Verpleegtehuis voor gestoorde en langdurig zieken ROTTERDAMS DAGBOEK DE TRAPPEN VAN MARY SCHOONHEYT 98 Zes weken cel voor dodelijk ongeluk ALLEMAAL NAAR BED ZONDER SEXFILM §Eoe die hond werd teruggevonden Prostitutie dossier is flauwekul ROTTERDAM RIJNMOND Ongelukken met kinderen CLICHE'S IN DE JUNGLE WFI PIF BEEKSE"^"0'-'" BERGEN'"""" mSUm Motities j Beeldende kunst in Rijnmond - DOOR CEES VAN DER GEER - Nieuwe werkelijkheid Leo Dooper *aC v -wfrvo.-.; pagina 4 - vrijdag 19 juni 1970 (ADVERTENTIE) - De bskehde double face over: gordijnstoffen ftegenvoering overbodig) verkopen, wij nu met een royaal prijsvoordeel. Luxo' overgordijnstoffen, dou ble face, in 3 prachtige effen kleuren en 2 mooie bloemdes- sins, 120 cm breed, door elkaar per meter voor nog géén zet guldon. luxe gordijnstof effen en gebloemd Vrijdagavond om 6 uur begint op de Ie etage de verkoop van doubla face overgordijnstoffen in 3 prachtige effen kleuren en 2 maote bloemdessins, 120 cm breed, mn per meter J"QÖ Elke vrijdag avomltot 9 uur open Ook maandagmorgen open Géén tof. of schrift, best. (Vion een onzer verslaggevers) ROTTERDAM, -vrijdag Zes ./weken gevangenisstraf en een jaar orttaeggirtg vain de rijbevoegdheid eiste de officier van justitie bij de Rotter damse rechtbank gisteren tegen de 24-jari-ge chauffeur J. W. van "V. uit Rotterdam iüe. vorig jaar op tweede kerstdag bij de kruising John F. Ken- medywég-rijkswog 16 togen een licht mast reed waarbij een •vriend. A. van» der Zwam, werd gedood. Van V. verklaarde voor de recht bank dait hij twaalf kleine glazen pils bad gedronken. Een bloedproef na heit ongeluk had aangetoond dat zijn qIco- holpromillage 1,20 was. Omdat de chauffeur enige kneuzingen hadopge lopen was het volgens een arts dlie Van V. meteen had onderzocht moei lijk .geweest te beoordelen of deze on der invloed had 'gereden. .Officier mr H. R. G. Feber achtte het primair ten Taste gelegde, dood- door. schuld, onder invloed,, dan ook niet' bewezen, wel dood door1 schuld-, omdialt V-an V. volgens hem door zijn hoge snelheid niet in staat was ge weest de slip waarin hij was geraakt, ite'conrigeiren. rechtbank doeit over 14 dagen üiitspraak. (Van een onzer versalggevers) SCHIEDAM, vrijdag. In Schiedam zal over enige tijd' een begin worden gemaakt met de bouw van. een nieuw verpleegte huis bestemd voor langdurig so matisch zieken en geestelijk ge stoorde bejaarden. Het verpleegtehuis Is het resultaat van intensieve samenwerking tussen de gemeentebesturen van Schiedam. Vlaardingen en Maassluis. Bovendien hebben maatschappelijke organisaties een belangrijke bijdrage geleverd aan het project. De staatssecretaris van sociale za ken en volksgezondheid dr R. J. H. Kruisinga heeft aan het bestuur van de Stichting Verpleegtehuis Nieuwe Waterweg-Noord i.o. in .Schiedam be richt dat hij in beginsel bereid is aan de bouw van een verpleegtehuis in Schiedam zijn medewerking te verle nen. Op grond van dezebeslissing kan nu worden overgegaan tot het opstel len van een ontwerp-schetsplan. Het nieuwe verpleegtehuis zal ac commodatie krijgen voor de behande ling van 145 langdurig somatisch zie ken en 130 geestelijke gestoorde be jaarden. Dr Kruisinga h'eeft verklaard van mening te zijn, dat door de realisering van het project en rekening houdende met de bestaande voorzieningen, het aantal verpleegtehuisbedden voor de bevolking van het industriegebied ten noorden van de Nieuwe Waterweg „op het voorshands noodzakelijk geachte niveau zal wórden gebracht." ROTTERDAM, vrijdag De 2-ja rige Dave Cohen van heA Schalkcr- oord is gisteren plotseling de «rijbaan van de Bredenoord opgelopen en door een auto aangereden. Met schaaf wonden en hoofdklachten is hij naar het St. Clarazlekenhuis gebracht. Op het terrein van de NS aan de Futselaan is de 