Kersthoogtij van kunst en leven
in Rotterdamse zalen
in onze stad bloeit de schoonheid
Waarheen in Rotterdam?
Museum Boymans toont werk
van Toulouse-Lautrec
WILLEM DE JONG
Een wereld van
rust en vree
Scliielandsliiiis: een echt
Kunst-tehuis '52
Volks Universiteit lost
huwelijksproblemen op
5
TAL VAN TENTOONSTELLINGEN
Vereeuwiger van
Parijs pleizier
„WRAKHOUT":
BEMOEDIGENDE SFEER
IN EMPORIUM
IN LOMMERRIJK:
H. F. BIELING
R.Ph.O. speelt
Diepen broek
„Wat is Bel Canto''
OUDE YACHTCLUB
IN SCHIEDAM
IN DE KUNSTKRING
En de St Laurens
Hob be ma cadeau
T entoonstellingen
Bioscopen
Concerten
Toneel
Cabaref
Zaterdag 22 December 1951
">e Rotterdammers zijn toekomst-minded, volkomen waar, maar zo omstreeks
Kerstmis en Nieuwjaar mogen ze zich graag met andere dingen bezighouden,
jnrt problemen, kunst en verleden, kunst kunnen zij o.m. vinden in het Museum
Aoymans, waar een speciale Kerst-tentoonstelling aan grafisch werk van Toulouse—
r .nu tree is gewijd, werk van het kleine, gebrekkige, doch hoogbegaafde Franse
graafje die de vriend en vertolker werd van vreemd, gevaarlijk en zelfkant leven in
het romantische Parijs tegen de eeuwwisseling.
Links een Noord-Fran
ss Madonna met de gra
tie van niets dan licht
gebogen lijnen, Kleed,
.•stand, plooienval: alles
verhoogt de serene ex
pressie van het gelaat
u'öor de zachte zorge
lijke moedertrots afstraalt
(1390). Rechtseen ty
pisch Nederlands werkje
in gepolychromeerd hout:
vier donkere, sombere
vechters met Hollandse
gezichten hebben de te
dere, kleine Man van
Smarten veroordeeld, die
reeds aan de geselpaal,
slaat.
Geen foto, geen repro
ductie kan weergeven
hoe by een vrije be
schouwing het licht fangs
a lie figuren speelt en
sfeer van sombere on
verbiddelijke hardheid
en goddelijk meervaren
schept. Beide groepen
in de kttnstkringj.
Graaf Henri de Toulouse Lau-
tree Monfa leefde van 1864 tot
.1901, een verfijnd mail zonder
illusies die zich tot de illusielozen
wendde, omdat andere kringen
Minder „huiveringwekkend" is
de tentoor,stelling „Wrakhout" in
het JVlari":-.-— Museum Prins Hen
drik, v,ü:. het IJsselmeerbezit
van het eiland Schokland logeert.
En toch is veel van het tentoon
gestelde er getuige van geweest
hoe menig voorvader, vechtend
voor zijn gezin, zijn brood en zijn
hem.afwezen (niet ztjn moeder ^yen, ï1 6°lven omkwam.
- Een kookpot met papresten, een
aldus). Zijn kunst, waarin vrij- - -
houten kiel, een anker, kwasten,
wel géén, landschap, geen dier en kanhen en lepels staan 3, 400 jaar
geen Stilleven voorkomt en die later u aan te zién met 'de ogen
zich hoofdzakelijk bepaalt tot de Si'
fdan. 100 opgegraven wrakken van
„wezens van de pleizierwereldscheepjes'. Er is nog niet vergaan,
van 's avonds na tienen, is de- boekweit gevonden, een paar mid-
cadent maar in haar decadentie- deleeuwse puntschoenen, eenha-
mer..., maar nog veel meer,
nerveus-krachtig. warit de bodem der Zuiderzee be-
Deze Henri de Toulouse-Lau- w='r<i<! mammouthresten en over-
- blijfselen van oerossen en bisons
trec-Monfa uit Albi m Zuid- en schaatstenen en (ste-
Frankrijk'- was voorbestemd, om nen!) scheergerei uit het stenen
een ruiter enjager te worden, een tijdperk. Op een schoteltje \'an
beroemd voortzetter van een ver- n0S ion«e datum staat "a"V >nT Schiedams gerestaureer-
oeroemn .voortzetter van een ver dg oplo5Sing van al dlt raadSel- de Sint Jan, zag onderwijl de dok-
lynde Franse oeradel; en hij werd -^tigs (dat bijzonder duidelijk ter-organist De Leeuw beneden
een lelijk kreupel manneke die en goed toegelicht, uitgestald zich orgèlen en schilderde hem
ledereen kent Toulouse-Lau
trec's Yvette Güilbert's Goulue'sf
Sarah's Bernhardt, e.d. maar wei
nigen weten, dat deze grafische
duivelskunstenaar van de icereld
waarin men zich schijnbaar ver
maakt, ook weleens een wiide
lithografie heeft gemaaktdie in
al haar wildheid geraffineerd-
knep blijft. De danseres Jane
Avrïl uit de Moulin Rouge ko
zen wij uit als specimen om on
ze opmerking, te staven. Zen ty
pische danseres uit de tamclijk-
zargeloze jaren 18901900, toen
iedere dans gepaard ging met
zwaaiend geruis van veel rok
ken, e.d. (Boymans).
