Aldrichs
kijk op
Hollywood
I
Richard Harris als
indianen -pakpaard
m
39.f
^59.80
i
Een lief
avondje
met Corry
'0 Cangaceiro':
actie-film
of aanklacht?
Eerst een doodsteek
nu driestuiverslegende
55=
jssr= 47.80
„Koixf roulatie"
in Sted. Museum
nog tot maandag
WIN EEN FILM
Rommelkamer
van de sex
ÉiliU^S kamer'van de sex"
zijn vijf mensen gedurende vijf kwar
tier op een volstrekt ongeloofwaardige
en zeldzaam' amateuristische wijze
met elkaar bezig. Hoofdpersonen zijn
itwee aantrekkelijke meisjes, die zich
met nauwelijks voorstelbare naïeviteit
laten lijmen door een oude schurk.
'Fuzis' van Guerra
tenkByl
Arena
Calypso
CemtraaH
Cïmeac'BïJenlkorif
Came sic "Beurs
Cmeramna
Colosseum
Corso
Grand
Harmonie
Lmraièjre
Luxor
Metro
Prinses
Rex
Studio '62
pagina 6 - vrijdag 9 oktober 1970
nURRnmv Wat is er toch met Robert Aldrich gebeurd? Wel, hij
IffiOtóWiS begon met films als „Attack" en „The big knife" waar
van de filmcritici indertijd tjonge tjonge schreven, maar waarbij het
grote publiek wat onwennig in zijn bioscoopstoel heen en weer
schoof. Aldrfoh bleek al gauw te praktisch voor dit filmen voor de
happy few. Het lag in de lijn der verwachting dat hij de biosocop als
maatstaf koos en films ging maken aJs „What ever happened to baby
Jane?" niet Bette Davis als niet mis te verstaan monster wat door
ditzelfde grote publiek werd gevreten. Aan de buitenkant is zijn
werk doorlopend gegroeid. AJs er gevraagd wordt naar een goed
spelregisseur kan iedereen nu risicovrij: Robert Aldrich roepen.
Trouwens, dat antwoord is evenzeer op zijn. plaats als er gevraagd
wordt naar eon Hollywood-regisseur met meer dan gewoon talent en
vakmanschap.
(ADVERTENTIE)
Een van de beste Westdultss ge
luidsbanden brengen wijexklu-
sief voor Nederland onder 't
merk "Europa" voor een aan
trekkelijke prijs óp de markt.
U kunt "Europa" geluidsban
den kopen in 3 lengtes n.l.
langjpeeljdubbalspeal (voorde'
ze dubbe/speef serie vragen wij
Uw speciale aandacht} en triple
play band.
Alle banden zijn vervaardigd
van voorgerekt polyester en
staan kwalitatief 'aan de top.
Koop nu méér maters geluids
band voor minder geld.
spBeiauur
diameter
cm basis van
9/zcm per
seconde
Vrijdagavond om 6 uur begint
in het souterrain ds verkoop
van deze voordelige Europa ge
luidsbanden, er zijn 3 lengtes,
maar de dubbellangspeelband
willen wij speciaal onder Uw
aandacht brengen, alle banden
zijn gemaakt van voorgerekt
polyester en afkomstig uit een
der beste westduitse fabrieken
op dit gebied.
Ook maandagmorgen open
Géén tel. of schrift, best
pORRY BROKKEN laat haar trouwe
bewonderaars niet in de kou
staan. Een geheel gevulde zaal van de
Rotterdamse Schouwburg heeft gister
avond kunnen genieten van dtverse
oude succesnummers als „Les Glte'
nes", „La Mamma" en zelfs „Mllord".
Gezien het applaus waren veel
mensen daarvoor gekomen.
Nieuw aspect van haar optreden
vormen de kleine conférences die
Corry tussen de liedjes door houdt.
Geen briljante woordspelingen of spit
se grapjes, maar meer een genoeglijk
babbeltje. Over haar jeugd, over
dochter Nancy en over grappen nit
het vak. Dolle Mina's zullen ernstige
bezwaren hebben tegen zinnen als
„Wy vrouwen zijn...", gevolgd door
een aantal achterhaalde opvattingen.
Corry wil heel duidelijk het lieve
kléine meisje spelen. Af en toe een
uitschieter naar spontaan-harlelUk.