12-jarige Jan de Boer van de Hilledijk tijdens het 'spelen van een stilstaande wagen gevallen. Met een .gebroken ppls is de'jongen naar het Zuiderziekenhuis gebracht'. ■De 13-jarige Yolanda Sinfce uit de Platostraat is gisteren -over een hek gesprongen in het plantsoen in de Zenostraat. Zij kwam zo ongelukkig ■terecht, dat zij haar linker onderbeen brak. Het meisje is naar het St. Clara- ziel^chuis gebracht". De 58-jarige mevrouw A. Blaaken- G-ulik uit de Nobelst raat is gisteren met haar fiets gevallen op de Schieka- de, toen zij door een bromfietser ge sneden werd. Met een hoofdwond en een hersenschudding is zij naar het Bergwegziekenhuis gebracht. Op de Beukelsdijk is de 60-jarige M. J. Speisens uit Schiedam, met zijn bromfiets gevallen, toen een fietser plotseling de rijbaan opreed. Met een heupfractuur is de man naar het Dijk- zigtzidkerihuls gebracht. ADVERTENTIE) Een luxe set..... een overhemd- etui met bijpassende toilettas.... die vaders nooit voor zichzelf* kopen, maar die ze toch o zo graag gebruiken, omdat het zo praktisch is! Het overhemd-etui, groot'ge noeg om 5 overhemden in te stoppen, geheel gevoerd. De toilettas met 2 bïnnenvak- ken (waarvan een met klep, voor natte artikelen, scheer kwastenenz.) beide uitge voerd in bijzonder smaakvol vinyl* Nu zoekt U zo'n luxe herenset uit, overhemd-etui met toilet tas, voor nog géén drie gulden. Vrijdagavond om uur Ótegint op de parterre-de verkoop van deze luxe herensets in beschaaf de kletiren en dessins, over hemd-etui en toiiettas, per set Elke vrijdagavondtot9 uur open Ook maandagmorgen open Géén tel. of schrift, best. pjNffPSl Het is 1943. De Japan- ■flwHftSw ners beheersen eer growl deel van Zuld-Oost-Azlë. Voor de geallieerden is hef belangrijk dat aij een klein eilandje in de buurt van de Filippijnen in handen krijgen. Daartoe zijn eerste zware bombarde- nrveniLen uiilgevo-eri, maar er moet ui teraard wondon vastgesteld of er nog Jappen aanwezig sdijn. Die tsak wordit opgedragen aan een stelletje mariniers of commando's. Het heeft weinig ziavmeer van „zes endertig uren in de hel'', te zeggen, wamt alles g'eat bol dsr bekende clichés, fa:nat'»fe2, verrndsolvjke. menselijke Jappan; goedw'Üende, ver halen uit hun jeugd ophalende, dap pere Ameriikaainsa Jongensecm vrou welijke arts, die hw man heeft ver loren, en een jungle vol Japanse val strikken. Gerucht over Safaripark uit de luéht gegrepen, zegt burgemeester RHENBN, vrijdag In de raad van Rhenen heeft burgemeester Bosch van Rosenthal op efn .desbetreffende vraag van de heer Van Gesink (PvdA) verklaard, dat hel' gerucht, als zou 'de Grebbeberg verkocht zijn aan een ingezetene, die de bedoeling had er een Safari-park te -«.lebten, „uit de lucht gegrepen" was. ADVERTENTIE) V V L.L.I vl—Eén van do volo vertederende ervaringen die u opdoet in onze froeteldierenhoek, waar uw kinderen naar hartelust kunnen a 11-^ knuffelen en spelen met fjBltjes, lammetjes, biggetjes, konijntjes en andere hartvaroverendQ jonge dieren. l/^\Z^VT" Of bezoek het dierenrama. Maar blijf er niet ta I—1( 11 1 I lang: er Is nog veel en vóél meer te genieten In V^I IV»,I ons ontspanning sparadijs! ontspannlngsparadiji an htlvarenbeek Achter de veelbe- loyende, maar weinig gevende titel „Allemaal naar bed" gaat een fllm schuil, die volgens de makers „de eerste Nederlandse sex- film" heet te zy» en umdrvan de re clame suggereert „een ongenadige striptease van de sex van morgen" op te zullen, leveren. Zoals zo uaak in de bioscoop wordt ook hier niet aan de beloften voldaanmaar slechts zelden zal de argeloze, door de titel verlek kerde, toeschouwer zich zo genome» voelen als in dit geval. Zoals wellicht bekend is het uit gangspunt van „Allemaal naar bed" de reactie geweest op een advertentie, die Dielc Visser vórig jaar in een