Commentaar HOOG OP DE LIJST Rudi Carrell bij Duitse kijkers niet vergeten Dat zijn de Heikrekels Teleurstelling voor NTS SCHAATSVERSLAGEN OSLO BEPERKT IKOR-films over „Kerk en staat in de DDR" snoep verstandig: eet n appel! m 1 Mager Joan Haanappel schaatsen blijft Hoepla-militairen niet gestraft Hildegarde Knef in verwachting IMWü VANAVOND TE ZIEN VANAVOND TE HOREN FÉRDNAND Krjtisieoord-pttfiïcl zonder smart - (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Zowel bij de kijkers als de tv-critici in de Bondsrepubliek staat Rudi Car rell nog altijd zeer hoog op de lijst van de populaire figuren van het scherm. De „gouden camera", jaarlijkse prijs van het miljoe nen-programmablad „Hör Zu" mag naar quizmaster Erich Hel- mensdorfer zijn gegaan, Rudi stond (na de gevierde Peter Frankenfeld, Robert Lembke en Lou van Burg) als nummer 5 in de rij. Maar dan Geen Kuli Op de band 154 (Word! vervolgd) MORfiÈN! feTEUEVISHBl MORGÉN- gee. even-nyr ik weet het niet... ik denk dat makkeujk GEZE60...WEKRUP EERST 0£ POOKT", WACHTER NOG- Pagina 6 2A DINSDAG 16 JANUARI y^LLE ijver van de ambitieuze ■C..J i°n9e regisseuse Annemarie Pijlman ten spijt viel er heel weinig te genieten van haar slordig gemaak te reportage over de vorig jaar zo mer ondernomen trektocht naar Istanboel door een groep jonge artiesten. Doel noch betekenis van de onder neming (die grotendeels verregende) kwam tot zijn recht en de zómaar ingevoegde liedjes met wisselende beelden maakten dat niet goed. Een lange reis filmen valt niet mee en toe kunnen Annemarie niet te veel verwijten: de opdracht ging boven haar macht. De VPRO had beter kunnen -weten. Er ts veel geld uit gegeven voor een mager resultaat. Misschien dat het vervolg van de film iets aantrekkelijker is, want het was gisteravond nog maar 't begin. De VPRO heeft treuggegrepen naar de Amerikaanse serie „Chan tage", die ons met haar zwoele over- trokkenheid nooit bar heeft kunnen boeien. Ook dit verhaal, waarin he laas een grond van werkelijkheid zit, werd door nogal onsmakelijk sexgedoe afstotend opgesmukt. Besloten werd met monologen van werklozen „ergens in Nederland die hun uiteenlopende meningen en beleving van het gedwongen niets doen kenbaar maakten. Er werd geen conclusie getrokken, men kon kennis nemen van deze problemen en er over nadenken. Tussen een en ander door -was er weer een stuk zeer goede Ameri kaanse jazz. AMSTERDAM Joan Haanappel gaat voorlopig door met schaatsen. Zij "heeft een contract voor tweeëneenhalf jaar getekend bij de Amerikaanse revue Holliday on ice. Enige tijd geleden viel Joan in voor de geblesseerde Sjoukje Dijkstra. Een aantal jaren geleden trad zij op met de Wiener Eisrevue. I 2 9 i S 6 7 8 9 2 3 S 6 7 S 9 Horizontaal: 1. plaats in België - voorzetsel; 2. jneer op de grens van de Ver. Staten en Canada - herkauwer; 3. moerasvo gel - plaats in N.-Brab.; 4. dam langs een water - onderricht - jongens naam; 5. inhoudsmaat (afk.). - voor voegsel - soort tapijt; 6. jongens naam - hoofddeksel; 7. voorzetsel - plaats in Gelderl. - deel van een ontkenning (Er.); 8. ik (Lat.) - schraal schijn of voorkomen. 9. lidwoord (Fr.) - gevangenis - soheik. element (afk.) - seheik. element (afk.). Vertikaal: 1. plaats in Gelderl.; 2. mondeling - nauwe; 3. plaats in Zeeland - voor voegsel; 4. ook - wereldtaal; 5. rivier tje op de grens van Drente en Over ijssel - buiten dienst (afk.) oude rekening (afk.). 