De woede van Ger Lataster Schiedams Nieuwsblad CVB ging vooruit in afgelopen jaar Keyhole Jazzmen spelen in Tivoli Havengeld Joe BourneEerst wel wennen aan klimaat ...sw HOLLE PINKEL De avonturen van Toneelgroep '71 bracht Mireille Avond van D'66 Schiedams Politienieuws Bock n roll Breed kader Yager 2000 Volt in Zoldertheater Op eigen wieken Ongevallenkroniek Brandje Inbraakkroniek Diefstal uit auto Dylan dtfor Marten Toonder WOENSDAG 26 JANUARI 1977 4-51 ill IlPiSPI - door Frank Bosch Informatie over het Schiedamse mu/.iekgebeuren ^rgebeurt riqgmaareteeds^^eri'AvacfteeneSftufeter.jongerS)1 Gm[ Bulldog feongelukkig omdat nite-wat moeten we toch /jebrengtme opeen hggeenaiontijur beleejt Wij moeten fen heben en i k beginnen ..konden we maar ideelJkga gauwmet [weet HOE 'We gaan een avorfair voor hen MAKEN' .eenavonltiur MAKEN...^m'n C«6KEN VA-1C F'w !ou,ikhad gedacht aan een overval .We zeggen dat" hij beter naar hui<5 kan gaan omdat er hier toch nik& gebeurt...en dan vermommen wjj'cns ab rovera en overvallen dekoetsJ ja I fCcvert/eTETen leak spelen I Jplan,HolfeU III/, ijA - Latasters woede in beeld. In Schiedam's Stedelijk. Regisseur Jan Kruijk laat speler meedenken SCHIEDAM Vrijdagavond beet to- neelgroep '71 de spits af van het jaar- lijkse drieluik der Schiedamse akteurs. Voor een goed gevulde Passagetheater speelden de amateurs het Nederlandse blijspel Mireille door Frans Hijdra. Mireille bleek een klassieke huwelijks- SCHIEDAM Enorme doeken vol wil- de verfstreken. Bizarre titels. Goudverf op het linnen. Wat verlegen loopt schilder Ger Latas ter tussen zijn eigen werk, dat sinds vrijdag wordt tentoongesteld in het Stedelijk Museum. Hij heeft op de opening niet gesproken. "Wei werd een diaserie getoond, waarin de kun- stenaar zelf aan het woord was. ,,Dat was een heel goed klankbeeld, meneer Lataster". Onhandig wijst La- laster naar de makers achter hem. ,,Zij hebben het allemaal gedaan. Zij weten er alles van". En weg is-ie. Lataster praat niet graag over de dingen die hij maakt. Je moet maar naar de schil- derijen kijken. Kijken naar z'n wilde kleurenmengelingen. Wat bezielt die man? Wat wil hij weergeven? Het lijkt wel of het linnen met woede is bewerkt. De titels van zijn schilderijen geven soms iets meer inzicht. In de boven- zaal hangt een enorm vierluik. Bergen zijn het met een schop erin. Je her- kent, een soort haar, brillen, de vorm van schoenen en een zwarte massa. De gruwelijke titels staan er in nette museumletters onder: Het haar van de vrouwen De brillen van de dichters De schoenen van de arbeiders En de as van allemaal. Auschwitz is dat, Birkenau. Daar waar buiten de vernietigingsovens, het haar werd opgeslagen van honderdduizen- den, waar de brillen der slachtoffers werden bewaard. waar pakhuizen schoenen lagen, alles ordeloos door el- kaar, waar de as te vinden is van mil- joenen. Het ligt er allemaal nog, tot op de huidige dag. Voor Ger Lataster is die vernietiging, die massamoord, een obsessie. Die houdt zijn woede brandend. Die dwingt hem tot zijn razende penseelvoering. Lataster ziet hoe de onschuldigen ver- moord worden. Met zijn vierluik plaatst hij de inoord op het Jtiodse volk in een breed kader. Hij bewijst, dat het geteisem nog steeds in opraars Het haar is het haar van alle vrouwen geworden, de brillen