aan tal bladen plaatste en waarin hij spe lers vroeg voor een door hem te ver vaardigen séx-comedle „Het naakt en de nietsnutten". De brieven (en de fo to's) die op die advertentie binnen kwamen waren, van dien aard, dat hei plan voor de sex-comedie voorlopig opgeschort werd en het idee ontstond een half gespeelde documentaire te maken over het hoe en waarom van mensen, die bereid zijn zich voor de camera uit te kleden en sex-scènes tc spelen. Zo'n zes jaar na Kees Brusse'_ „Mensen van morgen" was dit stellig een kansrijk gegeven, waarin de snelle verandering van de laatste jaren in het gedragspatroon van veel mensen aan bod hadkunnen komen. Partnerruilende, Chick en Candy verslindende, in commune levende flatbewoners, etc., het had best een aardig „document humain" kunne» worden over wat er zoal leeft onder Ons volk met interessante mensen in een intelligente film. Helaas treffen we niets van dit alles aan. Al direct richt regisseur Dick Visser zich in hoogsteigen persoon tot het publiek en verklaart „dit is een strip tease van do sexfilm c» daar gaar» we niet moeilijk over doen". De negentig minuten (als het er nog negentig zijn, want er was sprake van dat de film alsnog drastisch ingekort zou worden) die dan volgen 2ijn voor het grootste deel gevuld met boeiden, waarin op uliterst moraliserende wijze verschrik kelijk moeilijk gedaan wordt over din gen, waar Dick Visser kennelijk nog ei*g mee zit, maar die in de allerge- woooste sexfilm al jaren geleden op gelost zijn. Padvinderachtige jongensfrustraties, achterhaalde aanvallen op de censuuv. vermeende angsten tegenóver sex, de hypocriete houding van de overheid. Het culmineert in een „onthulling" van het verschijnsel striptea-e (alsof iemand rich daar nog voor interes seert). Dit alles gaat vergezeld van een eindeloos en monotoói» (door Vis ser gesproken) commentaar en alsof dit nog niet genoeg is, zien we de ma ker ook nog om de paar beelden zelf op het doek verschijnen, waarmee de grenzen der ijdelheid ruim overschre den worden. Het is typerend dat de enige scènes, waarin „Allemaal naar bed" even op esn film begint te lijken (door dc matige kwaliteit der beelden valt ev trouwens überhaupt weinig te zien) juist die momenten zijn, waarin de ondervraagde mensen even losko men, iets over zichzelf willen gaan zeggen. Op dat ogenblik wordt echter reso luut gekapt, want daar gaat „Allemaal naar bed" niet over. Afgezien van *n dergelijk zeldzaam moment is het een en al treurigheid wat geïllustreerd wordt door het meest troosteloze a-seksuele bloot uit de ge schiedenis van de sexfilm. „Hoe maakt u Nederlandse sex?" kan Ln de reclame gelezen worden. Als dat gebeurde op de wijze van „Alle maal naar bed", dan zag het er hier voor ons uit. De vraag had beter ge steld kunnen worden: „Hoe maken we een film?" Aan het resultaat te zien is dit niet gebeurd. FRED VAN DOORN. TK moet nog even terug- T.^^BeF komen op mijn f&T stukje van woens dag JrDe hond yon de groer •pa», cle organist". Het ging, zoals u zich zult herinneren, djn de hond van de broer van Bernard Drukker. Het dier, te lojjeren gedaan by Bernard Dtiikker, die in Capelle a/d iTJssel woont was weggelopen, maar kwam. weer veilig op zijn logeeradres terug. (■In ,mijn verhaaltje maakte iicfjnelding van een contacta- ^dfis voor vermiste huisdie- réfi". Later kwam ik er achter, dal dit contactadres de Stich teng Amivedi is. Mevrouw J. r Hr CLEYBOOL, Rozenburg- la$n 90, die de Rotterdamse afdeling van deze stichting on der. haar hoede heeft, heeft zich bijzonder Ingespannen voor het terugvinden van deze hond. Sinds 1933 houdt Amivedi zich bezig met het opsporen van weggelopen honden, katten, parkieten en andere huisdieren. Wie zijn huisdier mist wordt dan ook geadvi seerd de Stichting Amivedi te bellen. Er