mm,
1
fföct
De geheimzinnige
kleden van Anna
M
is
dat zit zó
m
de Stam
li
Oranje-Wit prikkelde
'elf' van Schiedam
Ar ie Keijzer
start Bach-
cyclus in de
Doelen
Claudio Arrau
fameus solist
in Beethoven
SCHIEDAM
PERSONEEL VAN POSTMUS DE RIJN OP
Russen „zeer
tevreden" over
bezoek aan stad
Gevonden
voorwerpen
Drie inschrijvers
voor aanleg
Cliurchillweg
BÉCAUD FANS KWAMEN NIETS TEKORT
BH»
SCHUTTING
WIEGMAN
TIPS
Bouiïisegna velde
Mexicanen: 2-0
KI
waar gezelligheid begint.
Demonstratie
tegen fosgeen-
fabriek SCS
maandag 27 september 1971 - pagina 5
Op 26 september 1901 werd de eerste Postmus-kapsalon in Rotterdam geopend. Gisteren kon er dus gesproken
worden over 70 jaar Postmus „haute coffure". Geen recepties, geen officiële toespraken, geen orthodoxe jubi
leumviering, zo redeneerde de directie. Men had een beter idee: met het voltallige personeel op een tweedaagse
Rijnreis. Gistermorgen om acht uur was het verzamelen geblazen voor het Groot'nandelsgebouw. Naar verluidt was
eenieder goed gemutst en goed gekapt.
BOTTERDAM, (ANP) Na een
informeel bezoek van vijf dagen aan
dt haven van Rotterdam zijn de twee
Russische jagers zondag- naar hun
land teruggekeerd.
Vlak voor het vertrek heeft de be
velhebber, admiraal E. I. Volohoucv,
de pers meegedeeld zeer tevreden te
zijn over liet verblijf in Nederland.
Hij hoopte, dat het bezoek van de
Russische marine vriendschap had
betekend en dat het een bijdrage zou
leveren aan betere betrekkingen tus
sen Nederland en de Sovjet-Unie.
Meer dan 6 000 mensen hebben de
oorlogsschepen deze week bezichtigd,
De admiraal toonde zich verheugd
over de talloze opmerkingen in het
receptieboek, die volgens hem blijk
gaven van de vredelievende menta-
lieit van het Nederlandse volk. „Ook
wij willen vrede. Deze oorlogssche
pen hebben wij islechts nod tg voor
onze defensie", aldus de admiraal, die
tegenover de pers trachtte elke im
pressie var» agressie van de zijde van
Rusland weg te nemen.
Op een vraag waarom hij vrijdag
de petitie van enkele Joodse jonge
ren betreffende de positie van de Jo
den in Rusland niet had geaccep
teerd, zei de bevelhebber, dat hij niet
de aangewezen man was om een der
gelijk protest te aanvaarden. Boven
dien zou dit voigens hem tegen de
regels van de gastvrijheid zijn. Daar
enboven geloofde hij niet dat de pm
teserende jongeren vertegenwoordi
gers van een grote groep waren. Hij
twijfelde er zelfs aan of het echte jo
den waren. Een journalist van het
Russische blad Izvestia, zelf een jood,
die met de schepen meereisde, zei ge
probeerd te hebben met de jongeren
hebreeuws te spreken. Zij spraken de
taal niet, verklaarde hij
ADVERTENTIE
Om van de zomer een bak vol
kleurige miniatuurroosjes op
Uw balkon of terras te hebben,
moet U ze nu alvast planten
U vindt ze in ons tuincentrum,
deze schattige kleine roosjes fre
worden niet hoger dan 25 a 30
cm) in de kleuren rood, rose,
geel en witnu voor nog géén
één gulden.
Morgenvroeg om 9 uur begint
in ons tuincentrum, 2e etage,
de verkoop van deze miniatuur-
roosjes In de kleuren rood,
rose, geel en
wit
Pak turfmolm van f 3,90 voor
f 2,98.
Ook maandagmorgen open
Géén tel. of schrift, best.
DE Doelenorganist Arie Keijzer
heeft zich de opgave gesteld
het volledige orgeloeuvre van de
grote Thomascantor, Joh. Seb.
Bach, op het Flentroporgel ten
gehore te brengen. Aan het wel
slagen van deze grootse onder
neming behoeft men niet te twij
felen: Keijzer heeft al vaak be
wijzen geleverd van zijn intense
inleving in de rijk gevarieerde
gevoelswereld van Bach en van
zijn bijna bedrijfszeker te noemen
techniek om de moeilijkste wer
ken onberispelijk weer te geven.