6. plaats in FriesL - kleur; 7. broeibak - jongensmaa; 8. schande - onbep. voornaamw.: 9. deel van het jaar (afk.) - specerij. OPLOSSING VORIGE PUZZEL Horizontaal: I. eva, 3. lei, 6. spa, 9. la, 10. bende, 12. ea. 13. samos, 15. itndel, 17. Lea, 19. iet, 21. asperge, 25. aan, 26. roe, 27. dertien, 31. bed, 32. Ria, 34. karos, 36. Lisse, 38. 4-a, 39, Minos, 41. Ie, 42. pro, 43. mos. 44. lak. Vertikaal: 1. els, 2. vaal, 3. les, 4. en 5. Ida, 7. Peet, 8. aal, 10. Boas, 11. enig, 14. meander, 16. deernis. 18. hé, 20- pak, 22. por, 23. rei, 24. met, 28. Edom, 29. To, 30. Eris, 31. baar, 33. asla, 34. kap, 35. sim, 36. los, 37. eek, 40. no. Veel groter lof nog werd hem deze week in het blad toegezwaaid in een hoofdartikel dat bittere kritiek uitte op de Oudejaarsshow van ZDF, het tweede programma. Hier was sprake van een twee uur lange, uitermate kostbare kleu- renshow waarin talloze grote sterren optraden. ZDF telde er ïnaar liefst anderhalf miljoen gulden voor neer, zegt het artikel. Dit lijkt ons wel een ongelooflijk grote som, maar goed, laat men een nulletje teveel hebben geplaatst, dan is het nog geweldig. Er wordt geklaagd, dat er veel te veel artiesten van hoge faam in een krampachtige werveling van beelden ten tonele werden gevoerd. Ze moesten zich allemaal vertonen in si tuaties die hun niet eigen zijn en al stonden zij nauwelijks een minuut op het scherm, er moest voor dit spekta kel zo veel worden gerepeteerd, dat zij allen voor vier volle dagen hono rarium bonden toucheren. En ja, dan willen de honderddui zendjes wel uit de hand vliegen. En, zo zegt het artikel, wat was het resultaat? Een optische orgie, die wel het oog bereikte, maar niet het hart. Het publiek, dat juist op Oude jaarsavond rustig genieten en graag lachen wil, was hiermee niet gediend. Men herkende de grote kunstenaars niet in de fratsen, die zij moesten uithalen en die niet bij hun eigen allure pasten. En dan komt het enorme compli ment voor Rudi: „Een klein stukje uit een van de Rudi CarreU-shows, om kwart over 12 uitgezonden, straalde meer menselijke hartelijk heid uit dan die hele main- moet-kleurenshow ervoor. Maar Carrell heeft men laten lopen....." Met zo'n verklaring mag Rudi, die zich nog wel eens beklaagt over Ne derlandse critici die de vinger plegen te leggen op zwakke punten in zijn nieuwe shows, gelukkig zijn. De kreet „Rudi komm bald wieder", als variatie op een bekend Duits liedje, wordt in de Duitse pers zo dikwijls aangeheven, dat het geen verwonde ring zou wekken wanneer wij Rudi ooit weer zouden kwijtraken aan on ze oosterburen en het trieste nakij ken zouden hebben. Ook bij de verkiezing voor „de gouden camera" speelde Rudi's popu lariteit, evenals trouwens die van de nog veelvuldig betreurde Lou van Burg, een belangrijke rol. Er was een danige concurrent weg gevallen doordat Hans Joachim Ku- lenkampf een goed jaar vakantie nam van de beeldbuis en dus niet meedong naar de kwalificatie „Wie heeft u in 1967 als kijker het best vermaakt?" Het is gewoonlijk Kuli, die met de onverdeelde eer gaat strijken, al heeft hij op zijn beurt een stevige concurrent in de quiz master Peter Frankenfeld. Peter, die verleden jaar de camera won, moest het nu plotseling afleg gen tegen de grote, dikke journalist Erich Helmensdorfer, bij ons onbe kend, maar in Duitsland leider van de hobbyquiz Alles of niets", zoals de VARA die jarenlang