Het merendeel van de liedjes Is of
wel voor de helft ofwel helemaal aan
de zeer lieve kant. Een Israëlisch (in
het Duits gezongen) slaapliedje, Toon
Hermans' „Dit Is een plek oin lief te
hebben" en het speciaal voor haar ge
schreven „*t Geeft niks, meld" onder
strepen die hang naar vriendelijkheid.
Een opvallend nummer is „Aranjuez'.
een weemoedig in het Dnlts gezongen
werk, dat met bijvoorbeeld Spaanse
tekst een beter effect zou hebben.
In het voorprogramma trad de jon
ge cabaretier Murnix Kappers op. Be-
geleld door pianist Jan van Twuyver
bracht hi) een aantal zelfgeschreven
en gecomponeerde liedjes. De „Narcis-
susblues" over „l'amour self-service"
stak daarvan een stuk boven de rest
uit Een vers over Duitsers cn bun
strandkuilen kon bijvoorbeeld moei
lijk nog origineel genoemd worden.
E. F.
Maar (wat voor soort films heeft hij
sindsdien gemaakt? „The dirty dozen"
en zijn recente „The killing of sister
Georgé' hebben ivoona.1 met elkaar ge
meen dat het tot in alle, aan de bui
tenkant 'voorgekauwde, details geslo
ten films zijn, die de toeschouwer
zonder meer door moet slikken maaj*
die «van them varder Keert enkele me
dewerking vragen. Aldrich, eens een
artistieke retoël in Hodlyiwood', is een
handige filmer geworden die overdui
delijk werkt, 'geen films meer maakt
voor een publiek dat mee «wil doen,
dat publiek ook igeen „inspraak" gunt.
Er staat op het doek wat er
staat en het staat er zo .vierkant en
concreet dat je erachter niets meer
hoekt te zoeken. Aldridh maakt tegen
woordig eng ouderwetse films. Het
Hollywood dat hij presenteert, toestaat
eigenlijk al niet meer. Het Hollywood
van de glinsterende buitenkant dat
.met die oppervlakte vooral knap was
in het bedriegen.
Je zou denken, zo'n regisseur moet
wel veel van dat oude Hollywood
houden. Maar dat valt op het eerste
gezicht nogal ttogen. „The to kg knife"
bijvoorbeeld, naar mijn smaak - een
veel soher,per en boeiender veroorde
ling van •Hodlyiwood dan bijvoorbeeld
„Sunset tooulevurd" van Wilder, be
wees lang geleden onomstotelijk het
tegendeel.
(Hij igirug er magistraal, bijna Sha-
kespeariaans tegen te keer. Misschien
hangt die film aan een te Ihage ©pijkr
In tnijh geheugen, maar ik zou hem
best nog eens willen zien.
Dat was dan vroeger, maar uit „The
legend of Lyilatti Clare" die bij in 1968
maakte, 'blijkt dat zijn standpunt niet
zo veel veranderd s. De film speelt zo
genaamd in deze tijd maar'grijpt dui
delijk terug op het Hollywood van de
jaren dertig. De tijd dat producenten
deden alsof 2e een hartverlamming
kregen als je met ze over „film"
praatte want „film" betekent preten
ties en „bad 'business" alleen aan
een „movie'j kon je fors geld verdie
nen. De tijd' ook dat beroemde sterren
grillig de 'lakens uitdeelden 'en regis
seurs dan wel bekend stonden als
.tirannen maar het meestal'tegen hun
sterren moesten afleggen. Net als te
gen die (producenten trouwens, die
bun- talent probeerden te verpesten,
hun meesterwerken op de montageta
fel lieten verknippen enz.
Ernst Borgnine speelt in „The le
gend of Lyüah Clare" het prototype
van zo'n producent, Kim Novak is een
gereïncarneerde filmster uit die dagen
en Peter Finch, dank zij spelregisseur.
Aldrich ditmaal lang geen slecht ac
teur, vertolkt de beroemde regisseur
die net als eens de oude Von Stern
berg de rekening van Hollywood
krijgt.gepresenteerd.
Er zit in het gegeven veel „baby
Jane". De regisseur zal met een jonge
net utt de provincie geplukte actrice-die
als twee druppels water op het film-
idooi lijkt waarmee hij vroeger zijn
onsterfelijke films gemaakt heeft, die
■tijd laten herleven. Aldrich houdt de
toeschouwer doorlopend bezig met de
vraag of er geen zielsverhuizing heeft
plaatsgehad. Met zijn publiek is hij
blijkbaar verzat op zulke goedkope
verzinsels.
