i HUMOR UIT HET BUITENLAND. De mijnramp te Alsdorf. Eüajrtienngen. Radio-Programma's. China kunstenaars emi hoog aangascihre. ven waren als ia onzen tijd; een kampioen bokser of o»" kampioen-voetballer. lüutn niaam was op allee liepen. E|n zoo geboor de bot, dat ook da paoïda-ktotojpjcaain om- medddiijfe wist, dat hier gestprokcn word over één der grootste meesters van zfitn tijd. Hij antwoordde: „Och noem, dit paard komt v,a!n 'tland, ia vandaag voor het eerst in de stad. Ik geloof niet, dat Item Kan hot ooit gezien hoeft". Alaar do veearts, die oen i "oot veroerJcsr was van do kunst des meesters on mot Ran Kan bovxiend, zeide: „Dit paard is van Han Kan". Do koopman paarde-kooplui hobbon nooit oen bed zniver geweten word angstig Het le.ek hem alsof de arts erop zinspeelde, dat dit paard mogelijk van Han Kan gestolen was. Wie kan zoo iets precies weten? In ieder gevat wilde hfijl in geen moeilijkheden geraken en begon mot een omstandig verhaal, whtir hij1 hot dier ge- kocht jhad. Maar do voarls luisterde nauwelijks en tonvijl hij ziijn oogon niet van thtet paard afwendde, heithaa'do hij steeds opnieuw „Zulko paarden schildert alléén maar Han Kan". En sloeds drukker word do liandiatw in zïjin betoog; hij beweerde nu alreeds don vader en grootvader van dit dior te bonnen, don g'ehodon stamboom on dat thet beest 'hleden voor het eerst in do slarl was Steeds herhaalde do veearts: „Zulko paar den schildert alléén snaar Han Kan". Dezes vroemdo conversado had nog van langeren duur kunnen /ijn, wanneer me' juist eon draagstoel op den weg in 't zicht was gekomen, waarm&o de dragers voor hot huis stilhielden, „Han Kan", riep do veearts verheugd uit en sprong op oin den draagstoel te openen. Han Kan stoeg uit en de vrienden be groetten elkaar. Nadat aan dozo ooremomón was vol daan, woes do mts op hot piaard oa zei- ,„Nu, zog aeivei, is dit kostelijke d er uiot van een uwer schildenjbiii afgekomen? Nimmor nog zag ik oan paard donor aarde van zóó groote volmaaktheid. Hot is uwe hand, dio ik daarin Snorken". Han Kan kruiste de armen on hot do kin op zijn hand ruston Hij aanschouwde hel paard met rustigen doordringenden blik. Do paaido-handelaar, dio zich over het verloop der zaak niot bohagelyk voelde want zoo hooi prerios wist hij niet, van waar het paard afkomstig was kreeg zweetdroppel cn op zijn voorhoofd. Toen zei Han Kan: „Het paard is inder daad van mij De koopman begon opnieuw to verkla ren, dat het paard v~jj "t 1 uïl was en dat bij precic3 wist vakr hot stamdo ifan Kan, die anders hooi ernstig was, glualaehto even en zoi tot den man: „Je begrijpt de /aak niot, anders zou je mij niet volkomen onnandig oen longen ver tollen. IIco wil jo den stamboo 11 van dit pa ml ksnncin, dat or nog goon bezit. Je bezit hot d,or nauwelijks zes digon zelf Zeg is dat do waarhe. I of niot?" Do koopman in 't nauw gebracht, moest toegeven, dat hij het pmrd oerst sinds vijf dagen bezat „Jo ziet," zoi Hiu Kan, „dat ik meer van jo paard afweet dan jozolf, want het is mijn werk! Wat wij, kunstenaars, Hn onzo ziol scheppen, wordt ook voor do wereld geschapen, til» neemt vorm. aan, verkrijgt vaste lijnen, wordt tot loven. Allo dingen rondom ons, do ganscho materie, alles is door een kunstenaarsziel tevoren aanschouwd. Zes dagen geleien heb ik de beeltenis van een paard naar eigen, vrije verbeelding geschilderd. Dit nu hier is het aardscho evenbeeld" De paarde-koopman, door ontzag over meesterd, zonk voor Han Kam op die knieën. Han Kan on de veearts wilden nu het huis binnengaan, toon den arts te Hanen schoot, dat het dier zijn hulp nog nodtig had. Hij liep terug', Han Kan volgde hem. Met één blik op de ongewoon uitziende wond, zei deze: „Sta mij toe, mijn vriend, flat ik de genezing overneem. Zij zou u misschien niet gelukken. 