Wij waren in de cabine bij den filmoperateur rjrsTf» «si ^tsjr^sjsasrtr —tl STADSNtïUWS Spertijd gas JFrauIein Doktor", geestige fiim ^lavenmuziek" vertelt van zeelui aan wal Rlms in Rotterdam „Het bad in de schuur" De man, <iien niemand kent Op vlug werken komf 't aan Nogmaals „Alles of mets" 54S Bacfvconcert ïn hei Raadhuis ADVIEZEN VOEDINGSRAAD KERN OfHciëde NeédeeStgea «ATWDAO JA NOAM I j na tr atfklart» ,m 1» Ht M» II «n *i Kr Oranlw»» fötnetétl* tut aratra.» «wiit», dat kis cea ntMfc Ht «n t«i vtrh>[ tow (it ttr*»w van «nüt-ékoh»- K-b# erwt m H« U»Ui la d< br» Ktrioraiürtl tui h*» IKrrasi .„ran M *ïh»r; en EWinr.M'., dat Mnnra twee «**w wuralaatuiui tram h-t irifüCTi tan bei ttrtof bij Mreantteateti arhrlttelyb i inertjracbi. »M#4iun, 22 JsisiMit MM JFritrtela J>»wier", 4Se 1 m teil 4* va» •rbrater ns*fceHjk«?e '.«««ttt jaren eea veruterewd# cbarma Hhswd. vwwtreneïijk («1^4 ri«eer4 en (refetofrefeerd Het raai om een Nafdifté arw en een J«u*4*«i Mrwar rac i *yt»na*i«m. di« Ttvortdurerd cp aan*® voet teven. «mts. 4» k ur niet wit ook |:M vrouw wtaktiod* sn dora- Hij viiwli b*ar «m* cbanwaat, bK *oe4 «*noe* toot 4$ Lrirttw breekt e* stekenbu'e wordt opnenomea. «rt «4 hetn *1» wt*tra»4e- it ib de feo«ir»te klam, di« baa.r eindeaame» «t%.Na dat *©ed» maar dat ft d* verfewwiiBgw*» t««e* *öermt*ut op. tote*eo veel later komt bet tarara b*a liet ook Weé- ïnekïSgt «esehiedcto een «Beraardifrt* de ifttr in sram Gees&K getypeerd m i i i» de «wstvanfzt door .lieden, wa de hocffvi* TPTOB! dat ■ma de Jttffrtmw m klajtoï De flta» *tt mi aardige trekje* en ia pHtff «Ie altijd. SCntterttOck Is i «Se «iet mem f *1* directeur na de *c Wahtasz nl»_4«n pMNtttarg* «a Kan* l-'.'fcfcBwoder j*nlssk*de rol ai* J*a f>* Wans* ge»f*r»Je tw.f J* nArr/««Aoua- f* RntlerJam f* ii* eer* te f mi tax-.' utM»rtrn<j ,:ht*p.'bouwen. />e /eojfJij»* icer/t/Jgen *a« dc e* .ie, en t«ïr/ufts ti.,fen* tof verrichter» Wfl «fwtowfcwé ff «fo: JC.V.FJl'Vfti Jfftifo*.) van Behalre M 'het #terr«b^s kfsrnen hter op de cspmba-re *eg geen ört»k- fonteinen wx>r, hoewel ■émmm ioeh wel behoefte bestftnt Ovem»lt0«trij« het *wr«W v«R den dket.leyr van meea^werken h«*?$ de fcurgeme*»*! daarna teesioien, feomik te makes vsm *m aaRb'.edSnsï veer 4e lewwia* van eeö viertal driiïklc^itetoen, die fet^aatst «ïürn worden «p, hes Sta» tionip'rtn. het Koemarktpletn. fcei Van t HoffpJein en tn hei Emrca- par*. :JF«»isy Jago a lesrarwje; wraar. De t i f3m m y famgetkwtir week draait la bet P»w»ir- d# V«i«mwe filu Tta Jfan Vaodertmiyd eelt tóch af la jBsvenwljk en eoarts Mk HÉsnenttad. Brt tegeven een asaoktelaffaiz* dkaeode mkSdelEsa. maar daar was. ntwm ae makers niet era jpar.nende arosï&ETcf'Jm nrvaarcligd ala wei een fBaa Janice are:ai, die san de wal doertreneee. SÜI <5e reatawratle dt Grote «fcfem de ke ddtvaotwa ns f 14 ^«ïwa«w®'; 3 SC ^Wpwews*. -wsa otwasa*. **^-V IkMSDrtrt. 