Er is weer een Kipstraat in de
buurt van de in Mei 1940 vergane.
Aan de nieuwe staan enkele nieu
we gebouwen: een hiervan is Em
porium. waarin mooie ruimten en
een restaurant. Men ga het eens
zien, want het is met Kerstmis
open en om u een vrijwillig ten
kosteloos) bezoek te belonen, heb
ben stadgenoot-schilders er 50
werken tentoongesteld.
Het zijn mevr. E. BloklandToth,
Krijn van Dijke. Harry Hoogewege,
Joop van Hoorn. G. Labots. A.
Leeflang. W, Motz. Herman Mees.
mevr. H. J. Reuchlin—Lucardi,
Hans Timmer. Jaap Visser, Chris
Wjjnveldt dus vertegenwoordi
gers van oudere en jongere gene
raties.
Emporium nodigt u uit uw oor
deel te komen scherpen zowel wat
een herrezen Rotterdams gebouw
("eens het Verkooplokaal en wat
kunstwerken van tijdgenoten be
treft. een originele, een aan
vaarding waardige gedachte.
zich onsterfelijk maakte als
vereeuwiger van IJvette Guilberfc,
Jane Avril, Sarah Bernhardt en
vrouwen als La Goulue (Marcelle
Lender) en al die andere figuren
van Parijs fin de siècle-pleizier
3e staat), nl.: „In Deeze. Weerelt'en
Zee Geen rust en Vree".
Met een hartveroverende vertol
king van. Diepenbrock's symphoni-
sche suite .Elektra", opende het
Philharmonisch Orkest het Schouw
burgconcert. Deze prachtige rijk-
klinkende muziek met "haar bewo
gen, breed getrokken melodische lij
nen, ligt ons orkest opperbest, Geen
wens bleef dan ook onvervuld.
Eén warm pleidooi hielden Flipse
en de zij nen ook voor de Tweede
symphonies van Tschaikowski. Maar
ondanks de warme musiceertrant,
nam men toch dit pleidooi min of
meer voor kennisgeving aan, want
de hartstochtelijke warme melodiek,
die de laatste symphonieën van de
Russische meester zo aantrekkelijk
maakt mist men in .deze Tweede nog
volkomen.
De solist van de avond was Nicolaï
Orloff. Hij speelde Rachmaninoff's
tweede pianoconcert zo voornaam
van opvatting, (echer zonder het
romantische karakter ervan te ver
waarlozen» en met 2ulk een vir
tuositeit, dat men hier terecht mag
spreken van een meesterlijke presta
tie.
Het orkest begeleidde voortreffe
lijk.
HERMAN VAN BORN.
Op uitnodiging van het Rotter
dams Operakoor heeft Leo Riemens
gisteravond in dc Blauwe Zaal ecri
zo uitermate boeiende en leerzame
lezing gehouden over het onderwerp
„Wat »s Bel Canto", dat een talrijk
publiek drie uren lang rr.et de groot
ste belangstelling heeft geluisterd en
slechts éen wens zalhebben gekend:
moge dit worden voortgezet. Na
een uiteenzetting over de beI-can{o-
stijl, die geheel op de melodie is in
gesteld/en een ronde toon zonder
krachtexcesscif) behoeft, heeft Rie
mens aan dè hknd van vele gramo-
foonplaten vergelijkenderwijze laten
heren, hoe het wei en hoe het niet
iroet. Hij kwam er' 'daarbij* 'steeds
op terug, dat de zangtechniek in te
genstelling tot die der instrumenta
listen achteruit is gegaan, en.beoogt
met een dergelijke voorlichting van
het publiek te bereiken, dat de zan
gers .weer tot het oude, goede peil
zullen terugkeren. In'deze geest wer
den achtereenvolgens verschillende
techniekonderdelen van.' het' belcan
to als adembeheersing, vibrato, tril
ler e.a. behandeld, terwijl aan. het
onderwerp stijlbegrip.'éveneens bij
zonder leerrijke woorden werden
gewijd. Helaas, men zou wel alles
willen releveren, wat hier zo kundig
werd belicht, doch zullen moeten
volstaan met de woorden: dit is een
muzikale voorlichting waar ieder
liefhebber van zangkunst werkelijk
iets aan heeft.