'Op mijn schil derij heeft n.l. op deze plek, de verf iets losgelaten en één. mijner leerlingen wilde dit juist heden lierjftler, doch heeft hot schilderstuk niet dun onhandig beschadigd. Als hot u schikt, wil dan met mij gaan! Wij kunnen den dag, dian ik töa uwent wilde doorbrengen, bij mij ook genieten. Ik wil dan meteen do afgekrabde plek ver beteren.'1 De vrienden bestegen den draagstoel. De paardekoopman volgde mot hot hinken de paard. Han Kan begaf zich naar zijn werkplaats. De art3 en de koopman, die met hom mee raar binnengingen aanschouwden een ge schilderd paard, dat sprekend geleek op hot dier, dit huilen wachtte. Op dezelfde plek, waar het levende paard do wond hrud, was bij hot aiwhse 'do verf afgekrabd. Han Kan maakte de plok weer in orde. Toen traden zij opnieuw naar buiten. Hot paard hinnikte hun tegen, Het hinkte niot meer, do wond was verdwenen... "%3-^ GEMENGD NIEUWS De rouwplochttgÖeü begonnen» By de opruiming van hot vernielde schaohtgehouw hooft men gis toren do con- trolo-carthotoek van, da myn gevonden, zoo dat men thans een nauwkeurig lyst van vermisten kan samenstellen. Nog steods verkeert men omtrent do namen van ocsi groot aantal slachtoffers in volkomen on zekerheid, Do aanvankelijke gedochte, bss^-men wist dat do dynamietvoorraad in taot was go- David: „Moesje, mag ik een beetje water?" Moeder: „Ga naar bed, je moet slapen." David: „Ik wil een beetje water hebben." Moeder: „Als ik naar boven moet komen, krijg je een pak slaag." David: „Als u naar boven komt om me een pak slaag te geven, wilt u dan een beetje water voor me mee nemen?" (Humorist). Stadsmeisje„Zeg eens, vrouw Boersma, toen ik daarnet In m'n slaapkamer kwam, kwamen er drie biggetjes onder mijn bed vandaan en renden naar buiten." Boerin„Trek het je maar niet aan, liefje, ze binne nog wat schuw in 't begin, maar ze zelle wei gauw gewend zijn.' (Passing Shew). Zenuwachtige aanbidder: „t Is over uw dochter, meneer Gisteravond beloofde ze me haar hand De balkon-scène uit Romege en Julia, voor de radio, (heelemaal van zijn stuk rakend) „haar handboek over (Der Lustige Sachse), tennis voor beginnelingen." (London Opinion). bleven en dat ook oen benzol-ointploffing onwaarschijnlijk was, dat men to doen had met kolenstof, hooft men laten varen, omdat men dan wel op vorscbil- lenJo plaatsen sporen er van zou hebben gevonden. Do mogelijkheid van een ont ploffing van myngas, een zoogenaamde Schlagwetten-explüsiü, acht men met uit gesloten. Gistermorgen zijn in het ziekenhuis te Bardenberg wederom Lwee gewonden over leden, zoodat het aantal doodon thans 238 bedraagt De dooden staan nog stees in een der groolo ruimten van een machinegobonw opgebaard. Do families werden gisteren tot de bal toegelaLen. Vooral werd moeite go- daan do 70 nog niot heikondo lijken to identificoeren. Men is bezig in het