Het eerste concert, zaterdagmiddag
door een groot publiek bijgewoond,
bleek reeds een doorslaand succes.
Tot het smaakvol samengestelde pro
gramma met werken uit diverse pe
rioden van de componist behoorde de
eerste triosonate in Es, die met de
overige vijf van deze sonates nog al
tijd een specimen is van virtuoze,
maar tevens betekenisvolle orgellite
ratuur. Keijzers vertolking van dit
werk beantwoordde aan de hoogste
eisen van perfectie. Zijn consequent
volgehouden non legato-spel in het
slotallegro wekte de grootste bewon
dering. Tempo-slabiliteit waarin ech
ter ruimte werd gelaten voor agogi
sche vrijheden ter wille van de ex
pressie hoorde men voorts in de ter
opening en in de tot slot gespeelde
preludes en fuga's In de toonso°rten
resp. c klein en C. groot. Deze wer
ken liet Keijzer volgen door fraaie
koraalbewerkingen, eerst de zes uit
„Das Orgelbüchlein',' daarna vier an
dere bekende, zoals b.v. Aus tiefer
Noth, Wir glauben all an elnen Gott
en An Wasserflitssen Babylons. Voor
alle werken koos de organist sugge
stieve, transparante regjstraties. Het
publiek toonde zich terecht enthou
siast.
Keijzers integrale uitvoering van
Eachs orgelwerken wordt in maar
liefst drie seizoenen gerealiseerd.
S. NIEBOER
SCHIEDAM, maandag, Te bevragen bij
het hoofdbureau van politic to Schiedam,
dagelijks van 09.00 uur-17.00 uur, toehnlve
op zaterdag en zondag:
Zilveren armbandje met plaatje; gele
kinderportemonnee met inh nieuwe plas
tic brlllenkoker: leesbril mei ronde glazen
in koker; sleutel: gereedschapskist met
slang; een voetbalschoen; wit jongensjaek-
Je; dn meshand schoenen; driehoekige vlag
met stok; verzckerlngsploatje van een
bromfiets.
Te bevragen bö de vinders*
Gouden kinder ringetje. Nels, Obrecht-
straat 22; bankbiljet, Brussanrd, Th.
Kempisstraat 44; bankbiljet, mevr. Faling,
Rotterdamsedijk 37a; doublé damespolshor-
loge met idem bandje, Gem. Secretarie,
Nleuwstrant (vragen naar de Hr. Mun-
nink): gouden oorbel met steen. Hans van
Gamerden, Geervlietsestroat 34a; bankbil
jet, Verhagen, IJsselmondesostraat 10:
groene damesportemonnee met inh., J.
Schnper, Zweerisestraat 07 b; bruine heren-
portamonnee met InhBoon. Slachthula-
Inan 29a; sleutelring (klaverblad) met 2
sleutels, Schecnloop, Fultonstraat 34) par-
ker balpoint, J, Lomans, Vondellaan 2;
sleutel. Van der Kruit, Delflnndsewcg 508)
klndcrbrll. donker montuur met zilverkleu
rig metaal afgezet. A. Zagwljn, Hecnvliet-
sestrnat 20; bril met gekleurd glas in ko
ker, P. Bonken, H. Bosinanplein 31: tas met
voetbalkleding, Ramaker, Pr. Aalbersolaan
80; zwarte tas met voetbalkleding. Groene-
wegen, Mgr. Notcnslaan 60S; sportgoederer
in elkaar gerold. Mevr. Loos. Essenburg-
slrant 19a. Rotterdam, tel. 23B77B; lederen
voetbal, Klein, Joh. Wogonaarstraat <JÖ:
blauwe dameshandschoenen, Post. Hargsln-
gel 28; ribfluweel jongensjasje, II. v.
Ooslen, Edlsonstrnat GQU; geruite damestas,
J. Rietveld, Marconistraat 07b; roeiboor,
donkerbruin, Ldke, Oude Sluis 3bls; een
pak dweilen, B, Seholte. Frans Halsstxant
32, Den Haag; blauw-wlt gekl. parkiet,
Veldhuizen, Stadhouderslann 67; groene
parkiet, Zr. Antoinette, Huize Frankeland;
bruine hond. kruising boxer-herder, Post
Vlaardlngerdijk 339n.