1» war: ds C. Teak: 33» ««tf a. ssti. S»ar« Kia«ppert^«»a. M we: da Hi:t»ckoc l» «ar da. C. Vonk. tatML ld war: d* W. da Onk; IJC _arr a» w de omar. Bde%V Cfe Oer. Keek. badfc IWiidt. I» war -;im 3 mar: da t. Sswr de» Be^a Baswdae T3» Oo*w»»: •war ivwtw tsaM ■wj. Vocws Sfettet, «rar: ld Tk.' 3 wiT\ 0» M OtVT»m»r Oaé Oer. K«W. t» «n «d o«-4Utb kww, se W. V. Bebokajt. Schi«d«fRM katerdag; a^Mwepele-Tbedtdn vw. „FvanVta PutW :^3«*»iieT6»»t«r lik td aa t%» WWf. J M«»li »arram: TJ» «ar. „Tm* pA» e« Artseuj". t#«S«|: «•••••|e-Tkeater 131. SA «et 73a «ar .JhawHda Oeaoar-. ^»"»»»T«i«»>.r: JU. IK - m mortrea *öï«cö- de teaee#ksmdiireti' raatip.etenR. H. M Qearchss» Vwróaisistraai- 2. teleL m&T. w. n. djumtogel *3. de Ridder. r uem. txM. Ge«ïsMsd van G. ets W. K. 45. tekf. de •W&t.eefc Barker, 5$, duo- vaaaTOost, voigrade wrrk isocec.- e» ruseh tcuesiïi amr- BurgeHïjW Sleod Cornells, t. «a A. Sipa, Df. 1; Joseph» Gerants» ven J, O. Beciajaaa cta E-. M. J Scferaiswera D» Ocfstasdra^ 37; WUlrtB. a van C. J. Fmmsz ea W. A Jaissen, NasmoJaaa T5; WU- Jem. van W Poot en C. Lemens, Boerhavetaan L Overleden: &C. C. Dekker. 6S Mar. echig- van K- de Len«, Naasauiaaa 7». H. Ravmfitoercec. 53 jaar, Nassaa- laen 75. ICdpdUdR fee«wem<i Paier A. 6. JL A Tvrrtedt ht benoem4 te* kapelaan im Sek-Sedaas, ia d® parochie van. den K. Joanne* 4ea D^wr, IQTTtRCAMS N16UWS **?^ni8eiï is er fatsg. da; de tï.nï«a S3* sawwM* in «es «*®sa i* .ia l d» «r*oei<Mv*£'Etw n& dese tutm-ss:- i i* ÏBrtUKft *eSvj*i W?B IK». j das* Hlsa f h*rösaa*n cp d» be» m #toff df*«S(W,5*ds«. «A 4 si eva m dn Bare to t Bewï. JD* PwMHSratBureB** to de ran l* naasto. dto an to Pf ïurt* i i d» Tea Wwraer rwttomv, K#ï1s» BR»« «iie mm w«»t wrat .aöW»» toet rpm to Rm*!m«4 naar- re»rtó»«MW «a ds*r, ato toas- tow vm~ Ti de». wow»*, riw Hteid» WaWwOrfcfo;»*. L«l«f S» De *ftm kleaimfSSm m Tebls «MkSte. «veitoia Üf'a 4»*£bH beï Agfaeekw»ystei«« tociNbnmd, «ra&rr- ccbeitis. »t! Us dit. c^Micht van <?8 Üfa»kfsumifiUï®, éat hier voor het evrs; overigens vossiagea pre- üehlieïös» film tan kleur*» werd vmtl&n. t*A film die ©uiten de ktr»rfc**atte cm -- *aa opzet aoch. van. totrigae belangrijk is, **a Intri- gae betfs voor esiz* smaak eïilgsaSas (mn toa.ha.-5e kamt. Beiangr^k is deze film -JBet toart in. de -schuur". 