zijn twee telefoon nummers: 13.76.2S en 37.17.78. Onbeantwoord blijft de vraag: waarom wist de Dierenbescherming niets van de vermissing van deze hond. Mevrouw Stok uit Alexander- polder, die de hond mee naar huis Iiad genomen, had toet de Dierenbescherming op de hoogte gebracht en hetzelfde had de heer Drukker gedaan. Waarsckyttl(jk is er. een ver gissing begaan en werd de hond niet „geboekt". Zoiets kan voorkomen. Laten we er de Dierenbescherming die het In deze tijd ontzettend druk heeft niet te hard om vallen. T70LGEWPE ioeek vrijdag wordt het nieuwe (over dekte) zwembad aan de SpaaTisetueg in Spangen ge opend. Een bewoner van Spangen heeft eens geïnfor meerd naar de prijzen van de zwemabonnementen en daar van is hij een beetje ge schrokken. Volwassenen be talen voor een jaarabonne ment j 175.- en kinderen f125.-. Erg veel vindt deze Spangenaar en hij wijst erop, dat voor het itistructiebad (niet overdekt) de kinderen slechts 10.- voor een. half jaar hoeven te betalen Het zijn inderdaad geen kin derachtige bedragen, maar laten de Spangenaren niet vergeten, dat dc abonnements prijzen van de meeste andere zwembaden nog hoger zijn. Een vergelijking met het in- structiebad is moeilik te maken. Het open instructiebad is maar een korte tijd van het jaar te gebruiken, (erurijl in het overdekte bad het hele jaar door kan worden ge zwommen. En iedere dag. T ATEN de zwemmers er ■*J overigens rekening mee houden, dat de zwemabon nementen binnenkort duurder wórden. Er is een prijsverho ging by de minister aange vraagd. XTIJFTIG jaar by een zaak is nog altijd wat bijzonders, zo bijzonder dat hei automa tisch een plaatsje in het Rot terdams Dagboek oplevert. De Jubilaris in kwestiede heer C. WIERSMA, Boergoensevliet 71B, die op 25 juni vijftig jaar in dienst Is by Feite Cohen N.V. te Rotterdam (importeur van gedroogde zuidvruchten, vruchten- en visconserven, bakkerijgrondstoffen e.d.). Op 18-jarige leeftijd trad hij daar in dienst als hulp in de boek houding. Na enkele jaren werd hij assistent op de afdeling ex peditie en verzekering, van welke afdeling hij spoedig met de leiding werd belast. Toen de heer Wiersma enkele jaren geleden de pen- lioengerechtlgde leeftijd be reikt hadgaf hij er de voor keur aan te blijven werken en zij» directie was daar zeer mee Ingenomen. Op 25 juni is er gelegenheid ie jubilaris geluk te wensen. De heer Wiersma recipieert in de Doelenclub aan de Wester- singel 95 van 17.30 tot 19.00 uur. /YVER het volgende frag- ment trit een persberichtje van Outvefcahds Dierenpark heb ik lang nagedacht: ,Jn Ouwehands Dierenpark heeft een wisent-stier in een vlaag van woede zijn vroutv op de horens genomen. De wisent koe toas op slag dood. Het echtpaar leejde in goede har monie". T\E bankjes voor de Amro- bank op de Coólsingel zijn verdwenen en de oude mannen van Rotterdam klagen daar over. Ze vragen zich af: worden we nv zo gedwongen om naar de cafê's van C 70 te gaan om te kunnen zitten? Neendat kan onmogelijk de bedoeling zijn. Kom, autoritei ten doe wat voor de be jaarden die in het zonnetje willen zitten. U zoitdt ze toch niet uit het stadsbeeld willen missen? Trappen, doodgewone trappen van Mary Schoonheyt. IJ1 EN van de dingen, waar de, kunst van vandaag -L' druk mee bezig is, is het bewust maken, van wat om ons heen is. Kunst is al lang met meer, wat het was: schoonheid. Sinds Lucebert heeft schoonheid haar gezicht vorlorem. Dc laatste Jaren Is kunst Lu een stroomversnelling geraakt en beweegt ze zich op terreinen, waarvan je vroeger niet vermoedde, dat ze bestonden, laat staan, dat je ze überhaupt met kunst In verband bracht. Neem bijvoorbeeld Mary Schoonheyt. Het enige, dat haar aart de kunst bindt is haar naam: Schoon heyt, Maar met dè schoonheid heeft ze niets meer te maken, althans