Te bevragen bij het Dierentehuis
3int Annazusterstrnnt: beige plnkoneesje,
reu; zwarte poedel.
SCHIEDAM, maandag De aan
besteding van de verlenging van de
Cliurchillweg naar de Zwaluwlaan
heeft vandaag plaatsgehad. Het
werk omvat de aanleg en het asfalte
ren van slechts één dubbele rijbaan
(de rest moet wachten op het leggen
van een rioolleiding) doch met de
uil voering van de gehele kruispunten
van de Churchillweg met zowel de
Laan van Bol'ee als de Zwaluwlaan.
De inschrijvers waren; Fa. Versluis
uit Bodegraven voor ƒ491.500, Kon,
Mij. Wegenbouw uit Utrecht voor
ƒ484,500, Fa. F. C. Zanen uit Heem
stede voor 478.700.
Verwacht mag worden dat het
werk gegund zal worden aan de laag
ste inschrijver. Wanneer dat is ge
beurd zal op korte termijn met de
uitvoering kunnen worden beginnen.
HE onbetwistbaar indrukwekkend
ste momenten van het drukbe
zochte eerste zondagmiddagconcert
van hot RPhO in de grote Doelenzaal
heelt de vermaarde pianist Claudio
Arrau het publiek doen beleven met
zijn doorwrochte interpretatie van
Beethovens derde pianoconcert. Ar-
rau's sterke handen en zijn op een
vost toucher afgestemde techniek,
plus natuurlijk een aangeboren affi
niteit met Beethovens toonspraak
stempelen hem tot een ideale vertol
ker van deze muziek, die immers een
oerkracht bezit waaraan niet straffe
loos ook niet op historische gron-
d en, b.v. in verband met de toenmali
ge conditie van het instrument
kan worden voorbijgegaan. De 68ja-
rige Arrau heelt bovendien in zijn
langs loopbaan alle klankverhoudin
gen perfect leren afwegen, zodat de
gebeitelde pianoklank steeds in vol
maakte balans is met het orkestrale
accompagnement. Het werd derhalve
een verklanking, waaruit Beethoven
oprees als de reus, die hij onder de
grootste genieën der toonkunst nu
eenmaal is. Het publiek was er Arrau
en het zeer goed begeleidende orkest
onder leiding van Fournet hoogst
dankbaar voor.
Fournet had tevoren één der
prachtigste stukken uit het romanti
sche repertoire. Brahms' variaties
over het St. Antoni-koraal, wat
uit gaande, dat deze warmbloedige
plichtmatig geleid, er mogelijk van
muziek zelf al zo veel sonoriteit be
zit, dat zij zonder extra aanmoedi
ging bij de uitvoerenden de gewenste
muzische gedrevenheid teweeg
brengt. Daar valt tot op zekere hoog
te stellig op te vertrouwen, maar van
de dirigent dient toch die impuls te
komen, waardoor de klank werkelijk
ontroerend wordt, een coloristisch
raffinement in de snelle variaties
wordt bereikt en niet achteloos door
bepaalde groepen over vlugge noten
Cln de gepuncteerde ritmen) wordt
heengespeeid. En daarin schoot Four
net tekort, zoals hij ook later, in de
overigens fijnzinnig uitgevoerde
39ste symfonie in Es van Mozart juist
niet voorkwam, dat er ongelijkheden
optraden in de snelle finale. In Ga*
bneh's Canzona, ter opening van het
concert door twee blazersgroepen ge
speeld, waren de synchronisatiepro
blemen van vorige week gelukkig
goeddeels opgelost.
ELLY SALOMÉ
Hij was weer eens in De Doelen: Monsieur 100,000 volt, Gilbert Bécaud. Voor
ongeveer 1400 man publiek maakte Bécaud gisteravond extra-duidelijk 'dat
hij niet meer als chansonnier kan worden benoemd, maar puur ais showman.
De Fransman had redelijk vee! tijd nodig om de zaal op temperatuur te
krijgen. In feite war ener oude bekenden als „Nathalie" voor nodig om het
applaus te doen bruisen. Gilbert toonde zich in vele gedaanten. Als specta
culaire microfoon-swinger, als melodieuze luister-liedjes-man, als met-het*
publiek-stoeier. De ware Bécaud-fans kwamen niets tekort.
doorCEES VAN DER GEER
Anni Yerschure wandkleden. Galerie
„Deilgn", Stat!omsingel J9h, Rotterdam,
TotS oktober u.s.