4t# lïti m het Ltix»r-TJteaï«f wordt v«i- tcsnsid,. echter, doordat zij in kSe^i» ren is m 6A-\Hmt een nieuwe atan ret op <ie *eg rs-ar volmaakte kMumsfliBt.. waarhti volmaakt riazt niet alleen op de techniek, maar «ok cp de laat van hel kiewïwapPöW»» «•Mat, Is het wmi step rottnaii. stap aclnerwaans of «a slap ©prtj? Bei ïs .moeilijk, rfaarop era. .rechu^lreeks antwoord l* %*xw- eest .stap achteruit ech.t«r ii c*w- Bsetawe tüm .zeker niet. fora d* eervte fvlmdsfjlma kwa men rwc-M^ de vérvaanügera daar» van ia. toet geM^l; nu «ag niet alken ailes, maar hoorde »m ooi alïes «a zo kreeg iedere pi*- .pende of dichtslaande deur, iedere voorp^S'aande auto of tram. .ta f-Sm eea «tra-accent. Faa later- toe- sv/tc mm, dal lm «eiuM Bles Ecuzsfcsie Üimnstie van fee.» toeetd axset. asfö, maar dat hei een dr&ma.ische- actekenis kon krfjgra «a slEdisHen hèms wc in ia de fEta meeatai alSea dan wa deur ptofpeo erf êfehtv*üeö «1« dat een bepaaids «ufgesrt* moet wekken: het dtcfas- aia-aa gweft de ssagfestie van ruzi* of' althans «pannittg; 'bei piepen geeft «en klee van gvi^nmjnrüglaftd, er .J#m te. de hscht. hangt". Op det- gf ltke wij» -aai atoU naar *15 ge» tenen, de kieurrafllm In fümdransa- octwikkelrn.. ^Miüada- d* kksanm; elk* derJöare" tócar ia daarin toepe- ,.Het Bad in de schaar" is hwl wat. soberder en hifr treft jssea ca al «ra pogtag awn. door d# m*rn een feepaskte «»®«e»taie üe gevest l^-aKsopeuttaaec. «en fiadruk van de hefllïMieidder Baïnar - wat zJ^S' fSe- klesii'ew Mee- fiaal «ft ffetrcaïw" eaaar 6ök raa w aartsgencsver de kkearea fel ïmö»- pr*ch-r.i« het to-ns&t via he; eiltenhoötï «ew öadruk g«v*a nn, de .koelte tofcaen. Voor 2tet overige li' de kleur hier Wissdhagea. «üe nóaia <loor -de ntih let:» nóch m re^hiraardyfd a^n» ia voorteaaV so zien mraara la. de «sw •vrö doüter braha, Sn era vwi echter pSotseSaiff vrij- toiwk. ook Kg-, ■nsi d* «cfctergTeaeesi mem waar me» l^idercfer *mi wesaea. TjTksefa 4a. dat Si tal ras antes»», fie *s avonds of "s scsdds^ni speten, de Süeu-rra, w&cht. vrgweS ext oa- «aikipiffid maar dat dit «ca e^mltik uwer ijBattsaxr. de wara Hel «ija ni*t aUMeit de regiweur. d* speler* of d« cameramensen, waar 't bu de film op aankomt, 2llj lURnra hun wet* nèg zo goed. hetofeeh ge daan toch kan «f* ver* imiing v«a «ra füm era voMlages. fin-vco women, - als era and**,, wiens naam hooit voorkomt op de lahgi ïy*t va» prommeu» im aan het begin van g* fiim, Bön vak niet. ver staat. De naam ran ©en man t*Et 13' hooit aantreffen ap bk^coopa rfiches. die V tot *«n bezoek aan het theater yttnoditen. hoe toe-laftgryk zijn poaiii* tn het film- ra tecscóoptocfh-Uf ook is; niemand van bet. publiek krat hem; njfmar.d ziet, hem, maar bïj ziet het putoUek weJ: hij, de operateur., die werk t achter de geheimzin mg* venstratje* bovenaan tn de ach ter* «ui van de zaal, wa hebben «raat een kgkjegenomm in m'n ctóww m den. operateur by. zijn werk gadegeaiagen,. Dat was in het Paaaagetheaïra, dat de grootte cabin* ïn Kederiaiid heeft, tm, cabine, die