Een slechte film? Neen. In ieder ge
val, om met de .producent te spreken,
een mooie „movic". Alles zit lekker,
het spel, het sfeertje en vooral de bui
tenkant. Maar het is wel de driestui
verslegende van Hollywood, geknipt
uit de roddelende film tijdschriften
van die jaren dertig. En. je moet niet
terugdenken aan „The big knife"
want dan toen je meteen weer aan het
begin van deze recensie..
Wat is er toch gebeurd mei Robert
Aldrich? Waarom maakt hij tegen
woordig alleen nog maar di.t genre,
waar wel veel van af te kijken, maar
niets interessants in te ontdekken valt?
C. B. DOOLAARD
De nieuwe filmster wordt voorgesteld aan de wolven van Hollywood. Rechts op cfe voorgrond Kim Novak die daar
van in 'The legend of Lilah Clare' niet van onder de indruk komt.
(ADVERTENTIE)
Weg met die ouderwetse lood
zware en stoffige matrassen!
Nu koopt U op on2e eerste
etage een moderne poiyaether
matras en U bent van alle ge
zeul en (stoffige) narigheid af.
1 Persoons poiyaether matras
sen in diverse kwaliteiten en
hoogtes koopt U nu bij ons
voor zeer aantrekkelijke prij
zen.
1 persoons
poiyaether
matrassen
80
11 cm hoog
12 cm hoog
aan 1 zijde doorgestikt
13 cm hoog
aan 1 zijde doorgestikt
met geborduurde border
Vrijdagavond om 6 uur begint
op ds Ie etage de verkoop van
1 persoons poiyaether matras
sen (licht in gewicht en stofvrij}
in diverse kwaliteiten en hoog
tes,- nu bijzonder voordelig.
Ook maandagmorgen apen
Géén tel, of schrift, best
SCHIBDAM, vrijdag. Nog slechte
erakoie dagen Is er gelegenheid om 'in
het Stedelijk Museum de vierde Kon-
frontalietenitoonsteLlinig te bezoeken.
Tot maandag 12 okto-bcr zal het
werk tva-n de jonge kunstenaars Wil
Bink, Erik Tape, Wijn Smits, Anne
van Waarden en John Wontcl nog
geëxposeerd worden.
Tevens is as. zondag de tentoonstel
ling ivan tolo-emeJistiillevens .van prof. i-r
M. J. Granpré Molière voor ihet laatst
te ei en.
Deze week is het door ons uit
geloofde filmdiplorha, dat recht
geeft op het bezoeken van vijf
Rotterdamse bioscopen voor twee
personen, gewonnen door de heer
L. P. Groenweg, Heenvlietsestraat
43a, Schiedam.
De titel luidde: ,/t Brandt, m'n
liefje". Ook nu is er weer een
zelfde prijs beschikbaar. Zend
uw oplossing vóór woensdag a.s.
naar Het Rotterdams Parool,
postbus 876, Rotterdam. Op de
adreszijde van de briefkaart ver
melden: Win 'n film.
RllffiR Lord John Morgan
laSeoSw heeft de beschaving
en hot otide Eng-cland achter zich ge
laten en Js naar Amerika getrokken
om in het wilde westen een wat avon
tuurlijker bestaan te gaan Telden. Het
wordt „lijdén", want net als hij in z'n
blootje 2ich staat te poedelen In een
beekje, ivordt hij door de Sioux-ln-
dlanen gevangen genomen. De lord
(Richard Harris) ziet er vrij stevig uit
en de indianen besluiten hem als pak
paard te gebruiken,
In „A man called horse" zien -we de
lord vervolgens geleidelijk evalueren
van paard tot indiaan.
Centraal staat het thema van de
mens In een voor hem onaangepaste
situatie, iemand die letterlijk naakt in
een vreemde en vijandige omgeving
belandt. Na een -aantal mislukte
vluchtpogingen begint 'hij zich aan tc
passen eai probeert hij zich waar to
maken in zijn nieuwe wereld, pro
beert hij zich als mens te manifeste
ren.