De mocilükheden bij galerie „Design" is al-
tyd, dat je niet weet te kiezen, waarover te
schrjjven: over de galerie of over de exposant.
In en rond de galerie gebeurt altijd wel zo veel,
is altjjd wel zo veel nieuws, dat de tentoonstel
ling soms op liet tweede plan dreigt te komen.
Toch kies ik eerst voor Anna. Anna. is mooi. En
liaar kleden 2ljn mooi. Daar zou het mee gezegd
kunnen zijn, maar ik neem aan, dat u meer ver
wacht.
Er zijn trouwens twee Anna's. Een Anna van de
wandkleden en een Anna van de lapjes. Haaksels
om precies te zijn. Dat laatste is nieuw en het moest
een vrouw zijn, die dat ontdekte. Matty Wilson zag
bij een van de bezoeken by Anna die lapjes en wist
haar te overtuigen, dat ze op de expositie moesten
zijn. Ze zijn onaanzienlijk, ze z\jn klein, maar toch
volop aanwezig en ze verzoenen je volledig met het
feit dat ze gehaakt zijn.
Het zijn trouwens geen haakwerkjes in de ordi
naire zin van het woord. Het knappe eraan vind ik
{maar daar ben ik misschien man voor), dat ze soms
een beetje bol en ïond staan, waardoor ze suggere
ren uit een stugger materiaal gemaakt te zijn dan in
wezen gebeurd is. Soms heeft ze ook een tekstje in
geweven (kunstbrand bijv. of s.o.s.). Dot laatste zou
kunnen slaan op, zoals ze vertelt, haar angst voor
brand.
De kleedjes zijn namelijk geheel (gebroken) wit,
maar daar, waar een gat zit, is door het kleurge
bruik (verlopende tinten bruin tot zwart) een
schroeigat g esuggereerd. Grappig, maar toch ook
wel een beetje huisvlijt, ia een grammofoonplaat, die
al hakend ontstaan is.
Anna's grote kleden hebben niets van het priege
lige van do lapjes. Stoer, robuust, haast mannelijk,
zijn begrippen die je eerder 20U willen gebruiken.
Het overdadige, het weelderige vormengebruik van
vroeger heeft plaats gemaakt voor soberheid en een
voud van vorm. Het zijn nu kubussen of blokken die
gedeeltelijk uit de wand, resp. het doek naar voren
komen.
Doosjes noemt Anna die vormen. Doosjes, omdat
ze die vrouwelijk vindt, Er valt wat voor te zeggen.
Een vrouw is geheimzinnig en een doosje, zolang het
nog niet geopend is, ook. "Wat er trouwens in die
doosjes zou kunnen zitten, laat ze in het midden, of
het zouden de reusachtige „eet me"-kaakjes moeten
zijn, die Alice (die van Wonderland) het vermogen
gaven naar wens groter of kleiner te worden.
Ook in haar materiaalgebruik is verandering ge
komen. Het is niet alleen, maar textiel. t Ook plastic
gebruikt ze nu. Ze is gelijk al zo inventief de moge
lijkheid tot gelaagdheid (vel over vel) toe te passen,
zonder dat de openheid van het materiaal (want
doorzichtig) iets afdoet aan de geheimzinnigheid
van het inhoudelijke. Die geheimzinnigheid wordt
bereikt door op het plastic tekens te naaien, die
enigszins aan het Cyriillsh schrift doen denken. An
na's schrift echter zal vermoedelijk alleen Anna zelf
kunnen lezen.
Vast staat in ieder geval, dat Anna na vijftien
jaar wandkleden maken nog verheugend fris tegen
over haar medium staat. Ze heeft niet gekozen voor
de makkelijke weg van het steeds herhaalde succes,
maar zoekt inventief verder. Ze boekt daarbij resul
taten, die zeldzame bijdragen zijn tot het opvijzelen
van de toch altijd wat beladen naam (kunstnijver
heid), die het wandkleed heeft.
Ja, en dan „Design" zelf. Om de aandacht van
passanten te trekken cn om Überhaupt weer eens
iets goks te doen, hebben ze de voorgevel van de ga
lerie achter een licht kierende houten schutting ge
zet. Alsof de zaak verbouwd wordt. (Maar de ver
koop gaat gewoon door, heet het dan!)