bovmctlca licht .is ra van zeer moderee apparaten voorzira. Moderne apparaten staan er ook in «ie andere Schiadamse htoficöop, het Monopoletheatex. dat een. •kleine cabine heeft, meer tn technisch «ptó-cht met tjjtt Ernemann- ra BahCours-projector es Bsker eveneens voortreffeUik feout&kcrd is. D* heer A. van. dra Tol. de operateur, die fet dat Uwater de scepter Zwaait Over de apparaï-aur, zorgt dan ook voor zijn machines als- een moeder voor haar kind. Maar om tot- het Paaaagefiieate* terug te kerm, «zek h.ier «tinten és operateurs in ü3& geval ttwetra we de meravoudvvormea getomkra wazw ayn «r drie: és herra J. Visset, O- Ramaker en F. Laraoo. das de kwaStoeit van beeld -en geluld voldoet amn de Ixxsga&e eisara, dl* Hum er in verband met de ïechmseh* «utSlag* tan h«c theater aan mag «telïra. Reeda sera-te»» tijd voor de aanvatit ran <9* voorstellmg zyn ae in. de cabine aanwezig om -ms vlekkeloos verloop van de ïilmvertomnz voor te berevdea. 2**r belangrijk ia era werkje, dat rato-tor slechts eranuMtl jper week behoeft to e*- schifden. Vr^dags voor een nlraw* film vratoond wordt, ryaawfyst. 'het torakiiWttoJir nsakra rra hei nimprogranima- Daartoe laat tatn de cp spoelen gewikkelde füm waarvan d« lesgto meestol eraktoüse So» avrter toedraagt boven «ra vra'ktoto m»4«ft«eo plaat tussen duim ra^-wiM- vtnger docsrlopen om rodorade de eventuele be- KtoadSfia**» of asOsder f«*d« jÊakptaatoen op to «parra ra ma vratoeWingra ara to Hrawifde gescfatodï natoariyfc met de byfunaj;. Journaals, ed. s De ctwrtroJe Tbt Ae taak ran de f52snop«ratour» i*too©rt- te- halve d& nest bbdrtyvrade ra veel naawfceyrfghcui ook de tocïaoJacto* oohtrbk '*«n. d* waarvan «r Sa de oaböse vra cwee ataaa,. gnste er. «eer madraoe iCanaiam-tomtellra ware ^setotkraon- twnr, OeK moe.ïra ntóomüjk mtonst naawkrar* worden «chooftg*h«jdra, AJ* mra bedenkt, dst era mm* braidj* «toige honderdra malett vragrwt op het doek kemt, be- grüpt men. dat, als i>'é de co«» tröiv era stof}* of hawij* in toet toeelftvrastor dra opera tour ontgaat, dit bil de Projectie «is een grot* *!ek of als «ra soort kabeltouw op hei «teek zichtbaar woedti Ho* vreemd het mk mof« Hjken in de Mmcop#n In de hele wrarttf wordra nog steeds boog lampen toet kt^lvpiiAen gebruikt.. zoals de ouderen ander oru» iPBfrs zich nog -jrïI- ton herinneren van de eerste elecmsch# straat» verlichtmsr Om de-se lampen ttj-draa m gehel* voorstoU:m« z«md« sto ring to toten werken, zyn «Etortot toeimlsche *oor- bemdngen nodig ra voorts moeten de opera teurs ook het, geüttidsge» deel te, remerfcers ra -ge» Ijjkncüters eemwolerec. Wanneer dis «r.es ge* Rcliied iv en. d« apparaten in orde zijn bevonden, wordt és eertte projector voor 'het faedryi geneed