onder verschillende titels heeft uitgezonden. Deze quiz slaat bij de Duitse kij kers geweldig aan en de niet meer jonge, heel rustige en charmante Erich heeft vele harten veroverd. Hoewel zijn collega's het hem van harte gunnen, is iedereen verbaasd over deze uitslag en de winnaar zelf het meest. In een interview verklaart hij, er niets van te begrijpen: „Ik vind de quiz heel interessant en ik heb mijzelf de maatstaven van strik te eerlijkheid en rechtvaardigheid aangelegd. De uitzending wordt altijd opgenomen, maar ik kijk er helemaal nooit naar. Ik zou mezelf niet willen zien op het scherm. Als ik 's morgens in de spiegel kijk, vind ik mezelf een dikke, vervelende vent. Ik maak nooit dolle grappen en blijf altijd kalm, ik begrijp niet, wat de kijkers in me zien". Dat klinkt heel bescheiden, maar zo is deze man, die ooit oorlogsvlie ger, daarna oorlogscorrespondent was en nu politiek journalist, in feite wel. Zijn kracht ligt in het snedig en pun tig kunnen reageren Toet niet of nau welijks van te voren overdachte op merkingen. En hij stal vele harten, toen hij eens een verliezende vrou welijke kandidate een zelf-betaald boeket schonk om haar te troosten >1^ Hier zijn ze dan eens op de foto, de vijf Heikrekels, het merkwaardige groepje mannen uit Geldrop, dat er op wonderbaarlijke manier in slaagde om geweldig populaw te worden als pupillen van Johnny Hoes, en de weg naar Hilversum te vindenterwijl hun andere Hoes-genoten daarvan koud bleven. De onberekenbare smaak van het vooral oudere) publiek heeft dit vijf tal met hun haast parodistisch-onnoze- le liedjes, zonder enig opmerkelijk ta lent gezongen, uitverkoren en op on waarschijnlijke hoogte geplaatst. Ze spinnen er zij bij, de vijf onverdroten doorzetters. En ze hebben er veel plezier in. Vanavond kunt u ze horen en zien, maar liefst in het haogst-modeme AVRO •tie nerprogramma „Moef ga ga", dat dan is ingesteld op basis van de Muziek Express popu- lanteits-poll 1967. Hierin staan diezelfde Heikrekels lustig naast Boudewijn de Groot, Bojoura, David Gar- rick en The Golden Earrings. Er komen ook „sluimerende talenten van de binnen- beat" aan te pas, zegt regisseur Bob Rooyens, en wie misschien niet weet wat dat is, zal het vanavond kunnen ervaren. DEN HAAG De militairen, die hebben meegewerkt aan het VPRO-teievisieprogramma Hoepla, zijn niet gestraft. Dit antwoordt mi nister Den Toom aan het Twee de-Kamerlid drs. J. van den Doel (soc.). De commandant van de Frederik- en Alexanderkazeme m Den Haag heeft inderdaad tijdens de kerst maaltijd de militairen gevraagd niet mee te werken aan programma's als Hoepla. „Gezsen de omstandigheden, waaronder dit verzoek is gedaan, is de vrijheid van meningsuiting voor militairen en hun recht om als staatsburger deel te nemen aan discussies over politieke en maatschappelijke onderwerpen, met in de knel gekomen." (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Het plan van de NTS om de Europese kampi oenschappen hardrijden op de schaats, op 27 en 28 januari a.s, in Oslo te houden, integraal uit te zen den, kan tot haar teleurstelling niet doorgaan. Gezien de belangen, welke Nederland heeft bij deze wedstrijden waarin zijn prominenten uitkomen, had de NTS er alles op gezet de reportages zo uitgebreid mogelijk te houden. Helaas wordt op dezelfde dagen in het Zweedse Vasteraas het slot van de Europese kampioenschappen kunstrijden