zijn de brillen van de dichters, de schoenen de schoenen van de arbeiders, de as is ook onze as geworden. Lataster klaagt de barbaren aan, die de zwakken en de scheppers van mooie dingen vernietigen". „Als hij hoort over de opstand van Soweto, de koncentratiekampen van de Chi- leense beulen, de wrede oorlogen van de derde wereld, dan verschijnen de schoenen van Auschwitz voor zijn net- vlies". (onderdeel van de Rijnmond West Combinatie, waarin ook het Maas- sluis Nieuwsblad eri de Nieuwe Vlaardingse Courant zijn opge- nomen) verschijnt op woensdag huis-aan-huis in geheel Schiedam. Kantoor Rijnmond West Combi- i.atie: Hoogstraat 122 in Vlaar dingen. Telefoon: 010-34.67.11 Agentschap: Eurotyp, Rotterdam sedijk 238, Schiedam. Postadres: Postbus 195, Schiedam. Hoofdredakteur: E.J. Mathies. Redakteur: Paul Houkes, tel. prive 01804-19405. Sportmedewerker: Peter Spek, tel. 010-35.26.15. Medewerker: Han van der Horst. tel. 010- 26.46.73. Klachten bezorging kan men uit- sluitend doorgeven via het num- mer 010-13.24.89 (van 8.30 tot 17.30 uur). Indien men donder- dagochtend belt wordt de krant nabezorad. De bladen van Rijnmond West Combinatie verschijnen in combi natie met de woensdag-uitgave van. De Havenloods. Duo's kunnen worden opgegeven tot maandag 17 uur; gewone ad vertenties tot dinsdag 11.30 uur. Redaktionele kopij dient uiterlijk maandag 17 uur binnen te zijn. En dan komt Latasters woede, want hij is geen pessimist. Hij gelooft, dat de strijd tegen de barbarij gewonnen kan worden, dat verzet kansopsukses biedt. Hij wil met zijn schilderijen dan ook waakzaantheid kweken. Geen doffe berusting. Er zijn veel manieren, waarop een kun- stenaar dat doel kan bereiken. Latas ter behoort net als de meerderheid van zijn hedendaagse kollega's tot de ex- pressionisten. Dat wil zeggen: hij brengt op zijn doeken tot uiting, wat hij zelf voelt. En daarin wordt hij .steeds radikaler. In de rechterzaal van het museum hangt zijn oudere werk; vroeger schilderde Lataster zijn gevoe- lens op de toeschouwer over via een voorstelling. Dat vergt minder van het puoliek: de voorstelling geeft duide- lijk een stemming weer en wie er het karakter voor heeft, die voelt 't aan Allengs worden zijn schilderijen echter abstrakter. In het atelier uit Lataster ijn gevoelens via kleurenmengelingen en wilde penseelstreken. De voorstel ling wordt vager. In de jaren zeventig was het al zover, dat de kunstkenners in zijn werk slechts „vormen van ci- troenen, vormen van kanonskogels" meenden te herkennen. In zijn laatste werk - en Ger Lataster is behoorlijk produktief - zijn zelfs die vormen verdwenen. Je kunt hoogstens proberen mee te trillen met zijn woede. Voor de gewone museumbezoeker, die op zondagmiddag „even een paar zaal- tjes doet", is dat niet zo gemakkelijk. Je dringt niet zomaar door in de ge voelens van een ander, als die geen ge makkelijk opstapje biedt. Zelfs op de opening vonden sommige mensen, dat zij „dit" in een kwartiertje ook klaar- speelden. Mij zou dat invoelen zonder de dia- show ook niet gelukt zijn. Hij is voor de tentoonstelling even belangrijk als de schilderijen. Nu hoop ik, dat Latas ters expositie een rekord aantal bezoe- kers trekt. Zij woede is best gezond. HAN VAN DER HORST Deze werknemersbank kent geen kantooruren. De heer Heilman -al jaren de