ze zoekt haar niet, maakt haar niet doelbewust. Ze is gewoon, bezig met het verkennen en veranderen van de werkelijkheid; een bezigheid, die bovendien alledaags is. Haar hele tentoonstelling in het Stedelijk Museum van Schiedam, Is namelijk ge wijd aan trappen, doodgewone trappen. Dat er waarschijnlijk buiten haar wil om - door anderen toch gesproken wordt van schoonheid of van ervaringen daaraan verwant, komt niet voor haai- rekening. Het zet alleen.roaar allerlei voorheen vaststaande begrippen op losse schroeven. Maar kijk dieren, van gulzig kijken nimmer moe, zullen haar dankbaar zijn voor de nieuwe k ijker ervaringen, voor de onverwachte uitbreidingen van het visuele terrein, die we dank zij haar inventiviteit en oorspronkelijk heid aan ons waarnemingsarsenaal konden toevoegen. Hoogtepunt cn tevens schoolvoorbeeld van 'envi ronmental art althans voor mij is haar serie dia's, gewijd aan de trap, het trappehuis, de trap treden, de trapleuning en het traplopen. Die dia's zijn. dc neerslag van de grondige verkenning van een stukje werkelijkheid de museumtrap in de linker vleugel dat iedere museumbezoeker kent. Dacht tc kennen althans. Pas als je de eerste serie dia's van Mary Schoonheyt gezien hebt, ken je deze trap. Nooit vermoede kijkaspecten worden u voorgeto verd. Als u de dia's in snel tempo op elkaar laat volgen, is die sensatie van. verkenning van iets geheel nieuws het grootst. Je hebt zelfs het gevoel zelf van vorm en volume te veranderen, doordat je door mid del van het oog van de camera in dusdanig vreemde verhoudingen ten opzichte van de trap komt te ver keren, dat je het gevoel voor normale verhoudingen volledig kwijt raakt. Een. werkelijk visueel expe riment dus. Misschien ben ik wat te enthousiast, ben ik een te gulzig kijkdier, maar komt er wellicht daardoor iets over. In wezen komt het namelijk neer op of het nu een landschapsetsje van Rembrandt of een trap van IVIary Schoonheyt Is een andere, een persoonlijke visie op (een deel van) d werkelijkheid. Nieuw en. van de laatste tijd is alleen het feit, die werkelijkheid door ingrepen zodanig te veranderen, of te accen tueren, dat er een andere of opnieuw beleefde werke lijkheid ontstaat. Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld ook de in richting van de zaal, waar Mary's expositie plaats vindt. Door middel van latwerk en doorzichtige plastic gordijnen is de zaal wezenlijk veranderd en een ge heel andere omgeving geworden. Lichtblauwe neon- buisjes verhevigen de wat onwezenlijke sfeer. Ook de presentatie wijkt af van het norm?te. Gedeelten trap, zilverkleurig geverfd, staan op spiegels of leiden naar niets. Foto's en prenten van trappen of details ervan liggen, op de grond. Aanduidingen in woorden („Trap") nemen ten overvloede alle twijfels weg. Prachtig sluitstuk is een trap, die de opgang is naar 2en goudkleurige deurpartij, in de ramen waarvan een foto het geheel nog eens herbaalt. Deze expositie is voor mij het bewijs, dat het niet altijd de gerepu teerde musea en gevestigde kunstenaars hoeven te zijn, die borg staan voor experimenten van grote kwaliteit. Jammer, is overigens wel, dat ze beiden daardoor een grotere bekendheid onthouden blijft. Ook zal Hans Paalman, die al eerder clit soort experimentele expo sities in Schiedam bracht „This way Brouwn" met Schoonheyt niet zulke hoge bezoekersaantallen scoren, als hij deed met zijn tentoonstelling „Schie dam 19401970", die door maar liefst vijftienduizend mensen bezocht werd. Maar als u gaat, en u en u ook, komt hij misschien een aardig eind in die richting. Leo Dooper.