f ELLY SALOMé.
Het Museum voor Land- en. Vol
kenkunde. (de oude Yacht-club)
aan de Wülemskade, een van de
punten waar de Maas op haar
j mooist is. doet zelf niets aparts
maar is nog steeds gastheer voor
de tentoonstelling van amateur-
i' foto's op de eerste verdieping en
voor de Lau-collectic uit de voor-
malige Duitse Melanesische bezit-
Bielirsg die onversaagd volhoudt
in zjjn. eigen stijl te „vertellen"
van de reizen die hij deed naar
liet Zuiden en van de oorden
rondom Rotterdam waar hij zo
graag mag dwalen en verwijlen,
is der traditie getrouw naar Lom
merrijk gekomen om in de mooie
In oud-Boymans waait een Franse kameraadschappelijke geest, niet i€d^ïn
alleen over hetgeen een groep oudere cn jongere schilders-tekenaars *en le stenen Landschap en
te bieden heeft, dneh oak over de wijze iMtrop zij het bieden. Men
kweekt daar vrienden, niet alleen vrienden van de kunst, maar ook Jere ludS» of wS?.
van ie durf om zich te vermeuwert en te verdiepen. J£ht£og°f Xghold oTon-
Marius Richters maakte zijn hij nu juichen wil, juicht hij over- verwacht-weelderige bloei Bie-
- tuigend (figuur met orgel!). ling staat voor niets Inderdaad
J Tielens laat oude liefden zien kan hij veel. Wij zoüden hem de
(uit zijn anthroposofische Goethe- journalist onder de schilders wïl-
tijd) en nieuwe bekering (huizen- len noemen, maar dan geen ..ra-
complexen). zende reporter (over wie Egon
Trouwens, die geest ligt over al Erwin Kisch schreef) doch een
het gebodene: wil tot het Nieuwe, Maximilian Harden of een Jules
bevattelijke. Van Jan Kamman is Sauerwein. Want ook Bleling
hij als een nieuwe kleurenjubelen- er veel werk; het overtuigt door w«rKt maar door en het blijft al-
de Boon (het gele portret en op- - vaardigheid en soms ook door be- tijd dp moeite waard,
merkelijke aquarellen) en als een koorlijke blankheid. Albert Neu-
- huys heeft gelijk dat hij niet af
zijdig is gebleven. Hij zet werk
uit '40 naast havenaquarellen van
nu en deze laatste laten zien hoe
hij in 10 jaar tljds groeide.
Gelijk gezegd; in 't Schielands-
huis hangt een sfeer die bemoe
digt. De Kunst iser thuis1.
krachtig en artistiek; verder een
mooie Maas van deze nestor. Wil
lem Boon hield zich enkele jaren
verre van exposities, thans komt
bewogen graficus voor de dag.
Wout van Heusden's minutieuze
periode ligt diep onder de hori
zon wat hij thans doet is wan
delen in.de zon van Kanöinsky cn
hij gevoelt er zich gelukkig in.
In Kees Timmer en in Quirijn van
Tiel voltrekt zich ook een proces
dat stijging en ver-innigïng doet
vermoeden. Van den Stuyven-
berg's plastieken zijn steeds deco-
Dirk Jansz Zwart zal op
Tweede Kerstdag 's morgens half eÜ
een orgelconcert geven in de Wil-
helminakerk aan de Oranjeboom-
straat. Het programma vermeldt
naast samenzang o.a, de Kerstsuites
van Jan Zwart, De "toegang-is vrij.
«tSverrïimtelUkT tverwiS-"
uit eiecn bralt en' van 'een naar (on: in prachtig materiaal!).
uit eigen bezit en van een paar
gast-tentoonstellingen, en verder is
de ligging van dit oude gebouw
bij de Maas. en Veerhaven^ der
mate charmant, dat iedere rivier-
wandelaar de opwelling om even
naar binnen te wippen, niet moet
en. niet mag onderdrukken.