Schiedamse man van de CVB- hpudt de hele week door op vijf plaatsen in de stad en in Arcade, waar een echt kantoortje is, zogenaamde „zittingen". Daar handelen de trouwe spaarders hun zaakjes af. De CVB probeert ook de jeugd aan.het sparen te krijgen. Dat gebeurt via het VeWhJtfwde- sys'teem van de zegeltjes. De bank verkoopt er van tien en vijf- tien cent en sinds enige tijd ook van een gulden. De spaarzin blijkt het grootst op de Sint Jans Aloysiusschool. De leerlingen plakten daar in 1976 niet minder dan 30.000 zegels van een dubbeltje. ,,Dit is daar mogelijk door de algehele inzet van het Hoofd en alle leerkrachten. HULDE", zegt het jaarverslag. Schiedams werknemers. blijken zich niet zo snel in de schulden te steken. In 1976 steeg de belangstelling voor persoonlijke leningen maar, zo merkt het jaarverslag op, ,,nog niet iedere spaarder schijnt deze mogelijkheid te kennen". Volgend jaar begint de CVB-Schiedam met een eigen verzekerings-regeling. SCHIEDAM- Ondanks de slechte tijden is 1976 voor de Centrale Volks- bank een goed jaar geweest. Het spaar- tegoed van deze bank, die zich vooral op werknemers richt, steeg tot f.50.544.000.-. Het bestuur noemde dat een mijlpaal. De Centrale Volksbank is in de jaren twintig door mensen uit de katholieke vakbeweging opgericht. Nog steeds onderhoudt zij nauwe kontakten met het NVV en het voornaamste filiaal van de CVB is dan ook in gebouw Arcade - vroeger de katholieke Volksbond- gevestigd. SCHIEDAM Na een korte winter- slaap is Schiedam Dixiesocieteit, de Riverside Jazz, weer herrezen. Zater- dagavond viert zij het nieuwe jaar met een optreden van de Keyhole Jazzmen. Het gebeurt zoals gewoonlijk in de on- langs verbouwde Zaal van Tivoli, Nieuwe Haven 237, net voorbij huize Frankenland. De Keyhole Jazzmen zijn oude beken- den voor de vaste klanten van de Riverside Club. Bovendien hebben zij eenmaal de Sinterklaasverkoop van het Stedelijk Museum opgeluisterd. Het is dan ook niet zomaar een dixielandor- kestje. Al enkele maanden nadat de Keyhole Jazzmen elkaar gevonden hadden, sleepten zij prijzen weg op het Internationale Oude Stijl-fesiival in Breda en dat is in zijn soort het groot- ste van de Benelux. Het is moeilijk om de Keyhole Jazz men in een bepaald hokje te plaatsen. Ze koncentreren zich niet op een be- pualde sti.il in de dixieland, maar zet- ten van alles wat op hun repertoire. In hun eigen bio, een soort reklametekst- je dat orkesten aan de pers verstrekken weten ze hun sound dan ook niet pre- cies te definieren. Het kan nog het best vergeleken worden met de San Francis- costijl, zo schrijven ze hulpeloos. Dixieland moet het hebben van veel improvisatie. Zo denken de Keyhole Jazzmen er zelf ook over, maar toch is het bij hen meer „vrijheid-in-gebon- denheid". De niuzikanten werken met een heus op papier staand arrangement. Hoe nu? Wie zijn brood verdient in een gewoon dansorkest, zou van zo'n „keyhole"-arrangement vreemd opkij- ken. Voor minuten rnuziek blijkt maar een klein velletje papier te zijn volge- schreven. Alleen de vaste punten in een nummer blijken vastgelegd. De rest wordt overgelaten aan de inspiratie van het moment. Het resultaat bleek tot nog toe voor- treffelijk. De Riverside Club verwacht grote ioeloop, zodat het tnisschien ver- standig is zaterdagavond iets voor