groote badhuis van do mijn Anna I een chapclio ardento in to richten. Do gehoelo ruimte is met rouwfloers behangen. Heden vroeg is do rouwplecbtigheid begonnen. Te 8 45 uur vindt in het raadhuis een rouwzitting plaats van den gemeenteraad. Te 9.30 uur volgde een rouwpleditighoid in de gebou wen van de mijn Anna I. Hier sproken do rijksminister van arbeid, dr. StegerwaM, en een vertegenwoordiger van de mijndiroc- tie, waarna do teraardebestelling -van de slachtoffers plaats vindt. Do slachtoffers uit ToUcrsherg en Sohau- fenberg, worden in do plaats hunner in woning ter aardo besteld. Goed en Kwuad, Toen ons aller eerste moeder do hand uitstrekte naar do verboden vrucht, beeft zij vermoedelijk niet beseft, welke moei lijkheden zij daarmee zou doem rijacm, durend tot in het verste nageslacht. Of het do verleidelijke stam van een glibbe rig weztin is geweest, dio baar deed vair ten, of wel baar eigen innerlijke begeerte geen hoogo kerkvergaderingen hebben dit tot op dezen dag definitief kunnen beslissen. Is do gluiperige verleiding van buiten, of do eigen verborgen aandrift do eerste oorzaak van het kwaad? Ja, waar vandaan komt bet kwaad? Do boom der kennis van goed en kwaad, Eva zou er dan van. bobben ge geten, en na haar Adam. Do vrouw was dus do eerste zondares 1 Maar waar kwam dat kwand dajn vandaan? Da slang, de satan, de duivel, do begeerte in dear mensch? in elk geval: sïnsdicm weet do mensch er van, heeft do kennis, kent hot onder scheid tusstihom goed en kwaad. Zoodat er dan ook geen volk ter wereld, en geen volk In de goschioden's beloond is, waar dit zedelijk oordeel, dat oen scheidslijn trokt tusscbem het goede en hot kwade, niet wordt aangetroffen. En ook Ün onzo eigen tegenwoordige werelddaar is geen normaal volwassen mensch, boo misdadig ook, of bij maakt innerlijk bij zich aolf onderscheid titèschcm goed on kwaad. Ilij houdt daar dio weegschaal, zuiver; al volgt hy misschien nooit ue wijking dio zij gooit. Doch wat is eigenlijk dat zedelijk ons over goed en kwaad? Afgezien van do meer directe onaan gename gevolgen Van hun struikeling, voor Dra, Adam, en hun beider kro-ost tot op vandaag, hooft do ontmoeting met dien cmzaLigon „derde" tot resultaat go- had, dat do menschheid sindsdien er ever filosofeert, wat dit oordeel „goed" tegen over „kwaad" toch eigenlijk zou Icumien zijin. Do „kennis" van goed en kwaad heb ben wij smds het etcn van den paradijs appel wel allen. Maar wat is het, ia den grond, dat zedelijk oordeel dat zegt: „dit xs goed", en „dat is kwaad"? Zander to meenen, dat ik dit wereld omvattende vraagstuk o-^k maar één sclrredo nader tot do optessing zou kun nen brengen, wil ik trachten even kort ■en duidelijk to zeggen wat litot zedelijk oordeel, dat uitspraak doet over goed of kwaad, zieker niet i's. En dan stel ik aan hJot slot, in vragendon vorm, wat dit ze delijk oordeel misschien wel zm kunnen zijn. Een. onjuist Inzicht in do kwestie had zeker die Boschjesmari; door professor Do Do Bussy ecus sprekende ingevoerd. Hij zeide: „slecht is als mij mijh vrouw ont stolen wordt. Good is als ik een ander zijln vrouw ontsteel". Nietwaar, wij zien allen duidelijk, dat deze main zich ver gist Wat bij goed of slecht noemt, ïs slechte wat hij aangenaam, voordeelig, begeerlijk acht voor zichzelf, of omge keerd. En deze keuze