gemaakt.. D* «vsi* spoel, met een aestoonderd me ter film, wordt in de bovenste braad trooimPi gepiaatot. Hei uiteinde tan d* f'ÖBQ wordt vla «en traiuspc«rtïöi1cfatHto« door h«t fümveoflter, waardoor de beelden geprajec- toerd wurdra gevoerd naar de «scundboz" het gelu'dsApparaat, maar passeert eerst tm hef zo- getraamd* MalShezerknO». Tvnüton* wordt de fSm op een m de osdmto brandtrominej aan wezige iete spoel vavSgeklemd. Hei mnosmét Mkliftoaerkrats aorgt ere oor. dal de filmbeelden, die mes era snemeid tan 24 beelden per aecrade door hei prcjectle-apparaat wnrdra getrokken, tolkctw. tijdens de vertoning era mötorai sttlsSaatt. Dcx>r «fez* srs*.ii* ep**nr<£$iti* van stiMtoande beel'iiJes krijgt de toeschouwer de 'Indruk van bewegende beelden. In de mundïjox «ordt de geluidsband. cpzU van de filmstrook, afgetast door een sterke Ifchtatnuai «en fok-el-ectfierhe c*S »»i de Ito-httritlin.een om üa geMdutrSïöïgra. die via een veraterkeriaatal- QA*r den iüsds-prefcer ach tor het wits* doek gevoer© Het apeeekt vanze'S. dat de grofvcsto acrarawase tsodig la WJ «ra. zo vernuftig werkend apparaat, dat met maten ran titimrndsito RiilttïTwtora '«a reet vrn®«klh«na 1 duizend tot een mffiJora maal werkt. Da voorsta®»? t li langminrahahd halfascht gewordra ra door een ter k^tgatra comtotorra we, dat te zaal iatuaara vrüw^ voi te «ekgsen, "Tan de cabine vak treft és ©epto van d« zaal de* to Merker: aa de wrte, op meer dan «eertig snetor «fs-taml «£t Brak Breton, de organist, ia de orkesitek voot zrtn tutosnmt; fcfi houdt bet jwAUek teMg tot dat de voigsto-liint begint. Al* dat hH geval, te jjj latte la aa «en ontsteekt motor ia ét aiatHüaiHO^* SumdeiStSiFra: kraStolUKO. jchjke'.i d* projectK- j» !Kfct«» Ha L Oc aai V;', x~f. 4at HU foM. f»« w,*»m «mi» ««UB ut»o. I» ast s«sr !I»B m»bM«)ii« i»w»wi «»p« 4» 24» T-Wi d» bm<easl.<s Ö«iusc4Éri>)f»J»«l <i« gtoï* vsa hst r»'«l«i».?-j5.stor. 4ai «tob geh«>r d*. lensau feevtmt, -fe«* d# «Uöa-öü* dse da»W4to«J«p ge* pkubtei 'iwiaé 4» «Rdewto tem^trv>»wel. la d« tret:« kk.sï nchtPf in .»«-i. twBtiM tifaarti .4* bi«ï, 4* l-oeispïweu. f-oto.: Atoögillm. hét. fordya voor hei doek opsneaz.fi. dat het f«!nl4 wprat toïg*«cfe»ke^s en epirii ca iiehiafkSaitor vstt - öe projector. AJ die hgndeiu^gh gssétosedeto. ia.--.' een ööfetoêf-H|k mei tomjx» ia è$:-. luiste roijsrcE#., De ofmatonr véff»ht vrirwéll «utowat-^to, 't te luer inmmn kwts»ti# van routine. •Ashtoreatovolgem dsraaasa nu rt© feuraaadk«ft era bïjfUit^Jje Daa-rtui tespérlt Breton toet orgel opnieuw, hg worAi tttt I» hM Jleht- gezet van «tor*# - «raynwerpe-rs, di« me» in «te cabji# tedira-t- Voor era dtef' schynwerpers bevindt «iel» een ta-d .tnel fisktourd* véttztow; «Idm st-^n men &mr ?i«p r«x>cJ. groflït. bteMw -of nog And*?