- gedicht en gouache. Tekst en beeld, het samengaan van gedicht en teke ning, is niet nieuw. Lucebert de dichter kon heel ge lukkig samengaan met Lucebert de tekenaar. Hans Hollen bach nu .een cleane objecteur voorzag ooit gedichten van Jan Dinia (sic!) van beelden. Wat Jan Spierdijk ea Leo Dooper dus nu in het Schiedams Stedelijk Museum laten zien, heeft zijn voorlopers ge had. Spierdijk schrijft mini-gedichten, die geïnspireerd zUn °P de Japanse halkoe cn veel overlaten aan de verbeelding van de lezer. Ze zUn kort genoeg om te etteren: „als mijn dromen bedrog zijn, bedrieg ik je elke nacht", of: „open de deur i als de sneeuwman belt die smelten wil in je huis." "Wie ook nog maar een restje fantasie over heeft, kan hiermee zeker aan de gang. Voor Leo Dooper zal het dan ook geen probleem geweest zijn, om een serie gouaches te maken, die op deze gedichten geïnspi reerd zijn. Ze (die gedichten) zUn vrijblijvend genoeg om niet in een illustratief soort plaatjesmakerU te vervallen. Dooper heeft er tenminste genn Illustraties van gemaakt. De grote verrassing echter van deze gouaches Js de kleur. Leo Dooper was tot nu toe een man, die voor namelijk ln zwart-wit, in tonen van grijs werkte, la ter een enkele keer opgefleurd door harde, ongenuan ceerde kleurvlakken. Een paar tekeningen uit da mu seumcollectie geven van die periode een goed beeld. Maar de Dooper anno '70 blijkt plots een tovenaar met kleuren, (de verdienste van Spierdijk?). Warme, doorgloeide kleuren, gevolg waarschijnlijk van het gecombineerd werken met krijt en verf. Dooper heeft met het gebruik van kleur rijke.mogelijkheden open gelegd. Gebleven is de forse tekentrant van Dooper. Ook nu weer ligt in zijn tekeningen het accent op de krachtig en groot getekende handen en voeten van zijn massieve figuren. Gebleven is ook de sterke overtuigingskracht, die er van zijn werk uitgaat. Van de film „Dossier Prostitutie" werd via voorpuhlicitelt nogal wat ophef ge maakt. Dit zou het eerste, zeer do cumentaire boekje z|]n dat via de film over het wat men altijd noemt oudste beroep ter wereld wordt open- geslbgen. De realiteit leert dat al die tam-lam vooraf overbodige activiteit is geweest. Jean-Claude Roy regisseer de een semi-informatief werkje, dat vlotjes b|j de rij films die al eerder In dit genre „zo nodig moesten" kan worden geschaard. Goed, de prostiitutDe wordt, van alle kanten uitvoerig bekeken. Ir» vele hoofdstukjes. De doodgewone tippe laarstier, de caE-fgki, de gélegeniheids- proatituée, de dames die langs snel wegen hun heil hebben gezocht, enzo voort Plus de hele entourage van bars, nachtclubs, sou-teneurs, likke baardende klanten in spé, boos 1 kijkende poLt.te-agen.ten, bezorigdie maatschappelijk wenkers en genees kundige controles. De hole rattaplan, maar ru&ar iïk naameerrn weten alles al. Jean-CLaude Roy is niet verder komen dan een bloedeloze opsomming van hetgeen cr in het rosse leven zoal te koop Is. Zonder (raffinement, ver- craasingseffecten, of waarom niet? enige milde humor. Nee, de hele produktte gaat zwaar gebukt onder de menilrrg dait pros'uitu- lien een verfoeilijke, in-<trieste, ten he mel schreiende zaak is. Dat alLe meis jes uit het ïaven eigenlijk gered zouden raceten wOirden am later als keurige huismoedertjes een 'gelukkiger toekomst te hebben. Er wordt be gonnen mat een citaat van Paus Pau- lus: „De prostitutie is een van de droevigste smetten in onze moderne maatschappij". Een citaat dat qua teneur de lading totaal dekt. Tot een genuanceerde visie is Roy «tet gekomen. Anderhalf uur .toont hij vrouwen, waarvan we dan steeds moeten denken: „Gut die ook al, wat is hot toch verschrikkelijk". Onnozele interviews geven het laatste zetje naar de afgrond. Het „Dossier Prosti tutie" had dan ook beter pp de plank kunnen blijven. Gewoon flauwekul, F. H. (ADFERTfiN riEj Herniey kennismakir Meent 39, Rotterdam tel, 11,50.60

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Rotterdamsch Parool / De Schiedammer | 1970 | | pagina 1