gehouden met op zater dag het spektaculaire paarrijden. De NTS had voor rechtstreekse uitzen dingen daarvan geen belangstelling: wij hebben geen gegadigden voor de eerste plaatsen en al is het ongetwij feld een geliefd schouwspel voor ver reweg de meeste tv-kijkers, de hard- rijwedstrijden gaan bij ons onder de huidige situatie natuurlijk voor. Maar de meeste andere Eurovisie- (Van onze radio- en tv-redactie) HILVERSUM Op de avonden van zondag 21 en donderdag 25 janu ari a.s. zal het IKOR resp. op Ned. 1 en 2 zelfgemaakte films over het le ven in Oost-Duitsland en met name de verhoudingen tussen kerk en staat uitzenden. Een tv-team, gevormd door Alexander Leffelaar, Wim Neyman en Koos Koster, verbleef daartoe van eind oktober tot begin december in de DDR. Er was, alvorens men de opnamen kon gaan maken voor twee films van 35 en 55 minuten lang, tijd nodig voor goede oriëntatie. Het team genoot echter voldoende faciliteiten van overfieidszijde en kon het gehele land afreizen zonder gehinderd te worden. Men kon vrije lijk spreken met vooraanstaande kerkelijke leiders en met staatsfunc- tionarissen en tenslotte kon men het verzamelde filmmateriaal ongezien mee naar Nederland nemen. De autoriteiten stelden zich kenne lijk op het standpunt, dat er in de DDR op kerkelijk terrein niets is te verbergen. Het team maakte opnamen in Hal le, Weimar, Dresden en Oost-Berlijn, De films dragen de titel „Minderheid tegen wil en dank". en Intervisielandcn toonden voorkeur voor het kunstrijden. Aangezien er slechts één Eurovisieverbfnding met Scandinavië beschikbaar is, wordt deze nu gebruikt voor de reportages uit Vasteraas, waarvan de NTS slechts samenvattingen zal geven ge durende de gehele week van het tor- nooL Na de uitzending kunstrijden op zaterdag moet de lijn verder worden gebruikt voor de dagelijkse nieuwsuitwisseling tussen de Euro pese journaaldiensten, zodat de NTS een uur vroeger haar beeld verslag moet staken. De sportafdeling van de NTS tracht nog te bewerkstelligen dat de kunstrijderij na afloop van de Oslose wedstrijden gaat beginnen, maar aangezien men heeft te maken met twee landen die elk hun eigen belan gen willen dienen, is een gunstig ant woord hierop nauwelijks te vervrach ten. Wel heeft de NTS de Noorse tele visie verzocht, de rest van de wedstrijden op de beeldband vast te leggen, zodat zij er later op de avond samenvattingen van kan geven, maar dan is uiteraard de spanning eraf, want het nieuws is dan via de snelle radio al binnen. MüNCHEN De 41-jarige filmster en zangeres Hildegarde Knef ver wacht haar eerste kind. Naar giste ren in München werd meegedeeld verwacht het echtpaar Davtd Ca meron - Hiidegard Knef de gezinsuit breiding in het begin van de zomer. Zij zijn vijfeneenhalf jaar ge trouwd. Ned. 1 AVRO 7.06 uur Moef ga ga, voor tieners. 8.20 nur actualiteiten. 8.55uur show met en rondom Tom Jones. 9.30 uur BBC-ftlm over de bouw van „Academiestad" in Siberie. 10.25 uur (NTS) De bezetting. Ned. 2 NTS 7.03 uur film over wilde dieren in de Zweedse jungle. 7.35 uur „Stad van de toekomst" in „De 21ste eeuw". 820 uur aflevering „Dubbelspion". 9.10 uur gesprek met kardinaal Ottaviam. 10.00 uur Mim-volk in „Tweeduuster". Hilversum 1 KRO 8.00 uur Rotterdams Filharmonisch Orkest, Omroepkoor en solisten in Verdi's Requiem-mis. 10.00 uur kunstrubriek. 