Bijna honderd beslist-goede
schilderijén in Schiedams Stede
lijk -Museum het mag gerust
een Kerstweelde worden genoemd!
Bijhet doorlezen van. de catalo
gus kreeg men reeds het warme
Van Vlijmen heeft zich losge-
worsteld, van de problemen waar
Barlach indertijd in bleef als
Een wereld, van „rust en vree"
kan de Kunstkring u bieden, waar
laat-Middeleeuwse beeldhouw
kunst uit dé collectie Schretlen
staat tentoongesteld, meest hout
met beschitderings- cn dorure-res-
Universiteit wordt aanschouwelijk
gemaakt hoe men goed wonen kan
en zonder kitsch en pluchen so
fa's! in een beperkte ruimte, om
dat vrijwel iedereen tegenwoordig
met het ruimteprobleem worstelt.
Neem bijvoorbeeld een atelier-
r_ ir naaister die thuis klanten ont-
lch®*unst«*tsp?- vangt, klanten die lopen willen
Svints: 5 jïf nf n tikje met hun nieuwe avondjurk. Die
ïXLSJXSêi ïlante" loopruimte héb-
In het gebouw van de Volks- haar ijskast, waarin haar eten
f."j »t Aia.itcii iiiudiidii luufjiuimie xitru—
gevoel met deze collectie (van de f®T Se T ben, maar de naaister moet aan
Amsterdamse collectionneur B. de i? e. mgetogenheid. De Noord- het einde van een taak kunnen
Geus van den Heuvel) thuis te Nederlandse kent n,en er direct eïen kSSnen rusten In w™
blijven en thuis te zijn, want tut aan de gezichten met de forse woonwerkruimte mae gerust een
hij vermeldt gedegen werk van neuzen; vrjjwcl telkens als men - - - ag gerusI-
gerenommeerde Nederl. kunste- z»ch „vertrouwd en thuis gevoelt",
uit de laatste vier eeuwen, blijkt men met iets Noord-Neder-,
Advertentie (LM.)
Laat ons Uw
discotheek verzorgen
Gramophone-Spedalisten
sin dis 190 S
Wytemaweg a/d MathenJaaii
kruispunt Rocbussènstraat
Telef. 28098 - Rotterdams
naar
Een Chagall of een Van Doesburg lands te doen te hebben en on-
zit er niet tussen het is alles willekeurig ziet men aan de vou-
goede tot -zeer goede realistische wen en plooien der gewaden en
waarneming met vakkundig pen- aan de waarheid der eelaals-
seei en met toewijding weerge- uitdrukkingen welke knappe
geven; enkele namen garanderen, handwerkslieden eens bij spaar-
dat dc verzamelaar een kunstken- zaam licht in ccn kleine ruimte
nor met eer. fijne neus moet zijn, hun pieuze werk hebben verricht
bijv. Emanuel de Witte, David in volle overgave aan taak en aan
Teniers, Andreas Schelfhout, de de moeilijkheden van hel mate-
Ruysdaels, dc Ostace's, Thijs Ma- "na!.
ris, Klinkenberg, Jongkind, Albert Spreekt men van een speciale
Cuyp, Breitner en Bosboom. In Kersttentoonstelling, de Kunst-
haar genre: een expositie, zoals kring biect Cr ern cn wel een
men niet spoedig weer bijeen zal zeer mooie, met gewin
weten te brengen. uw ziel.
accent vallen op haar aesthetisch-
verantwoorde uitrust-hoekje en op
goedblijft.
Elders 'ziet men .hockeysticks*
omdat er zelfs geen verantwoorde
offerruimte meer is voor een
slanke gestroomlijndepiano!
Tabellen aan de wanden vertel
len allerlei nuttigs; wij denken,
dat jonge mensen, die over trou
wen dromen, ze ogenblikkelijk be
grijpen en hun problemen aan de
hand ervan goed, modern en mooi
kunnen oplossen,
DEN HAAG. Een in Zwitser,
land wonende Nederlander heeft aan
hetMauritshuis een schilderij van
Meindert Hobbema geschonken, dat
voorstelf een gezicht op Deventer
met de torens van de Nicolaaskerk
en de Bergpoort. Deze aanwinst
wordt zeer welkom geacht, daar het
Mauritshuis geen schilderij van deze
meester meer bezat. Het is nu ten
toongesteld "in de grote benedenzaal
van het museum en evenals de ge-
voor. hele collecte ook op de Vrijdag
avonden ie bezichtigen.