half tien in Tivoli te verschijnen, want dan beginnen de Keyhole Jazzmen te spe len. zelf begonnen". komedie. man besluit een tijdje het huis uit te gaan; vrouw zegt okee, maar dan volgen dwaze verwikkelingen rond Hp ivppr een hele reeks andere mannen en vrou- n/ecf wen. Een klassieke komedie kortom, die de talentvolle amateurspeler grote kansen biedt. Die werden door groep '71 dan ook met beide handen aange- grepen. Ze leverde een avond gaaf amusement, dat het Schiedamse pu- bliek terecht met een staande ovatie beloonde. Dolgelukkig dat het allemaal zo goed afgelopen was, trakteerden de mensen van toneelgroep '71 zich in de kale kleedkamer van het Passagetheater op een pilsje. Voorzitter Jan Meulendijk, op het toneel zojuist nog de lichtelijk losgeslagen Pieter, vertelt over zijn club: ,,We zijn ontstaan uit de toneel groep van de Christelijke Vrouwen- bond. Die hadden een eigen groep, maar er zijn nu eenmaal weinig stuk- ken met alleen maar vrouwenrollen. Zo kwamen er een paar heren bij. En toen zijn we drie jaar geleden voor ons Groep '71 telt nu vijf tien leden. Sinds half September zijn ze druk in de weer geweest met de repetities van Mireille. Jan Meulendijk: „De rolverdeling was eind december definitief een feit. We repeteerden iedere week een keer en de laatste veertien dagen nog een paar keer extra. Maar als speler denk je bij- na iedere avond aan het stuk. Je kijkt je rol eens door, je oefent wat alleen". SCHIEDAM- D.66 Schiedam is nog niet toe aan het houden van grote manifestaties. Wel werken de plaatse- lijke demokraten met hun geest- verwanten in de Rijnmond samen om hun partij wat meer op de voorgrond te krijgen. In de Clauszaal van Engels (Groothan- delsgebouw) spreekt morgenavond D'66-vice-voorzitter en kampagne- leider Jan ten Brink over D'66 en de politiek. Op 22 februari spreekt Harriet Freezer in dezelfde zaal over D'66 en de vrouw. Ook staatsse- kretaris De Goede komt voor een rede naar de Rijnmond. Uit de kontributies - vijftien gulden per lid per maand - valt een toneeluit- voering natuurlijk niet te bekostigen. De penningmeester schat, dat Mireille een investering vergde van zo'n vijfdui- zend piek. Gelukkig heeft de Schie damse Gemeenschap een subsidiepot voor het amateurtoneel: daaruit werd een bedrag beschikbaar gesteld en de SG leverde en betaalde beroepsregis- seur Jan Kruijk. Kruijk akteerde een tijd bij het Nieuw Rotterdams Toneel en nam vervolgens een baan als docent op de Akademie voor Expressie voor Woord en Gebaar in Utrecht. Die baan laat hem voldoen- de tijd om her en der te regisseren. „Het is belangrijk, dat je naast het les- geven ook praktisch blijft werken", vindt Jan Kruijk. „De mensen denken: een beroepsregis- seur, die zal het wel weten", zegt hij. ,,Maar zo ben ik niet. Ik geef alleen een raam aan. De mensen moeten zelf meedenken. Die moeten zich afvragen: wat is dat voor een figuur; hoe is hij gekleed? Zo gaat het erg, erg leuk^Je werkt in saamhorigheid, je bent erg open in de omgang. En natuurlijk is de band tussen iedereen die aan het stuk meedoet, erg belangrijk". „Ik ben op heel kleine schaal aan het tuinieren tussen de onbespoten groe- nen. Ik heb veel geleerd van de omgang met planten. Je staat daar te kijken en denkt: nu moet ik water geven, nu moet ik bemesten. Zo is het ook in de omgang met mensen". 