11.00 uur dingen die actueel zijn. worden besproken in Context daarna liedjesprogramma. Hilversum II AVRO 7.35 uur amusementsprogramma met militairen op de vliegbasis Twente. 8.35 uur spel „Kop en staart". 10.00 uur Gonk, kritisch programma. 10.55 uur eigentijdse muziek (NRU samen met NCRV). Eindelijk wist hij zich te concentreren en dat luchtte beetje op, Hij zag Perkms zich over de tafel buigen. Hij te, kalm bezig en hoewel zijn handen achter het scherm ver?» gen waren, wist Moore dat hij de wond voorzichtte jj2' naaide, alsof May nog leefde. David stond er stil bij en keek of hij alle gevoel hao verloren. Moore zag dat hij een vreemde leek, zag hem eiS omdraaien en naar de deur van de wasafdeling wankel» drukte zijn voorhoofd tegen het hout alsof de kamer hem heendraaide. Toen met een laatste krachtstnsparmitj rukte hij de deur open en verdween. 8 Moore was zich er vaag van bewust, dat Perkins nait David had gekeken en daarna vlugger doorwerkte om DarfJ zo spoedig mogelijk naar de wasafdeling te kunnen vol?» Helen stond nog op haar verhoging en hield een hechtdraad en naald klaar, en zij was zo volgzaam alsof f" operatie een normaal verloop had. Even later stond Efc weer naast Moore en ze zei. „Hier is koffie, dokter Moore'" Hij dronk en het beven hield op. Zij bleef achter hem"® zei nu: „Ik kan het wel afmaken, dokter Moore". „Nee, Edna, ik doe het". Zij vertrok toen en hij boog zich over May. Voorzichtig m langzaam trok hij de klevende pleister van de wangen ft trok de slang uit haar mond. Op de instrumententafe! stord alcohol en met een lapje verwijderde hij de kleefstof va? haar gezicht, en toen hij een afdruk van de slang op haarim zag, kreunde hij van medelijden. p Er viel niets meer te doen en Edna rolde het tafeltje w Het was duidelijk dat zij ruimte voor hem wilde maken i weg te gaan, terwijl zij en Helen nog werk hadden. Hij weer op zijn krukje neer en bracht zijn hand voorzicht» naar Mays wang, hij streelde die, net zoals enkele un» geleden, toen hij haar wilde troosten. Toen hij opstond zag hij dat Perkins weg was en dat de grote lichten'al uit waren. De twee vrouwen waren so? bezig en hij merkte dat Edna hem bezorgd opnam, maar hb keek niet in haar richting. Hij voelde zich onzeker, kon besluit nemen. Toen kwam Perkins uit de wasafdeling. Hij liep op Moore toe en nam hem bij de arm. „Je kunt beter naar David gaan, Ed. Er moet een eind a® komen, wat er ook tussen jullie is. En hem in wasafdeling tot,Perkins keek naar de tafel. ,;Goed Ed' Ik zie je straks beneden". 1 Moore hep langzaam naar de wasafdeling, zijn ogen af ge- keerd van de tafel waarop May, klaar voor haar laatste wasbeurt, bleek en stil en liefelijk lag. David zat op bankje bij de muur. Hij had zijn handschoenen en groent schort uit en zijn kap en masker lagen op de bank naast hem. Ilij zag voorover, zijn gezicht verborgen in zijn handen en hij keek niet op toen Moore de kap en het masker weghaalde en naast hem ging zitten. Zo zaten ze geruime tijd tot Edna in de deuropening verscheen. Moore keek os en zij knikte. Daarna ging zij weg. Moore legde zijn hand op Davids schouder en zei zacht: „Vooruit, David, we moetej gaan". Zijn stem kionk schor en vreemd. Zij liepen samo naar buiten door de lege operatiekamer. Die avond laat zat David bij dokter Moore op de stoep S Het huis was donker en hij zat al lang te wachten tot dokter Moore zou terugkonen. Hij dacht maar telkens aan May, tij kon maar niet uit zijn herinnering