legt zijn zedelijk oordeel het zwijgen op, stol dat dit laat ste bij hen bestaat. Toch gdoof ik, dat er zulke Boedyesmahnen ook nog wol onder ons werden gevonden! Evenmin kan men zeggen, dat do te genstelling goed tegenover kwaad vo'ko men gedekt wordt door do teigonsüel- ling mooi centra loolijk, of waar contra ■omwaar. Alle deze drie oordeelvellingen hebben onderling verwantschap. Maar bij innerlijke zelf controle beseffen wij', dat wij waarheid van onwaarheid schol den volgens een verstanclelijken maat staf; schoon en leelijk oiulorccliieiden wij volgens, wat wij mot een vreemd woord noemen, ons aesthetisch gevoel. Wij aan schouwen het opeens, en zeggen: „dat is schoon". Wy hóóren hot, wij zien hot in onzo verbeelding: „prachtig!" zeggen wo. Manx als wo iets goed of kwaad noemen, dan kunnen wo dat tegelijk soms wel een waarheid of een leugen, een mooie daad of een leelïjbo daad noemen, doch de maat staf wordt ergens anders aangelegd; wij vergelijken mot iets in ons zelf, met een bodd, een voorstolling in ons zelf. Is dan goed: wat nuttig is voor het grootste aantal? En kwaad: wat schade lijk is vootr do meerderheid der men scbetn? Och, wie zal dat uitmaken? Ze ker is, dat geen onzer dit volkomen kan overzien. Zóó ver rekenen wy het geen van allen uit Maar liet is integendeel dood eenvoudig. Wij zeggen, of liever, in nerlijk won.lt in ons gezegd, ook al wil de Getref. Kerk te Ermielo. Dg. B. v. Ha'soma voorganger. 7.45 u,ux. Lozing over klassieke en populaire muziek. IC K)11 uur. Epi loog. Da ven ES y, 1554.4 SE 3.20 uur. Korkcamtate no. 58 van Bach. 4.15 uur. Kinderuurtje. 4,35 uur. Concert kwintet. S. Robertson, bate "\3ö uur. Viool recital door Idorizel ven hcYter. 8.20 uur. Kerkdienst. 9.05 uur. Lezing 9.10 uur. Be richten. 9.25 uur. Concert. Orkest. J. Sut, cliffe, bas. 10.50 uur. Epitoog. Par ij's, „Radio-Paris, *>?5 M. 12 50 uur. 01 arno foo-np la' eïi120 uur. Gramofoonpla'en. 2 20 uur. Gramafodupüa. ten. 4.50 uur. Gramofoonplatan. 5.50 uur. Concert. Orkest en soliste 7.50 uur. Pop- pienkask 8.20 uur. Concert (hkest, koor en solisten. i Langcnborg, 473 M 6.35—7.20 uur. Concert 7 207,50 n ïr, Gxamofoonplalen. 8 25—9 33 uur. Kailio' o- ko morgenwijding. 12 201 5& uur Orkest- concert. 7.25 uur. Dor fliogomfe Ildlunder. Opera van Rich. Wagner. Daarna tot 11 20 uur. Dansmuziek. Kalundb org, 1153 M. 11.20—1220 uur. Orkesloeioert 250— 4.50 uur. Orkestcouoert en etcllo-so-li. 4 50— 5.20 uur. Kiuderuurtjo. 7 207 33 uur. Fa. milten Hanson van*1 Jons Lochar. 7 35—8 50 uur. Orkestcouoert en zaing. 8 50915 uur. Liedjes b ijtfo luit. 9.1510 10 uur Orkest concert. 10151150 uur Dansmuz'ck'. Brussel, 508.5 M 1.35 uur. Concert en toespnken. 5 20 uur. Gramofoonpla'en. G20 uur. Dansmuziek G.50 uur. Giauiofoonplaten 8 35 uur. Orgel- concert. 8 50 uur. Coïteert 905 uur Ve~- volg orge'oonoort, 9.50 uur, Dunsmu/iek. Zeesen, JG35 M. 5»5Ü uur. Lezing. G 20 uur„ Concert 7 20 —8.10 uur. Lezingen. 810 uur Morgmwij ding. 9.2510 20 uur. Lezingen. 1020 u. Jubileumconcert. Koor, oikeat en spreker,. 111.20 uur. Lozing 11.50 uur Orkes' concert '1.20 uur. Jougduurlje 150 uur. Liederen- voordracht. 2.20 uur. Oik-esteo-1 teert 3 20 uur. TooruvluRziunding. 5 20—7 20 uur. Le« zingen. 7.20 u,ur. Comoert. Orkest eu soliv ten. 9.30 uur. Rerichton. Daarna tot 11 30 uur. Dansmuziek. Maandag, 27 October. Hilversum, 298 M. Avro 8 uür. Avro. Gramofoon. 