220 Volt, dit weekend in Zolder- theater. SCHIEDAM - Vrijdag en zaterdag avond treedt het kabaret 220 Volt op in het Zoldertheater. De voorstelling begint om negen uur. Het tweemangsgroepje komt voort uit de Nijmeegse studentenwereld. „Geen gespeelde, maar werkelijke waanzin" zo konkludeerde de pers, toen 220 Volt het festival Cmaretten in Delft won. Deze zege zegt overigens meer over het festival dan over de groep. Zaterdagmiddag om half drie komt het poppentheater van Erica Burgerjon naar het Zoldertheater. Titel van het programma: ,,De reis.van de koek". De vrouw van Jan van Gijzen bakt voor haar man een koek in de vorm van een jongetje. De koek heeft evenwel ande re toekomstplannen en maakt bekend een gewoon jongetje ie willen worden. Hij gaat dan ook op zoek naar een to- venaar die dit kunststuk kan verrich- ten. SCHIEDAM— Gebruik maken van Schiedams havens gaat niet voor niets. De stad brengt daarvoor kosten in rekening aan de schippers. Gedurende het laatste kwartaal van 1976 betaalden zij met elkaar f. 152.956.45. De heffing loodsgelden bracht f.70.155.- in het laatje. Pop Podium Er was eens een rock 'n roll-band, die al geruime tijd speelde. De koncertbe- zoekers wilden eigenlijk wel eens wat anders en ze riepen en riepen maar: „Speel die funky-muziek". Toen ging de groep door de knieen en ging over naar een ander soort muziek en dat was dan de funk. Tekst van de mees- terlijke hitsingle van de Amerikaanse formatie Wild Cherry. ,.Play That Funky Music (Wild Boy)". Een gewel- dige plaat met echte funky-muziek in de vorm van ontzettende ritmische soul. Het is de bekende disko-muziek: in Amerika neemt deze muzieksoort zo'n 35 procent van de Top 100 aldaar in beslag. Een paar jaar geleden vond men dat blanken eigenlijk geen soul-muziek konden maken. Maar The Average White Band (Schotland), Wild Cherry, The Chaplin Band en The House Band (beiden uit Holland) laten toch wel even zien en horen dat ook niet-kleur- getinte mensen er volledig raad mee weten. Platen als Let's Have A Party" „Dancin' Shoes", ..Pick Up The Pieces" en „Cut the Cake" om er een paar te noemen - liegen er niet om. Op die muziek kan je echt niet als een zoutzak zittend, tippen aan je drankje. Het is deze muziek waaraan Pop Podium ditmaal gewijd is. Joe Bourne is een Amerikaanse zanger, die weet hoe de soul te bezingen. Z'n stem is prima en aan z'n bewegingen en z'n algehele aanpak is duidelijk te merken dat hij „feeling" en ontzettend veel ervaring heeft. Vanaf z'n achtste jaar zit hij al in de muziek. Eerst kon hij alleen maar zingen, maar later leer- de hij ook gitaar spelen. In z'n vaderland maakte hij verscheide- ne lp's en singles. Hij vertrok uit de States nadat hij z'n manager Flory Gerber had ontmoet. Flory vond dat hij het maar eens in Europa moest pro beren. Joe: „De eerste zes maanden waren erg moeilijk. ik moest aan het koude klimaat wennen en aan de men- taliteit." Z'n eerste Nederlandse single, ,,Show Your Girl", deed het niet zo best. Hoewelin de disko- theken werd de plaat toch wel erg veel gedraaid. opnamen van een nieuwe single. En dit belooft wat te worden, want onlangs waren Joe Bourne en Centre in socie- teit De Instuif op de Lange Haven. En wat daar gebeurde, zal zeker een totale opleving in het Schiedamse muziekge- beuren