verdwijnen. Op het ogenblik was hij niet aangedaan, hij wist dat dit in de toekomst anders zou worden, zijn liefde voor haar iw terugkomen, maar nu scheen die volkomen op de achter, grond geraakt, hij kon haar beeld zeifs niet oproep® 1 Tenslotte spande hij zich niet eans meer in, hij voelde zich moe en verslagen en luisterde naar de verschillende geluiden van de nacht. Het was kii en vochtig, de dooi was ingevaliet en overal hoorde hij in deze februarimaand water tikkra en lekken, honderden beekjes. Heel in de verte hoorde hij het geluid van een auto die over losse planken van een brug reed; Maar dat moest op een kilometer afstand zijn, het geluid leek op het geratel van een machinegeweer. Vlak bij hem tsjilpte een vogel in zijn slaap, daarna werd het stil Tenslotte hoorde hij een auto de heuvel opkomen dt wijde boog van Moore's schijnwerpers streek over hem ra het spoor en de gaten in de weg. David stond op toen Moort bij hem was. „David, jij?" ,,Ja, ik vraag me af of we niet even moeten praten." Moore antwoordde niet, hij liep de stoep op en maakte de voordeur open. David volgde hem naar binnen. Moore zette zijn tas qp een tafel en ging naar een kast onder de trap m zijn jas weg te hangen. David aarzelde, deed toen ook zijn jas uit en legde die op een stoel. Moore ging voor naar fle woonkamer en deed een plafondlicht aan. Het licht on derstreepte somber de versleten, smakeloze meubel^. Onge lezen nummers van een Amerikaans medisch tijdschrift wa ren op een tafel opgestapeld. De haard met veel as maakte de indruk in lange tijd niet gebrand te hebben. Er stonden twee stoelen, een van donkere, stekelige pluche met een antima kassar op de rug, een van gebarsten zwart teer, uitgezakt door het jarenlange gewicht dat erin had gerust. Moore liep naar die stoelen, bleef in de verdedigend? houding voor dejeren stoel staan en wuifde naar de andere ,,Ga zittenMoóre ging zitten 'alsof hij voor elk vermoeid botje een speciale rusthouding zocht. Hij legde zijn Wanden op zijn knieën, zijn vinger uitgespreid, en vroeg: „En, David?" s - Hilversum I- 402 m. KRO: 18.30 Nieuws, 18.45 Actualitei ten. 19.05 Dertigste Hoogo venschaaktoernooi te wijk aan Zee. 19,80 Licht instrumentaal ensemble en solisten. 19.40 Coneiliepostbus. 19.45 Zoekend geloven. 20.00 Messa da Re quiem, Verdi. 21.50 Interview met een schrijver. 21.50 Klas sieke grammofoonmuziek. 22.00 Cultureel programma. 22.30 Nieuws. 22.40 Overweging. 22.45 De zin gen oe kerk. 23.00 Con text: magazine waarin op de dingen wordt doorgepraat. 23,30 Liedjesprogramma. 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum II 298 m. avro: 18.00 Nieuws. 19.15 Radiojour naal, 18.25 Promenade orkest en zangsolisten met piano. 19.00 Discussierubriek voor ac tuele zaken. 19-30 Nieuws. 19.35 Voor de militairen. 20.35 Kop en staart: een fantasiespel. 21.00 Stereo: BaUroomorkest. 21.20 jazz Spectrum. 22.00 Gonk!: satirisch programma. 2230 Nieuws. 22.40 Radiojour- oaaL NHU: 22.55 Muziek van deze eeuw. 23.55-24.00 Nieuws. Nederland I. NTS: 18 50 Pipo de clown. STER: 18.56 Recla me. NTS: 19.00 Journaal. STER: 19.03 Reclame. AVRO: 19 06 Moef Gaga, voor tieners. STER: 19 56 Reclame NTS: 20.00 Journaal. STER: 20.1S Re clame. AVRO: 20 20 AVRO'S Televizler. 20.55 Tom Jones, liedjesprogramma. 21.30 Expe riment in Siberië, documentai re film. NTS: 22.20 Journaal. 