Op dit moment van de film doet het
verhaaltje zijn intrede in de gestalte
van de zuster van opperhoofd Gele
Hand, t.w. Vluchtend Hert. De lord
gedraagt zich als een man en tenslotte
mag hij baar huwen, maar dan moet
hij eerst de gelofte afleggen voor de
zonnegod en dat is een langdurig ri
tuele marteling. Hierna voltrekt hei
verhaal zich volgens het Winnetoe/de
laatste der Mohicanen-patroon.
Zolang regisseur Elliot S11 verstem
zich beperkt tot het creëren van een
zeer authentieke documentaire sfeer
weet hij te boeien, maar op het mo
ment dat 'hij zijn cliché-Iicfdesverhaal
door wil drukken, gaat het mis. Dan
overtuigt Richard Harris ook minder,
al blijft de bewondering voor wat
deze acteur fysiek allemaal wel nip*
voor de rol heeft over gehad. Iets der
gelijks zie je vair geen enkele Neder
landse acteur. Wie zou er hier trou
wens een paard willen spelen? Of
zelfs maar een indiaan?
De figuur in kwestie nosmt 2ich
dokter, om zodoende zijn aanranderlge
bezigheden „experimenten" te kunnen
noemen. Zijn trouwe personeel bestaat
uit een sadistische oude zus en een
debiele knecht. Het drietal woont
uiteraard zeer •afgelegen, want be
moeizuchtige buren zijn bij dit soort
praktijken zelden gewenst. Temeer,
daar de 'kelder van het perceel benut
is voor een soort panopticum met drie
blote, dode, maar goed geconserveerde
dames.
Enfin, de nieuwe slachtoffers willen
dringend weg. Ongeveer 57 kansen om
de baas en zijn personeel op de
hersenpan te timmeren laten ze onbe
nut. Daardoor duurt het allemaal wat
langer dan nodig is.
E, F.
De Rotterdamse filmliga vertoont
maandag iz oktober (19.00 uur) in
het Kriterion theater „Oz Fuzis"
(1964) van Ruy Guerra, Met deze film
introduceert de liga een voor Neder
land nog onbekende grootheid van de
Braziliaanse cinema NOVO.
Guerra: geboren 22 •augustus '1931
op Mozambique, opgeleid in Portugal
en (van 1952 tot 1954) aan de Id'hec
in Pas-ijs, waar hij een aantal korte
films maakte voordat hij zich in 1958
in Brazilië vestigde. Het verhaal van
„Oz fu-zis" speelt in het dorp Miiagres
in een streek van de provincie Bahia
die de bijnaam „Viertioek van de
dorst" heeft. De burgemeester en de
grootgrondbezitter laat uit de slad vijf
soldaten overkomen om bij het over
laden van het graan te waken tegen
de hongerige boeren. Maar de boeren
berusten. Alleen chauffeur Gaucho
(ex-soldaat) komt, mede geprikkeld
door de dood van een kind, in op
stand. Er wordt een klopjacht op -hem
georganiseerd, met een dramatisch
slot.
In hei voorprogramma: „Man. en
Paard" van A'l'laard II. Hid ding en
Harm en G. Honnef.
RICHARD HARRIS
(ADVERTENTIE)
vanaff19&-
Meent 39, Rotterdam:
tel.11,50,50
riNEAOBEtJRS
Wat
Italiaanse
regisseur Giovanni Fago met z(jn fjlm
„O Cangaceiro" heeft beoogd, wordt
niet erg duidelijk. De film kan be
doeld zjju als een aanklacht tegen de
grootgrondbezitters in Brazilië, die de
arme bevolking uitbuiten. Het kan
echter ook zijn, dat Fago een
spannende actiefilm heeft willen
maken met een rebellenleider als
centrale figuur. In het een noch het
ander is hjj dan geslaagd.
De- met actie geladen fragmenten
beperken zich tot enkele massale
slachtpartijen, zonder dat die ove
rigens en dat pleit voor de film
ontaarden in bloedige en wrede
beelden .Dai er in Brazilië een enorme
tegenstelling is tussen rijk en arm en
dat er altijd een strak militair bewind
is geweest, is «iets nieuws. In zijn
ging de bioscoopbezoeker hierover
te lichten blijft Fago nogal aan de
pervlakte.
Dat „O Cangaceiro" desondanks wel
boeit, is vooral te danken aan de
voortreffelijke rol van Tomas Milian
als de rebellenleider, de verlosser.