teweeg brengen. Joe merkte dat ook, want op een gegeven moment zei hij: „U bent een fantastisch pu- bliek. Voelt u zich blij? Nou, wij ook." Het was goed bezet en dat was maar goed ook want het klonk fijn toen iedereen telkens de handen op elkaar braoht. In hun spierwitte kostuums eh mooi zwart afstekende overhemden speelden ze bekende nummers als ,,Pick up the pieces" (A.w.b.), „Sun- shine day" (Osibisa), „Hold back the night" (Tramps), ,,You to me are everything" (Real Thing), ,,Hurt" (Timmi Yuro, Bobby Vinton, Man- Zondagnacht om half twee pas werd Dirkje gevat. Het zestienjarige meisje was een week tevoren uit de jongeren- inrichting Maartensdijk ontsnapt en naar Schiedam gezworven. Zondag nacht om half twee stond ze dronken op ramen en deuren aan de Hoogstraat te slaan. De politie ontfermde zich over haar. Dirkje vertelde, dat zij door een cafehouder de zaak was uitge- gooid, toen ze klanten lastig viel. Die week had ze namelijk menig heer opge- vrolijkt voor een honorarium. Dirkje is al weer terug naar de inrichiting. „Wij gaan naar opa en oma in Schie dam" dachten de Haagse jongens Ge rard (14) en Rini (12). Zij wandelden dus de dertig kilometer, maar helaas: de grootouders waren niet thuis. Om kwart voor zeven kwamen ze bij de po litie om raad. Op het bureau werden fluks de ouders gebeld en de uitgeput- te jongens werden door een opgeluch- te vader met de auto gehaald. Vrijdagavond half acht; alarm bij de politie. De twaalfjarige Danny is niet thuisgekomen. In zo'n geval alarmeert de politie meteen de RET omdat me nig weglopertje lekker een dag in de bus blijft zitten. Dat bleek ook nu zo. Om tien uur werd Danny in lijn 52 aangetroffen. Zaterdagnacht om vijf voor twee kwam de 31-jarige automobiliste C.A.M.K.H. op de kruising van de Dam en de Korte Haven in botsing met de wagen van de heer C.J.L.S. Beiden ver- keerden onder invloed. Zondagochtend om half tien kwam mevrouw van D. die met haar zoontje over de B.K.-laan fietste, op pijnlijke wijze ten val. Ze werd met een hoofd- wond naar het Noletziekenhuis ge- bracht, waar zij ter observatie is opge- nomen. Mevrouw van D. verloor de macht over het stuur, toen zij haar kind iets aan wilde wijzen. Zaterdagavond om kwart over-tien sloeg de vlam in de pan in een woning op het Johann Straussplein. De brand- weer stuurde twee wagens, maar wist het vuur met behulp van emmers wa ter te doven. Een afzuigkap werd de prooi der vlammen. Een gasfornuis, het plafond van de keuken en de^lec- trische bedrading zijn beschadigd. Een famiiiefeest in zaal Beatrix kreeg vrijdagavond een triest einde. Terwijl in de zaal feestvreugde heerste, roof- den dieven de garderobe leeg. Leren jassen en bontmanteltjes verdwenen. Een paar kledingstukken werden later op het Oude Kerkhof teruggevoriden. Diezelfde avond werd bij Coebereh in de van Couwenhovenstraat inglbro- ken. De dieven fbrceerden een stalen raam en vemielden diverse draadglas- ruiten en -deuren. Buit namen zij' niet mee. De schade bedraagt f 500,-. Ook herenmodezaak Hij op de Hoog straat kreeg ongewenst bezoek. Die ven probeerden de glazen klapdeuren open te wrikken. Zij gingen daarbij wat ruw te werk, zodat een deur in duizend stukken brak. Geschrokken kozen de dieven het hazepad. Die deur kost f 1200,-, f 1,20 per stukje dus. Zaterdagnacht is