Verder is de achtersta ruimte „Design" heeft er
zoveel! nu ingericht als diaprojectie-ruimte. On
der het motto „Galerie Design presents...." vertoont
men er voortaan een programma over werk en kun
stenaar. Erg informatief. We weten nu allemaal, dat
Anna uit Goes komt, vroeger als meisje baretjes
Het weelderige vormgebruik van Anna's vroegere
wandkleden heeft plaats gemaakt voor soberheid
en eenvoud.
droeg en thuis op de schoorsteen grappige minia-
tuurmeu beitjes heeft staan.
Ook over Mathieu Ficheroux is er nog nieuws uit
„Design". Op uw verzoek komt hij graag bij u thuis
en bewerkt (of beschadigt kwestie van interpre
tatie) uw muur. Deze ingreep, het hakken van een
ruwe voor, zet hij vervolgens achter glas en in een
goudkleurig lijstje. Dat laatste voorzien van de tekst
„Made by Mathieu Ficheroux for...." En daar dan
uw naam. 't'Is een idee. Tenslotte nog de vermel
ding, dat Wxm Gijzen in oktober zijn volledig Sons-
beek-projekt (Relatieproiekt nummer 4 „Rotter
dam/Arnhem) in „Design exposeert.
Theo "Wiegman monotypes. Galerie
„zwart/wit", Dam 2, Schiedam. Tot 9 oktober. Gale
rie „zwart/wit", dat nog steeds een wat aarzelend
bestaan leidt, heeft het seizoen geopend met een ex
positie van de Schiedamse kunstenaar Theo
(„Hoop") Wiegman. Hij toont een serie montypes
onder de titel „Schiedam gezien door Theo Wieg
man". Het verrassende voor mij was, dat deze altijd
wat toevallige techniek van de monotype (een één
malige druk) een vrij gedetailleerde weergave vap
do werkelijkheid toelaat, Toch Is Wiegman op zijn
best in de landschappen. De grotere vrijheid in
weergave beantwoordt beter aan de door hem ge
hanteerde techniek.
Tot slot nog een paar tips voor komende tentoon
stellingen. In museum Boymans-Van Beuningen
kunt u vanaf vandaag terecht voor de grote tentoon
stelling van het werk Man Ray. In bet Lijnbaancen
trum maken de Jury vrijen" (mooie titel voor een
TV-sene) plaats voor een snelle show rond het the
ma motorfiets. „Motorrrr" gaat deze vanaf 16 okto
ber volgas draaiende presentatie heten. Iets eerder,
namelijk 8 oktober, wordt de (laatste?) Salon van
de Maassteden geopend. Trouwens, over laatste ge
sproken, dit was ook de laatste rubriek „Beeldende
kunst in de Rijnmond." 't Is afgelopen, over en uit.
Bedankt voor uw belangstelling.
GENUA, maandag (ANP) Hel
Italiaanse- voetbalelftal heeft zater
dagmiddag in Genua met 20 ge
wonnen van. Mexico. Beide doelpun
ten vielen na de hervatting. Zij wer
den in de 61e en 65e gescoord door
Roberto Boninse^na. vijftigduizend
toeschouwers woonden de wedstrijd
bij. Vele duizenden volgden de ont
moeting vanaf balkons en daken in
de omgeving van het Marassi-stadion.
(ADVERTENTIE)
Je hebl van die mensen. Komen stil binnen bij
de Stam. Gaan op elke stoel zitten,kijken neutraal
en voelen aan elk kleedje. Nemen 't gratis
Top Form- meubel boek en gaan weerweg.
Denken dat 't ergens anders goedkoper kan
of zo, Twee weken laterzijn ze weer terug,
Na een afmattingsrace langs showrooms,
woninginrichters, woonwarenhuizen.
Géén Top Form stoel gezien. De Stam heeft
dan 'n zetel voor hen klaar staan.
Om weer op verhaal te komen.
Daarom weten woonkunstenaars zogoed
de weg naar de Stam te vinden.
fauieuil f 410,-
Rotterdam,
Mariniersweg hoek Goudsesingel
vestigingen eveneens tc
Schiedam, Parkweg 2oi»2o;
Den Haag,Noordefndc 138*140
SCHIEDAM, maandag, Het elftal van SchiedaA) heeft tegen
Oranje-Wil de wedstrijd van zijn leven gespeeld. Elftal, omdat aan-«
voerster Nel Sluymer in de eerste minuut dusdanig aan haar hoofd
geblesseerd raakte dat zij naar het ziekenhuis moest worden gebracht.