19 uur. Mag a* wijding. 10 20—1 2uur. Concert docr bet Avro-kwinfe', onder leiding van F. Lupgens. 12—2 uur. Coicort door de AmsterJam- scbo orkeetvea'oemging onder [eidrng van F. v. Diepenbeek. 230—3.30 uur. Orgelcon- eert door F. Hasolaar, miot medowerkinj van F. Helmann, viool. 3.30—4.30 uur. Ge- varieerd program. A. Karolsan, accordeon. E. Kareisen, saxophoon. G. D. Teriak, xylo- plioon en Lou Bandy. 4.305 330 uur. Kui- doiuurljo. 5.30—0,45 uur. Canoort door 't orkest van l et Asdba-tlbeater onder leiding Do grootste Grieksche wijsgeer uit do van Jos. Dilberman. G 457.15 uur. Doebon- oudheid, Plato, heeft do mooning u,tgo- halfuurtje. 7.15 uur. Gramofoon. 7 45—-8 15 sproken, dat al on/e konnis «ntrent goed jUr- no. 161 van Bach door t ao- deren-en Oiutoriumkwartet Omrocq)1 orkest en kwaad herinnering is, herinnering aan 8il5_gj5 u_r_ Concert demr liet Coiort- een zalige wereld, waar eens omzie zrd g^ouw orkest onder leidmg-inn C. Dopper. dio luea.o boel dein liani aanschouwd. Wij. <345 uar< Coiicert door hot Omro fp'orL st bewaren daaraan eert vage gedadteenis. ander leiding van N. Troap. 10 uur. Pwte En op grond daarvan OOTdeden wij ook berichten. 10 10 uur. Ver-volg concert 11— hier op aarde. j 12 uur. Gramofoon. 01 Plato hierin juist heeft gezien? IkHui zen, 1875 M. NCRV.-uilzi'iidmg weet liet niet. Doch zou niot dit toch 8.25—9.30 uur. Morgenconcert. 10 uur. eigcnlyk hij oris alien vast staan, odfc al ^'^^bonst onder leiding van Ds. v. zondigen wij duizendmaal tegen de olgcn ^dlolcf Oigdconeert door J Zwart 1M L t t b Grajuofo-oirx. 2 uur 2 uur. L<v,irig \qa' innerlijke slem: dat m dat zedelijke oor schoIö!1 doar j. L D. v. (l Roo3i. uur. deel in ons bumensto z.ch ojsonbaaxt oen Gramofoon, 3.15 uur. Kuip'es. 3.45 urn*. Hoogero Wereld, wat dan de gelowigen) Gramofoon. uur. ZiekenuurtjO ouder lei onder ons zullen vertolken als to z!ijn dung van ds. G. W. v. Do'h Mej. do Jager, de stem van God in ons? (5—G.30 uur. Solis'onconcort, vioo', p'ano, Dan ware het meteen verklaard, boe cel1 o, altzang. G307 15 uur. Christel, ha- al fijber, al scherper, al preciezer, al go- door)do Iter. 7 15 uur. Lozing over nuanceerder in de geschieden's der pending. 8 uur. Comoert. Sainson en Dalila, uiigovoerd door het residentie-orkest en „dat is kwaad". menschheid zich ontploc,en gaat dit men- ^^verking van blaartje Offers, Jacq, J ..goweter Want als wo geloo Urlus< w_ N> Iluisn^m. j. v. M,iuï. ven aan een Hoogero WiereJd, dan rs dat stor) j jp v, p{ocg m 4, A_ v. Ectj. 1030 zeker eein wereld, dio ons roept, en die ons tot iets bestemt. Eva's grijpen naar het verbodeno hoeft dan toch ook nog een gunstig resultaat. Zondag. 28 October. Hilversum, 1071 AL of 238 M. 9 uur. Vara. Tuinbouwlmlfuurto, 9.30 u. Gramofoon. 9.40 uur. Pasiduivembariektan. 9.45 uur. Esperanto-bcriolrten. 10 uur. Con ti ur. Persberichten. 10.401130 uur. Gw mofoon. Da ven try, 1554.4 M. 10.35 uur. Morgenwijding. 11.05 uur. Lo zing. 12.20 uur. Orgelspel door T. Cook. K. L. Whittome, sopraan. l.$5 uur. Orkest concert. 2.20 uur. Berichten. 230 uur. Uit zending voor scholen. 3.40 uur. Dansmu ziek. 4.35 ui if. Conoert. W. Watcyns, bari ton. Octet. 5 35 uur. Kinderuurtje. 6.20 uur. Lozing. G35 uur. Borichtan. 