ingebroken bij* De Kandelaar op de Gerrit Verboonsfjaat- De dieven gingen ervandoor met-por- seleinen beelden die zij keurig vexpak- ten in eveneens ontvreemd cadeaupa- pier. De waarde van het gesloten goed bedraagt f 12.000,—. Vrijdagnacht heeft iemand op de Lange Achterweg en de Grofbaan ge- probeerd uit auto's te stelen. Dat lukte niet, maar wel richtte hij de nodige schade aan. Van twee wagens vernielde hij het tochtraam;op de Grofbaan for- ceerde hij de deur van een aldaar ge- parkeerde bestelwagen. Peter de Jong, die naast slagwerker ook de technisch manager van Centre s 'tp En nu gaan we dus weer eens genieten van z'n nieuwe plaat met als titel ,,Just Like A Woman". De single is verleden week ook in ons buurland Belgie uitge- baar dat dit nummer goed aansloeg, dusde verwachtingen zijn wel hoog". Momenteel werkt Joe Bourne met de Schiedamse groep Centre, zeker niet alleen voor een paar concerten. ,,De sfeer is uitstekend en we hebben een hechte vriendschap met elkaar, wat wel zo zal blijven. Nee, weggaan doe ik zeker niet". De zevenmans-groep Centre bestaat bijna een jaar en heeft in zo'n toch vrij korte periode al veel sukses. Dat komt niet alleen door de soul maar vooral door de verbluffend goed spelende Koos Keyzer (saxo- foon), Eddie Connard uit Vlaardingen Koos de Vette (trompet), Theo Syker (basgitaar), Peter de Jong (technisch manager en slagwerk), Frans Carree (piano-orgel) en Hans Mol (sologitaar) alien uit Schiedam. De formatie wordt op vele plaatsen aangekondigd als voornaamst „funk" spelende, maar Joe spreekt dat toch tegen: „Veel mensen denken dat in- derdaad. Disco, top 40 en softsoui doen we toch ook." Vanzelfsprekend ziin er plannen. Over een tijdje gaat men de studio in voor Rock and Roll-enthousiast en karate- sportschoolhouder Jan van Asten wil over een nog niet bekende tijd weer eens een rock 'n roll-avond houden. Voorheen heeft hij dat ook eens gedaan en dat was altijd een meester- lijk succes. Dit berichtje is alvast een oplettertje voor de liefhebbers van eer- degenoemde muziek en dans. En juist deze personen zal ik op de hoogte blijven houden. bracht. Het is een meestersong van een mcestermusikus; Bob Dylon. Joe heeft door zijn eigen stijl en in- breng beslag weten te leggen op een vooraanstaande hit, die geproduceerd is door Alan David en uitgebracht door Dureco. Joe: ,,Ik had niet verwacht, dat het met deze single Zo gauw zo gaan, want ik sta op dit ogenblik op nummer twee in de tipparade (radio en tv-tip-fb) en ik ben er dan ook erg blij mee. Aan het publiek bij de koncerten was eigenlijk toch al merk- hattans), „Why did you do it (Stretch) en natuurlijk ,,Just like a woman" en ,,Show your girl" en dat bracht de vele aanwezigen tot dansen. Men kan bij Joe Bourne and Centre echt spreken van een hechte eenheid, een inuzikale topprestatie. Het be stuur van de Instuif zal dan ook wel gauw een kontrakt opmaken voor de ze Amerikaanse superzanger en de Schiedamse/Vlaardingse topmusici. En daar mag en zal men best eens blij om zijn. We raden hen wel aan dit gauw te doen, voordat het antwoord ,,volge- boekt en overbezet" zal klinken. Theo Syker en Hans Mol geihspi- reerd aan het werk. Joe Jiourne: „Hechte vriendschap.

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Schiedams Nieuwsblad | 1977 | | pagina 3