Reserves had Schiet!aam niet bij
zich en de strijd moest met elf spe
lers gestreden worden. Oranje-Wit
liet Nel'S tegenstandster niet uitval
len en overtrof hiermee een der on
geschreven regels bij dc korfsballers:
het ook laten uitvallen van een van
hun speelsters. Deze niet al te spor
tieve handelswijze kwam dc Dordte-
naren duur te staan. De enorme han
dicap gaf de Schiedammers een extra
prikkel om er nog feller en harder
tegenaan te gaan.
Yvonne Groenenwegen, Piet Nab
en Chris Nichot lieten met hartver
warmend spel zien, dat het met drie
in één vak ook gaat en gaven hier
mee hel voorbeeld aan de andere
vakken. Achteraf viel dc blessure
mee en Nel Sluymer zal zondag ze
ker weer van de partij zijn. „Het
gaat goed met mijn hoofd, maar toen
ik me vanmorgen stootte deed het
toch wel pijn," zei Nel heel lakoniek.
Arie Jansen bezorgde Schiedam
met twee treffers een 2—0 voor
sprong. In tweede opstelling wilde
het aanvallend niet zo goed lukken
en ook de scheidsrechter werkte niet
mee: 3 zekere strafwotpen onthield
hij de Schiedammers. Na de rust had
Freek Veer de juiste richting wel te
pakken. Met een ver schot en een
doorloopbal, goed aangegeven door
Ger Overkleeft, maakte hij 40,
Het Dordtse publiek ging zich wat
meer met de strijd bemoeien en de
scheidsrechter raakte hierdoor wat
geïntimideerd. Het gevolg hiervan
was dat hij Oranje-Wit een stratworp
toekende, 14. Spoedig werd het 2
4, maar verder lieten de als leeu
wen vechtende roodzwarten het niet
komen.
Na het eindsignaal sprongen alle
spelers juichend omhoog. Zij hadden
niet alleen een verdiende overwin
ning behaald, maar ook bewezen an
dere moeilijkheden te kunnen over
winnen. Een veelbelovend aspect
voor het verdere verloop van de
competitie!
Odi, dat de opstelling enigszins had
gewijzigd, Ton Spruyt en Hans Her
man wisselden van vakgenoot^ heeft
met 3—2 van Overkanters eewonnen,
Ton Spruyt opende de score, waar
na de Rotterdammers uil een straf
schop gelijk maakten, Ondanks goed
spel van beide kanten, duurde het tot
ongeveer t'en minuten voor tijd eer
Cees Passchiei- met een doorloopbal
21 liet noteren.
In dezelfde minuut maak.en de
OvöHunicrs er 2—2 van en iedereen
was hiermee eigenlijk wal tevreden,
Arie(V. 't HoJT dacht er anders over
en één minuut voor tyd bezorgde hij
Odi de overwinning, 3—2.
Scheidsrechter Zuiden: ma leidde
straf en correct.
Succes heeft er in de wedstrijd le
gen Ier Gouw geen twijfel over laten
bestaan welke ploeg het sterkste was.
Dt> Schiedammers wonnen met 80.
De rust ging in met 4—0. Voor de
doelpunten zorgden Helen Kosten (2
maal), Henk Hassfeld (3 maal), Dick
Bedeaux, Hans Bal en Rob Bons le
der 1 maal.
De overige uitslagen;
Succes 2—Ons huls 3 3—5, Succes 3Uni
cum Z 4—0, Ter Gouw 2—Succes 5 4—1.
Succes 4Overkanters 3 4—1, Overkanters
Jeugd—Succes Jeugd 3—O. Succes A
Schiedam A 1—0, Succes BSchiedam B
5-0 Schiedam C—Vttewe 1il. Trekvogels
3—Schiedam 2 24, DIO 2—ODI 2 3—9,
THOR 3—ODI 3 8—1, ODI Jeugd—DIO
Jeugd 0—2, ODI A—TOP A 2—1.
ROTTERDAM, maandag Onge
veer 125 mensen namen zaterdag deel
aan een door het Centraal Actieco
mité Rijnmond georganiseerde de
monstratie tegen de fosgeenfabriek
vanlcr op Rozenburg. Leden van het
CAR en van de actiegroep Heen-
Rozenburg. Heenvliet- en "Geervliet.
Met spandoeken werd vervolgens een
stille tocht langs de fabriek in aan
bouw gemaakt.