6.55 uur. Berichten. 7 uur. Piano recital door M. Cote 7.20 r-ur. Lezing. 7.45 uur. Lozing. 8.05 uur. Piano recital door B. Masan. 8.20 uur. The Western Land. 9.201 uur. D©richten. oert door het Vara-orbcst onder leiding van. Hugo do Groot, J. Rozelaar dedameort. 12,935 uur. Itoricliton. 9.40 uur. Lozing. IQ uur. Avro. L. Momtóijlao: Vlaamsche cultuur. 12.30—2 uur. Concert door het Avro-octet ondetr leiding van L. Schmidt. Al. Lcnsky, viool. 22.30 uur. Bookbesiproking door dr. P. II. Rittor, 2 30—330 uur. Coioart door do muziekverecmigmg Harmon e Crescendo en gemengd en kinderkoor Polyhymnia, oa. en^zang der leiding van ".Vi'lom Hospo. 3.30—4.15 uur. Concert door hot concortgebcuw octoL 4.15 uur. Gramofoo 1 et sportuitslagen. 5 uur. Vara. Gramofoon. 5 25 uur. Ta «prank. Vara-jubileum. 5.35 uur. Voordiacht door W. v. Ca| lellen. 6 uur. VPRO. ltrof. Ir. W. Sdierntefiorn: Levonss'ijl. 6 30 uur. VPRO. Dienst in de Nod. llerv. Kerk, Zaandam. T. v. d. Sluya, sopraan. 8 uur. Avro. Nieuws berichten. 8.15 ui r. Kamermuziek door het Guaaneri kwartet. 8.35 uur. Concert door het omroeporkest onder leiding van N. Trcep, 9 uur. Vorvo'g Kamermuziek. 9.20 uur. Do dochter van Madame Angot, opera- comiquo van Lecoo. 1112 uur. Gramo. foon. Huizon, 1875 AL KRO.uitzending bo 1 ui .Ivo van 8.25 en 6.20 uur, NCRV. 8.20—9.20 uur. Aforgeavij ling onder lei ding van J. do Hoer. 10 30 uur. Hoogmis in do St Oer. Maojllakerk te Amsterdam. 12 —1.30 uur. Concert door liet KltO.-soxlot 1.30—2 uur. Literair ludfuurtje door li Kui. tonbrouwcr. 2—2.30 uur, Lozing over Ka tholieke en Natonn'o film, 2.30—4.15 uur. Co'W"-t Stalmuziek van Ivot 60 regiment in uur. ITio Ilidgoway Parade V 1115—1220 uuur. Dan sin vriek. Parijs, „Radio-Paris, 1795 Al. 12.50—2 20 uire. Gramofoonpla'en 4 05 uur. Concert. Orkest en solisten. 8.20 uur. Declamatie. 9.50 uur. Concert Trio, piana Lang en berg, 473 Af. 6.20—7.20 uur. Gramofoanplatoa. 9 35 10.15 uur. Gramofoonplaton. 11.30 uur Gra- mofaonplutoï 12.35—150 uur. Or'ccstccn- oert. 4.50—6 50 uur. Gramofoionplaten. 7.20 uur'. Licdorenvoordraicht 8.30 uur. Orkost- coucert 8.509.10 uur. Intermezzo: Le zing. Na a(l vip contort tot 11.20 uur. Or- kestoonoert. K a 1 u rul b o r g, 1153 AL 11.20120 uur. Orkostconcoit. 2.55 4.55 uur. Orkestcoucert en zang. 7.20—8.20 uur. Or'kestc tfnccii. 8 20—9 20 uur. Dcela1- malie en toespraak. 9.20—9.45 uur. Liede ren voordiadit 10.0510.25 uur. 4-han. 'ugo pianomuziek. Brussel 508.5 AL 5.20 uur. '.flio-concert. 6.50 uur. Coaoort 8,35 uur, Oxkostcancert. Zeesen, 1635 AL 5.05—6.20 uur. Lezingen. 6.20G50 u. Gramofoonip! uten 9.2011.50 uur. Leziingonl 11,50—12.15 uur. Gramofiwpla'en12,15' 12.50 uur. Berichten, t 20—1.50 uur. Graj- mofoonpl.itcn, 1.50— 3 CO uur Lezingen. 3.50—4.50 uur. Concert 4.50—5.15 uur. Lie famaio, onder leiding van J. R. v. d. Glas 'deren voordracht 5.20—7.20 uur, fx-zingen. 4,16—5 uur. Ziekcnlof in do kweekschool 7.20 uur. Orkestconcert. 9,10 uur. Berichten. ded, dat ia ons biimcnsto uitsjiraak doot k«i wy het zelf liever niet: „dit ia gocii" Concordia, Den Bosch. 5,20 uur. Die 1st in Daarna tot 11.50 uur. Dansmuziek. 1C-' rfv/Vr) vuyvtyuVI l rv rvri<2 tlrwnirvf- aw f f>X,t 1.1h rv A f\ -i-t O-A /~i,1

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Schiedamsche Courant | 1930 | | pagina 7