Bovendien is de film goed „aange
kleed"; de kostuums van de eangacei-
ros (bandieten) zijn bijzonder fraai
van kleur. Ook de helaas spaarza
me Zuid-Amerikaanse .muziek is
van goede kwaliteit I
LIEFDE VOOK HET HIHVE-
LIjK Wal- zich tijdens het on
getrouwd (liefhebben kan afspe
len. Ene dr August Schneider
heeft wat ingewikkelde verhou
dingen bij elkaar gezocht. Rijp?
vrouwen ent groene minnaars,
nymfomane meisjes die ook nog
zwanger zijn, moeilijke jeugdlief
des, no«»m maar op. Nieuw. 18
jaar,
M.A.S.H. Klassieke solda
tenklucht, zeer geraffineerd aan
je' smaak en sfeer van deze tijd
aangepast, die zldh afspeelt In een
militair veldhospitaal tijdens de
Koreaanse oorlog. Het script moet
goed zijn geweest, maar regisseur
Robert Altman heeft op de 'goed
kope toer de kolder wat aange
dikt en de scherpe kantjes van de
satire zorgvuldig vermeden. Prol.
1*8 jaar
DE GRUWELKAMER VAN DE
SEX Erotomaan haalt meisjes
in hues voor zogenaamd weten-
schappelijke proeven. Dat dat
louter en al'leen voor experimen
ten ten eigen zinnelijke nutte'is,
ligt voor de hand. Nieuw. 18 jaar.
DE DWERG-EXPRESS De
erfgenamen van Walt Disney
dachten dat u graag wilde weten
of kabouters nu werkelijk be
staan. Antwoord*: bevestigend.
Kleurrijk, maar de trucs zijn
soms erg doorzichtig. Prol. A.l.
VREEMDE MINNAARS Zes
gecompliceerde liefdesgeschiede
nissen in een Zweeds dorpje, of
tewel een overzicht van- de sek
suele frustraties in een kleide ge
meenschap. Prol. 18 jaar.
O'CANGACEIRO Troebelen
in Brazilië, met opstandelingen
die de onderdrukten en uitgebui
te arme zielen steunen in een
strijd tegen wrede regeringstroe
pen. Nieuw. 14 jaar.
CROMWELL Richard Harris
als Olivier Cromwell, de hereboer
die in de l?e eeuw opstond tcigen
de „willekeur-regering" van Ka
rei I. Cromwell verzamelt een
groep vrijbuiters verslaat Kareis
leger en trekt alle macht aan
zich. Prol. 14 jaar.
OKINAWA Karl Malden,
Richard Widmark -en Jack Pa lan
ce in Lewis Milestone's oorlogs
film uit 1951. Okinawa, het ei
landje in de Stille Oceaan d'at
door de Japanners bezet 'gehou
den werd en door dé geallieerden
bestookt. Reprise. 14 jaar.
SUNFLOWER Sophia Loven
on Marcello Mastroanni als Ita
liaans echtpaar in do Tweede
Wereldoorlog. Marcello moet naar
het oostfront, het lukt hem niet
daaraan te ontkomen. Eenmaal in
Rusland trouwt hij een Russin,
maar kan Sophia in Italië toch
niet vergeten. Prol. 14 jaar.
WEST SIDE STORY Het
kassucces van zo'n "acht jaar gele
den met de sterke regie, de feno
menale muziek, de fraaie ballet
ton en het overwegend sentimen
tele verhaal. Prol. 14 jaar.
VILLA RIDES Geromanti
seerd en zeer hard verslag van de
-gebeurtenissen in Mexico tussen
1911 en 191-3, waar revolutionair
Pa neb o Villa vocht voor de vrij
heid en democratie. "Veel dood en
verderf, omlijst vaak subtiele hu
mor, In de hoofdrollen YulBryn-
ner, Robert Mitchum als wapen-,
smokkelaar- die zich aansluit bij
de revolutionairen en Charles
Bronson. Reprise. 18 jaar (eerste
weekheid).
VRIJE LIEFDE Jean Aurel
heeft hetr oude Manon-gegeven
van André Frevost weer eens op
gegraven en in een zeer kleurig
en decadent jasje gestoken. Ca
therine Deneuve is nu de moder
ne femme fatale, die enerzijds
verliefd wordt op een radiojour
nalist, maar anderzijds manne-
bapjes toch niet kan laten staan.