* geklrtirA"' .licht eaar orkestbak of tetiesï 'dora gehtmekt. De p*ua« graft in és cabin* m;iaf wwiialg r%.*£, Met tm t&nmtfKplMi)*- in ran *e»t% groto teWf» di* Rssst ds peojratorra gepiaaW l», teft Mntzam, dig door ra» «hderé ton* em «to-rkra Jicht graft dan «en t**°h# ;w.-w5a«m. maar - overigens ©p heueifi!# prtneipe berust, trerdfa au namelijk dé cwclftm«pï*#vjra vériodödl. Als d«#rh« fe#t rafsle «toei va» d« hrafdfSn* tp ran dor pmjectoren loc-pt. de opera* tornw lijd, él* és nu ioftendte fümtend nodig heeft om »i to rolJra. vmmr hst- brarytskMar maten van <s* twwd# prrv^tor ra voor dé eon* tr$» op h«t afbranden dra krate'pitora cp» dm iOjprad* m*raöto. Tévens «ragea zy, dat #«••-- projretrarde brald «tfwtr^ feitjft- tel dat h«rt gw-;»id oj> de lutes# atoekto Mitfs ing*Atoïd. lietgran door d* ccmifAie-Itrtdvpfé««r in de éïifciïto fcmwm nagaan. CKM h«; ipersenraj in ée ®a.#s 'iet tes*w*a» op «ra «n ander «n tfewctit «to a.sn-tecnt van d«a opsta leur ran», ran ogenblik verkappen, dan i«. fen moge.Hj.te da-t ran teUet.i# hum *aa.r*eh.tnrt» dat hei tfluid to hard of w ^ehi te ef dat Itof - beeld met goed te. Waarom t#fcrw»ïrt m«# fw«« profadNtotat Men gebruikt twee prbj-ectows, omaia-t mm dmréoo? ran fönpc©gr««m» van eike lengtov «aidér voor bét pubiadt merkbare oaterfeerBAfeg». kan vertonen. Enigs mc'ras -voor hn «Kte rab: tikt flimband. bevindt- stói. in de m^hvrborrafiralt van «msw beeldje» -era Jttetn Btorlitoteh. Bel", publiek merkt er m.eratol feses# vab. masr tó dw-- utmoper#tours fö de fep** van het witte soek ran Öefettjerkamto of «ra». p«#r twarto s-iippen of .totü: dergelijks «irat, te das voor hen het »3i, dat- wear «en ograhnk vsrn teiütwmj-a«" hasdeléa te staag*- -: brotea. omdat 4e ïoprad* t2tt«w«»k w«v4j« wf* -.- •gedraaid aal zijn «a men da» mtwt ooBcscfcitebaA van <s« rarst* op Ce twradé prc-jeetor, -waarop- hei Tokprnde fS«BdteS gerrad «maaki te- B* tw-e^te» projector wordt snz op gang febracfet ra hei beng*1 achi ingeschakeld, h<n moment, <S#t «Se Mates# - teelden van c* «srst* faimrei worbilfïtSBeö. cprat ■d« opera leur cues- 4én hanlgrrap de 'HcbmfiC'tóasP' - van prcjraior Eamstw waar rara tevraz #»i van summer «én gisJof-ra wordt, «n acfeakéis h|| hei geluid om.. Loopt de föra al-dia® op de tweed# projector, dan kan rara és rarsie prt»j*ctöir *e«P m orde ca&kra voor de vertoning var, hei volgend». Ülmdral. ra kun mm teorrartien hei m jutei «ra- y tooasd* f*d«lto ftea tonjgdrwa.rai op enteM spowim. ito met és hand bediend wordra. Zo te de ofwewtotar tii-dra» v®enst«Sïng steei» :y bezig. Op Dood«4»ga*c®d bi d* laatoto woera5«l*;.; tof was de .Jllaairrak" komt daar n»g era werkje by: bes. gerradmaira tocw weramding 'tan ,-«."