L'SëlilSt'lnlifU^BiSüflüiSlSS^lil^! iSinKlWliftlHfliiliiBlltif03!5L4B'n?:iSï!fln}S!liHUaalllK!r.fffilfil!fii!Kn!SSiiin!i.'ifÖ{82JSilitB!llH"ïilf8ini!$2;!l:i!5ïl!H^3:ffl8aS[!IBI{iiKiïS!i:li}E!l SB!!>SS-liS3DiMii81i!IISS^ SIJST
Knip dit blok Tentoonstellingen, enz. vanavond laat, als alfe Huis
genoten deze krant gelezen hebben,-voorzichtig uit en bewaar het
tot en met Kerstmis, want Mdandag 24 December a.s. verschijnen
wij zonder aparte Kunst-agenda. Sla deze wenk niet tn de toindf
Dank u!
MUSEUM BOTMAN
Vanaf Zond.: Religieuze Volksprenten uit de
Middeleeuwen Het grafische oeuvre van Tou
louse-Lautrec. Zond.cn Dined. 11—14 uur, Ma. en
Wo. 10—14 uur.
V.M. SCHIELANDSHUIS
Kersttcntoonstelliug van werken van twaalf
Rotterdamse kunstenaars. Zond., Dinsd. ..en.
Woensd. 114 uur. Maand. 108 uur.
ROTTERDAMSE KUNSTKRING
Middeleeuwse Beeldhouwkunst, Zond., Dinsd.
en Woensd. li—4 uur. Maand. 104 uur.
r VENSTER
Tentoonstelling van werk uit het atelier van
't Venster. Zond. t/m.Woensd. 10—22 uur.
MARITIEM MUSEUM „PRINS HENDRIK"
„Wrakhout". Zond. t/m .'Woensd; 10—5 uur.
MUSEUM VOOR LAND- EN VOLKENKUNDE
Melanesische Kunst; weven cn vlechten tn
AfrikaNationale Eotosalon. Zond. t/m Woens
dag 105 uur, 3
GEMEENTE ARCHIEF
„Glorie, ondergang en herrijzenis van de St. Lau
ren skerk". Zondag, Dinsd. en Woensd. 11—5 uur.
Maand. 1—5 uur.
V.U.-GEBOUff
Goed wonen In deze tdfd. Zond-, Dinsd. en
Woensd. 11—5 uur. Maand. 11—5 en 7.30—0 uur.
LOMMERRIJK
Schilderijen en aquarellen van H. F. Bieling.
Vanaf Zaterd. 10—5 uur.
„EMPORIUM", KIPSTRAAT
Werken van'Rotterdamse schilders.. Dag. 1010
uiir. ff 1*b.' /-'•
ZAKKENDRAGERSHUISJE, VOORSTRAAT 15,
DELFSHAVEN
Expositie van Joop v, d. Bosch. Zond., Maand,
en Woensd. 10—5 uur.
Arena: Hoffmanns Vertellingen.
Capitol: Alice in Wonderland.
Cineac: Nieuws enz., 's avonds: Lullaby of Broad
way.
Colosseum: Let's dance.
Harmonie: Captain Horatio.Homblower.
Lutusca: Show Boat.
Prinses: Hoe ouder hoe jonger.
Rev: Het leken van de gorilla.
't .Venster: Hct'vcrborgen leven.van Walter Mitty.
Victoria:.Lullaby of Broadway..
SCHIEDAM
Monopole: De furie van de Congo.
Passage: Morgen is te laat.
Zaterdag
Arena:
Capitol;
Cineac:.
Colosseum:
Harmonie:
Lutusca:
Prinses:
Rex:
t Venster:
Victoria:.
PasSage:
Monopole:
—9.30
1.43—4.13—7-
1.45—4.15—7—3.15
9—5.30 nieuws.