Reprise. 18 jaar (alleen maan
dag).
Kriterioaa
WHAT'S NEW PUSSYCAT?
Klucht uit 1965 met ingrediënten
die toen hip waren. Een fijne
verzameling d'waze voorvallen
waarin Peter Sellers, Peter
O'Toole en Ursula Andress voor-
nat* elijk de hand hebben. Prol.
10 jrar,
YOU CANT WIN 'EM ALL
Turkije anno 1922 waarin het
sultanrijk op instorten staat, de
revolutionairen steeds dichter bij
de harems1 komen, Mooie tijd
voor Tony Curtis en Charles
Branson die een tijdje komen
avonturieren. Prol, 14 jaar.
A MAN CALLED A HORSE
Rchard Harris wordt gevangen
genomen door Indianen en letter
lijk als pakpaard gebruikt. Na
een aantal mislukte vluehtpogin-
ton past hij zich aan aan het „In-
ianenbestaan", mag zelfs de
dochter van het opperhoofd hu
wen. tot ten slotte een bloedige
oorlog hem toch weer naar de
blanke wereld drijft Nieuw. 14
jaar
ANGÊLIQUE EN DE SULTAN
Vijfde en laatste aflevering in
de Angélïque-serie, met Michèle
Mereier in de titelrol. Voor wie
van romantiek uit het verleden
en de daarbij passende kostuums
houdt. Reprise, 14 jaar-
VUIL SPEL Een groepje
huursoldaten Ls letterlijk en fi
guurlijk de woestijn in gestuurd:
zij moeten gevaarlijke karweitjes
opknappen aohter de Duitse en
Italiaanse linies in Noord-Afrika
tijdens cte Tweede Wereldoorlog.
Reprise. 18 jaar.
HARD CONTRACT De om
mezwaai -In het leven van een be
roepsmoordenaar. De opdracht
luidt: „dood drie mannen". Eki
uhvoering van deze opdracht
brengt hem -in contact met de on
vermijdelijke imooie vrouwen.
Een van hen doet hem bp een zi
geunerbruiloft belanden en de
melancholische violen en git
zwarte ogen vormen het decor
waarin hij besluit een beter leven
te gaan leiden. Met James Go-
burn en Lili Palmor. Reprise- 18
jaar (alleen woensdag)-
THE GOOD, THE BAD AND
the UGLY Wostern waarvan
vooral de muziek, bekend js ,ge-
^vorden. Clint Eastwood neemt
het op tegen Lee vam Cle*of en het
filmprodukt is -van Italiaanse ori
gin e. Reprise. 18 jaar
BORSALINO Jean-Paul
Bcrlmondo en Alain Delon maken
ais misdadigersduü furore in
Marseille anno 1030. Eendrachtig
liquideren 2jj alle kopstukken
van de onderwereld. Het duo
heeft dan do macht alleen, maar
weet .daar in feite geen raad mee.
Beter gwngsterswerk van regis
seur Jacques Deray, P.rol. 18 jaar.
IF De film die in 1069 de
grote prjjs van het filmfestival
va» Cannes won. Drie jongens
rebelleren tegen het conservatief
disciplinaire systeem op een En
gels? kostschool. Dat eindigt met
een complete afslachting van het
establishment. Regie; Lindsay
Anderson. Prol. 14 jaar.
Venster
THE LEGEND OF LYLAH
CLARE Robert Aldrich maak
te de2e film in 1968, maar greep
duidelijk, terug naar het Holly
wood van de jaren dertig. Met
Kim Novak in een gecompliceer
de dubbelrol. Lekker sfeertje,
•mooi kijkspel, maar wel een
driestuiverslegende van Holly
wood, geknipt uit roddel-tijd-
schriften. Nieuw. 18 jaar-
Victoria
JACHT OP WLLIE BOY
Abraham Polonsky ivertelt in
deze film het (authentieke) ver
haal van de jacht die in 1890
werd gemaakt op een Paiute In
diaan, die de vador had neerge
schoten van het meisje waarmee
hij wilde trouwen. Een bittere
film die bij vlagen geniaal is. Met
Robert Bedford, Katherine Rosse
en Robert Blake, Reprise. 18 jaar.
Thomas Milian, rebullenleitier, wordt oo een karretje van een ben?
afgeduwd. In „O Congaceiro". Cineac Beurs. B