•- vertocwide Jcurezwi» en Trader* fito». 0« te «sa werkje, dat tö-ijd «poed. wafct «ara. moei ïwü hele wrapraframrss# *3 e» weg i Stotoa T^a. ométi mm iaasaers te» rapéffl, eiders ia het land. rrad middag dü pragratmaft -eaoet toiwat i te&zet »k«r: i Dr kra ton Coatendé reaiteeradé. kan «te oi*t JwtemaaJ teScorra: éts tn* te «ra branje grof, ramste «Se in JKsamaïsj* afarBSderlpw gr»p„Tra cwra n-aakto- aaaenra Sorara 4oor .«paraen t» «Se- «HL. fcOBSéXt OOk ismito te» rraarfcomm. Atrdif fetyperad te «feft# *»r: wm JA^sra te een moet lor?»** rawrw. n&tm* HAwssto-, «sa rtjfce ks*ipma3i dar door Ets geschmk feurpétöraatraïïi^wïw. «ra bei. bö3TP®rartoïWB*«Éa, én "t dorp stolteK Oteeia won 0>S*r*to *a Merteaz*. StojK» «pctofi *3<« «en jteor boerraderras ra P&t£. Brackzte te ]mt »te «es taarzitrimwr. A«a 4« cumtrm téooém Ander tob jmles taf ai«U". «en. i ernst ïtccaerdaatee- hra Am-,öt«»r -dit aaatotrtübelyké ®ï«k oagmaate Ook Vr^daganwaS bïj «te Kaart. jput* rraïjMJMdrt, - ra 4e toam:mhs rat traft feiertor' aaaiehtof cdtbeek^ne waa «ai eravcw- tfewr Uaty VaJosco 'emraete «te «Seis «aS» Wy. «cbr*«ra r**4» tóiro*- «lt «AatorkkéUj'ke «tuk m «mm tm m*% «wen <te a«r medmpeteftdra fez ïstrta- tet tamcen. Het «tja Jehsa w**»rar>. Ow* Vra» Otest» Chrtet^s-Jftódra. Jut Um - - Tbt» *«a v*a tin Lzortfenakm. ..Aïtes af nswtev Wtfft m» 4# ia Awi. Vcor ben, 4 te er dm KUNST ENtgmUEN WAM MM Mcsmv room roet cintciK tik «mmiwitta d* «jol« «as. tte *tef* pompos* jÉWsteE braakte». werEei «ra «eer btóacfwefckmd cede^to tob h*t B*ichH?rofr»ami« op omSe tosteu- d»i gtstoawwood ito mux ét CMoteïnftó ge|r^ werd actoer rasj«c4#s **a «se het sniwiwwaaa» es*jcpG*tó*r cp teseteur TWt *tf.t tEseewcsrad «su- - teeöytong t venKbü kepw* tPöe- «1 «*«*- ^#3" fpfiB. 1#® ®f-} naeUtpoétet. Enne ao« vosfws. sa- kteak «sa tdmér* op w-te wyae^»* teBaaeta «or»i*s«sra. w «ra «toefce f*2««efifee44 ytob, an eebtra Tocsdeed. Oe- teteSdr tod és mzdwwmtóte ®a iacS, Aam Barton Spacfezwr öra. wa«*tar saesa m no* 1 R;miwi gtssi-ésm T«a haar #*c*Drat c*-mtoJ->»speL D* «eojtoJa, hi. VWS tte Ïtono, attoersdveldt Edh van dew teatsto door brt fett, <tek snaren aart i*kj.op4 «wto. jrrtakkéM, D# ratóra k*a ds» rran örrtoed mtoefrawsD op «Se en E*ch-a» dyiiAnaaacfee *entóEI-lra bepwte» <1# ttfcdnikJuaf. Jatet krDft *tee aeot- mé**' mjtusefse Fzzstetóe **a 3^«to der» wweard», D* sciteto beeft $p era 3 ®wwr® hkra» wctop km. Era tortetijk totó towr data oe* we deet w»ra reüo J na. zütb Baten" betvaé wg»v* ét x*e*t wrnagm» ro eeiïtet zoor 4e kteï groot» GsmBL kwetoo wel w*ï N'to» **a Dwp.. BNNEN1>ND l RoHWwo IW A2SSTEJRUAM. 21 2»a. «S —T- lU» w «MlMlIra. 4*t (■oMBxrldü iMUat SaiswiiM-reE nv <-» i(-lr«4 ,*B hei, tartnuy- *B -t-few. *44 sa 4* UKweJtes ra WH- MWKraiJ*» !