5.45—8—10
2-7-49.15
3,30—7—9.15
2—4:30—7—9,30
2—4,30—7—9.30
1.15—3.30—7—9.15
2—7—9.15
:2—4.30—7—9,15''
2^4.15—7—9.15
3—5—7—9 3-5—7-
Maandag, roats gewoonlijk
Zondag en de
belde Kerstdagen
1.45—4.15—7—9.30
1,454.1579.15
95.30 nieuws
3.45-8—10
2—4.30—7—8.15
2—4,30—7—9.15
2—4.30—7—9.30
2'-4,30—7&.30
2—4.30—7—9.15
140-4,15—7—9.15
2—4,30—7—S.I5
24,15^—7—9.15
GEEOUW ORANJE NASSAUSTRAAT 17,
OUD-DELFSHAVEN
Guaches en aquarellen van J. Kraanem Dag, van
lt-4 uurf J'-. 1 j
GEBOUW ROTTERDAMSE RIJWEG 78,
OVERSCHIE
SchDder- en litho werk en 40 poppen van HM.
Koningin Juliana, Dag. 3—5 en 8—9.30 uur.
Zaterdag 22 December
8 uur: Duitse Kerk, Zwartepaardenstraat, orgel-
recital door Gijs Bergmans m.m.v. Jeanne Tas -
alt. Frits Wülebrands - altblokfluit en Alex van
Amerongen.
Liederen, orgelwerken en stukken voor altblok-
fluit.
8 uur; Ned. Herv. Kerk a/h Zuidplein, kerst-
concert door Politie Mannenzangvereniglng
..Hermandad" m.m.v. het Gemengde Koor „Sur-
sum Corda" en Oostvoome's Jeugdkoor.
Maandag 24 December
8 uur: Broe plein kerk, kerstconcert door Chr.
Mannen- cn Dameskoor „Vreewijk" m.m.v.
Bram Sintnicolaas - orgel en Simon Houttuin -
hobo.
Werken van Falestrina. Orlando dl Lassa cn
Bach.,
8 uur: Statenkerk, Statensingel, kerstconcert
door Manncnzangverenlging .ApoUo" mon.v.'de
heer J. J. de Vos - organist.
Dinsdag 25 December [ie Kerstdag!
Woensdag 2S December (2e Kerstdag)
2.30 uur: Koninglnnckerk, Chopin-reeltal door
Jan Smeterlin. 0.a. Sonate op. 58. mazurka'o,
Scherzo op. 31.
2J0 uur:"RemonstTanLse Kerk, Wesferetngél. con
cert door Rotte's Mannenkoor m.m.v. Rotter
dams Kamerkoor. Werken van Palestrlna, Swee-
linck, Archangelske en Franck.
8 uur; Koninginnelcerk, Rotterdams Philharmo-
nïsch Orkest m.m.v. Dora van Doorn—Linde
man - sopraan, Annie Hermes - alt, Reinharl varn
Randwijk - tenor en Philh. koor.
Respighi: Lauda per la nativita de SIgnore en
Franck Symphome.
8 uur; Nieuwe Zulderkerk, kerstconcert met
Piet v. d. Kerkhof f - orgel en Ned. Kamerkoor.
Werken van o.a. Sweeiinck, Bach en'Gagnebin.
„Zibeline".
Zaterdag 22 December.
8 uur, Schouwburg, Bott. ToneeL
Zondag 23 December.
8 uur, Schouwburg, Hott. Toneel: „Zibeline".
Maandag 24 December.
7.30 uur, Vredeskcrk, Leede. Kerstspel „En
het geschiedde", door kerkgroepen v. Herv.
Jeugdraad E'dam-Vreewjjk. Toegang Vrij
8 uur. Schouwburg, Rott. Toneel: „Passie
bloem".
Dinsdag 25 December (Is Kerstdag).
2.30 uur. Schouwburg, Rott. Toneel: „Van
nacht in Samarkand".
8 uur, Schouwburg, Rott. Toneel: „Othello".
Woensdag*26 December (2e Kerstdag).
2.30 uur. Schouwburg, Rott. Toneel: „De
- kinderen van Eduard".
8 uur. Schouwburg, Rott, Toneel: „De
kinderen van Eduard".
Vy/tlende-ceutus volkstoneeltje van
een kapiteel uit de Sint Laurens-
ruïne lieritinere u aan dc mooie'
St. LuurenstcntoonstelUng i» het
Gemeente-Archief in de Mathcnc.:-
serlaan.
Luxortbeater. Snip en Snap xvevue „Extra
Editie". Zond., Dinsd, en Woensd. 2 en 8 uur.
Maand, alleen 8 uur.
..I 'MpilVei t'U.l pflll. 14MJ—i-ipj
uit dèSiyt Laurens. Onze voor
ouders konden'het!Maar'de her
bouwers van de Grote Kerk zijn
ook niet voor een kleintje ver
vaard.