15 (ven.2). 'Pippi in taka tuka land' zo.wo. 15. Lum.1: 'Een luizenleven' za.zo.wo. 13.30. Lum.2: 'Mulan'za.zo.wo. 13.30. Lum.3: 'De pnns van Egypte' za.2Q.wo. 13.15. Lum.4: 'Abeftje' za, zo.wo. 13-15.30. PaL2: 'Abeitje' za.zo.wo. 11.10-13.35. Pat7: 'Een luizenie- ven'za Jto.wo. ii-i3.25-15.50 SCHIEDAM Filmhuis:Liar, the ideal suspect' do.vr.'Con té d'Automne'za. VLAARDINGEN Het Zeepaard: Conté d'Automne' vr., 'bar, the ideal suspect* za.

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Rotterdamsch Nieuwsblad / Schiedamsche Courant / Rotterdams Dagblad / Waterweg / Algemeen Dagblad | 1999 | | pagina 5