«4-tue nl twt «ra pkOJe- CW ««irfiowaiat Dt mé t*t w*ta» TOP»W «w» *4 vyi nsisiuto-n «wvwetoo. 9 JE^to ipïm.. <B. t ne# te ra *i iwrroda *:a k**pj» fpib»: IS gr tmpt*mm£A%K*i6*iC. *4 lït»r mrt, l i«R3*pe£ «MtrtopseuawMfi. wats* .i*5*5* eerttóRn«iau *et3«g*4« k^s^-erwne"».. ra» smtrfje wrat, kópte tot. nipte rarksmsra #ow i*i to» te WW- Be* rasftt to* fartte- tn -te acMtecensmAt **a loMMSEiagra »<ö*r 7 FtbsmrJ I «ra «sa «te 'toSs^terrtwp atetetonwri writeSBöe wwdtesbtra. tonsetrató te t» 3# .tn «npbw tel raa tO*raj*3S,|W» «toeeteBf - vmn tot feijt»- .p-e*r* -«aitomrt to ««*«- «ra toN»r, c» y»«r »f wa». «ciHto, «itorife!! wfofften toeft, te cauwlceurHc» raus* w. tw te «etfcry«ra W9» «WW KSBpïSWWtSÈ e® tel tot Bütomwa *e»r yatr cn. ww» f**rt «ge«wertte wwwtetoarten cp w*ik* -i - «nsmwteitte «£s*ei m wtamsra t, «ton*#* «*a ïSöecïKry*»* ter oc- étem topwUe«*c «wltctef* natten**:. toeeseM» «rt£tofi tea «4* ej Jl Jmj.. aa te #3*»t*c-jrateKt gep-u&;^<<rar»s* nr^öjSc* tea te jjmc- *a «ai*.to«db„a* k"-c« ito* ar. t etja «rodeeteMifi. «-«& wrsrajiisJuagKss w»zw« i tmaag mr prik e* «rrksa, - Dcwsr tegws i» te ea~GaJ*a« ca. 79* jtJUafitfrar m» wa» TtrnmtfOfsa n aw MU« „yJ|. MM Smw «ttMWft f «18 ra f 93$ MT f #3t t jCraueiyto tojrauSioute?* *ya iwra ter*mzto«2- voor fe«t .mke- iu totattosiw voot Oruttusrawra- atenm. De t»«c mmt m- «tor a ton to *sj #ra pR.Jt, 1 *3f» s* ess zawto e.va. £Ml ie imtsm teafftouww t*tpnc&t Wj tas. eam&ea te eiaciw tw», «a». «rïj Zonara te» .tot wm wir&iBSbK» *«- *- - - «swea, t* wmzaxsMOi. ra sa «ra toatetMu- R«t •£***- rasfraetoj* meto us «t&rfu; war- tea ««tem, te*e woCtetra* wriawi 4 «ta tov ftisCvcsiWü hcaétoaw kra teïtetete Katewr» Mi ««fe«ea Z*a «ratrtew «•teefet.. te «ate» «iwvttojwi as oei:at te teawas- AlJraa *w» toa. tot stows *»m w«tj raee era «wt» «aoSMftwz antfw»a% to- tewa» «ter ««iTjuewJi* u «tos. *-4 Jmw UwtriteuW* rafteas® ijpss ««cwet ;totoï»i torxsara «ns Oct ZT- B-.V«WÜTif*iWCfc kW f B«S.. «te Kvk la «aé^» psr- *4-, 1 ïw. -..■» astsraf-vteft pe? tg. na. cissnrBA.a, igstiiï .w^waï ««OuMteeeMte irrJJs.aiteag ai »c m» u* xnmaciMK, »r* ösra&g -«te '3* Iteittwtet KW» «rragt te pr*». «déaïitÖBZ -IM.5, teJ-WWCiiS. i« ttttA |MK ft»,'-. «w Stél faS»Wt;« s?s&-asM»ia mrj «*a test- *0 attm em m: m 99 3pt «ïteve-aMrüw* tos» MS» up «#a «ter «ter wT-te-, w-lk* «£a~ teürés^Tf.'R^i» •ftüfts. Zkowtora tet-1 .«te iac*i#r««Tï* <4»«lr.'r— JfU—Mix-Mc '.<-,9,.,. rü-.,9"* «9» »««- «te«t *E! 44 «TWMt.9 uvu (ijiM-,4 M bw Wtefte» twa «*•- ra tenukem «oen# •wra rouws ia ra «eSepM* toto wtef-ra »**i»>4 ««s m ra wite ft -M4 at 1» I ai'Möiïf 'f

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Schiedamsch Dagblad | 1944 | | pagina 3