22.25-23 25 De Bezetting (18), documentaire. Nederland II. „\'TS: 18 50 Pl- po de clown. STER: 18.56 Re clame. NTS: 19.00 Journaal. 19.03 In kleur: Jungle in Zwe den. dierenfilm. 19.18 Van ge west tot gewest. 19.35 De 21e eeuw: 14. De steden van de toekomst. 20.00 Journaal. STER: 20.16 Reclame. NTS: 20.20 Dubbelspion: Gastvrijheid op ï'n Turks, TV-film. 21.10 In kleur: Film over de stad Washington. 22.00 Twee duuster: Mini-Mensen, TV-ülm. 22 25-22 30 journaal. BELGIS. Nederlands progr, Kanalen: 2 en 10. 18.25 School-tv. 18.55 Zandmannetje. 19.OQ Tiener klanken. 19.25 Kwart-Eefje. 19.52 Meced. en Hier spreekt men Nederlands. 2000 Nws. 20.25 De Hamlet van Stepney Green, tv-speL 22.10 Medium. 22.45 Nws Cl Hilversum I. 402 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende Woord. 7.15 stereo: Klass. gram. muz. 7.30 Nws. 7.32 Act. 7.45 Klass. dansen (gr.). TROS: S.00 Nws. 8.10 Act. 8.20 Lichte gram. muz. en praatje. 910 Muz. uit Afghanistan en Iran. 9.35 Waterstanden. 9 40 v.d. kleuters. 9.55 Stereo: Klass gram. muz. 10 30 V.d. vrouw. 11.00 Nws. 11.02 Amus. progr. 11.50 Act. KRO: 12 00 Gevar. progr (Plm. 1223 V.d. land bouwers: 12.27 Medec.. v. land en tuinb,; 12 30 Nws: 12.40 Act.; 13.15 Ondernemend.) NCRV: 14.00 Stereo: Pla- tennws. 15.00 Een oude jonge juffrouw. hoorspel. 15.25 stere- o: Lichte ork. muz. (gr16.00 Nws. 16 02 V.d. jeugd. 17.00 Volksmuz. (gr.). 17.15 Cabaret- progr. 17.30 stereo: Dichte gram. muz. 17.50 Over- heldsvoorl. 18 00 Veel gevraag de gewijde muz. (gr.). Hilversum II. 298 m. VARA: 7.00 Nws. en oehtendgymn. 7.23 Lichte gram. muz. (7.30-7.35 Van de voorpagina, persoverz.) VPRO: 7.55 Deze dag. VARA: 8-00 NWS. 8.10 ACt. 8.20 Lichte gram. muz. (8.30 - 8 35 V.d. huisvrouw.) 8.00 Stereo: Klass. gram. muz. 9.40 Schoolradio. 10 00 Lichte gram. muz, 10.30 v.d. vrouw. 1100 Nws. U.02 R V.U.: Balletact. 11 32 stereo: Klass. gram. muz, 12.00 Mod. ork. werken (gr.). 12,22 Vh. platteland. 12 27 Meded. t.bv. land- en tuinb. 12.30 Licht instr. sextet en zangsoliste (stereo). 13.00 Nws 13.10 Act. en kalender. 13.25 Stereo: Fümmuz. 13 45 Gesproken por tret. 14 00 V.d kinderen 15 90 Cello en plano (opn.). 15.25 So praan en piano. 15.50 Stereo: Nederl. Hobokwart. 16 00 Nws. 16.02 Operetteklanken (er.). 16.50 VARA-dansork. en so listen (stereo). 17.20 V d ieuad Hilversum IK. 249 m en FM-kanalen. NCRV: 9.00 Nws. 9 02 Lichte vokale muziekjes. 10.00 Nws. 10 02 Nwe, langspeelplaten NRTT: 11.00 Nws. 11.02 Opcretteklanken 11.30 Muz uit alle windstre ken. (12 00 - 12.02 Nws.) 12 30 Fragmenten uit musicals. 13.00 NWS. AVRO: 13 02 Act. 13.05 Platenprogr. 14 00 Nws. 14 02 Gevar. muz. progr. met Ne derl. artiesten. 15 00 Nws. 35.02 Arb. vitaminen. 16.00 Nws 16 02 Vera, platenprogr. 17.00 NWS. 17 02 Act. 17 05 - 18.00 Platenprogr. v. automobilisten. Nederland I. VARA: 17.00 - 17.35 V.d. kinderen. België, Nederl. progr., kan. en 10: 17.00 - 18 00 Jeugd-tv. IK HEB-DEMEP* AoAfJ ONpEESCrtAY HG HET HOOFD jdWAKTlEE ItJoeetSAAP sRjKer peuxhtwosbm MET GROTE &MELHE/M OCOROS PM/MNEN TRUK, OP-\MSS NAAR GE BEEGVHMA van Na rezzter per iaüSsaj. K fpA At> STAAH WE NU KAIL GAAT BS2AP RAT S>B SNABSU VAk! KAIL'S HANDLAN-i TAAbl BEEN SEN HEB JE 0AT GEHOORD? WiE >5 DAAR? ZE Z/JN WEER NAAR 8INNEN.ZDUEN WEVER- DER 6AAN OEI, WE KIPPEN VERRADEN ON5.VIÜ6, DE STRUIKEN (Ml H£T fllt-EEN MAAR KIPPEN WAREN. DA PREMIERE

Gemeentearchief Schiedam - Krantenkijker

Trouw / De Rotterdammer | 1968 | | pagina 2